Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  11.07.2007 17:45 Polda50
 
Stanovisko Výkonného výboru NOS PČR k plánované akci UBS - 11. 07. 2007
Stanovisko Výkonného výboru NOS PČR k demonstraci UBS

Výkonný výbor NOS PČR projednal dne 11. 07. 2007 dopis prozatímního předsedy UBS Miloše Plechatého ze dne 03. 07. 2007, týkající se uspořádání demonstrace příslušníků bezpečnostních sborů v září 2007 na Staroměstském náměstí v Praze (materiál je připojen níže).

Výkonný výbor nesouhlasí s ultimativním postupem nejen vůči zaměstnavateli, ale i vůči dalším odborovým svazům bezpečnostních sborů.

V měsíci květnu 2007 Unie bezpečnostních sborů požadovala, aby do doby než bude zákon změněn „se služba přesčas řešila tzv. podplánováním těchto přesčasových hodin v rámci služební pohotovosti. To by v praxi znamenalo, že každá hodina služby přesčas by byla konána v době služební pohotovosti. Tím by byla splněna podmínka nároku na služební příjem či náhradní volno za práci přesčas, jak je uvedeno v § 126 odst. 3 zákona č. 361/2003 Sb.“. Uvedený postup by však byl v rozporu s ustanovením § 62 zákona, podle něhož „Příslušníkovi lze nařídit služební pohotovost v důležitém zájmu služby, jestliže je dán předpoklad výkonu služby přesčas.“ Služební funkcionář, který by nařídil služební pohotovost jen pro účely proplacení případné služby přesčas i v případě, kdy věděl, že služba přesčas bude skutečně vykonána, by se dopustil protiprávního jednání. Vytvoření závazného pokynu není tedy po právní stránce možné.

Další požadavek UBS zněl: „Výkon služby přesčas by měl být využíván pouze v opodstatnělém zájmu služby a dále, v souladu se zákonem o krizovém řízení č. 240/2000 Sb. ve znění pozdějších změn, řádně odůvodněn, aby nedocházelo pouze k neúčelnému čerpání finančních prostředků“.

Z porady policejního prezidenta ze dne 17. 05. 2007 vzešel na základě jednání s NOS PČR trvalý úkol pro služební funkcionáře policie č. 45/K, jehož text zní: „Případné plánování služby přesčas je nutno vždy řádně odůvodnit důležitým zájmem služby, vyhlášením krizového stavu nebo ve výjimečných případech veřejným zájmem, tak jak předpokládá § 54 zákona o služebním poměru“. Nelze si nepovšimnout, že požadavek UBS tak byl beze zbytku splněn. Plnění a dodržování tohoto trvalého úkolu je jistě polem působnosti pro odborový svaz, který se rozhodně nezbavuje práva jednat s vedením Policie České republiky a Ministerstva vnitra. Ukončení jednání není krokem vpřed, ale zbavení se výsad, daných odborovým svazům zákonem.

K obecnému požadavku UBS zrušit ustanovení o nezaplacených 150 hodinách služby přesčas, je nutno konstatovat, že v současné době je Poslanecké sněmovně předložen k projednání návrh na novelizaci zákona č. 361/2003 Sb. právě v oblasti 150 přesčasových hodin. Vyjma toho je v závěrech porady vedení Ministerstva vnitra a odborových svazů ze dne 30. 04. 2007 přislíbeno vytvoření expertní komise pro komplexní novelizaci zákona, jejímiž členy budou i zástupci odborových svazů. Pokud o to samozřejmě budou mít zájem. Nelze tedy říci, že se nic nemění.

Z uvedených důvodů nepovažujeme demonstraci za přijatelnou a nebudeme se na ní podílet. Zejména za situace, kdy jsme byli postaveni před hotovou věc bez možnosti spolurozhodování o takovéto akci.

Nadále chceme a budeme jednat o všech problémech, které se týkají nejen aplikace zákona č. 361/2003 Sb. Proto žádáme členy NOS PČR, ale i ostatní policisty, aby využívali poměrně širokých možností, zakotvených v ustanoveních §§ 197 – 200 zákona č. 361/2003 Sb. a cestou svých základních organizací a odborových orgánů upozorňovali na případy špatné aplikace zákona nebo i na jiné problémy. Konkrétní údaje a případy jsou cenným argumentem pro další vyjednávání.

