Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  01.02.2007 17:32 Není co dodat
 
Podivné poměry v české policii

Hydepark

Jen několik týdnů platí nový zákon o služebním poměru a možná se dočkáme úplně první demonstrace policistů, hasičů a pracovníků Vězeňské služby. Nebudu se divit. Zákon je nevlídný k těm, kdo nasazují život přímo na ulici a jež opravdu potřebujeme, tedy k řadovým pracovníkům těchto složek. Protestují, že jim zákon peníze sebral. Desetitisíce přidal přebujelému, mnohde přestárlému a nevzdělanému managementu, do kterého počítám i mnohá tzv. metodická pracoviště.

Mužstvo se oprávněně cítí podvedeno. Spravedlivý systém nočních příplatků, příplatků za soboty, neděle a svátky byl zrušen. Je to krok zpět, podobný systém platil za komunistů a všichni si oddechli, když byl zrušen. Dnes budou téměř stejně odměněni ti, kdo chodí do práce od pondělí do pátku, skončí denně ve čtyři, jako ti, kteří jsou ve službě 24 hodin denně, sedm dní v týdnu.

Policie ČR je zralá k reorganizaci. Bafuňáři, jak vzletně nazývají zkostnatělé velení někteří vysocí představitelé ministerstva, sami neodejdou. Naopak. Budou sedět na svých židlích co nejdéle, protože potřebují vysoký roční průměr. Z toho se jim pak vypočte renta. Neprošel totiž návrh poslance Kalouska, který předpovídal ve Sněmovně koncem loňského roku atak na státní rozpočet v budoucnosti a snažil se maximální výši renty omezit na rozumnou mez. Jako nový ministr financí se s těmito výdaji bude muset poprat.

Jeho návrh nezískal většinu, a tak se bafuňáři po roce dočkají. Po odsloužení 25–30 let budou do smrti pobírat až 50 procent z hrubého platu v čistém. Mají-li dnes okresní či krajský ředitel a jeho zástupci, ředitelé všech možných služeb, oddělení a pododdělení na policejním prezidiu přes 50 000 hrubého (stačí se podívat do tabulek a nasčítat příslušnou třídu, příplatek za vedení až 14 tisíc, zvláštní příplatek až 4 tisíce, osobní příplatek až 100 procent platového tarifu), pak lze očekávat výsluhové příspěvky vyšší než 25 tisíc měsíčně u pětačtyřicetiletých až padesátiletých vysloužilců, kteří statečně v kanceláři čekali, až tento štědrý zákon začne platit. Odejdou, ale až za rok. A bude jich hodně. Nechci domýšlet, co na to řekne rozpočet.

Mladí si počkají

Mladým zákon také dopřál. Po nástupu je čeká služební (pracovní) poměr na dobu určitou, a tak tři roky nedosáhnou ani na půjčku, v kombinaci s tristním platem sekretářky malého podniku a perspektivou dlouhého stoupání po žebříčku tříd. Mohou se snad jen radovat z pracovní doby o půl hodiny kratší, než máme my ostatní podle zákoníku práce, a ze 42 dnů dovolené.

Hodnosti, to je kapitola sama pro sebe. Do loňského roku to byl odraz doby služby, vzdělání a někdy i systému odměny za příkladné činy. V současnosti máme případy, kdy hodnost podplukovníka má středoškolsky vzdělaný chlapec na policejním prezidiu, který nastoupil doslova před měsícem. Z podplukovníka na nadporučíka pak spadl dlouholetý pracovník na základním útvaru s vynikajícími výsledky a vysokou školou. Komické? Ne, smutné a nesmyslné.

Vztahy uvnitř sboru nebyly dobré před zákonem. Jak se budou vyvíjet nyní, když na centrálních útvarech budou za stejnou práci odměňováni (a hodnostmi preferováni) policisté, kteří dělají úplně stejnou práci jako ti na okresních ředitelstvích, jen na jiném území. Není totiž rozdíl v práci vyšetřovatele okresu, kraje a centrály. Všichni musí pracovat se špínou, pachateli a mnohdy riskovat i život. Ti v organizační struktuře nejvýše nejsou ti nejchytřejší ani nejlepší. Koneckonců jimi zbabrané případy zná celý národ – připomenu jen akci Krejčíř. Těžko se těmto přeplaceným lidem bude spolupracovat s dělným policejním mužstvem na nejnižších útvarech.

