Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  30.12.2006 16:03 Lona
 
Kolegové, tak jsem si přečetla zmíněný dotaz ze dne 2.2.2006, který považuji za tak výstižně, kultivovaně a přesně zformulovaný, že stojí za to si jej přečíst bez hledání a opakovaně. Proto vám ho sem překopíruji a pana Langera, teď, když je ministrem, se na totéž ptám i za sebe znovu.
"Vážený pane Langer
Dovolte mi laskavě příspěvek do diskusního fora a snad administrátoři přehlédnou, že se vymyká běžné délce, ale zkrátit jej při zachování vypovídací hodnoty nešlo. V něm kladu policejnímu prezidentovi, jeho prostřednictvím ministru vnitra a premiérovi, a konečně zejména Vám pane místopředsedo ODS, jakož i všem dalším politikům obecně tuto otázku:
Potřebujeme speciální služební zákon?
Ne, nebojte se, nehoruji pro zachování současného zákona z roku 1992, tak jako mnozí z těch, co si nevidí na špičku nosu s tichým a nečestným spoléháním, že až na ně přijde řada, až budou mít věk na odchod do výslužby, tak nějaký nový zákon, který je zvýhodní, určitě bude. Jen chci připomenout genezi zákona č. 361/2003 Sb. do současné zmrzačené podoby, která je výsměchem poctivým policistům, hasičům, celníkům a ostatním příslušníkům bezpečnostních (ozbrojených) sborů vyjma ARMÁDY ČR. Proč velká písmena u armády? Protože v jejím případě v Parlamentu zcela nepovšimnut veřejností již v roce 1999 vzniknul zákon o vojácích z povolání č. 221/1999 Sb., který vojáky z povolání, včetně těch, kteří za doby jeho účinnosti odešli do výslužby, zabezpečil způsobem, o kterým se ostatním ozbrojeným (bezpečnostním) složkám dosud jen zdá. Jen pro osvěžení: ministerstvo obrany je povinno zajišťovat pro vojáky zdravotní péči, zřizovat, udržovat a zlepšovat sociální zařízení, pečovat o vzhled a úpravu míst, ve kterých vojáci vykonávají službu, vytvářet příznivé podmínky pro stravování vojáků, zajišťovat vojákům ubytování, vytvářet podmínky pro soustavné vzdělávání a prohlubování kvalifikace, zabezpečovat rekvalifikaci vojákům a vytvářet podmínky pro uspokojování kulturních, rekreačních a tělovýchovných potřeb a zájmové činnosti vojáků. Kromě platu má voják z povolání nárok na bezplatné ubytování ve služebním bytě, jinak pobírá příspěvek na bydlení v rozpětí 1,4 – 1,7 násobku minimální mzdy, tj ve výši větší než 11 - 13 tisíc korun měsíčně (jsou-li vojáky manželé, každému z nich). Vojákovi může být poskytnuta jednorázová nenávratná peněžitá výpomoc ve výši až 20 násobku minimální mzdy. Vojákovi může být poskytnut náborový příspěvek od 30 do 130 tisíc korun. Při nepřetržité službě v trvání nejméně 24 hodin má voják nárok na bezplatné stravování nebo náhradu za ně. Při splnění stanovených požadavků má voják nárok na další náhrady. Při skončení služebního poměru náleží vojákovi odchodné ve výši od 4 násobku průměrného platu po patnácti letech až po 6 násobek po dvaceti letech. Místo toho si voják může zvolit odbytné ve výši od 2 násobku průměrného platu po dvou letech služby až po 18 násobek po dvacetišesti letech služby. Výsluhový příspěvek (renta) náleží ve výši od 5 % po patnácti letech služby, 36 % po dvacet letech až do 55 % po třiceti letech služby. Samozřejmě se vyplácí i starobním důchodcům ve výši rozdílu mezi příspěvkem a důchodem.
A pro pořádek: zákon byl schválen 14 září 1999 a účinný byl již od 1. prosince téhož roku!!!!
