Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  30.09.2008 16:55 Odbory NOS PČR se demonstrace zúčastní!
 
Odbory NOS PČR se demonstrace zúčastní!
Foto: ilustrační

(AKTUALIZACE 30.9.2008, 14.00 hod.) Podle informací, které má náš server k dispozici, se vedení odborového svazu NOS PČR rozhodlo, že jejich organizace bude přímým účastníkem plánované demonstrace! Ministerstvo vnitra totiž ve stanoveném termínu nedalo garance na požadavky NOS. Tyto požadavky, závěry minulého jednání a stanoviska ostatních odborových organizací následují:

V pondělí 29. 9. 2008, se konalo jednání výboru NOS PČR o účasti této organizace na demonstraci. Zástupce naší redakce se zasedání zúčastnil jako host. Z mnohahodinového jednání vzešly níže uvedené informace. V zápětí, ve večerním zpravodajství, se na TV Nova objevila informace, že policisté demonstrovat nebudou. Tato informace se nezakládá na pravdě.

Na jednání přijal NOS PČR stanovisko (viz. níže) ke kterému však v současné chvíli odmítl policejní prezident poskytnout záruky. Konkrétně nebyl schopen zaručit podmínku, která je uvedena proloženě. Podle policejního prezidenta, který se jednání zúčastnil, je taková záruka mimo jeho pravomoc a je v kompetenci ministra vnitra.

V případě, že se ministr vnitra zítra, tedy v útery 30.9.2008, nezaručí za onu níže uvedenou podmínku, pak se NOS PČR zůčastní demonstrace jako přímý účastník.


Stanovisko NOS PČR:

Výbor NOS PČR, při vědomí odpovědnosti za vývoj služebních příjmů a po zvážení všech skutečností přijímá nabídku policejního prezidenta ze dne 25. 09. 2008 jako momentálně přijatelnou s tím, že i nadále do budoucna požaduje valorizovat služební příjem cestou zvýšení základního tarifu služebního příjmu.


Vzhledem k uvedenému a s ohledem na závazky k partnerským odborovým svazům doporučuje NOS PČR svým členům se demonstrace dne 01. 10. 2008 zúčastnit na podporu požadavků hasičů. Ti nedostali nabídku, srovnatelnou s návrhem policejního prezidenta pro policisty.


Výbor NOS PČR současně vznáší na vedení Ministerstva vnitra a Policie ČR tyto požadavky:


Ministr vnitra bude garantovat závazek na vytvoření nové dostatečně profinancované tabulky základních tarifů na r. 2010 s účastí NOS PČR.


Požadujeme provádět měsíční kontrolu rozdělování prostředků určených na zvýšení služebního příjmu na úrovni krajských ředitelství v součinnosti s NOS PČR; samostatně provádět kontroly v rámci útvarů, z nichž v budoucnosti vzniknou nová krajská ředitelství a analogicky postupovat u útvarů s působností na území ČR.


Požadujeme, aby do objemu prostředků na příští rok zvýšeného o 4 % nebyly zahrnuty prostředky vynaložené v souvislosti s vyšší spotřebou služby přesčas při zajišťování bezpečnostních opatření v souvislosti předsednictvím ČR v Radě EU.


Dále požadujeme rozšíření projektu P 1000 i na útvary SKPV.


Požadujeme, aby v následujících letech byla řešena otázka odměňování občanských zaměstnanců analogicky k vývoji služebních příjmů příslušníků.


Konstatujeme, že i nadále podporujeme požadavky odborových svazů rozpočtové sféry na valorizaci platové tabulky.


Toto stanovisko neprodleně zasíláme vedení Ministerstva vnitra a Policie České republiky s tím, že očekáváme reakci a konstatujeme připravenost kdykoliv požadavky projednat.

Pokud ministr vnitra nebo policejní prezident nebudou schopni garantovat, aby do objemu prostředků na příští rok zvýšeného o 4 % nebyly zahrnuty prostředky vynaložené v souvislosti s vyšší spotřebou služby přesčas při zajišťování bezpečnostních opatření v souvislosti předsednictvím ČR v Radě EU, platí usnesení ze dne 22. 9. 2008 a NOS PČR se zůčastní demonstrace konané 1. 10. 2008 přímou učatí.



-------------------------



Dále publikujeme stanoviska ostatních zainteresovaných odborových organizací:


Stanovisko UBS ČR



Výkonný výbor UBS dnes rozhodl takto :

Kolegové, kolegyně

Unie bezpečnostních složek zastupující převážně policisty si je plně vědoma odpovědnosti
za své členy v UBS – MV a za ostatní příslušníky v bezpečnostních složkách.

