Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  09.05.2010 12:48 Konopí očima policisty Zařazeno v rubrikách: Nezařazené
 
Konopí očima policisty
Zařazeno v rubrikách: Nezařazené

Již deset let se věnuji preventivním besedám na školách. Snažím se děti zaujmout a získat jejich důvěru. V nejednom případě se mi to vyplatilo při odhalení skutečně závažné trestné činnosti, kterou jsem následně (někdy i se jménem podezřelého) předal kolegům z SKPV (Služba kriminální policie a vyšetřování – pozn. redakce). Základem je hrát fér!



Poslední dobou při besedách o sociálně patologických jevech společnosti zjišťuji, že i někteří žáci speciálních základních škol, kteří nemají příliš kladný vztah k učení, mají kromě praktických zkušeností i nemalé teoretické znalosti o konopí. Mnohdy toho vědí více než jejich pedagogové a rodiče. Osobně tuto skutečnost připisuji dostupnosti internetu. Vzhledem ke znalostem angličtiny a webovým překladačům mají děti a mládež prakticky neomezený přístup k informacím z celého světa.

O to více mě mrzí, že se setkávám se dvěma zcela odlišnými, zato účelově zkreslenými typy informací o konopí. Na jedné straně jsou to informace od výrobců a prodejců drog, kteří z toho mají nemalý profit. Pro vlastní zisky nemají prakticky žádné morální zábrany a drogu prodají komukoli, hlavně že z toho mají peníze. Informace o drogách produkované těmito lidmi bývají záměrně zlehčující; ve stylu „neboj, je to naprosto bezpečné“, „nemůže se ti nic stát“ či „toto dneska frčí, to je in“ a podobně.

Z druhé strany barikády, od tzv. prevence a drogové osvěty státu, pocházejí jiné, ale opět zkreslené informace, které jsou navíc záměrně dramatizovány. Stát zde vynakládá nemalé prostředky na účelové, „vědecké“ studie, které svým lhaním degradují stát na úroveň narkomafie. Jak chceme vychovávat novou generaci? Lhaním? A tady je jádro pudla! Když chceme lhát, musíme o konopí vědět více než naše děti! Nedají se tak snadno opít rohlíkem. Nachytají-li nás při lži, ztrácíme přirozenou autoritu. „No jo, zase je chytrej, zakazuje, přikazuje, straší, kecá.“ Kolik zákazů a příkazů mladí lidé denně slyší a už je ani nevnímají?

Sám jsem rodič a doma máme dva rošťáky. Jako každý rodič se bojím jejich kravských let či puberty, chcete-li. Je to období, kdy názory rodičů zapadají daleko za názory party. A právě vliv party bych nepodceňoval. Můžeme se rozčilovat, zakazovat, přikazovat, strašit, ale prvnímu experimentování s drogou jen těžko zabráníme. Můžeme ale ovlivnit zodpovědný přístup našich dětí, dokud to jde (tedy dokud poslouchají). Vzpomeňme si na naši pubertu. Dnešní mládež není horší, má jen jiné možnosti.

Ve třetí třídě jsem s kamarádem Bartošem kradl tátovi cigarety, kouřili jsme je, bylo nám špatně, ale byli jsme „in“. Na internátě jsme svoji dospělost kromě kouření dokazovali počtem vypitých piv. Na vojně jsem se poprvé „zhulil“ trávou. Tvrdé drogy se mi naštěstí vyhnuly. Dnes jsou však všude!