Pokud jde o bezpečnostní sbory, souběžně s přípravou zákona o vojácích z povolání (tehdy ještě existovala i základní a náhradní vojenská služba) i po jeho přijetí vznikaly nejdříve návrh věcného záměru a posléze věcný záměr zákona o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů. Podle něj měli být příslušníci bezpečnostních sborů v mzdové a sociální oblasti oproti vojákům ještě zvýhodněni. Měsíční služební příjem měl sestávat z platového tarifu - deset platových tříd v rozpětí 20 – 60.000,- Kč, z příplatku za státní službu 3 – 9.000,- Kč, z funkčního příplatku 3 – 10.000,- Kč, a z příplatku za službu konanou nad základní dobu služby v týdnu zhruba ve stejném rozsahu jako dosud. Odměna za služební pohotovost měla být rovněž zachována v dosavadní podobě a výši. Při skončení služebního poměru mělo být vypláceno odchodné ve výši až 8 násobku měsíčního služebního příjmu, a výsluhový příspěvek až do výše 60 % měsíčního služebního příjmu. V sociální oblasti měli být příslušníci na obdobné úrovni jako vojáci. Zkuste počítat! Příslušníkům bezpečnostního sboru byly slibovány vskutku velkorysé perspektivy. Uvedený věcný záměr dostal podobu paragrafového znění včetně důvodové zprávy prvně v roce 2001, a byť šlo o podobu již okleštěnou, stále dostatečně lukrativní. Dovolím si několik příkladů:
Složky služebního příjmu § 112 – základní tarif v páté třídě šestém stupni 1,1 násobek průměrného příjmu fyzických osob v nepodnikatelské sféře za předminulý rok, příplatek za službu 50 % základního tarifu u celorepublikových složek, 40 % u ostatních, příplatek za vedení stejný jako dosud, příplatek za službu v zahraničí, služební příjem za službu přesčas zhruba stejný jako dosud, příplatek za službu v noci 20 %, příplatek za službu ve svátek, zvláštní příplatek jako dosud, další služební příjem ve výši dvou plných platů za rok, osobní příplatek nebo mimořádný tarif do 20 % základního tarifu, a odměna jako nyní podle vládního nařízení č. 330/2003 Sb. Za služební pohotovost měla být přiznávána odměna jako dosud.
Pokud jde o výsluhové nároky, odchodné - § 160 – mělo činit až osminásobek měsíčního služebního příjmu, výsluhový příspěvek - § 161, 162 - měl činit až 55 % měsíčního služebního příjmu.
Podobně vypadala další alternativa paragrafového návrhu s důvodovou zprávou z roku 2002, kde však měsíční služební příjem měl spočívat v základním tarifu pevně určeném podle služební hodnosti od asistenta III. třídy – 15.000,- Kč po vrchního státního radu – 50.000,- Kč, základní tarif měl být ročně valorizován procentem růstu platů v nepodnikatelské sféře, z příplatku za službu, který měl činit 10 % základního tarifu po pěti letech služby, za každý další rok služby se měl zvyšovat o 2 % základního tarifu, z příplatku za vedení, který měl činit od 1 – 2.000,- Kč u 4. řídící úrovně až po 7 – 12.000,- Kč u první řídící úrovně. Příplatek za službu v zahraničí měl činit 700 – 3.000,- USD měsíčně. Zvláštní příplatek měl být určen policistům s vyšším stupněm požadovaného vzdělání a měl činit 3.000,- Kč měsíčně. Příplatek za službu přesčas měl činit 25 %, příplatek za službu v noci a za službu ve svátek měl činit 10 %. Součástí služebního příjmu měly být dva další měsíční platy. Mezi srážkami z příjmu nebylo počítáno s nemocenským pojištěním. Odchodné bylo konstruováno shodně jako v návrhu z roku 2001, výše výsluhového příspěvku měla činit 60 % měsíčního služebního příjmu.
