Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  30.12.2006 16:03 Lona
 
Kolegové, tak jsem si přečetla zmíněný dotaz ze dne 2.2.2006, který považuji za tak výstižně, kultivovaně a přesně zformulovaný, že stojí za to si jej přečíst bez hledání a opakovaně. Proto vám ho sem překopíruji a pana Langera, teď, když je ministrem, se na totéž ptám i za sebe znovu.
"Vážený pane Langer
Dovolte mi laskavě příspěvek do diskusního fora a snad administrátoři přehlédnou, že se vymyká běžné délce, ale zkrátit jej při zachování vypovídací hodnoty nešlo. V něm kladu policejnímu prezidentovi, jeho prostřednictvím ministru vnitra a premiérovi, a konečně zejména Vám pane místopředsedo ODS, jakož i všem dalším politikům obecně tuto otázku:
Potřebujeme speciální služební zákon?
Ne, nebojte se, nehoruji pro zachování současného zákona z roku 1992, tak jako mnozí z těch, co si nevidí na špičku nosu s tichým a nečestným spoléháním, že až na ně přijde řada, až budou mít věk na odchod do výslužby, tak nějaký nový zákon, který je zvýhodní, určitě bude. Jen chci připomenout genezi zákona č. 361/2003 Sb. do současné zmrzačené podoby, která je výsměchem poctivým policistům, hasičům, celníkům a ostatním příslušníkům bezpečnostních (ozbrojených) sborů vyjma ARMÁDY ČR. Proč velká písmena u armády? Protože v jejím případě v Parlamentu zcela nepovšimnut veřejností již v roce 1999 vzniknul zákon o vojácích z povolání č. 221/1999 Sb., který vojáky z povolání, včetně těch, kteří za doby jeho účinnosti odešli do výslužby, zabezpečil způsobem, o kterým se ostatním ozbrojeným (bezpečnostním) složkám dosud jen zdá. Jen pro osvěžení: ministerstvo obrany je povinno zajišťovat pro vojáky zdravotní péči, zřizovat, udržovat a zlepšovat sociální zařízení, pečovat o vzhled a úpravu míst, ve kterých vojáci vykonávají službu, vytvářet příznivé podmínky pro stravování vojáků, zajišťovat vojákům ubytování, vytvářet podmínky pro soustavné vzdělávání a prohlubování kvalifikace, zabezpečovat rekvalifikaci vojákům a vytvářet podmínky pro uspokojování kulturních, rekreačních a tělovýchovných potřeb a zájmové činnosti vojáků. Kromě platu má voják z povolání nárok na bezplatné ubytování ve služebním bytě, jinak pobírá příspěvek na bydlení v rozpětí 1,4 – 1,7 násobku minimální mzdy, tj ve výši větší než 11 - 13 tisíc korun měsíčně (jsou-li vojáky manželé, každému z nich). Vojákovi může být poskytnuta jednorázová nenávratná peněžitá výpomoc ve výši až 20 násobku minimální mzdy. Vojákovi může být poskytnut náborový příspěvek od 30 do 130 tisíc korun. Při nepřetržité službě v trvání nejméně 24 hodin má voják nárok na bezplatné stravování nebo náhradu za ně. Při splnění stanovených požadavků má voják nárok na další náhrady. Při skončení služebního poměru náleží vojákovi odchodné ve výši od 4 násobku průměrného platu po patnácti letech až po 6 násobek po dvaceti letech. Místo toho si voják může zvolit odbytné ve výši od 2 násobku průměrného platu po dvou letech služby až po 18 násobek po dvacetišesti letech služby. Výsluhový příspěvek (renta) náleží ve výši od 5 % po patnácti letech služby, 36 % po dvacet letech až do 55 % po třiceti letech služby. Samozřejmě se vyplácí i starobním důchodcům ve výši rozdílu mezi příspěvkem a důchodem.
A pro pořádek: zákon byl schválen 14 září 1999 a účinný byl již od 1. prosince téhož roku!!!!
