Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  04.03.2007 18:56 právo dne 3.3.2007
 
Spěte klidně: nejsem sociální demokrat, své dvě děti určitě nezadlužím, říká Ivan Langer


* Pane ministře, doufal jsem – určitě ne sám – že se nedožiju toho, že opravdu budete mým ministrem vnitra. Leč stalo se. Tak zkuste nás, nečleny vašeho fanklubu, přesvědčit, že to není taková tragédie. Pochlubte se, co jste za ten první půlrok v té funkci udělal dobrého.

Napřed vám musím poděkovat za to vyznání na mou adresu, pane Kramere. Pokud jde o to chlubení – půl roku je dost krátká doba na to, aby byly vidět nějaké konkrétní výsledky, ale budiž: Za prvé, zahájili jsme proces změn ve struktuře samotného ministerstva. Za druhé, v oblasti veřejné správy jsme přišli s ucelenou koncepcí tzv. e-governmentu (elektronizace výkonu veřejné správy pomocí informačních a komunikačních technologií – pozn. A. K.). Tu už schválila vláda. Za třetí, vláda schválila i další strategický dokument, který jsme vypracovali: novou koncepci boje proti korupci. Za čtvrté jsem spustil jeden z klíčových projektů pro práci policie, tzv. Projekt 1000. A konečně za páté: zahájili jsme přípravu reformy Policie České republiky. Stačí vám tenhle stručný a neúplný výčet?

* Určitě by stačil na několik samostatných rozhovorů, tak se zkusím ptát konkrétněji. Například: Je součástí té nové koncepce boje proti korupci váš odpor proti tomu, aby byl novelizován zákon o střetu zájmů – tak, aby umožňoval zveřejňovat majetková přiznání politiků?

Pane Kramere, já jsem při projednávání tohoto zákona předložil řadu pozměňovacích návrhů, které významně rozšiřují okruh osob, na něž se tato povinnost vztahuje! Ale tady vedle sebe stojí dvě hodnoty: na jedné straně zájem na veřejné kontrole, na druhé straně ochrana soukromí těch osob. Uvědomme si, že drtivá většina z nich nejsou politici, ale policisté, státní zástupci, soudci a řada dalších. Právě rozšíření okruhu těch povinných osob bylo důvodem, proč nebyla zvolena filozofie zveřejňování, ale filozofie zpřístupnění. Vám přece tento zákon nijak nebrání, abyste si ty informace zjistil – a abyste v okamžiku, kdy se budete domnívat, že někdo něco zatajil nebo je v nějakém střetu zájmů, tu osobu zažaloval.

* Jako novinář bych dal přednost tomu, kdybych to, co zjistím, směl zveřejnit. Mimochodem, Hospodářské noviny si to „lajsly“, a díky tomu jsme se dozvěděli o vašem sedmimiliónovém dluhu. Takhle zadluženého ministra vnitra jsme ještě asi neměli, přiznám se, že mě to trošku znepokojuje…

Pokud máte obavy, že jsem se zadlužil nerozumně, tak vás mohu uklidnit. On totiž není dluh jako dluh. Mně tento dluh vznikl v souvislosti s rekonstrukcí domu, ve kterém bydlím a který mi na pronájmech vynáší dostatek finančních prostředků na to, abych byl schopen své závazky platit. Takže spěte klidně: nejsem sociální demokrat, své dvě děti určitě nezadlužím.

* Výborně, tak pojďme dál. Významnou součástí reformy policie, kterou chystáte, je nový služební zákon. Proti tomu tento týden v Praze demonstrovali policisté a hasiči… a z ministerstva vnitra se tam nikdo neukázal. Proč?

Mě přístup organizátorů toho protestu velmi mrzí. Absolvoval jsem mnoho schůzek se zástupci odborového svazu policie, svazu hasičů a svazu zaměstnanců v rozpočtové sféře – to jsou moji oficiální partneři a já v jednáních s nimi pokračuji. Organizátorům této akce jsem rovněž jasně sdělil, že jsem připraven s nimi jednat o tématech, která považují za důležitá, ale ta nabídka zůstala nevyslyšena. Jedná se u jednacího stolu – nikoli někde na náměstí nebo na pražském Výstavišti.