Kdo nic nedělá...

Systém by mohl fungovat, kdyby třídy byly nastaveny přísně podle druhu vykonávané práce. Mezi kriminalistou na okrese, kraji či centrále nemůže být rozdíl násobku platu. Kritika je však u sboru brutálně potlačována, takže k žádné demonstraci ani jinému projevu nesouhlasu asi nedojde. Jen lumpové se mohou radovat. Policisté se budou raději dívat jinam.

Výsledky činnosti, která závisí na iniciativě, osobním nasazení a erudici, budou minimální. Vlastně už jsou. A přebujelý velitelský aparát se na to může z kanceláře jen dívat, ostatně i jim tento stav vyhovuje. Kdo nic nedělá, nic nezkazí. Jediný, kdo na to doplatí, je občan.

***

Nový zákon o služebním poměru je k policejnímu mužstvu velmi nevlídný

O autorovi| Stanislav Huml bývalý dopravní policista
  22.11.2009 17:30 jaro 2009 3%
 
A proč se teď brání snižování o 4%. 10% bez milosti.
  22.11.2009 17:45 xx
 
ano, tak je to správné, tak to má být
  18.11.2009 19:03 rentiér <Ladislav.marek@volny.cz>
 
Jak to tak čtu, to jste pánové přepískli. Hlavně anonymně.Pro Re, opravdu to zde nemá cenu, ale nepořádek a negativa u PČR se nás též rentiérů dotýkají. Jedná se o naše požitky. K panu Ano. Je pravdou, jednou policista, navždy policista. Za službu 25 let u PČR se nestydím. Mnoha lidem jsem pomohl, byla to moje práce.Zpátky bych se již nevracel.Bývalým kolegům přeji hodně zdraví, ať se jim ve službě nic nestane, nikdo jim nic nedá. Sám jsem proti lupičům 2 x použil služební zbraň.Víc to nemá cenu rozebírat.K panu for Ano Je slušné se představit, ať vím s kým mám tu čest.Jenom k upřesnění Vám zde napíši toto. Po odchodu od policie jsem pracoval mimo okres, pěkná práce, dobře pracená. Ale mám invalidnícho syna. Maminka mně v tu dobu těžce onemocněla. Tak jsem se musel z rodinných důvodů vrátit domů a nechat lukrativní práci. Druhý den jsem byl zase v pracovním poměru jako skladník. Pak přišla krize, ne vlastní vinou jsem přišel o práci.Je pravdou, že jsem na pracáku. V té době maminka měla zase těžkou cévní příhodu, otec též úraz. Také jsem se musel postarat o babičku, není to jednoduché získat domov důchodců.Abych to v životě neměl lehké, mám plně invalidního syna, učí se v Jedličkově ústavě. Mám hodnou ženu, spokojené manželství.Pak přišla další rána, dne 18.09.2009 mně zemřel mladší bratr, nechal mne byt. Měl jsem nabídky k práci, kdo chce dělat, tak si práci najde. Ale nabídku jsem odmítl, musím zaopatřit rodinu. Co se týče pana takyrentiér, jestli jste rentiér nemontujte se do mých rodičů. Celý život poctivě pracovali pro tuto společnost,až z toho mají podlomené zdraví. Nejsou sami, urážíte další poctivé důchodce.Když jeden z nich zemře, druhý má existenční problém. Takže pánové,aby jste si na moje slova za 20 let nevzpomněli, jestli bude vůbec na důchody. Také by se Vám ve stáří nelíbilo platit tisíce za léky a nesmyslné poplatky a podobně. Dále pro pana takyrentiér, nepřál bych Vám , jestli máte rodiče,,mít je těžce nemocné.Co se týče výslužky/ tzv. sociální dávky pro ztížení pracovní uplatnění / s tím já problém nemám. Něco jsem dal pro společnost. Také jsem pracoval manuelně jak před, tak i po službě u PČR. V současné době a ani do smrti nemám finanční problém. Vyrostl jsem za socialismu, bylo samozřejmostí pro slušného člověka pracovat. Já s tímto vůbec nemám problém.To co jsem napsal, může potkat každého z Vás. Jak zde již bylo sděleno, diskuse zde nemá cenu. Urážet není umění, natož anonymně. Pro for Ano, bylo by dobré se předstravit, když mě tak dobře znáte a nemístně umíte urážet. Přeji Vám pánové vše dobré, hlavně zdraví, práci, štastnou rodinu, spokojennost s pozdravem jenom občan.
  19.11.2009 09:09 XXXP
 