Pokud jde o bezpečnostní sbory, souběžně s přípravou zákona o vojácích z povolání (tehdy ještě existovala i základní a náhradní vojenská služba) i po jeho přijetí vznikaly nejdříve návrh věcného záměru a posléze věcný záměr zákona o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů. Podle něj měli být příslušníci bezpečnostních sborů v mzdové a sociální oblasti oproti vojákům ještě zvýhodněni. Měsíční služební příjem měl sestávat z platového tarifu - deset platových tříd v rozpětí 20 – 60.000,- Kč, z příplatku za státní službu 3 – 9.000,- Kč, z funkčního příplatku 3 – 10.000,- Kč, a z příplatku za službu konanou nad základní dobu služby v týdnu zhruba ve stejném rozsahu jako dosud. Odměna za služební pohotovost měla být rovněž zachována v dosavadní podobě a výši. Při skončení služebního poměru mělo být vypláceno odchodné ve výši až 8 násobku měsíčního služebního příjmu, a výsluhový příspěvek až do výše 60 % měsíčního služebního příjmu. V sociální oblasti měli být příslušníci na obdobné úrovni jako vojáci. Zkuste počítat! Příslušníkům bezpečnostního sboru byly slibovány vskutku velkorysé perspektivy. Uvedený věcný záměr dostal podobu paragrafového znění včetně důvodové zprávy prvně v roce 2001, a byť šlo o podobu již okleštěnou, stále dostatečně lukrativní. Dovolím si několik příkladů:
Složky služebního příjmu § 112 – základní tarif v páté třídě šestém stupni 1,1 násobek průměrného příjmu fyzických osob v nepodnikatelské sféře za předminulý rok, příplatek za službu 50 % základního tarifu u celorepublikových složek, 40 % u ostatních, příplatek za vedení stejný jako dosud, příplatek za službu v zahraničí, služební příjem za službu přesčas zhruba stejný jako dosud, příplatek za službu v noci 20 %, příplatek za službu ve svátek, zvláštní příplatek jako dosud, další služební příjem ve výši dvou plných platů za rok, osobní příplatek nebo mimořádný tarif do 20 % základního tarifu, a odměna jako nyní podle vládního nařízení č. 330/2003 Sb. Za služební pohotovost měla být přiznávána odměna jako dosud.
Pokud jde o výsluhové nároky, odchodné - § 160 – mělo činit až osminásobek měsíčního služebního příjmu, výsluhový příspěvek - § 161, 162 - měl činit až 55 % měsíčního služebního příjmu.
Podobně vypadala další alternativa paragrafového návrhu s důvodovou zprávou z roku 2002, kde však měsíční služební příjem měl spočívat v základním tarifu pevně určeném podle služební hodnosti od asistenta III. třídy – 15.000,- Kč po vrchního státního radu – 50.000,- Kč, základní tarif měl být ročně valorizován procentem růstu platů v nepodnikatelské sféře, z příplatku za službu, který měl činit 10 % základního tarifu po pěti letech služby, za každý další rok služby se měl zvyšovat o 2 % základního tarifu, z příplatku za vedení, který měl činit od 1 – 2.000,- Kč u 4. řídící úrovně až po 7 – 12.000,- Kč u první řídící úrovně. Příplatek za službu v zahraničí měl činit 700 – 3.000,- USD měsíčně. Zvláštní příplatek měl být určen policistům s vyšším stupněm požadovaného vzdělání a měl činit 3.000,- Kč měsíčně. Příplatek za službu přesčas měl činit 25 %, příplatek za službu v noci a za službu ve svátek měl činit 10 %. Součástí služebního příjmu měly být dva další měsíční platy. Mezi srážkami z příjmu nebylo počítáno s nemocenským pojištěním. Odchodné bylo konstruováno shodně jako v návrhu z roku 2001, výše výsluhového příspěvku měla činit 60 % měsíčního služebního příjmu.
