Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  29.04.2007 22:25 asdf
 
29.04.2007



Vážený pane Halberštáte,



k „podnětu k nápravě“, který jste mi zaslal v příloze Vašeho dopisu ze dne 9. března 2007 elektronickou cestou, Vám po detailním zhodnocení záležitosti, na kterou upozorňujete, sděluji následující.



Uvádíte, že dochází k nedodržování výhod vyplývajících pro příslušníky bezpečnostních sborů ze dnů, které jsou prohlášeny za státní svátky ČR a tudíž k porušování mezinárodní smlouvy – Evropské sociální charty. Tento nedostatek, jak uvádíte, si vysvětlujete systémovou chybou v programu SAP a EKIS.Ubezpečuji Vás o tom, že se nejedná o závadu v počítačovém systému, ale, jak z následujícího vyplyne, o Vaši nesprávnou interpretaci jak zmíněné mezinárodní smlouvy, tak právních předpisů týkajících se dané věci.Ustanovení části II čl. 2 bodu 2 Evropské sociální charty, jíž je Česká republika vázána, obsahuje závazek poskytovat placené volno v době veřejných svátků. Jedná se o obecný závazek, který z důvodu zabezpečení potřeb společnosti nemůže platit bezvýjimečně. Proto ustanovení článku 31 (v části III) uvádí, že „Práva a principy stanovené v části I, pokud jsou účinně realizována, a jejich účinné uplatňování podle části II nebudou podléhat jakýmkoli restrikcím nebo omezením, která nejsou specifikována v těchto částech, s výjimkou případů, kdy takováto omezení jsou stanovena zákonem a jsou v demokratické společnosti nezbytná na ochranu práv a svobod jiných nebo na ochranu veřejného zájmu, národní bezpečnosti, veřejného zdraví nebo morálky“.



Zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, nemá vlastní ustanovení o svátcích. V § 126 odst. 1 tohoto zákona se užívá pojmu dny pracovního klidu, který je upraven zákoníkem práce (zákon č. 262/2000 Sb.). Je proto možné konstatovat, že na základě analogického použití § 91 odst. 1 zákoníku práce, jsou i pro příslušníka dny pracovního klidu dny nepřetržitého odpočinku v týdnu a svátky. Odstavec 4 uvedeného ustanovení § 91 stanoví, že ve svátek může zaměstnavatel nařídit zaměstnanci výkon prací, které je možné zaměstnanci nařídit ve dnech nepřetržitého odpočinku v týdnu (jedná se o práce uvedené v 3. odstavci), práce v nepřetržitém provozu a práce potřebné při střežení objektů zaměstnavatele. Také ustanovení § 112 odst. 4 zákona č. 361/2003 Sb. předpokládá výkon služby ve svátek, když uvádí, že příslušníkovi, který nevykonával službu proto, že na jeho obvyklý den výkonu služby připadl svátek, se služební příjem nekrátí.



Z uvedeného vyplývá, že nařizování služby příslušníkům bezpečnostních sborů ve dnech, na něž připadl svátek, není v rozporu ani s Chartou, ani s vnitrostátní legislativou. Služba, jíž vykonávají příslušníci, je bez jakékoli pochybnosti činností spojenou s ochranou veřejného zájmu, bezpečnosti a zdraví osob, které má na mysli již cit.ustanovení Charty.

Ještě k Vašemu vyjádření, že příslušníci zařazení ve směnném provozu nemají z neznámých důvodů výhody, které plynou ze státních svátků. Příslušník, který zajišťuje nepřetržitý provoz nebo jiný provoz, který vyžaduje stálý výkon služby, a pro něhož je den, na který připadl svátek, obvyklým dnem služby, nemůže mít v tento den volno, protože to neumožňuje právě zajištění služby v uvedeném provozu. Svátek v tomto režimu služby proto nemá v zásadě žádný význam. Skutečně odsloužená doba se samozřejmě zahrnuje do fondu základní doby služby.



Jak ukazují zkušenosti z praxe, někteří příslušníci konající službu v nepřetržitém provozu se mylně domnívají, že připadne-li svátek na den, který pro ně podle předem stanoveného harmonogramu směn není dnem služby, mají právo si tento svátek nahradit volnem některý jiný den. Pramení to z již zmíněné hluboce zafixované představy, že těmi „pravými” dny služby jsou pondělí až pátek. Vycházejí také ze skutečnosti, že příslušníci, kteří nezabezpečují nepřetržitý provoz, mají nepřítomnost ve službě omluvenu a omluvená doba je jim započtena jako výkon služby. Považují to za nespravedlivé a někdy to dokonce vnímají tak, že jsou nuceni si tento svátek „nasluhovat”. To je samozřejmě mylný názor. Jedná se o stejnou situaci, jako když příslušníkovi s rovnoměrným rozvržením připadne svátek na sobotu nebo neděli.



