Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  29.04.2007 22:25 asdf
 
29.04.2007



Vážený pane Halberštáte,



k „podnětu k nápravě“, který jste mi zaslal v příloze Vašeho dopisu ze dne 9. března 2007 elektronickou cestou, Vám po detailním zhodnocení záležitosti, na kterou upozorňujete, sděluji následující.



Uvádíte, že dochází k nedodržování výhod vyplývajících pro příslušníky bezpečnostních sborů ze dnů, které jsou prohlášeny za státní svátky ČR a tudíž k porušování mezinárodní smlouvy – Evropské sociální charty. Tento nedostatek, jak uvádíte, si vysvětlujete systémovou chybou v programu SAP a EKIS.Ubezpečuji Vás o tom, že se nejedná o závadu v počítačovém systému, ale, jak z následujícího vyplyne, o Vaši nesprávnou interpretaci jak zmíněné mezinárodní smlouvy, tak právních předpisů týkajících se dané věci.Ustanovení části II čl. 2 bodu 2 Evropské sociální charty, jíž je Česká republika vázána, obsahuje závazek poskytovat placené volno v době veřejných svátků. Jedná se o obecný závazek, který z důvodu zabezpečení potřeb společnosti nemůže platit bezvýjimečně. Proto ustanovení článku 31 (v části III) uvádí, že „Práva a principy stanovené v části I, pokud jsou účinně realizována, a jejich účinné uplatňování podle části II nebudou podléhat jakýmkoli restrikcím nebo omezením, která nejsou specifikována v těchto částech, s výjimkou případů, kdy takováto omezení jsou stanovena zákonem a jsou v demokratické společnosti nezbytná na ochranu práv a svobod jiných nebo na ochranu veřejného zájmu, národní bezpečnosti, veřejného zdraví nebo morálky“.



Zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, nemá vlastní ustanovení o svátcích. V § 126 odst. 1 tohoto zákona se užívá pojmu dny pracovního klidu, který je upraven zákoníkem práce (zákon č. 262/2000 Sb.). Je proto možné konstatovat, že na základě analogického použití § 91 odst. 1 zákoníku práce, jsou i pro příslušníka dny pracovního klidu dny nepřetržitého odpočinku v týdnu a svátky. Odstavec 4 uvedeného ustanovení § 91 stanoví, že ve svátek může zaměstnavatel nařídit zaměstnanci výkon prací, které je možné zaměstnanci nařídit ve dnech nepřetržitého odpočinku v týdnu (jedná se o práce uvedené v 3. odstavci), práce v nepřetržitém provozu a práce potřebné při střežení objektů zaměstnavatele. Také ustanovení § 112 odst. 4 zákona č. 361/2003 Sb. předpokládá výkon služby ve svátek, když uvádí, že příslušníkovi, který nevykonával službu proto, že na jeho obvyklý den výkonu služby připadl svátek, se služební příjem nekrátí.



Z uvedeného vyplývá, že nařizování služby příslušníkům bezpečnostních sborů ve dnech, na něž připadl svátek, není v rozporu ani s Chartou, ani s vnitrostátní legislativou. Služba, jíž vykonávají příslušníci, je bez jakékoli pochybnosti činností spojenou s ochranou veřejného zájmu, bezpečnosti a zdraví osob, které má na mysli již cit.ustanovení Charty.

Ještě k Vašemu vyjádření, že příslušníci zařazení ve směnném provozu nemají z neznámých důvodů výhody, které plynou ze státních svátků. Příslušník, který zajišťuje nepřetržitý provoz nebo jiný provoz, který vyžaduje stálý výkon služby, a pro něhož je den, na který připadl svátek, obvyklým dnem služby, nemůže mít v tento den volno, protože to neumožňuje právě zajištění služby v uvedeném provozu. Svátek v tomto režimu služby proto nemá v zásadě žádný význam. Skutečně odsloužená doba se samozřejmě zahrnuje do fondu základní doby služby.



