Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  27.03.2007 18:07 cibulka
 
Komunisté chtěli Havla
před listopadem do své vlády!
Šéf KSČ Milouš Jakeš odhalil
největší tajemství dnešního
(post) komunistického režimu:
Sametovou "revoluci" provedlo
komunistické Gestapo StB!


Praha - Mohl se stát disident Václav Havel ministrem kultury v předlistopadové komunistické vládě? Jakkoliv absurdní otázka to dnes je, tehdejší generální tajemník KSČ Milouš Jakeš se jí jeden čas podle svých slov vážně zabýval.

„Diskutovali jsme o tom, jak zastavit nástup kontrarevoluce například i tím, že bychom posílili ve vládě tu bezpartijní a jinopartajní část. V rozhovorech mezi sebou jsme si o Havlovi říkali, že kdyby, tak ať se zabývá kulturou,“ říká dnešní důchodce Jakeš. Fakt, že zůstalo jen u úvah, hodnotí někdejší nejmocnější muž v zemi jako chybu.

Unikátní svědectví předlistopadové elity přináší rozsáhlý výzkum Akademie věd s názvem Vítězové a poražení, jehož výsledky budou zveřejněny dnes poprvé. „V dvaceti rozhovorech si mohou lidé zkonfrontovat osobní zkušenosti a vzpomínky z doby pádu komunismu s názory někdejších vůdců této země,“ říká vedoucí výzkumného projektu Miroslav Vaněk. K dalším třiceti rozhovorům pak vědec získal disidenty z období komunistické normalizace. Ti naopak podle Vaňka nabízejí pohledy z „druhé strany barikády“.

K množství překvapivých - často vůbec poprvé zveřejněných - informací patří i ta, že Československo mělo několik svých Gorbačovů. A údajně prý mnohem schopnějších než Sověti. Tuto roli na sebe bere třeba někdejší šéf pražských komunistů Miroslav Štěpán či člen ÚV KSČ Rudolf Hegenbart. Za Hegenbartem údajně přišel šéf slušovického agrokombinátu František Čuba s plánem na svržení Jakeše.

Jakeš: Za Listopad může StB

Nebýt 17. listopadu, ocitl by se nicméně v čele „státostrany“ téměř jistě ambiciózní Štěpán, jehož Jakeš vychovával jako nástupce. „Byla v něm rozhodnost, nebál se zodpovědnosti,“ chválí ho Jakeš.

Škrt přes rozpočet mu ale udělal všemocný šéf tajné policie Aloiz Lorenc, který podle Jakeše naplánoval masakr studentů na Národní třídě. „O tom jsem přesvědčen. Poněvadž z nás udělal úplné hlupáky, když nás informoval o tom, že na Národní třídě se nic nestalo. Šlo o promyšlenou akci StB. Navíc jsem vydal výslovný pokyn, že nesmí být použito síly,“ tvrdí Jakeš.

Tajná policie dělala podle něj vše pro to, aby přispěla k „výměně stráží v čele komunistické strany“.

Diskusi na téma, nakolik jsou výpovědi bývalých komunistických vůdců pravdivé, Vaněk zatím odmítá. „Ale dočkáte se. Příští roky vydáme konfrontaci rozhovorů s archivními prameny a analýzami historiků.“

Jakešovu výpověď považuje za věrohodnou proto, že bývalý generální tajemník KSČ nešetří ani sebe a již patnáct let nemění názory. „Ptáte se na zásah milicí proti demonstracím? Bylo to celé zvorané. V noci mne probudil telefon a já tam v pyžamu u toho telefonu přemýšlím, co dělat. Tak jsem rozhodl, kdo je na cestě, ať dojede do Prahy, kdo není, ať nejezdí,“ popisuje Jakeš rozklad mocenských struktur. „Stále častěji bylo na jejich jednání patrné stáří,“ míní Miroslav Štěpán.

Autor: JAN GAZDÍK

Ruský státní organizovaný zločin
horší než Cosa Nostra
Americká policie je šokována
brutalitou ruských mafiánů
Motto: "Rusové zatím nejsou schopni úspěšně se zapojit do světové ekonomiky a tak vedle nerostných surovin vyvážejí to jediné, co umějí opravdu dobře - organizovaný zločin. Tímto způsobem vysávají celý svět.
Americký deník The New York Times 19. srpna 1999 zveřejnil zprávu, která otřásla celou zemí: ruská státní mafie vyprala prostřednictvím amerického finančního ústavu Bank of New York nejméně 4,2 miliardy dolarů (v přepočtu asi 147 miliard korun). Podle dosud zveřejněných, ale zatím neověřených informací se však tato částka bude blížit spíše deseti miliardám USD, což je asi 350 miliard korun."
Pottsville (USA) - Odpovědnost za smrt pěti lidí, jejichž těla byla na sklonku loňského roku vylovena z vodní nádrže nad Los Angeles, připsal Federální úřad pro vyšetřování (FBI) ruské zločinecké síti. Ve zprávě, o níž nyní informoval americký tisk, američtí vyšetřovatelé uvádějí, že brutalita ruské mafie předčí vše, na co byla Amerika zvyklá v dobách italské Cosy Nostry.

