Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  13.08.2005 22:50 papanikula
 
V souvislosti s diskuzí o CzechTeku padl dotaz, proč se tato akce nekoná každý rok v jiné zemi. Odpověď je prostá: protože by jim tam pšenka nekvetla. I když legislativa a praxe jednotlivých západních zemí nejsou totožné, platí v těchto liberálních zemích obecně odmítavé stanovisko k pořádání nelegálních technoparty. Konkrétně ve Velké Británii je skutečně tento zákaz ošetřen konkrétním zákonem.

V diskuzi na Britských listech padla slova o snobství Angličanů či netoleranci. V této věci existují dvě zásadní nedorozumění. Prvním je, že zákaz se vztahuje na produkci technohudby a pořádání technoparty. To je nesmysl, kterým by liberální stát popíral sám sebe. Je to stejně nesmyslné, jako bojovat proti vyznavačům rocku, posluchačům opery nebo čtenářům detektivek. Liberálnímu státu je zcela lhostejné, jakou hudbu posloucháte, za předpokladu, že dodržujete pravidla. Určitý druh společenské smlouvy, který v praxi znamená, že akce bude mít pořadatele, bude známo její místo, dodrženy hygienické normy, bude zajištěna požární a ekologická bezpečnost a zajištěny jasné právní vztahy v případě škod.

Legální technoparty lze samozřejmě pořádat nejen ve Velké Británii, ale i kdekoli jinde v západní Evropě. Problém je právě v divokých raveparty pod širým nebem, která se nechtějí pravidlům podřídit. V západní Evropě se bohužel subkultura technařů nevyhnula velmi podobným výstřelkům, které provázely konání CzechTeku v minulých letech. „Válka“, kterou vedou úřady s technaři, je samozřejmě velmi nedůsledná, protože liberální stát skutečně není ze své podstaty represivní a velmi dobře ví, že pouhé zákazy k ničemu nevedou. Daleko výhodnější je osvědčená integrace do systému a o této snaze koneckonců svědčí dokument francouzského ministra, který byl v Britských listech rovněž zveřejněn.

Liberálnímu státu, ať už ve Velké Británii či kdekoli jinde, nejde o nic jiného, než dostat technařské hnutí pod určitou kontrolu společnosti. Zdůrazňuji „společnosti“, nikoliv státu nebo nějaké jeho represivní složky. Problém je v tom, že tvrdě konzumní technařské hnutí se takové kontrole brání a svobodu si vykládá po svém.

S tím souvisí druhý problém, který v souvislosti s diskuzí o CzechTeku nastal – samotné pojetí svobody. Mám pocit, že mnozí si u nás vykládají onu svobodu v liberální společnosti jako ničím neomezovanou a neomezitelnou. Jenže je to naopak. Liberální společnost v sobě spojuje tisíce často protichůdných zájmů, a aby vůbec mohla fungovat, vytváří pravidla, která se snaží efektivně prosazovat. Měl jsem kamaráda, který po řadu let pěstoval zvláštního koníčka – jízdu načerno v městské dopravě. Tu a tam ho přistihl revizor a nastala zvláštní hra zasílání složenek a upomínek, které kamarád s roztomilostí sobě vlastní zahazoval a počítal s tím, že malou pohledávku se příslušnému úřadu nevyplatí vymáhat. Několik let mu to k mému údivu vycházelo.

Poté se rozhodl vycestovat na návštěvu do USA, kde se v newyorském metru pokusil aplikovat stejné chování, které mu u nás tak hezky procházelo. Jenže tvrdě narazil a poněkud odlišný přístup místních úřadů ho stál 48 hodin ve vězení. Po návratu nazval Spojené státy fašistickým státem. Jestli je západní liberální stát na něco skutečně citlivý, pak je to skutečně právě dodržování pravidel a pokud si někteří technaři základní liberální poučku „Moje svoboda končí tam, kde začíná svoboda někoho jiného“ upravili svérázným způsobem na „Vaše svoboda končí tam, kde začíná naše zábava“, zákonitě narážejí.

