Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  04.03.2007 18:58 právo dne 3.3.2007
 
Spěte klidně: nejsem sociální demokrat, své dvě děti určitě nezadlužím, říká Ivan Langer


* Pane ministře, doufal jsem – určitě ne sám – že se nedožiju toho, že opravdu budete mým ministrem vnitra. Leč stalo se. Tak zkuste nás, nečleny vašeho fanklubu, přesvědčit, že to není taková tragédie. Pochlubte se, co jste za ten první půlrok v té funkci udělal dobrého.

Napřed vám musím poděkovat za to vyznání na mou adresu, pane Kramere. Pokud jde o to chlubení – půl roku je dost krátká doba na to, aby byly vidět nějaké konkrétní výsledky, ale budiž: Za prvé, zahájili jsme proces změn ve struktuře samotného ministerstva. Za druhé, v oblasti veřejné správy jsme přišli s ucelenou koncepcí tzv. e-governmentu (elektronizace výkonu veřejné správy pomocí informačních a komunikačních technologií – pozn. A. K.). Tu už schválila vláda. Za třetí, vláda schválila i další strategický dokument, který jsme vypracovali: novou koncepci boje proti korupci. Za čtvrté jsem spustil jeden z klíčových projektů pro práci policie, tzv. Projekt 1000. A konečně za páté: zahájili jsme přípravu reformy Policie České republiky. Stačí vám tenhle stručný a neúplný výčet?

* Určitě by stačil na několik samostatných rozhovorů, tak se zkusím ptát konkrétněji. Například: Je součástí té nové koncepce boje proti korupci váš odpor proti tomu, aby byl novelizován zákon o střetu zájmů – tak, aby umožňoval zveřejňovat majetková přiznání politiků?

Pane Kramere, já jsem při projednávání tohoto zákona předložil řadu pozměňovacích návrhů, které významně rozšiřují okruh osob, na něž se tato povinnost vztahuje! Ale tady vedle sebe stojí dvě hodnoty: na jedné straně zájem na veřejné kontrole, na druhé straně ochrana soukromí těch osob. Uvědomme si, že drtivá většina z nich nejsou politici, ale policisté, státní zástupci, soudci a řada dalších. Právě rozšíření okruhu těch povinných osob bylo důvodem, proč nebyla zvolena filozofie zveřejňování, ale filozofie zpřístupnění. Vám přece tento zákon nijak nebrání, abyste si ty informace zjistil – a abyste v okamžiku, kdy se budete domnívat, že někdo něco zatajil nebo je v nějakém střetu zájmů, tu osobu zažaloval.

* Jako novinář bych dal přednost tomu, kdybych to, co zjistím, směl zveřejnit. Mimochodem, Hospodářské noviny si to „lajsly“, a díky tomu jsme se dozvěděli o vašem sedmimiliónovém dluhu. Takhle zadluženého ministra vnitra jsme ještě asi neměli, přiznám se, že mě to trošku znepokojuje…

Pokud máte obavy, že jsem se zadlužil nerozumně, tak vás mohu uklidnit. On totiž není dluh jako dluh. Mně tento dluh vznikl v souvislosti s rekonstrukcí domu, ve kterém bydlím a který mi na pronájmech vynáší dostatek finančních prostředků na to, abych byl schopen své závazky platit. Takže spěte klidně: nejsem sociální demokrat, své dvě děti určitě nezadlužím.

* Výborně, tak pojďme dál. Významnou součástí reformy policie, kterou chystáte, je nový služební zákon. Proti tomu tento týden v Praze demonstrovali policisté a hasiči… a z ministerstva vnitra se tam nikdo neukázal. Proč?

Mě přístup organizátorů toho protestu velmi mrzí. Absolvoval jsem mnoho schůzek se zástupci odborového svazu policie, svazu hasičů a svazu zaměstnanců v rozpočtové sféře – to jsou moji oficiální partneři a já v jednáních s nimi pokračuji. Organizátorům této akce jsem rovněž jasně sdělil, že jsem připraven s nimi jednat o tématech, která považují za důležitá, ale ta nabídka zůstala nevyslyšena. Jedná se u jednacího stolu – nikoli někde na náměstí nebo na pražském Výstavišti.

