Ivan Langer


Dìkuji v¹em za dosavadní pøízeò. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mì...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zru¹il rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se v¹em zájemcùm o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nìjaký èas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, mù¾ete vyu¾ít mùj Facebook, rád Vás pøivítám mezi své pøátele :-)

Ivan Langer

  17.08.2008 16:37 kapesníèek
 
bùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùbùù ùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùb ùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùbùùù ùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùù ùbùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùù ùùùbùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùù bùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùbùùùùù ùùùùùbùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùùùùù ùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùù ùùùùbùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùbù ùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùù ùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùù ùùùùùùùùbùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùù ùùbùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùù ùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùbùùù ùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùù ùùùùùùbùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùbùùùùùùùù ùùùùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùù bùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùù ùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùbùùùù ùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùù ùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùùb ùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùb ùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùù ùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùù ùùùbùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùbùùùùùùù ùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùbùùùùùùùùù ùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùù ùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùbùùù ùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùbùùùùù ùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùù ùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùù bùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùbù ùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùbùù ùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùù ùùùùbùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùbùùùùùù ùùbùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùù ùbùùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùbùùùù ùùùùùùùùbùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùbùù ùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùbùùùùùùùùùùù ùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùb ùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùù ùbùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùbùùùùùùù ùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùù ùùùbùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùù ùùùùùbùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùbùùù ùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùbùùùùùù ùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùù ùùùùùùùùùbùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùù bùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùbùù ùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùb ùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùùbùùùùùùùùùùùùù...... ................................................................ .........................................tak¾e nic nového
  15.06.2007 08:55 ?
 
Praha 15. èervna (ÈTK) - Lidé, kteøí jsou bez práce déle ne¾ rok, budou mo¾ná u¾ od ledna muset vy¾ít jen z existenèního minima. Zmìnu se do vládního balíku reforem chystá zaøadit ministr práce Petr Neèas. Chce tak vyjít vstøíc bývalým sociálním demokratùm Milo¹i Melèákovi a Michalovi Pohankovi, kteøí navrhují u¹etøit peníze právì zpøísnìním sociálních dávek, øekl Neèas v rozhovoru v Hospodáøských novinách (HN)."Èlovìk, který je více ne¾ 12 mìsícù bez práce, bude automaticky dostávat jen existenèní minimum," uvedl. Citelné sní¾ení ¾ivotní úrovnì by postihlo pøes 200.000 dlouhodobì nezamìstnaných. Pokud návrh projde, bude muset samostatnì ¾ijící nezamìstnaný po roce vyjít s èástkou 2020 korun mìsíènì. Rodina se dvìma dìtmi do ¹esti let, kde ani jeden z partnerù nepracuje, by od státu dostala 7240 korun mìsíènì.

To,u¾ mìlo být u nás dávno.Nìco podobného je na Slovensku u¾ nìkolik let. Jen jsem zvìdav,jak chtìjí politici v Praze vyøe¹it velké nepokoje,kráde¾e............. kdy¾ tisíce policistù v pøímém výkonu od vás utíká do civilu a kanceláøské nedostane nikdo do terénu.Tak co s tím?
  15.06.2007 09:14 ?
 
Je¹tì doplním. Tak to vypadalo zaèátkem roku na Slovensku:

http://romove.radio.cz/cz/clanek/19779
http://www.romea.cz/index.php?id=servis/z2004_0360
http://www.romea.cz/index.php?id=slovensko
  15.06.2007 12:20 Franta
 
To u¾ mì na¹tìstí nezajímá v tu dobu u¾ budu dávno v civilu , a» si ty nepokoje vyøe¹í modré straky,jak chtìjí.
  15.06.2007 13:05 Pepa
 
