Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  08.02.2006 08:45 Dušan Popelka
 
Vidět to z té druhé strany
Začínám vaší myšlenkou paní Anno - Jinak to člověk vidí zhora a jinak z opačné strany. A jsem si jist, že ze strany lékárníků se nedívá nikdo. Stačí, aby jen někdo prohlásil, že se přiživují na nemocných a lidi mají hned svůj názor a začnou je odsuzovat aniž by se nad tím zamysleli.
Je to typická česká vlastnost. Pokud tlučou člověka na ulici, tak jsou všichni slepí, hluší, ale jakmile má někdo více než druhý, tak by se bili do krve jen aby ten druhý měl méně.

Kdo má alespoň trochu představu o obchodě ví, že marže (marže, ne zisk) 30% není neobvyklá a patří zcela do běžného průměru. Kdo má alespoň trochu přehled o problému ví, že obchodní přirážka 30% na léky je společná pro lékárnu a distributora léčiv, tj ne pouze pro lékárnu je plných 30%. Při čtení názoru jednoho pána v MFDnes, který se rozčiloval nad tou zlodějinou, jsem se trpce pousmál zvláště v pasáži, kde psal, že zelinář má doporučenou marži 10-20%. S úctou k jakémukoliv slušnému zaměstnání mi to připadá směšné. Chcete, aby měli lékárníci marže 10-20% jako zelináři? Jak může někdo porovnávat lékárníka se zelinářem, který potřebuje pouze dodávku, sklep a umět počítat. Marže 30% je moc? Není, je zcela přiměřená k požadavkům, které jsou na ně kladeny. Uvědomuje se vůbec někdo, že tito lide studují univerzitu, aby mohli vydávat léky. Studují 5 let obory z farmacie, biologie, chemie, lékařství. A to samozřejmě má důvod, protože tito lidé suplují několik profesí a to co dělají nese sebou značnou zodpovědnost. K jejich práci, to co ostatní nevidí, patří např. – musí kontrolovat léky a nesmí vydat léky, které nelze kombinovat (určitá kombinace léku jinak bezproblémových může způsobit vážné problémy), správně znát dávkování a při pochybnostech o špatně napsaném dávkování lékařem tohoto lékaře kontaktovat, při špatném vydání musí zajistit na vlastní náklady okamžitou nápravu (tj. okamžitě přes doktora kontaktovat pacienta a správný lék mu neprodleně doručit), pokud se přestane vyrábět nějaký lék musí pacientovi nabídnout stejně kvalitní alternativu a oznámit to lékaři, musí luštit ty šílené škrabopisy doktorů na receptech a použít vlastních znalostí ke správné identifikaci léku a dávkování. Při tom se musejí stále vzdělávat o nových lécích a absolvovat atestace. A za každou chybu v lécích, kterou doktor způsobí a oni ji přehlédnou jsou zodpovědní (i trestně) lékárníci, protože nám je vydali.
Nikdo si neuvědomí, že veškeré ty regály s léky, přípravky, jaké dávkování k čemu s čím, kdy se může brát, oni mají v hlavě. Ukážete jim lék a oni vám řeknou do jaké skupiny léku patří, v jakém dávkování po kolika se vyrábí, v jakém stavu (pilulky, tobolky, čípky, mast..), na co to je lék, kdy a jak často se bere, jak dlouho působí, s čím se nesmí brát dohromady, vedlejší účinky, kdo to vyrábí, jaký podobný lék jako alternativa k tomu existuje.
Pokud lékárník pracuje v nemocnici, tak se podílí i na výzkumech např. působení léků na rakovinu a jejich vyhodnocení.

Jsou to vzdělaní lidé a mají zcela zodpovědnou práci. A co my? Doktoři se na ně dívají skrz prsty a odmítají se s nimi bavit, když něco špatně předepíší. Oni totiž jsou doktoři mistři světa a nebude je poučovat o lécích a dávkováních nějaký prodavač léků. V zahraničí dokonce lékárníci chodí při vizitě s doktory a konzultují nasazování léku při léčbě. Ono přeci jen doktor nemá šanci znát vše kolem léků, stále doplňovat informace o nových poznatcích a vývoji. Tady se to také zkoušelo, bez úspěchů, ano mistři světa znají všechno nejlépe a spíše si dělali z lékárníků srandu než je brali vážně. Tož doktoři a co obyčejný člověk? Ten je ještě horší. Kde jaký hejhula nadává ubohé lékárnici za tárou, že je sprostá zlodějka, div že děvče nepláče. Neviděl jsem, že by někdo nadával prodavačce v zelenině, že má drahou papriku, ale chlapa, který má zaplatit 50 korun za lék proti nadýmání způsobené interakcí s lékem na rakovinu, který stojí 2500 kč a je hrazen zcela pojišťovnou, to jsem viděl. Lidé si kupují stupidní přípravky na hubnutí za stovky korun a ani neceknou, ale jakmile mají zaplatit za lék, tak řvou jak podsvinče. Ale oni se musí stále usmívat, snášet nadávky a ani nepípnout, dokola vysvětlovat starým lidem co a jak, stýkat se s pacienty kteří se usmívají a přitom vědí, že ten lék který dostávají jim prodlouží život maximálně o pár měsíců, stýkají se s idioty diagnózou potvrzené, i s hulváty a idioty, co se pokládají za normální lidi. A to všechno jenom, aby mohli vydávat léky.