Jak ukazují zkušenosti z praxe, někteří příslušníci konající službu v nepřetržitém provozu se mylně domnívají, že připadne-li svátek na den, který pro ně podle předem stanoveného harmonogramu směn není dnem služby, mají právo si tento svátek nahradit volnem některý jiný den. Pramení to z již zmíněné hluboce zafixované představy, že těmi „pravými” dny služby jsou pondělí až pátek. Vycházejí také ze skutečnosti, že příslušníci, kteří nezabezpečují nepřetržitý provoz, mají nepřítomnost ve službě omluvenu a omluvená doba je jim započtena jako výkon služby. Považují to za nespravedlivé a někdy to dokonce vnímají tak, že jsou nuceni si tento svátek „nasluhovat”. To je samozřejmě mylný názor. Jedná se o stejnou situaci, jako když příslušníkovi s rovnoměrným rozvržením připadne svátek na sobotu nebo neděli.



Takže jediný rozdíl mezi příslušníkem, který vykonává službu v nepřetržitém provozu a příslušníkem, který takový provoz nezabezpečuje, spočívá v tom, že připadne-li svátek na den služby příslušník v nepřetržitém režimu služby ji musí odsloužit, kdežto ostatní příslušníci nikoli. To se může zdát jako nespravedlivé, ale ve Vašem dopisu není ani zmínka o tom, že na rozdíl od těchto ostatních příslušníků, je poskytován příslušníkům ve směnném režimu služby zvýšený základní tarif ve smyslu § 114 odst. 2 zákona o služebním poměru. Za dobu kalendářního roku tudíž bude příslušníkovi vyplacen přibližně jeden služební příjem navíc.



Vážený pane Halberštáte, v rámci snahy o dobrou komunikaci mezi vedením Ministerstva vnitra a odborovou organizací a dodržování pravidel slušnosti bych uvítal, kdyby tato komunikace nebyla vedena na základě jednoznačných soudů o „rozporu s mezinárodním právem“, výzev „k co nejrychlejší nápravě“, požadavků na „informaci o tom, kdo způsobil neomluvitelnou chybu“ a výhrůžek „obrácením se žalobou na soud“ v případě, že nezaujmu stanovisko k Vašemu dopisu.



Ještě k závěru Vašeho dopisu, kde uvádíte, že problémů vytvářejících nespokojenost s nespravedlivými pracovními podmínkami je více, bych Vás chtěl požádat o jejich konkretizaci. Pokud mi nesdělíte, o jaké „nespravedlnosti“ jde, nejen, že se k nim nemohu vyjádřit, ale žádám Vás, abyste se o nich nadále nezmiňoval . O aktuální připomínky, podněty a doporučení, týkající se zákona č.361/2003 Sb., stejně jako otázky související s připravovanou reformou Policie ČR, jsem mimochodem požádal pana Plechatého v dopise, jímž jej zvu na pravidelné jednání předsedů odborových svazů, které se koná 30. dubna t.r. Pozvánka byla zaslána právě jemu na základě informace, jíž telefonicky sdělil dne 18. dubna ředitelce kabinetu ministra Mgr. Viktorové, že on, tj.pan Plechatý, je prozatímním předsedou UBS. Vaši odpověď týkající se mé žádosti z 21. března o poskytnutí bližších kontaktních údajů statutárních zástupců Vaší odborové organizace oprávněných jednat jejím jménem, jsem dosud nedostal.





S pozdravem



MUDr. Mgr. Ivan Langer

ministr vnitra a ministr informatiky

.

Chlumec n. C. dne 25. dubna 2007

Vážený pane ministře Langere,



děkuji Vám za odpověď na můj dopis ze dne 9.3.2007, který jsem včera obdržel. Dovolil bych si také zpětně reagovat.



