Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  24.01.2008 14:46 XXX
 
Překlopeno z NOSP - je to docela obrat v jejich myšlení.

Další kolo čistek v policii – jak to vidíme my

Jistě jste zaznamenali, že vedení rezortu připravuje pokračování „kádrové dočisty“ policie (a vlastně také ostatních bezpečnostních sborů). O tom, že to nejsou bezvýznamná slova, jsme se mohli přesvědčit v několika posledních dnech, během kterých se desítky z vás na základě dosavadních informací již jednoznačně rozhodli „nejvděčnější“ zaměstnavatelskou organizaci ze dne na den opustit. Není se totiž čemu divit nebo vás odsuzovat. Vždyť zákon přece nestanoví, že vám má být po 35 letech fyzicky a psychicky náročné služby, konané mnohdy s nasazením vlastního života, k ušetření života a majetku někoho jiného, alespoň poděkováno. Místo toho si v sobě odnášíte pocit hořkosti, který objektivně vnímající člověk nemůže nepochopit.

Po prvních očistných vlnách, prováděných po roce 1989 občanskými komisemi, po lustračních hodech z počátku devadesátých let a po krácení dob pro účely nároků souvisejících se skončením služebního poměru v polovině devadesátých let, přichází téměř dvě desítky let po zhroucení „rozvinutého socialismu“ další, tentokrát důkladná očistná vlna. Beze změny právních předpisů bude rozšířen výčet útvarů Státní bezpečnosti s kontrarozvědným zaměřením. Již jimi nemají být pouze útvary, jejichž náplní byla zpravodajská činnost proti „třídnímu nepříteli“, což by se snad dalo pochopit, ale také útvary servisního nebo protiteroristického a jiného charakteru, jež byly díky tehdejší legislativě (srov. Zákon č. 40/1970 Sb., o Sboru národní bezpečnosti) zařazeny jinam než do útvarů Veřejné bezpečnosti. To už se pochopit nedá. Zpravodajcem se tak stane i příslušník, který ve služebním stejnokroji v obrněném transportéru hlídal letištní plochu na odboru letištní kontroly, nebo ten příslušník, který na tomto útvaru prováděl prohlídku osob před vstupem do letadla (mimochodem, tutéž činnost dnes vykonávají „zpravodajci“ ze soukromých bezpečnostních služeb). Stane se jím také příslušník Veřejné bezpečnosti, který z rozkazu nadřízených musel odsloužit rok v útvaru „Lípa“ jako hlídač objektů, v nichž sídlil prezident a dalších objektů zvláštní důležitosti. A takto bychom mohli pokračovat.

Jaké právní důsledky bude mít tato změna pravidel v průběhu hry? Noví kontrarozvědčíci, zrození novým interním předpisem, budou v případě, že jsou zařazeni na funkcích podléhajících lustracím, propuštěni ze služebního poměru. Co jiného si také zaslouží po 20 letech služby demokratickému režimu? Že se vám zdá nemožné, aby po účinnosti zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, bylo možné aplikovat ustanovení § 9 zákona č. 279/1992 Sb., o některých dalších předpokladech pro výkon některých funkcí obsazovaných ustanovením nebo jmenováním příslušníků Policie České republiky a příslušníků Vězeňské služby České republiky, které upravuje propuštění lustrovaného policisty? Stačí si přečíst vysoce fundovanou metodiku odboru personálního Ministerstva vnitra a zjistíte hned, co je možné, respektive co není nemožné!

Jak se promítne nový předpis do odpočtu dob rozhodných pro nárok na výsluhový příspěvek, ve smyslu § 165 odst. 1 zákona č. 361/2003 Sb.? Nebude-li vydán další objevný metodický pokyn, tak podle zákona o služebním poměru vůbec nijak. Citované ustanovení § 165 odst. 1, které zní „Dobou rozhodnou pro výsluhové nároky je doba trvání služebního poměru a doby započtené ke dni účinnosti tohoto zákona podle § 224“, obsahuje dvě složky doby rozhodné. Tou první je doba trvání služebního poměru za účinnosti zákona č. 361/2003 Sb. a druhou je doba již započtená rozhodnutím služebního funkcionáře podle právního stavu platného ke dni 1. ledna 2007. Nový interní předpis nemůže platit retroaktivně. Tento z hlediska práva zcela nezpochybnitelný závěr poněkud bledne před situací, jež se v současné době již vytvořila. Celá řada příslušníků a zaměstnanců již dostala nová, samozřejmě ta správná (rozuměj pozitivní), lustrační osvědčení vydaná podle ještě neexistujícího interního předpisu.