Mrtvé se podařilo identifikovat jako Alexandra Umanského, prezidenta společnosti Advanced Mobile Technologies v Hollywoodu, Georgie Safjojava, prezidenta filmové společnosti Matador Media, šéfproducenta Matadoru Nikolaje Charabadzeho, účetní Ritu Peklerovou a obchodníka Mijera Muskatela. Všichni přišli do Los Angeles z bývalého Sovětského svazu. Ze svých domovů byli uneseni pro výkupné. Krátce poté však byli zavražděni a odklizeni do vod nádrže.

Policie zadržela čtyři podezřelé, rovněž někdejší občany SSSR. Žaloba je viní z vraždy. Miliónové výkupné, které pachatelé vybrali, obětem život nezachránilo.

Případ vzbudil v Los Angeles velký rozruch a místní úřadovna FBI dokonce ustavila zvláštní oddělení pro boj s ruským organizovaným zločinem , který se v Kalifornii nebývale rozmohl.

Prokurátor Anthony Colannino, vedoucí tohoto oddělení, uvedl, že každoročně vstupují do Spojených států ilegálně desítky tisíc ruských zločinců. Mnozí mají za sebou kariéru v komunistické tajné policii, armádě či zvláštních jednotkách ministerstva vnitra. Jsou mezi nimi i bývalí komunističtí aparátčíci. Nejčastěji se specializují na vykrádání bankovních kont a na zpronevěry, pojišťovací podvody, obchod s narkotiky a vydírání.

"Gangsteři ruského původu se snaží násilí vyhnout, ale když už zabíjejí, udělají to bez váhání," řekl Colannino. "Stará italská mafie vás zabila a vdově pak poslala kytici. Tihle lidé, krutí a bezohlední, jsou schopni zabít vás, vaši ženu, děti, sourozence, rodiče i sousedy. Nemusí zbýt nikdo, komu by se kytice dala zaslat." Dále viz http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2004011502

Ruská mafie dnes představuje největší etnickou skupinu organizovaného zločinu v USA - má více členů a působí na rozlehlejším území než mafie asijské a latinsko-americké.


Ruský prezident Vladimír Putin
čelí obvinění z podpory zločinců
NEW YORK/MOSKVA - Němečtí šéfové rusko-německé firmy SPAG jsou vyšetřováni kvůli praní špinavých peněz. Členem dozorčí rady přitom byl od samého počátku nynější ruský prezident. Podivné kontakty ruského prezidenta Vladimira Putina s firmami spojenými s organizovaným zločinem se již loni staly důvodem, proč Washington prosadil zařazení Ruska na černý seznam států napojených na praní špinavých peněz.

Jde o další ze série odhalení, které pronásledují Putina od okamžiku, kdy po roce 1991 začal řídit zahraniční ekonomické aktivity Petrohradu v éře starosty Anatolije Sobčaka . S odvoláním na vysokého představitele administrativy bývalého prezidenta Billa Clintona to tvrdí poslední číslo amerického časopisu Newsweek.

Nynější prezident v té době inicioval, případně schvaloval projekty, které pak realizovaly firmy spojené s organizovaným zločinem. Putin se stal Sobčakovým pomocníkem především díky tomu, že byl spojen s tajnou službou FSB a dalšími strukturami, které byly nástupkyněmi sovětské KGB. "Potřebuji pomocníka. Já se dokonce bojím vycházet z kanceláře. Vůbec nevím, co jsou všichni tito lidé zač," postěžoval si tehdy starosta na aktivní byznysmeny.





Německá stopa vede do Kremlu


Jednou z Putinových zásluh o rozvoj rodného města se stalo spojení s německými podnikateli. Známé Dresdner Bank například pomáhal zajistit kanceláře v budově bývalého německého velvyslanectví . V dalších případech aktivní Sobčakův zástupce dohodl odprodej nemovitostí v rámci privatizace městského majetku.

Podle údajů polského listu Rzeczpospolita se do paměti zapsal především prodej hotelů Astoria a Europa. Největší problémy působilo a dosud ruskému prezidentovi působí spojení s německo-ruskou firmou SPAG .

