Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  01.01.2007 14:16 Kocourkov.cz <kocourkov.cz@seznam.cz>
 
Platové propady
Na základě velkého náporu žádostí o vytvoření vzoru odvolání proti novému platovému výměru uveřejňujeme v této rubrice níže, takový obecný vzor pro ty z vás, kteří nechtějí čekat na splnění slibu ministra vnitra a generálního ředitele bezpečnostního sboru, že někdy po 1. čtvrtletí bude vývoj platů ve sboru vyhodnocen a po té event. přehodnoceny některé prováděcí předpisy tak, aby byl zajištěn meziroční nárůst platů i v našem sboru. Současě Vám sděluji, že 2. ledna požádám o schůzku pana ministra vnitra a budu se snažit zorganizovat i koordinační schůzku s panem kolegou JUDr. Štěpánkem, zastupujícím policisty a s paní kolegyní Vondrovou, zastupující celníky a příslušníky vězeňské služby. O účast na této schůzce požádám i pana předsedu ČMKOS Milana Štěcha.
JUDr. Vladimír Mühlfeit v.r., předseda OS hasičů


Vzor
( nutno přizpůsobit na konkrétního příslušníka a konkrétní rozhodnutí, t.zn. některé věci škrtnout, jiné event. přidat)

ODVOLÁNÍ

proti rozhodnutí č.j. ze dne...., které jsem převzal dne......
.
1) nesouhlasím s výrokem, že je mi od 1.1.2007 vyměřen zvláštní příplatek podle § 120 odst. 2 zák. č.361/2003 Sb. ve výši....Kč (pokud ovšem není na stropě 1.500,- Kč, v tom případě „za IDP“ vynechat) , podle § 120 odst. 3 ve výši .....Kč (toto napadnout vždy, pokud není stanoven ve výši stropu, t. j. 4.000,- Kč)
2) nesouhlasím s tím, že na rozdíl od r. 2006, kdy jsem měl přiznán osobní příplatek ve výši.......Kč je mi nyní tento příplatek snížen na částku .....,-Kč, ačkoliv jsem se nijak nezhoršil v kvalitě, ani kvantitě odváděné práce. (Event. „že mi tento příplatek je napadeným rozhodnutím zcela odebrán, ačkoliv jsem se nijak nezhoršil v..............)

Žádám, aby napadené rozhodnutí bylo změněno tak, abych v součtu všech složek služebního příjmu, tj. včetně průměrné měsíční odměny za pohotovost ve směně, měl zajištěn měsíční služební příjem alespoň o 5 % vyšší, než tomu bylo v roce 2006. To je totiž veřejně deklarovaný příslib vlády České republiky i parlamentu České republiky, vyplývající pro všechny státní zaměstnance ze schváleného zákona o státním rozpočtu na rok 2007. V rozporu s tím je napadeným rozhodnutím můj služební příjem oproti roku 2006 podstatně snížen, což je i v rozporu se zákonem 361/2003 Sb., který kromě zpřísnění podmínek služby měl přinést i určitou kompenzaci právě navýšením služebního příjmu příslušníků, což bylo i deklarováno v důvodové zprávě k tomuto zákonu a opakovaně veřejně deklarováno všemi třemi ministry vnitra, kteří se na vzniku zákona podíleli. Zaměstnavatel má pro požadovanou úpravu mého služebního příjmu v zákonu dostatečný prostor jak možností zařadit mě o jednu tarifní třídu výše, tak možností navýšit můj zvláštní, event. osobní příplatek, event. kombinací uvedených možností. Zákon i katalog činností upravuje tarifní třídy a některé složky platu natolik v určitém možném rozmezí, aby zaměstnavatel, tj. Česká republika, mohl příslušníkům služební příjem zvýšit, což bylo jedním ze záměrů zákona, nikoliv naopak, což je nyní napadeným rozhodnutím realizováno.
Pozn. : napadeným rozhodnutím, které obdrželo v podobném platovém propadu i mnoho mých kolegů, vytváří Česká republika historicky první velkou profesní skupinu zaměstnanců státu, u kterých dochází ke snížení platu, ačkoliv nároky, omezení a zákazy na jejich službu kladené se po všech stránkách neustále zvyšují. To považuji zvláště v situaci, kdy ekonomika země již několik let roste, za krajně nespravedlivé a odporující jak myšlence právního státu, tak zásadě spravedlivého odměňování občanů za vykonávanou práci pro stát. Velká část příslušníků bezpečnostních sborů (i jejich rodin) je tím de facto trestána, ačkoliv nejenom nic neprovedli, nýbrž naopak slouží často i nad rámec zákonem stanovené služební doby a za samozřejmost při tom považují, že nasazují v zájmu vnitřní bezpečnosti České republiky své životy.

