Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  23.01.2008 21:43 NOS PČR
 
Další kolo čistek v policii – jak to vidíme my

Jistě jste zaznamenali, že vedení rezortu připravuje pokračování „kádrové dočisty“ policie (a vlastně také ostatních bezpečnostních sborů). O tom, že to nejsou bezvýznamná slova, jsme se mohli přesvědčit v několika posledních dnech, během kterých se desítky z vás na základě dosavadních informací již jednoznačně rozhodli „nejvděčnější“ zaměstnavatelskou organizaci ze dne na den opustit. Není se totiž čemu divit nebo vás odsuzovat. Vždyť zákon přece nestanoví, že vám má být po 35 letech fyzicky a psychicky náročné služby, konané mnohdy s nasazením vlastního života, k ušetření života a majetku někoho jiného, alespoň poděkováno. Místo toho si v sobě odnášíte pocit hořkosti, který objektivně vnímající člověk nemůže nepochopit.

Po prvních očistných vlnách, prováděných po roce 1989 občanskými komisemi, po lustračních hodech z počátku devadesátých let a po krácení dob pro účely nároků souvisejících se skončením služebního poměru v polovině devadesátých let, přichází téměř dvě desítky let po zhroucení „rozvinutého socialismu“ další, tentokrát důkladná očistná vlna. Beze změny právních předpisů bude rozšířen výčet útvarů Státní bezpečnosti s kontrarozvědným zaměřením. Již jimi nemají být pouze útvary, jejichž náplní byla zpravodajská činnost proti „třídnímu nepříteli“, což by se snad dalo pochopit, ale také útvary servisního nebo protiteroristického a jiného charakteru, jež byly díky tehdejší legislativě (srov. Zákon č. 40/1970 Sb., o Sboru národní bezpečnosti) zařazeny jinam než do útvarů Veřejné bezpečnosti. To už se pochopit nedá. Zpravodajcem se tak stane i příslušník, který ve služebním stejnokroji v obrněném transportéru hlídal letištní plochu na odboru letištní kontroly, nebo ten příslušník, který na tomto útvaru prováděl prohlídku osob před vstupem do letadla (mimochodem, tutéž činnost dnes vykonávají „zpravodajci“ ze soukromých bezpečnostních služeb). Stane se jím také příslušník Veřejné bezpečnosti, který z rozkazu nadřízených musel odsloužit rok v útvaru „Lípa“ jako hlídač objektů, v nichž sídlil prezident a dalších objektů zvláštní důležitosti. A takto bychom mohli pokračovat.

Jaké právní důsledky bude mít tato změna pravidel v průběhu hry? Noví kontrarozvědčíci, zrození novým interním předpisem, budou v případě, že jsou zařazeni na funkcích podléhajících lustracím, propuštěni ze služebního poměru. Co jiného si také zaslouží po 20 letech služby demokratickému režimu? Že se vám zdá nemožné, aby po účinnosti zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, bylo možné aplikovat ustanovení § 9 zákona č. 279/1992 Sb., o některých dalších předpokladech pro výkon některých funkcí obsazovaných ustanovením nebo jmenováním příslušníků Policie České republiky a příslušníků Vězeňské služby České republiky, které upravuje propuštění lustrovaného policisty? Stačí si přečíst vysoce fundovanou metodiku odboru personálního Ministerstva vnitra a zjistíte hned, co je možné, respektive co není nemožné!

Jak se promítne nový předpis do odpočtu dob rozhodných pro nárok na výsluhový příspěvek, ve smyslu § 165 odst. 1 zákona č. 361/2003 Sb.? Nebude-li vydán další objevný metodický pokyn, tak podle zákona o služebním poměru vůbec nijak. Citované ustanovení § 165 odst. 1, které zní „Dobou rozhodnou pro výsluhové nároky je doba trvání služebního poměru a doby započtené ke dni účinnosti tohoto zákona podle § 224“, obsahuje dvě složky doby rozhodné. Tou první je doba trvání služebního poměru za účinnosti zákona č. 361/2003 Sb. a druhou je doba již započtená rozhodnutím služebního funkcionáře podle právního stavu platného ke dni 1. ledna 2007. Nový interní předpis nemůže platit retroaktivně. Tento z hlediska práva zcela nezpochybnitelný závěr poněkud bledne před situací, jež se v současné době již vytvořila. Celá řada příslušníků a zaměstnanců již dostala nová, samozřejmě ta správná (rozuměj pozitivní), lustrační osvědčení vydaná podle ještě neexistujícího interního předpisu.