* Jenže vy jste v projevu, jímž jste se na kongresu ODS ucházel o funkci místopředsedy strany, řekl: „Se mnou si můžete být jistí, že mám statečné srdce.“ Nebyla tohle dobrá příležitost dokázat to?

Já to statečné srdce opravdu mám – kdybych ho neměl, tak bych tuto práci nemohl dělat, po všech těch podpásovkách, kopancích, faulech, útocích a plivancích.

* Skutečně vás někdo pokopal a poplival?

Samozřejmě to myslím obrazně. A jestliže organizátoři této akce tvrdí, že mě na ni pozvali, tak to prostě není pravda, stejně jako není pravda, že jsem v době jejího konání utekl; byl jsem na oficiální návštěvě Slovenska v souvislosti se vstupem do schengenského prostoru.

* Zreformovat policii se snažil už nejeden z vašich předchůdců –

Žádný z nich nepřišel s takto ucelenou, konkrétní a časově rozvrženou představou!

* – tak uvidíme, zda budete první, komu se to opravdu podaří. Jeden primát už teď každopádně máte: jste první ministr vnitra, za kterého policie spustila na pražském letišti bezpečnostní akci na podnět senzibilky…

Pane Kramere, musím říct, že od vás bych nečekal, že budete přebírat hlouposti šířené politiky, kteří se snaží degradovat práci policistů. Ten postup byl zcela standardní, nebyla to žádná mimořádná akce a už vůbec to nebyl ten typ záležitostí, o kterých rozhoduje ministr vnitra.

* Vyrazila policie do té akce na podnět senzibilky, pane ministře – ano, nebo ne?

Když policie dostane oznámení o tom, že hrozí nějaké nebezpečí, musí na něj zareagovat; současně probíhá proces vyhodnocování informací, detailů, osoby, která to oznámení učinila… Na základě toho se potom rozhodne, jestli se to opatření zpřísní nebo utlumí. Tady se to vyhodnotilo a to opatření bylo utlumeno.

* Odpovídáte mi v úředničině – já se vás česky ptám, zda příslušní policejní činitelé v okamžiku, kdy tu akci spustili, věděli, že osoba, která jim k tomu dala podnět, je vědma?

To je otázka pro policii, ne pro ministra vnitra.

* Vy to nevíte? Doteď jste se jich na to nezeptal?

Ten detailní časový průběh neznám. Říkám vám to, o čem jsem byl informován, že když policie obdržela tento podnět, tak na něj zareagovala a zároveň začala vyhodnocovat –

* Ano, to už jste řekl. Ale nepřipadá vám normální, že když od někoho dostanu takovouhle informaci, tak první, co udělám, je, že se toho člověka zeptám, odkud to ví? A že když ten člověk odpoví, že se mu o tom zdálo, tak žádnou takovou spektakulární akci nerozjedu?

Je vidět, že neznáte práci policie. Vy musíte zjistit, kde to oznámení bylo podáno, jak bylo zadáno do informačního systému, na co se zareagovalo, a teprve pak následuje ta zpětná reakce podle toho, co se zjistí na místě. Ta akce nebyla spektakulární, pane redaktore, nebyli tam lidé ze speciální jednotky, bylo tam 22 policistů –

* – a obrněný transportér.

Ten je na letišti už více než půl roku.

* Předpokládám, že je schovaný v nějaké garáži.

Při takovýchto informacích je aktivován a buď vyjede, nebo nevyjede, a pak se vrátí, nebo se nevrátí. Ti policisté prostě dělali svou práci – a mne velmi mrzí, že to pan Paroubek a pan Bublan karikují. Oba tím jen dokazují, že absolutně nerozumějí způsobu práce policie.

* Není to zvláštní, že pan Bublan po těch letech, kdy stál v čele ministerstva vnitra, neví o práci policie tolik, co vy za šest měsíců?

Ano – mě to taky velice překvapuje.

* Hmm, tak pojďme dál. Podobných planých poplachů bylo v tom posledním půlroce víc. Mě by nejvíc zajímalo, pane ministře, co to bylo za informaci, na jejímž základě jste na začátku října minulého roku oznámili, že hlavnímu městu – speciálně pražským židovským objektům – hrozí teroristický útok?