Prohlašujeme, že se neztotožňujeme s kompromisním Prohlášením výboru NOS PČR ze dne 29. září 2008 a demonstrace se zúčastníme.

Stále trváme na minimálně 4% dorovnání platů za tento rok 2008 a 4% navýšení platů do tarifních tříd pro rok 2009.
Dohoda s policejním prezidentem je nesystémová a nesouhlasíme s ní, ač si snahu policejního prezidenta vážíme.

Máme garance od základních organizací NOSP a větší části výkonného výboru NOSP, že se valná většina členů demonstrace zúčastní. Do rozkolu NOSP se nehodláme vměšovat, jelikož nám to ani nepřísluší. Přípravy na demonstraci nadále pokračují, jelikož UBS-MV není součástí až příliš kompromisní dohody mezi NOSP a PP. Demonstrace byla od prvopočátku připravována v těsné spolupráci s vrcholnými představiteli OSH, na demonstraci jsme se shodli a nyní není možné, aby ani jedna strana za těchto podmínek z této demonstrace ustoupila.

Byli jsme společně na „fontáně“ a sejdeme se 1. 10. 2008 ve 14 hod. před vnitrem opět !

Dne 29. září 2008

Předseda UBS Miloš Plechatý

-------------------------


Stanovisko OSH



Dnes jsme se společně s 1. místopředsedou OS hasičů a místopředsedou UBS zúčastnili jednání výboru NOS PČR o účasti policistů na demonstraci konané 1. října 2008 od 14.00 hod. před budovou MV. Jednání, kterého jsme se zúčastnili od 10.30 hod. ještě v 17.00 hod. nebylo zakončeno oficiálním stanoviskem NOS PČR k uspořádání protestu. Oficiální stanovisko zveřejníme ihned po jeho doručení na OSH. Pro hasiče platí, že naše stanovisko se nemění, sejdeme se podle původního plánu v 13.45 hod. před budovou ministerstva vnitra.



Zdeněk J. Oberreiter, předseda OS hasičů







Text: redakce











Publikováno: 29. 09. 2008

inzerce




Komentáře k článku nevyjadřují názor redakce, jejich obsah není upravován. Příspěvky však mohou být smazány, pokud budou vulgární, xenofobní, rasistické či budou v rozporu s právním řádem ČR.
Odkazy vkládejte bez "http://", jinak se váš příspěvek z důvodu ochrany proti spamu nezobrazí.

jméno
heslo

iguka: Pan Štěpánek napsal:
Vážené kolegyně, vážení kolegové,



na základě včerejšího rozhodnutí Výboru NOS PČR, který podmínil neúčast na demonstraci dne 01. 10. 2008 splněním dodatečných požadavků (viz prohlášení Výboru NOS PČR ze dne 29. 09. 2008) bude v nejbližší době zveřejněna informace, že NOS PČR se této akce aktivně zúčastní.



Chci Vás informovat, že na základě svého osobního rozhodnutí, které není ovlivněno ničím dalším, se této akce nezúčastním. Jako důvod uvádím, že z mého pohledu jsem v jednáních dosáhl maxima. S tímto svým rozhodnutím a názorem jsem seznámil všechny místopředsedy.



S jeho souhlasem tlumočím shodný názor i postoj místopředsedy JUDr. Petra Tomka.







S pozdravem



JUDr. Milan Štěpánek, předseda
16:54:23 30. 09. 2008
bingo: Všichni
Proč nadáváte na NOS? Aspoň něco zkusil dojednat! A když to nevyšlo, tak demonstruje!
Demonstrace jen pro samotnou demonstraci je samoučelná. Demonstrace má být podporou pro jasně formulované konkrétní požadavky, které něco zlepší pro policisty ve výkonu!


16:47:47 30. 09. 2008
HonzaS: Hrozna ostuda diky odborum!!!
Tohle hrozna ostuda diky odborum pro celou policii. Copak tohle je nejaka tajna dohoda vedeni odboru, jak znemoznit demonstrujici policisty a nahrat takhle ministrovi?

Fakt by se odbory mely stydet za tenhle neuveritelny amaterismus.

Je to hodne velka ostuda panove.
15:54:40 30. 09. 2008
Fedof: Vedoucí funkcionáři NOSU opět zklamali a udělali si z ostudy kabát!
Vedoucí funkcionáři NOSU opět zklamali a udělali si z ostudy kabát!
Odboráři NOSU již nejsou bráni vážně na MV ani na veřejnosti. Protože za těchto podmínek je třeba postupovat tempem UBS. Není možné handlovat takovým způsobem jako p.Štěpánek a vedení NOSU, vzhledem k tomu co se děje a co se ještě připravuje. Např. Plné zdanění výluhových příspěvků, které již prošlo poslaneckou sněmovnou v prvním čtení a je již v čtení druhém! Musím podpořit stanovisko předsedy Unie bezpečnostních složek MV p.Plechatého Miloše a Zdeněka J. Oberreitera , předsedy OS hasičů. VS , CS i vedení NOSU by se chtělo pravděpodobně svést tou károu, která se tak moc těžko roztláčí.

