Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  13.08.2005 22:50 papanikula
 
V souvislosti s diskuzí o CzechTeku padl dotaz, proč se tato akce nekoná každý rok v jiné zemi. Odpověď je prostá: protože by jim tam pšenka nekvetla. I když legislativa a praxe jednotlivých západních zemí nejsou totožné, platí v těchto liberálních zemích obecně odmítavé stanovisko k pořádání nelegálních technoparty. Konkrétně ve Velké Británii je skutečně tento zákaz ošetřen konkrétním zákonem.

V diskuzi na Britských listech padla slova o snobství Angličanů či netoleranci. V této věci existují dvě zásadní nedorozumění. Prvním je, že zákaz se vztahuje na produkci technohudby a pořádání technoparty. To je nesmysl, kterým by liberální stát popíral sám sebe. Je to stejně nesmyslné, jako bojovat proti vyznavačům rocku, posluchačům opery nebo čtenářům detektivek. Liberálnímu státu je zcela lhostejné, jakou hudbu posloucháte, za předpokladu, že dodržujete pravidla. Určitý druh společenské smlouvy, který v praxi znamená, že akce bude mít pořadatele, bude známo její místo, dodrženy hygienické normy, bude zajištěna požární a ekologická bezpečnost a zajištěny jasné právní vztahy v případě škod.

Legální technoparty lze samozřejmě pořádat nejen ve Velké Británii, ale i kdekoli jinde v západní Evropě. Problém je právě v divokých raveparty pod širým nebem, která se nechtějí pravidlům podřídit. V západní Evropě se bohužel subkultura technařů nevyhnula velmi podobným výstřelkům, které provázely konání CzechTeku v minulých letech. „Válka“, kterou vedou úřady s technaři, je samozřejmě velmi nedůsledná, protože liberální stát skutečně není ze své podstaty represivní a velmi dobře ví, že pouhé zákazy k ničemu nevedou. Daleko výhodnější je osvědčená integrace do systému a o této snaze koneckonců svědčí dokument francouzského ministra, který byl v Britských listech rovněž zveřejněn.

Liberálnímu státu, ať už ve Velké Británii či kdekoli jinde, nejde o nic jiného, než dostat technařské hnutí pod určitou kontrolu společnosti. Zdůrazňuji „společnosti“, nikoliv státu nebo nějaké jeho represivní složky. Problém je v tom, že tvrdě konzumní technařské hnutí se takové kontrole brání a svobodu si vykládá po svém.

S tím souvisí druhý problém, který v souvislosti s diskuzí o CzechTeku nastal – samotné pojetí svobody. Mám pocit, že mnozí si u nás vykládají onu svobodu v liberální společnosti jako ničím neomezovanou a neomezitelnou. Jenže je to naopak. Liberální společnost v sobě spojuje tisíce často protichůdných zájmů, a aby vůbec mohla fungovat, vytváří pravidla, která se snaží efektivně prosazovat. Měl jsem kamaráda, který po řadu let pěstoval zvláštního koníčka – jízdu načerno v městské dopravě. Tu a tam ho přistihl revizor a nastala zvláštní hra zasílání složenek a upomínek, které kamarád s roztomilostí sobě vlastní zahazoval a počítal s tím, že malou pohledávku se příslušnému úřadu nevyplatí vymáhat. Několik let mu to k mému údivu vycházelo.

Poté se rozhodl vycestovat na návštěvu do USA, kde se v newyorském metru pokusil aplikovat stejné chování, které mu u nás tak hezky procházelo. Jenže tvrdě narazil a poněkud odlišný přístup místních úřadů ho stál 48 hodin ve vězení. Po návratu nazval Spojené státy fašistickým státem. Jestli je západní liberální stát na něco skutečně citlivý, pak je to skutečně právě dodržování pravidel a pokud si někteří technaři základní liberální poučku „Moje svoboda končí tam, kde začíná svoboda někoho jiného“ upravili svérázným způsobem na „Vaše svoboda končí tam, kde začíná naše zábava“, zákonitě narážejí.

Případ podobný letošnímu CzechTeku by ve Velké Británii pravděpodobně nenastal už proto, že tamní technoscéna zná pravidla hry a ví, kde by mohla narazit. Je lepší a bezpečnější se přesunout tam, kde jsou úřady méně profesionální a více laxní. Problém s CzechTekem nepřišel v letošním roce, ale česká policie a státní správa obecně na něm pracovaly už řadu let, kdy celý problém nechávaly „vyhnívat“ v době, kdy celá akce měla jen omezený charakter a malý ohlas. Měly zakročit už při prvních stížnostech a konkrétních přestupcích, které technoparty provázely.