V žádném případě nechci zneužívání konopí ospravedlňovat. Můj osobní názor, který ovšem nikomu nevnucuji, je, že konopí na rozdíl od alkoholu, tabáku a kávy nikoho nezabilo, ani nikomu nezničilo zdraví. To ale neznamená, že když se někdo zhulí denně několika jointy, neprojeví se to na jeho psychice. Nic se nemá přehánět! Pohleďme na zničené životy a zdraví alkoholiků a silných kuřáků. Sám jsem kouřil 10 cigaret denně 10 let. Dnes již více jak 6 let nekouřím. Rád zajdu s přáteli na dobré pivo, ale neopíjím se. Piji 2 až 3 kávy denně. Nehulím! Uvědomujeme si, jaké procento národa zneužívá drogy? Alkohol, tabák, kávu, léky… Proč tak puritánsky odsuzujeme i rekreační uživatele konopí? V čem jsou horší? Máme to tak nějak v podvědomí. S opilými agresory a uživateli tvrdých drog jsem se ve své práci setkal mnohokrát. Nikdy jsem však nezažil útok zkouřené osoby (pozor však na kombinaci s alkoholem)! Na druhou stranu znám několik velmi vážených i vysokoškolsky vzdělaných osob (lékař, právník, kriminalista, politik, novinář,…), kteří konopí užívali nebo ještě užívají, aniž by to mělo jakýkoliv negativní dopad na společnost. Znám ovšem i případy, kdy byla tráva pouze přestupní drogou. Nejde to ovšem paušalizovat.

Mohu doufat, že se jakékoli drogy mým dětem vyhnou, ale jsem realista. Kdybych si však mohl vybrat mezi alkoholem, cigaretami, jointem, pervitinem, extází a vaporizací konopí, mám jasno. Budu rád, když si se mnou přijdou mí kluci popovídat o drogách. Budu rád, když si nesednou s kamarády do auta pod vlivem alkoholu a drog, budu rád, když přežijí pubertu bez úhony.

Žijeme v uspěchané době s pokřivenými morálním hodnotami. Lidé jsou čím dál více vystavováni stresu. Jsou podráždění, neurotičtí, agresivní… Počet uživatelů antidepresiv, antipsychotik a jiných chemických léčiv rychle roste. Zeptejte se feťáka, ale i lékaře na účinky a závislosti např. benzodiazepamu, bromazepamu a dalších léčiv.

Trvám na tom, že jakékoli drogy nepatří do rukou dětem, nezodpovědným lidem a řidičům! Trvám na tom, že pěstování konopí za účelem zisku ze zneužívání drogy musí být co nejpřísněji trestáno! Trvám na tom, že dá-li někdo drogu mým dětem, budu se chovat jako otec spíše než jako strážník! Trvám na tom, že konopí není jenom droga, ale i léčivá bylina, lék na ty nejhorší nemoci bez vedlejších účinků, a všestranně využitelný a ekologický zdroj surovin. Trvám na tom, že kriminalizovat vážně nemocné a zejména staré lidi za to, že si vypěstují na zahrádce 2 nebo 3 kytky konopí pro vlastní léčbu, je nemorální a trestuhodné.

Nejsem příznivcem pěstování konopí pod lampami, chemického hnojení a další alchymie spojené s pěstováním za účelem zvýšení obsahu THC. Jsem zastáncem přírodního konopí, užívám výrobky z tzv. technického konopí (olej, semínka, mýdla, masti). Je špatné a smutné tuto úžasnou rostlinu, která nás provází již několik tisíciletí, degradovat pouze na drogu!

Je důležité mluvit o této nedoceněné a tolik zatracované rostlině! Mlčením se problému nezbavíme!

Jsem za své názory pro společnost nebezpečný? Jsem feťák? Mám mandát hovořit s mládeží o drogách?



Děkuji za podporu, ale i za věcnou kritiku.



Jiří Stuna
  26.10.2007 10:39 Martin
 
Safrona: Souhlasím, někdo chce Policii rozvrátit a nám všem se to krutě vymstí.
  26.10.2007 09:52 Míra
 
Tak po 13 letech jsem to ukončil taky. Žádná změna k lepšímu.
  26.10.2007 11:18 Mato
 
Já po 18. Už odpočítávám.
  26.10.2007 17:11 Georg
 
Máš pravdu, já to po 12 letech taky zabalil, né, že se to zlepšilo, ale kurevsky, ale kurevsky na obvodech zhoršilo.
  26.10.2007 07:29 Martin
 
Safrona: To nevím jestli je to na sametovou, ale tohle bych od pravicový strany nečekal.
  26.10.2007 07:44 Safrona
 