15:53:28 30. 09. 2008
Milhauss: D E M O N S T R A C E
Vážení kolegové, nenechte se nikým a ničím odradit a přijeďte zítra do Prahy demonstrovat za naše práva. Možná to je poslední možnost, jak poukázat CELÉ NAŠÍ SPOLEČNOSTI na nechutné praktiky velkého Ivana vůči nám všem. Bez rozdílu jestli je někdo hasič, bachař, celník nebo policajt a v důsledku i kterýkoliv občan ČR.....P Ř I J E Ď T E !!!!!!
15:52:07 30. 09. 2008
shark: pro vogon
Zdravím kolegové. Jen jedna historka a pravdivá. Ve zkratce: Můj kamarád slouží na jednom OOP a přišel chlap, že se tu má nahlásit. Kamarád si jej detailně prohlédl a hlavou mu projela myšlenka, že se jedná o nástup výkonu trestu či jinou událost. Jaké bylo jeho překvapení, když mu na další otázku muž odpověděl." Mě sem poslali z pracáku, nemám práci a prej u policie zrovna nemají lidi". Uplynul nějaký čas a onen muž je jeho novým kolegou. Sice úplně neschopným na druhou stranu schopným všeho. Ale Ivane Langře a další podobní, hurá je nás zase o jednoho více. Krásný den kolegové, ale hlavně se zítra hóóódně hlasitě a v hojném počtu ozvat. jinak je za chvíli po nás:-((
14:37:50 30. 09. 2008
V3nd4:
Ministr vnitra má úplně jiné problémy než je demonstrace policistů. Podívejte se na to, co se mu skutečně honí hlavou. www.policista.cz/diskuze/tema/294/
12:21:17 30. 09. 2008
X-sat: to Lukas Heinz
...ona taková lukrativní nabídka na místo u ministerstva vnitra dokáže člověka motivovat jiným směrem... Přeber si to jak chceš. Jinak souhlasím, že kus práce odvedl, jen jeho škoda je, že to takhle zařízl...

Médie lžou a hnusná modrá politika pokračuje. Na demonstraci policisté budou a stejně tak se jí ofociálně zůčastní i NOSP. Zítra na viděnou, kolegové!
11:53:08 30. 09. 2008
Lukas Heinz: re all
(Tento názor není názorem redakce, ale osobním názorem přispěvatele)