Když už by v Británii k podobné události přece jen došlo, jen stěží si dovedu představit, že by britská média zpochybnila legitimitu policejního zásahu, protože mají obecně jasno ve fungování liberální společnosti. Zcela určitě by ale tvrdě odsoudila nekompetentnost policie v případě konkrétních přehmatů a porušení zákona. Stejně tak nepředpokládám, že by konzervativní strana využila podobné události stejně účelově k útoku proti labouristům jako to u nás udělala ODS a prezident republiky vůči současné vládě.
  03.03.2007 15:33 ala
 
Dokud nenavštíví v jeden den všichni policisté svého ošetřujícího lékaře, tak se nic nezmění. To že vám něco chybí většinou zjistíte až tehdy, kdy to nemáte. Proto na vás všechny pan ministr zvysoka kašle. Z některých příspěvků na tomto fóru se mi zdá, že to společnost jeden den bez policie vydrží, nebo ne ?
  04.03.2007 00:28 mlčím a na moje slova doje
 
Spolčnost to vydrží i týden. Je nakrmaná z médií o naší práci. To, co se teď děje je většine lidí fuk .....
  03.03.2007 13:49 ....
 
od 1.3. musíme dělat výběrová řízení na věci od jedné koruny...dochází mě propiska,tak to jsem asi v kelu...kdo takové zhovadilosti proboha vymýšlí???
  03.03.2007 13:55 ...
 
Ty nejchytřejší z nejchytřejších |-(
  03.03.2007 13:29 Polda
 
Panebože, ti vedoucí jsou snad padlí na hlavu. Nechápu co se v republice děje tak mimořádného a nebezpečného, že se MUSÍ vybrat těch 150 hod. a pak budou přesčasy zaplaceny. Za prvé nic mimořádného se neděje, aby se "balíček"(to je ale blbej pojem)mohl čerpat, za druhé stejně nebudou peníze!!!A za třetí chci vidět ty protáhlé xichty až u ústavního soudu spor vyhrajem a budou zpětně všechno proplácet. Jako vždy je to nehorázný diletentizmus ze strany MV a PP.
  03.03.2007 16:38 Patapuf1 <Patapuf1@seznam. cz>
 
Pane kolego, zdravím,
až vyčerpáme zelené přesčasy, tak nám budou dávat klidně další, kdykoliv si vzpomenou, protože nám za ně dají náhradní volno (na to mají další 3 měsíce), tak si spočítej, kdy uvidíš nějakou korunu za přesčas? V únoru 2008? Ale pozor, nebude to zaplaceno s příplatkem za přesčas (členěný dle toho, zda je odpracován ve všední den, so-ne, nebo svátek, ale bude to jen průměrná hodinová mzdax počet hodin. Takže už víš, kdy budeš ty přesčasy sloužit? :-)))) Přeju ti hezký den, já na takové proplácení už nečekám a k 31.3. 2007 u PČR po 18-ti letech končím. Slovy pana ministra a Husáka (slovo prezident vypouštím) odchází ti opotřebovaní. V civilu jim ale tak nepřipadám a hned 1.4. 2007 nastupuji do soukromé společnosti.
  03.03.2007 16:57 .
 
Podle mě je to v tomto duchu - údajně je na přesčasy hromada peněz, ale překážka 150 protiústavních hodin je blokuje a tak je to tom, že se hraje na slib, který dal ministr Langer, tedy že na konci roku nebude žádný " údajný " propad platů
On / Langer / si může být asi jistý tím co říká, neboť nás nyní honí abychom si během pár měsíců rychle oddělali těch 150 hodin zdarma, tedy těch 150 hodin za které bychom měli být dle základních práv a svobod " právo být spravedlivě odměněni ", takže budem v práci od rána do večera a potom nás ještě budou honit, abychom si dalšími přesčasy " nahrabali " tolik, aby to skutečně převýšilo propad platů a pan ministr mohl řící : Já jako ministr držím slovo, mám odpovědnost jako ministr vnitra a to co jsem slíbil, to jsem i dodržel a policisté mají více než v roce 2006 / za jakou cenu jej nezajímá, že ve skutečnosti nás ošidí o zhruba 30.000,- Kč za 150 hodin včetně přesčasového příplatku /. Ale s efektem, který sám kritizoval, kdy někteří policisté měli dle něj v roce 2006 velké výdělky díky mnoha přesčasům, kdy jako lékař to zhodnotil, že to je špatné, neboť si lidé ani řádně neodpočinou a není záruka řádného výkonu služby - to jsou jeho slova. Takže tak to vidím já.
  03.03.2007 13:25 keci Ivánka
 
Zdravím všechny. Tak jsem si přečetl článek v dnešním Právu „ Spěte klidně: nejsem sociální demokrat, své dvě děti určitě nezadlužím, říká Ivan Langer“. Řeknu vám pouze svůj názor. Jsem rád, že pod tímto ministrem již nesloužím a lituji těch, kteří musí. Stojí to za to, přečíst si, jak si někdo váží nebo neváží práce policie a jak jí přetvoří. Jasně dává na vědomí, že nějaká Iniciativa není pro něj žádný partner pro jednání a že se jedná u jednacího stolu a nikoliv na nějakém náměstí. Ještě že už nesloužím, jinak bych si to v pondělí podal. Jenom mi zkazil víkend – šm….d jeden.
S pozdravem Tourut.
  03.03.2007 13:32 POLIS
 