Policii postihl koncem minulého roku odchod několika tisíc policistů. Bude-li interní předpis vydán v takové podobě, v jaké se o něm psalo v denním tisku a v jaké je instalován na internetových stránkách Ministerstva vnitra, odejdou další tisíce policistů. A jak dlouho ještě vydrží mlčet ti policisté, kteří budou muset zdarma sloužit za ty odejivší? Máme u policie takový kvantitativní a kvalitativní přetlak, že si můžeme dovolit pár tisícovek příslušníků vymést? Zkuste si na tyto otázky odpovědět sami. A nezapomeňte – poslední zhasne!
  28.08.2007 20:44 bič na prostý lid
 
Koncepce snížení nehodovosti a zkvalitnění práce pořádkové policie donutí další a další kolegy k opuštění tohoto sboru. Nelze dělat muziku bez kvalitního zázemí a finančního ocenění. Nelze při současné technice, početních stavech a neustálého pracovního vypětí v rámci 150h, bez příplatků a omezení pohonných hmot lidi na ulici neustále perzekuovat a nemotivovat. Služební zákon na lidi dole vlastně nepamatoval a práci nezlepšil, právě naopak.
  28.08.2007 20:34 policie bez policistů
 
Tak vidím, že opravdu bude lepší zajít na kmenovku a podívat se po práci. Když vidím jak jsou dosazování ti dobytci na posty šéfů dopravní a pořádkové policie a začínají ždímat obyčejné a služebním zákonem postižené lidí v nejnižších třídách, tak po zhodnocení si musí soudný a poctivý policista zařazený na hlídkové službě odplivnout a rychle odejít.
  28.08.2007 09:59 malovenkovan <malovenkovan@seznam.cz>
 
Nejen že se mi od prvního ledna bezdůvodně snížil reálný plat, který mi dodnes nikdo nevykompenzoval, dále že jsem již odsloužil 88 hodin bez nároku na mzdu, ale navíc jsem si dnes přečetl v nových daňových tabulkách ODS, že budu ještě platit o =1.000,- Kč měsíčně větší daň. Po 18 letech služby v přímém výkonu toho začínám mít už opravdu ale opravdu dost. Začínám být zcela bez motivace a tak se ta práce prostě dělat nedá. Z této vlády už nevěřím nikomu a ministru Langrovi jsem nevěřil už v prosinci na policejním sjezdu v Praze. Jestliže si polda nemá možnost pořídit za celý život ani vlastní bydlení je mu nějakéjch 10 pilířů jánevím čeho úplně ukradenejch.
Pane ministře ! Už jsem to zde jednou psal. Na jakoukoliv reformu, kterou chcete u policie realizovat musíte mít motivované policisty, a to především řadové + vyšetřovařčka a kriminálka, protože především tito dělají policejní práci a vytváří image policie. Ptal jsem se v rámci služby řady občanů, co je skutečně trápí na policii. Pane ministře, opravdu to nejsou recepce, služebny a rychlovarné konvice. Je to absence aktivního a profesionálního přístupu policisty k jejich problému a nemožnost jim opravdu pomoci. Nic víc, nic míň. Časem to možná pochopíte. Doufám, že v té době už budete v hluboké opozici na hodně hodně let.
  28.08.2007 13:56 pepe
 
O co se snažíš, vždyť to nikdo kompetentní nečte.
Běž do civilu, tam se taky dá žít. Když jsem před dvěmi lety po 20 letech na chodníku odcházel, měl jsem stejné pocity jako ty. Málem jsme si vypsal klávesnici a k ničemu. Šetři si nervy , podívej co zřizují ve zdravotnictví V.I.P pacienti. To asi budou ti poctiví policajti co slouží po nocích a svátcích, co myslíš. Prober se a začni se starat sám o sebe. To platí pro všechny. Mějte se.
  28.08.2007 07:51 Dnes
 
to podal dalsi Polda s velkym P {temer 15 let sluzby}, jde vam to skvele panove........
  28.08.2007 12:05 Petr
 
U vás jedom jeden?
  28.08.2007 13:08 EsPe
 
Konečně.
  28.08.2007 17:38 Ano Petře,
 
dnes jen jeden, zítra další a co bude dál, nikdo neví...... Koncem roku to chce zabalit celé vedení policejní správy, tak se asi "něco" chystá, nebo se vyplňují mé předpoklady, že si počkají na solidní podmínky k odchodu a vykašlou se na ten nekonečný mlýn, kdy po nich šlapou z MV (za neschopnost naplnit tabulky) a přitom jim nedají finanční prostředky, aby lidi motivovali a k PČR vůbec chtěli. A jiné to nebude, Ivánek, kamarád slibuje už 3/4 roku, že po analýze bude jasno a zjistí se, že se mají všichni lépe, média zahlcuje tím, jak se máme božsky a že je člověk za stenou práci jako loni přes 20 tis.čistého v mínusu (za půl roku) ho nezajímá. Jen kolem sebe vidím, že už jim na ty lži lidi kašlou a odcházejí... A kdo za prázdné tabulkové místa bude pracovat? Balíček 150hodin, v práci téměř nonstop a rodinu na fotce, takhle se to nedá řešit dál, opravdu ne....
  28.08.2007 04:40 devastace sboru
 
