Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  28.06.2007 19:21 Jej
 
Policie očekává další vlnu odchodů, chce jí předejít
28.6.2007 12:30 ČTK

Praha 28. června (ČTK) - Policie očekává na přelomu roku další vlnu odchodů. Již nyní se jí nedostává zhruba 3300 lidí, a proto hledá cesty, jak tomu předejít a přilákat do svých řad nové lidi. Ministr vnitra Ivan Langer (ODS) chce mimo jiné vedoucí pracovníky odměňovat podle toho, jak řeší personální situaci. Doufá, že se problém podaří zvládnout do tří let.

"Jednoduše: když budeš pracovat dobře v personální oblasti, pocítíš to na výplatě, když spatně, máš smůlu, dostaneš méně peněz," řekl Langer při dnešním jednání sněmovního bezpečnostního výboru.

Dodal, že policie se již několik let potýká s nedostatkem zhruba 2000 lidí. Další odešli na počátku letošního roku, kdy začal platit nový služební zákon. Podle Langra ale šlo většinou o lidi, kteří u policie sloužili 29 a více let. To podle něho bylo také jedním z cílů zákona.

Dříve totiž odcházeli především policisté sloužící deset až patnáct let, kteří byli pro policii nejcennější. Proto si je chce udržet a dát jim perspektivu, aby se podíleli na plánované reformě policie. Tedy kariérní růst, vzdělávání, finanční ohodnocení. Právě tito lidé by mohli tvořit významný podíl také v očekávané druhé vlně odchodů, protože jim vznikne nárok na výsluhový příspěvek. To znamená pravidelně vyplácený příspěvek za odsloužená léta i po odchodu do civilu.

Vedení policie se nyní snaží vyřešit situaci té části policistů, kteří kvůli novému zákonu berou méně peněz. Podle dřívějších údajů jde o několik tisíc lidí a podle policejního prezidenta Oldřicha Martinů by se měl jejich letošní příjem srovnat s loňským.

Policie chce jednorázově přilákat nové lidi také s pomocí náborové akce. Nový policejní prezident Martinů řekl, že se ale nebudou snižovat kritéria pro přijetí k policii. Zejména ne psychologické testy, na nichž nyní ztroskotá každý druhý uchazeč. Nově by se ale měly více zaměřit na dispozice budoucích policistů, aby je policie co nejlépe využila na místech, která jim budou nejvíce odpovídat.

Individuálním dispozicím by měly více odpovídat i fyzické testy. Obéznímu člověku, který nezvládne předepsané disciplíny, by se tak v budoucnu nemusela práce u policie automaticky uzavřít. Vedení policie podle Martinů zvažuje dvě možnosti: buď takového přijme na dobu určitou, v níž na sobě bude muset zapracovat, anebo mu dá čas, aby si testy zopakoval, až se lépe připraví.

Podle Langra by se mohli o práci u policie ucházet také celníci, až Česká republika příští rok vstoupí do schengenského prostoru. V této souvislosti přejde také zhruba 2300 lidí cizinecké a pohraniční policie k pořádkové a dopravní službě. Rozhodně by ale nemělo ubýt policistů v příhraničních regionech, aby to neovlivnilo bezpečnostní situaci, řekl ministr.

A JE TO VYŘEŠENO!!???????
  06.07.2007 11:49 Policistko
 
..konečně na to někdo přišel a dovolil si to sem napsat. Celá slavná výsluha je stejně jen kvůli tomu, že polovina sboru počítá, jestli už nebo ještě rok. Zrušil bych výsluhy úplně celý, pořádně zaplatit lidi, co slouží a odpadly by úvahy jestli teď nebo za chvíli. Garantoval bych jen státní penzi. Lidem, co odchází od sboru kolem 35 - 40 let, v nejlepších letech, s praxí a zkušenostmi, na co platit doživotní výsluhy. To je blbost. Stejně někam naběhnou do procesu a příjem budou mít zabezpečený, tak o co jde. Stačilo by pouze po krátkou dobu nějaký vyrovnávací příspěvek, 5.000 Kč po dobu 3 let. Na co vyhazovat prachy. Konec konců, nechte se překvapit, doba rozežranosti skončila a stát musí začít šetřit.
  06.07.2007 11:53 máš recht
 
V tomhle se s tebou ztotožňuji ... raději postavit plat na Evropskou úroveň než se 20 let pohybovat na hranici průměrného platu a počítat jestli se vyplatí teď a nebo za rok odejít do důchodu !!!