Případ podobný letošnímu CzechTeku by ve Velké Británii pravděpodobně nenastal už proto, že tamní technoscéna zná pravidla hry a ví, kde by mohla narazit. Je lepší a bezpečnější se přesunout tam, kde jsou úřady méně profesionální a více laxní. Problém s CzechTekem nepřišel v letošním roce, ale česká policie a státní správa obecně na něm pracovaly už řadu let, kdy celý problém nechávaly „vyhnívat“ v době, kdy celá akce měla jen omezený charakter a malý ohlas. Měly zakročit už při prvních stížnostech a konkrétních přestupcích, které technoparty provázely.

Když už by v Británii k podobné události přece jen došlo, jen stěží si dovedu představit, že by britská média zpochybnila legitimitu policejního zásahu, protože mají obecně jasno ve fungování liberální společnosti. Zcela určitě by ale tvrdě odsoudila nekompetentnost policie v případě konkrétních přehmatů a porušení zákona. Stejně tak nepředpokládám, že by konzervativní strana využila podobné události stejně účelově k útoku proti labouristům jako to u nás udělala ODS a prezident republiky vůči současné vládě.
  19.10.2007 21:03 MRAZÍK
 
Určeno výhradně pro pobavení příslušníků, jež dokážou držet při sobě, a mají oproti mrzoutům, moralistům své kamarády. Takže klobáso, a koumesi, radši to ani nečtěte soudruzi...

IVÁNKU, IVÁNKU, NIC JSI NEPOCHOPIL, HLUPÁKU...

Vzpomeňme na populární ruskou pohádku MRAZÍK, jež se dá považovat za demonstratitvní příklad...
IVAN si myslí, že je všemohoucí, nevyhrává souboj předem jasně prohraný s dědečkem Hříbečkem. Přesto od něj dostává do ruky zbraň, jež nakonec ukáže jeho charakter - mocnou zbraň, která může být k užitku, nebo naopak ... Ivan si vybírá užitek, avšak jen pro sebe a pro svou pýchu ... a zastřelí medvědici, která drží pohromadě medvědí rodinu a vychovává svá mláďata - medvíďata. Dědeček Hříbeček mu pravil : "na něco jsi zapomněl, IVANE?!!!" IVAN se přiblble zatváří, jak to umí jen on: "na co jsem zapomněl?!!!" ,,Poklonit se starému člověku a poděkovat..." na to hříbeček a IVAN pyšně : "ať se ti medvěd klaní k zemi ..." a dědeček Hříbeček řekně : "no jak myslíš..., medvěd se mi pokloní k zemi, ale TVŮJ HŘBET se při tom bude ohýbat.. ".
Nabízí se přirovnání jak český Ivan zachází se svou mocí ..., nemyslíte?:
... IVAN se chopí své funkce a sebevědomě se pustí do boje proti přírodě...
Zákon číslo 361 odstřelí dobré jádro zkušených příslušníků (medvědice), jež tvoří základ dobře fungující rodiny bezpečnostních sborů a nestihne dovychovat své mladší nástupce.
Rozjede se evidentně viditelná a logická mašinérie hromadných odchodů, kterou IVÁNEK a spol naivně přehlíží a zakrývá ji. Začne se psát o uvolnění generačního špuntu (omlazování složek). Ve skutečnosti dochází k podajnosti policie k obrazu MODRÉMU SVÉMU...

V pohádkách se správně ukazuje, jak se nevyplácí dělat někomu zle, protože to nakonec viníka spravedlivě potrestá... v pohádkách ...
ČILI:
"MEDVĚD SE NAKONEC KLANÍ K ZEMI, ALE VINÍKŮV HŘBET SE OHÝBÁ."
Myslíte, že Ivánkův hřbet se bude někdy bolestivě ohýbat? Asi ne ...?! To by musel mít páteř a to jak všichni víme, hadi v těle nemají. !!!
A čí hřbet se tedy ohne?
V první řadě hřbet příslušníků, jež zůstanou a nezbyde jim nic jiného než čelit nástrahám: například - podstav, ještě větší buzerace, řízené provokace, neustálý strach, že se nedočkáte zasloužené výsluhy a důchodu, a zase strach z moci ve špatných a neprofesiálních rukou, strach z věty : když se ti to nelíbí, tak běž ...
Sněženky a machři: je špatné čeho se dopouštíme na druhých, ale ještě horší je, čeho jsme se dopustili na sobě ...
Nejvíce však hřbet ohne společnost, na kterou bude mít největší katastrofální dopad stav současné a budoucí policie, který nemusel být vůbec takový, a nikomu není třeba říkat, věřte mi : bude to drahý ....
Dasvidánja VÁŇA..., Alois Jirásek
  20.10.2007 21:43 Karlos
 