Milana Štěpánka si velice vážím. Posunul NOS PČR po Janzovi daleko dopředu. Právní pomoc je teď na špičkové úrovni a s příkladnou rychlostí. Vyjednal kolektivní smlouvu, prosadil odbory do výběrových komisí. Prosadil krajské koordinátory, kteří řeší problémy řadových policistů na krajích, zasadil se o vstup NOS PČR do Eurocopu a jeho uznání v Evropě. Mužu jmenovat x dalších věcí. Milan je především diplomat. Je faktem, že jen vyjednáváním lze dosáhnout zlepšení. Problém je v tom, že vás váš partner k vyjednávání musí brát vážně. A NOS PČR pan ministr soudě dle jeho skutků rozhodně vážně nebere. A tady je čas na nátlakovou akci. Já to vidím tak, že Milan Štěpánek nechce vidět, že je čas na nátlak, protože pan ministr nás nebere vážně. Takto je to z mého pohledu. A že nemáme další způsob jak na pana ministra tlačit? Já myslím, že nátlaková demonstrace behem zasedání UE v ČR pana ministra a vládu donutí jednat seriózně. Jde aby ministr říkal skutečnou pravdu a ne polopravdy které se mu hodí. Bohužel strach o drobky ze stolu pana ministra 1,5% zřejmě donutil Milana Štěpánka k ústupu. Tady už je čas bojovat
23:55:42 29. 09. 2008
vogon: Drazí kolegové,
opět se ukázalo jak jsou média jedním ze skrytých pilířů demokracie a jak se snaží odhalovat nekalé kejkle politiků - je to jen banda zlatokopů a dál ani nebudu psát co si o nich myslím, protože bych se jen opět rozčílil. Jen se budou navážet do lidí, kteří se snaží chránit i jejich bezpečnost. Když ta banda vykrmených "inteligentů" totálně podělá zákon, na jehož tvorbě se podílí tlupa tupců a jeden člověk po prvním přečtení najde chyb jak máku, tak prohlásí že se vloudila chybička, ale běda jak by někdo z nás byť jen nevyplnit RZ vozidla do pokutovách bloků.Pokud se někdo bude ohánět tím že mám silné řeči, tak doporučuji aby si přečetl např. § 23 zákona o přestupcích. Už na první pohled bije do očí tupost zákonodárců - a takových případů je nespočet. Také bych chtěl pobírat takové peníze za takové paskvily. Pokud někdo z vás dosud váhal zda se zúčastnit či nikoli demonstrace,doufám že již pochopil, že jiné řešení nám už nyní nezbývá. Pokud budem jen sedět na prdelích a stežovat si jeden druhému, tak s námi budou zametat až do konce života. Politika páně Langerova co se týče policie spočívá v principu kus za kus. Odejde jeden skušený policista a já Ivan Velký ho nahradím dětskem,co na sobě unese stejnokroj. Přál bych vám vidět současné strážmistry na policejních školách a občas slyšet jejich projevy. Z náboru do policejního sboru se stal sběr odpadu. Polovina lidí zde není schopna absolvovat současné fyzické testy na více jak 34 bodů a před koncem ZOP nemá ponětí co to je pokutový blok a jak jej vyplnit. Nastoupil jsem k policii proto, že chci tuto práci dělat a chci ji dělat co nejlépe, ale jak ji můžu dělat alespoň dobře, když už tu není téměř nikdo kdo by mi poradil do začátku..... Pokud 1. 10. nepřijdeme a nevykřičíme do světa pravdu, tak si pak nestěžujme a přiznejme si poté,dobře nám tak. Proto doufám že se nikdo z nás nelekne a přijde nás pokud možno co nejvíce, já osobně se demo určitě zúčastním i kdybych se měl připlazit z Brna do Prahy po břiše.
23:51:18 29. 09. 2008
Fabi: Zmrazená IP - to je vrchol
Jako první jsem chtěl reagovat na článek novinky.cz.. Policisté nebudou stávkovat.. tam jsem ale zjistil, že mám zablokovanou IP a nemůžu tak vložit příspěvek. Celkem mě to naštvalo, páč v tom musí mít někdo prsty.. K jinému článku jsem psát mohl.. netáhlo Štěpánek ještě nic pro Policii nevyjednal a bude tomu tak i tentokrát.. Ani nevím co tam dělá.. prej už se chystá na lepšího fleka.. :-D jinak ve středu před MV, doufám, že tam potkám hodně kolegů z útvaru.
23:36:08 29. 09. 2008
Alik: Demo BUDE !
Výkonný výbor UBS dnes rozhodl takto :

Kolegové, kolegyně

Unie bezpečnostních složek zastupující převážně policisty si je plně vědoma odpovědnosti
za své členy v UBS – MV a za ostatní příslušníky v bezpečnostních složkách.

Prohlašujeme, že se neztotožňujeme s kompromisním Prohlášením výboru NOS PČR ze dne 29. září 2008 a demonstrace se zúčastníme.

Stále trváme na minimálně 4% dorovnání platů za tento rok 2008 a 4% navýšení platů do tarifních tříd pro rok 2009.
Dohoda s policejním prezidentem je nesystémová a nesouhlasíme s ní, ač si snahu policejního prezidenta vážíme.

Máme garance od základních organizací NOSP a větší části výkonného výboru NOSP, že se valná většina členů demonstrace zúčastní. Do rozkolu NOSP se nehodláme vměšovat, jelikož nám to ani nepřísluší. Přípravy na demonstraci nadále pokračují, jelikož UBS-MV není součástí až příliš kompromisní dohody mezi NOSP a PP. Demonstrace byla od prvopočátku připravována v těsné spolupráci s vrcholnými představiteli OSH, na demonstraci jsme se shodli a nyní není možné, aby ani jedna strana za těchto podmínek z této demonstrace ustoupila.

Byli jsme společně na „fontáně“ a sejdeme se 1. 10. 2008 ve 14 hod. před vnitrem opět !


Dne 29. žáří 2008


Předseda Unie bezpečnostních složek MV
Plechatý Miloš
22:46:50 29. 09. 2008
Drexa: 1.10.2008
A nebudete tam sami :-)
22:29:38 29. 09. 2008
Martin (SKPV): 1.10. 2008
tam budu a se mnou skoro celé oddělení ať se děje co se děje!!!!!!!!
22:18:22 29. 09. 2008
  30.12.2007 12:10 býbalý kolega
 
