Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  27.03.2007 18:03 cibulka
 
Jak policisté zatýkali
a obviňovali nevinné
a dále v tom pokračují!

http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2003101201
http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2004021801
http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2004060901



PPLK. PETR VOJTĚCHOVSKÝ,
KTERÝ MĚL ROZKRÝT
BERDYCHŮV POLICEJNÍ GANG,
EXKLUZÍVNĚ PRO DENÍK PRÁVO

"Byl jsem kriminalizován."


Berdychův gang - "česká chobotnice", která prorostla do policejních špiček a léta beztrestně vydírala, přepadala a vraždila. Toto zločinné spojenectví gangsterů a vysokých policejních důstojníků u nás nemá zatím obdoby.

Až nyní, po zproštění mlčenlivosti, poprvé po dvou letech promluvil bývalý šéf policejního týmu Mari podplukovník Petr Vojtěchovský, jenž měl za úkol gang rozkrýt.
Právu, které už odhalilo množství šokujících skutečností o řádění gangu a jeho vyšetřování, se rozhodl poskytnout exkluzívní rozhovor. Jeho svědectví je otřesné. Nevinní lidé, kteří překáželi gangu, byli zločinnými policisty kriminalizováni. Policisté, kteří na to upozornili, byli umlčeni.


* Vy jste v týmu Mari v květnu 2003 věděli, že byli kriminalizováni nevinní a nepohodlní?

V době, kdy jsem vedl tým Mari, jsme o tom měli zcela konkrétní poznatky.

* Kolik nevinných lidí bylo křivě obviněno a zatýkáno?

Nemohu sdělit přesné číslo ani jména osob. I zde totiž probíhá vyšetřování. Údaje mají k dispozici vyšetřovatel a státní zástupce. Víc opět nelze říct. Snad mohu jen zopakovat, že podezření z kriminalizace nevinných a další údaje byly předány orgánům činným v trestním řízení.

* Jak to bylo možné? Bylo to i tím, že třeba David Berdych znal díky zločinným policistům výslechy utajených svědků?

Ano. Poznatky, že Berdych disponuje výslechy utajených svědků, jsme měli. Bylo to i v původním vyhodnocení Mari z 23. května 2003.

* Jak jste poznatky získali?

Nemohu a nebudu hovořit o kriminálním zpravodajství. A nemluvil bych o tom s novináři, ani kdybych byl v této věci zproštěn mlčenlivosti. A je to navíc stále vyšetřováno.

* Vyhodnocení Mari shrnuje výsledky čtyřměsíční práce tohoto týmu. Obsahuje šokující informace o kriminalizaci nevinných lidí nepohodlných Berdychově gangu a policistům napojeným na gang (viz Právo 22. 12. 2004). Můžete potvrdit jeho autentičnost a vysvětlit, proč nejste autorem vyhodnocení, když jste tým vedl?

Se zmíněným vyhodnocením to bylo tak, že týden před mým zadržením, které se stalo 20. května 2003, jsem byl s náměstkem policejního prezidenta Jaroslavem Macháněm domluven na schůzce, kde on žádal, aby na schůzce se mnou mohl vidět vyhodnocení pracovní skupiny Mari.

Vyhodnocení jsem však osobně nemohl napsat. Bylo už proti mně vedeno trestní řízení, takže jsem měl úplně jiné starosti. Navíc jsem byl 21. května obviněn z trestné činnosti a postaven mimo službu, takže k mé schůzce s panem Macháněm už nedošlo. Musím zde ještě připomenout důležitou okolnost. V dubnu 2003 jsme se z policejního i kriminálního prostředí dozvěděli, že na některé členy týmu Mari se "šije šestka". Tedy kriminalizace se sazbou šest let vězení nepodmíněně.
Vyhodnocení, na které se tážete, v této situaci napsal můj zástupce v týmu Mari Radek Čermák. Je i autorem názvu Mari, protože na začátku roku 2001 založil pod tímto názvem spis, ve kterém shromažďoval informace o gangu lupičů v policejních uniformách. Vyhodnocení pan Čermák dopsal dva dny poté, kdy jsem už v důsledku obvinění a postavení mimo službu ve funkci nebyl.

* Řekl vám Čermák o osudech vyhodnocení Mari? Že musel vyřadit pasáže o únicích závažných policejních informací do podsvětí, vyřadit jména podezřelých vysokých policejních důstojníků i pasáže o kriminalizaci nevinných?

Někdy v létě 2003 mně pan Čermák řekl, že vyhodnocení Mari bylo napsáno a předáno nadřízenému na ÚOOZ plukovníku Stanislavu Plockovi. Ten je vrátil k přepracování s pokynem, že ve vyhodnocení musí být vynechány údaje o policistech. Čermák pokyn splnil. Takže druhá verze údaje, na které se ptáte, neobsahuje. A asi před třemi týdny mi pan Čermák řekl, že toto vše uvedl znovu i při posledním výslechu na inspekci ministra vnitra.

* Plukovník Plocek loni v prosinci Právu vše popřel. Řekl, že žádný pokyn Čermákovi nevydal.

Mohu říci, že o tom, co se dělo s vyhodnocením Mari, a o pokynu plukovníka Plocka jsem se dozvěděl i od jiných členů týmu Mari. Nemám důvod k pochybnostem o jejich sděleních.

* Dá se říci, že obvinění vznesené proti vám, tedy vaše kriminalizace a postavení mimo službu, se negativně promítlo i do další práce týmu Mari?

