Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  08.02.2006 08:45 Dušan Popelka
 
Vidět to z té druhé strany
Začínám vaší myšlenkou paní Anno - Jinak to člověk vidí zhora a jinak z opačné strany. A jsem si jist, že ze strany lékárníků se nedívá nikdo. Stačí, aby jen někdo prohlásil, že se přiživují na nemocných a lidi mají hned svůj názor a začnou je odsuzovat aniž by se nad tím zamysleli.
Je to typická česká vlastnost. Pokud tlučou člověka na ulici, tak jsou všichni slepí, hluší, ale jakmile má někdo více než druhý, tak by se bili do krve jen aby ten druhý měl méně.

Kdo má alespoň trochu představu o obchodě ví, že marže (marže, ne zisk) 30% není neobvyklá a patří zcela do běžného průměru. Kdo má alespoň trochu přehled o problému ví, že obchodní přirážka 30% na léky je společná pro lékárnu a distributora léčiv, tj ne pouze pro lékárnu je plných 30%. Při čtení názoru jednoho pána v MFDnes, který se rozčiloval nad tou zlodějinou, jsem se trpce pousmál zvláště v pasáži, kde psal, že zelinář má doporučenou marži 10-20%. S úctou k jakémukoliv slušnému zaměstnání mi to připadá směšné. Chcete, aby měli lékárníci marže 10-20% jako zelináři? Jak může někdo porovnávat lékárníka se zelinářem, který potřebuje pouze dodávku, sklep a umět počítat. Marže 30% je moc? Není, je zcela přiměřená k požadavkům, které jsou na ně kladeny. Uvědomuje se vůbec někdo, že tito lide studují univerzitu, aby mohli vydávat léky. Studují 5 let obory z farmacie, biologie, chemie, lékařství. A to samozřejmě má důvod, protože tito lidé suplují několik profesí a to co dělají nese sebou značnou zodpovědnost. K jejich práci, to co ostatní nevidí, patří např. – musí kontrolovat léky a nesmí vydat léky, které nelze kombinovat (určitá kombinace léku jinak bezproblémových může způsobit vážné problémy), správně znát dávkování a při pochybnostech o špatně napsaném dávkování lékařem tohoto lékaře kontaktovat, při špatném vydání musí zajistit na vlastní náklady okamžitou nápravu (tj. okamžitě přes doktora kontaktovat pacienta a správný lék mu neprodleně doručit), pokud se přestane vyrábět nějaký lék musí pacientovi nabídnout stejně kvalitní alternativu a oznámit to lékaři, musí luštit ty šílené škrabopisy doktorů na receptech a použít vlastních znalostí ke správné identifikaci léku a dávkování. Při tom se musejí stále vzdělávat o nových lécích a absolvovat atestace. A za každou chybu v lécích, kterou doktor způsobí a oni ji přehlédnou jsou zodpovědní (i trestně) lékárníci, protože nám je vydali.
Nikdo si neuvědomí, že veškeré ty regály s léky, přípravky, jaké dávkování k čemu s čím, kdy se může brát, oni mají v hlavě. Ukážete jim lék a oni vám řeknou do jaké skupiny léku patří, v jakém dávkování po kolika se vyrábí, v jakém stavu (pilulky, tobolky, čípky, mast..), na co to je lék, kdy a jak často se bere, jak dlouho působí, s čím se nesmí brát dohromady, vedlejší účinky, kdo to vyrábí, jaký podobný lék jako alternativa k tomu existuje.
Pokud lékárník pracuje v nemocnici, tak se podílí i na výzkumech např. působení léků na rakovinu a jejich vyhodnocení.

Jsou to vzdělaní lidé a mají zcela zodpovědnou práci. A co my? Doktoři se na ně dívají skrz prsty a odmítají se s nimi bavit, když něco špatně předepíší. Oni totiž jsou doktoři mistři světa a nebude je poučovat o lécích a dávkováních nějaký prodavač léků. V zahraničí dokonce lékárníci chodí při vizitě s doktory a konzultují nasazování léku při léčbě. Ono přeci jen doktor nemá šanci znát vše kolem léků, stále doplňovat informace o nových poznatcích a vývoji. Tady se to také zkoušelo, bez úspěchů, ano mistři světa znají všechno nejlépe a spíše si dělali z lékárníků srandu než je brali vážně. Tož doktoři a co obyčejný člověk? Ten je ještě horší. Kde jaký hejhula nadává ubohé lékárnici za tárou, že je sprostá zlodějka, div že děvče nepláče. Neviděl jsem, že by někdo nadával prodavačce v zelenině, že má drahou papriku, ale chlapa, který má zaplatit 50 korun za lék proti nadýmání způsobené interakcí s lékem na rakovinu, který stojí 2500 kč a je hrazen zcela pojišťovnou, to jsem viděl. Lidé si kupují stupidní přípravky na hubnutí za stovky korun a ani neceknou, ale jakmile mají zaplatit za lék, tak řvou jak podsvinče. Ale oni se musí stále usmívat, snášet nadávky a ani nepípnout, dokola vysvětlovat starým lidem co a jak, stýkat se s pacienty kteří se usmívají a přitom vědí, že ten lék který dostávají jim prodlouží život maximálně o pár měsíců, stýkají se s idioty diagnózou potvrzené, i s hulváty a idioty, co se pokládají za normální lidi. A to všechno jenom, aby mohli vydávat léky.