Zdravím bývalé kolegy. Přečetl jsem si zde příspěvek naposledy, a dále Jarda. Odsloužil jsem na ulici cc 25 let, těch mrtvol jsem viděl také dosti. Samotný uváděný zákon je špatný v tom, aby se na řadových policistech, také řadových operativcích, vyšetřovatelích/ SKPV/. obvoďácích, hlídkařích, dopravácích, nehodovácích, a dalších ušetřilo. Zákon je špatný, nevyhovuje vývoji společnosti. Nechrání poctivé policisty, hasiče, justičku, bachaře, ale lumpy. Beru to všeobecně. Je zde problém mladý a starý policistza. Celá koncepce zákona je špatná, nejdříve se to mělo ošetřit dle práva, vychovat střední generaci, a ne aby mgr, bakaláři šlapali chodník. Na českolipsku ochází hafo generality, je to pro ně výhodné, takže nastane další situace, na ulici není policista, nebude kvalitní vedení. Neplatit příplatky, jak byly dle starého zákona, je zlegalizované okrádání, toto nemá s právním státem nic společného. Mám ze všeho smíšený pocit, odešel jsem před dvěma lety, bylo mne jasné, že tato situace nastane. Stát defakto nezajímáme, rentiéři jsou též okrádáni, poloviční valorizace, dostal jsem přidáno směšných 171,-Kč českých. Dále souběh nemocenské, když jste na ÚP, tak ne 5O procent platu, jenom 2,5 násobek životního minima, popřípadě rozdíl mezi rentou se doplatí, u mne to bylo 127,-Kč. Takže další zlegalizované okrádání. Asi jsem neplatil, daně , zdravotní a sociální pojištění. Příští rok můj nezl syn, moji nemocní rodiče si budou vše znovu platit, léky, ošetření, nemocnici a další. Prostě hnus. Nevolil jsem ODS, ale kdo pláče a volil je, je to strana pro bohaté, ne pro dělný lid. Mám velké obavy, že sníží renty, odchodné, vše ještě zdaní. Bez valoriace výslužky a zdanit. Držím palce, kdo chce sloužit, ať slouží, nebude to mít lehké. Přeji všem poctivým pilicistům, hasičům,. bachařům a dalším lidem, kdo to myslí s republikou dobře, ať mají pevné zdraví, hodně štěstí, hodně úspěchů ve své práci, dále pořád duchem bývalý polda por Marek Ladislav sloužící z Obvodního oddělení Česká Lípa. Je to můj osobní názor, na provokatéry nereaguji, pracuji 2 roky v civilu, jsem spokojený, takže mohou snad porovnávat.
  30.12.2007 12:02 konec PČR
 
Propady platů jsou známé, dorovnávání poslední dny v měsíci prosinci jsou do nebe volající a další zmrazení mezd na rok 2008 před námi což s reformou veřejných financí dělá z policistů na nižších úrovních takřka beznadějné případy.
Policisté znechucení, otrávení a zavaleni administrativou dlouho nálady manažérů snášet nemohou.
  30.12.2007 17:21 Honza
 
Jaké dorovnávání platu a dokonce v prosinci? Na okrese MO si o něm můžeme nechat zdát. Odměny na konci roku v řádu 1000-2000.
15000 Kč dorovnání - to by byl zázrak a ty se u nás nedějí.
  30.12.2007 09:45 Naposledy
 
Je tu poslední rok kdy můžeme od pana Langera odejít ještě podle starého zákona.Doufám že odejdeme všichni !!!!Jsem zvědavej kdo bude nadále u policie sloužit.Lidi za chvíli pořádně poznají a pochopí situaci jaká je a jaká nastane.Nepochopí to však pan Langer a jeho poskokové.A kolegové nebojte se ,práce je v civilu dost..Stejně je nás drtivá většina co pocházíme z dělnických rodin a co jsme se původně vyučili nějakému řemeslu.Nejsme nemakačenka.Češi vždycky byli dříči a hlavně šikulové v řemeslu.Už se mi až hnusí jak je dnes každý jen počítačový technik ,grafik a já nevím co ještě.Trh je přesycen a řemesla ubývá.Tak si celou policii strčte za klobouk protože bez nás ,bez obyčejných dělníků by stejně žádná policie nebyla.Tak dokažte všem že na to máme a tu bambitku ať si na pár let vezmou kravaťáci a ať vyrazí do ulic místo nás.Už je vidím.Jak budou řešit každodenní nápad,jak budou ohledávat měsíc staré mrtvoly a já nevím co ještě.Jak budou řídit dopravu ,jezdit na czechteky dělat smažkám živé terče atd.atd.Z fleku bych vyhnal alespoň na jeden měsíc všechny papaláše a úředníky do ruchu noční Prahy,Brna a jiných větších měst.Šťastný nový rok.Rok kdy POLICIE ČR zůstane už jen v našich vzpomínkách a kdy zas po letech vezmeme s chutí lopatu do ruky,protože se za tu lopatu nestydíme.My obyčejní strážmistři a podpraporčíci ,My zevl z ulice,šlapky a póvl jak nás každý s radostí nazývá ,určitě NE !!!!!!!!
  30.12.2007 09:56 xyz
 