Víte, jsou věci, které bohužel nelze zveřejnit. Takováto opatření se často dělají na základě informací od partnerských zpravodajských služeb a zveřejněním té informace by mohl být ohrožen její zdroj. Ale mohu vás ujistit o jednom: v tomto případě jsme o detailech té záležitosti v maximální možné míře informovali i opozici.

* Čtenáři tohoto rozhovoru nejsou zasvěcení opoziční funkcionáři – ale jsou to daňoví poplatníci, za jejichž peníze jste tu rozsáhlou bezpečnostní akci uskutečnili. Proto si myslím, že jim dlužíte konkrétnější vysvětlení.

Pane redaktore, já vaše čtenáře mohu ujistit, že ta akce byla důvodná a že to nebezpečí bylo reálné. Nic konkrétnějšího vám k tomu neřeknu; to se raději od vás nechám takto kritizovat a zesměšňovat.

* Já vás teď nezesměšňuju – docela vážně vás podezírám, že za tím říjnovým poplachem byla v lepším případě snaha předvést se, jak občany chráníte před teroristy… a v horším případě záměr vyvolat těsně před hlasováním o důvěře vládě atmosféru ohrožení, v níž by nějaký opoziční poslanec upřednostnil „stabilitu“.

Jak to první, tak to druhé je hloupost. Vy samozřejmě máte na ty své pochybnosti právo, pane Kramere – ale nepropadejte v takové míře obsesi, že jsem skutečně takový, jak mě vykreslují někteří mí opoziční kolegové.

* Jak chcete, pane ministře, docílit toho, aby policie, která má občany chránit před zločinci, nebyla sama jednou z nejkriminálnějších profesních skupin?

To je nesmírně těžký úkol a každý ministr, který prohlásí, že ho zvládne během svého čtyřletého mandátu, buď neví, o čem mluví, nebo lže. Je to dlouhodobý proces a já mohu pouze nastolit jeho základní předpoklady. Jedním z těch předpokladů je právě služební zákon: když těm policistům jasně nastavíte pozitivní a negativní motivaci, aby se jim vyplatilo dělat svoji práci dobře a když budou vědět, že když selžou, tak u té policie končí. Tohle jsou pravidla – druhý předpoklad je, že ta pravidla nekompromisně uplatňujete v praxi. Třetí předpoklad je, že pracujete na posílení firemní kultury, aby ti policisté byli hrdí na to, že jsou policisty.

* Doufám, pane ministře, že se shodneme, že k firemní kultuře policie nepřispívá to, že někteří policisté rádi bijí lidi. Když jste byl v opozici, kritizoval jste ostře policejní zásah proti CzechTeku 2005. Co říkáte tomu, že policie i teď tvrdí, že tam z její strany nedošlo k žádným trestným činům?

To netvrdí policie, tvrdí to státní zástupce.

* Na základě –

– zjištění Inspekce ministra vnitra, ano. Já jsem k tomu jasně řekl, že mé výhrady vůči tomu zásahu přetrvávají, že nadále trvám na tom, že ten zásah vůbec neměl v té podobě proběhnout. Víc v tom bohužel udělat nemohu, protože z právního pohledu jsou ty věci teď již promlčeny.

* Odpovědnost za tu ukázku policejní brutality nesl i policejní prezident Husák – čím se vám zavděčil, že jste ho ponechal ve funkci?

Pan Husák se mi nemusí ničím zavděčovat, o tom to není. Je to o tom, jestli jsme schopni spolupracovat, jestli je náš vztah jasný, férový, otevřený, tvrdý a partnerský současně. A jestli jeho tým zvládne ty kroky, o nichž jsem přesvědčen, že jsou správné. Zatím ta spolupráce funguje, nicméně, jak pravili klasici, nikdy nic nelze míti za definitivní.

* Z jiného soudku: v časopisu CEVRO Revue vyšel před týdnem váš článek Zakažme i komunistické symboly, v němž jsem si přečetl i myšlenkové perly jako: „Nacismus je nacionalistickou variantou socialismu. Nacismus a komunismus jsou jen rozdílné metody, jak dospět k témuž.“ Bohužel tady nemám dost místa k polemice, tak se jen ptám: které konkrétní komunistické symboly chcete zakázat?