Mì nejvíc vytoèila tady ta vìta:
"Uvedené finance byly pou¾ity na pøíplatky vojákùm za noèní slu¾by, cestovní náklady, stravu a povinné sociální odvody"

http://www.romea.cz/index.php?id=servis/z2004_0360

A policista PÈR bude zasahovat do zelených a bez pøíplatkù!!! No, tak o tom si nechte zdát !!!
  15.06.2007 08:16 :-)
 
no zmena u PCR zadna. MV je tragickej. Na postu PP clovek ktery na mezinarodnich vztazich opravdu nemel co podelat ale hlavne ze ma ty managerske zkusenosti. krasna komedie na pokracovani. jooo a kdyz ted ta PCR nesmeruje do australie tak do ktere prdele ted ????
  14.06.2007 22:25 nezájem o lidi dole
 
Proè policie není schopna svým zamìstnancùm, pøevá¾nì lidem ve výkonu, kteøí tráví èas v neklimatizovaných vozidlech zajistit pitný re¾im v tìchto nároèných a extrémních vedrech? Nebo snad stravenka za 25,-Kè na 24 h je dostaèující?
  15.06.2007 07:18 ,,,
 
No neblbni, copak Tì bude zamìstnavatel je¹tì mimo platu ¾ivit a napájet?
  15.06.2007 14:13 minist
 
©etøit se musí v¹ude.
  14.06.2007 21:01 |~|
 
zdravím jak to tu ètu tak je mi Vás líto ho¹i/¾eny/ taky jsem slou¾il 10 let na jaøe jsem vzal kramle bylo mi øeèeno systém je ¹patný ale ono to pùjde i bez vás, tak¾e jsem øekl sbohem a teï dìlám na sebe a peníze mám teï 20 tis. týdnì a svùj klídek + rentièku
  14.06.2007 12:48 Yirka
 
Ferdo, nedìlej to. Já u¾ tu pøemíru demagogie, l¾í, neserióznosti ze strany zamìstnavatele i médii ovlivnìné veøejnosti nesu velmi tì¾ce a bìhem léta, maximálnì podzimu odejdu do "C". Platy se skuteènì propadly a» Ivánek øíká co chce a komu chce (pokud mu to je¹tì nìkdo vìøí). Situace se mìsíc od mìsíce zhor¹uje. Natoupí¹-li, absolvuje¹ ZOTku a poté pùjde¹ k útvaru. Nikoli tam, kde si vybere¹, ale vzhledem ke katastrofálním odchodùm tam, kde to nejvíce hoøí. Tedy Praha a severní okresy ÈR. Dostane¹ 3, maximálnì 4 TT, co¾ bude cca. 17k èistého. Nedìlej si iluze, budou ti slibovat nìco jiného, ale tohle je pravda. V práci bude¹ imrvére, chybí lidi a slu¾by se musí obsadit. Nedostane¹ to zaplaceno, na to je tìch 150 hodin. Materiální vybavení nemá cenu komentovat, kde a jak se nají¹ nikoho nezajímá. Bude¹ se pøetahovat s o¾raly a fe»áky, èelit nikoli slu¹ným lidem, tìch za slu¾bu moc nepotká¹, do styku pøíjde¹ jenom tìmi druhými. Nebude¹ moc usnout, ten hnùj bude¹ mít v hlavì stále. Bude¹ zavalen administrativou, plnou skøíò spisù kterým bì¾í lhùty, ale státního zástupce nezajímá, ¾e to stihnout nejde. Takto si bude¹ ¾ít a aby toho nebylo dost, budou tì neustále kontrolovat, zda má¹ kravatu, vyplnìné idiotské pátrací pomùcky a tisíce jiných nesmyslù. Osobnì øíkám - ji¾ nikdy bych do této øeky nevstoupil. Nikomu to ale také nerozmlouvám, jsme dospìlí lidé a rozhodujeme o sobì sami. (Tedy alespoò se to domníváme) Rozhodni se sám.
  14.06.2007 13:20 Hary
 
Napsal si to dobøe, ale pochybuji, ¾e po ¹kole bude mít 17000,-Kè. èistého, podle mne, kdy¾ pùjde do 4. tøídy se smìností, tak bude mít tak 16.000,-Kè.
  14.06.2007 17:25 Petr
 
A kdy¾ se dostane¹ po ¹kole na dopravku do 3TT bez 10 %smìnnosti a odeète¹ hodinový prùmìr ze 150 hodin,tak jse¹ na 13.000,- èistého. To má víc soused,který je "jen" vyuèen a dìlá u soustruhu.Nemám nic proti dìlnickým profesím,byl to jen pøíklad.
  14.06.2007 20:17 Sever Èech
 