Porovnejte, prosím, co z těchto představ a návrhů v důsledku politické a mediální hysterie, prakticky nulovou snahu o prosazení ze strany resortu nevyjímaje, reálně zbylo ve znění přijatého zákona č 361/2003 Sb. Za zabezpečením vojáků už příslušníci bezpečnostních sborů výrazně zaostávali. A co po jeho novelizacích! Nejenže se na mzdové a sociální zabezpečení vojáků z povolání už díváme jako vrabci na pštrosa, ale při nekonečném projednávání v Parlamentu a přetřásání v mediích navíc musíme neustále snášet zjevné opovrhování ze strany politiků, veřejných představitelů a pisálků v podobě hanebného handrkování a trvalé dehonestace. V důsledku toho, včetně bezuzdného nafukování některých policejních pochybení, je dnes zejména policie fackovacím panákem na nejspodnější příčce společenské prestiže. Pro ilustraci: zkuste si představit, jak by dopadl občan, novinář nebo politik v Německu, pokud by namísto pojmenování „policista“ použil „policajt“, které je zcela příznačné pro vyjadřování našich občanů, mediálních manipulátorů a politiků. Přitom povinnosti, požadavky a odpovědnost oproti původním představám návrhů zákona nedoznaly zásadních změn, případně k horšímu, takže některé připomínají dobu před osvíceným císařem Josefem II, včetně roboty zadarmo. K tomu všemu se navíc ještě v poslední době přidávají návrhy na okleštění i nároků z dosavadního zákona o služebním poměru příslušníků PČR č. 186/1992 Sb. Tak se stalo, že z velkorysých slibů po pěti šesti letech zůstala ohryzaná kost, navíc uvázaná někde daleko vepředu, což ji však nebrání, aby jí nebyli příslušníci trvale otloukáni o hlavu. Divíte se stavu morálky a znechucení v policii?
A tak nakonec opět ona otázka: Vážený pane Langer, nevážení páni politici, kteří jste nejdříve přijetí služebního zákona oddalovali a postupně zhoršovali slibované náležitosti příslušníkům, kteří jste pak přece zákon přijali a v Poslanecké sněmovně dokonce přehlasovali senátní změny, abyste pak sami s kalhotami zřejmě znečištěnými zevnitř dále odložili jeho účinnost, přitom si jaksi mimochodem dost výrazně zvedli vlastní platy a požitky, a nedodrželi ani ten nový termín, kteří jste proto zřejmě ve stejných kalhotách znovu pokořili příslušníky bezpečnostních sborů tím, že jste dále očesali jejich už beztak nízké nároky a opět odložili účinnost zákona, přičemž si nemůžete nebýt vědomi, že jste jej přenesením do doby po volbách s netušeným výsledkem v roce 2006 fakticky poslali na onen svět!
Potřebujeme za těchto okolností speciální služební zákon, který je u vás trvale neprůchodný, anebo průchodný v podobě, která z příslušníků bezpečnostních sborů dělá vazaly a chudáky v nejednom případě rodin závislé na sociálních dávkách? Dejte nám stejný, jako vojákům z povolání. Hlavně rychle. Stačí jen jeho kosmetické úpravy. Nejsme vůči vojákům žádná druhá liga, nechceme dokonce oproti nim ani nic navíc, přestože naše činnost, byť neustále účelově napadaná a politicky zneužívaná, nespočívá v přípravě na možný budoucí vojenský boj, který, jak věříme, a to i naší zásluhou, snad nikdy nepřijde. My jsme v praktickém boji každodenně, aniž bychom se dožadovali opentlených parád a čepobití za účasti nejvyšších státních představitelů jako při přísaze nových profesionálních vojáků, jako při příležitosti odletu několika vrtulníků do Kosova apod., a to ani při příštích Měnových fondech, Shromážděních NATO, povodních, hrdinských činech příslušníků, kteří občas při plnění svých povinností pokládají za vás a za všechny spoluobčany své životy.
Nevidím, jaké byste mohli mít vy i ostatní společnost vůči povinnostem i nárokům z takového zákona pramenícím pro příslušníky bezpečnostních sborů oproti vojákům výhrady! Najde někdo z vás ten nepatrný zbytek jakéž taktéž odvahy prohlásit a prosadit. „Příslušníci bezpečnostních sborů nejsou o nic horší než vojáci z povolání a proto jim náleží alespoň stejné ohodnocení!“??"
  17.10.2007 17:38 1,5%
 