Položme si otázku, pane Kramere: existuje rovnítko mezi nacismem a komunismem? Já jsem přesvědčen, že ano. Pokud toto rovnítko existuje a pokud platí, že nacismus a jeho projevy mají být postihovány, tak by to mělo stejně platit i v případě komunismu. Symbolem nacismu je hákový kříž – symboly komunismu jsou rudá hvězda, srp a kladivo.

* Srp a kladivo má ve svém státním znaku Rakousko – čeští komunisté místo nich mají ve svém logu třešničky. K rudé vlajce, jako k mezinárodnímu symbolu levice, se hlásím i já. Zavřete mě za to?

Ministr vnitra nikoho nezavírá. Já si myslím, že si lze vydefinovat, co je možné považovat za symboly nacismu a komunismu. A pokud bychom se na tom my dva neshodli, tak tady od toho máme soudní znalce na oblast extremismu.

* A myslíte si, že je v pořádku, když vysoký státní úředník veřejně vystupuje s návrhy tohoto typu?

Nevidím na tom nic nepatřičného – jsem přece také občan, který má nějaký názor.

* Jenže když občan Ivan Langer něco řekne, tak to zároveň říká ministr vnitra, že?

Pane Kramere, tohle je názor, na který mám právo a který mi nikdo nevezme!

* Tak jo. Jste, pane ministře, tajně hrdý na to, že jste spolu s panem Kubicem lvím dílem přispěl k vítězství své strany ve volbách?

Jak moc jsem k tomu vítězství ODS přispěl osobně já, to si netroufám posoudit – ale v žádném případě jsem se na něm nepodílel tak, jak to tou svou ironickou otázkou naznačujete. Po iksté opakuji, že se zveřejněním tzv. Kubiceho zprávy jsem neměl nic společného… a že se naopak v té zrůdné mašinérii, která se kolem toho rozjela, cítím jako osoba poškozená, protože s největší pravděpodobností bylo zasaženo nejen do mých ústavou garantovaných práv a svobod, ale i do práv a svobod mých blízkých.

* Co tedy říkáte slovům poslance ČSSD Davida Ratha v Nedělní partii na TV Prima: „Langer a Vidím to upekli s Kubicem. (…) Mám z Langra velký strach“? A že útvar pana Kubiceho nazval LangerStasi?

Říkám, že ta slova vypovídají dostatečně o jejich autorovi. Takže není třeba, abych je komentoval; každý soudný člověk si jistě udělá svůj závěr sám.

* Přiznám se, pane ministře, že mně to vaše nynější „já muzikant“ připadá asi tak stejně věrohodné, jako když jste v roce 2002 popíral, že jste se pokoušel ovlivňovat poměry v České televizi, ačkoliv jste si v průběhu té televizní krize 138krát telefonoval s tehdejším předsedou Rady ČT Miroslavem Marešem…

Pane Kramere, to je nádherný oslí můstek, co jste teď vytvořil! Každý, kdo tenkrát o tom měl víc informací, věděl, že s panem Marešem jsem si sice telefonoval, ale v žádném případě jsem nezasahoval do toho, kdo má být novým generálním ředitelem ČT!

* S panem Kubicem jste si taky telefonoval jen tak?

Jak víte, že jsem si s ním telefonoval?! Protože to tvrdí Jiří Paroubek a David Rath? Já vám říkám, že to je nesmysl, pomluva a lež! Stejně jako to, co tvrdil pan Bublan: že jsem se předtím s panem Kubicem scházel.

* Takže Inspekce ministra vnitra nemohla získat výpisy o těch telefonátech?

Já jsem ty výpisy na rozdíl od Jiřího Paroubka neviděl – což je samo o sobě velmi zvláštní, poskytovat někomu při vyšetřování podezření ze spáchání trestného činu pomluvy výpisy telefonních rozhovorů jiných osob… Nicméně znovu opakuji: je to lež!

* Dozvíme se někdy, jak to doopravdy bylo?

Já doufám, že v okamžiku, kdy bude vyšetřování toho případu úniku tzv. Kubiceho zprávy ukončeno, se všichni dozvědí, co to vyšetřování provázelo, jakým způsobem postupovala Inspekce ministra vnitra… A že to bude také odpověď na otázku, jestli to náhodou v této kauze nejsem já, kdo by měl nejvíc křičet!

* Který útvar ten únik vyšetřuje?