V kostce si to napsal výsti¾nì. Naivní pohled na policejní práci, jako na velmi dobøe ocenìnou pohodovou práci je naprosto mimo realitu. Je tøeba se poptat policistù samých ( ale ne tìch co slou¾í mìsíc, pøípadnì jsou je¹tì na ¹kola - ti vìdí je¹tì prd o èem to je ).
  14.06.2007 20:27 Pavel
 
Tohle by mìl být text náborového letáku k PÈR. Holá fakta,
ne rù¾ové brýle pana ministra.
  14.06.2007 20:48 Joe
 
Chlapi, výsti¾nìji, ne¾ to napsal Yirka, to ani napsat nejde!
  15.06.2007 12:46 M
 
Je¹tì jste ferdovi zapomìli napsat ¾e bude mít pøi vstupu k PÈR tøi roky zku¹ební lhùtu. Nikdo mu nedá pùjèku, hypotéku, prostì nic. Jestli je mladý a plánuje popøípadì zalo¾it rodinu a poøídit si bydlení, tak na to mù¾e z policejního platu zapomenout. Tak¾e si ferdo pøeèti v¹echny pøíspevky poøádnì a dobøe to zva¾. Já u¾ jsem od spolku na¹tìstí pryè a rozhodnì nelituji.
  13.06.2007 20:07 ferda
 
Jednu radu: má to cenu chodit ke státní policii? díky
  14.06.2007 07:30 Jezinka
 
Doporuèuji pøeèíst si pøíspìvky zpìtnì a obrázek si udìlejte sám. Pokud by se toto rozhodování týkalo mne, velice bych to nyní zva¾ovala.
Budete mít nad míru povinností, ale daleko ménì práv oproti jiným povoláním. Nebude pro vás platit presumpce neviny jako pro jiné obèany. Aè budete hájit a prosazovat
zákony vymy¹lené jinými, ten otloukánek na posledním èlánku budete vy, proto¾e a» policie udìlá co udìlá, je to v¾dycky ¹patnì. Pravdìpodobnì se vám rozpadne rodina, proto¾e být man¾elkou policisty mù¾e být jen "svatá" ¾enská. Díky médiím se na vás va¹e okolí bude dívat jako na potencionálního lumpa, který bere úplatky, mlátí a støílí nevinné lidi. Nikdy se od nikoho nedoèkáte slùvka "dìkuji".A za to v¹echno pøísaháte, ¾e v pøípadì potøeby polo¾íte ¾ivot.
Jestli tohle v¹echno pøekousnete, pak ano, má cenu jít ke
státní policii. Je to krásné poslání.
  14.06.2007 20:57 |~|
 
ne
  15.06.2007 11:00 asd
 
To je to nejhor¹í rozhodnutí , které mù¾e¹ udìlat!!!!!!!!!!!!!
  15.06.2007 15:16 Ivánek Langerù
 
Ale jistì, ¾ádné jiné zamìstnání není tak SEXY!!
  13.06.2007 10:38 finance a propady
 
Zastavme zbidaèování a diskriminování policistù na ulici. Zastavme nerovnoprávné odmìnování u policejní slo¾ky.
  13.06.2007 11:57 X1
 
Zatím jsem se zaøazením v 5PT (pùvodnì 9PT) s 6 stupnìm celkovì po 4 seètených výplatách v plusu " krásných " 100,- Kè oproti výplatám za rok 2006, ale ji¾ s pátou výplatou budu v souètu v mínusu 1.000,- Kè. Peèlivì si výplatní pásky støádám a vyhodnocuji a pøes to je to propad a» kecají co kecají a to i pøes navý¹ení rizikového pøíplatku o 1.000,- nebo» do souèasné doby jsem zdarma odvedl 100 hodin ( poctivì ), tedy nìjakých nezaplacených 14.000,- Kè a pokud tìchto 14.000,- Kè odeètu, jsem sakra v mínusu. Dìlají to dobøe - nasírat lidi umìjí a pøál bych jim sly¹et tìch nadávek co bì¾í mezi obyèejnými policisty. To je nová vize, presti¾, motivace a pod. ???
  13.06.2007 00:27 star¹í
 