To má být jako pro pobavení ??? Hmm...
  21.10.2007 13:21 -P-
 
Pro pobavení? Spíš pro mentály!
  21.10.2007 14:19 mental
 
A nezastřelil Ivan náhodou divokou husu nebo něco podobného?
  22.10.2007 08:11 poplatník
 
Nebyla to husa, byl to předražený gripen.
  19.10.2007 20:50 reálná mzda-mzda ke zdanění
 
12.10.2007 11:44 Zavření úst politické moci

Předložte na jaře 2008 mediím kopie daňových prohlášení za rok 2006 a 2007, tam je vaše reálná mzda. Totéž možno najít ve výpisu SSZ.
  19.10.2007 20:56 Každá rada dobrá
 
Může v případně společné zdanění manželů, s mím souhlasem toto předložit i partner - manžel, manželka? Jak se k tomuto staví UBS, popřípadě NOSP
  19.10.2007 20:10 párek
 
Jelikož je svoboda slova a demokracie tak tu mají oprávněné osoby právo poukazovat svou nespokojenost a emoce. Tato stránka je určena pro PČR a dost lidí cítí příkoří nastolením 361.
  20.10.2007 20:13 klobása
 
Nikdo je nevyhání, jde mi spíš o úroveň příspěvků. Někdy je to dost otřesný a to po obsahové i gramatické stránce, s diskuzí to nemá nic společnýho. Je to vesměs házení pořád stejnejch hesel ve smyslu: všechno je na hovno, vysokoškoláci jsou blbí lemplové, nováčci jsou k ničemu, kancelářští nic nedělaj, na ulici jsme chudáci, manažeři a důchodci jsou vyžírkové a budižkničemu, Langer může za všechno zlo na světě, atd., atd... Co to jako do prdele je? To je diskuze lidí se středoškolským vzděláním ? Úroveň jak ve čtvrtý cenový... ( čest výjimkám )
  21.10.2007 09:17 pro klobása
 
Zřejmě si spokojený se stavem,který je nyní u PČR,nebo tak naivní, nebo dobře zašitý. Ale každopádně tady neurčuj co má kdo psát.Ta doba je naštěstí dávno pryč.
  21.10.2007 09:36 klobása
 
Asi neumíš číst, nikdo tu neurčuje, co má kdo psát, je to pouze konstatování úrovně zdejší diskuze, toť vše. Jestli jsem se současným stavem spokojen nebo ne s tím nemá co dělat.
  21.10.2007 14:14 vuřt
 
Klobáso, koho by sis představoval u této složky, za ty prachy? Nehynoucí oddanost?
  21.10.2007 18:26 klobása
 
vuřt:
To rozhodně ne, občas by stačilo normální soudný lidi. Mám většinou tu špatnou zkušenost, že ti, co nejvíc řvou, jsou pro policii za korunu drazí. Tím se nechci nikoho dotknout.
  21.10.2007 20:37 kabanos
 
Pro klobásu
Pan kolega bude pěkný moralista co ? Jestli ti neuteklo tak i pán nejvyšší co se na tebe směje z vrchu této stránky přiznal, že situace u PČR je kritická.
Ona pravda bolí, ale skutečnost je taková jak zde mnozí kolegové popisují. Vztahy na pracovištích jsou katastrofální a současná doba přeje bezpáteřním jedincům, kterým nevadí podlézat a donášet na své kolegy. Výsledkem je to, že v policejním stádu začínají převažovat chovní jedinci nad tažnými.
  22.10.2007 11:28 klobása
 
Kabanos:
Nejsem moralista, ale nesnášim takový ty věčný křiklouny, co dovedou jenom řvát, kritizovat kdekoho, ale neudělaj nic. Nejvíc mě serou jedinci, co nadávají na odbory, jak nic nedělají, ale sami v žádných odborech nejsou, nikde se z volna neangažujou. Ale vůbec mě to nepřekvapuje, je to naše čecháčkovská povaha - čekat, kdo co udělá za mě a když se mi to nelíbí, ještě ho za to prcat...
Co mají se současným stavem společného vztahy na pracovištích? Ještě bych pochopil, že panuje blbá nálada na pracovištích, ale vztahy mezi kolegy ???
  22.10.2007 12:32 kabanos
 
