Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  07.02.2007 09:02 ---
 
Tento dopis jsem právě odeslal bývalému MV Františku Bublanovi. Pokud se dočkám odpovědi, rád ji tady zveřejním
Vážený pane poslanče, právě jsem si přečetl informace o návštěvě předsedy evropských policejních odborů v ČR. Dočetl jsem se, že se MV Langer zapřísahal, že nedojde k omezení výsluh odcházejících policistů, což sliboval podepsat vlastní krví. Také jsem si přečetl, že předseda odborů jednal i s Vámi, jako předsedou bezpečnostního výboru, a že jste mu toto slíbil i vy. Musím Vám sdělit, že nemluvíte pravdu.
Již za Vašeho působení ve funkci ministra vnitra došlo k nenápadnému omezení tehdy příspěvku za službu, protože do zákona o zaměstnanosti byl vložen §, který říká, že podporu v nezaměstnanosti dostane osoba pobírající příspěvek za službu jen tehdy přesahuje-li podpora vyplácený příspěvek a jen ve výši o kterou příspěvek přesahuje !!! Mohu Vám konkrétně říci, že jako bývalý policista s výsluhou necelých 9.000,- Kč a manželkou na částečném invalidním důchodu s důchodem cca 4000,- a dvěmi dospívajícími dětmi na středních školách, jsem žil díky tomuto ustanovení zákona o zaměstnanosti před dvěmi léty na hranici životního minima. A to jako bývalý policista po 15 létech služby. Protože podpora v nezaměstnanosti měla být nižší než vyplacený příspěvek, nedostal jsem nic. A mohu Vám říct, že je to ostuda, když bývalý policista po 15 létech služby obchází úřady, na které nedávno docházel služebně v hodnosti nadporučíka, a žádá o sociální dávky. Není to ale ostuda moje, ale ostuda státu, pro který jsem 15 let sloužil.
K dalšímu omezení došlo zákonem 361/2003 Sb. a jeho novelou, což bylo schváleno také za Vašeho působení ve funkci MV. Tento zákon snižuje valorizaci výsluh na polovinu valorizace procentní výměry důchodů. Vzhledem k tomu, že se současná vláda chystá šetřit a valorizovat důchody jen o výši inflace, je zřejmé, že reálná hodnota již přiznaných výsluh bude klesat a to o polovinu inflace ročně.
Zákon č. 361/2003 Sb. ukládá bývalému příslušníkovi povinnost informovat MV o vzniku nároku na nemocenskou s tím, že výše vyplacené výsluhy bude o výši vyplacené nemocenské krácena. Je to stejné zvěrstvo, jako u příspěvku v nezaměstnanosti. Bývalý policista po 15,20,30 létech odejde s podlomeným zdravím do civilu, najde si nějaké hůře placené místo, tak aby s výsluhou dožil do důchodu. V případě, že onemocní, tak dostane nemocenskou z této hůře placené práce a její výše je mu odečtena od vyplacené výsluhy. Takže v případě nemoci je postižen 2 x a může si jít zase někam žádat o soc. dávky. V případě dlouhodobě nemoci je to velice pravděpodobné.
Příspěvek za službu, nyní výsluha, byl vždy zdůvodňován jako kompenzace snížené možnosti uplatnění policistů po dlouholeté službě na pracovním trhu. Dle mých vlastních zkušeností kompenzace oprávněná. Je to tedy jakási obdoba částečného invalidního důchodu.
Novými zákony a novelami stávajících tedy již došlo a dochází k postupnému omezování vyplácení výsluh a to dokonce se zpětnou platností i na příspěvky za službu přiznané po splnění podmínek předchozího zákona. Považuji za nehorázné, aby v právním státě stát své závazky, které mu vznikly ze zákona, později omezoval a snižoval novým zákonem či novelami. Pokud by si toto vzali ostatní za vzor, závazkové právo by úplně zaniklo. Vždyť stačí jen závazek přejmenovat / příspěvek za službu na výsluhu/ a už pro něj platí jiné podmínky.
Závěrem bych chtěl říct, že jak krácení příspěvku v nezaměstnanosti, tak poloviční valorizace, tak krácení výsluhy v případě nemocenské, se týká jen bývalých policistů /případně příslušníků jiných sborů/, nikoliv však poživatelů obdobných dávek, jako je např. částečný invalidní důchod a vdovský důchod. Jedná se tedy o zjevnou diskriminaci jedné skupiny občanů vůči jiným skupinám a tedy porušování Listiny základních práv a svobod a dalších mezinárodních paktů omezujících diskriminaci, k nímž ČR přistoupila.
Zajímá mě, zda o těchto již existujících omezeních výsluh víte a co hodláte jako poslanec, předseda bezpečnostního výboru a stínový ministr vnitra pro odstranění těchto diskriminačních omezení učinit. Předem děkuji za odpověď
  16.11.2007 10:53 Clusoue
 