Zaèetl jsem se do diskuzních pøíspìvkù a nevím. Chápu nìkteré z vás, ale nevím. Nevím, co si mám myslet. Peníze byly, jest a boudou v¾dy citlivou vìcí. Po nástupní ¹kole jsem v polovinì 80. let slou¾il jako hlídkaø na ulici støednì velkého mìsta za 2.200,- Kè èistého (navíc jsem to nesmìl nikde øíkat, proto¾e pøíjem byl tajný . Kolega slou¾ící o 5 let déle mìl jako star¹í inspektor 3.000,- Kè - tedy skoro o tøetinu vy¹¹í plat!!!! Nezavidìl jsem mu, slou¾ili jsme za pau¹ál, mnohdy od nevidím do nevidím. Napamatuji, ¾e by se poèítaly hodiny. Je pravda, ¾e bylo pøesnì stanoveno, kdy, za jakých podmínek a o kolik se ka¾dému plat zvý¹í. S novým zákonem bylo pau¹ální odmìòování zru¹eno a otevøel se prostor pro "chytraèení". U¾ ani mnohým tìm dole ne¹lo o principy, o vìc, o ideály slu¾by jako takové. Zaèalo se myslet na výplatu, máme pøece tr¾ní hospodáøství. Logické, peníze jsou potøeba za ka¾dého re¾imu. Vìt¹ina na¹eho nynìj¹ího sboru za pau¹ál nikdy neslou¾ila a øeèi o "poslání" jsou k jí k smíchu. Urèitì je bolestné pro souèasného hlídkaøe, který díky smìsi pøíplatkù získal peníze vìt¹inou pøevy¹ující výplatu zku¹eného kriminalisty (nebo se jí aspoò blí¾il) a nyní je platem o onu takøka tøetinu ní¾e. Na druhou stranu, kdyby ten minulýstav setrval, co by jej motivovalo se z chodníku dostat na dal¹í vy¹¹í pøíèku. Jak postrèit nadaného, ale nìkdy s prominutím líného a díky systému tro¹ku vychytralého hocha a na dal¹í stupínek. Kdo z vás do této diskuze pøispívajících chce opravdu stoupat v policejní hierarchii pro ideál slou¾it lidem, právu, téhle zemi (by» mnohdy hanebnì reprezentované)? Nejde vám opravdu jen o ty peníze a vidiny pohodlnìj¹ího ¾ivota ?
  13.06.2007 04:30 jarda
 
Plnì s vámi souhlasím. Také jsem zaèínal pøed víc jak ètvrt stoletím na ulici. Kdy¾ jsem pak z obvodního odd. po øadì let pøecházel na na vy¹etøovaèku, tak jsem ¹el s výplatou dolù, ale netí¾ilo mì to, proto¾e jsem mìl v první øadì zájem o práci. A také jsem chápal, ¾e nemohu mít stejné peníze, jako kolegové, kteøí vy¹etøují ji¾ øadu let. A to byl v té dobì finanèní rozdíl 50,- Kè! Na OO jsem mìl funkèní 3.000,- Kès, na vy¹etøovaèce 2.950,-. V ka¾dém pøípadì jsem na sobì neustále pracoval, abych nìèeho dosáhl, nìco vìdìl a znal a ve vy¹etøování se neztratil. Dnes mi pøipadá, ¾e nové generaci jde skuteènì jen o ty peníze, ale kvalita odvedené práce, odbornost, profesionalita, jí nic neøíká. Ètu èasto spisy, které "vyrobili" na OO. A pláèu. ®e jim nic neøíká skutková podstata trestného èinu, je asi vìcí zcestného ¹kolského systému MV. Ale ¾e nejsou schopni ani poøádnì pou¾ívat svùj rodný jazyk? To je smutné. A tak po 27 letech velmi vá¾nì pøemý¹lím o odchodu do civilu. A» nám to nová generace pøedvede. Snad jen na dokreslení jeden pøípad za v¹echny: Pøi výjezdu jsem byl na "mrtvole" v maringotce, a to v leto¹ních vedrech. Ten mu¾ tam nebyl den ani dva, ale evidentnì del¹í dobu. Lékaø nezjistil cizí zavinìní, toto¾nost byla zji¹tìna. Vìc patøila MO. Pøi manipulaci s mrtvolou tato "praskla". Policisté z MO odmítli do maringotky vùbec vstoupit, po prasknutí odmítli dìlat OMTÈ. Nic nepomohlo, ¾e na místo byl povolán zástupce øeditele OØ. Ani ten s nimi nehnul. Kdo tedy ohledání provedl, nevím. Kdy¾ to úpùjde takto dál, tak za pár let se dám na cestu nájemního vraha a nikdo na nic nepøijde, proto¾e v PÈR nebude nikdo, kdo by øádnì provedl ohledání. Je to smutné, ale je to tak.
  13.06.2007 06:47 ...
 
