Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  02.03.2007 12:27 Zbaven všech ideálů!!!
 
Zdroj: www.policista.cz
.................................



Milý pane ministře,

chodím po světě s očima otevřenýma dokořán a nezavírám je ani před výhodami zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, ve znění pozdějších předpisů. Ale buď to blbě vidím já nebo Vy. Protože, ať koukám jak koukám, delší dovolenou nemám. Jako výjezdový „mokrý“ hasič jsem podle zákona č. 186/1992 Sb., o služebním poměru příslušníků PČR, ve znění pozdějších předpisů, měl podle § 47 dovolenou v délce 37 kalendářních dnů a podle § 52 dodatkovou dovolenou v délce 7 kalendářních dnů, to je v přepočtu na dovolenou „mokrého“ hasiče 12 směn (řádná dovolená) + 2 směny (dodatková dovolená). Zákon č. 361/2003 Sb. mi dává nárok na 6 týdnů dovolené, tj. 14 směn „mokrého“ hasiče. Takže, ať počítám jak počítám, dovolená je stále jen 14 směn. Celkem chápu, že administrativní příslušníci (pracovníci) HZS denně přicházejí do kontaktu s velmi nebezpečnými látkami, které jsou obsaženy v klávesnicích PC a psacích potřebách, suchý klimatizovaný vzduch jim vysušuje sliznice a záření z PC monitorů a zářivek jim ničí oči, ale přeci jen je to čajíček proti kontaktu „mokrého“ hasiče se zplodinami hoření jako je CO (vzniká při nedokonalém hoření-je výbušný a jedovatý), NOx (dráždí oči a dýchací cesty-při koncentraci 0,03 % dojde k smrti po několika hodinách na edém plic), HCl (vzniká při hoření PVC, igelitu, izolace kabelů; prostupuje kůží-při koncentraci 0,2 % nastává okamžitá smrt), HCN (vzniká při hoření umakartu, polystyrénu , bavlny, silonu, molitanu-při koncentraci 0,036 % nastane okamžitá smrt) a nakonec největší sranda COCl2 (starý známý FOSGEN (bojový plyn), který vzniká při hoření některých umělých hmot). A to nepíši o biologických noxách, možnosti se setkat s radiaci či jinými velmi příjemnými věcmi. Bláhově jsem se domníval, že dodatková dovolená sloužila a bude nadále sloužit k tomu, aby si „mokrý“ hasič „navíc“ odpočinul od těchto chuťovek, se kterými se šichtu co šichtu setkává. Ale na druhou stranu mě těší, že si může administrativní pracovník natáhnout záda o týden déle.
S výše zmiňovanou problematikou souvisí i další podívaná před kterou neuhýbám očima, a to jsou léčebně ozdravné pobyty (tzv. LOP). Na LOP mi jako výjezdovému hasiči vzniká nárok po 15 letech (dříve po 10 letech) služby stejně jako „administrativnímu“ hasiči. To asi proto, že na nás ve stejné míře působily všechny ty škodliviny, se kterými přicházíme během služby do kontaktu, nebo snad proto, že já mám ty škodliviny a on křivou páteř od toho jak sedí u PC?
Taky mě moc pobavila Vaše hláška o kratší pracovní době. Chtěl jsem jít o hodinu dřív ze směny domu, ale nějak to neklaplo. Prý tam musím zůstat 24 hodin stejně jako v roce 2006. Tak nevím co si o tom mám myslet. Snad jen to, že špatně vidím a že zkrácení mé pracovní doby spočívá v převedení jedné pracovní hodiny s fondu pracovní doby do pohotovosti na pracovišti. To, že pohotovost na pracovišti je v rozporu s komunitárním právem ani nebudu rozmazávat.
Ale musím Vám alespoň v jedné věci dát zapravdu, a to je progresivní růst výsluhového příspěvku. Ten opravdu progresivně roste, jen nevím kolik výjezdových hasičů dosáhne maxima. Protože služba si do budoucna bude žádat jen samé velmi zdatné a fyzicky silné hasiče, a již nebude ve sboru místo pro takové kolegy, kteří by vydrželi 30 a více let na výjezdu. Tento můj názor vychází z poznání, že hasič na výjezdu po určité době ztrácí fyzickou a zdravotní kondici, a též z toho, že jen málo mladých kluků, co šli k hasičům s ideály, vydrží čekat 10-15 let ve 3. třídě na to, až se uvolní funkce ve 4. nebo snad 5. či maximálně 6. třídě. Ano, pane ministře, takto jsou zařazeni výjezdový hasiči. Ti hasiči, které platí naše společnost, aby byli k dispozici a ku pomoci občanům. Tak zařadil pan generál výjezdové hasiče, ty kterým se stále opakuje, jak musí znát všechny možné situace, se kterými se mohou setkat, a jak mají nasazovat život a zdraví pro jiné.