NEZOUFEJTE MÁ BÝT HŮŘ-TŘEBA VALORIZACE 1,5%, STRAVENKY ZA 10 KČ.
  18.10.2007 12:23 Cheche
 
Žádný papír a pryč, jen bi, bič, bič boží.
  19.10.2007 14:37 pepa
 
Stravenky za 10. To si vlastně polepším. Do civilu nejdu, zůstávám. Důvodem jsou stravenky.
  17.10.2007 17:37 bič a papír
 
Tady je to samý provokatér, jinak se policista, který zažil spadnutí na pevnou zem po nabytí 361 pozná!
  18.10.2007 00:29 bič a pryč
 
Příteli v první řadě se zamysli, čí jsou to vlastně stránky. Velmi rychle pak dojdeš k poznání, že zde je to jen taková výlevka názorů. Nic víc tady nehledej a hlavně nezapomeň spláchnout.
  18.10.2007 12:21 Provokatér
 
Proto jsem za starého zákona odešel, abych spadnutí nezažil.
  17.10.2007 08:56 Daňový poplatník
 
Zejména policisté prosím přestaňte tady už kuňkat a zesměšňovat se. Proč ? Protože jak pan ministr Langer slíbil, tak nikdo nebude mít za tento rok méně, jako loni. A pokud víme, tak ti co mají méně, tak dostávají docela pěkné odměny 30-40 000,-Kč. Tak toho nechte. A ti co mají nejméně musí počkat, aby si taky něco odsloužili a pak taky budou mít. Jako daňový poplatník si přeji, aby jste někteří méně kvákali a začali více pracovat.
  17.10.2007 14:05 mi.bo
 
Jak může být někdo tak hloupý.Buďto jsi provokatér,nebo totální debil.Na ty své bludy jsi přišel jak?Asi budeš Ivanova pravá ruka.
  17.10.2007 17:25 brepta
 
To je vůůůl, kaviárové tousty.
  17.10.2007 18:24 sniper
 
Ty nejsi daňovej poplatník, tak toho nech! Buď jsi vylezl z kriminálu, nebo jsi v lepším případě na pracáku nebo sociálce...
  18.10.2007 03:58 jarda
 
Zapomněl ses podepsat "Langer".
  18.10.2007 04:02 jarda
 
Pro ... : A kdy tedy vlastně pracuješ, když studuješ už druhou Univerzitu?
  18.10.2007 07:13 Civil
 
Pravda se vám nelíbí, kreténi, co?
  18.10.2007 08:17 mibo
 
To civil:další debil na scéně.Komplexy,to jsou svině,že?Až budeš schopen udělat pár kliků,sedů a lehů a uběhnout pár metrů v kuse,tak si to můžeš přijít vyzkoušet a ukázat jaký jsi borec.
  18.10.2007 09:20 ...
 
kdy pracuji? Studium jsem lepil ze svých dovolených, místo toho, abych se flákal jako ty.... tak pokud chceš někoho poučovat a rozumovat, začni laskavě od sebe
  18.10.2007 16:18 Daňový poplatník
 