Takže jediný rozdíl mezi příslušníkem, který vykonává službu v nepřetržitém provozu a příslušníkem, který takový provoz nezabezpečuje, spočívá v tom, že připadne-li svátek na den služby příslušník v nepřetržitém režimu služby ji musí odsloužit, kdežto ostatní příslušníci nikoli. To se může zdát jako nespravedlivé, ale ve Vašem dopisu není ani zmínka o tom, že na rozdíl od těchto ostatních příslušníků, je poskytován příslušníkům ve směnném režimu služby zvýšený základní tarif ve smyslu § 114 odst. 2 zákona o služebním poměru. Za dobu kalendářního roku tudíž bude příslušníkovi vyplacen přibližně jeden služební příjem navíc.



Vážený pane Halberštáte, v rámci snahy o dobrou komunikaci mezi vedením Ministerstva vnitra a odborovou organizací a dodržování pravidel slušnosti bych uvítal, kdyby tato komunikace nebyla vedena na základě jednoznačných soudů o „rozporu s mezinárodním právem“, výzev „k co nejrychlejší nápravě“, požadavků na „informaci o tom, kdo způsobil neomluvitelnou chybu“ a výhrůžek „obrácením se žalobou na soud“ v případě, že nezaujmu stanovisko k Vašemu dopisu.



Ještě k závěru Vašeho dopisu, kde uvádíte, že problémů vytvářejících nespokojenost s nespravedlivými pracovními podmínkami je více, bych Vás chtěl požádat o jejich konkretizaci. Pokud mi nesdělíte, o jaké „nespravedlnosti“ jde, nejen, že se k nim nemohu vyjádřit, ale žádám Vás, abyste se o nich nadále nezmiňoval . O aktuální připomínky, podněty a doporučení, týkající se zákona č.361/2003 Sb., stejně jako otázky související s připravovanou reformou Policie ČR, jsem mimochodem požádal pana Plechatého v dopise, jímž jej zvu na pravidelné jednání předsedů odborových svazů, které se koná 30. dubna t.r. Pozvánka byla zaslána právě jemu na základě informace, jíž telefonicky sdělil dne 18. dubna ředitelce kabinetu ministra Mgr. Viktorové, že on, tj.pan Plechatý, je prozatímním předsedou UBS. Vaši odpověď týkající se mé žádosti z 21. března o poskytnutí bližších kontaktních údajů statutárních zástupců Vaší odborové organizace oprávněných jednat jejím jménem, jsem dosud nedostal.





S pozdravem



MUDr. Mgr. Ivan Langer

ministr vnitra a ministr informatiky

.

Chlumec n. C. dne 25. dubna 2007

Vážený pane ministře Langere,



děkuji Vám za odpověď na můj dopis ze dne 9.3.2007, který jsem včera obdržel. Dovolil bych si také zpětně reagovat.



Já i moji kolegové z UBS bereme na vědomí Vaše stanovisko k problematice státních svátků u příslušníků bezpečnostních sborů. Shodujeme se s Vámi v tom, že existují profese, při kterých se musí vykonávat práce i ve státní svátek. S Vaším dalším stanoviskem však nesouhlasíme a jsme z pochopitelných důvodů odhodláni pokračovat v této věci zákonnými prostředky. Byl bych nerad, aby to bylo pochopeno jako nějaká výhružka, jak mi již Vámi bylo vytknuto. Chápejte to, prosím, jako doklad toho, že se nehodláme vzdát našeho přesvědčení v prosazování spravedlivých podmínek pro všechny příslušníky bezp. sborů a chceme využít veškerých prostředků, které nám jsou poskytovány v naší demokratické společnosti.



Kvůli tomu, že současně nastavený systém státních svátků u bezp. sborů nebude pravděpodobně do konce roku změněn (jak jsem pochopil z Vašeho stanoviska), bych Vás chtěl dále informovat, že ve výpočtech provedených za účelem zjištění reálných propadů u příslušníků bezp. sborů za rok 2007, které Vám jsou od začátku roku předkládány, nejsou zohledněny dny státních svátků, které musejí příslušníci ve směném provozu odpracovat. Pro rok 2007 se jedná právě pro tuto skupinu příslušníků o 75 odpracovaných hodin navíc. A to je důvod poklesu celkového služebního příjmu těchto příslušníků za rok 2007 oproti roku 2006. O této skutečnosti Vás raději informuji předem, abyste na ni byl ke konci roku 2007 připraven, pokud budete chtít dostát slibu, aby celkový služební příjem za rok 2007 neklesl u žádného příslušníka a naopak byl navýšen o Vámi zveřejňovaných 7,5 % oproti roku 2006.