* Jenže vy jste v projevu, jímž jste se na kongresu ODS ucházel o funkci místopředsedy strany, řekl: „Se mnou si můžete být jistí, že mám statečné srdce.“ Nebyla tohle dobrá příležitost dokázat to?

Já to statečné srdce opravdu mám – kdybych ho neměl, tak bych tuto práci nemohl dělat, po všech těch podpásovkách, kopancích, faulech, útocích a plivancích.

* Skutečně vás někdo pokopal a poplival?

Samozřejmě to myslím obrazně. A jestliže organizátoři této akce tvrdí, že mě na ni pozvali, tak to prostě není pravda, stejně jako není pravda, že jsem v době jejího konání utekl; byl jsem na oficiální návštěvě Slovenska v souvislosti se vstupem do schengenského prostoru.

* Zreformovat policii se snažil už nejeden z vašich předchůdců –

Žádný z nich nepřišel s takto ucelenou, konkrétní a časově rozvrženou představou!

* – tak uvidíme, zda budete první, komu se to opravdu podaří. Jeden primát už teď každopádně máte: jste první ministr vnitra, za kterého policie spustila na pražském letišti bezpečnostní akci na podnět senzibilky…

Pane Kramere, musím říct, že od vás bych nečekal, že budete přebírat hlouposti šířené politiky, kteří se snaží degradovat práci policistů. Ten postup byl zcela standardní, nebyla to žádná mimořádná akce a už vůbec to nebyl ten typ záležitostí, o kterých rozhoduje ministr vnitra.

* Vyrazila policie do té akce na podnět senzibilky, pane ministře – ano, nebo ne?

Když policie dostane oznámení o tom, že hrozí nějaké nebezpečí, musí na něj zareagovat; současně probíhá proces vyhodnocování informací, detailů, osoby, která to oznámení učinila… Na základě toho se potom rozhodne, jestli se to opatření zpřísní nebo utlumí. Tady se to vyhodnotilo a to opatření bylo utlumeno.

* Odpovídáte mi v úředničině – já se vás česky ptám, zda příslušní policejní činitelé v okamžiku, kdy tu akci spustili, věděli, že osoba, která jim k tomu dala podnět, je vědma?

To je otázka pro policii, ne pro ministra vnitra.

* Vy to nevíte? Doteď jste se jich na to nezeptal?

Ten detailní časový průběh neznám. Říkám vám to, o čem jsem byl informován, že když policie obdržela tento podnět, tak na něj zareagovala a zároveň začala vyhodnocovat –

* Ano, to už jste řekl. Ale nepřipadá vám normální, že když od někoho dostanu takovouhle informaci, tak první, co udělám, je, že se toho člověka zeptám, odkud to ví? A že když ten člověk odpoví, že se mu o tom zdálo, tak žádnou takovou spektakulární akci nerozjedu?

Je vidět, že neznáte práci policie. Vy musíte zjistit, kde to oznámení bylo podáno, jak bylo zadáno do informačního systému, na co se zareagovalo, a teprve pak následuje ta zpětná reakce podle toho, co se zjistí na místě. Ta akce nebyla spektakulární, pane redaktore, nebyli tam lidé ze speciální jednotky, bylo tam 22 policistů –

* – a obrněný transportér.

Ten je na letišti už více než půl roku.

* Předpokládám, že je schovaný v nějaké garáži.

Při takovýchto informacích je aktivován a buď vyjede, nebo nevyjede, a pak se vrátí, nebo se nevrátí. Ti policisté prostě dělali svou práci – a mne velmi mrzí, že to pan Paroubek a pan Bublan karikují. Oba tím jen dokazují, že absolutně nerozumějí způsobu práce policie.

* Není to zvláštní, že pan Bublan po těch letech, kdy stál v čele ministerstva vnitra, neví o práci policie tolik, co vy za šest měsíců?

Ano – mě to taky velice překvapuje.

