Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  08.05.2010 23:11 Svatoš R.
 
Řekni Mádlovi NE (Jaká facebooková generace?)
reklama

Dnes si vezmu oddech od Řecka a též se vyjádřím k případu „Issová- Zelenka-Mádl", resp. budu přátelsky polemizovat s dvěma texty v týdeníku Respekt. S komentářem Marka Švehly „Přemluv Paroubka" (zde) a s textem „Smradi jdou volit" kolegyně Kateřiny Šafaříkové a Ondřeje Kundry (zde).

1. Nejprve k tomu, zda lze považovat klip „Přemluv bábu" za nějaký spontánní výlev „facebookové generace" či jakýchsi „smradů". Klip koncipoval a zrežíroval Petr Zelenka, který je starý jako já, je to tedy vlastně nevrlý dědek. Rozdíl mezi ním a „dědky" kritizovanými v klipu je jen v tom, že Zelenka nejezdí na traktoru, žije ve městě a pracuje v pohodlném ateliéru.

Je-li Zelenka všeobecně považován za mystifikátora, tak pokud se mu podařilo u kolegů vyvolat dojem, že je vlastně mladík, je to svým způsobem geniální.

2. Jiřímu Mádlovi je 23 let a není tedy žádný prvovolič. Pokud je prvovolič, zapomněl jít k volbám minule. Je Mádl idolem prvovoličů, působí na ně? Moje dvacetileté děti například žádný Mádl vůbec nezajímá (zde souhlasím, že to není přesvědčivý vzorek).

Otázkou je, jestli Mádl představuje facebookovou generaci. Tu já bych zařadil níž, mezi 12-20 let.

Martha Issová je vlastně stará - je jí 29 let a představuje v lepším případě „generaci Googlu" , „generaci anonymních chatů", možná dokonce „generaci e-mailu" (to je ta záležitost, kterou používají hlavně důchodci).

3. Kolega Marek Švehla píše: Pokud odborářský vůdce Dušek zneuctívá a zesměšňuje homosexuály, máme důvod to vnímat jako útok na diskriminovanou menšinu, takže jako něco nepřijatelného. Staré lidi ale v Česku nikdo neperzekuoval, ani se k tomu nechystá.

Respekt má (tedy ještě před týdnem měl) image časopisu politicky korektního, resp. je to jediný politicky korektní týdeník na českém trhu. Nejtvrdších odsudků se odboráři Duškovi za blbé řeči o propisce dostalo právě v Respektu z pera kolegy Švehly.

Co kdyby Dušek řekl, že tu poznámku o propisce utrousil záměrně, aby „vyprovokoval debatu o postavení homosexuálů ve společnosti"? Škoda že to neřekl, možná by byl pochválen.

Teď vážně: urážení JAKÝCHKOLI SKUPIN občanů ve slušné, civilizované západní společnosti je dnes naprosto nepřípustné. Takže se můžeme po česku zasmát, pokochat se vlastním švejkovským espritem, ale na Západ potom nepatříme. Časopis jako Respekt by měl na tuhle „chybu" facebookové generace upozornit. Jenže - jak jsme si řekli výše - ona to vlastně žádná facebooková genererace není.

Že nejsou senioři persekuováni? V předdůchodovém věku jsou persekuováni nepochybně. Kdo první přichází o práci? Kdo se o práci nejvíc bojí? Kdo jí nejhůř sežene? Lidé před důchodem.

Důchody taky nejsou nic moc. Ty nejstarší z nás totiž nikdo za komunismu neučil, že si mají na důchod ještě sami spořit. Co si naspořili, byli zvyklí dávat dětem.

Tím neříkám, že se to má nějak „státně řešit", chci jen zdůraznit, že dělat si legraci ze seniorů je prostě nevhodné.

4. Představa, že levice dělá dluhy a pravice je hospodárná, možná vyplývá z této předvolební kampaně, za zmínku však stojí, že zkušenost ze světa i z historie tohle zrovna nepotvrzuje. O tom jsem psal před týdnem pro Český rozhlas.

