Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  16.05.2007 22:02 Jezinka
 
Když kopírovat, tak všechno!

Vpřed na navigaci

---------------------------------------------------------------- ----------------


---------------------------------------------------------------- ----------------
Na vlastní text
Související odkazy:
Originál dokumentu
Word 97 (47.1kB)

---------------------------------------------------------------- ----------------


Přílohy
Následující text je vygenerován z orginálního dokumentu pomocí HTML konvertoru a nemusí být věrnou podobou originálního textu (odlišnosti ve formátování textu, poznámek pod čarou, přeškrtnutí textu, tabulkách, atd.) a slouží pouze pro náhled.


---------------------------------------------------------------- ----------------








PARLAMENT ČESKÉ REPUBLIKY
Poslanecká sněmovna
2007
V. volební období
___________________________________________________________




214



Návrh


poslanců Františka Bublana, Vojtěcha Filipa, Jeronýma Tejce,
Zdeňka Maršíčka, Vlastimila Aubrechta, Pavla Kováčika, Miroslava Svobody,
Petra Braného, Josefa Smýkala, Zuzky Bebarové-Rujbrové a dalších



na vydání


zákona, kterým se mění zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, ve znění pozdějších předpisů



Z Á K O N
ze dne ...
kterým se mění zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru
příslušníků bezpečnostních sborů, ve znění pozdějších předpisů

Parlament se usnesl na tomto zákoně České republiky:

Čl. I

Zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, ve znění zákona č. 186/2004 Sb., zákona č. 436/2004 Sb., zákona č. 586/2004 Sb., zákona č. 626/2004 Sb., zákona č. 253/2005 Sb., zákona č. 169/2005 Sb., zákona č. 413/2005 Sb., zákona č. 530/2005 Sb. a zákona č. 189/2006 Sb. se mění a doplňuje takto:

1. § 54 nově zní:

"§ 54

Služba přesčas

Příslušníkovi lze v důležitém zájmu služby nařídit výkon služby přesčas. Za službu přesčas se považuje služba vykonávaná nad základní dobu služby v týdnu mimo rámec směn. U příslušníka s kratší dobou služby v týdnu se za službu přesčas nepovažuje služba, která nepřesahuje základní dobu služby v týdnu.".


2. V § 112 se odstavec 2 zrušuje.

Dosavadní odstavce 3 a 4 se označují jako odstavce 2 a 3.

3. V § 113 se za písmeno d) vkládá nové písmeno e), které zní:

"e) služební příjem za službu přesčas,".

Dosavadní písmeno e) a f) se označují jako písmena f) a g).

4. V § 125 odst. 1 se ve větě první zrušují slova "nad 150 hodin v kalendářním roce".

5. V § 125 odst. 1 se ve větě druhé zrušují slova "nebo v jinak dohodnuté době".


Čl. II

Účinnost

Tento zákon nabývá účinnost 1. ledna 2008.