pro rentiera
Ladislave, nereaguj prosím na ty blbečky provokatérský. Vždyť musíš vidět, že si z tebe dělají jen legraci a jen tě provokují. Odhaluješ zde celý svůj soukromý život a o těch blbečcích nic nevíš. Tito se jen baví na tvůj úkor a mají z toho ještě srandu. Prosím tě piš jen k věci a nereaguj na jejich provokace. Přeji hodně štěstí a v rámci možností spokojený život.
  19.11.2009 18:07 Ano
 
ty jsi pracoval jako policajt? Když tu vykdákáš vše!
  18.11.2009 18:25 Zajímavé
 
http://www.nosp.cz/AKTUALNE/vyzva-pro-zamestnance-rozpoctove-sfe ry
  17.11.2009 23:03 rentiér <Ladislav.marek@volny,.cz>
 
Pro přečíst. Mluvil jsem s vysokoškoláky, s bývalou učitelkou mého syna ze základní školy, s dalšími,co studovali Bc,Mgr, JUDr a podobně.Co uvádí xxxp je pravdou.Jinak se střední škola po vyučení mohla studovat tak, že vyučený šel do druhého ročníku průmyslovky, nebo vyučení s maturitou, SOŠ, SOU, tedy 4 roky, nebo dálkově, večerně, většinou 2 - 3 roky tzv. nástavba. nebo též po vyučení jako střední průmyslova škola pro pracující a podobně.Byly v té době různé možnosti. Vždy zakončená maturitní zkouškou.Říká se tomu úplně střední odborné vzdělání, když gympl, tak úplné střední všeobecné vzdělání. Jen tak na vysvětlenou. Je vidět, že umíte jenom rýpat. Jsem zvědat, jestli mně také odpovíte na to, co jsem Vám před tím napsal. Též se představíte. S pozdravem příjemného večera rentiér.
  18.11.2009 08:36 re
 
Ladislave, jsi jak píšeš už nějaký pátek v civilu, tak se na handrkování na těchto stránkách vykašli, nemá to stejně žádný význam.
  18.11.2009 09:42 Ano
 
mě také připadá, že by se hrozně rád vrátil zpět.
  18.11.2009 11:59 for Ano
 
rentier sedí doma,protože už je dlouho na pracáku,toto DF je jeho adrenalín,tak mu ho neber
  18.11.2009 17:24 takyrentiér
 
pro for ANO - kolego vy snad rentiéra znáte ? tak nám o něm ještě něco sdělte, píšete že sedí doma a už je dlouho na pracáku. Dle jeho příspěvků to však vypadá že pracuje 25 hodin denně, jaký má o všem přehled. To DeFko mu nikdo nebere, nebojte, když tím žije, ale je vidět že on už na důchod a spokojené stáří má již našporováno a to furt pláče nad tím jak se mají důchodci, včetně jeho rodičů , špatně. Tak zas někdy ...
  18.11.2009 18:40 sniper
 
... bývalý kolego Ladislave, po delší době jsem zavítal na tyto stránky, divím se, že Tě to baví, handrkovat se tu se stále jedním a tím samým duševně nemocným rejpalem měnícím nicky jak ponožky :-)
  18.11.2009 21:49 Ale
 
náš Spící Sniper se probudil? Prý že to tady nebude sledovat. Zase vedle jak ta jedle. To jsi policajt,bože!!!
  17.11.2009 22:42 rentiér <Ladislav.marek@volny.cz>
 
Pro Přečíst. Píšete bláboly.Počítat snad umíte. Kolik škol jsem studoval Vám může být jedno, ale vždy zdárně se státní zkouškou.Položil jsem Vám stejné otázky, neodpověděl jste mi. Anonymně urážet umí jenom chudák. Když zde z kolegů něco napíše, věcně, tak se zde do nich též někteří anonymně navážíte. Ale na jednu otázku Vám odpovím, která Vám leží v žaludku,aby dušička měla pokoj. Vyučení elektro, pak elektroprůmyslovka, základní policejní škola, střední policejní škola. Jinak ty státní školy neměly nic společného s Plzní.Nějaké ty kurzy, školení i v civilu. Jsem zvědav, jak jste studoval vy. Doufám, že nejste zbabělý a nebudete zde nesmyslně anonymně rýpat a představíte se.Jestli jste mladík, tak staršího nepoučujte.Něco jsem společnosti dal a nemám s tím problém.Tímto Vám slušně odpovídám. S pozdravem rentiér.
  17.11.2009 20:29 rentiér <Ladislav.marek@volny.cz>
 