Uvědomuje si vůbec někdo, že lékárna je první a poslední instance, která nás chrání před tím, aby nám doktor nenamíchal přepsáním se smrtící kombinaci špatných léků či přehnal dávkování? Nikdo jsou to jen obyčejní prodavači. Zkuste se zeptat kolikrát volají doktorům za den, aby opravili nesrovnalost na receptu, teprve pak si uvědomíte, že dělají mnohé více nežli si každý z nás myslí.

A to že je lékáren moc? Trafika či benzínky jsou na každém rohu a nemyslím si, že to jsou boháči a příživníci (mimochodem marže na benzínkách vám nevadí, to jste asi přehlédla záměr pana Ratha obejít lékárny a převést prodej léků na benzínky a lékaře).
Lékárny jsou prostě taženy spotřebou léků, která je u nás na osobu enormní, ale hlavně prodejem doplňkového zboží jako potravinové doplňky, vitamíny, čaje, zdravotnické potřeby, za které neváhají češi bezhlavě utrácet tisíce, podle toho, na co zrovna běžela reklama v televizi.
Paříme mezi nejtlustější národy v Evropě, zanedbáváme vlastní zdraví, kouříme, vypijíme si prvenství ve spotřebě piva a to vše řešíme „zázračnými“ léky. Kolik léku je použito na nemoci z vlastní pohodlnosti a lenosti a kolik na nemoci, které neovlivníme.
Znám člověka, který má silnou nadváhu, kašle na životosprávu a cpe se léky na všechno možné (tlak, klouby..), které platíme my, protože ho to možná zachrání. Ten člověk ve stáru bude odkázán na cizí pomoc a hromadu dalších léků, které zaplatíme my. Proč nejsou léky, které jsou způsobeny nezodpovědností člověka placeny z jeho peněz. Proč člověk, který o sebe dbá platí na toho kdo užírá peníze, které by se dali použít pro někoho, kdo je opravdu potřebuje na léčení. Proč pokud o sebe dbám nemám výhodu z toho, že nezatěžuji zdravotní systém oproti tomu, kdo z vlastní lenosti a ignorance tento systém vysává.
Toho člověka, co na všechno kašle by to mělo něco stát, když ne úsilí a snahu, tak peníze. Můj učitel tělovýchovy vždy opakoval, že nejnevděčnější investice je do vlastního těla. Musíš o ní pečovat celý život, jinak ztratíš vše, co jsi již do ní vložil. Jenže komu by se chtělo, že?

Všichni křičí na lékárníky, ale nikoho nezajímá proč jsou na desítky léku předepsané úhrady pojišťovnou 3 kč. Celým systémem od doktora, přes lékárnu do pojišťovny jde pitomý recept aby se uhradili 3 kč. To, že tento proces stojí desetkrát tolik nikoho nezajímá. Proč si ty 3 kč úhrady nezruší a neuhradí je pacient, kterého to nezabije? Proč nikoho nezajímá, že každý 4-tý pacient jde do k doktorovi, aby si nechal předepsat paralen či kapky, protože jsou na předpis levnější. Ztrácí čas pacient, doktor. Za návštěvu u doktora zaplatí pojišťovna více nežli stojí paralen a kapky dohromady. Proč nikoho nezajímá to, že v nemocnicích bez doplatku si doktoři předepisují sobě a svým příbuzným extrémně drahé léky. Proč nikoho nezajímá, že na internách odkládají staré lidi příbuzní, kteří je obírají o důchod a nehodlají se o ně starat. Proč si tolik lidí naškudlí léky, které nikdy nepoužije?
Proč to nikoho nezajímá? Protože za všechno můžou lékárníci. Pan Rath je vypočítavý člověk, který vidí jen to, co chce a v čem má osobní, ne profesní angažovanost. To není člověk na správném místě, ten se nedokáže jako doktor na to podívat z druhé strany.