* Hmm, tak pojďme dál. Podobných planých poplachů bylo v tom posledním půlroce víc. Mě by nejvíc zajímalo, pane ministře, co to bylo za informaci, na jejímž základě jste na začátku října minulého roku oznámili, že hlavnímu městu – speciálně pražským židovským objektům – hrozí teroristický útok?

Víte, jsou věci, které bohužel nelze zveřejnit. Takováto opatření se často dělají na základě informací od partnerských zpravodajských služeb a zveřejněním té informace by mohl být ohrožen její zdroj. Ale mohu vás ujistit o jednom: v tomto případě jsme o detailech té záležitosti v maximální možné míře informovali i opozici.

* Čtenáři tohoto rozhovoru nejsou zasvěcení opoziční funkcionáři – ale jsou to daňoví poplatníci, za jejichž peníze jste tu rozsáhlou bezpečnostní akci uskutečnili. Proto si myslím, že jim dlužíte konkrétnější vysvětlení.

Pane redaktore, já vaše čtenáře mohu ujistit, že ta akce byla důvodná a že to nebezpečí bylo reálné. Nic konkrétnějšího vám k tomu neřeknu; to se raději od vás nechám takto kritizovat a zesměšňovat.

* Já vás teď nezesměšňuju – docela vážně vás podezírám, že za tím říjnovým poplachem byla v lepším případě snaha předvést se, jak občany chráníte před teroristy… a v horším případě záměr vyvolat těsně před hlasováním o důvěře vládě atmosféru ohrožení, v níž by nějaký opoziční poslanec upřednostnil „stabilitu“.

Jak to první, tak to druhé je hloupost. Vy samozřejmě máte na ty své pochybnosti právo, pane Kramere – ale nepropadejte v takové míře obsesi, že jsem skutečně takový, jak mě vykreslují někteří mí opoziční kolegové.

* Jak chcete, pane ministře, docílit toho, aby policie, která má občany chránit před zločinci, nebyla sama jednou z nejkriminálnějších profesních skupin?

To je nesmírně těžký úkol a každý ministr, který prohlásí, že ho zvládne během svého čtyřletého mandátu, buď neví, o čem mluví, nebo lže. Je to dlouhodobý proces a já mohu pouze nastolit jeho základní předpoklady. Jedním z těch předpokladů je právě služební zákon: když těm policistům jasně nastavíte pozitivní a negativní motivaci, aby se jim vyplatilo dělat svoji práci dobře a když budou vědět, že když selžou, tak u té policie končí. Tohle jsou pravidla – druhý předpoklad je, že ta pravidla nekompromisně uplatňujete v praxi. Třetí předpoklad je, že pracujete na posílení firemní kultury, aby ti policisté byli hrdí na to, že jsou policisty.

* Doufám, pane ministře, že se shodneme, že k firemní kultuře policie nepřispívá to, že někteří policisté rádi bijí lidi. Když jste byl v opozici, kritizoval jste ostře policejní zásah proti CzechTeku 2005. Co říkáte tomu, že policie i teď tvrdí, že tam z její strany nedošlo k žádným trestným činům?

To netvrdí policie, tvrdí to státní zástupce.

* Na základě –

– zjištění Inspekce ministra vnitra, ano. Já jsem k tomu jasně řekl, že mé výhrady vůči tomu zásahu přetrvávají, že nadále trvám na tom, že ten zásah vůbec neměl v té podobě proběhnout. Víc v tom bohužel udělat nemohu, protože z právního pohledu jsou ty věci teď již promlčeny.

* Odpovědnost za tu ukázku policejní brutality nesl i policejní prezident Husák – čím se vám zavděčil, že jste ho ponechal ve funkci?

Pan Husák se mi nemusí ničím zavděčovat, o tom to není. Je to o tom, jestli jsme schopni spolupracovat, jestli je náš vztah jasný, férový, otevřený, tvrdý a partnerský současně. A jestli jeho tým zvládne ty kroky, o nichž jsem přesvědčen, že jsou správné. Zatím ta spolupráce funguje, nicméně, jak pravili klasici, nikdy nic nelze míti za definitivní.