Víte, kdy¾ u¾ se to motá jen kolem tìch penìz, chtìl bych taky pøispìt. Nejde o peníze, jde hlavnì o nesmyslné hodiny zdarma a o to, ¾e nejsou lidi se svýma rodinama. O vybavení a pracovním prostøedí se radìji nevyjadøuji, stejnì jako o systému vzdìlávání ve výkonu a dal¹í odborné pøípravì. To trápí nejvíc star¹í poldy. Spousta z nás podnikala, dal¹í mínus. A kdy¾ u¾ hovoøíte o tom zku¹eném kriminalistovi, tak si poøádnì proètìte tabulku platových tarifù. Ten kriminalista neslou¾ící ve smìnném provozu na tom není nijak slavnì a hodiny zdarma platí i pro nìj. Zaplatit za odvedenou práci a dát funkcionáøùm mo¾nost, aby mohli motivovat schopné, ne pau¹ál sem pau¹ál tam. U¾ sám pau¹ál je demotivující. Proè by se jeden mìl sna¾it a døít od rána do veèera, kdy¾ bude mít stejný plat jako ten, co to má na háku.....hezký den pøeji
  13.06.2007 12:16 rtu
 
Pánové souhlasím s vámi, ale jen èásteènì. Zapomnìli jste napsat to "B". Jaký objem práce jste tehdy odvádìli ve srovnání s nároky na pøíslu¹níka v souèasné dobì. Ty vtipy na policajty za komunismu mìly nìco do sebe. V¹e bylo zpomalené asi tak 3x oproti dne¹ku, tak¾e se pøíslu¹ník v klidu do¾il dùchodu. Dnes to není pomalu reálné. A m.j. taky ji¾ ¾ijeme v jiné spoleènosti - kapitalismu, kde je pravidlem, ¾e se za odvedenou práci platí. To platí dnes v¹ude, akorát u policie napadlo nìjakého chytráka uplatnit principy ze "starých" èasù". Samozøejmì, ¾e je potøeba nastavit urèitou hirearchii, aby ten hlídkaø nemìl pocit, ¾e je na tom lépe, ne¾ tøeba kriminalista. Mìli to, ale nastavit tak, aby ne¹el s penìzi oproti minulosti dolù, kdy¾ jdou v¹ude platy nahoru. Prostì nìkteøí lidé odvedli velmi ¹patnou práci a po¹kodili policii na dlouhá léta a a» si ka¾dý øíká co chce, je to tak.
  13.06.2007 13:34 Martin
 