Pane ministře, kdyby jste řekl, že podstatné části příslušníků byla zkrácena pracovní doba a prodloužena dovolená, a že bohužel se některých příslušníků tyto změny netýkají a že snad budou mít jiné kompenzace. Tak si řeknu „budiž, slibem nezarmoutíš“ a budu tiše doufat, že snad výjezdový hasiči nebudou vnímáni generálním ředitelstvím jako nechtěná přítěž.

Ale nakonec bych přeci jen chtěl vyzdvihnout jedno velké plus zákona č.361/2003 Sb., alespoň plus pro mne. A tím je § 226, cituji:„Příslušník, jehož služební poměr skončí do 3 let po nabytí účinnosti tohoto zákona a který nesplnil podmínku doby služby pro nárok na výsluhový příspěvek, s výjimkou příslušníka propuštěného podle § 42 odst. 1 písm. a) nebo podle § 42 odst. 1 písm. d), byl-li následně na základě jednání, které vedlo k jeho propuštění, pravomocně odsouzen pro trestný čin spáchaný úmyslně, má nárok na příspěvek za službu podle právních předpisů platných do 31. prosince 2005, jestliže by podle nich splnil podmínku doby služby pro nárok na příspěvek za službu. Příspěvek za službu se považuje za výsluhový příspěvek podle tohoto zákona.“

Popravdě jsem z počátku vnímal nový služební zákon pozitivně, ale podzákonné právní normy našeho generála mě přesvědčily, že výjezdový hasič je pro něj jen póvl.
Možná to budete číst, možná ne. Nevím. Možná máte jiný názor podepřený informacemi od svých poradců. Možná se nad tím zamyslíte. Možná se pletu já, a to bych si moc přál.

S pozdravem,
sapeur-pompier

P.S. ukojil jsem svou potřebu sdělit svůj názor na situaci v HZS po 1.1.2007 laické i odborné veřejnosti, která navštěvuje tento server. Je to poprvé a možná i naposled.
  26.10.2007 10:39 Martin
 
Safrona: Souhlasím, někdo chce Policii rozvrátit a nám všem se to krutě vymstí.
  26.10.2007 09:52 Míra
 
Tak po 13 letech jsem to ukončil taky. Žádná změna k lepšímu.
  26.10.2007 11:18 Mato
 
Já po 18. Už odpočítávám.
  26.10.2007 17:11 Georg
 
Máš pravdu, já to po 12 letech taky zabalil, né, že se to zlepšilo, ale kurevsky, ale kurevsky na obvodech zhoršilo.
  26.10.2007 07:29 Martin
 
Safrona: To nevím jestli je to na sametovou, ale tohle bych od pravicový strany nečekal.
  26.10.2007 07:44 Safrona
 