Ještě snad jedna věc. Na těchto stránkách, v sekci " dotazy na pana ministra" se nachází velice zajímavý příspěvek, ze dne 15.11.2007, od kolegy Josefa Lísky. Dle mého názoru trefil hřebíček na hlavičku. Nelze nic jiného než souhlasit a tento názor plně podpořit !!!
  16.11.2007 10:11 Clusoue
 
Zdravím všechny. Dlouho jsem se zde neprojevoval, ale nedalo mi to, a chci reagovat k odvysílané reportáži, týkající se jazykové vybavennosti policistů.
To co někteří hoši v reportáži předváděli, je tedy mazec. Ale podívejme se na to z druhé strany. Směrem na západ od našich hranic to funguje trochu jinak . Jakákoliv odborná specializace, znalost cizího jayzka atd., je patřičně ohodnocena. Tam totiž mají zájem o kvalitu svých lidí, a zároveň si této kvality patřičně váží.
No a u nás ? Zhola nic. Tady je člověk pouze kus, vedený pod číslem, zařazený do danné platové třídy, a nikoho se zhora nezajímají znalosti a schopnosti jednotlivého člověka. Pak je nasnadě, že nikoho tento systém nemotivuje na sobě makat a zdokonalovat se, ať již odborně, nebo např. ve znalosti a využívání cizího jazyka. Jedinou šancí a všelékem na vše, díky fajnovému kariernímu řádu, je docílit jakýmkoliv způsobem vysokoškolské vzdělání, které ovšem řadovým poldům, sloužícím v ulicích k ničemu není. Známá a mnohokrát již prodiskutovaná věc o protekci a známostech.
Osobně se obstojně domluvím cizím jazykem, ale toho využívám pro svojí potřebu, od určité doby jsem se zařekl, a nehodlám touto mojí znalost zadarmo poskytovat této firmě. Naprosto přestala fungovat i tanejmenší motivace.
  16.11.2007 10:52 Pavel
 
Přesně tak.Také umím zcela plynně německy a víc než dobře anglicky. A nemám za to ani korunu na rozdíl od německých kolegů,kteří se mnou slouží na hranicích přes chodbu.Jakákoliv znalost světového jazyka i češtiny je u nich královsky zaplacena.Už dlouho používám ve službě pouze češtinu,ať si pisálci píšou co chtějí mě je to u pr....
  16.11.2007 12:02 Robocop
 
Jo kolegové u PČR je každá aktivita a znalost po zásluze potrestána. Kdo je schopnější a dělá rychleji dostane práci za méně schopnější kolegu, ale většinou mají oba stejné peníze.
  16.11.2007 14:20 Petra
 
Přesně tak, na každou svoji aktivitu jsem doplatila. Pomoci nadřízenému kolegovi, vzít nárazově práci navíc, ukázat že umím i víc než mám předepsáno? Vše co jsem udělala navíc z ochoty mi posléze zůstalo jako povinnost. A samozřejmě zadarmo. To člověka vyléči.
  16.11.2007 16:46 ***
 
http://www.ct24.cz/vysilani/?id=162561&datum=2007-11-14&porad=
  16.11.2007 18:52 Petr
 
Ať jsou rádi,že na těch služebnách vůbec někdo byl. Za rok se tam možná potká jen s papírovou figurínou.
  16.11.2007 23:06 :-)
 
Dejte do nových náborových podmínek HLEDEJ PARŤÁKA 2 povinnost znalosti minimálně 1 cizího jazyka a uvidíte ten nával tisíců za dveřmi.....
  01.12.2007 17:20 Anděla
 
Plně souhlasím. Sloužím v centru Prahy, plynně hovořím 2 cizími jazyky, domluvím se dalšími 3, ovšem po té co jsem zjistila, že mé znalosti jsou využívány a to bez nároku na zaplacení (podotýkám,že najmutému tlumočníkovi se platí 350kč na hodinu), ovšem se všemi důsledky vyplývajícími z nesprávnéh tlumočení, jsem všechny cizi jazyky "zapomněla" a hovořím jen česky. Koneckonců jsme v ČR, úředním jazykem je čeština a není mou povinností být polyglot. Ať se cizinci naučí česky nebo ať si zaplatí tlumočníka. V Londýně na mě policista také nebude mluvit česky....
  16.11.2007 10:07 +++
 