* Z jiného soudku: v časopisu CEVRO Revue vyšel před týdnem váš článek Zakažme i komunistické symboly, v němž jsem si přečetl i myšlenkové perly jako: „Nacismus je nacionalistickou variantou socialismu. Nacismus a komunismus jsou jen rozdílné metody, jak dospět k témuž.“ Bohužel tady nemám dost místa k polemice, tak se jen ptám: které konkrétní komunistické symboly chcete zakázat?

Položme si otázku, pane Kramere: existuje rovnítko mezi nacismem a komunismem? Já jsem přesvědčen, že ano. Pokud toto rovnítko existuje a pokud platí, že nacismus a jeho projevy mají být postihovány, tak by to mělo stejně platit i v případě komunismu. Symbolem nacismu je hákový kříž – symboly komunismu jsou rudá hvězda, srp a kladivo.

* Srp a kladivo má ve svém státním znaku Rakousko – čeští komunisté místo nich mají ve svém logu třešničky. K rudé vlajce, jako k mezinárodnímu symbolu levice, se hlásím i já. Zavřete mě za to?

Ministr vnitra nikoho nezavírá. Já si myslím, že si lze vydefinovat, co je možné považovat za symboly nacismu a komunismu. A pokud bychom se na tom my dva neshodli, tak tady od toho máme soudní znalce na oblast extremismu.

* A myslíte si, že je v pořádku, když vysoký státní úředník veřejně vystupuje s návrhy tohoto typu?

Nevidím na tom nic nepatřičného – jsem přece také občan, který má nějaký názor.

* Jenže když občan Ivan Langer něco řekne, tak to zároveň říká ministr vnitra, že?

Pane Kramere, tohle je názor, na který mám právo a který mi nikdo nevezme!

* Tak jo. Jste, pane ministře, tajně hrdý na to, že jste spolu s panem Kubicem lvím dílem přispěl k vítězství své strany ve volbách?

Jak moc jsem k tomu vítězství ODS přispěl osobně já, to si netroufám posoudit – ale v žádném případě jsem se na něm nepodílel tak, jak to tou svou ironickou otázkou naznačujete. Po iksté opakuji, že se zveřejněním tzv. Kubiceho zprávy jsem neměl nic společného… a že se naopak v té zrůdné mašinérii, která se kolem toho rozjela, cítím jako osoba poškozená, protože s největší pravděpodobností bylo zasaženo nejen do mých ústavou garantovaných práv a svobod, ale i do práv a svobod mých blízkých.

* Co tedy říkáte slovům poslance ČSSD Davida Ratha v Nedělní partii na TV Prima: „Langer a Vidím to upekli s Kubicem. (…) Mám z Langra velký strach“? A že útvar pana Kubiceho nazval LangerStasi?

Říkám, že ta slova vypovídají dostatečně o jejich autorovi. Takže není třeba, abych je komentoval; každý soudný člověk si jistě udělá svůj závěr sám.

* Přiznám se, pane ministře, že mně to vaše nynější „já muzikant“ připadá asi tak stejně věrohodné, jako když jste v roce 2002 popíral, že jste se pokoušel ovlivňovat poměry v České televizi, ačkoliv jste si v průběhu té televizní krize 138krát telefonoval s tehdejším předsedou Rady ČT Miroslavem Marešem…

Pane Kramere, to je nádherný oslí můstek, co jste teď vytvořil! Každý, kdo tenkrát o tom měl víc informací, věděl, že s panem Marešem jsem si sice telefonoval, ale v žádném případě jsem nezasahoval do toho, kdo má být novým generálním ředitelem ČT!

* S panem Kubicem jste si taky telefonoval jen tak?

Jak víte, že jsem si s ním telefonoval?! Protože to tvrdí Jiří Paroubek a David Rath? Já vám říkám, že to je nesmysl, pomluva a lež! Stejně jako to, co tvrdil pan Bublan: že jsem se předtím s panem Kubicem scházel.

* Takže Inspekce ministra vnitra nemohla získat výpisy o těch telefonátech?

Já jsem ty výpisy na rozdíl od Jiřího Paroubka neviděl – což je samo o sobě velmi zvláštní, poskytovat někomu při vyšetřování podezření ze spáchání trestného činu pomluvy výpisy telefonních rozhovorů jiných osob… Nicméně znovu opakuji: je to lež!