Na společné schůzce dne 30.4.2007, kterou pořádáte, Vám bude předána Vámi požadovaná konkretizace problémů, které vytvářejí nespokojenost s nastavenými nespravedlivými pracovními podmínkami mezi příslušníky bezp. sborů (na které již bylo mnohokráte veřejně upozorňováno). Dále Vám budou postoupeny bližší kontaktní údaje statutárních zástupců naší odborové organizace, kteří jsou oprávněni jednat jejím jménem.





S pozdravem



Milan Halberštát

prozatímní místopředseda UBS
  30.10.2007 10:50 ***
 
Dovoluji si policisty upozornit, že současná činnost dnešní vlády je minimálně protiústavní a , že že stále existuje LZPaS kde stojí- Občané mají právo postavit se na odpor proti každému, kdo by odstraňoval demokratický řád lidských práv a základních svobod, založený Listinou, jestliže činnost ústavních orgánů a účinné použití zákonných prostředků jsou znemožněny. ...znemožněny samotnou vládou.
  30.10.2007 11:29 vyvrhel
 
To je slovo do pranice.
  31.10.2007 08:18 dojná koza
 
Dovoluji si policisty upozornit, že současná činnost dnešní vlády je minimálně protiústavní a , že že stále existuje citace viz níž:LZPaS kde stojí- Občané mají právo postavit se na odpor proti každému, kdo by odstraňoval demokratický řád lidských práv a základních svobod, založený Listinou, jestliže činnost ústavních orgánů a účinné použití zákonných prostředků jsou znemožněny. ...znemožněny samotnou vládou.buď znemožněny nebo poplatny režimu. Když Motejl odpovídal na otázky, z jakého důvodu je krácena valorizace na půlku, oháněl se novým zákonem, byť ten by se zřejmě neměl na ty, kteří odešli za platnosti starého, vůbec vztahovat. Na další otázku, proč tak nepostupují stavební spořitelny u starých smluv, ale nechají je doběhnout, uvedl, že již jednou odpověděl a dál se tím zabývat nebude. Čerpáno z jiných webových stránek.
  31.10.2007 08:19 dojná
 
trochu se to nepovedlo, tak jinak
  30.10.2007 09:49 ... a je to.
 
http://www.novinky.cz/domaci/cunek-pry-ulozil-3-5-milionu-v-dobe --kdy-bral-socialni-davky_125647_k7ik5.html

...tak to je opravdu majster štyk, ten kdo to pustil ven, by si zasloužil medaili, pokud si chce dnešní policie zachovat renomé organizace, která slouží zákonu a tudíž lidu, tak by takových akci čuňas měla udělat podstatně více... koukněte na svého šéfa, ten se taky nerozpakuje pouštět informace když se mu to hodí a hlavně nese.
  30.10.2007 08:43 ala
 
O bože jak jste chytrý, inteligentní a krásný pane ministře. Opět jsem se zhluboka zasmál vešemu článku o nevzdělanosti pracovníků ÚOOZ. Proč jste nám to neřekl při zveřejňování Kubiceho zprávy. V tu dobu to byli ještě pracovníci ELITNÍHO útvaru. Dnes již nejsou pohodlní, tak je rozprášíme pro jejich nevzdělanost, ale hlavně také proto, aby se nemohli věnovat trestným činům pana Čunka. Jste to opravdu super manager, dyž se podívám, jak se vám ta policie pod rukama rozpadá. To je tak, když se plete špatný doktor do věcí kterým nerozumí.
  29.10.2007 22:48 x
 
http://www.lidovky.cz/cunek-zil-z-davek-ukladal-pritom-miliony-f ff-/ln_domov.asp?c=A071029_215838_ln_domov_vvr
Čunek nezdanil příjmy?= delikt= sankce. Pokud se jedná o pravdivou informaci, pak po nás policistech přece nemůže nikdo chtít, aby jsme svoji práci brali vážně, když je Čunek součástí zákonodárství. Otázka zní, jakým směrem se vůbec bude policie do budoucna ubírat. Ta korupce se nepodaří v žádném případě zničit.
  29.10.2007 23:14 Tabáček
 
Víš, kdyby bolševik věděl, jak je snadné beztrestně okrádat vlastní stáda, tak jsme tu měli demokracii od r. 1948 a ne až od sametu.
  29.10.2007 22:33 Polda ze severu <pasovak@seznam.cz>
 