Mým zadržením a obviněním tým Mari prakticky zanikl, i když ještě asi tři měsíce existoval.

* Domníváte se, že váš případ je případem kriminalizace nepohodlného policisty? (A co kriminalizace nepohodlného občana??? Viz: http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2003101201)

Nepochybně ano. Byl jsem nepochybně kriminalizován. Jsem o tom zcela přesvědčen. Cílem také bylo znevěrohodnit celý tým Mari.

* Nezískali rozpadem týmu Mari gangsteři okolo Berdycha a na ně napojení policisté rok navíc, kterého mohli využít k zametání stop a další násilné trestné činnosti?

Každopádně už v roce 2003 podle vyhodnocení Mari bylo připraveno zatýkání pachatelů. Úkol dokončil tým Uniforma. Jako policista jsem rád, že tým Uniforma dokončil práci.

* Domníváte se, že na vaší kriminalizaci mohl mít někdo osobní zájem? Například bývalý šéf Inspekce ministra vnitra Mikuláš Tomin se minulý týden o vašem týmu dokonce vyjádřil jako o Vojtěchovského gangu.

Budu se držet faktů. Vím, že tehdejší šéf inspekce ministra vnitra Tomin měl nadstandardní vztahy s jedním ze tří oznamovatelů, kteří na mě 20. dubna 2003 podali trestní oznámení. Konkrétně s podnikatelem Karlem Kaprem. Tyto nadstandardní vztahy zatím více popisovat nemohu. Vyšetřování není ukončeno. A nejsem pro tyto otázky zproštěn mlčenlivosti. V této souvislosti chci ještě zdůraznit, že poznatky získanými týmem Mari pan Mikuláš Tomin vůbec neprocházel po celou dobu, co jsem tým vedl (vyšetřování nesměřovalo k Tominovi - pozn. red.).

* Vy jste s Kaprem neměl nadstandardní vztahy? Prý jste se s ním scházel a dokonce ho i podle televizních reportáží vydíral.

Já osobně jsem se dostal do styku s Kaprem pouze přes pana Víta Chalupu, který provozuje restauraci v Radonicích, kde bydlím. Pan Kapr mně řekl spoustu zajímavých věcí k různým osobám, což mě z trestního hlediska zajímalo. Kapr dával velmi zajímavé informace o trestné činnosti jiných osob. Byly později využitelné i v práci týmu Mari. Poslední informace mi Chalupa a Kapr dali v lednu 2003. Týkaly se policejní práce. Pak jsem se s nimi nesešel.

* Patřily ty osoby, na které Kapr poukázal, k Berdychovu gangu?

V současnosti se nemohu blíže vyjádřit. Jedná se o mimořádně závažnou trestnou činnost. Mohl bych narušit vyšetřování. A taky nejsem v tak širokém rozsahu zproštěn mlčenlivosti.

* Nezavinil jste si styky s Kaprem problémy sám? Tento podnikatel je z lecčeho podezírán. Prověřováním podezření okolo Kapra se zabýval příslušník ÚOOZ a pak pražského odboru pro boj s organizovaným zločinem Petr Koňařík. Loni na podzim byl Koňařík obviněn ze spolčení s gangem Berdycha.

S ohledem na závažnost věci si jako policista dovolím pouze říci, že podezření z násilné trestné činnosti podnikatele Karla Kapra vyšetřoval Petr Koňařík.

* Nepodezíráte Koňaříka, že se o vaši kriminalizaci zasadil?

Bez komentáře.

* Tominovy reakce na nález jeho směnek a smlouvy o půjčce v kriminálním prostředí v roce 2002 vašimi podřízenými byly neobvyklé (viz Právo 29. 1. 2005). Jako vysoký policejní důstojník vás a muže, které jste vedl, dokonce obvinil z pomstychtivosti. Domníváte se, že právě uvedené nálezy na jaře 2002 odstartovaly záměr vás kriminalizovat, obvinit, umlčet, zavřít?

Je to jedna z variant příčin mé kriminalizace. Může to tak být. Ale to by mělo odhalit vyšetřování. A musím zdůraznit, že jako policista nemohu a nesmím podléhat pomstychtivosti. Byl jsem vychován, vzdělán a vycvičen k úctě k zákonu a nadřazení zákona nad osobní vášně.

* Vysvětlíte, jak to ve skutečnosti se směnkami a půjčkou bylo?

Na jaře 2002 byly mými podřízenými nalezeny v kriminálním prostředí různé písemnosti, na kterých se vyskytovalo jméno Mikuláše Tomina. Jako vedoucí odboru obchodování s lidmi ÚOOZ jsem na pokyn nadřízeného toto sepsal a zaslal služebním postupem cestou policejního prezídia k adresátovi, kterým byl tehdejší ministr vnitra Stanislav Gross.

* Jednalo se i o směnky avalované Mikulášem Tominem a jeho bratrem Alexejem v hodnotě 1,8 miliónu korun? Šlo i o nález smlouvy o půjče ve výši 1,8 miliónu korun, kterou Mikuláš Tomin poskytl svému arabskému příbuznému?

K osobě Mikuláše Tomina se zde nebudu vyjadřovat. Dovolím si říci, že avalovat směnky a poskytnout půjčku samo o sobě není trestné.

* Dosud jste mlčel k závažným obviněním, o kterých informovala média. Vaše žena měla ve firmě prát špinavé peníze, kontaktovat se s jakýmsi Sergejem z ruskojazyčné mafie , vy jste se měl jako náhončí snažit, aby starosta Jílového u Prahy Karel Dostálek prosadil změnu územního plánu tak, aby se údajně vaše žena dostala k lukrativním pozemkům.