5. A nakonec: „vajíčka" a „bába" mohou být reakcí na prolhanost a agresivitu volební kampaně, která útočí na nízké pudy a emoce. V tom s kolegou Švehlou souhlasím. Jenže „vajíčka" (resp. jejich vrhání po desítkách) jsou agrese a násilí a „bába" je neslušnost. Emocemi lze jistě reagovat na emoce, ale není žádný důvod to oslavovat. Kladně je třeba hodnotit mravné a rozumné jednání. Vytloukání emocí emocemi ještě žádnou společnost k lepšímu neposunulo.
  03.04.2007 21:26 Totální kolaps
 
POLICEJNÍ SBOR JA POKRAJI KOLAPSU A TOTÁLNÍHO ROZVRATU, ALE NEUSTÁLE JSOU ZDE HÝČKÁNI STARÉ LEGENDY, KTERÉ SE PAKUJÍ NA ÚKOR LIDÍ V NEJNIŽŠÍCH TŘÍDÁCH STYLEM DŮCHOD+MANAŽERSKÝ PLAT.
  04.04.2007 19:59 Jan
 
Jakýpak starý. Nový. co měli vysokou za totáče a revoluce je vynesla do těchto funkcí. Tak nezoufej. Tak to halt být musí!
  04.04.2007 22:59 e
 
Trochu optimismu by to chtělo.
  03.04.2007 20:57 .
 
Pane ministře já být majitelem firmy která se jmenuje Policie,tak vám můžu garantovat že takového ředitele jako jste vy bych vyhodil na hodinu.V životě bych nedovolil aby mi utíkali zkzušení lidé a aby se mi po firmě poflakovali nějaká individua a důchoci.Jo já jsem vlastně zapoměl vy ještě žijete v socialismu že tak můžete tuhle firmu bezpečně ničit a tunelovat.Jebnou na vás dojde a přestanete se smát jako dement s nafouklou rybí tlamičkou.Tak papapa ministře
  06.04.2007 00:24 ovečka
 
Vážený pane. Pochopte, že o to přeci jde Policii ČR destabilizovat a rozložit. Vedoucí pracovníci jsou již na svých místech, samozřejmě po výběrových řízeních dle zákona 361/2003 Sb.:-) a mladých, naivních, poddajných,poslušných oveček pro přímý výkon služby se snad snad také pár najde. Navenek to bude vypadat , že se nic vázného neděje. Policie již však delší dobu neplní svoji základní funkci.
  03.04.2007 20:29 Policie na dně
 
Kdy budou u této složky peníze pro lidi ve výkonu?
Kdy se přestanou důchodcům hradit důchody a jěště platy, když dole není na nic?
Kdy bude mít policista v ČR nějakou prestiž a vážnost, když mu dnes nedají aní úvěr?
  03.04.2007 20:53 .
 
Nazdar kolego tak to přesně jsem měl také na mysli,ale ono se to podle mého názoru už nikdy nezlepší protože tady prostě chybí politická vůle a hlavně oni se tyna hoře strachy tetelí a by jim nesebrali tu vysněnou výsluhu.Slyšel jsem do dobrého zdroje že je to tak domluvené napříč politickou scénou.Tady nikdy nezáleželo na obyčejném policistovi a taky záležet nebude.Jediné co se v poslední době úspěšně děje je to že odcházejí zkušení policisté kteří mají odslouženo okolo 10 let a ještě by něco pro tuto společnost oni mohli udělat,ale za současné situace se na ten organizovaný bordel nemůžou dívat.jo hlavně že se tady pořád živí strašná sposta důchodců a podobného povlu.Každý si musí uvědomit ,že naše česká Policie je na dně a že to bude ještě horší.Ale až dojde na lámání chleba tak to odnesou jenom okresáci kterým vytknou že jsou personálně neschopní.Jo a o penzích se radši ani nebudu vyjadřovat prostě to stojí za veliké hovno.Člověk,který se denně handrkuje s kdejakým hajzlem bere úplné hovno a kdejakej lojza v civilu se má u tohohle spolku jako prasátko v žitě.Mě osobně už také dochází trpělivost.
  04.04.2007 20:06 Frajer
 
Tak pane! Důchodci nejsou žádný povl. Taky možná jednou dostaneš za odpracované roky důchod či ještě dříve rentu do smrti což je pro nás stejné ač to mnoho zde píšících nepochopilo a tlachaj o tom jak budou na důchod sloužit do 65 let ač policajti z totáče odcházeli v 55. AŽ v 55, kolegáčku mohli! Ty můžeš i v 35 a za velmi slušných podmínek v 45 (s 25 lety odkroucenými). Tak tu neblbni.
Nu a že důchodci pracují a maldí jsou na pracáku je jen vina politické reprezentace. Kdyby dali důchod lidem dřív a těm co chtějí hamat dali jen plat a ne ještě důchod, tak by bylo jinak. Jenže je to nastaveno takto, tak se hamavým nediv. Ale je to jen na úkor jejich zdraví a kvality prožití života ve stáří. Já jim to přeju. Ať se nažerou a pak padnou. Je to jejich volba.
  04.04.2007 23:04 rrr
 