( výše uvedené 2 základní nesouhlasné body možno u příslušníků ve vedoucích funkcích event. rozšířit, pokud by jim byl přiznán příplatek za vedení nižší, než měli doposud, pokud samozřejmě i nadále řídí xy podřízených)

V ........ dne....... podpis.....................................
  13.06.2007 00:10 Jo
 
mil.hauss: Vážený pane policejní prezidente. Hodláte vůbec něco udělat s rproblémem, který se týká z.č. 361/2003 Sb., konkrétně mám na mysli odpracování nesmyslných 150 hodin zdarma. Rovněž tak se chci optat, jak to bude s příplatky za výkon služby v noci, v sobotu a neděli, rovněž tak ve svátek. Za odpověď Vám předem děkuji, Váš podřízený.
martinu: důležitá je aplikace platného a účinného zákona, odměny za práci přesčas musí být vypláceny v souladu se zákonem a v souvislosti potřebami řešení bezpečnostní situace, zákon byl původně konstruován na tzv. silném tarifu a nepočítal s proplácením žádné práce přesčas, která již "měla být" v tomto tarifu zahrnuta, s postupným odkládáním účinnosti zákona docházelo i k valorizačnímu navyšování tarifů a k 1.1.2007 tudíž nastala situace, kdy určitá část policistů bohužel "propadla" s platy ve srovnání s rokem 2006, aplikační praxí se snažíme, aby celkový roční plat policistů byl minimálně na stejné úrovni ve srovnáním s loňskem, ale myslím, že většina na tom bude lépe.
  13.06.2007 00:14 Ji
 
150 nebo ne 150, jen když to šlape.
  13.06.2007 00:09 Jo
 
kajiberuska: Dobrý den, jak se s odstupem několika měsíců díváte na nový služební zákon. Myslíte si, že tato cesta je správná? Po zavedení nového služebního zákona odchází zkušení policisté, motivace odvádět řádně práci se také vzhledem ke snížení platů snížila, policisté, kteří nemají v současné době požadované vysokoškolské vzdělání, museli například po 16lelet u PČR podepsat pracovní smlouvu na dobu určitou, což je omezuje například při žádostech o půjčky či úvěry.....
martinu: 1)nový zákon je dobrý, postavený na kariérním řádu, vzdělání, odborných požadavcích, dosažené praxi 2) je svým způsobem nadčasový, ale do jisté míry na určitou dobu (nesmí trvat příliš dlouho)zakonzervoval v některých ohledech faktický stav (podle tohoto zákona by se na určitá místa někteří policisté neměli možnost za jeho účinnosti dostat..) 3) pokud by nebyl přijat, byla by situace daleko horší!! 4)ačkoliv je to o "penězích" taky nesmíme zapomínat i na jiné hodnoty (jsem realista)
  13.06.2007 00:16 Ji
 
Tak tedy:

nesmíme zapomínat i na jiné hodnoty !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Copak Vám (starším) to připomnělo?
  13.06.2007 00:08 Jo
 
pagula: Dobrý den. Chci se zeptat, jak chcete motivovat lidi, aby se hlásili k policii, když, jak všichni víme, nový zákon jim jen přitížil, hlavně finančně. Děkuji
martinu: mít možnost dělat smysluplnou práci, která bude společensky více respektována než dosud (viz výše), vytvoření lepších podmínek pro práci apod. (např Projekt P1000), ale nepůjde to přes noc..jedná se o dlouhodobější záležitost
  13.06.2007 00:17 Ja
 
Tak chlapci, ne finance, ale "mít možnost dělat smysluplnou práci" to bude držet Vaše rodiny nad vodou.
  13.06.2007 06:39 ...
 