Já i moji kolegové z UBS bereme na vědomí Vaše stanovisko k problematice státních svátků u příslušníků bezpečnostních sborů. Shodujeme se s Vámi v tom, že existují profese, při kterých se musí vykonávat práce i ve státní svátek. S Vaším dalším stanoviskem však nesouhlasíme a jsme z pochopitelných důvodů odhodláni pokračovat v této věci zákonnými prostředky. Byl bych nerad, aby to bylo pochopeno jako nějaká výhružka, jak mi již Vámi bylo vytknuto. Chápejte to, prosím, jako doklad toho, že se nehodláme vzdát našeho přesvědčení v prosazování spravedlivých podmínek pro všechny příslušníky bezp. sborů a chceme využít veškerých prostředků, které nám jsou poskytovány v naší demokratické společnosti.



Kvůli tomu, že současně nastavený systém státních svátků u bezp. sborů nebude pravděpodobně do konce roku změněn (jak jsem pochopil z Vašeho stanoviska), bych Vás chtěl dále informovat, že ve výpočtech provedených za účelem zjištění reálných propadů u příslušníků bezp. sborů za rok 2007, které Vám jsou od začátku roku předkládány, nejsou zohledněny dny státních svátků, které musejí příslušníci ve směném provozu odpracovat. Pro rok 2007 se jedná právě pro tuto skupinu příslušníků o 75 odpracovaných hodin navíc. A to je důvod poklesu celkového služebního příjmu těchto příslušníků za rok 2007 oproti roku 2006. O této skutečnosti Vás raději informuji předem, abyste na ni byl ke konci roku 2007 připraven, pokud budete chtít dostát slibu, aby celkový služební příjem za rok 2007 neklesl u žádného příslušníka a naopak byl navýšen o Vámi zveřejňovaných 7,5 % oproti roku 2006.



Na společné schůzce dne 30.4.2007, kterou pořádáte, Vám bude předána Vámi požadovaná konkretizace problémů, které vytvářejí nespokojenost s nastavenými nespravedlivými pracovními podmínkami mezi příslušníky bezp. sborů (na které již bylo mnohokráte veřejně upozorňováno). Dále Vám budou postoupeny bližší kontaktní údaje statutárních zástupců naší odborové organizace, kteří jsou oprávněni jednat jejím jménem.





S pozdravem



Milan Halberštát

prozatímní místopředseda UBS
  21.05.2007 19:14 bohouš <lala.@seznam.cz>
 
nevím, co si mám nyní myslet, když do nedávna ministr říkal, že se dostatek příslušníků a že ze branou jich stojí davy, nebo konečne by chtěl přiznat pravdu,že to tak není. Nebo se přibírají policisté, kteří neprošli na psyhotestech a nebo neudělali tělesné prověrky. V případě, že se dostanou k policii tito lidé, nevím kam to vede....
  21.05.2007 19:24 nezájem o policii
 
Kdo by taky šel za těchto podmínek a financí sloužit. Budou muset slevit z požadavků na psychotesty a vstupní prohlídky aby nabrali nějaká individua, která za pár let budou ostudou sboru.
  21.05.2007 23:33 Joe
 
Dostatek pžíslušníků je, ale ne v terénu. Ale to již je letitá otázka...
  21.05.2007 18:45 :-)
 
ze by kachna??? - udajne se pan langer zminil asi takto - vsichni kdo letos odejdou dostanou veskere nahrady dle zakona. kdo to do konce roku nestihne tak je to jeho problem. copak tim chtel asi pan MV ktery neni ministrem policie rict????
  21.05.2007 19:25 odchody
 
Co tím chtěl ministr zrušené informatiky a finanční policie říct-že kdo neuteče do konce roku je padající a přijde o všechno!
  21.05.2007 23:02 Joe
 
Chlapi jako vždy KDO (VČAS) UTEČE, VYHRAJE.
  22.05.2007 11:25 Jan
 
Věřte Ivanovi,
co řekl a slíbil, to dodržel. Např. Platnost zákona, kterou si soc. dem. vlády přehrávala, on nekompromisně prosadil.
TAK POZOR!!!!
  21.05.2007 16:00 .
 