Uvědomuje si vůbec někdo, že lékárna je první a poslední instance, která nás chrání před tím, aby nám doktor nenamíchal přepsáním se smrtící kombinaci špatných léků či přehnal dávkování? Nikdo jsou to jen obyčejní prodavači. Zkuste se zeptat kolikrát volají doktorům za den, aby opravili nesrovnalost na receptu, teprve pak si uvědomíte, že dělají mnohé více nežli si každý z nás myslí.

A to že je lékáren moc? Trafika či benzínky jsou na každém rohu a nemyslím si, že to jsou boháči a příživníci (mimochodem marže na benzínkách vám nevadí, to jste asi přehlédla záměr pana Ratha obejít lékárny a převést prodej léků na benzínky a lékaře).
Lékárny jsou prostě taženy spotřebou léků, která je u nás na osobu enormní, ale hlavně prodejem doplňkového zboží jako potravinové doplňky, vitamíny, čaje, zdravotnické potřeby, za které neváhají češi bezhlavě utrácet tisíce, podle toho, na co zrovna běžela reklama v televizi.
Paříme mezi nejtlustější národy v Evropě, zanedbáváme vlastní zdraví, kouříme, vypijíme si prvenství ve spotřebě piva a to vše řešíme „zázračnými“ léky. Kolik léku je použito na nemoci z vlastní pohodlnosti a lenosti a kolik na nemoci, které neovlivníme.
Znám člověka, který má silnou nadváhu, kašle na životosprávu a cpe se léky na všechno možné (tlak, klouby..), které platíme my, protože ho to možná zachrání. Ten člověk ve stáru bude odkázán na cizí pomoc a hromadu dalších léků, které zaplatíme my. Proč nejsou léky, které jsou způsobeny nezodpovědností člověka placeny z jeho peněz. Proč člověk, který o sebe dbá platí na toho kdo užírá peníze, které by se dali použít pro někoho, kdo je opravdu potřebuje na léčení. Proč pokud o sebe dbám nemám výhodu z toho, že nezatěžuji zdravotní systém oproti tomu, kdo z vlastní lenosti a ignorance tento systém vysává.
Toho člověka, co na všechno kašle by to mělo něco stát, když ne úsilí a snahu, tak peníze. Můj učitel tělovýchovy vždy opakoval, že nejnevděčnější investice je do vlastního těla. Musíš o ní pečovat celý život, jinak ztratíš vše, co jsi již do ní vložil. Jenže komu by se chtělo, že?

Všichni křičí na lékárníky, ale nikoho nezajímá proč jsou na desítky léku předepsané úhrady pojišťovnou 3 kč. Celým systémem od doktora, přes lékárnu do pojišťovny jde pitomý recept aby se uhradili 3 kč. To, že tento proces stojí desetkrát tolik nikoho nezajímá. Proč si ty 3 kč úhrady nezruší a neuhradí je pacient, kterého to nezabije? Proč nikoho nezajímá, že každý 4-tý pacient jde do k doktorovi, aby si nechal předepsat paralen či kapky, protože jsou na předpis levnější. Ztrácí čas pacient, doktor. Za návštěvu u doktora zaplatí pojišťovna více nežli stojí paralen a kapky dohromady. Proč nikoho nezajímá to, že v nemocnicích bez doplatku si doktoři předepisují sobě a svým příbuzným extrémně drahé léky. Proč nikoho nezajímá, že na internách odkládají staré lidi příbuzní, kteří je obírají o důchod a nehodlají se o ně starat. Proč si tolik lidí naškudlí léky, které nikdy nepoužije?
Proč to nikoho nezajímá? Protože za všechno můžou lékárníci. Pan Rath je vypočítavý člověk, který vidí jen to, co chce a v čem má osobní, ne profesní angažovanost. To není člověk na správném místě, ten se nedokáže jako doktor na to podívat z druhé strany.