Já to s tou Sametovou nemyslím JEN kvůli tomuhle novému - viz. odkaz níže, ale kvůli všemu co se tady v té republice děje! Proč mám pocit, že někdo nechce, aby tady policie fungovala, tak jak by měla?! Proč se tady někdo snaží zničit policii. V jiných zemích je policie něco, co představuje stát ... u nás se po policii šlape, dupe a spíš mi příjde, že je tu snaha o její rozvrácení! Já bych od téhle MODRÉ STRANY nečekala daleko víc věcí, které už tady nastolili!!! Každopádně pan ministr zaplače a ne jen on. Minulý týden přiznal, že je policie v příšerném stavu ... a já jsem přesvědčena o tom, že totální krize teprve příjde! K 1.1.2008 bude chybět ve službě tolik policistů - kvalitních policistů, že to možná konečně pocítí i nezainteresovaní a možná začnou konečně řváááát! Protože to co se u vás děje ZATÍM zajímá ve většině případů jen vaše blízké okolí. Ale jakmile nebude mít kdo sloužit, jakmile začnou sloužit ti co tam náborují teď, ti co si myslí, že práce policistů je vlastně hračka .... tak to možná konečně pocítí i občané a pak se možná začne něco dít!
  26.10.2007 07:24 Martin
 
Radomil Šilhavý: Jakej pan ministr, tohle může udělat jen soudruh ministr. Vždyť tohle nemá obdoby...Nevěřím, že je tohle vůbec možný.
  26.10.2007 07:23 Martin
 
Langere, co to má znamenat? Tohle bys měl vysvětlit ty....!

http://www.novinky.cz/domaci/policejni-sefove-dali-nahubek-proti korupcnim-detektivum_125418_1ro0o.html
  26.10.2007 07:27 Safrona
 
Tohle je neuvěřitelnéééé! Myslím, že už dávno nežijeme v demokratickém státu! ... ale tohle??!!!..... to co se tady v té republice děje, tak TO JE NA DRUHOU SAMETOVOU ......
  26.10.2007 09:09 ***
 
konecne se mu to dari. zrusil FIPO bo mu lezula do jeho podnikani a podnikani jeho bratra. rozprasil IMV bo jej odposlouchala v souvislosti s unikem kubicova nesmyslu. ted pekne omezi moznosti vysetrovani protoze jeho ritolizal martinu mu vse pekne donese. jeste chybi aby sloucil vsechny utvary pod jeden urad - proc?? protoze bude mit jednotny vystup a opet jeho pohunek martinu mu prinese veskere info a zpravy. Jeste 3 roky a vsichni mu to u voleb spocitame.
  26.10.2007 09:20 senti
 
...prostě banánový režim, místo toho, aby se soudruzi zabývali Krejčiřem Pitrem a pod. tak vlastně dělají selekci koho stíhat a koho né a vyráběním svých politických kauz, doufám že toto odeesácké zneužití moci bude venku vnímáno jako z cela nedemokratické plně totalitární a dostatečné na to, aby lidé stíhání dnešní policii české republiky byli v EU v režimu politických uprchlíku.
  26.10.2007 09:27 ***...
 
Kdokoli se dostane k moci po ODS( a doufám, že to bude hodně brzo a způsob nebude rozhodující) bude muset provést totální čistku nejenom v policii. Taky doufám, že Brusel nepošle současnému korupčničkému a plně totalitárnímu českému režimu nějaké peníze - bylo by to jako bojovat s terorizmem jeho podporou.
  26.10.2007 07:10 huráááá
 
http://www.novinky.cz/domaci/policejni-sefove-dali-nahubek-proti korupcnim-detektivum_125418_1ro0o.html
  26.10.2007 06:37 Radomil Šilhavý <rsilhavy@chello.cz>
 
Pane ministře,právě jsem si přečetl něco o tom,že veškerý kauzy ,vyšetřované protikorupční policií půjdou nejprve ke schválení na vedení policie a to pak rozhodne,jestli to půjde státnímu zástupci.Doufám,že jste se sebou spokojen a máte klidný spaní.Něco takového tady snad nebylo ani v padesátých letech.Doufám,že je to nápad vašich horlivých podřízených a hodláte s tím,jako člověk práva znalí, něco dělat.
  26.10.2007 06:18 Safrona
 