Dnes jsem se dozvěděl, že místo které mi bylo slíbeno v reorganizované cizinecké policii, dostane až do odchodu do civilu jako trafiku, jeden policejní důchodce. Je mi na blití. Takto to chodí pod velením pplk. Babičíka....Nemohla by tam zasáhnout inspekce??
  29.10.2007 22:52 Tabáček
 
Nemohla, ta si hlídá svoje trafiky. Zdar.
  30.10.2007 09:56 SPRAVEDLNOST
 
IMV spí???
Inspekce by musela zasáhnout na více místech, všude kde si funkcionáři neoprávněně dali 100 % osobního ohodnocení na úkor řadových policistů a to jen proto, že jsou důchodci a odejdou s 50 % hrubého platu, což u některých činí skoro 50 tis Kč. To není jen amorální. Co je to, když si někdo takto neoprávněně zvedne plat? Nespí IMV nebo se bojí sáhnout do řad vysokých funkcionářů? Určitě se ozve nějaký důchodce - komunista a bude mluvit o závisti. Ne, nezávidím, věřím, že boží mlýny melou spravedlivě i když pomalu, ale nesnáším zloděje a jak nazvat jejich způsob neoprávněného, zdůrazňujji neoprávněného obohacování?
  30.10.2007 11:49 bejvalka
 
to je naprosto normální. Na oplátku jezdí nebo jezdilo vedení na kontroly rozpisu služeb, abychom tehdy neměli moc nočních sobot, nedělí a nedejbože svátků. Je to furt stejný, ale spíš horší )))
  30.10.2007 15:04 Jo
 
Chlapče, komunisti jsme byli všici, jináč to u sboru ani nešlo. Jen jsi zapomněl dodat, že si 100% přidělili papaláši, buď sami či jeden druhému. To je vlastně jedno. Vrána vráně oči nevyklove. Takže neděl na staré a komunisty, ale na papaláše a ty druhé!
  30.10.2007 20:30 degradovaný
 
Dej podnět.
  29.10.2007 22:30 sci fi
 
..ramenatý policista Tonda Maňák vstupuje do svého týden starého služebního mercedesu, byl nucen si vzít tuto terénní káru 4x4, protože jede provádět hlídkovou činnost do chatové oblasti v nedalekých křivoklátských lesích, kde má sám malou chatičku asi za 100 000 Euro. Jeho plně prodyšnou a velmi pohodlnou uniformu, doplňují goratexové služební boty, jejichž levnější verze se zhruba za 250 Euro prodávají i ve specializovaných, civilních obchodech. Ještě se zastaví u známého, kterému zjistil na personálce podmínky přijetí k Policii České republiky. Fyzické testy jsou velmi náročné o psychotestech ani nemluvě. Policie si to může dovolit, jde přeci o prestižní povolání a ze 350 uchazečů je přijat pouze jeden. Přes to jsou téměř všechna tabulková místa obsazena...většinou vysokoškoláky. Tonda nastartuje svůj Mercedes a vyráží..v duchu přemýšlí kam pojedou se svojí ženou letos na dovolenou. V loňském roce to nebylo na jachtě kolegy Petra u opobřeží Jihoafrické republiky vůbec špatné. No nic vrací se do reality. Většina kolemjdoucích se na něj vesele usmívá, občas nějaká dívka šibalsky mrkne. Je to krásné povolání pomáhat lidem, ale je to tak lehké s tak přehlednými, jasnými a v postatě neměnnými zákony, které nám naše elita připravila...příští rok jsou opět volby a Tonda má jasno, svůj hlas dám opět ODS
  30.10.2007 13:29 malovenkovan
 
Dobrý, fakt dobrý....
  30.10.2007 20:00 cizina
 
To není sci fi,ale tvrdá realita kolegů s hranic se SRN.
  30.10.2007 20:26 taky cizina
 
Jen na ty vysokoškoláky si nehrají,jako u nás
  29.10.2007 21:24 Devastace
 
Nárust kriminality, dopravních nehod, vyhasínání zapalených policistů, rozepře na odděleních,urážky.. to je všechno výsledkem opravdu motivujícího poslání s nástupem 361.
  29.10.2007 21:19 odchozí
 
Pan Langer a ti darebáci v křeslech vedení policie nemají zájem na ničem, natož na lepším ohodnocení a podmínkách pro své lidi.
  29.10.2007 21:12 malovenkovan
 