Každý z Vás, kdo věděl alespoň pětinu toho, co jsem napsal má právo lékárníky kritizovat, ostatní ať raději mlčí.
  01.10.2009 10:43 :-)
 
janota je kalouskuv ritopich.
  01.10.2009 13:58 XXX
 
Ať je to jak chce, vůbec mu nezávidím. V takovém svrabu v jakém je republika v současné době ještě nikdy nebyla. Já bych na jeho místě rozpočet sestavovat nechtěl. Kde ubrat a kde přidat bych věděl, ale není politická vůle nic z toho prosadit.
PS.
Nesrovnávej prosím Janotu s Kalouskem. To je jako srovnávat vepřový řízek s kouskem flaksy. Janota nesestavuje první rozpočet.
  01.10.2009 19:47 drn
 
Kdo tam Janotu zvolil, že dělá taková rozhodnutí?
  02.10.2009 05:33 jarda
 
Kalousek, tak jako celá řada ministrů financí před ním, by nikdy bez Janoty státní rozpočet do kupy nedali. Kalousek navíc je všehoschopný hajzl. Není bez zajímavosti, že prvně se nechal ukecat do vlády až za ódésáků. Předchozí vlády věděly, že s Kalouskem jako ministrem vede jediná cesta. Do pekla. A také se tak stalo. Ale to je chyba ódésáckých hlupáků.
  30.09.2009 16:53 Libek
 
http://www.novinky.cz/diskuse?id=179285&articleId=/krimi/180319- loupezivy-policista-byl-okamzite-propusten.html§ionId=3

Jo Ivane, starý jsi nechal odejít kvůli tvé reformě a nabral jsi toto :-(( A bude hůř.....
Do pekla s tebou.
  30.09.2009 20:44 XXX
 
Je v pořádku, že ho vyhodili. Je to ostuda v policejní uniformě. Toto si vůbec nesmí policista dovolit a to ani v době krize. Je to neomluvitelný čin. Je dobře, že se na něj přišlo hned ze začátku, jinak té ostudy mohlo být možná ještě více.
Svůj díl na tom má i bývalý ministr vnitra Ivan Langer. Většinu starých zkušených policistů více méně donutil odejít a to co k PČR přišlo při jeho náborových akcích je děs a hrůza.
  02.10.2009 12:01 .
 
Souhlas, výsledek Langerova sběru z draze zaplacené náborové kampaně! Něříkám, že všichni, ale někteří jsou fakt případi a ještě jim dát do ruky zbraň :-(
  30.09.2009 15:20 A je to tady
 
Ministr Janota chce zrušit daňové osvobození výsluh policistům a vojákům, v rámci rušení daňových vyjímek.Více v tomto článku : www.tyden.cz/rubriky/byznys/cesko/janota-chysta-superdan-a-masak r-danovych-vyjimek_141026.html

Co na to odbory???????
Už aby byly volby!!!!
  30.09.2009 17:19 xxx
 
Tlučhubovi Kalouskovi s Janotou vážně už šiblo!!!:-/
  30.09.2009 19:54 spekulace
 
Ano, pan Janota o tom uvažuje, však to taky dal dohromady za minulé vlády společně s nenáviděným Kalouskem. Janota do této přechodné vlády byl navržen ODS, a jak všichni víme, tak ODS nikdy policistům, hasičům, vězeňské službě atd. nepřála, vždy co udělala, tak to vedlo k horšímu. On ten Janotův návrh nebude nikdy přijat, už byl 2x smeten ze stolu. Janota a takoví jako je Kalousek a spol. po řádných volbách v roce 2010 ve vládě nebudou, ODS nebo ta Kalouskova strana Top 09 vyhoří. A pak můžou vymýšlet různé kokotiny.
  30.09.2009 20:33 XXX
 
Nerad bych byl špatným prorokem, ale ten Janotův-Kalouskův návrh na zdanění výsluh, atd. by náhodou projít mohl. Myslíte si že se ČSSD bude bít za pár tisíc příslušníků ozbrojených sboru? Vždyť když na to přijde, tak nemůžeme nic dělat, protože demnostrace je málo a stávkovat nesmíme.
  30.09.2009 21:30 pro xxx
 