Jsi ubožák a s Tebou Frajere musím souhlasit, byť mi není ještě 40 let, ten soplák ani neví, co povídá a teče mu mléko po bradě. Zamysli se nad sebou a makej na sobě, třeba změníš svůj názor.
  06.04.2007 00:33 ovečka
 
Na lidi ve výkonu se vysrali, tak se s tím smiř a najdi si jinou práci. Nemá cenu remcat, chce to jednat a jít do C. Dopřej to těm, pro které to posranci odhlasovali. tenhle reál nezměníš. Odejdi a umožni těm nahoře co zůstanou se realizovat. Třeba půjdou z kanclů rádi na procházku zrovna místo tebe:-)
  03.04.2007 19:58 fanoušek
 
Ministře Langere Langře
Obdivuji váši odvahu lhát takto na veřejnosti lidem do očí a ještě se utoho přitrouble smát.viz.foto nahoře.Co předvádíte na ministerstvu Vy, to snad ještě nikdo před vámi nezkusil.Měl byste voličům rovnou říct pravdu.A to, že se ze všech sil snažíte zničit policii.Vám na ni totiž vůbec nezáleží.Nejste totiž jak jste sám řekl její ministr.Vy jste ministr korýtko.Tímto vám dám dobrou radu.Aby ste se nad sebou zamyslel a radši to zabalil.Přeci ste jenom člověk a občan.Až vám totiž dá jednou někdo do dr..ky,tak tu nebude díky vaší práci žádná policie,aby vás ochránila.Všichni prý odcházejí najít si normální práci...
tak zdar
  06.04.2007 00:41 ovečka
 
Jsem také velkým fandou MUDr. Langra. Rozhodl jsem se ho podpořit v jeho vizi a to tím, že odejdu do C. Podporuji jeho vizi destabilizace policie. Policii již v budoucnu nepotřebujeme, přišla doba ostrých loktů , dlouhých nožů a dlouhé ruky ODS:-)
  03.04.2007 19:31 Jeník
 
Co to povídáš, důchodce v 8. tř. bere jen asi 48 litříků a 10 l. důchodu. Za ten záhul se ti to zdá moc? Tak my tě po 31.12. pustíme, aby jsi vynikal. Dodělej si školičku a 1.12. přijď makat na zaučení. Budeš-li dobrý, vezmou tě.
  03.04.2007 18:44 kolaps policie
 
ČÍM TO JE ŽE JSOU VŠICHNI KOLEGOVÉ TAK IMUNNÍ A OTRÁVENÍ. CHYBÍ JIM JISKRA A TEN ELÁN JE TAKY PRYČ. VŠICHNI POUZE HOVOŘÍ O ODCHODU A SPOUSTĚ ADMINISTRATIVY NAVÍC. NĚJAK SE TEN SYSTÉM POLICEJNÍ PRÁCE A PRESTIŽE HROUTÍ.
  03.04.2007 17:57 vlasta
 
OPRAVA ODPOVĚDÍ PANA MINISTRA LANGRA NA DOTAZY BLESKU:

Na pana ministra Langra mám dotaz. V odpovědích úmyslně lžete nebo nejste schopen rozumět zákonu, který jste sám vytvořil? Obé tyto možnosti vás v mých očích vyřazují z role dobrého a důvěryhodného ministra.

Oprava k odpovědi na první dotaz – Pane ministře, ve své odpovědi jste neuvedl, že policisté vyjeli prohledat Ruzyňské letiště na podnět senzibily. To by nebylo špatné, prověřit se musí každé oznámení, ale vy jste toto popíral. Co se ale nestalo, několik dní po vašich slovech, že nešlo o podnět senzibilky, unikl na veřejnost hovor občanky s operačním důstojníkem, ze kterého jednoznačně vyplývá, že se skutečně jednalo o podnět senzibilky.
V televizi jste také uvedl, že se nejednalo o výjimečné opatření, že na letišti zasahovalo jen 22 stále sloužící policistů. Proč ale na záběrech televizních kamer bylo jednoznačně vidět příslušníky Speciální pořádkové jednotky, kteří na letišti normálně neslouží? Proč pane ministře pořád lžete?