Důvodová zpráva


Obecná část

Ustanovení § 112 odst. 2 zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, stanoví, že příslušníkovi služební příjem je stanoven s přihlédnutím k případné službě přesčas v rozsahu 150 hodin v kalendářním roce. Uvedené ustanovení je nejen v rozporu s dikcí věty první odstavce 1 téhož ustanovení, které stanoví obecnou zásadu, že příslušník má nárok na služební příjem za výkon služby, ale také s čl. 28 Listiny základních práv a svobod, podle níž mají zaměstnanci (příslušníci) právo na spravedlivou odměnu za práci (službu). Vzhledem k tomu, že návrh předložené novely harmonizuje zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, ve znění pozdějších předpisů, s ústavním pořádkem navrhujeme v souladu s ustanovením § 90 odst.2 zákona č. 90/1995 Sb., o jednacím řádu Poslanecké sněmovny, ve znění pozdějších předpisů, aby Poslanecká sněmovna návrhem zákona vyslovila souhlas již v 1. čtení.
Současné znění zákona je rovněž v rozporu s ustanovením části II čl. 4 bod 2 Evropské sociální charty, která zavazuje státy "uznat právo pracovníků na vyšší odměnu za přesčasovou práci, s výhradou výjimek ve zvláštních případech".
Z rozboru předmětného ustanovení § 112 odst. 2 zákona o služebním poměru je rozpor s uvedenými ustanoveními zcela zjevný. Konstatuje-li, že služební příjem je stanoven s přihlédnutím k případné službě přesčas, mělo by také být stanoveno, jakým způsobem je služba přesčas zohledněna, respektive jaká složka služebního příjmu je k takové kompenzaci určena. Tak tomu ovšem není. Každá ze složek služebního příjmu uvedených v § 113 zákona je jednoznačně definována. Je jednoznačně stanoveno, za co je poskytována.
Zásadním problémem daného ustanovení je však skutečnost, že je ve služebním příjmu přihlédnuto k "případné" službě přesčas. To znamená, že se výše služebního příjmu stanoví shodně příslušníkovi, který 150 hodin služby přesčas vykoná stejně jako příslušníkovi, který tuto službu nekoná vůbec. To jistě nelze považovat za spravedlivé. Nelze přehlédnout, že vykonání 150 hodin služby přesčas se rovná rozsahu téměř celého fondu základní doby služby na jeden kalendářní měsíc. Lze proto učinit závěr, že příslušníkovi, který v důležitém zájmu služby vykonal 150 hodin služby přesčas bez nároku na služební příjem, bylo v kalendářním roce vyplaceno za 13 měsíců služby pouze 12 měsíčních služebních příjmů.
Pro úplnost je nutno dodat, že povinnost vykonat službu v rozsahu 150 hodin bez nároku na odměnu nebo na náhradní volno byla zakotvena i v § 10 odst. 2 zákona č. 143/1992 Sb., o platu a odměně za pracovní pohotovost v rozpočtových a některých dalších organizacích a orgánech, podle něhož byli příslušníci odměňováni do konce minulého roku. I tehdejší úprava byla nesmyslná, když tato povinnost byla vázána na existenci hodnostního příplatku (pochopitelně bez ohledu na rozdílnou výši tohoto příplatku pro hodnost nejvyšší a nejnižší) nebo na existenci příplatku za vedení (s praktickým využitím pouze pro zaměstnance v pracovním poměru). Vzhledem k tomu, že nový zákon o služebním poměru tyto hodnostní příplatky zrušil, a že zákon ve schválené podobě byl pozměňovacími návrhy z druhého čtení výrazně upraven v neprospěch příslušníků, je nutné kompenzovat zrušení hodnotních příplatků i zrušením bezplatné práce příslušníků v rozsahu 150 hodin.
Tuto úpravu je nutné provést i s ohledem na fakt, že současně platná právní úprava způsobuje značnou nerovnoměrnost příjmů příslušníků v průběhu roku - zejména snížení celkových platů příslušníků v 1. čtvrtletí, kdy příslušníci slouží většinu bezplatných přesčasových hodin. Tato úprava zákona by měla odstranit pokles příjmů příslušníků zařazených "do výkonu", kterým poklesly příjmy v důsledku nevhodného zařazení do platových tříd.





Vyčíslení dopadů do státního rozpočtu:

Aplikace tohoto zákona by vedla ke zvýšení výdajů státního rozpočtu o přibližně 300 až 350 milionů Kč ročně. Do rozpočtu krajů a obcí zákon nemá žádné dopady.

Soulad s ústavním pořádkem:
Návrh není v rozporu s ústavním pořádkem ČR.
Návrh harmonizuje zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů s Listinou základních práv a svobod.


Slučitelnost s právem ES:
Návrh není v rozporu s právem ES ani jinými mezinárodně právními závazky ČR.