V jedné televizi dokonce odvysílali, že jsem byl ve vazbě. A nebyla to pravda. Soud návrh na mé vzetí do vyšetřovací vazby zamítl.
Útoky na policisty a šíření nepravd o policistech jsou snadné, protože policista je vázán mlčenlivostí a může promluvit, až když je mlčenlivosti zproštěn. Vždy však pouze v rozsahu, který určí zproštění mlčenlivosti.
Mohu s čistým svědomím říci, že má žena se nikdy nedopustila žádného trestného činu stejně jako já. Neprala špinavé peníze. Neznáme žádného Sergeje. Dodnes jsem se nedopídil, kdo to je. S žádnými Rusy a žádnými jinými cizinci moje žena neobchodovala. Ani takový obchod nedomlouvala.
Daňové důkazy o podnikání mé ženy má k dispozici finanční úřad. Vyšetřovatelé mají k dispozici veškeré účetnictví mé ženy, které jim dobrovolně vydala při domovní prohlídce v listopadu 2003. Nikdo neshledal žádné pochybení. Pokusy o kriminalizaci od podzimu 2002 se prostě nezdařily.
K vystoupení pana Dostálka v televizi v červenci 2003 mohu uvést, že pan starosta ve svém vyjádření na Inspekci ministra vnitra vše, co řekl v televizi, popřel. Inspekci dokonce řekl, že mě vůbec nezná.




***

CHAPADLA, TĚLO A MOZEK
ČESKÉ POLICEJNÍ CHOBOTNICE


MOZEK: Vysocí policejní důstojníci - dosud na svobodě?

TĚLO:

1) Obvinění policejní důstojníci Josef Opava , Petr Koňařik, Jiří Žofčín... ze speciálního policejního Odboru pro boj s organizovaným zločinem – OBOZ : Dagestánské a ruskojazyčné gangy

2) Tomáš Půta s kontakty na italské a irské gangy

3) Maroš Šulej, Peter Zajak a slovenské gangy

4) Tajní informátoři OBOZ

5) Vykonavatelé: David Berdych a spol.

6) Gelani Aboud alias Samopalník Tony a arabské gangy


Na snímku zleva obžalovaní gangsteři Radek Trumpeš a David Berdych.


Foto PRÁVO - Michaela Říhová

Datum: 05.02.2005
Autor: Pavel Blažek
Zdroj: Právo
Strana: 16




BERDYCHŮV POLICEJNI GANG V DATECH

1990 až 1996: V Discolandu Sylvie Ivana Jonáka začali působit David Berdych a Antonín Slezák. S podnikem byla spojena násilná kriminalita. V dubnu 1994 byla zavražděna na Jonákovu objednávku jeho manželka Ludvika.

1996 až 2001: V čele gangu je Berdych. První známou akcí byl únos a zavraždění zlatníka Václava Tomana v listopadu 1996. Policie netušila, že šlo o Berdychův gang. Šéf 1. odboru středočeského úřadu vyšetřování Karel Malý v listopadu 1996 přiznal, že nezná motiv vraždy: „Nikdo ho ani nevydíral.“

2001 až 2002: Berdych ve vyšetřovací vazbě. Vedení gangu převzali Tomáš Půta a Maroš Šulej. Gang se rozdělil do skupin. Ve vybraných akcích se skupiny spojovaly. Řídili je: 1. skupina - Tomáš Půta, Daniel Herain alias Pomáda alias Dan Kočka; 2. skupina - Gelani Aboud alias Tony Arab alias Samopalník Tony; 3. skupina - David Berdych. Z gangu odešli a „udělali se pro sebe“: Tomáš Hofer (obviněný) začal spolupracovat s bulharským podsvětím , Jaroslav W. přešel do drogového podsvětí, Aleš L. začal spolupracovat s ruskojazyčným podsvětím .

2003: Zjištění policie, že obětí první známé akce je zavražděný pražský zlatník Václav Toman v listopadu 1996. Podezření, že gang v přestrojení za policisty a vybavený policejními průkazy a odznaky kriminálky spáchal okolo 80 loupežných akcí a zavraždil nejméně tři oběti . Závažné úniky informací z policie do podsvětí. Berdych až díky těmto únikům zjišťuje, že policisté z týmu Mari ÚOOZ znají většinu členů gangu přímo jmény, včetně dat narození. Členové gangu se do této doby totiž znali převážně jen pod přezdívkami.

2004 - 2005: Počet obviněných pachatelů dosáhl 41 osob. Policisté však stále nepozatýkali všechny členy Berdychova policejního gangu, který údajně čítal okolo 60 až 70 lidí. Předpokládá se další zatýkání. Dnes se zatím odhaduje, že ukořistili 50 milionů korun .


Datum: 29.01.2005
Autor: Pavel Blažek
Zdroj: Právo
Strana: 07



Berdychův policejni gang:
česká Chobotnice

Krvavá dramata, kdy se brutální zločinci spolčili s vysokými policejními důstojníky, jsme znali jen z akčních televizních seriálů a mysleli si, že něco takového není u nás možné. Z omylu nás šokujícím způsobem vyvedl gang kolem Davida Berdycha.
Organizovaný zločin prorostl s policií a léta společně neomezeně mučili, vraždili, vydírali a loupili. Ti, kdo ho měli zastavit, naopak brutální zvěrstva sami řídili či se dokonce na bestiálních činech přímo podíleli.