Porovnejte, prosím, co z těchto představ a návrhů v důsledku politické a mediální hysterie, prakticky nulovou snahu o prosazení ze strany resortu nevyjímaje, reálně zbylo ve znění přijatého zákona č 361/2003 Sb. Za zabezpečením vojáků už příslušníci bezpečnostních sborů výrazně zaostávali. A co po jeho novelizacích! Nejenže se na mzdové a sociální zabezpečení vojáků z povolání už díváme jako vrabci na pštrosa, ale při nekonečném projednávání v Parlamentu a přetřásání v mediích navíc musíme neustále snášet zjevné opovrhování ze strany politiků, veřejných představitelů a pisálků v podobě hanebného handrkování a trvalé dehonestace. V důsledku toho, včetně bezuzdného nafukování některých policejních pochybení, je dnes zejména policie fackovacím panákem na nejspodnější příčce společenské prestiže. Pro ilustraci: zkuste si představit, jak by dopadl občan, novinář nebo politik v Německu, pokud by namísto pojmenování „policista“ použil „policajt“, které je zcela příznačné pro vyjadřování našich občanů, mediálních manipulátorů a politiků. Přitom povinnosti, požadavky a odpovědnost oproti původním představám návrhů zákona nedoznaly zásadních změn, případně k horšímu, takže některé připomínají dobu před osvíceným císařem Josefem II, včetně roboty zadarmo. K tomu všemu se navíc ještě v poslední době přidávají návrhy na okleštění i nároků z dosavadního zákona o služebním poměru příslušníků PČR č. 186/1992 Sb. Tak se stalo, že z velkorysých slibů po pěti šesti letech zůstala ohryzaná kost, navíc uvázaná někde daleko vepředu, což ji však nebrání, aby jí nebyli příslušníci trvale otloukáni o hlavu. Divíte se stavu morálky a znechucení v policii?
A tak nakonec opět ona otázka: Vážený pane Langer, nevážení páni politici, kteří jste nejdříve přijetí služebního zákona oddalovali a postupně zhoršovali slibované náležitosti příslušníkům, kteří jste pak přece zákon přijali a v Poslanecké sněmovně dokonce přehlasovali senátní změny, abyste pak sami s kalhotami zřejmě znečištěnými zevnitř dále odložili jeho účinnost, přitom si jaksi mimochodem dost výrazně zvedli vlastní platy a požitky, a nedodrželi ani ten nový termín, kteří jste proto zřejmě ve stejných kalhotách znovu pokořili příslušníky bezpečnostních sborů tím, že jste dále očesali jejich už beztak nízké nároky a opět odložili účinnost zákona, přičemž si nemůžete nebýt vědomi, že jste jej přenesením do doby po volbách s netušeným výsledkem v roce 2006 fakticky poslali na onen svět!
Potřebujeme za těchto okolností speciální služební zákon, který je u vás trvale neprůchodný, anebo průchodný v podobě, která z příslušníků bezpečnostních sborů dělá vazaly a chudáky v nejednom případě rodin závislé na sociálních dávkách? Dejte nám stejný, jako vojákům z povolání. Hlavně rychle. Stačí jen jeho kosmetické úpravy. Nejsme vůči vojákům žádná druhá liga, nechceme dokonce oproti nim ani nic navíc, přestože naše činnost, byť neustále účelově napadaná a politicky zneužívaná, nespočívá v přípravě na možný budoucí vojenský boj, který, jak věříme, a to i naší zásluhou, snad nikdy nepřijde. My jsme v praktickém boji každodenně, aniž bychom se dožadovali opentlených parád a čepobití za účasti nejvyšších státních představitelů jako při přísaze nových profesionálních vojáků, jako při příležitosti odletu několika vrtulníků do Kosova apod., a to ani při příštích Měnových fondech, Shromážděních NATO, povodních, hrdinských činech příslušníků, kteří občas při plnění svých povinností pokládají za vás a za všechny spoluobčany své životy.
Nevidím, jaké byste mohli mít vy i ostatní společnost vůči povinnostem i nárokům z takového zákona pramenícím pro příslušníky bezpečnostních sborů oproti vojákům výhrady! Najde někdo z vás ten nepatrný zbytek jakéž taktéž odvahy prohlásit a prosadit. „Příslušníci bezpečnostních sborů nejsou o nic horší než vojáci z povolání a proto jim náleží alespoň stejné ohodnocení!“??"
  22.05.2007 20:46 profík nebo zajíc
 