Ahoj, prosím vás, kde teď funguje diskuze co byla na policista.cz? Na tomhle webu - policista - už lidi nepíšou, tak jak kdysi, tak jsem přemýšlela, zda nemají jiné stránky, kde přispívají. díky moc.
  25.10.2007 22:36 majkl
 
Maximální humus, jsem se dozvěděl, že okresní papaláši berou cca 90 litrů měsíčně, u mne na bývalém obvodě v okr. Karviná bere vedoucí OOP 50 litrů ! Jsem sloužil poctivě 13 let, ale co se teď děje v PČR nikdy nebylo. Všichni funkcionáří jsou zároveň důchodci, kde jsem !!! Ministr je politická loutka !!!! Mladí policisté makají a důchodci z řad KSČ se vezou !!!
  26.10.2007 10:45 Táhlo
 
Jseš jenom závistivej píčus, co si nevidí do huby, nikdo ho neposlouchá, tak aspoň bleje kraviny na netu.
  26.10.2007 18:20 Robocop
 
To je fakt soudnost našich nadřízených nezná mezí. Jinak si nemůžu vysvětlit, že nechají klidně u nás v okrese na OHS sloužit nováčka po škole s nováčkem před školou a tyto kolegové bez zkušeností jezdí 158. Zatím se nic vážného nestalo a to jenom díky tomu, že s těmito kolegy na každý zákrok jezdí hlídka MP.
  25.10.2007 19:32 rozpadlý sbor
 
Mnoho zkušených policistů odchází a přicházejí jenom samá individua a netáhla-kam to povede nikdo neví!
  25.10.2007 20:27 bb
 
tak jsem se dnes dozvěděl kdo všechno odchází z našeho operačního do C. Všichni s kterými sloužit byla pohoda, kde od rady až po zařízení věcí vše fungovalo jdou pryč. Většinou kluci kteří něco odsloužili i na obvodu. Bůh s námi.
  25.10.2007 20:31 hmm
 
od nás bere krovky přes 50 lidí.....kdo za ně bude sloužit nevím, my už jsme teď téměř nonstop v práci....
  25.10.2007 21:08 Petra
 
Ale náš ministerský Mengele ví. Do kytek.
  26.10.2007 09:53 pro hmm
 
Na našem OŘ odchází nejméně 70 kolegů včetně ciziny,no jak toto dopadne.
  26.10.2007 10:47 Táhlo
 
Ať jde každej, komu se tu nelíbí, ono to nějak dopadne.
  26.10.2007 15:38 Robocop
 
pro Táhlo
Jenom doufám, že jsi provokatér nebo vlezprdelista, kterých je poslední dobou u PČR neúnosně moc. Řadový polda tohle nemůže napsat, protože odchody kolegů se dotýkají každého. Nelze čerpat dovolenou, protože by neměl kdo sloužit a 150 hodin zadarmo máme třeba u nás na oddělení už vyčerpaných. Já osobně mám dalších 36 hodin nad rámec 150 hodin a bylo mi slíbeno, že je dostanu zaplacené jako přesčas. To mu však budu věřit až to uvidím na výplatní pásce.
  26.10.2007 17:17 matys
 
To nikoho z těch nahoře nezajímá, oni mají svoje jistý a po nás třeba potopa. Ať slouží kdo chce, zkušený či nováček, hlavně že tu šichtu nějakým kusem zaplácnou a je splněno. Takhle uvažujou v okr. JBC. Jde to všechno do sraček.
  26.10.2007 18:22 Robocop
 
To je fakt soudnost našich nadřízených nezná mezí. Jinak si nemůžu vysvětlit, že nechají klidně u nás v okrese na OHS sloužit nováčka po škole s nováčkem před školou a tyto kolegové bez zkušeností jezdí 158. Zatím se nic vážného nestalo a to jenom díky tomu, že s těmito kolegy na každý zákrok jezdí hlídka MP.