Krvavý tanec rozpoutali už v polovině devadesátých let. Klec začala padat teprve v září 2004. Do té doby se zločinci měli kromě přepadání kamionů dopustit kolem 80 loupežných akcí. Jen 22 z nich se však vyšetřuje, z toho ve třech z nich měl gang vraždit. Tělo oběti se našlo zatím jen ve dvou případech. Obětí české Chobotnice však bude nejspíš mnohem více.

Hovoří se až o dvaceti neobjasněných vraždách, vesměs bohatých lidí, které od roku 1996 přepadali gangsteři v policejních uniformách vybavení služebními průkazy a odznaky kriminálky či elitního Útvaru pro boj s organizovaným zločinem. Dostali je od policejních kompliců.

„Vyšetřujeme jen to, co se daří prokázat a kde se přihlásili poškození. Zatím neznámý počet obětí stále mlčí. Buď se z prožitých hrůz nevzpamatovaly, nebo mlčí ze strachu,“ vysvětlil Právu kriminalista.


Kápové na OBOZ

„Fungovala dohoda s policisty, že se pod jejich krytím bude páchat rozsáhlá trestná činnost,“ vypověděl u soudu Berdych. Uvedl, že činnost gangu, který své oběti unášel a mučil, neřídil on, nýbrž policejní důstojníci z pražského Odboru pro boj s organizovaným zločinem (OBOZ) Josef Opava a Petr Koňařík ve spojení s podnikatelem Luďkem Žaludem starším, majitelem sklenářství v Praze.

Žalud, Koňařík a Opava podle Berdycha dostávali 30 procent ze zisku, zbytek patřil ostatním z gangu.

Současní vyšetřovatelé teď musí vypátrat, jak, proč a kdy došlo k propojení gangu s policisty, kde je ukryta kořist, kolik únosů, loupeží a vražd zločinci spáchali.

Tělo oběti se našlo zatím jen ve dvou případech.

PĚKNĚ POHROMADĚ. Zleva Petr Koňařík, Josef Opava, Jiří Žofčín a František Brázdil.
Foto TV NOVA, Na vlastní oči

DAVID BERDYCH při soudním líčení zachovával ledový klid.

Foto PRÁVO - Lukáš Táborský

Datum: 29.01.2005
Autor: Pavel Blažek
Zdroj: Právo
Strana: 07



JAK ELITNÍ ZLOČINCI
SROSTLI S ELITNÍ POLICIÍ

Berdych s pomocí policistů
likvidoval konkurenční gangy

Nikdo zatím nespočítal, za kolika úspěšnými a široce medializovanými akcemi policie proti ozbrojeným lupičům stál v pozadí policejní informátor David Berdych a jeho komplicové. Neznámý je také počet konkurenčních lupičských gangů a policejních informátorů, které Berdych s komplici a policisty zločinci zlikvidovali.

Vyšetřovací spisy vedené pod dozorem středočeských žalobců Tomáše Milce a Svatopluka Nauše, který je také vyšetřujícím žalobcem, obsahují výpovědi, podle nichž Berdych jako policejní informátor využíval své pozice v boji proti konkurenčním gangům. Chystal pro ně údajně se svým řídícím policejním důstojníkem Petrem Koňaříkem a jeho policejními komplici i smrtelné pasti. Jedna z nich sklapla před pěti lety na Mělnicku ve Všetatech.

„Tehdy tu vyloupili pobočku České spořitelny. Bylo to 22. 11. 2000,“ vzpomínal starosta Všetat Miroslav Baloun. „Policisté po dohodě s personálem pobočky ji nechali vyloupit. Na ujíždějící auto s lupiči zaútočili, až když vyjelo ze Všetat. Tehdy jednoho z lupičů střelili přímo do hlavy,“ řekl starosta. Uvedl, že se o události mezi místními obyvateli dlouho hovořilo. „Už tehdy jsme si říkali, že se policisté chtěli někoho zbavit. Berdych nás napadl až loni. Když ho zatkli,“ poznamenal starosta. Za mrzuté označil, že centrála České spořitelny pobočku po loupeži zrušila.

Dozorový žalobce Milec se k informacím Práva a sdělením starosty Balouna nevyjádřil. „Je pracovně na policii,“ vysvětlila včera Právu pracovnice středočeského krajského zastupitelství.

Nová obvinění

Přepadení všetatské pobočky a její následné zrušení Právu potvrdila pracovnice tiskového oddělení centrály České spořitelny Helena Matušná. „Pobočka byla před pěti lety přepadena a pak zrušena,“ řekla Právu Matušná. Uvedla, že za posledních pět let došlo na pobočkách spořitelny ke 103 loupežným přepadením.

Kolik z uvedených loupeží zorganizoval informátor Berdych se svými policejními komplici, se neví. „Teprve se vše prověřuje,“ řekl Právu zdroj dobře seznámený s vyšetřováním.

Policisté a žalobci chtějí do září ukončit vyšetřování 25 násilných loupeží spáchaných Berdychovým gangem, který spolu s obviněnými policisty má tvořit 40 osob.
V posledních dnech však k uvedenému počtu přibyl další případ. Je jím oloupení podnikatele z Prahy 10, které se mělo stát v březnu 1996. Berdych se čtyřmi spolupachateli prý tehdy napadl podnikatele údery baseballové pálky do obličeje a naložil do auta. Pak oběť podle ČTK odvezli na chatu jednoho z lupičů a chtěli po ní výkupné deset miliónů. Sumu hledali i v bezpečnostní schránce oběti. Neuspěli, a tak nakonec podle obvinění uneseného podnikatele přiměli k tomu, aby telefonicky přesvědčil známého k vydání dvoumiliónové částky. Té se prý také dočkali.