Taky jsem nastupoval za 2.800,- Kè mìsíènì. Na druhou stranu co v¹echno sis za tyto peníze koupil. Mìl jsi respekt, byl jsi vá¾ený obèan, vylezl jsi na ulici, ka¾dej tì zval na kafe, øezník na svaèinku, hospodskej na obìd, sousedí na zabijeèku. Kolik jsi za slu¾bu utratil penìz? A hrozilo tì tenkrát nìjaké nebezpeèí. Moc ho nebylo. Kdy¾ tì vidìl nìjakej kriminálník, obrátil se a radìji utekl. Nadával tì nìkdo v tej dobì?Plivali na tebe?Prali se s tebou?To by s nima rodná strana zatoèila, viï. Tak prosím tì nesrovnávej minulou a dne¹ní dobu. A je¹tì k tej vejpltì. Kolik jsi v tej dobì zaplatil za nájemné. Jestli 10 procent, tak je to moc. Zbytek jsi mìl na ostatní vìci a jítlo. Sám ví¹, ¾e jsi nakoupil na víkend za 100,- Kè pro celou rodinu a je¹tì si nadával kolik jsi utratil penìz. Staèí tì dneska tisícikoruna?Mohl bych pokraèovat vstahy mezi podøízenejma a nadøízenejma, který jsou nesrovnatelný. Administrativní zátì¾í. Ví¹ ¾e jsi nepamatuji, ¾e by jsme v té dobì nìco psali. Myslím tím nìjaký kvanta zbyteèných papírù. A ten nápad. Men¹í oddìlení 2 TÈ za tejdem, ty vìt¹í 3 kusy. To byl fofr a za lep¹ího personálního obsazení. Dál nebudu pokraèovat. V klidu si vy¹etøuj. Já u¾ jsem taky v klidu. Po 20 letech jsem opustil tenhkle ¹ílenej ansábl. A to kdy¾ jsem nastoupil, jsem si nedoved pøedstavit, ¾e nìkdy pùjdu do dùchodu, jak se mi slu¾ba líbila. Tak bývalý kolegove, dr¾im palce, aby se slu¾ba a peníze vrátily alespoò na minulou úroveò a vám pane vy¹etøovateli pøeju, aby kdy¾ jste na sobì tak zapracoval, se na vás Lenger nevyspal. Mìjte se.
  13.06.2007 13:43 Martin
 
Jo a je¹tì nìco. Myslim si, ¾e jsi si pøípad mìl pøevzít na místì a tu ohledaèku udìlat sám. Nevìøím, ¾e by lékaø jednoznaènì vyvrátil cizí zavinìní, kdy¾ se dle tvého sdìlení jednalo o tak starou mrtvolu. Tøeba jsi nemohl, proto¾e jsi zvracel za rohem. A nebo vy¹etøovaèky pracujou v¹ude stejnì. V¹echno hodit na ty nejposlednìj¹í v nejni¾¹ích tøídách a já mám èisté ruce.
  13.06.2007 15:24 hijack
 
Jaký je kapitán, takové je mu¾stvo. Noví kolegové pracují, tak jak je v nástupní ¹kole nauèili a jak to vidí kolem sebe. Za vzory jim slou¾í jejich bezprostøední nadøízení. Nikdo nemù¾e být o 100% lep¹í ne¾ jeho okolí...
  13.06.2007 17:33 Honza
 
Pro Jardu. Pøedstavuje¹ klasického vy¹etøovatele, který neza¾il práci na obvodním oddìlení po revoluci. Myslím, ¾e se ti s léty trochu vymazala pamì» jak to tehdy chodilo. Jaký policajti dìlali zpracovatele v minulosti a jaký dnes. Jsou to kluci, kteøí slou¾í pár mìsícù a u¾ musejí dìlat spisy ze v¹ím v¹udy. V tvé dobì bylo na v¹echno hafo èasu a trestní øízení dìlali jen ti nejstar¹í a nejzku¹enìj¹í, ti mladí na nì nìkolik let koukali a pomalu se to uèili, co¾ dnes vùbec nefunguje, kdy nejstar¹í policajt tøeba slou¾í jen pár let. A nakonec slou¾il jsem na na obvodì tak i SKPV tak¾e mù¾u posoudit jak se, kde pracuje, tak¾e prosím tì nepi¹, ¾e se na obvodì nìkomu do nìèeho nechtìlo, toto jednání je ukázkové pro slo¾ku, kde pracuje¹. Proè na obvodì nikdo nechce pracovat mluví za v¹e.
  13.06.2007 17:42 Fedof
 