Policii postihl koncem minulého roku odchod několika tisíc policistů. Bude-li interní předpis vydán v takové podobě, v jaké se o něm psalo v denním tisku a v jaké je instalován na internetových stránkách Ministerstva vnitra, odejdou další tisíce policistů. A jak dlouho ještě vydrží mlčet ti policisté, kteří budou muset zdarma sloužit za ty odejivší? Máme u policie takový kvantitativní a kvalitativní přetlak, že si můžeme dovolit pár tisícovek příslušníků vymést? Zkuste si na tyto otázky odpovědět sami. A nezapomeňte – poslední zhasne!
  28.09.2007 16:20 nevolnictví u PČR
 
A další a další lidé odcházejí a pan Langer maže neustále med kolem huby, prosazuje v parlamentu 150 hodin (pro mužstvo) a tvrdí jak krásně se slouží za jeho éry(důchodcům jako nikdy). Takže naše oddělení taky chátrá a rozpadá se.
  28.09.2007 13:23 Ilona.markova@volny.cz
 
Zdravím všechny bývalé kolegy.Přečetl jsem si zde několik stránek, jsou zde anonymní lidé bavící se na náš účet. Co se týče šikany u vojáků, každý právník, nebo kdo o tom něco ví, tak se ztotožní ,včetně mě s níže uvedeným názorem Toto udělat policisté, tak jsou vyhozeni okamžite na dlažbu. Mám dojem, že to být u armády, tak by se poškodila její pověst. Co se týče paskvilu, měly se ponechat všechny příplatky, nenadělávat svátky, ponechat příplatky za svátky. Kdo má vzdělání, praxi, schopnosti, ať je na vedoucích funkcích, ale vyhlásil bych na všechny funkce u sboru výběrová řízení.Tato výběrová řízení by neměla být zmanipulována. Stát nemá zájem, aby policista, bachař, hasič a další v přímém výkonu měli důstojné podmínky .Vše je o penězích, jsou zde názory, asi civilů, kdo chce sloužit , tak bude sloužit, ale otázka je, za jakých podmínek. Paskvil napáchal mnoho škody, a ještě napáchá. Mám obavy, když se otevře zákon, tak to , co ještě zbylo za nějaké výhody, tak se dále orubou. Znám mnoho kolegů, co odešli v 55 ti letech do důchodu dle starého zákona, kteří byli řadoví, tak mají důchody ccc 8.000,-Kč, je to 3-4 roky dozadu . Nezbývá jim, že musí dělat v civilu, protože to je žebračenka, jsme na úrovni řadového úředníka, který pracoval bez stresu, nasazování života, zdraví, většinou ranní doba, bez svátků, sobot, nedělí . Také mnoho kolegů si důchodu užilo jenom pár let. Každému policistovi je jasné, že cc po 30 letech v přímém výkonu je opotřebovaný, stát to má dobře spočítané, ale dělat do 65 let, to je nesmysl. Stát potřebuje ušetřit, ale mám dojem, že šetří na nesprávném místě, přeji příjemnou službu, dejte na sebe pozor, je zlá doba, zdraví bývalý kolega por Marek z České Lípy. Je to můj názor , na provokatéry nebudu reagovat, myslím si o tom, své, ale názor jim neberu, kolegům toto je jasné.
  28.09.2007 20:30 GRU
 