Vraždili informátory?

Podle informací Práva uvedené obvinění zřejmě nebude poslední. Jedna z obětí Berdychova gangu Právu v pondělí sdělila, že k další loupeži došlo v Praze 10 v roce 1998.

„Byl to taky podnikatel. Lupiči jej v policejních uniformách sledovali na cestě s dcerkou do mateřské školy. Když dcerku předal, tak jej na zpáteční cestě nacpali do auta a odvezli na nějakou chatu. Tam ho dva dny mučili, aby vyzradil úkryt peněz a čísla bankovních kont. Podnikatel povolil, až když mu řekli, že zabijí jeho manželku a dceru. Telefonicky ho pak spojili s manželkou. Ta manželovi řekla, že je držena s dcerkou jako rukojmí. Teprve potom jim unesený podnikatel řekl, co chtěli,“ sdělil Právu svědek, který si nepřál být jmenován. „Berdychovci mě měli v rukou dvakrát. Mám strach,“ vysvětlil.

Zvláštní kapitolu v činnosti gangu tvoří zřejmě popravy informátorů policie. Jde například o táborského starožitníka Václava Skalu, který byl údajně naposledy viděn v jihočeských Kvašejovicích 16. 6. 2002 a od té doby po něm není ani vidu, ani slechu. „Skala byl policejním informátorem snad 30 let. Řídil ho v posledních letech nějaký Vorlíček z policejního prezidia a pak ho půjčili jako agenta Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu. To byl Skalův konec,“ řekl Právu dobře informovaný zdroj. „Z vraždy Skaly jsou obviněni Daniel Herain alias Pomáda, Gelani Aboud alias Samopalník Tony a Martin Švec alias Marci. Obvinění je na vodě. Policisté nemají ani tělo, ani vražednou zbraň,“ řekl Právu advokát seznámený s případem.

Pavel Blažek

Právo 12.07.2005


MUŽI DVOJÍ TVÁŘE

Vyšetřování vázlo proto, že po gangu pátrali detektivové pražského Odboru pro boj s organizovaným zločinem (OBOZ). Obviněni jsou Koňařík, Opava, Žofčín a Kaňka. Právě je v listopadu 2004 označil zatčený Berdych za organizátory gangu. Podle něho měl dokonce být šéfem gangu bývalý důstojník OBOZ Josef Opava. Gangu pak měli vynášet utajované informace z policejního zákulisí důstojníci OBOZ Petr Koňařík a Jiří Žofčín.
  25.11.2009 22:08 XXXP
 
Pánové, neznáte někdo číslo účtu, na který je možno posílat finanční příspěvky do státní pokladny na umoření státního dluhu? Jestli ano, prosím o odkaz nebo přímé uvedení - zn. JEN SERIOZNĚ. Rád bych totiž do státní kasy poslal nějaký menší peníz, aby jsme jako stát nepřišli na buben. Děkuji.
  26.11.2009 02:11 Zde je odkaz
 
na archív TV Nova, kde je možno si ověřit v Televizních novinách ze dne 18.11.2009 níže uvedené číslo účtu.
http://archiv.nova.cz/multimedia/televizni-noviny-18-11-2009-2.h tml

č.účtu: 1233328001/0710
do zprávy pro příjemce se má uvést:
DAR NA SNÍŽENÍ STÁTNÍHO DLUHU ČESKÉ REPUBLIKY

Stát je díky ODS rozkradený, tak jsem ministerstvu financí do rezervnho fondu tu tvrdou českou 1,-Kč na účet dnes poslal. Kolik z vás bude dalších jednokorunových dárců?
Abych předešel případným rejpalům, že mně to bude stát víc než tu jednu korunu díky bankovním poplatkům, tak sděluji, že moje poplatky bance jsou 0,-Kč už téměř dva roky!!!

Státní kase přeji brzské naplnění, ať je zase co rozkrást.
  26.11.2009 02:15 Doplněk
 
předmětná reportáž začíná zhruba 06:00 minut od začátku televizních novin
  26.11.2009 08:40 on
 
to svazák íčko s kámošem, doktorem a magistrem bendou zatáhnou.vždyť jeho kámoš mrázek mu uměl poradit,jak se ,,poctivě vydělávají grošíky´´
  25.11.2009 19:48 Kdo
 
mluví o tom, že mu nepřidali kecá, protože každý dle tabulek dostane za odsloužené roky přidáno!!!!!! Začněte makat a raději nestávkujte.
  25.11.2009 20:09 Ronin
 
for Kdo
Za odsloužené roky dostaneš přidáno, ale po třech letech ? A s tím makáním se uklidni, protože nevím jak jinde, ale u nás máji skoro všichni na oddělení kromě nepoužitelných kusů víc práce jak minulý rok. A to prokazatelně, protože naše všemocné EŤR má počitadlo na všechno.
  25.11.2009 20:38 pro Ronin
 
A nebylo přidáno jen dle tabulek. Jenom loni na základech plošně všem nejdříve 1.5 procenta a pak ještě něco, ale nebudu bludit to si už nepamatuji. Ronine, dal si se k policii, tak makej, ty jseš asi jeden z těch, kteří by jen brali a když je nejhůř, tak bys stávkoval. Běž a vydemonstruj si 5 000 navíc. Víš, stát není dojná kráva jak ty si myslíš, ale demonstruj.
  26.11.2009 08:12 Ronin
 
Bylo přidáno těch tvých 1,5%, ale po třech letech a tebou uváděné něco dalšího u nás bylo 500,- Kč na rizikáči, které museli stejně zvýšit, protože šel nápad nahoru. Jinak asi neumíš číst, protože já nechci o 5.000,- Kč víc, ale pouze tolik co jsem bral doteď. Jinak mluvíš úplně stejně jako jeden kolega z fary, kde se kopou do prodloužených zad a za rok udělá to co já za dva měsíce ? V takovém případě budu spokojený a nebudeme mi vadit snížení platu !
  26.11.2009 15:35 pro Ronin a .
 