* Dozvíme se někdy, jak to doopravdy bylo?

Já doufám, že v okamžiku, kdy bude vyšetřování toho případu úniku tzv. Kubiceho zprávy ukončeno, se všichni dozvědí, co to vyšetřování provázelo, jakým způsobem postupovala Inspekce ministra vnitra… A že to bude také odpověď na otázku, jestli to náhodou v této kauze nejsem já, kdo by měl nejvíc křičet!

* Který útvar ten únik vyšetřuje?

Ty policisty samotné vyšetřovala Inspekce ministra vnitra a pokud vím, bylo to ukončeno s tím, že tam nebyl spáchán trestný čin. Tu další část, která se týká civilních osob, převzal Útvar pro odhalování korupce a závažné trestné činnosti.

* Chcete, abych věřil tomu, že se nějaký policista odváží nezávisle vyšetřovat svého ministra?

To záleží na těch policistech. Pokud jsou to skuteční profesionálové, tak určitě ano. Nemluvě o tom, že já nejsem šéf policie. A ujišťuji vás, že ani nepřímo na nikoho žádný nátlak nevyvíjím.

***

Doufám, že v okamžiku, kdy bude vyšetřování úniku tzv. Kubiceho zprávy ukončeno, se všichni dozvědí, co to vyšetřování provázelo, jakým způsobem postupovala Inspekce ministra vnitra… A že to bude také odpověď na otázku, jestli to náhodou v této kauze nejsem já, kdo by měl nejvíc křičet!




Alexandr Kramer
  28.09.2007 16:20 nevolnictví u PČR
 
A další a další lidé odcházejí a pan Langer maže neustále med kolem huby, prosazuje v parlamentu 150 hodin (pro mužstvo) a tvrdí jak krásně se slouží za jeho éry(důchodcům jako nikdy). Takže naše oddělení taky chátrá a rozpadá se.
  28.09.2007 13:23 Ilona.markova@volny.cz
 
Zdravím všechny bývalé kolegy.Přečetl jsem si zde několik stránek, jsou zde anonymní lidé bavící se na náš účet. Co se týče šikany u vojáků, každý právník, nebo kdo o tom něco ví, tak se ztotožní ,včetně mě s níže uvedeným názorem Toto udělat policisté, tak jsou vyhozeni okamžite na dlažbu. Mám dojem, že to být u armády, tak by se poškodila její pověst. Co se týče paskvilu, měly se ponechat všechny příplatky, nenadělávat svátky, ponechat příplatky za svátky. Kdo má vzdělání, praxi, schopnosti, ať je na vedoucích funkcích, ale vyhlásil bych na všechny funkce u sboru výběrová řízení.Tato výběrová řízení by neměla být zmanipulována. Stát nemá zájem, aby policista, bachař, hasič a další v přímém výkonu měli důstojné podmínky .Vše je o penězích, jsou zde názory, asi civilů, kdo chce sloužit , tak bude sloužit, ale otázka je, za jakých podmínek. Paskvil napáchal mnoho škody, a ještě napáchá. Mám obavy, když se otevře zákon, tak to , co ještě zbylo za nějaké výhody, tak se dále orubou. Znám mnoho kolegů, co odešli v 55 ti letech do důchodu dle starého zákona, kteří byli řadoví, tak mají důchody ccc 8.000,-Kč, je to 3-4 roky dozadu . Nezbývá jim, že musí dělat v civilu, protože to je žebračenka, jsme na úrovni řadového úředníka, který pracoval bez stresu, nasazování života, zdraví, většinou ranní doba, bez svátků, sobot, nedělí . Také mnoho kolegů si důchodu užilo jenom pár let. Každému policistovi je jasné, že cc po 30 letech v přímém výkonu je opotřebovaný, stát to má dobře spočítané, ale dělat do 65 let, to je nesmysl. Stát potřebuje ušetřit, ale mám dojem, že šetří na nesprávném místě, přeji příjemnou službu, dejte na sebe pozor, je zlá doba, zdraví bývalý kolega por Marek z České Lípy. Je to můj názor , na provokatéry nebudu reagovat, myslím si o tom, své, ale názor jim neberu, kolegům toto je jasné.
  28.09.2007 20:30 GRU
 