Ty policisty samotné vyšetřovala Inspekce ministra vnitra a pokud vím, bylo to ukončeno s tím, že tam nebyl spáchán trestný čin. Tu další část, která se týká civilních osob, převzal Útvar pro odhalování korupce a závažné trestné činnosti.

* Chcete, abych věřil tomu, že se nějaký policista odváží nezávisle vyšetřovat svého ministra?

To záleží na těch policistech. Pokud jsou to skuteční profesionálové, tak určitě ano. Nemluvě o tom, že já nejsem šéf policie. A ujišťuji vás, že ani nepřímo na nikoho žádný nátlak nevyvíjím.

***

Doufám, že v okamžiku, kdy bude vyšetřování úniku tzv. Kubiceho zprávy ukončeno, se všichni dozvědí, co to vyšetřování provázelo, jakým způsobem postupovala Inspekce ministra vnitra… A že to bude také odpověď na otázku, jestli to náhodou v této kauze nejsem já, kdo by měl nejvíc křičet!




Alexandr Kramer
  23.08.2007 06:29 Jen pro vyvolené
 
http://www.novinky.cz/domaci/namestci-policejniho-prezidenta-pro -sve-funkce-obesli-zakon_121266_d26b4.html
  23.08.2007 07:17 hnus
 
Plný souhlas.Červíčka neznám, nechci mu křivdit, ale zákonitě se musím ptát, kolika dalším policistům, kteří se kvůli svému zařazení nemohli přihlásit do výběrového řízení, bylo umožněno účelově je přeřadit o třídu výš? Takhle to vypadá, že mu někdo vyšlapal cestičku a vytvořil možnost se přihlásit do výběrového řízení jen jemu. Možná že časem se zjistí jeho provázanost na někoho vlivného, nakonec jak jinak se funkce obsazují? Zkrátka je to hnus včetně toho vysvětlení vrchnosti, kterým zdůvodňovali v odvoláních proč několu snížili plat s účinností nového zákona. Nikoho ale již nezajímá, že stejné zdůvodnění by se mělo vztahovat i na ně, proč si oni naopak několikanásobně navýšili osobní ohodnocení a začali vytvářet podmínky pro to, aby pracovití policisté raději sami odcházeli do civilu? Takto z policejnío sboru vzniká "dědkostroj". Jak je vidět asi to této společnosti vyhovuje, když policie místo aby korupci potírala,.... není to tak dlouho co jsme byli poučováni o personální korupci, její nepřijatelnosti, ale jak nazvat způsob, jakým jsou některá místa obsazována?
  22.08.2007 20:50 Jan
 
Souhlasím, Langrovi hošíci fňukají jak staré kurvy! Běžte makat do civilu a uvidíte, jak se jinde se zaměstnanci zachází!
  22.08.2007 22:29 upír
 
Milý Honzíku,když to máš v civilu tak špatné,tak se dej k policii,abys poznal,jaké to tam je,ale ty nemůžeš!Dle tvého vyjadřování soudím,že máš sotva ukončené základní vzdělání a tudíž nemáš šanci.To víš,takový hlupáček,jako ty,se na nic nehodí a to je asi důvod toho,proč s tebou všude zametají.Měl jsi se líp učit ,ale s tvým IQ to asi nešlo.Takže si zase nasaď rukavice a šup do práce.
  26.08.2007 09:09 Hustoles
 
Když si to necháš líbit ! Budeš pořád jenom žebrota !
  27.08.2007 22:04 bohouš
 
Pane Honzo, jsi trochu na jiné frekvenci, v civilu zavřeš dveře po práci, ale u policie ne. Jdeš domů a přemýšlíš jak jsi ten zákrok provedl, jestli si na tebe tento hajzl nepodá trestní oznámení, který si poté musíš vyřídit sám. V civilu tě postaví ke stroji a řeknou makat a poučí tě co maš a nemáš dělat atd.
  22.08.2007 20:09 rentiér <Ilona.markova@volny.cz>
 
Opravuji slovo rentiér, v návalu zlosti, jak se k nám současným a bývalým policistům, hasičům, bachařům stát chová, v každém zaměstnání jsou nějaké výhody, ale zde se každým rokem požitky oklešťují.Toto není nářek, jak si zde někteří civilisté a provokatéři myslí, ale nikdo zadarmo dělat nebude.
  22.08.2007 20:05 rebtiér <Ilona.markova@volny.cz>
 