Celý služební zákon je fraška pro vyvolené a manažéry této upadající instituce. Mladí policisté jsou silně znechuceni a rozladěni jak s nimi služební zákon zametl.
  28.08.2007 09:55 aa
 
Myšlenka kariérního řádu není špatná, ale provedení v tomto zákoně je absolutně nevhodné. Původně kariérní řád měl být řešen samostatnými IAŘ, ale v zákoně se z toho stal paskvil. Aby si polda přišel na lepší plat, tak je tlačen do vyšších tříd = do kanceláří = vyklízí se hlídková služba = snižuje se přímý výkon služby. Myslím, že každý normální člověk pochopí, že pokud nebude polda na ulici, tak ani dvojnásobek poldů v kancelářích nestačí všechny spisy zpracovat. Jediná možná cesta je: novelizovat půl století starý tr. řád, snížit administrativní náročnost spisů a policajty dostat do ulic.
  28.08.2007 04:40 devastace sboru
 
Celý služební zákon je fraška pro vyvolené a manažéry této upadající instituce. Mladí policisté jsou silně znechuceni a rozladěni jak s nimi služební zákon zametl.
  28.08.2007 16:05 ----
 
Ano,ano ano. Proč tam chodí, když ví, jaké to tam je?
  27.08.2007 19:01 Ä
 
Tak už to taky balím a těším se na novou práci v civilu....
  28.08.2007 13:59 pepe
 
Máš pravdu, začni se starat sám o sebe. Budeš mít klid a nervy v poho. Hodně štěstí.
  26.08.2007 20:56 polda z Vyškova 1
 
Na staromák nás jedou tři autobusy skoro celé OŘ Vyškov. Snad nás tam bude víc než na manifestu.
  27.08.2007 09:36 Petr
 
O tom vůbec nepochybuj.Jen od nás jede asi 40 poldů a hasičů + rod.příslušníků. VS je jako tradičně připosraná a zůstává doma.
  27.08.2007 11:18 Praha
 
nebude chybět, to si pište :-))
  28.08.2007 08:27 otto
 
pro Petra, VS není připosraná, ale jak jsem zde již jednou uvedl, oproti Vám, jsme si podle zák. 361/2003 finančně velmi polepšili. Naše platy šly o několik tisíc směrem nahoru! Naše třídy se srovnaly. Na Moravě se ani zdaleka nepřibížíme k 150-ti hodinám, co jde na oltář vlasti. Máme plné stavy, tak neplníme ani dané hodiny. V Čechách je to jiné, tam mají mnohdy 150 hod. splněno. Nemluvím za nikoho, jen za sebe. Neznám situaci u Justiční stráže. Souhlasím, zákon je v některých bodech velmi špatný, hlavně pro policisty. Tak se nedivte, že na demonstraci přijede málo bachařů, skoro nikdo. Služba ve věznici a služba policisty se nedá vůbec srovnávat. Pokud mi chcete někdo nadávat, prosím. Píši jen to, co je pravda. Mejsem žádný vedoucí pracovní, jen se v tomto prostředí pohybuji 2o let. Věřte mi, že přeji policii úplně jiné platové podmínky, ale jenom těm v přímém výkonu služby, co nasazují denně krk. Papaláši jsou mi ukradeni.
  28.08.2007 09:48 aa
 
Pro Ottu: Těším se na Vánoce, v červenci jsem naplnil "150" a srpen už jedu na tvrdej přesčas s proplacením za 3 měsíce!!!! Máš pravdu, v Čechách je úplně jiná situace, na našem oddělení má naplněna 150 již 1/3 kolegů.
  28.08.2007 10:44 David
 
for otto

Jsem rád,že aspoň bachaři na moravě jsou spokojeni s paskvilem 361,ale solidarita a podpora demonstrace jim asi nic neříká,škoda.
  28.08.2007 14:03 cip
 