Zvláštní část

K Čl. I: k bodu 1

Dosavadní stanovení omezující hranice pro službu přesčas není v praxi bezpečnostních sborů reálné. Proto se navrhuje toto omezení zrušit. Zrušují se také dosavadní případy, které odůvodňují překročení 150 hodin služby přesčas v kalendářním roce. Pro svou obecnost stejně nijak nebránily v překračování daného limitu služby přesčas.


K Čl. I: k bodu 2

Stanovení služebního příjmu příslušníka s přihlédnutím k případné službě přesčas v rozsahu 150 hodin v kalendářním roce odporuje ústavní zásadě, podle níž se odměna poskytuje za vykonanou práci (službu). Proto se navrhuje zrušit předmětné ustanovení § 112 odst. 2, který zakládá povinnost příslušníků odpracovat 150 přesčasových hodin "zdarma".


K Čl. I: k bodu 3

Pro odstranění pochybností o povaze služebního příjmu za službu přesčas se navrhuje doplnit ustanovení o složkách služebního příjmu o uvedenou složku.


K Čl. I: k bodům 4 a 5

Možnost sjednání jiné doby čerpání náhradního volna je zcela nevyhovující. Stávající znění také zavádí do právní úpravy služebního poměru nepřípustný smluvní prvek. Doba, na níž se mají služební funkcionář a příslušník dohodnout, není nijak omezena. Připouští tedy převedení náhradního volna do dalších let.


K Čl. II

Účinnost zákona je navržena k začátku nového kalendářního a tím i rozpočtového roku.
V Praze 4. května 2007

František Bublan v. r.
Vojtěch Filip v. r.
Jeroným Tejc v. r.
Pavel Kováčik v. r.
Jaroslav Krákora v. r.
Zuzka Bebarová - Rujbrová v. r.
Vlastimil Aubrecht v. r.
Petr Braný v. r.
Miroslav Svoboda v. r.
Josef Smýkal v. r.
Kateřina Konečná v. r.
Cyril Zapletal v. r.
Zdeněk Maršíček v. r.
Michal Hašek v. r.




























Vybrané části z platného znění zákona s vyznačením navrhovaných změn


§ 54

Služba přesčas

(1) Příslušníkovi lze v důležitém zájmu služby nařídit výkon služby přesčas nejvýše v rozsahu 150 hodin v kalendářním roce.

(2) Jestliže bude vyhlášen krizový stav podle zvláštního právního předpisu 29) nebo ve výjimečných případech ve veřejném zájmu, lze příslušníkovi nařídit po dobu krizového stavu a nebo po nezbytnou dobu ve veřejném zájmu službu přesčas i nad rozsah stanovený v odstavci 1.

(3) Za službu přesčas se podle odstavců 1 a 2 považuje služba vykonávaná nad základní dobu služby v týdnu mimo rámec směn. U příslušníka s kratší dobou služby v týdnu se za službu přesčas nepovažuje služba, která nepřesahuje základní dobu služby v týdnu.

Příslušníkovi lze v důležitém zájmu služby nařídit výkon služby přesčas. Za službu přesčas se považuje služba vykonávaná nad základní dobu služby v týdnu mimo rámec směn. U příslušníka s kratší dobou služby v týdnu se za službu přesčas nepovažuje služba, která nepřesahuje základní dobu služby v týdnu.





ČÁST OSMÁ

SLUŽEBNÍ PŘÍJEM A ODMĚNA ZA SLUŽEBNÍ POHOTOVOST

HLAVA I

OBECNÉ USTANOVENÍ

§ 112

(1) Příslušník má nárok na služební příjem za výkon služby. Nárok na služební příjem má také v dalších případech, kdy to stanovuje zákon. Za služební příjem se považují peněžitá plnění poskytovaná příslušníkovi bezpečnostním sborem ve výši a za podmínek stanovených tímto zákonem. Příslušník s kratší dobou služby má nárok na služební příjem odpovídající této kratší době služby.

