Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  02.03.2007 12:27 Zbaven všech ideálů!!!
 
Zdroj: www.policista.cz
.................................



Milý pane ministře,

chodím po světě s očima otevřenýma dokořán a nezavírám je ani před výhodami zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, ve znění pozdějších předpisů. Ale buď to blbě vidím já nebo Vy. Protože, ať koukám jak koukám, delší dovolenou nemám. Jako výjezdový „mokrý“ hasič jsem podle zákona č. 186/1992 Sb., o služebním poměru příslušníků PČR, ve znění pozdějších předpisů, měl podle § 47 dovolenou v délce 37 kalendářních dnů a podle § 52 dodatkovou dovolenou v délce 7 kalendářních dnů, to je v přepočtu na dovolenou „mokrého“ hasiče 12 směn (řádná dovolená) + 2 směny (dodatková dovolená). Zákon č. 361/2003 Sb. mi dává nárok na 6 týdnů dovolené, tj. 14 směn „mokrého“ hasiče. Takže, ať počítám jak počítám, dovolená je stále jen 14 směn. Celkem chápu, že administrativní příslušníci (pracovníci) HZS denně přicházejí do kontaktu s velmi nebezpečnými látkami, které jsou obsaženy v klávesnicích PC a psacích potřebách, suchý klimatizovaný vzduch jim vysušuje sliznice a záření z PC monitorů a zářivek jim ničí oči, ale přeci jen je to čajíček proti kontaktu „mokrého“ hasiče se zplodinami hoření jako je CO (vzniká při nedokonalém hoření-je výbušný a jedovatý), NOx (dráždí oči a dýchací cesty-při koncentraci 0,03 % dojde k smrti po několika hodinách na edém plic), HCl (vzniká při hoření PVC, igelitu, izolace kabelů; prostupuje kůží-při koncentraci 0,2 % nastává okamžitá smrt), HCN (vzniká při hoření umakartu, polystyrénu , bavlny, silonu, molitanu-při koncentraci 0,036 % nastane okamžitá smrt) a nakonec největší sranda COCl2 (starý známý FOSGEN (bojový plyn), který vzniká při hoření některých umělých hmot). A to nepíši o biologických noxách, možnosti se setkat s radiaci či jinými velmi příjemnými věcmi. Bláhově jsem se domníval, že dodatková dovolená sloužila a bude nadále sloužit k tomu, aby si „mokrý“ hasič „navíc“ odpočinul od těchto chuťovek, se kterými se šichtu co šichtu setkává. Ale na druhou stranu mě těší, že si může administrativní pracovník natáhnout záda o týden déle.
S výše zmiňovanou problematikou souvisí i další podívaná před kterou neuhýbám očima, a to jsou léčebně ozdravné pobyty (tzv. LOP). Na LOP mi jako výjezdovému hasiči vzniká nárok po 15 letech (dříve po 10 letech) služby stejně jako „administrativnímu“ hasiči. To asi proto, že na nás ve stejné míře působily všechny ty škodliviny, se kterými přicházíme během služby do kontaktu, nebo snad proto, že já mám ty škodliviny a on křivou páteř od toho jak sedí u PC?
Taky mě moc pobavila Vaše hláška o kratší pracovní době. Chtěl jsem jít o hodinu dřív ze směny domu, ale nějak to neklaplo. Prý tam musím zůstat 24 hodin stejně jako v roce 2006. Tak nevím co si o tom mám myslet. Snad jen to, že špatně vidím a že zkrácení mé pracovní doby spočívá v převedení jedné pracovní hodiny s fondu pracovní doby do pohotovosti na pracovišti. To, že pohotovost na pracovišti je v rozporu s komunitárním právem ani nebudu rozmazávat.
Ale musím Vám alespoň v jedné věci dát zapravdu, a to je progresivní růst výsluhového příspěvku. Ten opravdu progresivně roste, jen nevím kolik výjezdových hasičů dosáhne maxima. Protože služba si do budoucna bude žádat jen samé velmi zdatné a fyzicky silné hasiče, a již nebude ve sboru místo pro takové kolegy, kteří by vydrželi 30 a více let na výjezdu. Tento můj názor vychází z poznání, že hasič na výjezdu po určité době ztrácí fyzickou a zdravotní kondici, a též z toho, že jen málo mladých kluků, co šli k hasičům s ideály, vydrží čekat 10-15 let ve 3. třídě na to, až se uvolní funkce ve 4. nebo snad 5. či maximálně 6. třídě. Ano, pane ministře, takto jsou zařazeni výjezdový hasiči. Ti hasiči, které platí naše společnost, aby byli k dispozici a ku pomoci občanům. Tak zařadil pan generál výjezdové hasiče, ty kterým se stále opakuje, jak musí znát všechny možné situace, se kterými se mohou setkat, a jak mají nasazovat život a zdraví pro jiné.