Pro Klobásu
Jinak s tebou s těmi křiklouny souhlasím, kdy většinou ti největší křiklouni bývají pěkný vychcani a netáhla u toho naše spolku. U nás na obvodě vedení nechce nic dělat a svojí práci přeneslo na své oblíbence v duchu rozděl a panuj. Tím pádem ubyli dva kolegové na práci. Dále se v našem kolektivu našli další kolegové, kteří lezou vedení také do zadku a donáší na zbytek kolektivu. Za tuto činnost mají výhodu a to 6 PT, méně přidělených spisů, netýkají se jich výjezdy na MČ, a nedělají noční. Tu jejich práci dostávají ti poctiví tahouni, kteří dělají x krát víc. Odměnou za tuto práci je jim neustále jebání od vedení, protože nestíhají. Já osobně věřím tomu, že na mnohých oddělení to funguje stejně.
  22.10.2007 15:14 klobása
 
To znám, na našem oddělení to funguje dost podobně. Je tu určitá sorta lidí ( převážně ženský, který si všechno vykřičej ), který na výjezdy nikdy muset jít nebudou :-))
S tim donášením bych byl opatrnej, ono pomlouvat je u nás dost oblíbený, ale kolikrát to nemá žádnej reálnej podklad. Je možný, že se to u nás děje, ale o nikom konkrétním nevím. A zvěsti typu "jedna paní povídala" vážně neberu.
  19.10.2007 19:46 klobása
 
Když se podívá civil na tyhle stránky, musí mu bejt na blití. Uvědomujete si pánové, že na tyhle stránky občas zavítají i civilové a ti si z valné většiny příspěvků musí odnést názor, že jsme jenom banda lemplů. Co takhle nechat si ty hesla a slaboduché výkřiky, kterých je zde většina, na Zeď nářků na služební intranet ???
  19.10.2007 20:04 koumes
 
Musím Ti dát skutečně zapravdu. Pár příspěvků jsem si přečetl a s hrůzou zjišťuji, že někteří neumí ani pořádně napsat myšlenku, o českém jazyce, jako rodném jazyku, ani nemluvě... Vzkaz pro některé: Buďte rádi, že jste v PČR...
  19.10.2007 23:07 Civil
 
To si piš, že je mi z vás na blití!
  20.10.2007 09:18 Polda 33
 
Civile dost dobrý, ale každý pozná, že používáš další nicky, ale máš u mě bod za originalitu.
  20.10.2007 14:44 máslo
 
u mně taky..krásné souvětí plné energie
  20.10.2007 14:47 Civil
 
To se pleteš poldíku, vždycinky sám za sebe. Nemám potřebu používat tvé praktiky schízo.
  28.10.2007 19:18 faldík
 
Ahoj jsem civil,jak jsi to tu čtu tak mi je fakt na blití.A to jsem uvažoval o vstupu do řad policie.
  19.10.2007 18:45 pepa
 
Zůstaňte neodcházejte, bude hůř.
  20.10.2007 05:39 jarda
 
To je pravda, lépe už bylo.
  19.10.2007 17:04 konec PČR
 
Vědma říká, že budoucnost vidí v nárustu administrativy, řízené provokaci, nulových valorizací, GPS v autech, osekávání výhod a hromadných odchodů od policie.
  19.10.2007 16:58 likvidace policie
 
Celá atmosféra u policie je velice těžká a nepřehledná, vztahy na pracovištích katastrofální a vyhlídky do budoucna jěště horší. Pane Langere jak vidí budoucnost vaše vědma?
  21.10.2007 14:06 vědmák
 
Nemíchejte hrušky s jabkama, prosím :-))))))
  19.10.2007 14:20 Raymond
 
Upřímně děkuju, že jste mě pomohl se rozhodnout. Teď se starám jen o sebe, své blízké, rodinu, přátele a je mi o dost líp. Čecháčkové jsou hrozná povaha.
  19.10.2007 17:51 soumrak
 
Z našeho oddělení to mají také dva připravené a další už jsou znechuceni.
  19.10.2007 14:16 Raymond
 
Likvidátor policie Langer mě přesvědčil, že to fakt nestojí za to, zůstávat tam, jsem již pryč :)
  19.10.2007 14:10 provo
 
Pište něco ať múžu provokovat, strašně se nudím se.