(2) Příslušníkovi je stanoven služební příjem s přihlédnutím k případné službě přesčas v rozsahu 150 hodin v kalendářním roce. Ve služebním příjmu ředitele bezpečnostního sboru a jeho zástupce je přihlédnuto k veškeré službě přesčas.

(3) (2) Příslušník a příslušnice mají nárok na stejný služební příjem za stejnou službu nebo za službu stejné hodnoty. Za stejnou službu nebo službu stejné hodnoty se považuje služba stejné nebo srovnatelné složitosti, odpovědnosti a namáhavosti, která je konána ve stejných nebo srovnatelných podmínkách služby, při stejných nebo srovnatelných schopnostech a způsobilosti k výkonu služby, při stejné nebo srovnatelné služební výkonnosti a výsledcích ve výkonu služby.

(4) (3) Příslušníkovi, který nevykonával službu proto, že na jeho obvyklý den výkonu služby připadl svátek, se služební příjem nekrátí.




HLAVA II

SLOŽKY SLUŽEBNÍHO PŘÍJMU

§ 113

Služební příjem příslušníka tvoří:

a) základní tarif

b) příplatek za vedení,

c) příplatek za službu v zahraničí,

d) zvláštní příplatek,

e) služební příjem za službu přesčas

f) osobní příplatek a

g) odměna.



§ 125

Náhradní volno a služební příjem za službu přesčas

(1) Příslušník má nárok na náhradní volno za každou hodinu služby přesčas nad 150 hodin v kalendářním roce. Neposkytne-li bezpečnostní sbor příslušníkovi náhradní volno v době 3 kalendářních měsíců po výkonu služby přesčas nebo v jinak dohodnuté době, má nárok na poměrnou část přiznaného základního tarifu, osobního příplatku a zvláštního příplatku, který připadá na každou tuto hodinu služby bez služby přesčas v kalendářním měsíci, v němž službu koná.

(2) Za dobu čerpání náhradního volna se služební příjem nekrátí.
  10.12.2007 06:25 kroutící smajl
 
sdf -Ještě, že jsem neudělal pravopisnou chybu, to by jste mě tady ukamenovali. Píše se byste moulo. )))
  09.12.2007 19:43 pro sdf
 
Vezmi si nějaký prášek a odpočívej pokoji.
  09.12.2007 22:12 sdf
 
pus, pus, milášku
  09.12.2007 19:31 ...
 
http://www.mvcr.cz/anonce/souteze/2007/scheng.html
  09.12.2007 18:50 minus
 
Bohužel je to tak, celý humbuk kolem navyšování platů se rozplynul v nejistotě a nervozitě a po důkladném propočtu jsou lidé převážně na stejných penězích.
  09.12.2007 19:11 sdf
 
Takže kvičící prasata, je vidět, že na tom jste stejně jako loni a nejste v propadu, tak co by jste ještě chtěli? Za stejnou práci více peněz? Olalááá. Dneska jsem byl v Ikee a koho jsem tam neviděl, nadpraporčíka s kolegyní v uniformě jak si prohlížejí naběračky, talíře a pod. ve spodním patře, telefonují si, pohoda úsměv, procházka, teplíčko, služba ubíhá, parádá co? Já bych chtěl taky brát za tuhle procházku penízky a vyřídit si soukromé věci. A neříkej te mi , že tam byli služebně (v uniformě ), haha. Jděte do prdele, nasrat Vám. Kalouska na Vás a tvrdou ruku, ať k něčemu jste. Čest výjimkám.
  09.12.2007 19:24 pro sdf
 
za více práce a lepší výsledky méně peněz. Můj případ. Ale co, nedělám to pro peníze a žít se s tím dá. Ovšem první nabídka ze soukromého sektoru a Bůh ví....
  09.12.2007 20:19 sniper
 
sdf, ty zakomplexovanej chudáku, tak si k nám pojď taky užívat! Příští rok končím, takže ti rád přenechám místo, těch je koneckonců volných dost i tak (čím to asi bude, přemýšlej) ... Ale ty si tady stejně jen léčíš komplexy (ještě, že ten net máme), takže proč na tebe vůbec reaguji???
  09.12.2007 20:44 F1
 