kterou rodinu? Ta co se mi rozpadla protože nejsem věčně doma????? Ať jdou do .... i s hodnotama a smysluplnou prací, je to dřina od nevidím do nevidím a nikdy nekončící, gaunerů bude víc a víc
  13.06.2007 10:40 bez šance na zlepšení
 
Já jsem taky bez rodiny díky policejní práci. Ani ohodnocení ani čas na vlastní rodinu je to hnus a bída.
  13.06.2007 00:07 Jo
 
Pan.Miska: dobrý den, jak hodláte řešit korupci u policie?
martinu: 1) vzděláváním a "výchovou" policistů 2) zvýšenou kontrolní činností bezprostředních nadřízených 3) zvýšenou kontrolní činností specializovaných kontrolních a inspekčních orgánů 4) zveřejňování konkrétního korupčního jednání jako "špatné" praxe, včetně způsobu jeho potrestání - "pohrůžka represí"
  13.06.2007 00:17 Ja
 
Na hajzlíky bič. To je správně!
  13.06.2007 11:34 x1
 
Jak proti braní úplatků ukázali tvůrci filmu " Jáchyme hoď ho do stroje " - modelová cvičení
  13.06.2007 00:07 Jo
 
mad.jit: Budou policistům zachovány výsluhové renty i v roce 2008 nebo uvažuje vlády o jejich zrušení případně snížení? Jaký je Váš postoj k této problematice? Děkuji
martinu: Jsem proti jakémukoliv snižování výsluhových příspěvků a novelizaci zákona o služebním poměru, který nedávno vstoupil v účinnost a ještě jsme se jej ani pořádně nenaučili aplikovat
  13.06.2007 00:18 Ji
 
Alespoň něco jek Kolář naučil.
  12.06.2007 17:54 platové propady
 
PRŮMĚRNÝ PLAT U POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY = 30600,- Kč. TO JE PLIVNUTÍ DO TVÁŘE VŠEM POLICISTŮM V PŘÍMÉM VÝKONU.
  12.06.2007 21:16 Colombo
 
Měl by si vyrazit zpátky do školy, zopakovat si matematiku. Třeba by Ti paní učitelka po škole vysvětlila, co je to průměr a jakou hodnotu má.
  12.06.2007 21:22 průměr a průměr
 
Nechte toho jsou to zajímavá čísla a hodně často je říkají jen lidé z vedení policie.
  12.06.2007 04:04 Vanek
 
Trestní oznámení na pana MUDr. Mgr. Ivana Langera

http://www.geocities.com/gvanek2000/Bohemia.html
  11.06.2007 17:17 TITANIC
 
Firma se rozpadá na horních palubách se tančí a dole v podpalubí se všechno hroutí a topí se v problémech.
  12.06.2007 21:22 civil
 
Když to tady čtu, tak se nemůžu ubránit dojmu, že jeden obrovský klad 361 má. Policie se očistí od různých nemakačenků, jedno kolik let mají odslouženo a jaké funkce zastávají. A kecy o tom, že budou chybět poldové v přímém výkonu jsou jenom uměle vydržovaný fámy. U policie je lidí dost, jsou jenom jinde, než mají být. Uvidíte sami, kolik poldů bude k dispozici po vstupu do schengenu. Cizinecká a pohraniční je dost velká zásobárna.
  12.06.2007 22:02 hijack
 
Souhlas s civil, je třeba zlepšit kvalitu, údajně také 66 procent funkcionářů nesplňuje potřebné vzdělání, tak to snad nový zákon trošku pročistí:)
  10.06.2007 20:24 platové propady
 
Jak již bylo řečeno 361 není určen pro policisty ve výkonu, ale pro vyhořelé mnohaleté existence na dobrých postech.
  11.06.2007 09:26 .
 
Ale stále se to vyhodnocuje ;-(
A někomu nahoře to vyhovuje za řekněme finanční podpory z "druhé strany", že to nefunguje a firma se v základech rozpadá.
Nebo myslíte, že je tato "firma" vznikla od policejního prezídia ?