Spoluzakladatel této firmy, se kterým dojednal nesčetně obchodů, německý právník Rudolf Ritter, je právě nyní vyšetřován v lichtenštejnskou a rakouskou prokuraturou. Obviněn je z praní špinavých peněz - v tom nejméně jednoho milionu dolarů pro kolumbijský drogový kartel. Newsweek, podobně jako o něco dříve italský list La Repubblica, tvrdí, že Putin byl členem dozorčí rady SPAG. Figurovat v ní měl dokonce až do 7. května 2000 - tedy do své prezidentské inaugurace . Mluvčí Kremlu to ovšem popírají.

Jiné ruské zdroje trvají na tom, že jeho role byla čestná a neplacená - měl pouze svou účastí zvyšovat důvěryhodnost firmy v očích zahraničních partnerů. Proti Putinovi naopak svědčí jeho úzké vztahy s aktivním činitelem SPAG, jistým Vladimirem Smirnovem. Toho si dokonce později vzal i do hospodářské správy prezidentské administrace.





Přátelství rozvědčíka,
byznysmena a mafiána


Podivné spojení Vladimirů, rozvědčíka a podnikatele, dovršil kontakt s třetím údajným mafiánem Vladimirem Barsukovem (Kumarinem). Ten byl velkým bossem petrohradských kasin a restaurací a je pokládán za hlavu tzv. tambovské mafie. Důvěryhodné ruské zdroje potvrdily, že Putin a Smirnov jsou do dnešního dne spolumajiteli luxusního "městečka" víkendových rezidencí ruských i zahraničních boháčů u Petrohradu .

Informace západních novinářů kupodivu nechaly většinu ruských politiků v klidu. Pouze Sergej Juščenkov, člen parlamentní frakce strany Svaz pravých sil, vyjádřil zklamání nad tím, že Kreml k celé sérii obvinění Putina stále mlčí. "Podle mého názoru je nutné obrátit se k soudu. Informaci tentokrát přinesl respektovaný časopis, a může tak být zasazen těžký úder celé zemi," řekl poslanec.

Nejbližší posuzování důvěryhodnosti Ruska se uskuteční na zářijovém mezinárodním jednání v Paříži, kde budou představitelé z bezmála třiceti států rozhodovat, zda mají zavést sankce proti Rusku jako zemi umožňující praní peněz zločinných syndikátů . Putin si ovšem již připravil svůj argument - na poslední chvíli prosadil schválení zákona, který by měl zúžit prostor pro podobné nelegální transakce.





Vraždy na státní objednávku


O tom, jak v Rusku již dlouhou dobu srůstají ruské tajné služby a organizovaný zločin do jednoho organismu, tento týden vypověděl i skandální text publikovaný pravicovým listem Novaja gazeta. V úryvcích z připravované knihy dlouholetého pracovníka FSB Alexandra Litviněnka se podrobně líčí, jak ruská kontrarozvědka cílevědomě řídila činnost mnohých zločineckých struktur. Viz: http://www.maidan.org.ua/static/mai/1109731267.html

Litviněnko, který letos v květnu získal politický azyl v Británii, je spojencem protiputinovského magnáta Borise Berezovského. Jeho tvrzení jsou ale podle znalců přesná. Putinovi kolegové, a to i v době, kdy Vladimír Putin sám od roku 1998 FSB řídil, měli jednak od soukromých firem získávat peníze pro vlastní potřebu, ale současně je využívat i k plnění "delikátních úkolů" - k vraždám.

Litviněnko v této souvislosti uvádí dlouhý seznam zemí (mimo jiné Jugoslávii, Ukrajinu, Irák), kde najatí vrazi likvidovali lidi, kteří se tam pokoušeli před FSB skrýt. Marně. Viz

http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2003092402


RUDÁ MAFIE V NEW YORKU
Rusové zatím nejsou schopni úspěšně se zapojit do světové ekonomiky, a tak vedle nerostných surovin vyvážejí to jediné, co umějí opravdu dobře - organizovaný zločin. Tímto způsobem vysávají celý svět.
Americký deník The New York Times 19. srpna 1999 zveřejnil zprávu, která otřásla celou zemí: ruská státní mafie vyprala prostřednictvím amerického finančního ústavu Bank of New York nejméně 4,2 miliardy dolarů (v přepočtu asi 147 miliard korun). Podle dosud zveřejněných, ale zatím neověřených informací se však tato částka bude blížit spíše deseti miliardám USD, což je asi 350 miliard korun.
Náhodný objev