Chytří pánové až budete mít čas a přestanete být vulgární, tak se občan taky podívejte na Vás služební intranet. Pak uvidíte, že mám pravdu!
  18.10.2007 17:14 Pro daňového poplatníka
 
kterým jsme i my, policisté: služební intranet je sice hezká věc, ale co je psáno, není ve státní sféře dáno. To jsou životní zkušenosti. Odměny v řádu 30-40.000,-Kč? Kde jste k této báchorce přišel? Nedíval jste se náhodou na finančním oddělení na výplatní lístky s odměnami okresních ředitelů? Pak bych tomu i věřil. Za letošních 9 měsíců jsem v propadu 15.000,-Kč čistého, odslouženo mám 12 let, VŠ a další studuji a výsledky oproti loňskému roku mám větší. Takže už to prosím Vás nehulte a jděte se vypotit.......
  16.10.2007 22:30 pro Akademika
 
Nehraj si tady na Komenského,nikdo na to není tady zvědavý.Do vysokoškoláků tady nikdo nerejpe,každý je strůjcem svého štěstí,tady jde o to,že vysokoškoláci už padají oknem,ale v přímém výkonu už skoro nikdo není.
  16.10.2007 22:40 Úměra nepřímá
 
Čím více ekonomů ve společnosti, tím horší ekonomika státu, i když tato prý vzrůstá. Rozumíte tomu, já ne, jsem asi úplně blbej a politici jsou rádio. Je čas Českou republiku přejmenovat na republiku Bohnickou, nebo Dobřanskou.
  17.10.2007 17:06 hmmm
 
zajímavé konstatování.... Nás je přes 50 vysokoškoláků v přímém výkonu na útvaru a dalších 60 středoškoláků VŠ studuje dálkově. Ze kterých oken že to padáme? Rád bych se na ně podíval z té ulice ty experte....
  17.10.2007 17:20 pro hmm
 
Jen by mě zajímalo, co jste vystudovali? Určitě to jsou ty rychlokvašné tříleté bakalařské, s návštěvou jednou za měsíc , v Budějovicích někde v lese, nebo jím podobné obory socialní pedogogika. To máme ale sociální odborníky u policie, ŽE ?
  17.10.2007 18:55 pro ubožáčka
 
Jseš jenom závistivej chudák, kterej bude do smrti nula, tak tady aspoň nadáváš na vysokoškoláky, viď? Všem rozumnejm lidem jseš jenom a pouze k smíchu...
  18.10.2007 00:01 ...
 
Logicky. Nepůjdu studovat medicínu, když jsem polda. Na právnické fakultě mi nikdo denní studium nepovolí a dálkově nelze. Nejblížší obor, který využiješ pro tuhle práci je např.soc.pedagogika. Jestli ovšem vůbec víš, co to sociální pedagogika je. Obávám se, že nevíš nic a umíš druhé jen pomlouvat. Navíc na rozdíl od tebe máme rodiny, které musím i při tom dálkovém studiu živit, ale to ty nepochopíš, umíš jen kydat a pomlouvat, protože sám jsi neschopný a nula. Co máš ty kromě těch keců o studiu jednou za měsíc a kde se studuje stylet den v měsíci a mám zkoušky, zápočty, projekty apod.? Mj.mezi další vysoké školy, které máme, patří Policejní akademie, vojenská, ekonomky, FTVS, dokonce i strojárna. Zbývá ti pár let a poletíš dolů stejně rychle, jako jsi šel nahoru, ty odborníku od narození...
  18.10.2007 00:04 a k těm
 
tříletým rychlokvašným školám ti povím jen tolik, že bys měl sám studovat, abys neplácal takové hovadiny. Lisabonská strategie ti nic neříká, jinak bys tu ze sebe nedělal hlupáka
  18.10.2007 00:10 ...
 
a abych to ukončil, tak jsem vystudoval Univerzitu a další Univerzitu studuji a takoví rozumbradové jako ty se zmůžou celý život jen na žvásty a sami neumí nic pořádně....
  18.10.2007 12:19 rychlokvaška
 
Bože, to je diskuze. Již se nedivím dnešní úrovni a prestiži policie.
  18.10.2007 17:18 ...
 
diskuze se odvíjí od toho, kdo do ní přispívá. Pokud dotyčný nemá ani ponětí o náplni práce u bezpečnostní složky, tak se od toho také odvíjí další...end
  18.10.2007 20:56 pro........
 