A proto chtějte co nejdříve zrušit zákon č. 361, který Vám nic dobrého nepřinesl a nepřinese a potažmo mnohé z Vás v přímém výkonu poškodil !
  11.06.2007 22:03 jOE
 
s PROMINUTÍM, KDO JEJ ZRUŠÍ. TY JSI TÉŽ JIŽ DOBŘE VYHOŘELÉ PALIVO.
  11.06.2007 22:13 .
 
Ne já jsem nasranej co si tady v Čechách nechaj lidi líbit od nějakých retardovaných politiků !
  12.06.2007 20:04 SOS
 
Má pravdu jde tady jenom o prachy, které kluci na ulici bohužel nemají.
  12.06.2007 21:14 Colombo
 
.. ty jsi někde venku viděl, aby kluk co nastoupí k policii měl stejný prachy jako lidi ve vedení? Spadni z jahody na zem!!!!!!!!
  12.06.2007 23:29 Jou
 
Tak ti politici ti buď zlepší, anebo (nejspíš) zhorší zákon. A že by jej zrušili - ani náhodou!
  12.06.2007 23:55 jeníček
 
Přesně, jen doplňuji, že než zcela vyhořeli naši mocní, tak s účinností 361 podřízeným odňali osobní ohodnocení a sobě si ho dali na 100 %, takže někteří mají více jak 90 000 Kč hrubého.Vydrží do konce roku a mají do smrti více jak 45 000 Kč důchodu. Není to paráda...
  10.06.2007 13:46 Místňák
 
Může mi zde z některých kolegů sdělit, jaké má zkušenosti s výběrovým řízením? Tedy jde mi zejména o potřebné služební hodnocení, které má být alespoň velmi dobré. Tímto způsobem nad námi získali naši nadřízení obrovskou moc. Když se budu jako četník snažit a budu nadstandardně dělat svou práci, vedoucí mě nebude chtít logicky pustit a napíše mi hodnocení jenom dobré. To musel vymyslet jenom vůl a doufám, že tato podmínka bude ze zákona vypuštěna. Nechci slyšet pane ministře, že se zase budete vymlouvat, že objektivní hodnocení je věcí vedoucích praconíků. Nám je přeci jasné, že většina z nich objektivní není a ani mnohdy nemůže být, protože lidi nejsou nikde a shora by dostali pojeb.
  10.06.2007 19:12 kariérní zlořád
 
Situace je velice těžká pro policisty v přímém výkonu při postupu po tzv. kariérním řádu. Vše mají v rukou panáčci z managementu a velice úzký okruh lidí určuje pravidla hry.
  10.06.2007 19:18 qwert
 
Mravenečků hodně, teplé hnízdečko královny jen pro vyvolené. Takže na to rychle zapomeň, nic se měnit nebude.
  10.06.2007 20:49 dennis cleanis <flowmi@seznam.cz>
 
To je jeden z mnoha důvodů, kdy myšlenka paskvilu popírá sama sebe. Stěžejním důvodem vytvoření paskvilu byl karierní řád a toto ustanovení jakoukoli kariéru zahubí, pokud vedoucí nebude chtít pustit. U nás na malém oddělení na tom dva lidé také vybouchli. Oni prostě nechápou, že zákon nezákon, ale lidé navzdory tomu, že chybí lidé na odeěleních, chtějí budovat svou kariéru a takto jim to akorád znechutí. btw: V praze prý při chtění odejít z Prahy neexistuje hodnocení velmi dobré ... prostě se odtud nikdo nedostane.
  11.06.2007 11:53 xy
 
Nejprve k tomu musíš mít předpoklady dané dobrými osobními vztahy k vrchnosti, a pak ti je ušito výběrové řízení přímo na míru. Nic víc, nic míň. Na hodnocení nezáleží. Je to jen zástěrka.
  11.06.2007 16:51 .
 
Nazdar kolego přesně tak jsi to popsal tak to přesně funguje v dnešní době u Policie. Já osobně jsem se přes výběrové řízení dostal,ale to bylo po předešlé rozmluvě obou vedoucích, kteří se mezi sebou doholi, jinak tvrdím že bych měl velikánskou smůlu.
  12.06.2007 23:58 jeníček
 
Je to jen zástěrka pro diváky, vše je dopředu dohodnuto, na kvalitách nezáleží. Vlastně co je to personální korupce?