Pane ministře, kdyby jste řekl, že podstatné části příslušníků byla zkrácena pracovní doba a prodloužena dovolená, a že bohužel se některých příslušníků tyto změny netýkají a že snad budou mít jiné kompenzace. Tak si řeknu „budiž, slibem nezarmoutíš“ a budu tiše doufat, že snad výjezdový hasiči nebudou vnímáni generálním ředitelstvím jako nechtěná přítěž.

Ale nakonec bych přeci jen chtěl vyzdvihnout jedno velké plus zákona č.361/2003 Sb., alespoň plus pro mne. A tím je § 226, cituji:„Příslušník, jehož služební poměr skončí do 3 let po nabytí účinnosti tohoto zákona a který nesplnil podmínku doby služby pro nárok na výsluhový příspěvek, s výjimkou příslušníka propuštěného podle § 42 odst. 1 písm. a) nebo podle § 42 odst. 1 písm. d), byl-li následně na základě jednání, které vedlo k jeho propuštění, pravomocně odsouzen pro trestný čin spáchaný úmyslně, má nárok na příspěvek za službu podle právních předpisů platných do 31. prosince 2005, jestliže by podle nich splnil podmínku doby služby pro nárok na příspěvek za službu. Příspěvek za službu se považuje za výsluhový příspěvek podle tohoto zákona.“

Popravdě jsem z počátku vnímal nový služební zákon pozitivně, ale podzákonné právní normy našeho generála mě přesvědčily, že výjezdový hasič je pro něj jen póvl.
Možná to budete číst, možná ne. Nevím. Možná máte jiný názor podepřený informacemi od svých poradců. Možná se nad tím zamyslíte. Možná se pletu já, a to bych si moc přál.

S pozdravem,
sapeur-pompier

P.S. ukojil jsem svou potřebu sdělit svůj názor na situaci v HZS po 1.1.2007 laické i odborné veřejnosti, která navštěvuje tento server. Je to poprvé a možná i naposled.
  25.07.2007 19:59 cukr a bič
 
Mně se zdá, že u policie mají poslední dobou zelenou všichni důchodci a absolventi VŠ SNB, kterým se poslední dobou tato práce za dva platy náramně líbí. Zřejmě chtějí mladé vyhnat do civilu a chopit se dosmrtně vesla u policie. Inu služební zákon pouze pro někoho.
  25.07.2007 20:06 Jip
 