Na druhou stranu, kde udělat ten mezník, aby ti co berou "howno" několik let a čekají na výsluhu o tu výsluhu přišli !!!
  06.07.2007 12:25 asdf
 
Jestli se nepletu, tak nový zákon posunul možnosti odejít od sboru o 5 let s tím, že tyto částky jsou po tak krátké době o dost horší, než dle starého zákona po 10 letech (to je samo o sobě šetření). Pokud si myslíte, že je renta zbytečná, zkuste sloužit 15let a pak si povíme své.....
  06.07.2007 16:49 Jo
 
Pane "Langře, Kalousku" a spol. pěkně jsi to napsal, rozeštvat policisty mezi sebou tím, že je třeba je zaplatit teď a pak kulové. Je třeba je zaplatit, ale všechny i ty mladé, kteří teď závidí rentu a až budou sloužit 20 a víc let bude se jim zdát malá. To je život. Jen bych ji opravdu nastavil od 20-ti a více let. Pa.
  11.07.2007 22:41 vasektygr <vasektygr@seznam.cz>
 
Tak teď jsem se dobře zasmál.Já když jsem začínal sloužit před 33 lety taky jsem nemyslel na rentu a připadalo mi to zbytečné.Holt mladí chtějí HNED TEĎ a pokud možno co nejvíc.Taky pak ta služba tak vypadá.Chtěl bych Tě slyšet za nějakých 20 let - bohužel tu již asi nebudu.Ale alespoň jsi mne rozesmál /ztrapňuješ se senzačně/...Jen tak dále.
  06.07.2007 11:38 finančně hůř než kopáč
 
Toto je ze stránek NOS - to se nedá komentovat

Dar pozůstalým po policistovi - odboráři
Dnešního dne v dopoledních hodinách jsem v Chrudimi předal společně s předsedou a místopředsedou zdejší ZO Ing. Milošem Polákem a Mgr. Radkem Klukanem schválený finanční dar ve výši 20.000,-- Kč paní Janě Mrázkové, vdově po tragicky zesnulém kolegovi Milanu Mrázkovi.


Současně byly projednány podrobnosti související s plněním, které bude poskytnuto z Podpůrného fondu NOS PČR a z prostředků Nadace policistů a hasičů.


V Praze dne 29. května 2007


JUDr. Milan Štěpánek

předseda NOS PČR
  06.07.2007 11:40 Jo
 
Proč. Je to služné a dále otevřené.
  06.07.2007 11:51 ***
 
pro JO

Nezlob se na mě, ale raději té vdově neměli dávat vůbec nic - přinést 20. 000,- Kč a ještě kvůli tomu dělat slávu je více než ubohost při platech managamentu !!!

Když už chtěli dělat šaškárnu a zviditelnit se, tak měli vdově dát aspoň 1. 000 000,- Kč
  06.07.2007 16:50 Jo
 
Mám za to že jsou to peníze od odborů, tedy ještě navíc. A to je vždy dobře.
  05.07.2007 23:48 policistka
 
Nebo to u Vás vypadá jinak? Já jsem z Děčína.
  05.07.2007 23:46 policistka
 
Myslím, že smyslem výsluhy je, aby padesátiletý kolega dostal cca 17 000,- příspěvek a chodil na ryby. A ne aby osm 38letých kolegů ze stejného kanclu sebralo cca 8 000,- a šlo dělat do civilu. Takhle to přeci nemůže stát za chvíli utáhnout. To se bude fakt za chvíli při rozpočtu na příští rok víc pěněz dávat na tohle.
  06.07.2007 07:17 Policistko
 
souhlasím s tebou, že smyslem výsluhy není, aby ji sebrali mladí kolegové a šli dělat do civilu. Na druhé straně by stát, tedy vláda a poslanci měli domýšlet důsledky svých činů a zamyslet se nad pracovními i finančními podmínkami ne "menežmentu", ale dělného lidu. I ten chce mít lidské pracovní podmínky a ohodnocení práce takové, aby nebyl s rodinou na hranici chudoby. Proč by měli myslet na stát, když stát nemyslí na ně?
  06.07.2007 09:03 Jo
 
Od toho je menagement na ministerstvu a poslanci v parlamentu, aby toto SPRÁVNĚ nastavili.
Takže brečíš, paní kolegáčková, na nesprávném hrobě. Jinak s Tebou ale souhlasím.
Výsluha by správně měla být až po 20-ti letech. ALE kdo to zase v tomto bordelu 20 let ve VÝKONU vydrží?
Takže nevím jestli poslanci TEĎ nedělají správně.
  06.07.2007 09:47 pepa
 