Hlavně jestli ty tvoje Univerzity jsou ti k něčemu u policie, protože, když vidím některé vysokoškoláky při policejní práci, na místě činu, tak mi je z toho špatně. Hlavně, že má vysokou školu, ale o práci policie skoro nic neví, leda tak z rychlíku. Pak kouká jak vyvoraná myš a neví co má dělat a čeká až mu někdo poradí co má vůbec dělat, jestli se to dělá tak nebo onak. Ono můžeš mít deset vysokých škol, ale budou ti k ničemu, když nebudeš vědět o policejní práci nic. Bohužel v dnešní době poctivá policejní práce se pomalu vytrácí.
  18.10.2007 21:53 Pavel
 
No,něco na tom bude,protože naše krajské vedení se za posledních několik let rozrostlo o několik desítek jistě velice zaneprázdněných vysokoškoláků (stačí porovnat telefonní seznamy) zatímco u nás na OOP je personální situace přesně opačná.TOP manažéři,by si měli konečně uvědomit,že jsme tady pro lidi a ne pro ambice a kariérní rúst.
  19.10.2007 13:18 ....
 
vyšší vzdělání mi je jistě ku prospěchu, jinak bych nestudoval. Více znalostí, větší celkový přehled atd. Rozdíl mezi tím, co jsem dělal před tím je ten, že dnes "za stejné peníze - tedy bez příplatku za vedení" mám navíc pod sebou 10-15 lidí a velím jim. Společně s ostatním zajištěním těch lidí a instruktážemi jdou "výstupy" přes mou osobu, takže odpovědnost zadarmo. Tak nějak to vypadá a studovat jsem začal po 8 letech v přímém výkonu na ulici, takže praxe byla v té době už celkem slušná. V přímém výkonu jsem stále. Toť vše. Problém tu byl opět nadhozen takový, že nějaký moula se střední školou začíná buď díky své lenivosti nebo neschopnosti dostat se na školu, upozorňovat na to, že ostatní věnují svůj volný čas, nervy u zkoušek a čas pro rodinu studiu a zvýšení si svého vzdělání. Obdobně jsou na tom i ti, kteří pobírají služební volno dle zákona s tím rozdílem, že uzavírají s PČR dohodu, kterou se zavazují a nejde o malé částky. Možnost začít studovat má každý z nás - to považuji za obrovskou výhodu nového zákona, dle staré 186/1992Sb. mi ředitel s personální pravomocí na mou žádost studovat PA odpověděl, že si váží mé snahy, ale potřebuje lidi na chodník, takže mi studijní volno nedá. Teď ji podepíší komukoliv. Tak toho buď využijte, nebo se alespoň nenavážejte do lidí, kteří investují tím nejvhodnějším způsobem do vzdělání. Tímto debatu ze své strany končím a přeji hezký den
  19.10.2007 13:25 Akademik
 
Naprostý souhlas s ...... !!!
  19.10.2007 17:48 ?????
 