Pánové celá systemizace je dostatečně sprasená pro policisty v přímém výkonu, ale nikoli pro fešáky na manažérských židlích. Těch se rozhodně plnění 150 h nedokne, těch se nedokne ani práce v noci, víkendech a svátcích protože nám ucpali hubu 10% směnnosti, která je postavena opět zády k lidem ve výkonu.
  23.05.2007 20:34 :-)
 
docela by jsi koukal jak lidi na PP v 9TT maji 10%. protoze chodi na smeny. ranni a odpoledni. to niiiiic
  25.05.2007 10:22 svinstvo u policie
 
Tak to je velké svinstvo a rozmýšlím se, že to zabalím.
  22.05.2007 19:15 12°
 
Pro mola a poldu:

Nesmyslně motáte pojmy a dojmy. Jakej dělník? Jsou zaměstnanci na státních úřadech také dělníci ?
  22.05.2007 19:47 moly
 
takže pro méně chápající: jednalo se o přirovnání, např.: dělník, parťák, mistr, vedoucí dílny (cechmistr), vedoucí výroby, náměstek, ředitel, gen. ředitel ap. U PČR: policista(dělník), DS (VS), ZV V, velitel služby, náměstek, ředitel OŘ, atd až po PP , nebo např. OHS, OOP, SKPV na okrese , SKPV na kraji, ÚOOZ ap. chapišto? a trvám na tom, že zde brečíte na věřejném vebu a tvrdím, že čím služebně mladší kolega (samo, že ne všichni) tím se cítí důležitější a samo sebou nedoceněn, on nebude čekat on chce vše hned i na úkor třeba jiných (starších) a dále tvrdím - nemělo dojít v žádnem případě k propadům platů
  22.05.2007 19:57 moly
 
ještě něco, stejně až se odstraní některé bludy 361, tak se stejně musíte smířit s tím, že práce(služba) se vždy bude hodnotit podle postu !!!!!! není možné aby pochůzkář měl větší peníze než třeba kriminalista, to je proti logice (porovnávám délku služby), než třeba jeho vedoucí, tak to je, tak to bude a tak to nebylo,
  22.05.2007 20:04 Pro moly
 
a tím chceš říci, že kdyby se odstranili problematické věci ze zákona, příp.srovnala aplikace do praxe a ten kolega měl stejné peníze jako loni, tak bude mít víc než vedoucí oddělení nebo kriminalista? Nenech se vysmát. A když už se vyjadřuješ k postupu dle starého zákona - to je jediné pozitivní a stejně se bude obcházet jako doposud. Ne všichni schopní a tvořiví se dostali na SKPV právem. Podívej se kolem sebe. Takový chlap z OOP (MOP) po 5 letech má víc zkušeností a znalostí z práva než kdokoliv jiný. V novém zákoně je další fígl, který bude bičem na to, aby schopní neodcházeli (nebo "rebelové") neměli šanci postupu. Tak to bylo, je a bude pořád
  22.05.2007 20:08 moly
 
nechápeš? nemělo dojít k propadům a vedoucí jakýkoliv i v civilu nemá mít méně než jeho podřízený
  22.05.2007 20:14 moly
 
myslíš, že je to taky v pořádku když můj ZV má o 6 litrů více?, ani náhodou mu to nezávidím, podívej se do tabulek , souhlasím, že řada bejkáren se dělala, dělá a vždy to česká hlavičky vymyslí tak, aby to nějak šlo (obsazování míst)
  23.05.2007 21:51 12°
 
Pro MOLY: Zase špatně pane vedoucí. (jouda nevím, potrefený trošku a hnusnou kancelářskou krysou jste se ohodnotil Vy sám) Policista na ulici je úředník - VČ - prodloužená ruka zákona, které řeší problémy přímo v terénu a ne jen kanceláři. Takže žádný dělník. K tomu musí mít a také má patřičné vzdělání a další schopnosti (při vstupu apod.), aby takovou činnost byl schopen vykonávat. To není a nemůže být žádný blbý "dělník"! Takže "dělník" NE, ale úředník.
Tady je prosím problém jinde, který nastal až s uvedením zák.č. 361 do praxe.
  23.05.2007 23:40 Espozito
 