Výběrové řízení? To je formalita. U nás ve věznici na Moravě jedno takové proběhlo. Vedoucí výkonu trestu musel opustit funkci, protože jako Bc. nesplňoval vzdělání. Tak se našlo pro něho místo na prevenci, ( u nás tzv. lovci lebek). Bez pomlouvání kovaný komunista, bývalý lampasák. Po nějakém čase se zjistilo, že mu na vedoucího opět stačí jen Bc. a ne Mgr. Tak bylo vypsáno znova výběrové řízení na toto místo. Samozřejmě se ti, co vyhovovali mohli přihlásit, dělat tzv. křoví. V celé věznici se mluvilo o tom, že bude vybrán on. Ti, kteří jsou Mgr. a splňovali kritéria byli upozorněni, že to mohou zkusit. ale? Takže se raději nikdo další nepřihlásil. A kdo se stal vítězem ? Jediný uchazeč ze všech, bývalý vedoucí se vrátil, to místo lovce lebek se najednou zrušilo. Tak i toto je výběrové řízenív podání Vězešké služby. Vzdělanější, chytřejší a slušnější kolegové neměli šanci. Nyní znovu rozhoduje o ostatních.
  28.09.2007 20:55 Ivan
 
Výběrové řízení je jen podvod krytý zákonem. Jak jste jistě viděli výběrová řízení na PP, a k jakým podobným ve stejném vzoru dochází na krajích. Bez známostí a příbuzenských vztahů nemá nikdo šanci.
  28.09.2007 23:10 petr
 
názorný příklad jak se to má dělat nám všem přeci ukázali s novým šéfem dopravky dvojí povýšení a je to jsi ve funkci...no proč né páni manažeři
  28.09.2007 08:52 Civil
 
Dlouho jsem tu nebyl, byl jse si užívat své dvovolené v Asii, mám je čtyři týdny, ne jako vy 8 (s rehabilitací), tak se to snažím dohnat kvalitou, ale k věci. Poslanci vám dali jasnou odpověď 150 hodin se prostě rušit nebude, tak tady nekňučte a koukejte makat. Co vám dal Langer na služebny internet, tak jste se nějak rozpovídali. Měl by to přehodnotit, aby vám zbylo víc času na to, co máte opravdu dělat. Tedy šup, šup, do ulic a konec plkání. Myslím, že vás platím dost dobře, tak se trošku hněte! A komu se to nelíbí, táhněte pryč, je vás tam stejně o jednu třetinu víc než potřebujeme.
  28.09.2007 09:12 šimon
 
No, debílek jsi dobrej...
  28.09.2007 11:09 Nadpočetný
 
Ano, ti nadpočetní jsme my v ulicích. V případě potřeby volejte PP, popřípadě nějakou tiskovou pol. kancelář. Bylo hezky v Asii? Proč si tam nezůstal? Jinak už ani krev nedaruji, to proto, aby ji v případě potřeby nedostali takoví, jako jsi ty a ten politický hnůj.
  28.09.2007 11:27 Jan <0145828001@karneval.cz>
 
VSČR - máš docela dobré názory. :-( Co bys říkal na to, kdybys chodil do práce měsíc zadarmo. Zeptej se lidích v celém státě a 99% ti řekne jestli nejsi na hlavu, to jedno procento jsou poslanci koalice a nemocní lidé.
  28.09.2007 14:56 pro brouka pytlíka
 
Já být tebou tak se vrátím do Asie rozdávám rozumy tam, tady na tebe nikdo zvědavý není, nebo aspoň ten zbytek co tu zůstal po Langerových deformách.
  28.09.2007 14:59 sniper
 
Tak pojď mezi nás, ubožáku, místa je tu dost! Budeš mít taky osm týdnů dovolené, do Asie si zajedeš dvakrát ročně a přestaneš závidět a kňučet, jak málo máš dovolené! :-)
  28.09.2007 16:17 .
 