Před dvěma lety začala britská Národní služba pro potírání zločinu (NCIS) sledovat aktivity společnosti YBM Magnex se sídlem nedaleko americké Filadelfie. Tuto firmu založil významný představitel ruského podsvětí Semjon Mogilevič (viz článek na straně 46). Britové měli podezření, že podnik pere v Londýně a v Kanadě špinavé peníze. Vyšetřování případu přivedlo pracovníky NCIS ke společnosti Benex Worldwide, která měla svůj účet vedený u londýnské pobočky Bank of New York. Od října 1998 do března 1999 vyšetřovatelé na tomto kontě zaznamenali zhruba deset tisíc bankovních převodů. Celkovou částku vypočítali na 4,2 miliardy dolarů. Okamžitě jim došlo, že zřejmě narazili na Mogilevičovu pračku špinavých peněz a upozornili své americké kolegy. Banka ihned odvolala své dvě klíčové zaměstnankyně - Natašu Kagalovskou a Lucy Edwardsovou. Obě ženy se narodily v Rusku a pracovaly ve východoevropské divizi Bank of New York. Manžel Kagalovské (Konstantin) zastával v letech 1992 až 1995 post ruského zástupce v Mezinárodním měnovém fondu . Edwardsová se do Spojených států provdala v osmdesátých letech, aby se později rozvedla a znovu se provdala za ruského podnikatele Petera Berlina. Berlin je podle dostupných informací získaných deníkem The New York Times jediným majitelem a zároveň ředitelem společnosti Benex Worldwide.





Peníze na pomoc Rusku?


Minulý týden zabavily americké bezpečnostní orgány ze dvou účtů vedených u Bank of New York asi dvacet milionů dolarů. Obě konta patřily společnosti Benex. Speciální jednotka pro potírání ruského organizovaného zločinu, kterou spolu s FBI založila newyorská policie, však podle zprávy deníku The New York Times prověřuje i další konta.

Oficiálně zatím FBI žádné vyšetřování nepotvrdila, nicméně Bank of New York ve svém prohlášení z minulého týdne sdělila, že spolupracuje s bezpečnostními orgány na "vyšetřování pohybů peněz pocházejících z Ruska" . Ve čtvrtek byla o případu velice podrobně informována americká ministryně spravedlnosti Janet Renová.

Také ruská generální prokuratura minulý týden oznámila, že hodlá zahájit vlastní vyšetřování případu. Ruské úřady zároveň ujistily, že s praním špinavých peněz ve Spojených státech nemají nic společného.

Minulý pátek ovšem deník The New York Times zveřejnil informace, podle kterých procházely bankou špinavé peníze celý půlrok bez toho, aby je Bank of New York zaznamenala. Celkem devět účtů společnosti Benex Worldwide bylo totiž založeno mnohem dříve než v březnu 1998, jak se do minulého čtvrtka americké bezpečnostní orgány domnívaly.

The New York Times také v pátek informovaly o tom, že část vypraných peněz mohla pocházet z Mezinárodního měnového fondu, který v roce 1998 poskytl Rusku finanční pomoc ve snaze zastavit řetězové pády ruských bank a posílit rubl. Ministerstvo spravedlnosti se však podle důvěrných zdrojů amerického deníku zatím nedomnívá, že by skandál jakkoli souvisel s aktivitami Mezinárodního měnového fondu.





"Noví" Rusové...


Právě v Mezinárodním měnovém fondu získával své zkušenosti se světovým bankovnictvím Konstantin Kagalovskij (42), který zřejmě pomáhal při transferu peněz na účty společnosti Benex Worldwide. Když se po dvou letech ve funkci ruského zástupce u MMF Kagalovskij loučil se svými kolegy ve Washingtonu, kde fond sídlí, řekl jim, že jeho nový zaměstnavatel - ruská banka Menatěp Bank - bude jedním z pilířů transformace z komunismu do kapitalismu. Deník The Wall Street Journal minulý týden citoval tehdejší Kagalovského slova v tom smyslu, že Menatěp Bank bude pomáhat generovat prestiž a sílu rodícího se ruského soukromého sektoru.

Na první pohled se jeho slova brzy začala naplňovat. Kagalovskij se nastěhoval do luxusního hotelového apartmá s výhledem na Kreml a byl jmenován prvním náměstkem ředitele Menatěp Bank. Počátkem roku řekl na valné hromadě akcionářů, že Menatěp Bank se brzy stane významnou světovou bankou. Svým způsobem měl pravdu. Banka sice loni zkrachovala, ale nyní se stala předmětem vyšetřování v souvislosti s jedním z největších případů praní špinavých peněz v historii USA.