A co takhlen dnešní praxe :

Přijde z civilu pan s VŠ, ohřeje se nějakých 5 měsíců na OOP (MOP) a najednou je s těmi svými 5 měsíčními zkušenostmi na kriminální službě - znalost pachatelů nicotná na rozdíl od dlouholetého kolegy, který si pachatele ukládal do hlavy celá léta ještě včera dělal " seznámení " alespoň s těmi nejčastějšími a že to trvá celá léta - každý déle sloužící policajt to moc dobře ví.
Co je to za dobu ? Zkušenosti nikoho nezajímají ? Je to jen o VŠ ? Bude ta vysokoškolská hysterie u Policie ČR znamenat, že bude nejvzdělanější a nejlepší ? Zkušení bez školy jsou odepsaní ? Zaslouží si kriminalista s 5 měsíční praxí ( tedy totální neznalostí pachatelů ) lepší ohodnocení než ten praktik z OOP (MOP) ?
  22.05.2007 19:10 12°
 
ZRUŠIT zákon č. 361/2003 Sb. !!!

Čím dřív, tím líp. !!!
  22.05.2007 20:26 Joiu
 
Co to tlacháš. Jen jej ještě nech, ať můžeme s 9 litry navýšení na 45 % pžíspěvečku k 31.12.2007 odejít. To se teprve budou divit jak jim zkušení, ne jako k poslednímu březnu staříci, a vedení naráz odejde s 25 až 40 litry příspěvku. To si budou drbat hlavy. Jen ať to do 31.12.2007 vydrží hošové.
  22.05.2007 20:50 okrádání u PČR
 
361 byl stvořen pro určitou skupinu policistů, ale sociální jedinci v nejnižších třídách to nejsou.
  22.05.2007 21:52 zoro
 
Jen ten zákon nechte ještě v platnosti jak je. 31.12.2007 vám odejde vysoké vedení z okresních ředitelství, krajských správ s tlustými rentami a po nás potopa. Poté bude pan IL mudrovat v televizi, že odchází jenom staří a na jejich místa jsou přibíráni nový policisté. Tento den bude sodoma komora pro celou PČR.
  25.05.2007 09:48 Nespokojený Policista
 
Tvrdím to také, že 31.12.2007 bude masívní odchod policistů z vysokých funkcí! Už mám takové kusé informace, že to sice neříkají "na plnou hubu", neboť mají strach, že na jejich místa by mohli být v průběhu roku dosazeni jiní ambiciózní jedinci, kteří chtějí zůstat, ale že už někteří mají napsány žádosti v šuplíku s termínem posledního dne tohoto roku.
  25.05.2007 10:23 odchody perpektivních
 
Jdu také je to v pr............
  22.05.2007 19:08 12°
 
pro ty moly a poldy :


Nikdo zde nebrečí joudové :-))

Ale potrefení se vždycky ozvou :-D

Sami víte, že to povídáte jsou nesmysly :-)
  22.05.2007 20:05 moly
 
jouda nejsem, potrefený taky ne, já jsem u sboru 15 let, dle Vás hnusná kancelářská krysa (vedoucí útvaru), v pořadí výše příjmu jsem figuroval asi někde uprostřed z celého útvaru, bylo to normální? když jsem si hledal ZV, tak dobří kluci, kteří by se na to hodili mě poslali někam, že co by tam jako dělali, nechali se buzerovat za méně peněz, stačí sem tam svátek, pár dalších příplatků a příplatek za vedení a větší osobku to hravě nahradilo, a pořád tvrdím, že nemělo dojít k propadu příjmu u žádného policisty
  22.05.2007 20:51 burn-aut
 