Výběrové řízení? To je formalita. U nás ve věznici na Moravě jedno takové proběhlo. Vedoucí výkonu trestu musel opustit funkci, protože jako Bc. nesplňoval vzdělání. Tak se našlo pro něho místo na prevenci, ( u nás tzv. lovci lebek). Bez pomlouvání kovaný komunista, bývalý lampasák. Po nějakém čase se zjistilo, že mu na vedoucího opět stačí jen Bc. a ne Mgr. Tak bylo vypsáno znova výběrové řízení na toto místo. Samozřejmě se ti, co vyhovovali mohli přihlásit, dělat tzv. křoví. V celé věznici se mluvilo o tom, že bude vybrán on. Ti, kteří jsou Mgr. a splňovali kritéria byli upozorněni, že to mohou zkusit. ale? Takže se raději nikdo další nepřihlásil. A kdo se stal vítězem ? Jediný uchazeč ze všech, bývalý vedoucí se vrátil, to místo lovce lebek se najednou zrušilo. Tak i toto je výběrové řízenív podání Vězešké služby. Vzdělanější, chytřejší a slušnější kolegové neměli šanci. Nyní znovu rozhoduje o ostatních.
  28.09.2007 20:55 Ivan
 
Výběrové řízení je jen podvod krytý zákonem. Jak jste jistě viděli výběrová řízení na PP, a k jakým podobným ve stejném vzoru dochází na krajích. Bez známostí a příbuzenských vztahů nemá nikdo šanci.
  28.09.2007 23:10 petr
 
názorný příklad jak se to má dělat nám všem přeci ukázali s novým šéfem dopravky dvojí povýšení a je to jsi ve funkci...no proč né páni manažeři
  28.09.2007 08:52 Civil
 
Dlouho jsem tu nebyl, byl jse si užívat své dvovolené v Asii, mám je čtyři týdny, ne jako vy 8 (s rehabilitací), tak se to snažím dohnat kvalitou, ale k věci. Poslanci vám dali jasnou odpověď 150 hodin se prostě rušit nebude, tak tady nekňučte a koukejte makat. Co vám dal Langer na služebny internet, tak jste se nějak rozpovídali. Měl by to přehodnotit, aby vám zbylo víc času na to, co máte opravdu dělat. Tedy šup, šup, do ulic a konec plkání. Myslím, že vás platím dost dobře, tak se trošku hněte! A komu se to nelíbí, táhněte pryč, je vás tam stejně o jednu třetinu víc než potřebujeme.
  28.09.2007 09:12 šimon
 
No, debílek jsi dobrej...
  28.09.2007 11:09 Nadpočetný
 
Ano, ti nadpočetní jsme my v ulicích. V případě potřeby volejte PP, popřípadě nějakou tiskovou pol. kancelář. Bylo hezky v Asii? Proč si tam nezůstal? Jinak už ani krev nedaruji, to proto, aby ji v případě potřeby nedostali takoví, jako jsi ty a ten politický hnůj.
  28.09.2007 11:27 Jan <0145828001@karneval.cz>
 
VSČR - máš docela dobré názory. :-( Co bys říkal na to, kdybys chodil do práce měsíc zadarmo. Zeptej se lidích v celém státě a 99% ti řekne jestli nejsi na hlavu, to jedno procento jsou poslanci koalice a nemocní lidé.
  28.09.2007 14:56 pro brouka pytlíka
 
Já být tebou tak se vrátím do Asie rozdávám rozumy tam, tady na tebe nikdo zvědavý není, nebo aspoň ten zbytek co tu zůstal po Langerových deformách.
  28.09.2007 14:59 sniper
 
Tak pojď mezi nás, ubožáku, místa je tu dost! Budeš mít taky osm týdnů dovolené, do Asie si zajedeš dvakrát ročně a přestaneš závidět a kňučet, jak málo máš dovolené! :-)
  28.09.2007 16:17 .
 