Zase vás nakrmí, jak dlouho sloužíš že jim zase budete věřit. Je to v něčem jiném. Dokud to šlape tak s tím nikdo nic nebude dělat. Za chvíli tady bude i V.I.P policie, co myslíš, budeš tam? Nic ve zlém, přečti si reakci pepeho. Hodně zdaru.
  28.08.2007 15:06 otto
 
pro Davida, máš pravdu v tom, že málokterý bachař půjde na demonstraci. Musíš ale také pochopit, že je rozdíl mezi velkými městy (Praha, Brno Ostrava, Plzeň atd.), tam je daleko více pracovních příležitostí. Když se někomu nebude chtít sloužit, jednoduše se sebere a jde. Na malých městech jsou lidé rádi, že práci mají. Tam jsou rádi, že mají pravidelný příjem, i za cenu paskvilu, bohužel. Ale mají plat a nejsou na podpoře. Pokud máš děti a rodinu, jednoduše se nemůžeš jen tak sebrat a odejít. Ono se to bobře vyřvává, že není solidarita. Ale málokdo si uvědomí, že demonstrace nic nevyřeší. Něco se možná poopraví v zákoně, ale tzv. vrcholový management na spodek kašle. Ti budou mít vždy zákony upravené pro sebe. V dnešní MF Dnes je článek nového ředitele dopravní policie. Pokud to myslí a on to určitě myslí vážně s posíláním policistů, co jsou náchylní ke korupci k psychologovi. tak Vás chlapci lituji. To myšlení muselo stát úsilí! Ale kdo pošle je k psychologovi?
  28.08.2007 15:59 pepe
 
O T T O , prober se . Dřív to byly obušky, potom klíče a teď, dialog? Z jiného soudku. Cena energie e se musí dorovnat cenám v Německu a dotaz, proč se nedorovnají platy jako např. Německo ti nikdo neodpoví. Taková bude i demonstrace. Velké peníze, možná zvýšení o nějaké %, a zavřou všem ústa. A tak to půjde dál, dokud neumřeli. Konec pohádky. Fandím Vám.
  28.08.2007 16:10 ???
 
To je dobré, pokud neumřou, budou se mít dobře. Ha ha, za jak dlouho? Utopie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  29.08.2007 18:12 David
 
Jak tak čtu tvůj poslední příspěvek,tak Petr má vlastně pravdu a já bych tam ještě přidal JS.
  26.08.2007 20:45 Jan
 
Langrovi hošíci fňukají jak staré kurvy! Běžte makat do civilu a uvidíte, jak se jinde se zaměstnanci zachází!
  27.08.2007 07:55 aa
 
V civilu je pořád nějaká obrana, ale musíš si uvědomit, že dobrou policii potřebuje každý stát a když si stát policistů neváží, tak dobří odejdou a zůstanou ti méně kvalitní, kteří se v civilu neuplatní. Co to znamená? Nikdy nebude DOBRÁ Policie.
  27.08.2007 10:03 Polda 33
 
Kdo tady fňuká ? A jestli mluvíš o civilní sféře tak mi vysvětli, jestli by si soukromá firma držela 5 flákačů na jednoho pracujícího ? Taky by asi žádný soukromník nepřibíral do firmy někoho o kom by věděl, že z něj nikdy nebo až po dlouhé době bude spolehlivý pracovník. A osobně by mě zajímalo jak by se ti zamlouvalo dostat neschopného kolegu a dělat za něj.
  27.08.2007 16:02 Nespokojený Policista
 
pro -aa-
Částečně s Tebou souhlasím. V současné době se i já osobně považuji sebekriticky za méně kvalitního policistu ve vztahu k Policii samotné, nikoliv však ve vztahu ke službě občanům, v tom ohledu pomáhám komukoliv. Jen v práci jsem takový, že nevidím-neslyším-přežívám, hlavně se snažím nedostat se do průseru, nebýt kázeňsky řešen, a s čistou hlavou ukončit službu. Dříve jsem byl iniciativní, snažil se řešit kdeco, nepřehlédl jsem to, co už dnes nevidím, no prostě jsem fungoval přímo úměrně výši svého platu. Ten je však v tomto roce nižší, než vloni, tak přece nemůže po mě nikdo chtít, abych pracoval více!!!, vlastně může, ale já to nemusím akceptovat, čili nyní pracuji jen do výše svého platu. Za méně peněz je i méně lásky!!!
  27.08.2007 16:56 David
 
Zdaleka nejsi sám,kdo letos slouží do výše svého platu a hledá místo v civilu.
  28.08.2007 08:50 upír
 
Á,Honzík sundal pracovní rukavice a sedl ke klávesnici a opět nám napsal jedinou větu,kterou je při své inteligenci schopen napsat.Šikovná opička,umí.
  25.08.2007 21:45 bývalý koega <Ilona.markova@volny.cz>
 
opravuji Artartida.
  25.08.2007 23:01 rtu
 
Nemyslíš třeba takhle Arktidu?
  27.08.2007 23:47 @
 
Bývalý por. Ilona Marek je asi pěkná trotel