Já s tebou plně souhlasím, ale uvidíš, že se nějaký idiot z kanclu na tvůj článek ozve a řádně ti ho zhatí. Oni ti prasátka kancelářský už zapomněli co je to práce na obvodech teda pokud nějakými prošli. Ale neboj se oni do ulic z vyhřátých kanclíků nepůjdou, byli by tam stejně jen pro prdel, poněvadž kromě buzerování a debilních nařízení nic neumí.
  30.12.2007 10:35 David
 
for xyz

Ale umí,ještě trefí poslepu do kantýny,kde zvesela chlastají pivo a potom mají tu drzost,že ti přijedou na kontrolu jestli nemáš v sobě alkohol.Ale to už je opravdu na pěst.
  30.12.2007 10:52 David
 
for xyz

Ještě doplním.Je všeobecně známo,že na služebnách nemůže být alkohol.Mám pro tebe jednoduchou otázku.

Kde najdeš alkohol na 100% ?
a) lednice řadových
b) kancl policejního "manažéra"
c) vyčleněné prostory řadových
  30.12.2007 11:23 jarda
 
Tvůj příznivec xyz to řekl přesně, když předpokládal, že se někdo z kanceláře ozve. Tak já se tedy ozvu. Vyšetřuji přibližně 25 let, v posledních letech jsem tzv. procesualista. Dost dobře nevím, kde se ve vás všech vzal takový odpor ke kancelářské práci, ale jestli to není tím, že umíte skutečně jen šlapat tu ulici. Tu jsem šlapal před těmi 25 lety, do dnešního dne si práce policajtů na ulici vážím, pokud ji dělají pořádně a poctivě. Bohužel, takových je čím dále tím méně. A důkazem je i tvůj a xyz příspěvek. Pokud se týká tebou zmiňovaných mrtvol, těch jsem za svoji kariéru ohledal celou řadu (sloužil jsem např. na pražské Malé Straně, kde o starší mrtvoly v bytech nikdy nebyla nouze). Jedno však ti nelze upřít: Naprostou neznalost zákona. Jestli totiž hovoříš ve svém příspěvku o tom, že je tu poslední rok, kdy lze odejít od PČR podle starého zákona, tak jsi jen předvedl, že vy mladí máte dost problémů se čtením předpisů, což je smutné zvláště u předpisů, které se vás bezprostředně týkají. Doporučuji ti trochu podrobnější studium zák. č. 361/2003 Sb., zejména pak přechodných ustanovení, kde lhůta k odchodu za podmínek předchozí právní úpravy je na různých místech uváděna třemi roky od nabytí účinnosti nového zákona, tedy zák. č. 361/2003 Sb. A to je právě kámen úrazu. Vážení naši nástupci, čtěte zákony, neposlouchejte pouze bláboly, kterými vás krmí učitelé na PA a dalších školách, které si vesměs musíte platit. A myslete. My, staří, to už za vás nevymyslíme, my půjdeme odpočívat a dívat se na to, jak to ti naši následovníci budou dělat lépe a radostněji, o čemž nás pan ministr často přesvědčuje. Pokud ti náhodou nepřišel ještě do rukou dopis "kolegy ministra", tak řekni svým kolegům na pracovišti.
  30.12.2007 13:27 4 jarda
 
Stím posledním rokem jsem se asi sekl,za to se ale umím omluvit.Sorry. Když jsem se ptal svého šéfa kdy můžeme naposledy odejít podle starého zákona jednoznačně odpověděl že letos.Moje chyba že jsem v tom sám nepátral a něco si k tomu pořádně nepřečetl.Zjistil bych tak že to platí až od účinnosti zákona.Sorry moje chyba,hlavu mi snad za to neutrhneš.My kluci z ulice asi opravdu nemáme čas číst všachny ty možná i nemožná nařízení a ZPPP a já nevím co ještě.Ono totiž když ti jich ráno šéf dá k podpisu třeba deset,každý má X stran tak to většinou chodí tak že řekne ,hele tady to podškrábni ,padej ven už jsi tam měl být a přečteš si to hned jak budeš mít osobní volno třeba na svačinu. Je jasné že v tu dobu už tuší že pro tebe dávno vymyslí nějaký jiný úkol a kolikrát nemáš čas zajít si v klidu ani na tu pitomou svačinu.Když je lidí málo a práce habakuk tak prostě ten čas není.A těmi kancelářskými jsem rozhodně nemyslel policisty jako jsi ty,ale spíše lidi z civilu,protože jsem tu níže četl článek od nějakého civila co napsal že máme nadstandartní platy a něco ve smyslu že ve fabrice bychom teprve poznali jak se maká.Ale my to víme,my jsme s lopatami už makali.Práce vyšetřovatelů,kriminalistů atd... si samozřejmě moc vážím a jestli můj článek vyzněl v duchu proti tobě a tvé práci tak se ještě jednou omlouvám.Skutečně jsem spíše chtěl zanadávat kravaťákům z civilní sféry.Ale je jasný že úplně všechny také nemůžu házet do jednoho pytle.
  30.12.2007 17:55 ???
 