"Mladíku" bez VŠ SNB. Všichni jsme si rovni.
  25.07.2007 20:22 cukr
 
Všichni ne panáčku!
  25.07.2007 22:39 Jip
 
O šéfech jsem nehovořil, panáčku.
  26.07.2007 00:39 bez šance
 
Tím, že mají u policie zelenou absolventi VŠ SNB došlo k tomu, že se tito zakonzervovali ve svých funkcích, mezitím se stali důchodci, začali brát druhý plat - důchod a vytvářet politiku "po nás potopa", hlavně nic nepokazit a vydržet do příštího roku s platem co si k 1.1.2007 navýšili. Naopak červenou u policie mají již po delší dobu mladší, schopní a perspektivní policisté ale i ti starší, kteří jsou sice nedaleko důchodového věku, ale mají civilní práva. Ti zejména ohrožují současný management a tak je jim třeba rozsvítit červenou a nejlépe od policie vypudit. Proto tolik odchodů do civilu. Je zajímavé, že po takových policistech každý v civilu hned šáhne, ale policie o ně nestojí. Čím to je? Kdo má vůdčí slovo u policie - podívejme se všichni na vrcholný management, na radu starších,šedivých,dlouhoprstých,...
  26.07.2007 13:22 Fedof <fedof@seznam.cz>
 
Pro bez šance.
Tak se taky staň absolventem VŠ PČR a ukáž co dokážeš, místo hloupých řečí a závistí. Podle mě mají červenou u policie zejména ti co nic nechtějí dělat, nic neumí a trpí nakažlivou nemocí zvanou LENORA! Kolik jsi toho musel vypít, než jsi si dodal odvahu a byl schopen napsat tento ubohý příspěvek? Ještě , že policii držíš nad vodou ty.......
  26.07.2007 15:07 bez šance
 
Pro Fedofa
Nevíš o čem mluvíš, předně co je to VŠ PČR? To myslíš PA? Navíc jsi mimo mísu, nemluvím o závisti ani nepotřebuji studovat, to mám za sebou. To co jsem uvedl je bohužel fakt a pokud nejsi slepý a nebo jeden z těch přežívajících tak to musíš vidět také. Otevři oči a přemýšlej. Nepatříém ani mezi ukřivděné, jen nesnáším flákače a td.
  28.07.2007 11:54 bývalý krim. technik
 
Nelíbí se mi tady napadání starších kolegů, jenom proto, že se narodili dřív a žili a pracovali také v předrevoluční době. Někdo tu policejní práci přece dělat musel i dřív a věřte mi nebo ne, zloděj, vrah i jiný delikvent byla stejná sorta lidí jako dnes. Tak si starších a zkušenějších kolegů raději važte a snažte se od nich získat jejich léty nabyté zkušenosti.
  29.07.2007 00:26 xxx
 
Možná na tom něco je. Třeba u těch náměstků prezidenta by se to mohlo zveřejnit, když u prezidenta minulost řekli.
  29.07.2007 16:41 ...
 
http://www.mvcr.cz/policie/index.html
  25.07.2007 09:42 emigrace
 
BUDEME MÍT PO REPUBLICE DESÍTKY AGENTŮ, PROVOKATÉRŮ A VRÁTÍME SE O PÁR LET ZPĚT DO DOB STB. MÍSTO ABY TENTO STÁT ZAPLATIL OSOBY VYKONÁVAJÍCÍ PRÁVO RADŠI ZŘÍDÍ DALŠÍ MÍSTA PRO NASTUPUJÍCÍ STB.
  25.07.2007 20:07 Daneček
 
Pane chytrý a jak jinak se chceš těm vším dostat do kabátu? Přišel na to za posledních 18 let někdo lepší než pan Langer?
  25.07.2007 20:35 jan
 
Bambas slouží od roku 1991, takže s tou rentou by to nebylo až zas tak slavné. Je to vše jen politická fraška pro prostý lid. Heslo zní, musí být stále zmatek a nejistota, aby měl každý problémy sám se sebou a nemohl se tak starat o věci okolo. Vždyť je to tak vše jednoduché.
  25.07.2007 22:42 Daneček
 
To je 16 let, 26% z kolika?. Z 70, 90 či více litříků. To se ti zdá nadosmrti málo?!
  25.07.2007 06:36 jura
 
tak ředitel dopravky Bambas končí a důvod neutěšený stav na silnicích. Vzhledem k tomu, že díky zákonu 361, který prosadil Langer, nemá kdo sloužit, hodil svou chybu povedený minister na chudáka z dopravky. I to je řešení.
  25.07.2007 09:39 nezájem o práci
 