Neprojde, to jsem si jist. Janota je v přechodné vládě a ČSSD ( i KSČM ) nepůjde před volbami proti tomu za co, v době vlády ODS, bojovala. Každá strana bude potřebovat každý hlas a ono nás pár tisíc příslušníků ( hlasů ) je. Tohle je jen spekulativní výplod pana Janoty. Začátek krize ODS podcenila, tak Janota ( dosazen ODS ) se teď, když je pozdě, stébla chytá. Ono to totiž není jen o výsluhách policistů a vojáků od daní, ono v těch 40 návrzích, vypracovyných panem Kalouskem, jsou i položky týkajích se poslanců, senátorů a další věci a to by byli po skončení přechodné vlády tito zainteresovaní sami proti sobě. A proti sobě a proti svým zájmům nepůjdou. To jsem si jist na tuty. Vždyť si ty platy teď místo 20 procent snížili taky pouze o 4 procenta, chudáci. Já ten článek Janoty z HN dnes četl a už teď tam píše Bohuslav Sobotka (ČSSD), že nesouhlasí s tím, aby na těchto návrzích byli biti jen zaměstnanci. Nemá cenu dál o tom spekulovat, ale dnešní vláda a poslanecká sněmovna nemá na to něco schválit či zrušit, domluva je vyloučená. S pozdravem.
  01.10.2009 10:50 pro XXX
 
Jestli to začne platit,tak drtivá většina našeho oddělení se jim na zákaz stávkování vyse.e z vysoka.
  02.10.2009 12:06 xxx
 
Od ledna 2010 dělám jen to co musím ani o píď víc. Ze mě si nějakej černoprdelnickej kolaborant nebude dělat onuci.Za pracovní aktivitu si dám klidně do hodnocení nesmyslnýho cáru papíru "sebehodnocení" pro nějaký dvě blondýny z policejního prezídia, kterým je to stejně u pr...e, klidně nejhorší známku :-p
  29.09.2009 20:44 Stavy
 
jsou naplněny a může dojít ke generačnímu špuntu. Ještě bych udělal hloubkový audit a došlo by k poklesu stavu o 20%. (viz. některé složky, které po Schengenu měli být více redukovány a sami policisté tuto skutečnost přiznávají - jo přežít někdy službu je pořádná zabíračka. To by jsme se měli a žádná 4% by nemusela být.
  29.09.2009 20:55 Jo jo
 
pravda pane továrníku!
  30.09.2009 16:56 Libek
 
jo, jo....policisté z cizinecký by měli jít ukázat kolegům z hlídkové, jak se pozná padělaný nebo pozměněný doklad cizince. V této oblasti je u republikové policie nulová znalost. Bohužel....
  29.09.2009 20:26 Stavy
 
jsou naplněny a může dojít ke generačnímu špuntu. Ještě bych udělal hloubkový audit a došlo by k poklesu stavu o 20%. (viz. některé složky, které po Schengenu měli být více redukovány a sami policisté tuto skutečnost přiznávají - jo přežít někdy službu je pořádná zabíračka. To by jsme se měli a žádná 4% by nemusela být.
  28.09.2009 08:24 Íčko
 
Majitel rozestavěného domu v Hradišti na Teplicku v sobotu večer podle zjištění MF Dnes přichytil zloděje, kteří mu kradli stavební materiál. Vypravil se za nimi a zavolal policii. Šlo o romskou rodinu z nedalekého Lysce, jejíž členové na policisty, kteří přijeli případ vyšetřit, zaútočili s latěmi v rukou.
  28.09.2009 11:50 xxx
 
Zajímavé je, že na www.tn.cz je k tomuto článku zablokována diskuze, proč asi?! :-))
  28.09.2009 12:21 XXX
 
Ty opravdu nevíš proč je diskuze zablokovaná? Vždyť se v tom případě jedná o velmi utlačovanou menšinu v naší republice. Proto tak nebyl nikdo zatčen.
  28.09.2009 19:38 černý
 
Jelikož se jedná o tu "milovanou menšinu" tak se nic neděje, všechno je v pořádku. Kdyby se jednalo o bílého, tak to máš bleskově naděleno třeba ve zkráceném řízení. To je ten metr na všechny stejný. Bílí budou makat a barevný krást. Demokracie jako prdel.
  28.09.2009 22:03 XXX
 
Kolego tomu se neříká demokracie, ale dělba práce. Někdo pracuje a vytváří hodnoty a někdo krade. Tak to holt na tom našem kostrbatým světe funguje a to už od vzniku první lidské civilizace.
  28.09.2009 07:02 zpracovatel
 
odcházet včil, vlastně v roce 2011 jelikož průměr renty půjde do hajzlu....
  28.09.2009 08:15 pozdě
 
Ty už rentu nedostaneš. Renty byly správně podle starého zákona, to se ještě u policie makalo, podle nového už se žádné renty dávat nebudou. Není za co.
  28.09.2009 10:28 Degradovaný
 