On totiž ten " SDF ", který je zřejmě málo přemýšlivý nechápe, že z těch prasečích míst, jak je on nazývá a kde se člověk válí tedy jako to prase na výkrmu, se tedy jistě neodchází.
Ještě jsem neviděl nikoho odcházet z dobrého pracovního místa - to ten SDF není ale schopen vůbec pochopit. Chtěj od myši počítat, chtěj od " SDF " hlouběji přemýšlet. Obojí je špatně.
  09.12.2007 22:08 sdf
 
Prašky nežeru a žrát je nebudu. Ještě, že jsem neudělal pravopisnou chybu, to by jste mě tady ukamenovali. Více práce nemáte, mám přehled z výkonu od kvičících, švestky! Snipere! Chudák jsi ty, nevíš, neznáš. Užil jsem si tohoto "státu ve státu" dost, takže poučuj si svoje tvořící se spermie ve Tvém pytlíku. Takové kecy, někdo z tvých kviklounů bude žrát, ale ostatní inteligentní lidé ne. A proč reaguješ? protože jsi sám kvičící prase, které potřebuje patnáctého brát 30č ičstého a mít čistou hlavu, ale to by chtěl každý a votom to je. F1-dničko, ano z takových míst, jako je procházení se ve službě v teploučku a zajebavání se, jako je v pražských marketech a brát za tohle 18 čistého, se nechce odcházet. Ješito-ušito.
  10.12.2007 18:01 sniper
 
SDF se nám pěkně vybarvil, nejspíš je to anarchisticky smýšlející fetka (v době psaní svých příspěvků trpící silným absťákem), což by jeho absenci inteligence vysvětlilo, tečka. Takže na něho, chudáka, prosím nereagujte a nenadávejte mu, potřeboval by spíš pomoc...
  09.12.2007 18:13 změny
 
Převážná většina policistů zůstala na stejných financích jako v loňském roce. Polepšili si pouze vepři na manažerských židlích, čili česky řečeno 8 třída a výše......
  09.12.2007 18:32 Myšpulín
 
No nevím, mám 9 a jsem na stejno, zvýšení +-100 Kč. Ale třeba se to ve výplatě za prosinec vylepší...
  11.12.2007 13:41 pro změny
 
Kde jsi vzal, že lidi v osmý třídě musej bejt jenom manažerský vepři, závistivá chudinko? Než takhle blbě kecat, nebylo by lepší, kdyby si udělal něco pro to, aby ses dostal taky na osmou platovou ???
  11.12.2007 18:07 pro pro změny
 
Stačí, že jsi pro to udělal něco ty, jseš zřejmě línej parazit, tak laskavě drž hubu a neozývej se nám poctivě makajícím pro obyčejné lidi. Tebe nikdo nepotřebuje, to mi věř.
  09.12.2007 17:35 reforma
 