To, že jde o průměr je mi jasný, je také jisté, že nyní odchází většinou starší kolegové s vyššími platy a místo nich nastoupí noví s polovičním, nebo nenastoupí vůbec a tak si připočti mzdové prostředky na druhou stranu rovnice.,,A na neobsazené tabulky byly mzdové prostředky odebrány již letos... Vím o čem píšu, tak se zbytečně nestrašte a chystejte se na Mikuláše a pak Vánoce, místo nic neřešících demonstrací..
  25.11.2009 19:44 Bez podpory
 
http://www.policista.cz/diskuze/tema/1247/
  25.11.2009 20:36 Ronin
 
pro xyz
Tady zase někdo poslouchal kolenem co ? Ministerstvo vnitra má ze svého rozpočtu ušetřit ty tvá 4%, ale u každého poldy to bude znamenat něco kolem 7%.
  26.11.2009 12:25 pro Ronin
 
Když sto lidí bude brát po 100,- Kč a každému snížím o 4% tak bude každý brát 96,- Kč, Tj. celkem nejříve 10.000,- a po snížení 9.600,- co je opět rozdíl 4 %. Každí ví, že když každému snížím o 4 %
celkově je to stejně. Jak jsi došel ze 4 na 7 ...
  26.11.2009 14:04 .
 
Jednoduché vysvětlení.Protože to už kolega rozberal dobře, jen to s dovolením zkopíruji...
Na Tvůj dotaz, jak jsem přišel na 7 procent uvádím následující: těch 7 procent je hodně optimistický odhad, v reálu nám hrozí 8-10 procent dolů. Odbory na to již upozornily. Počítej se mnou: 4 procenta je celkový balík peněz, o které má policie dostat příští rok na mzdy méně. Bude se to snižovat z tarifů (všem asi 6 procent dolů). To ale znamená, že to nebude pro všechny z celkového platu stejně. Vedoucí, kterému tarif tvoří např. jenom 50 procent z celé mzdy, protože má příplatek za vedení a vysoké osobní, tedy přijde ze svého celkového platu např. jenom o 3 procenta. Naproti tomu řadovému poldovi, s osobním v řádu stokorun, tvoří tarif např. 80 procent mzdy. Takže když se mu šáhne na tarif úplně stejně jako vedoucímu (šesti procenty), bude to z jeho celkového platu dělat mnohem více, okolo 5 procent. Čtyři procenta budou PRŮMĚR! To je ale pořád jenom první část. Policii totiž vyjma těch 4 procent na mzdy byly odebrány pro příští rok i finance na 1900 neobsazených tabulkových míst. Z těchto peněz byly dosud "dotovány" platy nás, co za chybějící kolegy sloužíme (cpalo se to do rizikáče, osobního, odměn). Je to tak obrovský balík peněz, že to dělá téměř další 4 procenta z objemu financí na mzdy. Takže to jsme již na 8 osmi procentech, ovšem v průměru. V reálu to pro řadové bude víc, jak jsem vysvětlil výše. A jelikož se vedení pražské policie již nechalo slyšet, že u nich se platy snižovat nebudou, hádej na čí to bude úkor (nic proti Pražákům). No z toho celkového balíku dostanou méně ostatní kraje, pokud se Praze krátit nebude! Tyhle informace ale náš management úzkostlivě tajil, zejména do konce října, kdy mohli odcházet kolegové, kterých se týkalo tzv. přechodné období... A že ty peníze dolů nebudou jenom na jeden rok, jak nás teď lakují, o tom si už šuškají vrabci na střeše...
  25.11.2009 17:44 Pro Ronina <chibil.mir@seznam.cz>
 
Máš naprostou pravdu v příspěvku níže. Policista musí "nabrat" kdejakou pitomost a provést šetření. Kvůli tomu nezbývá vůbec čas na pořádnou prevenci. Osobně jsem nabíral takové pitomosti jako poškozený praporek, když jeden řekl druhému blbečku atd. Vždyť to znáte. Neskutečné nesmysly. A když ve 3 hodiny ráno přijde silně podnapilý občan, že mu určitě ukradli peněženku a na otázku kde se to mohlo stát tak vůbec nemá tuchy, protože za noc vymetl několik pajzlů, ale tvrdošíjně trvá na podání tr. oznámení, protože mu peněženku ukradli z kapsy kalhot. A nezapomene poznamet, že policajti jsou povinni oznámení přijmout a že si je platí ze svých daní. V Holandsku by se s ním vůbec nebavili, ale my poslušně přijmeme tr. oznámení a píšeme a píšeme. Fakt super.
  26.11.2009 14:51 xxx
 
Top oznámení u nás: krádež květináče s květinou za 20kč, s níž si 3 městští strážnici nevědli rady, krádež 1ks květu slunečnice, poslední krádež - svačiny - chleba s paštikou...:o)
  25.11.2009 13:11 XXXP
 
http://www.nosp.cz/AKTUALNE/o_datu_konani_demonstrace_-rozhodnut o
  25.11.2009 15:03 kodl
 