Kagalovskij působí v současnosti ve funkci místopředsedy představenstva ropné společnosti Yukos, kterou v roce 1996 zprivatizovala za velmi nejasných okolností právě Menatěp Bank.

Zajímavý je i příběh Kagalovského manželky Nataši. Narodila se v roce 1954 v tehdejším Leningradu, kde vystudovala orientální vědy. V roce 1979 emigrovala (anebo byla vysazena na Západ sovětskými tajnými službami) do Spojených států a na Univerzitě v Princetonu vystudovala obor zaměřený na Blízký východ. V roce 1986 nastoupila do Irving Bank, kterou v roce 1988 pohltila právě Bank of New York. V Irving Bank se Kagalovská seznámila s Lucy Edwardsovou.

Před sedmi lety byla Nataša Kagalovská vyslána do Ruska, aby spolu s dalšími americkými bankéři pomohla v komunismem zdecimované zemi vytvořit bankovní systém západního střihu. Její šarm a schopnosti ohromily v Rusku nejen americké poradce. Krátce po návratu ze své mise povýšila v roce 1992 Nataša - tehdy ještě Gurfinkelová na šéfku východoevropské divize Bank of New York. Ve svých sedmatřiceti letech se zdála být ženou na svém místě. Nejenže plynně hovořila rusky, ale dokázala pro banku zajistit v Rusku i velice lukrativní obchody. Její "akcie posílily ještě tím, že za muže si vzala někdejšího prominentního kremelského reformátora a později bohatého ruského podnikatele Konstantina Kagalovského.

"Každý ji znal, řekl v rozhovoru pro The New York Times bývalý předseda jedné významné západní banky, která intenzivně obchoduje s Ruskem. " Byla to jednička, především díky svému manželovi , dodal.

Před deseti dny se však její hvězdná kariéra zhroutila. "Je to vážná věc. Řekli mi, abych s nikým o ničem nemluvila. Je mi to všechno moc líto, řekla Kagalovská minulý týden v krátkém telefonickém rozhovoru pro The New York Times.



Rusové kromě nerostných surovin vyvážejí to jediné, co umějí opravdu dobře - organizovaný zločin. Americký deník The New York Times 19. srpna 1999 zveřejnil zprávu, která otřásla celou zemí: ruská mafie vyprala prostřednictvím amerického finančního ústavu Bank of New York nejméně 4,2 miliardy dolarů (v přepočtu asi 147 miliard korun). Podle dosud zveřejněných, ale zatím neověřených informací se však tato částka bude blížit spíše deseti miliardám USD, což je asi 350 miliard korun.
  03.12.2007 20:37 SOS
 
Stravenky za 30 Kč a valorizace o 1,5% to je nová koncepce této složky a budoucnost této ponorky.
  03.12.2007 20:35 REFORMA POLICIE
 
STRAVENKY ZA 30? TO JE FLIRT?
  05.12.2007 16:17 ?
 
Pořiď si slovník cizích slov, ať víš, co píšeš, ty FLIRTE!
  03.12.2007 19:34 Znechucený
 
Vážení kolegové,
nedalo mi a musím po dlouhé době reagovat. Vím, že tato část DF není určená pro toho pána nahoře, ale přesto si myslím, že je analyzováno pracovníky MV. V neposlední řadě si myslím, že reagovat k tomu určené části DF pro pana Langera, je stejně házením hrachu na zeď. Po ročním zúčtování mě nikdo nepřesvědčil, proč bych měl u této firmy s.r.o. nadále setrvávat. Jenom když vidím, jak se jim krásně povedlo uvolnit ten generační špunt, musím se tomu jenom smát. Na nejbližším OOP, kde jsem v minulosti začínal, odešlo 95 % policistů ve středním věku, velmi zkušených s naslouženými 10 až 20 lety a v současnosti jsou zde většina do tří let. Musím se dále smát tomu, když vidím, že ve funkci VO je kolega, který by za normálních okolností nikdy funkci nedostal, ale jenom proto, že zde zůstal z té střední generace jako jediný, tak mu to nabídli a on to vzal. Nezávidím, pouze se divím. Co se zde děje, jsem za více než jedenáct let, co zde působím, nezažil. Zkušené dobré chlapy, kteří rozumějí své práci necháváte odejít a zůstávají policejní důchodci a mladí nezkušení, kteří se nemají od koho učit a pod velkým tlakem a za pochodu se učí zvládat policejní řemeslo. Byl jsem vždy hrdý na svou práci, ale necítím, že by si jí někdo vážil, a proto odcházím. Přeji všem kolegům a kolegyním lepší budoucnost u této s.r.o. a hlavně pevné nervy. Já už jsem jim přestal věřit ….
  03.12.2007 20:33 Kolaps
 