To by ty lidi na silnici museli taky trochu zaplatit, utečou jim všichni.
  25.07.2007 17:52 pepa
 
Nic jej neomlouvá. Může za to, že je zvýšená sluneční aktivita, může za výrazné rozdíly teplot.
Holt když má někdo mandát, může rozhodnou i o tom, kdo je zodpovědný za výkyvy počasí.
  25.07.2007 20:10 Jája
 
On zas chudák pan Bambas nebude. Zajedno může s tučnou rentou odejít, to se mu nechce a navíc si diktuje kde chce dál (a hlavně za kolik) sloužit. Tak jej moc nelituj. Nech velet mladé, totalitou a vedoucími funkcemi tak nezatížené. Ať si také vydělají.
  25.07.2007 22:14 TimHogodan
 
Jaký chudák? Oni se někdy zastali řadových policistů, Ať si to také vyžerou, třeba potom půjdou také demonstrovat, když nebudou mít své jisté.
  26.07.2007 07:11 jura
 
slovo chudák bylo myšleno obrazně. Neschopnost Langera podtrženou dvěma vysokoškolskými tituly jen odnesl někdo jiný a rozhodl o tom právě neschopný Langer, co se otázek policie týče. Neberu mu jeho schopnost, jak se dostat ke korytu.
  26.07.2007 20:49 Avar
 
pan Bambas měl taky raketový postup v r. 1991 a už v r. 1993 ředitel služby ???
  26.07.2007 20:51 Avar-oprava
 
v r. 1991 nástup k PČR a .......
  24.07.2007 19:21 f
 
Zaslechl jsem, že bude odvolán ministr životního prostředí, protože se počátkem tohoto týdne ochladilo. Doufám, že je to jenom žert, a že to Topolánek nedopustí.
  25.07.2007 17:54 pepa
 
To není žert, když se to vezme z politiského hlediska, ministr životního prostředí je zodpovědný i za pračí chřipku.
  24.07.2007 15:55 Petr
 
Tak jsem se vrátil z dovolené a nestačím se divit.Další tři kolegové díky 361 a léta bezzubým odborům odchází do civilu.Už teď mám 134 hodin do zelených a jestli si někdo z vedení myslí,že i když mám odslouženo jen 7 let v přímém výkonu a ve službě jsem skoro pořád,že tady budu dělat blbečka i když nemám nárok na rentu,tak je kure..ky vedle.Můj hodinový plat má v civilu už kde,kdo.
  25.07.2007 09:43 rozvrat policie
 
Nejsi bývalý komunista, nemáš VŠ SNB tak musíš dělat blbečka na ulici.
  25.07.2007 11:53 Tomáš
 
A,když nemáš ani to,tak ti stačí VUML.
  25.07.2007 22:44 Rozvratovy.
 
A druhá alternativa. Pracoval jsi byť jen chvilku u státní. Ulice. Jediná alternativa.
  28.07.2007 11:59 Miras
 
Myslíš, že 160 kč na hodinu brutto má v civilu každej?
  24.07.2007 15:00 ..
 
Tak jedna známá šla na psychotesty,chce k PČR no pámbů s náma!fakt!Nic proti ní ale....asi jí vemou...
  25.07.2007 09:55 odchody mladých
 
Budou tady sloužit jenom ženské, přece jen pro ně jsou ty peníze od PČR odpovídající.
  23.07.2007 22:19 Jim
 
Chytrý z Nitry rovno blbý z Nitry.
  24.07.2007 06:12 Chytry z Nitry
 
No Jime, to není od tebe moc slušné.
  24.07.2007 18:25 Jim
 
A od chytrého je hezké nazývat staré kolegy zmrdy?
  24.07.2007 23:08 Chytry z Nitry
 
Nezlob se na mne Jime, ale já jsem mezi vedením PČR slušných lidi s charakterem poznal jen velmi málo. Tito se převážně za slušné lidi jen vydávali, ale skutečnost byla mnohdy zcela jiná. A tyto "bývalé kolegy" já dnes považuji za zmrdy.
  23.07.2007 20:45 J.S.
 