Policista-sociální případ a odpad.
  09.12.2007 15:11 mc
 
Jak bude v roce 2008? V roce 2007 byl hlavní problém některých příslušníků v propadu jejich ročního služebního příjmu ve srovnání s rokem 2006. Otázkou je, do jaké míry se podařilo tento problém vyřešit? V roce 2008 však lze očekávat rozsáhlejší problém, neboť životní úroveň všech příslušníků se zásadně sníží, poněvadž vláda nepřipustí valorizaci tarifních složek platu a s přihlédnutím k tomu, jakým způsobem nás zasáhne od 1.1.2008 reforma veřejných financí (DPH 9%, ekologické daně, vyšší platby za energii, vodu, plyn, platby u lékaře, vyšší ceny za dopravu, kulturu, atd..). Zajímalo by mě, jak pan ministr zajistí, aby se z nás příslušníků postupem času a s přičiněním této vlády nestaly opravdu chudáci? Odpovědět bych si mohl po přečtení proslovu pana ministra (předneseném před vyslovením nedůvěry vládě v poslanecké sněmovně v minulém týdnu) sám, neboť v rámci něj bylo řečeno - cituji "Na rozdíl od jiných resortů zřejmě, na Ministerstvu vnitra přes plánovaný nárůst mzdových prostředků o 1, 5 % v roce příštím, porostou platy o 7 %. " Pokud si přečtete celý proslov, který je o tom, co všechno se za rok dokázalo, nemůžete pochybovat o tom, že se dosáhne i na těch 7 % v příštím roce. Vím, že je jistě dost těch, co uvažují o odchodu. Nabízí se otázka, nevyplatí se, jak se zpívá v jedné písni D. Landy "zůstat a neodejít"?
  09.12.2007 16:00 Více
 
zjistíš po 12.12.2007. Od 9hod. je jako bod 13. jednání Vlády ČR na programu: Návrh nařízení vlády týkající se platových tarifů pro příslušníky bezpečnostních sborů na rok 2008. Hned po jednání o vojácích z povolání, tak jsem zvědav, zda bude 1,5% a propad díky inflaci 2,5-3%...
  09.12.2007 17:59 ????
 
Na tarifech nechtějí přidávat údajně nic, bude-li to 1,5 % bude to milé překvapení......
  09.12.2007 18:26 výhledy
 
1,5% to je úžasná představa, to vypadá že se z nás stanou menší sociálové.
  09.12.2007 18:55 degradovaný
 
4 kobra
Jasně, vše při starém a jen vyčkávám. Pokud příští rok půjdu s platem dolů (jako že jo) tak adieu. Jinak to soro všude jen čtu a málo píšu. Je to furt dokola. Čus někdy...
  08.12.2007 18:23 226
 
Poděkování dvěma kolegům ze SZK Plzeň za asistenci k udržení veřejného pořádku před malým TESCEM v Plzni. Týkalo se rvačky dvou bezdomovců dne 7.12.07 v 16,15
Nejsme tak vyhořelí, jak vypadáme. 336
  07.12.2007 22:27 Zbaven všech ideálů !!!
 
Kolegové, kolegyně a široká veřejnosti. Podstav u PČR k dnešnímu dni činí 9.406 volných míst. Hnus pane Langere!!!!!
  07.12.2007 22:28 Zbaven všech ideálů !!!
 
Údaje užity z webových stránek MV ČR.
  08.12.2007 11:07 kobra
 
A lhát se bude vesele dál, v tisku, TV, jeho "slavné" knize, lidem, no prostě celému světu........čusík
  08.12.2007 19:06 xyz
 
Vidím, že z tohoto čísla máš velkou radost, i když Tě zklamu, není určitě pravdivé, týká se všech bezpečnostních sborů, včetně hasičů, celníků i vězeňské služby.
Není někdy míň lepší, jak víc ? ( kteří chtějí dělat x ufňukánků )
Věřme, že se situace stabilizuje, je to běh na dlouhou trať s mnoha překážkami .
  08.12.2007 20:12 jméno nepodstatné
 
U Policie cca před 14 dny, podle intranetových informací 5 954 neobsazených tabukových míst
  09.12.2007 04:40 jarda
 
Pro xyz: Tak si nastav na tabulce filtr a dej si jen PČR. A zjistíš, že kolega má pravdu. Ale to je těžké vysvětlovat lidem, kteří nejsou vysvětlení přístupni.
  09.12.2007 14:52 degradovaný
 
Ano potvrzuji, že je to pravda. Po "vyfiltrování" se to týká jen PČR. Ahoj kobro :-)))
  09.12.2007 16:29 kobra
 