S tímto stanoviskem byl seznámen i druhý adresát dopisu, předseda Odborového svazu hasičů JUDr. Vladimír Mühlfeit .

V Praze dne 11. července 2007

Za Výkonný výbor NOS PČR: JUDr. Milan Štěpánek, předseda, v. r.
  28.12.2007 11:02 hnus
 
Proto všichni odcházejí od tohoto podivného sboru plného zášti a nevraživosti. Tohle tady nikdy nebylo. Zřejmě" jdeme po modré". Je to tragédie kam pan Langer vede tento sbor, výhled na rok 2008 s navýšením 1,5% je přímo skličující.
  28.12.2007 11:31 Roman
 
Vzpamatuj se kolego! Ono se nekoná ani těch 1,5 %, ale on v tom v podstatě není žádnej rozdíl. Je to smutný, když si ve zprávách poslechneš, že zaměstnance firem naopak čaká nejvyšší nárust mezd za posledních X let a to v průměru prý kolem 6 - 8 %. No nic zase zatnem zuby a jedeme dál, nebo snad ne? Jinak děkuji panu ministrovi za krásný dopis, jistě "potěší" i spoustu dalších kolegů, kteří si lámou hlavu jak si ještě někde přividělat (byť nelegálně, jelikož légálně je to prakticky nemožné), aby zaplatili nutné výdaje pro rodinu. Hlavní je, že pan ministr ví jak je naše práce neskutečně náročná a nesmírně si nás váží. Na papíře to vypadá moc hezky, jen v reálu to asi každý cítíme úplně jinak. Vize pana ministra podporuji a souhlasím s tím, že je třeba hluboká reforma policie a to od personálních změn, přes vybavení a zázemí policistů a zmešení administrativní zátěže. Ale krom nových recepcí, za kterými zůstavá to stejné špinavé oddělení, jsem zatím nepocítil žádnou jinou změnu k lepšímu, je mi líto...
  28.12.2007 09:43 mazec
 
Jsem se zas pobavil. Chci jít sloužit do Vlašimi!!!!
Překlopeno z vlašimského diskusního fora ke kauze P. Lhotákové:

Vážení občané,
dlouze jsem se odmlčel, neboť jsem sbíral objektivní skutečnosti k celé věci a závěr je opravdu zarážející.

Nejen, že byl minulý týden uskutečněn teprve první výslech obou zraněných policistů- a to nám tvrdí, že při jakékoliv prkotině musíme hned na služebnu! Zatímco milý Drobeček a jeho již zpracovaní svědci vypovídali v různých verzích snad 6x, samozřejmě proti zasahující hlídce.

Navíc není prý možné dopátrat, kde se ztratilo písemné uzavření celé stížnosti. Jeden to hází na druhého.

Zranění policisté jsou údajně abnormálně kontrolováni při dodržování léčebného režimu a víte kým? Světe div se, ale jejich milovaným vedoucím. Není to snad dost objektivní kontrola? A překvapí Vás, že se též minulý týden uskutečnil vánoční večírek policajtů z Vlašimi Na Vorlině a hádejte, kdo si v neschopnosti trvající od září "dovolil" účastnit se jej v doprovodu svého vedoucího? Myslíte, že jeden ze zraněných policajtů? Kdepak, pan Balihar a veřte, že se ani nesnažil před vedoucím skrývat. Já ho viděl a dokonce s ním vesele hovořil a popíjel. Zajímalo by mne, co by se asi stalo našim dvoum zraněným policistům, kdyby by se na tento večírek dostavili stejně jako Balihar v pracovní neschopnosti. To by asi byl jejich konec! Ale Balihar?
To je neskutečný, jaký dvojitý metr je i v této malé Vlašimi!!!! Chce se mi zas zvracet.