Přesně tak.Rok 2011 je už pozdě.Až US vrátí paskvil 361 k přepracování do PS,tak se budeš divit o co všechno příjdeš.
  28.09.2009 22:09 XXX
 
for Degradovaný
Kolego o co myslíš že přijdeš? Vůbec o nic. Už aby byl paskvil konečně přepracován, ale ne poslaneckou tvořivostí, ale odborníky, kteří vědí o co vlastně jde.Naši opravdu DRAZÍ poslanci to už jednou posrali, tak doufám, že dvakrát neudělají stejnou chybu.
  29.09.2009 10:13 Karel
 
pro XXX
Tak naše odbory přepracují paskvil 361 a poslanci ho beze změny schválí,tak jsi to myslel?
Už to neber,ani ředěné!!!
  29.09.2009 18:56 XXX
 
for Karel.
Karle kdybych to bral, tak bych to co jsem napsal napsat nemohl. A protože to neberu, tak jsem pořád ještě alespoň trochu optimista a věřím, že i naši DRAZÍ poslanci mají občas světlé chvilky a odvedou pořádnou práci, za kterou si je velmi slušně všichni platíme.
  27.09.2009 15:39 Země tunelářů
 
Držme si klobouky jdeme s platy dolů.......
  27.09.2009 21:10
 
bylo načase!!!! za tu flákárnu.
  27.09.2009 05:46 zpracovatel
 
Zdravím, tak kolik zpracovatel půjde do mínusu? Na oddělení 1 typu tak počítám kolem 1.000 Kč čistého....?
  27.09.2009 08:25 prd
 
Jenom 1000 Kč,-? A pro ten litr takového zděšení?
  27.09.2009 09:18 Dušan
 
No uvidíme kolik to bude v reálu,ale počítám,že to bude víc než 1000,- Kč.Každopádně nebydlím u rodičů a starám se o ženu na mateřské,která se taky snižuje a ne jen o tisícovku.
Pro mě je i "pouhá" tisícovka takový ranec peněz,bez kterého se prostě neobejdu a začnu si asi přivydělávat na černo.
Jak se do lesa volá............
  27.09.2009 12:05 Dušane
 
jsi policista a určitě si ve službě poradíš,jak si vyrovnat plat a nemusíš makat nikde na černo :-)))

Jak se do lesa volá...
  27.09.2009 19:52 Dušanovi
 
Dáš pár pokut bez bločků a můžeš nechat manželku na mateřské třeba 4 roky. Však víš jak na to, néé?
  27.09.2009 21:11 Dušane
 
začni po sobě žrát eskrementy a vyjdeš!
  28.09.2009 11:52 .
 
http://aktualne.centrum.cz/finance/grafika/2009/09/25/kalkulacka -o-kolik-prijdete-kvuli-uspornemu-balick/?cid=648546 našel jsem nějakou orientační kalkulačku...
  26.09.2009 11:16 Íčko
 
V sobotu po půlnoci v Krnově policisté pronásledovali vozidlo BMW, které ohrožovalo bezpečnost silničního provozu a ujíždělo před policejní hlídkou. Na služebním vozidle měli policisté zapnutý modrý magnetický maják a při pronásledování používali akustickou signalizaci. Do prostoru mezi pronásledovaným a pronásledujícím vozem vstoupily na přechod pro chodce zpoza křoví dvě osoby," popsala incident policejní mluvčí Pavla Tušková.
  26.09.2009 21:49 xxx
 
Je to jednoznačně oboustranně veliká tragédie!
  27.09.2009 08:48 Nemyslíš? Zaplatíš!
 
"Bylo po půlnoci, odhadem tak čtvrt na jednu. Díval jsem se zrovna v televizi na Delona, když jsem pod okny uslyšel houkání, skřípění brzd a pak takovou zvláštní ránu, při které mi naskočila husí kůže. Běžel jsem se podívat z okna a už jsem cítil, že se stalo něco zlého,“ popisuje událost Bohumil Kralik, který bydlí kousek od nebezpečného přechodu.
Každý myslící člověk, pokud vstupuje na vozovku, se zastaví a zvláště tam, kde mu brání ve výhledu nějaké křoví. Policejní houkačku lze také stěží přeslechnout.
V každém případě, škoda mladého života.
  27.09.2009 19:57 pro Ičko
 
Já si myslím, že nějaké auto honit za cenu života je nesmysl. Zřejmě nějaký akční policista za volantem, s IQ houpacího koně. Kdyby ho nechal jet a nesmyslně za ním neletěl, mohla ta slečna žít a ten druhý nemusel ležet na ARO. Ať si to každej přebere jak chce, v tomto případě to byla nesmyslná nehoda.