4degradovaný:
i já tě zdravím a jsem rád, že ještě funguješ!:-)Tlf pořád stejný???......čusík
  07.12.2007 19:05 z policista.cz
 
Rachy: Pan ministr?
Snad si nemyslíte, že tyhle články Langr čte? Proboha nebuďte najivní! Já jsem už dvakrát psal na PP a myslíte, že přišla kloudná odpověď? Jen kecy a kecy, mikoho nezajímá, že sice máme zavedené ETŘ, ale nemáme na čem psát. Já mám ve své kanceláři dvě rozbité židle, nefunkční psací stroj a toť vše. Docela slušná výbava na zpracovávní trestních spisů, kterých mám zatím 21 a každý den dostávám 3 kousky a další od odcházejících kolegů. Ve čtvrtek jsem psal usnesení na 3x. Rozepsal jsem usnesení v kolegově kanceláři a po 10 minutách se kolega vrátil s otázkou na jak dlouho to mám. Tak jsem vyklidil prostor. Našel jsem ještě jeden volný počítač, protože kolega měl dozorčího a tak jse k němu s radostí zasednul. Po 5 minutách se ve dveřích objevil jiný kolega, který mi sdělil, že mu to je líto, ale má výslech a tak jsem ho musel pustit. Usnesení jsem dopsal až u šéfa v kanclu, protože on je na nemocenské. Mezi tím, než jsem usnesení dopsal, tak se mě pokusil zástupce poslat na OSZ, což jsem mu odmítnul, protože už tak nevím kudy kam. Pak přišel velitel směny, že mám odvézt sekretářku, což jsem taky odmítl, že to jinak balím a jdu domů, když mě nechtějí nechat dělat. Myslíte si, že to je normální? NENÍ a nikoho to nezajímá, protože jsme pro ně jen čísla. Oni nahoře vůbec netuší co se na obvodech děje! Na jeden počítač je u nás 7 policistů 5 - 6 třída, hlavně, že internet nějaký inteligentní policista vyčlenil úplně nový počítač na který se teď jen práší. Na co nám je internet? Mi osobně na nic! Mohli na něj vyčlenit nějaký starý, ale ne oni tan¨m dají novu mašinu. A když jsem tak seděl v kanceláři šéfa, tak jsem najednou zjistil, že nemám křeče v nohách z rozvrzané staré dřevěné židle, protože sedím na kvalitním polohovatelném křesle. Vůbec mě nebolely záda a byl to nevšední zážitek. A když jsem tak koukal na jeho PC, tak jsem si všimnul, že tam má CD - DVD mechaniku a to mě dostalo. My na stále službě, když potřebujeme přehrát záznam z Tesca nebo újezd benzínky, tak nemáme kde, ale on, který CD mechaniku ho neumí ani spustit, ji tam má. PROČ? Proč má CD mechaniku, proč má kvalitní židli? Má snad lepší zadek a náš je horší? Proč nikoho nezajímá, že nějaký dobrák koupil skartovačky za dvacet tisíc na likvidaci CD disků, když řadový policisté nemají žádné disky a při likvidaci postačí disk zlomit a přitom se mohlo koupit obyčejné za tisícovku a třeba deset. Jsem znechucen co se tady děje a Langer se v TV řekne, že budeme muset pracovat více! Jak více, když já kolikrát za 12 hodin se nenajím, ani nenapiju a nemám přestávku? Jak více? Že mu není hanba! Taky vůbec nemá tušení co se u Policie děje, jsou úplně mimo mísu. Všichni jen lžou a mají plnou pusu keců pro novináře a tváří se, že vše je jen nafouknutá bublina, ale opak je pravdou. Oni si vůbec neuvědomují, že sloužíme v obrovském stresu, přetížení a to nemůže dobře dopadnout. Nečinně přihlíží a jej jim to jedno, nebo si myslí, že je někdo schopen poctivě zpracovávat 20 spisů, když slouží stálé služby, dozorčí služby a když má směnu na spisy, tak je nustále někam posílán, protože ve službě je jen jeden člen hlídky, tak musí všichni pomáhat? Všichni vědí jak to je a nikdo nic nedělá, mají svá koryta a víc je nezajímá.
11:45:09 07. 12. 2007
  07.12.2007 19:07 TOHLE
 