Nebudeš sám kdo odejde, těch lidí bude jěště mnoho a pan Langer bude jednou vyhodnocen jako člověk který více bořil než zlepšoval.
  03.12.2007 21:46 Miras
 
Dobře napsáno, po delší době něco, co má hlavu a patu....
  03.12.2007 21:51 kdos
 
Stejný stav je i na Praze západ a je to přesně jak si napsal, pouze zde není ani ten velitel a pokud jde o oddělení, tak vedením pověřen jsou na všech odděleních krom jednoho. Jsem však bohužel jeden z těch co to vzdal a utekl z lodě. a se svými 38 lety a odslouženými 18-ti jsem odstranil generační špunt z OOP.
  04.12.2007 00:14 Jan
 
Dobře již bylo. Na jednom OOP na okresním městě západně od Prahy by ti záviděli i toho jednoho muže středního věku co dělá teď velitele. Tady mají za vedoucí "patnáctiletého kapitána" a zástupce "patnáctiletou kapitánku". Kam doplují ...?
  04.12.2007 14:26 Nespokojený Policista
 
pro -KOLAPSe-
S Tvým předchozím příspěvkem v této části, zvláště s druhou polovinou věty NAPROSTO SOUHLASÍM
  04.12.2007 19:54 Z.
 
Naprosto souhlasím i já jsem odešel po 20 letech převážně kvůli p. ministra. Srdcem jsem pořád polda a v civilu to není až tak jednoduché jak se na první pohled zdá, i tady jsou výběrovky předem dány a kdo nemá známé musí se snažit oto více. Někdy se zdá, že je to začarovaný kruh. Druhá strana mince je ta, že člověk není pod takovým stresem a tlakem jako u PČR. Každý by měl zvážit své možnosti a připdně si předem zajistit novou práci než odejde, oto to pak bude snažší. Těm co odešli i těm co vydrželi přeji hodně štěstí.
  02.12.2007 20:38 VÝSMĚCH
 
Jižní čechy mají od nového roku stravenky za 30,-Kč místo stavajících 25,-. Nevíte někdo kolik se bude připlácet ze svého?
  03.12.2007 17:01 fds
 
29,-kč
  03.12.2007 19:43 Je to legrace
 
Vážený pane kolego, chápu tvoje starosti, ale řešení je prosté, ať nám jednoduše pořádně zaplatí. Stravenka za 30,- Kč = výsměch řadovému policistovi. Chtěl bych vidět, ve které hospodě dostaneš oběd za 30,- Kč. Možná v poslanecké sněmovně, tam maj ceny jak za totáče .... CHA! Zkus se zeptat, jak to mají s papáním v armádě. To je určitě jiná kávička ....
  04.12.2007 21:53 Zdeno
 
Jo to máš pravdu. Ale zapoměl jsi dodat, že si na ni doplatíš místo šestnásti hned dvacetjedna korun.
  02.12.2007 15:03 karel
 
HMM,nejsem odvážlivec,já pracoval u městské policie 10 let a tam to šlo od desíti k pěti.A finančně se to nedá vůbec srovnat.Takže já du jen do lepšího a nestěžuji si vůbec na nic.
  02.12.2007 20:09 procitnutí
 
Brzy procitneš až pochopíš, že jsi tu jen KUS.
  02.12.2007 21:45 MP-PČR
 
Jí jsem od té MP také odešel a dnes bych se tam hnedky vrátil.
Rozdíl v penězích mezi PČR a MP nějaký podstatný není, platí svátky, soboty, neděle, přesčasy, pěkné vánoční prémie ( když si dají pěkné odměny vedoucí odborů, tak solidní dají i těm " nižším " ). Starosti tak na 1O % oproti PČR, možnost kázeňského trestu žádná. U Policie ČR je to úplně jiné. Za sebevětší prkotinu ti zde hrozí samý trest a že si to moc dobře uvědomuješ. Však poznáš sám. Budeš chodit do práce zadarmo atd. Těch negativ je oproti MP spusta. Kdysi u nás z MP, chtěli jít také k PČR. Tak se ptali jak to chodí a po právdě jsem jim ten náš systém vysvětlil. Také často vidí, jak chodíme z práce později než je oficiální končící čas, což oni neznají. Odbije a jdou domů. To u nás neplatí a plus ještě těch 150 hodin zadara. Dal jsi se na řeholi, to si piš, ale bylo to tvé svobodné rozhodnutí, jako u mě, takže ti přeji pevné nervy v té naší často nesmyslné buzeraci lidí, kteří to často tahají ze všech sil a ještě je to málo.
  02.12.2007 21:49 MP-PČR
 