Oprava k odpovědi na druhý dotaz – Pane ministře v zákoně z roku 93 nebyla povinnost odpracovat 150 hodin zdarma. Zákon říkal, že za odpracované hodiny může dát funkcionář buď placené volno nebo ho musí zaplatit. O přesčasech zdarma ani slovo. Podle nového zákona nemusí dát placené volno ani zaplatit.
Dále zde tvrdíte, že příplatky jsou kompenzovány 10% příplatkem za směnnost. Pane ministře, jestli je něco kompenzováno, tak jenom částečně. Lidé ve směnách si musí oddělat i státní svátky, které ročně udělají 90 hodin navíc oproti nesměnému provozu. To znamená, že 60% tohoto příplatku pokrývá službu o svátcích.

Oprava k odpovědi na třetí dotaz – Pane ministře, pozorně čtěte § 158 o výměře výsluhového příspěvku a pak ještě pozorněji počítejte! Jestliže tvrdíte, že policista má po 25 letech služby 50% výluhový příspěvek, tak vám musím říci, že lžete nebo neumíte počítat. Po 25 letech služby má policista 45% výluhového příspěvku. Dále vás musím opravit, že výluhový příspěvek se nepočítá z hrubé mzdy, ale ze služebního příjmu. Možná si řeknete, že jde jen o slovíčkaření, ale mnozí policisté již pochopili, že díky slovíčkaření jde o dost velké peníze. Do služebního příjmu se nepočítá např. odměna za pohotovost a to je u hasičů nebo některých policistů dost podstatný rozdíl.

Základní výměra výsluhového příspěvku činí za 15 let služby 20 % měsíčního služebního příjmu. Výměra výsluhového příspěvku se zvyšuje za šestnáctý a každý další ukončený rok služby o 3 % měsíčního služebního příjmu, za dvacátý první a každý další ukončený rok služby o 2 % měsíčního služebního příjmu a za dvacátý šestý a každý další ukončený rok služby o 1 % měsíčního služebního příjmu. Výměra výsluhového příspěvku může činit nejvýše 50 % měsíčního služebního příjmu.
  03.04.2007 17:27 .
 
Vachmajstr hlásí, že nálady obyvatelstva jsou 1A !
  03.04.2007 11:48 Baba Jaga
 
Podepsali jste "petici" pánové? Vstoupili jste do odborů nebo UBS? Ne? Tak držte ústa a krok. Pokud chcete změnu - tak pro ni něco dělejte. Na stříbrném talíři vám ji nikdo nepředloží.
  03.04.2007 12:25 .
 
Á pán je nějakej chytrej.Už dávno koluje po policejních oddělení petice a lidi ji podepisujou.Tak zklapni ty chytrej jeden.Myslím si že v dnešní době je u Policie asi už každý v odborech.
  03.04.2007 15:53 dennis cleanis <ZV130@seznam.cz>
 
Na našem OŘ to podespalo cca 115 lidí a další podepisují. Btv: Já a další kolegové ( cca 10 ) se nepočítáme, protože jsem již podepsali v Praze na M361.
  03.04.2007 18:42 361 pro management
 
Z našeho oddělení podepsalo z řadových 3TT 98% stavu.
  03.04.2007 20:48 José
 
Za naše nejmenované oddělení v Ostravě bylo dnes posláno 70% podpisů. Není to moc ale alespoň něco. Zítra je poslední den k zaslání, tak posílejte všichni ať ta petice má smysl. Zdarec.
  06.04.2007 00:45 ovečka
 
Doposud ještě naivní spasitel...............
  03.04.2007 11:19 .
 
Tak u nás na skupině už zase jeden odešl už se na to nemohl koukat.Co se děje v poslední době u české policie je už do nebe volající.Náš pan ministr si myslí že jsou asi všichni padlí na hlavu.Nejhorší je že veřejnost neví co se přesbně u nás děje a kydž jim náš pan lidumul Langer řekně že nevidí důvod k nespokojenosti atk mu to samotřejmě lidé sežerou i s naviákem. Teď to ještě jde, ale počkejte příští rok to bude takvej mazec s odchodama, že bude sloužitjá nevím kdo asi pan ministr sám.Je to hanba hanboucí oni si na hoře přidali takové hříšné peníze a na obyčejného policajta se vysr...Tak dyž nechtěli přidávat tak přeci nemuseli ani sobě.Měli nechat starý zákon a měli k tomu přihodit 10 procent a bylo by to fajn.Jak říkali že to museli udělat kvůli důchodovejm tak to není pravda,protože oni stejně neodejdou a budou se tam držet jako klíšťata. Chce se mi zvracet jak by řekl generál Čepička