Každý z Vás, kdo věděl alespoň pětinu toho, co jsem napsal má právo lékárníky kritizovat, ostatní ať raději mlčí.
  29.09.2007 12:58 Konflikt
 
Tohle nebude nikdy kvalitní a profesionální sbor, tady se to drží uměle jako pára pod tlakovým hrncem a jednou to vybuchne. Vůbec se nikdo nemůže divit za tohoto nového zákona co se stalo v Aši, vždyť ty podmínky pro policisty jsou naprosto katastrofální.
  01.10.2007 21:00 víťa
 
To nemyslíš vážně, že by měli být u policie mláeni lidi. To určitě k policii nepatříš.
  02.10.2007 07:34 Miras
 
Pro Víťa: neposlouchej je, vůbec nevědí, proč ho napadl, ale samozřejmě, že to hned svedou na zákon, hodí se jim to do krámu. A i kdyby to bylo kvůli čemukoliv, tohle si u ozbrojoného sboru nesmí nikdo dovolit, měl by být co nejpřísněji potrestán, ne-li vyhozen. I kdyby ho ten nadřízený šikanoval, existuje spousta jiných způsobů, jak se bránit. Takhle se zachoval jsk ten největší primitiv a trotl a klidně ať ho vyrazej.
  29.09.2007 12:53 Ždímání lidí
 
PANE MINISTŘE V AŠI NAPADL PODŘÍZENÝ, KTERÝ JE 2 ROKY U POLICIE SVÉHO ŠÉFA-NENASTAVUJE SE POMALU ZRCADLO SLUŽEBNÍHO ZÁKONA VE VŠECH KLADECH I ZÁPORECH? PO DVOU LETECH NEMŮŽE BÝT POLICISTA VYHOŘELÝ. KDOVÍ KOLIK TAM SLOŽÍ LIDÍ, ASI JE TO BÍDA A SVRAB JAKO V CELÉ REPUBLICE.
  29.09.2007 12:15 ali <ali@seznam.cz>
 
Příští rok mám v červenci mám odslouženo 9,let a 8 měsíců + vojna 5, měsíců je 10 let a jeden měsíc. Můžu odejít podle starého zákona. Neví někdo jak je to s vojnou ? Počítá se do výsluhy nebo musím si těch 5 měsíců doslouži ? Já si myslím , že když odcházím podle starého zákona měla by se vojna počítat. Díky za odpověď.
  29.09.2007 13:25 Raymod
 
Jo, buď v pohodě, podle starého a v překlenovací době se vojna počítá, můžeš odejít, já už to udělal.
  29.09.2007 19:24 ali
 
Raymonde díky. Už nemůžu. Dělat šaška za pár korun mě už nebaví. Ali
  30.09.2007 16:36 Nespokojený Policista
 
Ano, počítá se to včetně vojny! Pro mne příští rok končí přechodné období, budu mít 15-tý rok u "firmy" a k tomu 2 roky vojny a s celkově 17 lety pravděpodobně udělám tomuto spolku krátce před dokončeným 15-tým rokem služby - PÁPÁ. Nenechám se OKRÁST o propocené dva roky zadarmo služby vlasti!!! Jediné, co by mne udrželo, je narovnání nespravedlivého finančního ohodnocení řadových příslušníků. To se asi nestane, takže už trénuji klouby v zápěstí.
  29.09.2007 08:10 no tak.
 
Právo: Na služebně v Aši ztloukl policista svého šéfa

Aš (Chebsko) 29. září (ČTK) - Přímo na služebně ztloukl v úterý řadový policista z obvodního oddělení v Aši na Chebsku svého šéfa. Píše to dnešní Právo. Případem se zabývá Inspekce ministra vnitra. Zraněný policista skončil v nemocnici se zlomeným nosem a otřesem mozku. Útočník byl až do vyšetření případu zproštěn výkonu služby, sdělila deníku mluvčí chebských policistů Stanislava Hojdová.