Všechny neřády z kanceláří vyhnat na mráz nic nevyřeší-stejně jsou vyhořelí a čekají jen na správný den.
  22.05.2007 21:27 Burnout
 
je správně...:-) Problémem bude i to, že se v tomto syndromu budou nacházet i kolegové z výkonu (při podstavech). Nejsou s rodinami, společenské uznání u naší firmy neexistuje, pocity jsou dávno potlačeny, deprese na obrozu a psychosomatické problémy za prvním rohem. Začne to být tak extrémní, že se začnou množit případy absence a poslední zhasne....
  22.05.2007 21:31 smutné
 
na tom je i to, že i u kolegů věčně naplněných entusiasmem i tento odchází a pomaličku překračují fázi stagnace. Zbývají jen dvě, frustrace a izolace no a pak nechci vidět takového kolegu při řešení konfliktu.... Vlepíme tam pár zelených a bude vymalováno. Zamyslete se pánové než bude pozdě....
  22.05.2007 17:59 4
 
Co jsem slyšel, tak, na jenom Teplicku odcházejí další do "C" a další se pomalu připravují. Pořádá se tam bezpečnostní opatření, prý aby se s tím spláchly ty hodiny zadarmo do toho balíčku. Lidé v uniformě mají v měsíci, třeba jen pár dní volna. Za to neuniformovaní mají víkendy volné. A to ještě mají další výhody - při tělesných prověrkách, ale co je ještě zajímavější při střeleckých - takže mají o hodně menší náročnost, ale jsou ve vyšších TT a zatímco na uniformované složky jsou kladeny mnohem větší nároky (už při samotné práci s lidmi a na veřejnosti), a proto mají nižší TT. . SO, NE, NOČNÍ a svátky jsou mezi policisty nepoměrně rozdělované. A, že jich má někdo více a druhý méně to nikoho nezajímá.

Proto by to chtělo ZRUŠENÍ zák. 361/2003 Sb.
a nastolení normálního a spravedlivého odměňování zaměstnanců podle zákoníku práce !!! Jako je to v německu. Tenhle bordel, co je dnes u této firmy má málo společného s normální prací - díky POLITICKÝM VLIVŮM. Silná politická vůle (jak uvádí IL ve svém letáku pro PČR) už zde byla za KSČ ! A podle toho to také dopadlo. Ty pilíře si může strčit za klobouk. Každý policista chce za svou práci (a podle nároků, které jsou na něho kladeny jako na uniformovaného) spravedlivou odměnu.
Znovu opakuji, že UNIFORMOVANÁ POLICIE JE ZÁKLAD, která zajišťuje základní servis pro lidi a další složky !!! Nepochopení této definice pane manažére IL vede k sebedestruktivní selekci policie a blízkému kolapsu. Což už pana IL i napadlo, když v nouzi dostal nápad oživit jednotky PS VB. Teď je opravdu stav nouze - SOS - A už jsem dloho neviděl - hledáme nové partáky (kteří si nechají SR@T na hlavu).

OKAMŽITĚ ZRUŠIT deformační a degradační zák. č. 361 !!!

Všechno je to zde na tzv. " Na dlouhý loket", zbytečně dlouho se o některých záležitostech jedná a výsledek je zatím hodně záporný.
  22.05.2007 18:31 moly
 
nebreč jak malé dítě, dělník je vždy dělníkem a základy jsou vždy dole i když jsou důležité, nelíbí se Ti to, tak odejdi a zase začneš jako základ a chceš-li být vyšší patro, tak pro to něco udělej, ale hlavně nebreč ......
  22.05.2007 18:45 polda
 
nebuď závistivej, máš také možnost jít do vyšších TT - stačí jen se přihlásit do výběrového řízení a jestli se ti to nelíbí tak si můžeš jít do civilu vydělat víc
  22.05.2007 19:37 qwert
 
Pro poldu,

hm, už jsi něco slyšel o služebním hodnocení a jak se plošně zneužívá k tomu, aby se zabránilo lidem hlásit do výběrových řízení? A není to o tom jestli je někdo dobrý nebo velmi dobrý, je to o vztazích s nadřízeným. Ti co vymysleli a poté opakovaně měnili zákon nebyli totiž vůbec schopní domyslet důsledky jeho jednotlivých znění. Pokazili co se dalo. Je to dyletanství s katastrofickými důsledky do budoucnosti. Samozřejmě policie budu fungovat stále - ale jak?
  22.05.2007 20:29 4 qwert od moly
 
s tím hodnocením souhlasím je to gordický uzel, nebo začarovaný kruh, anebo bejkárna jak si to přebereš ,u mně je absolutní podstav a představ si, že jsem krvácel a klukům co se přihlásili do výběrka na jiný útvar (jsme útvar nad hrobem - RCPP) jsem napsal "velmi dobré" zaslouží si to, ale teď už snad bude za ně sloužit uklízečka a já ....
  22.05.2007 20:54 svinstvo 361
 