jsou pánové denodenní problémy každého poldy, co sem přispívá a dle Vás "brečí", v tomhle bordelu a z tohoto má nervy a neví, co dřív. Tak s tím něco dělejte a vykašlete sena přestříhávání mašlí pro krásu v médiích....
  07.12.2007 20:24 Legrace
 
Když jsem začínal před 11 lety na jednom OOP nebylo to skoro vůbec jiné. Počítač byl jeden na DS pro čtrnáct policistů a usnesení jsme běžně psali na obyčejném stroji „Made in GDR“, na kterých psali kolegové, kteří v době mého nástupu u policie resp. VB již dávno nesloužili. I dnes je možné se s těmito muzeálními kousky na mnohých útvarech setkat. A kolikrát jsem také za celou šichtu „nežral“ ani se nestačil napít, jenom aby se stačil zpracovat nápad. A co se nakoupilo všelijakých krámů, který nikdo nevyužije a co skutečně policista potřebuje, na to se nikdo nezeptá. Toho už jsem viděl taky dost. Jestli ti můžu doporučit, měj nadhled, jestli chceš u této s.r.o. vydržet. Jinak je asi lepší odejít. Pan ministr jenom kecá, to vidíme všichni a když se to nedaří, stačí to svést na minulé vlády, jak je to v tomto státu obvyklé. To taky začíná pan ministr aplikovat. Akorát teda nechápu, když to bylo tak špatně připravené, proč ten slavnej služební zákon vypustili na svět.
  07.12.2007 20:35 Z
 
Jo tak to je přesný , tak to chodí na většině základních útvarech , bohužel
  07.12.2007 20:47 F1
 
Ano, tohle je ta nefalšovaná realita českého policisty, toho věčně kritizovaného neznalými, co si naivně myslí, že kroutí pohodové směny, co sedí na prdeli, pije jen kafe a domů chodí vysmátý s vidinou " renty ".
Moc dobře tohle znám, neboť bohužel také žiji takovým služebním životem.
A když slyším ty chytré kecy od těch shora ( všechny úrovně jsou stejné - pravdu neřeknou ), tedy něco v tom slyslu, že máme zvednout prdele a něco konečně dělat ( kdysi se v tomto smyslu vyjádřil i jeden politik ), kdy je tedy jasné, že tito zcela zřejmě ví úplné prd, jak si již na některých odděleních lidé sahají na psychické dno, tak mě to jen čím dál víc utvrzuje o stylu příjít, odejít a nic navíc.
Co můžou čekat za odezvu od lidí při takovém zacházení s lidskou duší - a to si říkáme státní zaměstnaci
  08.12.2007 09:44 Polda 33
 
Co k tomu dodat jen to, že toto je realita u PČR. A těm PC máme už ETŘ delší dobu a již tak dva roky slyšíme obehranou písničku, že dostaneme do konce roku nové PC. Má to jenom takový malý detail a to ten, že nikdo neřekne do kterého ?
  09.12.2007 15:00 degradovaný
 
Jo a to samé se děje, pro hlavně komise EU, vlády, MV a PP a nevím koho ještě ,při slavném realizování (zde myšleno vyhazování peněz) projektu P1000, kdy pro drbany se staví nadstandardní recepce a kanceláře a policajti v patře nad (nebo pod) padají ze židlí sbírají houby z pesnivých zdí a sfukují rez ze psacích mašim předminulého století. Hanba plut.