Jardo4, není třeba se omlouvat, ale i pro vás kluky z ulice platí, že když chcete nadávat, je potřeba si vše alespoň trochu nastudovat, věřit jen tomu, co řekne vedoucí, není vždy nej... A k těm odchodům stačí si přečíst § 226 z.č. 361/2003 Sb. , tj. do 31.12.2009 .
  30.12.2007 21:08 Naposledy
 
Jasně ,přečteno ,máte pravdu a moje chyba že jsem si to nejdříve nepřečetl.Skutečně je lhůta 3 let od účinnosti zákona což skutečně platí až do 31.12.2009. Stejně tak dlouho nevydržím protože nárok na rentu mám již v roce 2008 :-)
  02.02.2008 20:06 v.s.
 
Chránit a pomáhat ? Ano zloděje a podvodníky taky ?

Jíž dědové říkali že práce a výrobek se chválí sám a nepotřebuje reklamu. Řekl bych pane ministře, že někde je chyba. Ale pokud kapitán kouká na dávno potopenou loď jménem POLICIE ze své nové, několika miliónové kanceláře s gofovou holí v ruce svět je hned růžovější.
  30.12.2007 06:44 jarda
 
K vaší pozornosti doporučuji odkaz na http://aktualne.centrum.cz/analyzy-a-specialy/rocenka2007/10-rij en.phtml
je to dost dobré a výstižné.
  29.12.2007 20:42 Nespokojený Policista
 
Zde je odkaz na dnešní Televizní noviny na TV NOVA
http://www.nova.cz/tvarchiv/?238v=125146&238p=ESO%09TNOVINY%09VO LEJTENOVU%09ZPRAVODAJSTVI&=&238d=29.12.2007&238o=
  30.12.2007 05:23 jarda
 
Osobně se nedomnívám, že by to bylo něco nového. Na konci roku si již několik let přidělují páni funkcionáři odměny, samozřejmě zdanitelné, aby si zvýšili svůj roční průměrný plat pro odchodové účely. Předpokládám, že letošní rok nebyl výjimkou, protože ten byl vůbec nejpodstatnější za poslední léta. No, a pokud takovou odměnu dostali i další policisté, táži se, zda se jedná o odměnu nezdanitelnou (§ 49 zák. č. 361/2003 Sb.), tedy peněžitý dar, či zdanitelnou (§ 123 téhož zákona), tedy odměnu jako složku služebního příjmu. To je podstatný rozdíl. Podívejte se, vážení, do rozhodnutí o udělení té odměny a z toho poznáte, zda vám to pro případné odchodové účely vylepší roční průměrný příjem či nikoliv.
  30.12.2007 09:43 David
 
Pro řadové pouze § 49 zák. č. 361/2003 Sb.
  30.12.2007 11:26 ???
 
Nedělejte z lidí b...e, vyrovnávání bylo vždy podle § 123 a komu se vyrovnávalo ? Letos měli nějvětší odměny v nejnižších třídách .....
  30.12.2007 11:26 jarda
 
Pro Davida: Takže, Davide, pokud by´s s tou odměnou náhodou počítal při předběžném přepočítávání svých nároků na odchodné a příspěvek, tak na to zapomeň. To musíš samozřejmě počítat jen do ročního příjmu, ale nikoliv do příjmu započitatelného.
  30.12.2007 11:29 jarda
 
Pro ???: Nevím, mě se to netýká, takže s tím zkušenost nemám. Vycházím jen ze zákona. Ale musím souhlasit s tím, že vyrovnání platů formou odměn je velmi nestandardní postup, který zřejmě uplatňuje jen u BS. Nebo snad někdo ví o jiných státních zaměstnancích, kde by mzdový propad byl řešen takovouto formou?
  30.12.2007 12:28 Nespokojený Policista
 