Pokus o TČ v Kroměříži
http://www.youtube.com/watch?v=kbIYjoJ6wXs
  21.05.2007 13:07 odchody perpektivních
 
A další a další policisté odcházejí a rozhodně to nejsou veteráni.
  20.05.2007 23:15 o nás bez nás
 
Prý policisté mají navýšené platy o 2200, asi zřejmě mluvil o jiné zemi nebo o jiné složce jinak si to nedokážu vysvětlit. Spíš jde o průměr, kdy peníze nacpal managementu a na lidi venku nezůstalo.
  21.05.2007 14:20 :-)
 
jasne ze maj ale v prumeru :-))) jeden priklad za vsechny - dedek bez vzdelani na tabulce VS nyni bez odectu let cekajici na konec tohoto roku si prilepsil o 6 tisic. a vem si to svoje a udelej prumer. a jsi doma :-DDD
  21.05.2007 16:05 §361
 
Je to prasárna a podraz na řadové kluky.
  20.05.2007 23:04 bez šance na zlepšení
 
Do konce roku nebude jediný policista na ulici, všichni utečou!
  21.05.2007 19:17 bohouš <lala@seznam.cz>
 
Myslím, že když nebudou policisté na ulicích, jedině to nebude vadit zlodějům a těm nahoře......
  21.05.2007 23:04 joe
 
Kdepak, důchodci do 65 let zůstanou, mají k platu 8 litrů důchodu. Kam by chodili.
  20.05.2007 19:09 :-)
 
joj tak machane na PP??? :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDtakze zadna zmena. jede se dal ve starych kolejich
  20.05.2007 18:55 kubajs
 
3000 :-) a diví se blbec a bude hůř!!!!
  20.05.2007 20:15 4000
 
Na konci měsíce to budou 4000 ...
  20.05.2007 23:06 motivace=0
 
Pan ministr se nediví, divit se bude až koncem roku až se mu celý sbor rozsype.
  21.05.2007 19:07 bohouš
 
Je zajímavé, že na konci loňského roku moc příslušníků policie neodcházelo, že je jich stalé dost, řečí ze strany vedení policie a ministerstva. Nyní se situace asi trochu změnila, nebo konečně by pochopil, že skutečně odchází mnoho policistů?..
  20.05.2007 00:25 alan
 
Pane ministře, kdy bude konečně veřejnost vhodným způsobem seznámena se změnou ZPPP 130, který má platit od 1. 6. 2007 a dále se změnou ZPPP 120, který má platit od 1.7.2007. Jestli se domníváte, že tyto změny nebudou mít vliv na vztah občanů k policii, tak se velmi mýlíte. Opět jste udělal změnu, která povede k zhoršení situace, kdy policisté budou nuceni neustále vysvětlovat, proč nemohou konat tak jako do současné doby. Je jasné že vám je to šumafuk, protože vy přeci nejste ministr policie. Občané se přeci budou ptát, proč teď musí čekat na pracovníka SKPV , nebo proč je obvodní oddělení v noční době uzavřeno. Možná by bylo dobré začít přemýšlet hlavou a né jenom vypadat jako chytrolín celého světa. S tím dlouho nevydržíte, za chvíli to bude okoukané a nudné.
  20.05.2007 00:35 asdf
 
Musíš do sekce hasiči policie, tady ti neodpoví
  20.05.2007 00:41 alan
 
To máš pravdu, ale kloudné odpovědi se stejně nedočkám, ani kdybych to napsal na budovu ministerstva vnitra. Jen se na něj nahoře podívej.
  20.05.2007 10:04 dsp
 
Určitě jsi z SKPV, ale opak je pravdou, jen ty změny jsou jen kosmetické, a proto policicistů v ulicích víc nebude, staří odcházejí a noví nastupují do škol (ZOP), tedy pro výkon je jich stále méně. Změny v ZP PP jdou určitě zprávným směrem .
  20.05.2007 23:02 hnus u PČR
 
Langera nic nezajímá a vysmívá se policistům do očí.
  18.05.2007 21:48 .
 
Plechová krabice se 4ma zářivkama - 45000,- náhlavní souprava na Matru 10000,- Největší zlodějiny, co takhle podat trestní oznámení na náš management, nebo udělat kontrolu hospodaření, výběrových řízení...