Joooo pozor pán je zřejmě suvenýr
  28.09.2007 17:34 Nevidí, neslyším, nemluvím
 
Řekl bych spíš suterén s přízemnímy názory.
  28.09.2007 20:29 Ivan
 
Magor zůstane magorem. Bavíš se.Každá svině má svého řezníka. Jen tak dál.
  29.09.2007 08:41 cccccccccccc
 
Nyní se ozval jeden co místo mozku má prázdnotu. Jeden křikloun co neví jak to u policie chodí. Jen jak si zkusí tam dělat. Nikdo v civilu by zdarma 150 hodin nedělal.
  29.09.2007 11:08 edfefe
 
Tohle může napsat akorát velká pizda!!!!!
  01.10.2007 00:06 Také civil
 
Ahoj civile, možná by bylo dobré nastudovat ten slavný služební zákon se všemi nároky a podmínkami a možná bys s těmi osmi týdny dovolené slevil. Nehledě na to, že ty si můžeš asi dovolenou vybrat vcelku a kdy se ti zamane,kdežto ti kluci na ulicích ani náhodou. Už jsem si fakt myslel, že jsi se stal obětí nějakého drbana, že ses tak dlouho neozval, ale panáček vegetil v Asii. Ušetřil sis na daních asi nějakou šmejdovinou, proklamovaný průměrný plat v ČR by ti asi na to nestačil. No a ten Langerův internet je super, každý na něj má ze stolu přístup a všichni na něm leží celou pracovní dobu. Tak šup, šup, běž si to zkontrolovat. A docela by mě zajímalo, za jakou skupinu obyvatel mluvíš, když píšeš " je vás tam stejně o jednu třetinu víc než potřebujeme " Jsem také civil, ale s takovými kecy jsem se ještě nepotkal.
  28.09.2007 08:14 JO
 
A NA VĚTŠÍCH POŠTÁCH I V SOBOTU!
  28.09.2007 08:13 JO
 
POSLEDNÍ ŠANCE PRO TY CO CHTÍ ODEJÍT S LOŇSKÝM PRŮMĚREM.



V Praze na Hlavní poště (u Václaváku) ti doporučený dopis s výpovědí vezmou i v neděli (30.9.2007) až do 23.59 hod.
  27.09.2007 22:42 ali <ali@ceznam.cz>
 
Mám odslouženo 9 let. Příští rok v červenci budu mít odslouženo s vojnou 10 let. Mohu odejít podle starého zákona 186 /92 nebo musím odejít podle nového. díky za radu
  28.09.2007 08:08 JO
 
Podle starého chlapče, ale jen do času!
  29.09.2007 11:12 efef
 
Do služebního poměru pro nárok na výsluhu se vojna nepočítá, pozor na to!!!!Vojna se započitává pouze do odpracovaných let,ale nikoliv nevzniká pro ní nárok na výsluhu.
  27.09.2007 20:42 Polda 33
 
Kolegové viděli jste dneska zprávy na Nově jak se baví vojáci v Liberci v pracovní době. Krásná ukázka jak se naši dobře zaplacení vojáci z nudy baví a většina z nás se nemá v pracovní době ani najíst, i když máme nárok na přestávku.
  27.09.2007 21:21 Espozito
 
Souhlas, na policii nemáme na puberťácké blbiny čas a jaksi pro jistou vyzrálost službou jsme někdy i " rádi " že si ve 150 hodinách zdarma v " důležitém zájmu služby " můžeme dát maličko do pucu své povinnosti přišetření trestné činnosti a jiných služebních věcí. Kdeže se kropit vodou z hadice.

Holt to jsou to samé parádičky, přehlídky, medajle a teď i nově kropení vodou. Půjdem asi k armádě tam je hej, bez hodin zadarmo, pohoda, lepší ohodnocení ....., bez nestálé kritiky veřejnosti, která ví skutečně prd o práci poldů a jen velice tendečně kritizuje něco co nezná.

A po tom rozhovoru toho našeho nového PP a jeho schvalování 150 zdarma, mám pocit, že jaksi pro spravedlnost nemá dostatčný cit a mám pocit, že tomuto člověku, ač je tam krátce přestávám věřit, že přinese narovnání křiváren, co se nyní u Policie ČR dějí.