Je vidět, že jenom provokujete. Napište něco o sobě, kolik je Vám let, co jste studoval.Kde pracoval, jaké hodnoty jste vytvořil pro blaho společnosti. Také by mě to zajímalo, nejen mne. Ale do nikoho bych se nenavážel,když jej neznám. K těm počtům, mám za to, že umíte počítat. Napsal jsem Vám to přece jasně, stručně a srozumitelně. 15 + 34 je 49.Uvedl jsem, necelých 15 let, měsíc do 49 let. Myslím, že to není složité na nepochopení. Učení se také počítá do zápočtu na důchod. Jinak jsem uvedl v původním textu ccc 34 let. Tak , v čem je problém. S pozdravem příjemného večera pane přečíst rentiér.
  17.11.2009 21:52 přečíst ?
 
Teda p. rentiére, vy se do toho ale šerredně zamotáváte !!! Psal jste že jste vystudoval několik státních škol a zdarma - doposud jste nám však nesdělil jaké, ale budiž. K vašemu bývalému kolegovi co studoval v Liberci bakaláře za 50 tis., no nevím, nevím, ale vím, že v Liberci se bakalář studoval celkem 4 roky, kdy pouze tzv. 0 ročník se platil a to ve výši 5 nebo 7 tis., teď nevím přesně, pak se neplatí již nic, no a magisterské studium za 70 tis., tím jste mě pobavil, neboť co se studuje v Liberci, tak jde převážně o st. školy. To jenom pro upřesnění. Ale stále pane rentiére dlužíte odpovědi z dnešního dne v 13.47 hod. Sále mi to nějak nevychází - píšete od 15 let v učení, dejme tomu do 18,5 roků vašeho života, potom 25 let u PČR, to by vám již bylo 43,5 roků, nyní vám bude 49 tzn. že mi zbývá 5,5 roku. Kde jste tedy pracoval dále a jak dlouho a to už vůbec nevím jak nám odpovíte na to když 15.11. ve 20.50 h. jste uváděl že jste vystudoval několik státních škol!!! Prosím vás co to bylo za školy a jak dlouho trvaly, nebyly to nějací předchůdci práv v Plzni,? To jste stačil vystudovat za prázdniny, nebo v lepším případě za víkend ?? Každá stř. škola trvá min. 4 roky, nebo se pletu ? Kde jste uváděl, že jste sloužil, bylo by asi fakt zajímavé rovněž získat názory některých vašich bývalých kolegů - to se se diskutující asi pobavili, nemám pravdu ?? Tak hodně štěstí !!!
  17.11.2009 22:26 XXXP
 
pro přečíst
Poslouchej ty"přečíst", ona škola se dala studovat večerně a nebo dálkově. Rentiér tedy mohl klidně takto vystudovat opravdu několik státních škol. Platilo se pouze za studium na VŠ, na SŠ se neplatilo. Těch 50, nebo 70 tisíc by mohlo být docela v pořádku, protože si vzpomínám, kdyý jsem se já zajímal o studium na VŠ, ta za jeden ročník jsem měl platit 15 tisíc korun a to nebyla nejdražší škola,byly i dražší třeba v Brně kde se platilo 25 tisíc Kč za rok.
  17.11.2009 19:58 larisa
 
NÁVRAT Z DBA
U Dobříše havarovalo policejní auto, jeden policista nepřežil
V pondělí večer havarovalo u Dobříše policejní auto. Dostlo smyk a vjelo do protisměru, kde narazilo do stromu a převrátilo se. Jeden z policistů nehodu nepřežil.
  17.11.2009 17:11 rentiér <Ladislav.marek@volny.cz>
 