Ještě, že Balihar cestou ke svému autu neuklouzl, samozřejmě unaven z přesmíry služebních informací, a nezranil se. Možná by z toho nakonec ještě udělali pracovní úraz z totálního nasazení pro nás, pro občany, když byl vlastně na služebním večírku ve své pracovní neschopnosti, chudinka jeden a chtěl jen normálně žít! Což oni již několik měsíců nemůžou, tak proč on ano? Jste fakt tak "schopné" vedení? Vodíte nás, ale jedině za nos, že.....

Hezkého večera přeji.
  28.12.2007 22:16 dark
 
Jen pro vysvětlení, kdo je pan Balihar?
  29.12.2007 07:54 muf
 
tož to nejspíš bude jeden z kolegů z Vlašimě, který také od září marodí, ale může si v neschopence pěkně pochlastávat s vedoucím, kerýmu to nevadí, ne? Na rozdíl od iných nemocných z jejich oddělení. Bych řek.
  27.12.2007 20:11 míra
 
Tak jsem dnes odevzdal věci a služebák a po 13 letech služby konec. Čekal jsem to horší ale hrozně se mi ulevilo
  27.12.2007 22:15 Nespokojený Policista <nespokojenypolicista@seznam.cz>
 
Míro, ať se Ti v civilu daří, a pak dej o sobě na těchto stránkách vědět, pokud úplně nezanevřeš na bývalé kolegy. Já se rozhoduji také a možná co nevidět bude žádost do "C" na stole u mého šéfa. Až se mne zeptají proč, tak jim řeknu, že horšího zostuzení a zneuctění, jedním slovem DEHONESTACE práce policisty jsem se za celou svojí policejní éru nedočkal, jak za doby ministrování Ivana Langera.
  28.12.2007 11:04 dehonestace
 
Děláš dobře, jiné řešení tu snad už ani není než se sebrat a odejít jako člověk.
  27.12.2007 17:27 propad platů
 
Po zveřejnění nárustu platů v ČR na rok 2008 to vychází v průměru na 8%. Leč velkou část ukousne velké zdražování a inflace, měla by si většina lidí v ČR reálně polepšit.
Většina lidí kromě policie a dalších složek pod MV.
  27.12.2007 09:51 Tabulky 2008
 
http://www.esipa.cz/sbirka/sbsrv.dll/sb?DR=SB&CP=2007s337
  27.12.2007 08:23 Když ministr lže
 
V minulém roce "ne"ministr I. LANGER něco mluvil o zneužívání balíčků ( z balíku tzv. 150 hod. - za nejasně definovanmou finanční odměnu státním zaměstnancům v České republice - známému pod názvem 150 hod. ZADARMO). Tvrdil, že v případě zjištění zneužívání této formy "odměny" za práci (to je prosím 21. století) vyvodí důsledky.
Tak proč už máme !!! "B" !!! zase v LEDNU 2008 plánu ??????????????????????????????
Copak je ten ministr vnitra České republiky tak " hloupý ", že si to nezjistí ?
  27.12.2007 09:12 Georg
 
To nemá s ministrem nic společného, to musíš na své vedení a na svého okresního ředitele. Víš co ti řeknou? Že je to tak dané v zákoně. Nemá to fakt cenu, vychčijou s tebou jako s každým z nás a nic s tím neuděláš.
  27.12.2007 18:30 Polda 33
 
Řekl bych, že to pan ministr ví a dobře si je toho vědom, že bez těch 150 hodin by někdo nezajistili chod oddělení. V ZPPP jasně stojí, že 150 hodin lze praktikovat na zatížených odděleních s velkým nápadem TČ kdykoliv na zajištění ochrany občanů tj i na snížení NTČ.
  28.12.2007 17:39 Ale proč
 
Ale proč musí policajti na zatížených odděleních, kde slouží většinou s daleko větším služebním nasazení než na jiných odděleních, odnést to s plnou parádou a k tomu ještě zadarmo ? Co je to za svinskou politiku rádoby kapitánů.
  26.12.2007 23:23 Asi nějaký starosta
 