Novinky :Vedení policejního prezídia zveřejnilo v pondělí výsledky svého průzkumu, který monitoroval u veřejnosti spokojenost s prací Policie České republiky. Podle výsledků je s prací policie spokojeno 72 procent občanů. Při posledním průzkumu v roce 2004 kladný názor na práci policie vyjádřilo 68 procent lidí.

JEDNOU V DALEKÉ BUDOUCNOSTI BY JSME SI PŘÁLI TOHO DOSÁHNOUT jste asi spíše chtěli říci, že? pánové tam seshora.
  24.07.2007 10:16 Honzík
 
no to jsou vcelku hezké procentální výsledky pro naše představené ale za jakou cenu, uvědomím-li si, co mně tzv . "nové"jednání s lidmi stojí úsilí, samozřejměs přihlédnutím k mým nejbližším nadřízeným....?!
  23.07.2007 20:28 stát bez policie
 
ČR má jako jedna z mála zemí v Evropě jeden s největších sborů, přitom ale v přímém výkonu je minimum policistů. ČR jako jedna z mála zemí právě pro policisty na ulici nevytváří žádné kvalitní podmínky a finanční ohodnocení.
Kde jsou všichni čeští policisté, když je jich tolik na počet obyvatel-jsou to manažéři, analytici, kontrolní pracovníci, statistici, vyžírkové na policejním prezidiu?
V království dánském bude cosi shnilého pánové z vedení policie.
  23.07.2007 21:34 Alena
 
Ale neříkejte. Vždyť podle z.č.361 si polepšili všichni policisté a až Langer rozjede na podzim novou náborovou akci, nebudou jim stačit dveře, jaká budou mít nával.
No neberte to za těch podmínek a za ty prachy.
  25.07.2007 22:20 TimHogodan
 
Naprostý souhlas, kdy už si to novináři uvědomí a začnou se strefovat do těch nabubřelých pupkáčů v kancelářích České policie, ktaří jen vymýšlejí nesmyslná nařízení a neskutečně se chovají ke svým podřízeným. Tolik arogance snad nikde neexistuje.
  22.07.2007 17:11 Rozvrat u PČR
 
Poslanci by si měli položit jednu zásadní otázku-proč odcházejí lidé od sboru, proč jsou rozvrácené vztahy na pracovištích, proč jsou preferenční částky stejné v kanceláři jako na ulici, proč by měl policista pracovat bez příplatků, zda je normální, aby policista po 2 letech byl pomalu na stejných číslech jako kolega po 30 letech atd.....
  22.07.2007 21:01 Roman
 
Kde si myslíš, že prosím tě žiješ? Poslanci na nějakou policii a její lidi z vysoka víš co. Je jim úplně jedno co se děje, starají se akorát o své lobby a policie není v hledáčku jejich zájmu. No a když nedělají tohle tak tam třeba jen tak chrápou nebo čtou noviny. Armádě dali jen, že museli kvůli NATO. Holt si ten syndrom z totality poneseme na hrbu ještě dlouho i když s tím už nemáme nic společného. Vždyť se stačí podívat co se tady děje. Tohle nemá vůbec obdoby, hlavně, že ty nahoře mají plná korýtka. Musí se něco stát pak se možná něco pohne, ostatně jako je to vždycky v této prohnilé zemi.
  23.07.2007 09:46 Clusoue
 
Naprostý souhlas s Romanem ! My si prostě nikdy neuměli sami dobře vládnout. Pragocentrismus a pupkismus se táhne celou naší historií, a pokud tomuto pivnímu národu nevládnou zrovna cizáci, pak nejsme schopni si pořádek zavést sami.
Jak je možné, že v jiných postkomunistických zemích, které na tom byly hůře než my to jde, a u nás ne ? Stačí se dnes pouze kupříkladu podívat na naše slovenské bratry. Jak to, že tam to jde a u nás ne ?