Po Silvestru odejde většina z vedení, je jim to přáno, ale dělníci policie budou dělat pořád za menší peníz, bez úcty od státu, jestli se otevře zákon, tak se výslužky pak v novém roce orubou, nulová valorizace a další zvěrstva. Všude v Evropě je normální zákon pro policisty, hasiče, bachaře a ostatní. Dále odhlasován balíček, jeden člověk rozhoduje o osudu národa, budou platit nejenom děti a důchodci , ale i pak asi duchové. Tímto chci říci, že není žádná jistota, sloužit třeba 25 let, jako já v přímém výkonu, poslanci se špatně vyspí a žádné jistoty, výsluhový příspěvek není a podobně, ve věku 40 ti let Vás pak nikdo nechce, je to můj názor, ale služba u policie je neperspektivní, jsem v civilu, všude se musí makat, ale dělat zadarmo 150 hodin, nadělávat 10 svátků a podobně, to ani u soukromníka není, mladý člověk, v tomto případě jde o dům dál, zdraví bývalý kolega por Marek z České Lípy.
  22.08.2007 21:54 q
 
Naprostý souhlas - 150 zdarma + 75 zdarma (za 10 svátků) = naddělaná celá dovolená.
  22.08.2007 16:24 bez cukru
 
Takovou znechucenost policistů na ulici jsem už dlouho neviděl. Myslím, že 47000 policistů v zemi je třeba přehodnotit a zredukovat policejní prezidium a všechny řídící složky, aby tady nepracovalo nakonec jen pár stovek lidí ve výkonu a zbytek si neužíval důchodů a dobrých podmínek které služební zákon pro funkcionáře a pupkáče připravil.
  27.08.2007 22:11 bohouš
 
Stále nemohu pochopit, kdy už konečně udělá pan ministr audit. O tom hovořil na počátku své funkce. Poté by bylo vidět, kolik zbytečných nadřízených a ředitelů a dalších je zcela zbytečných. Proč poslednímu policistovi má velet nejméně 5 možná že i více velitelů až po PP. K tomu uvádím, že jeden kontrolní orgán přijde zkontrolovat jestl máš u sebě bloky, druhý jesdtli máš čistou obuv a tak bych mohl poukazovat dál.
  05.09.2007 13:13 JarulaFenix
 
Přesně tak, pupkáčůje v kancelářích jako much a vymýšlejí jen samé nesmysly. mají obrovské prachy a kluci ve výkonu jsou za nuzáky. je potřeba, aby to veřejnost věděla. policistů je dost, ale v kancelářích.
  22.08.2007 16:22 Mirda
 
Zdar všem policejním uplakánkům !!!
  22.08.2007 17:55 upír
 
Ty jsi ale debil!
  22.08.2007 18:32 Mirda
 
Upír: :-)))
  22.08.2007 20:49 Jan
 
Souhlasím, Langrovi hošíci fňukají jak staré kurvy! Běžte makat do civilu a uvidíte, jak se jinde se zaměstnanci zachází!
  23.08.2007 08:58 vysmálek
 
Já už v civilu makám a jsem s rentou spokojený. U fízlů to bylo horší.
  23.08.2007 20:07 Robocop
 
Zase další polointeligent, které si plete dojmy a pojmy. Jestli je poukazování na realitu fňukání tak na toto DF nechoď. Kritizovat a urážet poldy ti jde, kdy se ti zvedne sebevědomí co hrdino ? V reálu to bude už horší, kdy budeš takový ten typ co nic nevidí a v životě by někomu nepomohl, ale na prvním rohu bude vykřikovat, že policajti hovno dělají a nic nevyšetří.
  24.08.2007 07:34 Mirda
 
Robocop:
Ty se nauč češtinu, jasnovidectví ti oc nejde. To tvý KDY je hrozný, chtěl bych to po tobě někde na úřadech číst. Jinak já jsem policajt 10 let, takže vím, co policajti dělají a nedělají moc dobře. A stojim si za tim, všichni pořád brečíte, jaký jste chudinky, nadáváte na odbory, ale většina z těch uplakánků pro zlepšení nikdy nic neudělala. Jo a jsem řadovej, než mě zase někdo napadne, že jsem pupík z managementu.
  24.08.2007 10:21 Polda Mirdovi, Mirdovi, Mirdovi !!!!!!
 