Škoda......
  28.09.2007 09:10 for Espozito
 
To jsou všechno jen tendenční tlachy,počkej až bude mít PP nad sebou po předčasných volbách Bublana,tak zase obrátí o 180 stupňů.Koho chleba jíš.......................
  28.09.2007 11:18 Pavel
 
for Espozita

Puberťácké blbiny?

Podle toho co bylo na Nově, tak se jedná o dva skutky.

- Druhý skutek řešila PČR (ublížení na zdraví) a seznala, že se nejedná o tresťnák a odevzdala to ke kázeňskému vyřešení. V TV byly pouze výpověď toho vojcla, takže bych to zas tak moc neřešil a předpokládal bych, že to bylo vyřešeno správně, avšak první skutek je velmi zajímavý. Především je tam obrazový materiál.
- První skutek:
A: Procesní řešení: Případ dokumentuje VP a pak ho předá veliteli útvaru jako přestupek (citace zprávy). Takže vojáčkové si tento průšvih chtějí ponechat doma.
B: Hmotněprávní situace:
1. Ti co ho drželi (jeden nohy a druhý ruce) - trestný čin omezování osobní svobody dle § 231/1 tr. zákona ve spolupachatelství dle § 9/2 tr. zákona. Formálně naplněno a materiálně (společenská nebezpečnost) také-jaké mají postavení, co je předmětëm jejich činnosti a vůči komu jejich jednání směřovalo.
2. Ten co kropil a ti co ho drželi § 276 nebo § 277/1 tr. zákona také ve spolupachatelství.

Matně si vzpomínám na trestní stíhání mladistvých, zdůrazňuji mladistvých, kteří byli za obdobnou trestnou činnost obžalování. Z tohoto důvodu se domnívám, že by to těm vojclům nemělo projt, zvláště, když jakýkoliv policajt při porušení rozkazu PP letí (Košťálovo nedýchnutí).

Zároveň tito lidé by měli v krizové situaci jednat v náš prospěch, jak se asi zachovají, když nezvládnou vyřešit určitou situaci v normální době.

Mám za to, že ten první skutek by neměl být zameten pod koberec.
  28.09.2007 18:59 Espozito pro Pavla
 
Máš naprostou pravdu. Po právní stránce jsem to hodnotil stejně, když jsem na to zíral v televizi, ale vyjádřil jsem se v rovině " Jak jsou vojáci vytížený, když mají čas a chuť na takové " blbiny ". Na 1 rok k nám, přešlo by je to a " dozráli by ".
  28.09.2007 23:15 petr
 
jó to je ta naše elita, která nás má chránit...co by jste taky chtěli za ty peníze, přece né práci...
  27.09.2007 18:44 Odchozivší
 
For realistu

Buď nohama na zemi, dostaneš max. 1,5 procent, k citelnému nárůstu platů u PČR již došlo v roce 2007 a další se už nebude ani omylem opakovat..
  28.09.2007 16:26 PČR bez lidí
 
Já vím, slyšel jsem manažéry jak spolu diskutovali o dvou účtech a hospodaření-je to na zvracení.
  27.09.2007 16:12 Dušan
 
Jen pro velice silné nátury:
http://www.impuls.cz/policejni-prezident-hostem-impulsu-vaclava- moravce/article.html?id=217378
  27.09.2007 20:47 Polda 33
 
No musím s tebou souhlasit. Nejvíce mě pobavil, když zareagoval na dotaz, že se policisté nepoutají. Pan PP neví, že novelizací sil. zákona se příslušníci ozbrojených sborů při plnění služebních povinností nemusí poutat.
  27.09.2007 22:53 Dotaz pane Kotas
 
Dotaz byl dobrý, ale odpověď hloupá, to asi tím, že pol. president ve služebním voze nejezdí, tak,jako my. Myslím s obuškem, služební zbraní, špektaškou, pouty a v případě nutnosti zákroku nezakročuje. I policejní služba má svůj rub a líc.
  26.09.2007 21:26 13 let služby
 
Máte pravdu je lepší odejít než se nechat další rok vláčet za nos.