Co furt máte s tou demonstrací? Když vzít všude, tak všem, není se tudíž čemu divit. Nebo státní zaměstnanec je něco více než normální dělník? Není, banaopak nic nevyrábí a je placen z peněz daňových poplatníků. Nějakou demonstraci bych rozpustil, není za co demonstrovat.
  25.11.2009 15:25 re
 
Proč nebyla demonstrace, když se st. zaměst. peníze zvyšovaly?
  25.11.2009 15:58 for "re"
 
Vy taky děláte demonstraci,když vám v Bohnicích zvednou kapesné?
  25.11.2009 16:23 Ronin
 
for Kodl
Prachy ve státní kase jsou jenom se s nimi neumí hospodařit, když jsou peníze na zbytečnosti jako na mise v Kosovu, kde se vojáci z nudy opijí, fetují a pak se poperou nebo jeden druhého postřelí, tak nevím proč mě a mým kolegům co se někdy za šichtu ani nenají má být snížen plat. Na rozdíl od soukromé sféry nepociťuje PČR úbytek práce, ale naopak a nevím co je špatného na tom, že za více práce chci aspoň stejný plat jako minulý rok. Když se má šetřit tak se má jako v soukromém sektoru udělat audit a propustit zbytečné lidi a pak se těm co dělaj nemusí snižovat plat.
  25.11.2009 16:24 XXXP
 
for kodl, re, for"re"
Pánové policistům, hasičům a dalším státním zaměstnancům se platy nezvyšovaly již 3 ROKY. Myslíte si, že při inflaci jaká za ty 3 roky prošla je to v pořádku? Já si to tedy nemyslím. My nežádáme zvýšení platů, ale jejich zachování na úrovni roku 2009, protože nám již bylo vzato víc než komukoliv jinému. Je pravda, že jsme placeni daňovými poplatníky, ale že by jsme nic nedělali to není pravda. Kdo myslíte, že hlídá po nocích vaše klidné spaní, kdo hasí vaše požáry, kdo ohledává každého troubu co se zabije na silnicích nebo spáchá sebevraždu, kdy vyřizije všechny vaše problémy na úřadech, no přeci my všichbni státní zaměstnanci. Myslím si, že jsme již na oltář vlasti položili dost velkou oběť, protože čeho je moc, toho je příliš a on jednou ten pohár trpělivosti musí přetéct a pak se dějí věci jako třeba v roce 1948 kdy vyhrála dělnická třída s komunisty a sesadila kapitalisty, nebo v roce 1989,kdy opět dělnická třída, tentokrát společně s inteligencí komunisty od vlády odstavile. A poklud si myslíte, že ve státní správě je až tak dobře, tak máte možnost, se po získání příslušného vzdělání, přihlásit a taky si užívat. Přeji všem křiklounům pěkný podvečer.
PS:
Bývalému ministrovi vnitra panu Ivanu Langerovi nevěřte ani slovo. Ten co tu papulu otevře, tak z ní vypustí vždy LEŽ nebo KRAVINU.
  25.11.2009 18:08 pro Ronin
 
Kdyby se v soukr. sféře nadbytečně propouštělo, jako že se propouští, tak kdo by na tebe makal? Práce máte jistě dost, ale je vás na ni nadbytek, část st. zaměstnanců bych propustil, tak jako v soukr. sféře. Vždyť je to jasně daný. Méně policistů a stejné platy a nebo stejný počet policistů a menší platy. Tak za co chceš šmoulo stávkovat? Vem si, kolik máš za měsíc nachrápaných hodin v práci, a to ten kdo dělá u mašiny úkolově nemá. Buď soudný.
  25.11.2009 19:08 xyz
 
Hovořil jsem s mnoha bývalými kolegy a většina s demonstrací nesouhlasí, protože ví, že se vše může otočit proti policii jako celku, jestli se ve sdělovacích prostředcích uvede, že snížením o 4% přijdou policisté cca o 1500,- Kč, tak si každý umí spočítat kolik je 100 %. Proti policii zejména ve veřejném mínění, které i tak není nejlepší. A odbory u policie ? Jaká je organizovanost ?
  25.11.2009 19:47 svatá
 
pravda Bohumile. Jen blbněte §!!!
  25.11.2009 20:32 Ronin
 
Stále tady mluvíš o soukromé sféře tak ti dám příklad jak to u PČR chodí, na toho jednoho tvého dělníka u soustruhu obrazně řadového poldů vychází tři mistři tedy vedoucí. To je v pořádku ? Ten pán nahoře před svým nástupem mluvil o snižování míst na PP a MV a co se stalo, všichni tam zůstali a akorát jim narostl plat. Tehle stát pod vedením pravice nebo levice dělá jeden kopanec za druhým a jenom se mrhá prachama a teď na to mají poldové, hasiči a další státní zaměstnanci doplatit.
  26.11.2009 14:23 xxx
 