30-ti letý policisto sloužící na Severu Čech. Dle tvé kritiky jseš asi nikdy nechybující policejní stroj, tedy takový ideální stroj, jaký mají ve svých představách naši nadřízení. Nic nezkazíš, máš vždy dobrý úsudek na hranici 6 smyslu. Ve 30 letech uvažuješ, že již nejseš cucák, ale na druhou stranu je 50 polda na odstřel - nebo se mýlím ?
Co jsi udělal ze své nicotné pozice pěšáka ty ? Hádáš se s nadřízenými, píšeš sebezničující stížnosti ? Z čeho soudíš, že policajti ( takto je to adresováno na všechny ) dělají špatně ? Ty děláš jen dobře, nikdy nechybuješ ? Neznám nikoho kolem sebe, kdo by občas nepochybil ( jak v civilu tak u policie ) a myslím si při své " skromnosti " a reálného pohledu na svět kolem sebe a množství administrativní práce, že lidé kolem mě dělají s ohledem k časově vypjatým situacím v " lidských mezích ".

Pokud jsi nadčlověk ( a někteří si to mohou i myslet ), tak tento názor rychle přejdi a vůbec se tím nerozptyluj.

Jinak všude jsou ti " méně schopní ", ale je to jako všude jinde, ale na oddělení, kde se nestíhá se nikdo flákat nemůže - jednoduše to není možné.

A jako poslední sdělím, že já občas chybuji také, ačkoliv nechci, takže " nedělám moc dobře ", také si stěžuji, protože je to v současnosti nejhorší období u Policie ČR, nevím proč bych měl dělat zadarmo, proč si nadělávat svátky a pod. a ztotožňuji se zde s takovými názory, tedy se MIRDO hlásím k uplakánkům.
  24.08.2007 11:16 Mirda Robocopovi !
 
Počkej, jak jsi na to přišel, že se nikdy nepletu, nebo že odsuzuju starší kolegy ? O tom se snad nebavíme, ne? Možná si nepochopil mojí větu, myslel jsem tím že vím moc dobře, co policajti dělají a nedělají. Ne co dělají dobře a špatně. To jsme si asi nerozuměli.
Jinak jsem sice řadový, ale šlapka na ulici už taky nejsem. A co jsem udělal pro to, abych nebyl nicotný pěšák já? Udělal jsem přijímačky na PA a až jí vystuduju tak se něco lepšího najde, to se spolehni.
  24.08.2007 18:08 Polda
 
Spolehnout se skutečně můžu na to, že je u policie hysterie s " vysokoškolstvím " a že kdo nemá VŠ není " IN ". Od nás si spousta lidí dělá PA, lesnické VŠ a jiné VŠ zajímavých směrů - důvod ? Dle jejich slov jen útěk z té " klidné služby na základním oddělení ".
Jaká je dnes realita ? Ti co se již vrátili z denních studií, které jeden čas povolovali, nyní slouží zpět na místech odkud původně odešli ( aby se tam již nemuseli vrátit ) a nemuseli se tak honit - pracovat a byli na teplém místě. Nyní jsou zařazeni jako územáci ve 4 PT a mohou začít svůj kariérní postup. Akorát to má jeden háček. Vysokoškoláků je už v nynější době jako nas......o. Funkce jsou dosti obsazeny novými často mladými lidmi s VŠ, další lidé jsou na těch všelijakých " tématicky zajímavých " VŠ a ti se brzo budou také hlásit o " teplá karierní místa ".
No jen doufám, že nás ty neschopné pitomce bez VŠ, kteří jsme jaksi nenaběhli na tu vlnu hysterie si honem dělat lesnickou VŠ, případně PA, abychom byli také "IN" s VŠ, že nás nebudou kamenovat za to, že se tak málo snažíme - kolega již byl totiž v hodnocení vedoucího za nestudování na VŠ sníženě hodnocen v kolonce sebezdělávání, tedy jak říkám kdo nemá VŠ je dle jistého přemýšlení určitých " chytrých " lidí břídil a do značné míry lze z tohoto usuzovat, že optimální by bylo, kdybychom všichni studovali VŠ, sledovaná prostudovanost by byla 100 %, samé studijní volno a pod. Personálně by byl stav na odděleních ještě ve větším srabu než teď a zřejmě ještě asi i budce.
  25.08.2007 09:53 upír
 