Jo ještě dodám. Nikdo z té naší MP nakonec po těch zjištěných informacích a i očitých zkušenostech, jak to u PČR chodí nakonec zůstali tam kde jsou a kór v dnešní době se k PČR nehrnou a jsou rádi, kde jsou.
  03.12.2007 11:05 pro Karla
 
Karle otázkou je, kde jsi pracoval u té MP. Můžu tě ale ujistit, že u PČR je to jedno. K těm pěti to jde téměř všude. Není to jen o penězích, ale pokud jsi spokojen, že ti proplatí cestovné, zažiješ v budoucnu spousta zklamání. Přes to ti přeji hodně úspěchů i když úspěch sám je, že tě někdo dokázal k nástupu přesvědčit.
  03.12.2007 13:34 Karle
 
nezapomeň na to, že smlouvu s tebou uzavřou jen poprvé. Nevím na jakou dobu se dnes cestovné při nástupu uzavírá (asi jak kde), ale žádné prodloužení není a nebude. Pokud máš služební působiště několi set km od bydliště, počítej do budoucna náklady s dopravou do zaměstnání navíc. Neproplatí ti ani halíř...
  01.12.2007 20:06 karel
 
DÍKY,takže jestli tomu rozumím dobře,tak se proplácí každý týden cesta tam i zpět,to jest 8 cest do měsíce.díky
  01.12.2007 19:37 karel
 
Prosím někoho,kdo má po ZOP nebo je v ZOPCE,jestli neví jak je so s proplácením cestovních nákladů.V pondělí nastupuji do Brna,jsem z TP a zaslechl jsem,že proplácejí jen dvě návštěvy rodiny do měsíce.DĚKUJI za informaci.
  01.12.2007 20:01 mirek1
 
Já končil ZOP v únoru 2007, proplácené byla v týdnu cesta do místa bydliště a zpět.
  02.12.2007 13:33 .
 
Hmmm zase jeden odvážlivec, která naskočil do jedoucího vlaku pana ministra Langera. Nezávidím ti
  02.12.2007 20:08 bod mrazu
 
Bože víte do jakého vlaku jste nastoupili, vždyť to řidí pan Langer.
  01.12.2007 16:52 kkkk
 
http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/marie-benesova.php?itemid= 2136
  01.12.2007 13:35 Chytry z Nitry
 
Info pro rodiče, jenž pobírají rodičovský příspěvek na dítě ve výši 7582,-Kč:
V současné době zasílá pan ministr práce a soc. věcí RNDr. Petr Nečas rodičům informativní dopis, jehož součástí je žádost o rodičovský příspěvek. V tomto dopisu hned na počátku sděluje rodičům, že rodičovský příspěvek v dosavadní podobě k 31. 12. 2007 ze zákona zaniká (neuvedl však podle kterého zákona a ustanovení) a pokud rodič, který v současné době rodičovský příspěvek pobírá, jej chce pobírat i nadále od 1. ledna 2008, musí o něj znovu požádat.
Doporučuji všem, kteří příspěvek pobírají, aby tento zastrašující, navádějící a nepodepsaný dopis ignorovali a žádnou novou žádost nepodávali a vyčkali rozhodnutí o odejmutí dávky, které je odbor stát. soc. podpory povinen v případě odejmutí dávky vydat, dle § 69 zákona č. 117/1995 Sb., o státní podpoře.
V případě, že si sami znovu podáte žádost o již jednou přiznaný rodičovský příspěvek, tak bude s vámi na základě podané žádosti zahájeno nové správní řízení a bude vám přiznán příspěvek dle nové právní úpravy, platné od 1. 1. 2008 a bude vám tímto odebráno již jednou přiznané právo.
Vím, že to zde do této diskuze nepatří, ale jako bývalý policista Vám chci trošku pomoci.
  30.11.2007 22:16 šnek
 
ETŘ, EKIS,ZIS a další fenomény brzdí policisty v jejich efektivnější a důležitější práci než je administrativa a statistiky.
  01.12.2007 21:31 polda
 