A to nikomu nevadí, že slouží kolegové důchodci a berou zároveň plat a důchod? Satčí si spočítat, kolik to dělá za rok. Tito jsou vysmátí, ale když to zákon dovoluje, proč ne?
  06.07.2007 12:05 Peopvi
 
Pepíčku,
kdyby to někomu vadilo, tak by to dali do zákona (souběh ne). Ale věř tomu, že teď jsou velmi rádi, že důchodci (alespoň na základních funkcích) ještě pracují. A budou si je tam hýčkat.
Já se zase divím, těm, kteří mají nejen důchod, ale i těm co maj "jen" nárok na slušnou rentu, že ještě slouží a riskují odchod bez renty a důchodci důchod bez rozdílu renty. Viz případ z nedávna - kolega, jel a ve svém volnu nedal nadýchat a šel - bez renty.
Nakonec, ale k těm co riskují - komu není rady, tomu není pomoci.
  05.07.2007 23:37 bari
 
Nemůžou od nového roku přidat peníze sloužícím, protože budou muset topit příspěvky těm, co odešly. Řekl bych, že to bude od ledna ranec.
  06.07.2007 04:04 xxxyy-Bandy
 
.. a´t si to stát zaplatí, když jeho politici a ministři vymyslí takové krávoviny jako je " bezchybný " služenmí zákon, ne ?
.. jinak, dal bych jim to všechno zaplatit z jejich výplat.. (s.....ostatní cenzuruji )!
  05.07.2007 23:30 72 <dag1972@seznam.cz>
 
Jak zabránit odchodům? Jednoduše ořezat renty a byl by klid. Sloužím v Chomutově a kolem sebe slyším šeptat kolegy o tom, že čekají na nový rok a pak jdou...... Nahlas to neříkají, protože by je šéfové odstavily z funkcí ( mínus příplatky apod ), což pro výpočet renty není žádoucí. Byl jsem něco sepisovat v nejmenovaném městě, na jednom nejmenovaném obvodu ohledně svědectví. Kolega ( cca 45 let ), bušil do služebního stroje úřeďák a bublal něco o tom, že už to tady nějak musí do konce roku vydržet. A že rozhodně není sám. No to by mně zajímalo, co tam budou v lednu dělat...... Zavřou firmu? Myslím si, že takhle je to všude a na Nový rok budou mít noviny o čem psát a Langer nebude moci usnout..... Bohužel.
  06.07.2007 04:01 xxxyy-Bandy
 
Lodivodovi je to buřt synku...ten na dělný lid se*e.. a na ostatní taky- ale za 3 roky počkej... to bude divadlo při honu na nové hlasy.
PS : Obdivuji ty, co v tom bordelu ještě jsou .. mám namířeno pryč na podzim.. renta neretna!!!
  06.07.2007 09:07 Jo
 
Mladý (službou) policisto. To co teď nechápeš jistě pochopíš po odsloužených 20 a více letech služby. Jestli se jich, ve výkonu, při novém zákonu dočkáš.
  05.07.2007 20:37 útěky od sboru
 
Nevím, nevím on snad každý ve zralém policejním věku ještě hledá nějakou práci v civilu. Vše jen záleží na pracovních příležitostech daného regionu. Z našeho oddělení by odešlo 75% lidí, kdyby se objevila zajímavá nabídka.
  06.07.2007 09:10 JO
 
Jo ve zralém policejním věku nemusíš čekat na zajímavou nabídku, ale v klidu odejít a dělat, pokud chceš, cokoliv z D profesí. Furt si vyděláš víc s rentou než bez ní u PČR (ve výkonu) a v klidu a pohodě. Čest práci.
  05.07.2007 19:59 Polda 31
 
Pro Polda 33 - přesně tak poldo plně s tebou souhlasím,kdo nezažil neví vocogou....
  05.07.2007 21:02 @
 
v týhle špinavý game.
  05.07.2007 19:57 odchody mladých
 
Tady nehoří jenom koudel, ale celý resort. Podstavy jsou všude a pracovní elán lidí v přímém výkonu je enormní.
  05.07.2007 19:14 Nespokojený Policista
 
Copak se to zase děje, že po jednotlivých policejních odděleních obíhá šéf, nebo jím pověřený zástupce a zjišťují, kolik z nás bude chtít do konce roku do civilu? Kdopak asi k tomuto dal pokyn? Mám takový pocit, že někomu asi hoří koudel u prcinky.
  06.07.2007 09:13 Ji
 
To víš budou chybět penízky na sociální oblast, tak se asi zjišťuje jestli nebude lepší renty do konce října očesat nebo zrušit pro ty co chtějí teprve odejít. Ale to by jsi zjišťoval též pokud by jsi byl zodpovědný za erární kasu.