Plnej s o u h l a s se STAR©ÍM. Já jsem v polovinì 1980 slou¾il tehdy SNB OO-VB v okr. mìstì a mìl jsem 2850,-Kè. Jen¾e tehdy èlovìk slou¾il proto , ¾e ho to bavilo. Mìl nìjakou radost z výkonu práce. V ¾ivotì bych si nedovolil to co dnes ti mladí!
Co se týèe jejich práv tak to v¹ichni vìdí na co mají nárok. Ale co se týèe jejich povinnosti, tak to je jiné, sna¾í se obejít co se jen dá. Mysleli si , ¾e kdy¾ pùjdou k policii, tak nebudou nic dìlat a na výplatu budou chudit s krosnou. Opak je pravdou. Práce jim moc nevoní. Pak se vùbec nedivím, ¾e ve sdìlovacích prostøedcích sly¹ím takové nesmyslné blbosti jako , ¾e ka¾dý pøed revolucí musel být komunista a ¾e STB byla komunistická tajná policie?! Pøedpokládám, ¾e nový policejní prezident u¾ udìlá koneènì poøádek. Moc mì udivuje, ¾e skupinka poslancù, kteøí si asi chtìjí uvaøit svou pøedvolební polivèièku se jako sna¾í zru¹it 150 hod. zadarmo. A proè jí tedy pøedloni schválili ? Tak mám pocit, ¾e nìkteøí porevoluèní policisté by potøebovali pøidat práce ,aby nemìli èas na nesmyslné bludné øeèi.
  13.06.2007 18:01 star¹í
 
Moje poslední reakce v této diskuzi. Milý Martine, z tvého projevu dovozuji, ¾e buï jsi za komunistù slou¾il na opravdu malém oddìlení nìkde v na jichu èech, nebo jsi v té dobe vùbec neslou¾il. Je pravda, ¾e nápad byl výraznì men¹í proti konci 80. let . Jen¾e v souèasné dobì je trend kriminality v mnohých a pro tehdej¹í dobu charakteristických kritériích rovnì¾ výraznì men¹í - mám na mysli zejména majetkovou kriminalitu. Myslí¹li-si, ¾e tehdej¹í policista nemìl v podstatì co práci, ¾ije¹ v omylu. Ka¾dy územáø na základním útvaru vedl územní a objektový svazek daného území, k tomu jednotku PSVB, nav¹tìvoval povinnì schùze samosprávy (a nemìlo to nic spoleèného s pøípadnou stranickou pøíslu¹ností) a významných prùmyslových celkù, vykonával a vedl dokumentaci osob s naøízeným ochranným dohledem, zpracovávaval ve¹kerou agendu ¾ádosti o nový obèanský prùkaz, spojoval pøi stále slu¾bì telefony, vyslýchal, zahajpoval trestní stíhání ve vìci jak u naznámé trestné èinnosti, tak i proti známým pachatelùm (vìt¹ina tehdej¹í tr. èinnosti byla vedena a zrpacovávána na základních útvarech), kontroloval a na základì zákona o v¹eobecném dozoru prokuratury nad zákonností upozoròoval na závady zaji¹tìníá továrních objektù, ¹kol, státní institucí, silnic..... a tak bych mohl pokraèoat je¹tì dlouho. Jak jistì ví¹, ve¹kerá tato èinnost má nìjaký písemný výstup. Do toho musel slou¾it ve¹kerá mo¾ná i nemo¾ná opatøení k rùzným "výroèím" (okupací v srpnu 1968 poèínaje, vítezným Únorem 48 pokraèujíc a¾ po Silvestra konèe. A jestli si myslí¹, ¾es pøi¹el v uniformì do hospody na rvaèku a mìsl vyhráno, jse¹ rovnì¾ na omylu. Prali jsme se stejnìn jako dnes, navíc jsme byli v myslích vìt¹iny nenávidìni jako ti, co slou¾í komunistickému re¾imu, by» to v¾dy byla slu¾ba právu (chce¹-li boj proti kriminalitì). Právu, které se v otázkách zloèinnosti nijak výraznì a zásadnì nezmìnilo v porovnání s dne¹kem. Jediné, co tehdy fungovalo, byl trest za fyzický útok na policistu, pøípadnì za jeho zranìní pachatelem. Tam si myslím, ¾e soud a ¾alobce postupoval mnohem dùraznìji s vìdomím, ¾e útok nebyl veden na pouhého policistu, ale na princip právního státu (by» tehdy socialistického). Dívám-li se okolo ve státech Evropy, tento pricip zastávají, a» je politika taková èi maková. Takové nasazení opravdu vy¾adovalo policistu tìlem i du¹í, policistu na 24 hodin (pøeci nìkde bydlí¹, s nìkým ¾ije¹, má¹ sousedy, zná¹ starostu ap. -jsou policistou, jako on je faráøem, starostou, lékaøem,...). Mnoho z toho, co jsem nastínil, dnes z pøípìvkù kolegù postrádám.
  13.06.2007 23:31 dennis cleanis
 