Já to s tou Sametovou nemyslím JEN kvůli tomuhle novému - viz. odkaz níže, ale kvůli všemu co se tady v té republice děje! Proč mám pocit, že někdo nechce, aby tady policie fungovala, tak jak by měla?! Proč se tady někdo snaží zničit policii. V jiných zemích je policie něco, co představuje stát ... u nás se po policii šlape, dupe a spíš mi příjde, že je tu snaha o její rozvrácení! Já bych od téhle MODRÉ STRANY nečekala daleko víc věcí, které už tady nastolili!!! Každopádně pan ministr zaplače a ne jen on. Minulý týden přiznal, že je policie v příšerném stavu ... a já jsem přesvědčena o tom, že totální krize teprve příjde! K 1.1.2008 bude chybět ve službě tolik policistů - kvalitních policistů, že to možná konečně pocítí i nezainteresovaní a možná začnou konečně řváááát! Protože to co se u vás děje ZATÍM zajímá ve většině případů jen vaše blízké okolí. Ale jakmile nebude mít kdo sloužit, jakmile začnou sloužit ti co tam náborují teď, ti co si myslí, že práce policistů je vlastně hračka .... tak to možná konečně pocítí i občané a pak se možná začne něco dít!
  26.10.2007 07:24 Martin
 
Radomil Šilhavý: Jakej pan ministr, tohle může udělat jen soudruh ministr. Vždyť tohle nemá obdoby...Nevěřím, že je tohle vůbec možný.
  26.10.2007 07:23 Martin
 
Langere, co to má znamenat? Tohle bys měl vysvětlit ty....!

http://www.novinky.cz/domaci/policejni-sefove-dali-nahubek-proti korupcnim-detektivum_125418_1ro0o.html
  26.10.2007 07:27 Safrona
 
Tohle je neuvěřitelnéééé! Myslím, že už dávno nežijeme v demokratickém státu! ... ale tohle??!!!..... to co se tady v té republice děje, tak TO JE NA DRUHOU SAMETOVOU ......
  26.10.2007 09:09 ***
 
konecne se mu to dari. zrusil FIPO bo mu lezula do jeho podnikani a podnikani jeho bratra. rozprasil IMV bo jej odposlouchala v souvislosti s unikem kubicova nesmyslu. ted pekne omezi moznosti vysetrovani protoze jeho ritolizal martinu mu vse pekne donese. jeste chybi aby sloucil vsechny utvary pod jeden urad - proc?? protoze bude mit jednotny vystup a opet jeho pohunek martinu mu prinese veskere info a zpravy. Jeste 3 roky a vsichni mu to u voleb spocitame.
  26.10.2007 09:20 senti
 
...prostě banánový režim, místo toho, aby se soudruzi zabývali Krejčiřem Pitrem a pod. tak vlastně dělají selekci koho stíhat a koho né a vyráběním svých politických kauz, doufám že toto odeesácké zneužití moci bude venku vnímáno jako z cela nedemokratické plně totalitární a dostatečné na to, aby lidé stíhání dnešní policii české republiky byli v EU v režimu politických uprchlíku.
  26.10.2007 09:27 ***...
 
Kdokoli se dostane k moci po ODS( a doufám, že to bude hodně brzo a způsob nebude rozhodující) bude muset provést totální čistku nejenom v policii. Taky doufám, že Brusel nepošle současnému korupčničkému a plně totalitárnímu českému režimu nějaké peníze - bylo by to jako bojovat s terorizmem jeho podporou.
  26.10.2007 07:10 huráááá
 
http://www.novinky.cz/domaci/policejni-sefove-dali-nahubek-proti korupcnim-detektivum_125418_1ro0o.html
  26.10.2007 06:37 Radomil Šilhavý <rsilhavy@chello.cz>
 
Pane ministře,právě jsem si přečetl něco o tom,že veškerý kauzy ,vyšetřované protikorupční policií půjdou nejprve ke schválení na vedení policie a to pak rozhodne,jestli to půjde státnímu zástupci.Doufám,že jste se sebou spokojen a máte klidný spaní.Něco takového tady snad nebylo ani v padesátých letech.Doufám,že je to nápad vašich horlivých podřízených a hodláte s tím,jako člověk práva znalí, něco dělat.
  26.10.2007 06:18 Safrona
 