Pravda,pravda .......
  03.03.2007 18:02 motivace na bodě mrazu
 
Pan Langer a Kalousek jsou hrobaři české policie !
  03.03.2007 11:20 y
 
Bez komentáře
----------------------------------------

www.legalnivrazda.cz
www.jirikajinek.cz
www.sinagl.cz
www.hucin.com
www.policejnistat.cz
www.policista.com
www.ivanroubal.blog.cz

Toto není reklama na naše webové stránky jak se někteří policisté mylně domnívají. Toto je reklama na práci některých policistů. Samozřejmě je to zároveň ostuda celé policie. Tuto reklamu sponzorují občané ČR na své náklady, tzv. sponzorský dar pro PČR.
  03.03.2007 11:31 .
 
neotravuj
  03.03.2007 11:41 www.rambo.cz
 
bez komentáře
____________

www.rambo.cz

Navštivte stránky našeho postiženeho kamaráda, uděláte mu tím radost.
  03.03.2007 13:18 petr
 
Teď se to potvrdilo - je to úchyl.
  03.03.2007 10:43 Pravdiválež
 
je to asi v tom, co říká I.L. : "nemůžu objíždět přímo v takové četnosti policejní služebny, jako v minulosti, tak chci slyšet od vrcholků těch malých pyramid, prostě od okresních ředitelů, jaká je situace, férově, otevřeně jaká je situace a co s tím dělají oni."
Takže tady můžete brečet jak chcete. Krajský a okresní funkcionáři to p. Langerovi férově a otevřeně a pravdivě a nezkresleně (jak jsou mnozí zvyklí:-)) sdělí. Všechno je All Right.
  03.03.2007 11:19 nejmenovaný
 
Nazdar máš úplnou pravdu nikdo si z okresních a krajských ředitelů nedovolí něco panu ministrovi vytknout.V případě že by něco vznesli tak by letěli od korýtka.
  03.03.2007 14:23 zoro
 
Pánové, však soudruzi z okresních ředitelství a krajských správ to Ivánkovi řeknou po pravdě, nic se neděje, všechno frčí a je OK.
  03.03.2007 14:25 zoro
 
jak za starých časů, a prý ODS nespolupracuje s bývalými komunisty.
  03.03.2007 19:53 Zdeno
 
Proč by něco vytýkali. Když ten srab taky okresáci zavinili. Vždyť počty a druhy tříd na základních útvarech si vyžadovali sami okresní ředitelé. To by byli sami proti sobě
  03.03.2007 10:12 Policajt
 
Tyhle stránky ukazují jak se jako národ umíme podržet. Je mi líto,že se nikdy nesemknem a nebojujeme společně. Jsme národ hloupých ovcí,který jenom bečí a brečí. Proto si si náma může každý dělat co chce.Tyhle stránky dávno pozbyli smysl.Zrušte je.
  03.03.2007 10:49 obvoďák
 
Kde jsi byl 27.2.2007 to ti nepřipadalo jako semknutí. !!!!!!!!!
  03.03.2007 11:27 Luigi Putrone
 
Souhlasím s tím, že se 27.2. jsi mohl společně vyjádřit - pokud si nebyl ve službě a takových byla spousta, zavřít ty naše " ordinace " prostě nemůžem.
  03.03.2007 08:31 fzt
 
Byl jsem mimo ČR 27.2. JSEM SE NEMOHL ZŮČASTNIT DEMONSTRACE chci se zeptat děje se něco docílilo se něčeho?
  03.03.2007 09:29 Kolokolomlýnský
 
Doufám, že jste si tu cestu s Ivanem užili ...
  03.03.2007 11:49 fzt
 
pro kolokolomlýnský jsi idiot
  03.03.2007 11:54 Kolokolomlýnský
 
for fzt

Dík. Co by jsi chtěl vědět ohledně manifestu ? Neumíš snad číst, nemáš televizi ? IT máš, tak si nehraj na hlupáka. Znáš tu písničku "Hlupáku najdu Tě?"
  03.03.2007 07:00 Lerak
 
4 fízl
S náma, to znamená s kým, pravděpodobně jsi zamindrákovaný jedinec, který nemá s policií naprosto nic společného, takže se nesnaž zařadit tam, kqam nepatříš!
PS: zřejmě jsi si nepřečetl pravidla, to lze usuzovat z výraziva tebou použitého!!
  02.03.2007 23:43 fízl
 
polovina tady těch žvejkalů a šmejdů nemá s náma nic společnýho, tak se na ně vyserte a nic jim neodpovídejte !!
  03.03.2007 01:06 rtu
 
Tak to máš pravdu. Různý magoři si tady vybíjí své mindráky, protože ve vězení neměli k internetu přístup.