Přeneseno z Policie ČR, hasiči
Jan Volný

Vážený pane ministře,
obracím se na Vás, popřípadě nějakého Vašeho zástupce s dotazem. Čím je upravována délka vlasů např. u policistů. Platí stále, že musí být vystříháni tvz. nad límec. Děkuji za odpověď.
Ať se zeptá policisty na ulici, až mu bude ošetřovat košický teploměr v zádech darovaný nějakým Rumunem a nezatěžuje již tak vytíženého ministra.
  26.12.2007 23:54 Vánoční humor
 
Vážený pane Volný,
Pan ministr nemá zástupce, ale náměstky. Zástupci byli a jsou u armády a policie. Jinak každá doba si nese to své. Za protektorátu by bylo asi nejlépe, kdyby policisté měli za ušima vystříhané dva blesky, v době bolševické na temeni vystříhan srp a kladivo a v době dnešní značku" nebezpečí výbuchu", jako důkaz loajality s modrou destrukcí, pardon, chtěl jsem napsat šancí.
  26.12.2007 21:39 Rafael
 
Hnus, hnus a zase hnus.....odcházím znechucen.........
  26.12.2007 10:23 Polda13
 
Prosím o radu: v sekci policie - hasiči jsem na straně 6 našel inteligentní dotaz p. Jan Melichar, zarazila mně ještě inteligentnější odpověď našeho p.ministra, na světě se mluví zhruba 7000 jazyky tak prosím raďte který se mám začít učit aby jsem byl policista dle představ našeho p. ministra
  26.12.2007 13:00 Mirek
 
Myslím, že je zbytečné se nějaké jazyky učit, protože s takovým blbem jako je pan Langer se stejně nedomluvíš, i kdybys jich znal všech 7 000.
  27.12.2007 00:30 manis
 
já sem kdysi na tento dotaz také reagoval. Jako člověk, který se domluví anglicky a docela dobře francouzsky,by mě zajímalo, který policista v kterékoliv zemi v EU se domluví česky. Je až k neuvěření, co si člověk v ČR mylsí .... Policista přeci není superman....
  27.12.2007 10:13 pro manise
 
Ono nejde ani tak o to, jestli se někde v cizině domluví tamní policista česky, ale o to, jestli se domluví kterýmkoliv jiným jazykem, kromě svého mateřského. Já jsem se s tím tedy ještě nikdy nesetkal a mám EU projetou křížem krážem od Portugalska po Estonsko.
  27.12.2007 13:50 manis
 
jí jsem reagoval na to, jakým způsobem dělali novináři průzkum na policejních služebnách - vydávali se za španělky a mysleli si, že mluvit španělsky je naprosto běžné. No a když se nedomluvili, tak udělali z policajtů blbce nevzdělané. A je pravda, že asi málokde v zahraničí umí polcajti nějaký světový jazyk - pokud tedy není zrovna jeho mateřštinou...
  25.12.2007 23:44 Karla
 
Mám za to , že ředitel dopravky sliboval do půl roku snížení počtu dopravních nehod a kde je pravda pane Červíčku!!!! Není to na odstoupení!!!!!! Zase dobře dosazenej a odměny slušné v řádů stotisíců!!!!! Hanba této republice.
  26.12.2007 12:19 klk
 
Plně souhlasím!!!!!!!!!!!!!!!!!,je to opravdu hnus co se tady děje za této vlády.
  26.12.2007 19:06 XXX
 
Kolegové a kolegyně neplačte, stejně to není nikomu z nás nic platné. Nikdo z nás neovlivní kolik bude nehod a pracovat budeme muset stejně ať tam nahoře sedí Petr nebo Pavel.
  26.12.2007 22:58 Nespokojený Policista <nespokojenypolicista@seznam.cz>
 
Nechci obhajovat pana Bambase, ale nebyl snad odvolán kvůli tomu, že bylo neúměrně moc nehod? Jakpak se asi zachová náš stáleusměvavý MV k panu Červíčkovi? Změní snad svůj pohled na věc a usoudí, že v osobě šéfa dopravní policie to nemusí být? Jakoupak výmluvu si připraví nyní, aby mohl pan Červíček dále pokračovat ve funkci? Zdůvodní snad neutěšený počet dopravních nehod tím, že si občané této země zatím nevsugerovali jednotlivá ustanovení zákona č.361/2000 Sb.?