Stále dokola :!Platím si vás ze svých daní,tak držte h.by a makejte!" A policista,hasič ze svých příjmů neplatí daně?!Ba že platí.Že s tím ti le.plové neumějí hospodařit já teda rohodně nemůžu.Dnes 4%(7-10%),příští rok bude co?Sami si darmož.outi už odhlasovali na příští rok, že si přidají a ostatní ať se třeba pasou.Od Francie by jsme se měli učit a jejich odborů.Nikdo nechce za stávající situace přidat,ale zachovat nějakou životní úroveň.Pokud policii nezaplatí stát, zaplatí ji protistrana-to je prostě realita(jak řekl kdysi ministr vnitra Sacher).Na nějaký jeho (toho vpravo nahoře)kodexy policisty se každý s chutí vykašle.Pak si všichni budete stěžovat, že zde bují korupce.Uvědomte si, že hranice, kdy spoustu poldů dělá svoji práci zatím ještě stále z přesvědčení, je velmi tenká.Volají ze svých telefonů za své peníze, spoustu hodin jim nezplatí etc.Pokud to takhle půjde dál, přijde doba, kdy se nikomu ve volnu nedovláte, aby přišel rychle pomoct do práce a nikdo nehne ani o mm víc prstem než bude muset.Jediný a neoddiskutovatelný motivační prvek jsou peníze.Kdo tvrdí něco jiného-lže.Proč není takhle napadána AČR, jeden skandál za druhým a přitom od bitvy na Bílý Hoře, kromě misí snad nikde nevystřelili, pokud zorvna nestřílejí po sobě.To je pračka na peníze - Gripenama počínaje a 1000,-Kč i víc za m2 sádrokartonu konče, když se dal v té době normálně pořídit za 200kč/m2 aj.
  24.11.2009 13:15 tak
 
o víkendu poslední služba a Sbohem a šáteček,a Vám pane ex ministře z celého srdce přeji,aby Vás jednoho krásného a slunného dne sebrali a zavřeli,doufám,že se toho ještě dožiji-LIKVIDÁTORE POLICIE
  24.11.2009 13:28 .
 
:-)
  24.11.2009 18:12 for tak
 
do roka a do dne toho budeš litovat
  24.11.2009 19:11 pro for tak
 
Nevím proč by měl litovat a dělat mocipánům u P ČR blbečka. Neznám nikoho kdo odešel, že by litoval. Tak nekal blbe vodu.
  25.11.2009 07:34 Tak
 
asi žiješ v jiném světě troubo!
  25.11.2009 07:44 znám
 
Znám jich mnoho co litují, ale protože jsi nikdy řádný policajt nebyl, tak Ty asi ne..
  25.11.2009 08:22 fekete
 
skončil jsem v dubnu, bylo to hodně těžké rozhodování (slušný plat, zajímavá práce), ale holt přechodné období je skončené a já měl strach, že narazím na blbce, který mě vymastí v době, kdy nebudu mít nárok na výsluhu (prostě nebudu moci prásknout dveřmi), ale víte, že se mi někdy zasteskne a dokonce se přistihuji, že se to předtím začínám trochu idealizovat - naštěstí si pak rychle vzpomenu na to, co se civilistům dost těžko vysvětluje (hlavně, co si člověk nechal všechno líbit, protože to bylo třeba v zájmu celku - bylo mu to blbý vůči kolegům dělat problémy), každopádně nyní jsem úředníkem s výsluhou a nemohu si stěžovat
  24.11.2009 11:03 -4%
 
je tak málo, že bych o tom nechtěl ani mluvit, protože co udělá vláda, sníží na oplátku stavy a to je horší než těch pouhých -4%
  24.11.2009 18:02 Klokan
 
Ale co, proč pouze 4% nebo 10%, ať vezmou rovnou 50%, nebo ať policií zruší a také armádu. Můžeme tu mít takovou pěknou anarchii.
  24.11.2009 19:31 Ronin
 
Když snižit plat a stavy tak přijmout Holanský systém ve kterém se nešetří kdejaká kravina. Pro neznalé nikde v zahraničí se nešetří ztráty mobilů platebních karet, dokladů a RZ ? Také tam policie nešetří drobné krádeže a to ani ty s vloupáním ? Po odcizeném vozidle pátrá pouze v případě, kdy jeho hodnota je přes 100.000,- Kč.
Pak se tady odborníci nedivte, že v ČR je nejvíce poldů na počet obyvatel, když se u nás musí šetřit kdejaká kravina.
  24.11.2009 22:06 XXXP
 
Svatá pravda Ronine. Máme tady ale odborníků na policejní práci, že ano.
  23.11.2009 18:52 Íčko tunel
 
Úřednická vláda Jana Fischera si v posledních měsících získala neobvykle vysokou důvěru veřejnosti. Bezmála tři čtvrtiny populace jí důvěřuje, díky čemuž se v posledním průzkumu společnosti CVVM poprvé vyhoupla před prezidenta Václava Klause. Přitom i důvěra v něj se drží vysoko na 68 procentech. Naopak nejméně lidé projevují důvěru v Poslaneckou sněmovnu.
  22.11.2009 22:42 -10%
 
je tak ideální stav!!!!
  24.11.2009 01:15 NePo
 
Ano,souhlasím, pokud to bereš v procentuálním zeštíhlení počtu velitelských funkcí
  24.11.2009 09:25 Pepa
 
Deset procent letos a deset procent napřesrok. A to chceme jít demonstrovat? Za co? Za to že jde o pouhá 4 procenta? Je vidět, že u sboru jsou stále čím dál více nemakačenků a netáhel. Za málo práce ( za nic ) hoédně peněz ( balík).Jak jsem výše psal hasičům a policajtům 10 letos a 10 napřesrok. Nelíbí se někomu tak ať jde a neotravuje nás poctivě pracující lid. Darmošlapy nikdo platit nebude.
  22.11.2009 21:58 policajt <policajt@seznam.cz>
 
Langr kecá že nezasahuje do diskuze