Než si lidé z vedení policie propláchnou oči tak se jim ten slavný sbor rozpadne pod rukama. Na co by tady lidé čekali, když mají možnost odejít na lepší-to lepší je skoro všude bez stresů a napadání.
  23.05.2007 17:41 Starej oli
 
Výše uvedenou informaci ohledně odchodů mohu jen potvrdit protože i já jsem se rozhodl po 16 letech odejít. Už mi připadá zcela nelidské odpracovat při normálních směnách a "bezpečnostním opatření " v jednom týdnu( pardon od NE večer do Po rána dalšího týdne ) celkem 83 hod ve výkonu. Mám zato že tento počet hodin by " zabil i vola" Podal jsem výpověď a jdu protože tohle jednání nemá obdoby. A teď jedna dobře míněná rada p. Langerovi: Jsem zvědav komu budete velet a vydávat příkazy až z ulic zmizí policisté v uniformě.

Jinak zdravím všechny tepličáky kteří mě znali jako Olina
  22.05.2007 17:49 vožumbura
 
Pojďte se domluvit a když to nechtějí udělat odbory tak jako nátlakovou akci podáme výpovědi k jednomu datu. Nebo by to mohla organizovat Iniciativa.
  22.05.2007 18:32 moly
 
tak začni, už jsi si ji podal? hlavo, ten nápad stál námahu
  22.05.2007 20:55 podrazy u MV
 
Kdo tady bude sloužit-Ukrajinci nebo Vietnamci?
  22.05.2007 17:46 vožumbura
 
já jsem šel na ulici o 3000,- dolů a důchodce VS co dělá max. 1 hod. denně šel o 6000,- nahoru. Děláte si prdel?
  22.05.2007 18:38 moly
 
tak se pochlub, kde je ta fara, kde VS dělá 1 hodinu, kolik let ma odslouženo oproti Tobě? zase jenom závist, závist a rozeštvávat to Vám jde .....
  22.05.2007 18:50 solidární
 
nebuď závistivej Vožumbro až se dočkáš důchodu, tak ty peníze budeš mít také.
  22.05.2007 20:59 platové rozdíly
 
Tak se neboj ten kancelářský jednou bude sloužit sám na ulici, protože se mu mužstvo odebere do civilu.
  22.05.2007 15:39 polis 2
 
v minulosti jsem se nikdy nehrnul dělat tvz. plánovaně neplánované přesčasy. Tuto možnost měli pouze prominenti. Přesto jsem nyní za mnohem víc práce se mzdou klesl min. o tisíc Kč za měsíc.
  22.05.2007 16:18 Ján
 
Tak si je teď užiješ, když se na tebe loni nedostalo. Ona spravedlnost musí být.
  22.05.2007 21:10 soumrak policie
 
Však ono se to pánům tvůrcům zákona 361 v žaludku musí obracet jaká zvěrstva a rozdíly udělali mezi lidmi.
  22.05.2007 00:19 polis
 
(dohromady) :-)
  22.05.2007 00:16 polis
 
pan ministr nezažil život na ulici jak to tak vypadá.Myslí si asi,že je policie nepotřebná.At začne přemejšlet do předu!!!a rychle nebo mu u policie nikdo nezůstane.jestli to tak bude tak at se připraví na pořádnej sajgon vznikne tady bordel,který už nikdo nedá do hromady..........čaues
  22.05.2007 13:12 odchody perpektivních
 
Ministr a celé vedení nemá představu o důsledcích, které dopadají na lidi v přímém výkonu a jak tyto lidi nutí odcházet.