Za své prvotní prohlášení,že jsi debil,se omlouvám všem debilům.To co tu předvádíš je naprosto ubíjející.
Nad tvými názory je se třeba zamyslet a bát se o budoucnost policie jako celku a modlit se,aby lidé tvého ražení z PČR rychle vymizeli.Takové řiťolezy,jako jsi ty také znám,je jich všude kolem nás dost,usmívají se člověku do očí a za zády ho natřou u nadřízeného a těší se,jak si budují kariéru.
A místečko po výšce už máš tím pádem určitě zařízené,vždyť na tom už teď usilovně pracuješ.
Nejmenuješ se náhodou Mirda Langer?
  25.08.2007 12:32 Mirdo
 
jen jestli nejsi mlaďoučký naivní a "ještě" důvěřivý týpek. U nás je lidí s VŠ víc než 10 a všichni do jednoho slouží ve výkonu a na ten tvůj kariérní postup se dívají jako na science-fiction, protože v tomhle bor.elu to fungovat nebude s 50 zákony a 1000 prohlášeními minstrů, jak je dobře nastaven kariérní řád. Jsou to kecy, tak si to laskavě uvědom. Možná pochopíš časem sám, pokud ti pápínek nevyšlape se školou cestičku za kariérou....
  25.08.2007 12:32 Mirdo
 
jen jestli nejsi mlaďoučký naivní a "ještě" důvěřivý týpek. U nás je lidí s VŠ víc než 10 a všichni do jednoho slouží ve výkonu a na ten tvůj kariérní postup se dívají jako na science-fiction, protože v tomhle bor.elu to fungovat nebude s 50 zákony a 1000 prohlášeními minstrů, jak je dobře nastaven kariérní řád. Jsou to kecy, tak si to laskavě uvědom. Možná pochopíš časem sám, pokud ti pápínek nevyšlape se školou cestičku za kariérou....
  25.08.2007 18:29 Mirda
 
Upír:
To je paráda, ty mě znáš, nebo co? Podle tvýho projevu zase já soudím, že jsi jeden z těch zamindrákovanejch chudáků, co to nikam nedotáh a tak se vzmůže jenom na to, aby na diskuzních fórech nadával ostatním. A každej kdo je trošku nad nim, je automaticky řiťolezec a vyžírka. Jenže nahoru se dá taky dostat vlastní pílí, ale toho ty nejsi asi schopen.
  22.08.2007 10:17 neuvěřitelné
 
čERVÍČKOVA koncepce - kecy, kecy, kecy,
výběrové řízení - utajená fraška
kariérní řád - pro známého ohneme i traverzu
  22.08.2007 03:17 Jak tohle dopadne?
 
Nezdá se vám, že už se vše změnilo v jakousi frašku? Poslední události kolem výběru a zvolení nového šéfa dopravní policie to jen potvrzují.
Policie se dala místo priority potírání zločinnosti na jakousi pochybnou cestu prezentování své práce veřejnosti. Teď na různých článcích policie sedí dobře placení lidé, kteří jakoby vyvíjejí činnost, která vzhledem k celkovému stavu nemá a ani nemůže mít žádný viditelný účinek. Tito lidé chodí domů s čistou hlavou, pyšní se policejní hodností a každý měsíc dostanou pěknou výplatu, akorát jen, že jejich práce s tou policejní nemá nic co do činění. Bez souvislostí jsou do české policie vkládány vytržené prvky policií jiných zemí. To, že roste kriminalita čím dál víc už nikoho moc nezajímá. Vše se prostě změnilo v jakousi FRAŠKU.
  21.08.2007 20:38 vyhasínání
 
Myslím, že za pár týdnů se zvedne velká vlna odchodů dopravních policistů po celé zemi. Přijdou zase další biče a rány na řadové policisty.
  21.08.2007 18:07 propad prestiže
 
Pane Červíčku dopravní policii poslal nový služební zákon do kolen a nevím čím chcete zvýšit činnost těchto složek. Problematika ADR, AETR, KAUCÍ řadí tuto složku trochu víc než na 3TT a 4TT což by si měli všichni blbečci na prezidiu uvědomit.