Tak jsem si dnes prohlédl statistiky policejního prezidia. Jen v měsíci září (říjen ještě není uzavřen) odešlo od policie do civilu dalších 158 (jak příznačné toto číslo) poldů. Z toho dvě třetiny jsou kluci, kteří mají odlouženo od 0-14 let ! To je ten ministrem proklamovaný generační špunt, který bylo třeba uvolnit ? Aby odcházeli do civilu mladí z přímého výkonu ? Asi ano. Možná jednou i pan I.L. pochopí, že manageři v kancelářích s tučnými platy a důchody opravdu proti gaunerům bojovat nebudou... Ti si totiž budou i nadále prožívat své čárkománie a naivní bludy a představy o tom, co se skutečně děje na ulici, zatímco kriminalita pomalu a jistě bude vzrůstat. No, překlopíme-li to do politiky, jen doufejme, že toto volební období je pro modrohrůzovládu to nadlouhou poslední...
  29.10.2007 22:28 q
 
Je to jejich svobodná vůle, že odešli a netrap se tím.
  30.10.2007 13:32 malovenkovan
 
Trápit se tím tedy sakra musím. Protože jsou to kolikrát zkušení a schopní poldové, za které není náhrada. A protože za ně bude muset například sloužit někdo jiný v rámci svých podělaných 150 hodin grátis. Další a další argumenty nemají smysl. Ti co ví, o čem mluvím, mi dají za pravdu...
  30.10.2007 20:07 Polda 33
 
Máš recht kolego, kdo neslouží na zatíženém oddělení to nepochopí a od příštího roku bude ještě hůř. Soudy mají šetřit a je jasné, kdo bude doručovat písemnosti místo pošty.
  30.10.2007 20:25 pro Polda 33
 
Máš pravdu s tou poštou,jenom nás na oddělení zaráží,že si pošta účtuje poplatky od soudu za písemnosti,které doručím JÁ.A naše vedení je tak tupé,že jim to ještě žere.
  29.10.2007 21:08 manželka policisty
 
K současné policii. Manžel slouží 16 let, myslím, že stále rád. Byl zařazen v platové třídě, která vyžaduje VŠ vzdělání. Z tohoto důvodu ve svém volném čase studuje 3. rok vysokou školu, což ví i jeho zaměstnavatel. Manžel nevyžaduje žádné úlevy v podobě studijního volna apod. Že již řadu let vydělávám více peněz než on (máme dvě děti) a musím tudíž opravdu "makat", jsem si zvykla. Na jeho nulové osobní ohodnocení jsem si také zvykla. Na neplacení přesčasů jsem si také zvykla (dojíždí 50 km), policie na to má zákon. Na před začátkem měsíce několikrát změněnou dobu služeb také, musím přizpůsobit svou, byť též náročnou práci, protože o děti se někdo postarat musí, buď já nebo on. Nyní přišla další novinka. Přestože manžel dělá fakticky stále tudéž práci, byla některým z nich snížena platová třída na středoškolskou, jemu také, což musel podepsat, nedovolil si jinak. Říká se tomu zřejmě reorganizace. Já sama mám VŠ a své další vzdělávání (doktorát) jsem z důvodů časových i finančních odložila právě proto, aby mohl dostudovat manžel a měl dříve po něm výslovně vyžadované vzdělání a abych mohla poskytnout kvalitní vzdělání a kroužky dětem. Jeho studia nás jakožto rodinu stála několik desítek tisíc korun a řadu dní, kdy je ve škole, ne s rodinou. Tento postup zaměstnavatele je potupný, urážející a bohužel demotivující.
  29.10.2007 21:15 malovenkovan
 
Ano potupné, demotivující a urážející. Jako téměř veškeré jednání vedení vůči řadovým policistům.
  29.10.2007 21:27 poplatník
 
Když není co tunelovat, tak se musí reformovat. V pseudodemokracii se jeden účet platí dvakrát.
  30.10.2007 11:46 bejvalka
 
prošel jsem přijímacími testy na důstojnickou, proto mi sebrali osobní a dali ho tomu, který přijímačky neudělal. Prý že nám ho vrátí po abolvování. Nic jsem si z toho nedělal i když mě to stálo taky dost peněz, nakonec mi DŠ zaručila další postup. Po škole jsme přišel zpátky na obvod s tím, že nám osobní dají, až si ho zasloužíme. Po měsíci došlo na reorganizaci v řadách policie údajně proto, že je moc důstojínků. Tímto jsem měl po postupu, už mě čekal jen nprap. Leda bych se někde upíchl jako vedoucí, ale leštič bez názoru jsem bohužel nebyl. To bylo v r. 1993. Než aby ze mě dělalo vedení vola, v tom roce jsem na vlastní žádost a po 10ti letech odešel. Myslím, že je to podobné )))