Pro xxxp.Uvedl jsem, odpracoval celkem 34 let, z toho 25 let u PČR, zbytek v civilní sféře. S pozdravem rentiér. Počítat umím, maturoval jsem z matematiky na civilní průmyslovce, elektro. Jenom tak k upřesnění.
  17.11.2009 19:28 přečíst
 
Rentiére, rentiére, já se své odpovědi asi nedočkám, že, takže buď zase nějaké "báchorky" anebo to s těmi počty nebude zas tak moc slavné, ikdyž byla matura z matiky... no, nic, myslím si své asi jako ostatní co to čtou !!!
  17.11.2009 11:49 rentiér <Ladislav.marek@volny.cz>
 
Pro přečíst. Je to jednoduché, šel jsem do učení těsně před 15 lety věku. Za měsíc mne bude 49 let. Takže to číslo 34 let je reálné. Jenom chci upřesnit, že dle novely o důchodovém pojištění se od 01.01.2010 nepočítá do důchodu, za odpracovaná leta, učení, střední a vysoká škola. Zase vymoženost kapitalismus. Asi nechtějí mít vzdělané lidi. S pozdravem rentiér.
  17.11.2009 13:47 přečíst
 
Rentiére, bylo by tedy možné nám všem sdělit váš studentský postup, když píšete že jste vystudoval několik státních škol, zajímalo by mne jaké a potom váš pracovní postup, kde všude a jak dlouho jste pracoval, případně nám sdělte kde pracujete nyní a jak dlouho, díky - s pozdravem přečíst.
  17.11.2009 15:29 XXXP
 
Ladislave, ladislave. Drobátko jsi se do těch let zamotal a nebo nás všechny taháš za fusekli. Přeci jestli ti bude 49 let, tak nemůžeš sloužit 34 let. To dá přeci rozum ne. V 15-ti letech k policii (tedy dříve k VB) nikdy nepřibírali a to ani za komunistů. Zkus si to přepočítat a pak to napiš znovu a správně. Přeji pěkný den.
  23.11.2009 17:52 stařík <scan@seznam.cz>
 
Odbornici na právo. Do důchodu se dosud vždy započítavá odpracovana doba po dovršení věku 18 let. Pro ty, kteří studuji střední školu neb učňák do 26 let, protože mohou brát dětské přídavky to bude překvapení.
  16.11.2009 20:32 rentiér <Ladislav,marek@volny.cz>
 
Pane civil, prostě pořád zde provokujete. Mně říkáte,ať si to po sobě přečtu.Ano. Je pravdou, že jsem vystudoval, ale osobně jsem odpracoval, jak u policie ČR tak v civilní sféře cca 34 let. Nemám se za co stydět. Nikomu nic nedlužím. Nevím, proč mne a další urážíte, těmi nesmysly,jak čtu dole.Uvádíte , že Vám je 44 let, měl byste být soudný a nenavážet se do těch osob, co udělaly něco pro republiku. Ty děti, co řvaly na Václaváku, chápu. Ale,co jsem dříve několikrát napsal, je jenom ze života.Máte svoji pravdu,ale já žiji v současné době,ne právní státě. Řekl jsem svůj názor, ale z Vaší strany by bylo dobré něco říci konkrétního, než urážet. Nejsem urážlivýý, ale mám za to, že se zde jenom bavíte. S pozdravem jenom občan této rozkradené republiky,jestli jsem levičák,nebo pravičák, nehraje v tuto dobu vůbec žádnou roli.
  17.11.2009 10:03 rentiére
 
Civil neprovokuje, jenom vyjadřuje svůj názor a že není jako ten Váš? No o tom je diskuze a přitakávat Vám každý nemusí, když se s tím nestotožňuje. PČR je dle mého přebujelý moloch, protože takový počet četníků nemají v žádné EU zemi.
  17.11.2009 10:20 přečíst ?
 
Ano, měl by si každý vždy vše přečíst, zejména, když hodně píše, zajímá mne, jak může mít někdo odpracováno 34 let, když je mu 48. Že by v pracovním poměru již od čtrnácti...
  18.11.2009 08:19 fekete
 
sloužil jsem deset let (přesně + rok vojny) a do c jsem šel letos v dubnu, ale souhlasím - skutečně tak deset tisíc lidí od P ČR vyházet (hlavně ty, co to mají jako zaopatřovací ústav a zybtečné vedoucí) a pánové ... s těmi demonstracemi za nesnížení platu raději opravdu moc neblbněte