Ahoj, prosím vás, kde teď funguje diskuze co byla na policista.cz? Na tomhle webu - policista - už lidi nepíšou, tak jak kdysi, tak jsem přemýšlela, zda nemají jiné stránky, kde přispívají. díky moc.
  25.10.2007 22:36 majkl
 
Maximální humus, jsem se dozvěděl, že okresní papaláši berou cca 90 litrů měsíčně, u mne na bývalém obvodě v okr. Karviná bere vedoucí OOP 50 litrů ! Jsem sloužil poctivě 13 let, ale co se teď děje v PČR nikdy nebylo. Všichni funkcionáří jsou zároveň důchodci, kde jsem !!! Ministr je politická loutka !!!! Mladí policisté makají a důchodci z řad KSČ se vezou !!!
  26.10.2007 10:45 Táhlo
 
Jseš jenom závistivej píčus, co si nevidí do huby, nikdo ho neposlouchá, tak aspoň bleje kraviny na netu.
  26.10.2007 18:20 Robocop
 
To je fakt soudnost našich nadřízených nezná mezí. Jinak si nemůžu vysvětlit, že nechají klidně u nás v okrese na OHS sloužit nováčka po škole s nováčkem před školou a tyto kolegové bez zkušeností jezdí 158. Zatím se nic vážného nestalo a to jenom díky tomu, že s těmito kolegy na každý zákrok jezdí hlídka MP.
  25.10.2007 19:32 rozpadlý sbor
 
Mnoho zkušených policistů odchází a přicházejí jenom samá individua a netáhla-kam to povede nikdo neví!
  25.10.2007 20:27 bb
 
tak jsem se dnes dozvěděl kdo všechno odchází z našeho operačního do C. Všichni s kterými sloužit byla pohoda, kde od rady až po zařízení věcí vše fungovalo jdou pryč. Většinou kluci kteří něco odsloužili i na obvodu. Bůh s námi.
  25.10.2007 20:31 hmm
 
od nás bere krovky přes 50 lidí.....kdo za ně bude sloužit nevím, my už jsme teď téměř nonstop v práci....
  25.10.2007 21:08 Petra
 
Ale náš ministerský Mengele ví. Do kytek.
  26.10.2007 09:53 pro hmm
 
Na našem OŘ odchází nejméně 70 kolegů včetně ciziny,no jak toto dopadne.
  26.10.2007 10:47 Táhlo
 
Ať jde každej, komu se tu nelíbí, ono to nějak dopadne.
  26.10.2007 15:38 Robocop
 
pro Táhlo
Jenom doufám, že jsi provokatér nebo vlezprdelista, kterých je poslední dobou u PČR neúnosně moc. Řadový polda tohle nemůže napsat, protože odchody kolegů se dotýkají každého. Nelze čerpat dovolenou, protože by neměl kdo sloužit a 150 hodin zadarmo máme třeba u nás na oddělení už vyčerpaných. Já osobně mám dalších 36 hodin nad rámec 150 hodin a bylo mi slíbeno, že je dostanu zaplacené jako přesčas. To mu však budu věřit až to uvidím na výplatní pásce.
  26.10.2007 17:17 matys
 
To nikoho z těch nahoře nezajímá, oni mají svoje jistý a po nás třeba potopa. Ať slouží kdo chce, zkušený či nováček, hlavně že tu šichtu nějakým kusem zaplácnou a je splněno. Takhle uvažujou v okr. JBC. Jde to všechno do sraček.
  26.10.2007 18:22 Robocop
 
To je fakt soudnost našich nadřízených nezná mezí. Jinak si nemůžu vysvětlit, že nechají klidně u nás v okrese na OHS sloužit nováčka po škole s nováčkem před školou a tyto kolegové bez zkušeností jezdí 158. Zatím se nic vážného nestalo a to jenom díky tomu, že s těmito kolegy na každý zákrok jezdí hlídka MP.