Joooo pozor pán je zřejmě suvenýr
  28.09.2007 17:34 Nevidí, neslyším, nemluvím
 
Řekl bych spíš suterén s přízemnímy názory.
  28.09.2007 20:29 Ivan
 
Magor zůstane magorem. Bavíš se.Každá svině má svého řezníka. Jen tak dál.
  29.09.2007 08:41 cccccccccccc
 
Nyní se ozval jeden co místo mozku má prázdnotu. Jeden křikloun co neví jak to u policie chodí. Jen jak si zkusí tam dělat. Nikdo v civilu by zdarma 150 hodin nedělal.
  29.09.2007 11:08 edfefe
 
Tohle může napsat akorát velká pizda!!!!!
  01.10.2007 00:06 Také civil
 
Ahoj civile, možná by bylo dobré nastudovat ten slavný služební zákon se všemi nároky a podmínkami a možná bys s těmi osmi týdny dovolené slevil. Nehledě na to, že ty si můžeš asi dovolenou vybrat vcelku a kdy se ti zamane,kdežto ti kluci na ulicích ani náhodou. Už jsem si fakt myslel, že jsi se stal obětí nějakého drbana, že ses tak dlouho neozval, ale panáček vegetil v Asii. Ušetřil sis na daních asi nějakou šmejdovinou, proklamovaný průměrný plat v ČR by ti asi na to nestačil. No a ten Langerův internet je super, každý na něj má ze stolu přístup a všichni na něm leží celou pracovní dobu. Tak šup, šup, běž si to zkontrolovat. A docela by mě zajímalo, za jakou skupinu obyvatel mluvíš, když píšeš " je vás tam stejně o jednu třetinu víc než potřebujeme " Jsem také civil, ale s takovými kecy jsem se ještě nepotkal.
  28.09.2007 08:14 JO
 
A NA VĚTŠÍCH POŠTÁCH I V SOBOTU!
  28.09.2007 08:13 JO
 
POSLEDNÍ ŠANCE PRO TY CO CHTÍ ODEJÍT S LOŇSKÝM PRŮMĚREM.



V Praze na Hlavní poště (u Václaváku) ti doporučený dopis s výpovědí vezmou i v neděli (30.9.2007) až do 23.59 hod.
  27.09.2007 22:42 ali <ali@ceznam.cz>
 
Mám odslouženo 9 let. Příští rok v červenci budu mít odslouženo s vojnou 10 let. Mohu odejít podle starého zákona 186 /92 nebo musím odejít podle nového. díky za radu
  28.09.2007 08:08 JO
 
Podle starého chlapče, ale jen do času!
  29.09.2007 11:12 efef
 
Do služebního poměru pro nárok na výsluhu se vojna nepočítá, pozor na to!!!!Vojna se započitává pouze do odpracovaných let,ale nikoliv nevzniká pro ní nárok na výsluhu.
  27.09.2007 20:42 Polda 33
 
Kolegové viděli jste dneska zprávy na Nově jak se baví vojáci v Liberci v pracovní době. Krásná ukázka jak se naši dobře zaplacení vojáci z nudy baví a většina z nás se nemá v pracovní době ani najíst, i když máme nárok na přestávku.
  27.09.2007 21:21 Espozito
 
Souhlas, na policii nemáme na puberťácké blbiny čas a jaksi pro jistou vyzrálost službou jsme někdy i " rádi " že si ve 150 hodinách zdarma v " důležitém zájmu služby " můžeme dát maličko do pucu své povinnosti přišetření trestné činnosti a jiných služebních věcí. Kdeže se kropit vodou z hadice.

Holt to jsou to samé parádičky, přehlídky, medajle a teď i nově kropení vodou. Půjdem asi k armádě tam je hej, bez hodin zadarmo, pohoda, lepší ohodnocení ....., bez nestálé kritiky veřejnosti, která ví skutečně prd o práci poldů a jen velice tendečně kritizuje něco co nezná.

A po tom rozhovoru toho našeho nového PP a jeho schvalování 150 zdarma, mám pocit, že jaksi pro spravedlnost nemá dostatčný cit a mám pocit, že tomuto člověku, ač je tam krátce přestávám věřit, že přinese narovnání křiváren, co se nyní u Policie ČR dějí.