Podle Práva se incident stal v kanceláři velitele. Osmadvacetiletý inspektor neudržel nervy na uzdě, když mu sedmačtyřicetiletý šéf vytknul nedostatky v práci. Policista se na nadřízeného vrhl a několikrát ho praštil pěstí do obličeje, píše Právo. "Je podezřelý z trestného činu násilí vůči nadřízenému," řekl Právu Petr Vorlíček z ministerstva vnitra. Útočícímu policistovi hrozí až pět let vězení.
  29.09.2007 08:15 pro no tak
 
Jo,jo není nad stabilizovanou policii,jak slyšíme denně od MV a bude hůř.
  29.09.2007 10:18 cinik
 
K tomu bych mu ještě utrhl p.áka u samé ř.ti, ať je pořádnou výstrahou pro další funkcionáře.
  29.09.2007 11:11 Jan
 
Tak dlouho se serou podřízení..... až se ucho utrhne. Teda dá jedna do nosu. Asi už jej hodně sral. Ale tím ho neomlouvám...
  29.09.2007 11:40 -P-
 
pro "Jan":
Po dvou letech u sboru? Trošku labilní hoch, ne? Ale udělal suprovou reklamu i nám ostatním, názory v diskusi na novinkách.cz jsou opět velmi "kvalitní" a ve valné většině policistům nakloněné - zase nás hází všechny do jednoho pytle coby sbor labilních blbů.
  29.09.2007 11:50 lost
 
a co na to psychotesty - lehce prošel ??? Tak to se nedivím....
  29.09.2007 13:00 Kolaps policie
 
Nebude ta chyba taky u pana vedoucího a v celém propracovaném čárkovém běsnění.
  30.09.2007 10:49 pro lost
 
Jen,aby i ten vedoucí měl taky za sebou psychotesty.Za komančů se taková zbytečnost neprováděla.
Pod heslem: Franto jsi dobrý soustružník,budeš i dobrý policista,strana a vláda tě tam potřebují.
  29.09.2007 08:03 pro Václava
 
Jo,jo těsně po revoluci jsme byli na úrovni západního světa a teď jsme za dvacet let všechny zásoby projedli a teď zase budeme záp.svět dohánět dalších dvacet let.Václave,už to neber ani ředěný.
  29.09.2007 06:01 Václav <V.S9@seznam.cz>
 
Pochopil jsem ,proč nemúžete přijít komunistúm na jméno.
Ano ty šmejdi,vám tu nechali zásoby jen na dvacet let.
  28.09.2007 22:31 Roman
 
Vážený pane Langere
Když jsem si přečetl Váš proslov při projednávání změny zákona č. 361/2003 Sb (tzv 150 hod.) a následně jsem i uslyšel Váš projev v rádiu, tak se mi chtělo zvracet.
Konečně jste se projevil v pravém světle i s tou Vaší ODS. Váš předseda Topolánek měl tehdy v Brně pravdu, když řekl, že kdyby lidé věděli co jim program ODS přinese, tak by vás nikdo nevolil! Já už nikdy ne!!! Doufám, že každý rozumný a chápající člověk vám již hlas nedá. Vaše pojetí demokracie je naprosto v rozporu s historickými demokratickými zásadami i s listinou práv a svobod.

Nevolte ODS!!! Již nikdy žádný hlas lhářům!!!

Každý sponzor ODS si platí vaší slinu aby jste mu zpětně plivli do tváře a ještě se u toho vysmáli Vašim šklebem.
  28.09.2007 23:03 petr
 
a na to jste přišli až teĎ...to je docela pozdě
  29.09.2007 08:01 .
 
No jasně, je to svatá pravda. Jsou to modrý ptáci jako vrata a nepochopim člověk, který neměl nikdy rád Policii a oni ho dají ke korytu. Policie je u prdele s dechem a tohle je její konec.
  28.09.2007 20:14 GRU
 
Sledovali jste dnes ráno záznam jednání Parlamentu? Záznam ze čtvrtka. Byl interpelován Langer, mydlili ho, on byl v pohodě. Přiznal, že se pomalu, ale opravdu pracuje, (bude) na novelizaci zák. 361/2003 sb., takže každá fáma má svoji pravdu. Ale 150 hodin chce zachovat.
  29.09.2007 13:40 Jo
 
Tak to má být, na chudej lid muší bejt přísnost.
  28.09.2007 19:50 sbor amatérů
 
Bohužel je to tak sbor se pomalu rozpadá, zkušenost odchází a podivně náborovaná individua nastupují na zkušenou.
  28.09.2007 16:24 feudalismus
 
Vojáci neví co nudou celé dny dělat, vzájemně se šikanují a vymýšlejí lumpárny a policisté za nesrovnatelně nižší finance jsou každý den konfrontování s občany, zločinci, přestupci, psychopaty s nesrovnatelně většími nároky na práci i vzdělání.