Drahý kolego vidím, že vůbec nevíš a čem píšeš a že jsi asi nesloužil v době, kdy tebou uváděné programy nebyly. A jestli poukazuješ na to, že díky Ekisu ikdyž nějaké mouchy má je tak trochu větší pořádek v účetních dokladech základních útvarů a díky ETŘ snadná a větší kontrola spisové agendy a policistů, kteří nemají svou práci v pořádku, tak je vše v naprostém pořádku. Tak prosím pořád jen nebračte, že je to horší.
  02.12.2007 10:50
 
polda: souhlas
  02.12.2007 21:19 Pro Poldu od F1
 
Já jsem v době neEkisů, neETŘ sloužil, ale o tom ETŘ řeknu toto : Solidní přehled o spisech a o lidech " prošlých přes ETŘ ", ale tu administrativní náročnost, která při zpracování spisů z toho nakonec postupně do dnešní doby vylezla, dokáže zhodnotit už jen ten ( myslím obyčejné policisty dělníky, kteří přijímají oznámení ), kdo ty spisy dělá, nikoliv ti vedoucí, kteří s tím pracují stylem hezká kontrola podřízených při jen " prohlížení " a psaní úkolů.
Udělal již někdo srovnání, jak to nyní trvá dlouho od zadání věci do ETŘ, přes výslech, zdlouhavého naskenování fotek z ohledání místa činu, zdlouhavého naskenování různých účtenek odcizených věcí, zadání odcizených věcí, které již byly jednou popsány ve výslechu znovu do položky odcizených věcí s někdy preblematickým vyhledáváním správného tématu odcizené věci metodou pokus-omyl s opětovným popisem, jako ve výslechu, tedy duplicitou. Další problémy s duplicitou v sytému KSU, kde při změnách v průběhu šetření se musí zvlášť provádět opravy v položkách v KSU a znovu zvlášť v ETŘ.

Osobně jsem kdysi prohlásil : " Jednou budou perfektní evidence a nebudem k tomu mít přístup, protože budou obavy, aby někdo tyto informace nezneužíval.

Takže to se již vyplňuje, protože když si mohl člověk aslespoň ten systém pochválit ve vyhledání " založených osob " a dohledání jejich kontaktů - telefonních čísel z jiných spisů jiných oddělení, například, kdy tito lidé byli na telefonních číslech již ve starých spisech nedostupní, tak člověk sehnal z novějších spisů z výslechů aktuální tel. čísla , tak nyní je již přístup do jiných spisů odebrán. Takže některé dobré věci jsou pryč a závěr ?

Detailní systém, ale z toho vyplývající administrativní náročnost, dobrý přehled o spisech, o podezřelých, ale rozhodně to není systém o tom, že by policistům ulehčil a mohli by být v terénu, ba naopak můj strávený čas v kanceláři oproti době před ETŘ narostl a upozorňuji, že tento názor slyším i ve svém okolí.
Pokud by byl tento systém u policie například v Nizozemí, kde trestné činy s neznámým pachatelem od počátku nevyšetřují ( jen zjednodušeně na recepci evidují civilním pracovníkem ) a tento sytém by byl používán na zjednodušené zaevidování neznámého TČ bez výslechu, bez ohledávání, bez skenování a pouze na vyplnění popisu deliktu a základních položek k deliktu, pak bych řekl, že je to nebyrokratický výborný systém.
Já ale na tom ETŘ pracuji a trávím v kanceláři, jak jsem řekl delší čas, než v době, kdy tento systém nebyl. Takže velitelé kontrolují, prohlížejí a čas strávený u jedného zpracovaného případu včetně " úžasně rychlého skenování a zařazování naskenovaných položek " jaksi neznají. To že tento systém budou funkcionáři vynášet do nebe mě nepřekvapuje . Taky by se mě líbila taková kontrola poddaných. Ale já to vidím ze strany nefalšované pravdy, ze strany poddaného, který se rozčiluje u pomalého skenování, u pomalého intranetu, u padajícím systému, který zamrzne ve 3/4 výslechu, tedy o věcech, které v kanceláři nadřízených s novými počítači nejsou jaksi na " pořadu dne " a jejich myšlenkové pochody, požadavky na práci podřízených, často stylem musí to jít - poručíme větru, poručíme dešti, jsou skutečně někde v nereálnu, v oblacích. Finito.
  04.12.2007 23:36 XXX
 
Souhlas s F1.
To co jsi kolego napsal je čistá pravda. Když se k tomu ještě přidá naše úžasná technika "počítače z roku raz dva" tak to je super. Nejlepší je, když píšeš protokol a jak uvádíš počítač zamrzne ve 3/4, nebo spadne celý systém, to se potom dost blbě vysvětluje občanovi, že se musí vše psát znovu od začátku.

Co se týká nahlížení do spisů, tak ne, že se nedostaneš do spisů cizích, ale nemáš nárok nahlédnout ani do spisů vlastních jakmile je uzavřený, nebo předaný jinam.