Ministr průmyslu a obchodu Martin Říman, který převzal část agendy zrušeného ministerstva informatiky, chce zajistit civilní kontrarozvědce a vojenské tajné službě přístup k provozním a lokalizačním údajům, jimiž disponují operátoři. Tento bezprecedentní zásah do soukromí má umožnit pouhá novela zákona o elektronických komunikacích, kterou Říman navrhl a která má být podle Topolánka bezproblémově a urychleně schválená.
Díky Římanovému návrhu by mělo být napříště pro tajné služby velmi snadné zjistit ( bez soudního povolení - zde se uvažuje, ve smyslu navrhované novely, jenom s podezřením při ochraně státních zájmů, zajištění veřejného pořádku při údajném narušení a při pouhém podezření z organizované kriminální činnosti zájmového subjektu ) až rok zpátky, kdo komu telefonoval, jak dlouho hovor trval a kde se jeho účastníci právě nacházeli. Totéž platí o textových zprávách přes telefon, provozní údaje se týkají rovněž veškeré komunikace přes internet, včetně e-mailu, do kterých budou mít služby za výše uvedených podmínek přístup. cp.


... nebyla to náhodou ODS, která brojila proti narůstajícím odposlechům, které tak nehezky zasahovaly do soukromí vrcholných politiků , novinářů i prostých občanů? Nebyl to náhodou Langer, který se sešel s Klausem na Hradě ohledně omezení, zpřísnění pravidel pro tel. odposlechy, které si dali tito modří demokraté i do své smlouvy s občanem?!... prostě, jak až daleko oni mohou a jak my hluboko můžeme.

http://www.blisty.cz/art/37253.html, www.studenti.nolimit.cz
  15.11.2007 18:15 Marek Š.
 
Kde jsou schovaní podivně povýšení a jmenovaní Červíček a Sehnoutka? Kriminalita jde nahoru, agresivita a úmrtnost na českých silnicích stoupají. Znechucení na OOP a SDP je obrovské a nové policisty z RCCP tato práce asi na dlouho neosloví.
  15.11.2007 22:45 111
 
Tak je dáme do pátrání, třeba je někdo najde......,jsou mladí, žadní generační špuňti a stále NIC, trošku divné co?
  15.11.2007 17:34 § motivace §
 
Myslím, že kdyby byly pracovní příležitosti takové jako ve velkých městech nebo Praze, tak je česká policie bez policistů!
Nástupní plat u této složky to je velký mazec a motivace v tomto dostává pěkně za uši. Rychlé a nekvalitní nábory vytvoří jenom další přechodné řešení problémů a další migraci odborníků od této branže.
  15.11.2007 17:19 reforma
 
Plnou parou vzad česká policie, uděláme reformu, zvýšíme administrativu a uděláme z policistů roboty, kteří budou kývat jak cvičené opice za pár mizerných šestáků.
  15.11.2007 09:57 Martin
 
Jediným řešením jsou předčasné volby a to co nejdříve.
  15.11.2007 09:56 Martin
 
ODS a Langer dělá všechno pro to, aby destabilizovala Policii ČR. Chce ji obyčejně rozvrátit a dosadit svoje koně, aby tahle bolševická partaj měla pod kontrolou kauzy jako Čunek. Aby už se nikdy nedostalo nic tzv. "ven". A když se něco objeví, tak hned ututlat. To co provádí dnešní vláda je neuvěřitelné. Kdejakej tlustej blbeček si v bance válí prdel za 50 hrubýho a policajt nasazující život na ulici má možná polovinu a službu v hrozných podmínkách. Jsem řadový občan, podnikatel a nad tímhle chlívem co sem instalovala ta ODS a spol. se mi chce zvracet. Přeju policistům lepší vedení...
  15.11.2007 11:50 polda
 
Dík za přání.....
  14.11.2007 22:50 .
 
Je mi něco pod 25, u pčr nejsem nijak dlouho, ale nevadí mi to. Pomalu si připravuju založení vlastní firmy, a až bude pravá chvíle, tak odejdu. Hezký den PS. jestli do tý novely kydal ten stejnej pablb jako do zákona 361, tak potěš.
  14.11.2007 19:51 manis
 
Musím reagovat na názor Jana Melichara, který se projevil v sekci názory. Co je na tom, že oslovení policisté neuměli španělsky? Já osobně mluvím anglicky a francouzsky bych dohromaby dal něco taky, ale to neznamená, že je na tom podobně každý.
  15.11.2007 15:56 Franta.Š
 
Souhlasím. Je trochu divné, že si k tomuto problému nevyjadřují kompetentní služební funkcionáři PČR , ale první náměstci primátora a podobně, kteří nemají s PČR pra nic společného a TŘ a TZ jim pravděpodobně nic neříká. A pokud to přesto tvrdí, tak ať jdou natočit reportáž do Španělska, Německa, Anglie. Pak uvidí jak budou jejich policisté umět česky a jak dopadnou pokud budou jejich redaktoři hrát poškozené. Škoda, že soukromé TV společnosti jde jenom o to, aby pošpinila PČR, kde jenom může a z občanů pak dělají jenom hloupé ovce.