2 star¹í ( 13.06.2007 18:01 ): Kolego. Slou¾ím pouhých cca 8 let. Nemyslím si zdaleka, ¾e bych patøil mezi policisty, kteøí nastoupili za úèelem jednoduchého výdìlku. Nastupoval jsem s vìdomím, ¾e budu i slou¾it zdarma, ¾e tato práce nebude ¾ádný med, ¾e moc respektován nebudu. Jaká byla ale realita mì doslova ¹okovalo. V souèasné dobì by mi nevadily ani ty pøesèasy, kdyby byly smysluplné a vidìl bych nìjakou vizi. Bohu¾el ale slu¾ba pro jiné útvary, kde ji¾ lidé ode¹li a nemají jak postavit slu¾by, nesmyslné papírování, kdy nikoho nenapadne pøijít a zeptat se, co pova¾ujeme za nesmyslné a vlastní iniciativa skonèí u vedoucího útvaru a dal¹í vìci mì psychicky doslova drtí. Slu¾bu pøed r. 89 nemohu posoudit, ale kdy¾ jsem jako civilista potkal pøíslu¹níka, sklopil jsem zrak a pøemý¹lel, jestli jsem se náhodou nìèeho nedopustil. Kdy¾ vidím, jak se k nám nìkteøí obèané nyní chovají, je mi smutno a nebaví mì to. Koneckoncù se jim ani nedivím, kdy¾ vidím, jak se do policie pou¹tí politici, kteøí by mìli pøedev¹ím ctít zákony a respektovat nezávislost policie ( viz. CZT, 1. Máj - paní auau ).
  16.06.2007 01:46 jarda
 
Pro Honzu: Mo¾ná pøedstavuji klasického vy¹etøovatele. Ale pro upøesnìní. Zaèínal jsem na Praze 1, ¹est let jsem dìlal zpracovatele v MO ©kolská. Pokud ti to nic neøíká, zeptej se pamìtníkù. V té dobì byl na tomto MO nápad tr. èinnosti, jako v celém okrese Èeské Budìjovice. Po revoluci jsem pracoval na vy¹etøovaèce na Praze 4, kde byl nápad jako v celém tehdej¹ím Jihoèeském kraji. OO, kde, jak zmiòuje jiný kolega, byl nápad za týden 3 vìci, jsem neza¾il. V dobì slu¾by na MO ©kolská jsem se "úspì¹nì" rozvedl, proto¾e domù jsem se dostal tak jednou za dva dny. A to bez pøíplatkù, placených pøesèasù atd. To nebylo o penìzích, ví¹?
  13.06.2007 00:12 jO
 
Oldøich Martinù, policejní prezident

12. 6. 2007 14:30 - 15:30

V úterý jste mohli zpovídat nového policejního prezidenta Oldøicha Martinù, který do funkce nastoupil na zaèátku èervna.


ÈTÌTE DAL©Í PØÍSPÌVKY:
  13.06.2007 00:11 JO
 
mad.jit: Budou policistùm zachovány výsluhové renty i v roce 2008 nebo uva¾uje vlády o jejich zru¹ení pøípadnì sní¾ení? Jaký je Vá¹ postoj k této problematice? Dìkuji
martinu: Jsem proti jakémukoliv sni¾ování výsluhových pøíspìvkù a novelizaci zákona o slu¾ebním pomìru, který nedávno vstoupil v úèinnost a je¹tì jsme se jej ani poøádnì nenauèili aplikovat
  13.06.2007 00:13 jou
 
TAK®E CHLAPCI KE STROJÙM ÈI NA PØÍSPÌVEK. JINAK JI® TO NEBUDE. TO JAK JSTE KA®DÝ NA TOM.