Ty akademiku, tys tak blbej, žes nepoznal hodnostní oz. kapitán, těch teček jsi tam dal trochu moc. Namáš náhodou matfyz?
  16.10.2007 18:44 gejza
 
Nezoufejte, bude hůř.
  16.10.2007 17:46 sbor laiků
 
SDN se rozpadá na více okresech, taková papírová pojišťovací služba pro pojišťovny to je opravdu k pláči.
  16.10.2007 17:43 vyhásínání
 
Vládne tady "blbá nálada" a to pan Langer vymýšlí další a další svinstva na policisty, jak jim znepříjemnit službu a život.
  16.10.2007 14:09 r
 
Problém policie jsou odchody policistů a lavina školáků se studijním volnem.
  16.10.2007 17:03 Polda 33
 
S tím musím souhlasit. U nás v okrese bylo trendem, že nový kolegové co byli zařazení na OHS a nechtěli makat šli na denní studium na PA. Po jejich návratu s titulem Bc. byli tito kolegové bez zkušeností zařazeni na OOK za zkušené kolegy co odešli. Komu by se chtělo na stará kolena si dodělávat VŠ, když to celou dobu nepotřeboval.
  16.10.2007 19:02 Akademik
 
Polda 33:
Ty by sis měl hlavně zopakovat gramatiku ( novÝ kolegové ), než tady začneš nadávat na kolegy, kteří se dále vzdělávají, jelikož nechtějí navždy smrdět na OHS nebo OOP. Spoustě lidem nevadí dělat celý život na OOP - to je v pořádku, je to jejich volba. Ale přestaňte už probůh pořád rejpat do vysokoškoláků, vypadá to, jako kdybyste záviděli...
  16.10.2007 22:09 Pavel
 
to Akademik

Jedním ze základních studijních předpokladů je porozumět psanému textu, pokud tedy ctěný akademiku reaguješ na text Poldy 33, jako že reaguješ, evidentně se ti tohoto předpokladu nedostává.
  17.10.2007 15:50 Polda 33
 
For Akademik
Nikomu se nenadával, ale pouze jsem poukázal na zhovadilost současné doby, kdy je preferované vzdělání na úkor praxe. Mě osobně vadí, že 40 letého operativce nebo vyšetřováka s 20 letou praxí bez VŠ vzdělání má nahradit 25 letý kolega, který má odslouženo mimo školy tak půl roku na OHS.
Víš jaký je výsledek, že třeba objasněnost kriminálky u nás v okrese rapidně klesla a víš proč ? Zkušenosti a znalost pachatelů žádná VŠ nenahradí a Policie ČR se neuváženě zbavuje odborníků, které nemá kým nahradit.
  18.10.2007 11:05 někdo
 
plně s tebou souhlasím, u nás na okrese je to taky tak a jelikož všichni vedoucí mají odslouženo okolo 3 let tak to i vypadá. Hlavně že mají školu. Nezávidím jim, ale určitá praxe neškodí a pokud mám něčemu vládnout a v rajonu trefím akorát do bufetu na oběd, je to špatně. Můj názor je, že minimálně po vedoucího SKPV by měla být preferována krom vzdělání i praxe. Potom už je to jen o politice, kdo s kým se zná a podobně.
  19.10.2007 18:55 pro "někdo"
 
Trošku to dramatizuješ, nezdá se ti?
  16.10.2007 12:38 Rentier <Plustek@quick.cz>
 
Po tzv. sametové revoluci, zrušili prevenci proti tr. činnosti ( a strašně se tím chlubili), nyní sklízíme zasetou úrodu. Jako kriminalisté v té době jsme věděli, kdy si který KZO uprdl, nebo jak se v base domluvili na tr.činosti po propuštění. Nový režim, chtěl vše ihned odsoudit, žádné rozpracování TČ, na cokrim. spisy nebo opěr. spisy k tr. činnosti. Posledních několik roků začali ale hovořit o tom, jak je prevence nutná - z křížkem po funuse.
  16.10.2007 12:19 Petr
 
Tak u nás už to začalo,nebo lépe řečeno graduje.Včera to podalo do "C" asi 50% kolegů z DI a nejvíc z nehodovky.Není nad stabilizovanou policii.
  16.10.2007 17:42 nezájem o PČR
 
Ale jinak se vlastně vůbec nic neděje, analytici to zametou pod koberec.