Škoda......
  28.09.2007 09:10 for Espozito
 
To jsou všechno jen tendenční tlachy,počkej až bude mít PP nad sebou po předčasných volbách Bublana,tak zase obrátí o 180 stupňů.Koho chleba jíš.......................
  28.09.2007 11:18 Pavel
 
for Espozita

Puberťácké blbiny?

Podle toho co bylo na Nově, tak se jedná o dva skutky.

- Druhý skutek řešila PČR (ublížení na zdraví) a seznala, že se nejedná o tresťnák a odevzdala to ke kázeňskému vyřešení. V TV byly pouze výpověď toho vojcla, takže bych to zas tak moc neřešil a předpokládal bych, že to bylo vyřešeno správně, avšak první skutek je velmi zajímavý. Především je tam obrazový materiál.
- První skutek:
A: Procesní řešení: Případ dokumentuje VP a pak ho předá veliteli útvaru jako přestupek (citace zprávy). Takže vojáčkové si tento průšvih chtějí ponechat doma.
B: Hmotněprávní situace:
1. Ti co ho drželi (jeden nohy a druhý ruce) - trestný čin omezování osobní svobody dle § 231/1 tr. zákona ve spolupachatelství dle § 9/2 tr. zákona. Formálně naplněno a materiálně (společenská nebezpečnost) také-jaké mají postavení, co je předmětëm jejich činnosti a vůči komu jejich jednání směřovalo.
2. Ten co kropil a ti co ho drželi § 276 nebo § 277/1 tr. zákona také ve spolupachatelství.

Matně si vzpomínám na trestní stíhání mladistvých, zdůrazňuji mladistvých, kteří byli za obdobnou trestnou činnost obžalování. Z tohoto důvodu se domnívám, že by to těm vojclům nemělo projt, zvláště, když jakýkoliv policajt při porušení rozkazu PP letí (Košťálovo nedýchnutí).

Zároveň tito lidé by měli v krizové situaci jednat v náš prospěch, jak se asi zachovají, když nezvládnou vyřešit určitou situaci v normální době.

Mám za to, že ten první skutek by neměl být zameten pod koberec.
  28.09.2007 18:59 Espozito pro Pavla
 
Máš naprostou pravdu. Po právní stránce jsem to hodnotil stejně, když jsem na to zíral v televizi, ale vyjádřil jsem se v rovině " Jak jsou vojáci vytížený, když mají čas a chuť na takové " blbiny ". Na 1 rok k nám, přešlo by je to a " dozráli by ".
  28.09.2007 23:15 petr
 
jó to je ta naše elita, která nás má chránit...co by jste taky chtěli za ty peníze, přece né práci...
  27.09.2007 18:44 Odchozivší
 
For realistu

Buď nohama na zemi, dostaneš max. 1,5 procent, k citelnému nárůstu platů u PČR již došlo v roce 2007 a další se už nebude ani omylem opakovat..
  28.09.2007 16:26 PČR bez lidí
 
Já vím, slyšel jsem manažéry jak spolu diskutovali o dvou účtech a hospodaření-je to na zvracení.
  27.09.2007 16:12 Dušan
 
Jen pro velice silné nátury:
http://www.impuls.cz/policejni-prezident-hostem-impulsu-vaclava- moravce/article.html?id=217378
  27.09.2007 20:47 Polda 33
 
No musím s tebou souhlasit. Nejvíce mě pobavil, když zareagoval na dotaz, že se policisté nepoutají. Pan PP neví, že novelizací sil. zákona se příslušníci ozbrojených sborů při plnění služebních povinností nemusí poutat.
  27.09.2007 22:53 Dotaz pane Kotas
 
Dotaz byl dobrý, ale odpověď hloupá, to asi tím, že pol. president ve služebním voze nejezdí, tak,jako my. Myslím s obuškem, služební zbraní, špektaškou, pouty a v případě nutnosti zákroku nezakročuje. I policejní služba má svůj rub a líc.
  26.09.2007 21:26 13 let služby
 
Máte pravdu je lepší odejít než se nechat další rok vláčet za nos.