Davide, pamatuj si napořád:
§ 49 - odměna nezdaňovaná, udělována převážně za rektální alpinismus, za loajalitu k vedoucímu, a občas za excelentně provedený služební zákrok na návrh někoho z vyšších míst, že se musí ta dotyčná osoba za svůj čin odměnit!!!
§ 123 - odměna zdaňovaná, kterou si navyšují roční průměr odcházející funkcionáři, jak tady psal Jarda - naprosto souhlasím, kvůli vyššímu průměru pro odchodné. Pak také je udělována jako dorovnání platových propadů v tomto roce v řádech i několika desítek tisíc řadovým příslušníkům, aby pro statistické průměry ministra vnitra nebylo tolik řadových policistů v mínusových číslech za tento rok oproti roku 2006. Je to nesystémové, to souhlasím, a dělá to jen zášť a nevraživost mezi kolegy. Není ale jak jinak přiznat, že jsou tarify pro policisty špatně nastavené a 10-ti% navýšení pro příslušníky ve směnném režimu služeb je nedostatečné vzhledem k zrušeným příplatkům. Nic naplat, je potřeba změnit systém, ale to nepůjde dřív, dokud bude u vesla Ivan Langer o hlavně ODS (Oškubeme Důvěřivé Spoluobčany).
  30.12.2007 13:03 Robocop
 
Nevím jak jinde, ale u nás v okrese na SKPV se na 150 hodin zadarmo nehrálo, protože mají oproti obvodům, OHS a DI plný stav. Skoro každý řadový ty hodiny měl odpracované do konce září a pak nám i platili přesčasy. Já osobně jsem za těch 150 hodin dostal 4x odměnu 2.000,- Kč a na přesčasech od října do prosince jsem měl kolem 8.000,- Kč za 50 hodin a díky tomuto nejsem v propadu. A nestačil jsem se divit kolik kolegů my ty peníze závidělo a hlavně na SKPV, protože dostali odměny za rok do výše 5.000,- Kč.
  29.12.2007 18:30 ministr
 
Tak a nyní vás všechny oškubu jak slepice. Komu se to nelíbí, nemusí sloužit.
Hodně trpělivosti v novém roce
  29.12.2007 17:04 Je to legrace
 
Může mi tady někdo kompetentní sdělit, jak vypadají nové platové výměry na příští rok.
  29.12.2007 17:11 jarda
 
To neřeš, žádných není třeba, protože tarify se oproti letošnímu roku nemění. takže pokud neměníš 1.1.2008 funkční zařazení, plat ti zůstává stejný. V této diskusi se to již objevilo několikrát, ale k tvé pozornosti v této souvislosti doporučuji NV č. 337/2007 Sb. s přílohami, kde jsou stupnice základní tarifů pro přísl. BS na rok 2008.
  29.12.2007 18:42 XXX
 
Pro všechny, kdo ještě neviděli tabulky platových tříd na rok 2008 - přečtěte si níže uvedený odkaz.

Žádné navýšení platových tabulek se v roce 2008 nekoná a to ani o těch slibovaných 1,5 %. Tyto peníze mají být použity na navýšení osobního hodnocení, odměny, atd, ale zase pouze jen u někoho a ne plošně.

http://www.esipa.cz/sbirka/sbsrv.dll/sb?DR=SB&CP=2007s337
  29.12.2007 20:30 Nespokojený Policista <nespokojenypolicista@seznam.cz>
 
Doporučuji také kouknout na tento odkaz, jak to mělo původně s našim platem vypadat, kdyby neprošla "deforma". Vlastní posouzení nechť si každý udělá sám.
http://www.policista.cz/diskuze/tema/44/
- a až budou v archívu TV NOVA dnešní Televizní noviny, rovněž doporučuji shlédnout tu pasáž týkající se nás, policistů. Dobře se u toho pobavíte, za to ručím.
  29.12.2007 12:54 tragédie
 
Pane ministře týká se projekt 1000 také nových nastupujících policistů z RCCP? Jestli ano tak se přijdte podívat dolů mezi prostý policejní lid. Je snad důstojné aby tito kolegové dosud neměly vyčleněny prostory na převlékání a tito se převlékali prvním dnem nového roku někde po sklepích či garážích?
Čím vás krmí vaši náměstci ve zprávách o stavu české policie.
  29.12.2007 16:25 Nespokojený Policista
 
Zde to ministr nečte, a když snad někdy čte, tak neodpovídá!!! Musíš se zaregistrovat a vkládat příspěvky do sekce PolicieČR, Hasiči. Tam se možná dočkáš odpovědi, ale jen nějaké obecné, nemastné, neslané, prostě většinou nic neříkající!!!
  29.12.2007 12:48 SOS
 
Hlavně, že v zálohách na školách máme" kvalitně rekrutované a náborované" nové policisty. Otázkou je co jim policie nabídne, kromě mizerného nástupního platu a hromady administrativy.
  29.12.2007 14:02 xyz
 
Krásnou, motivující práci.
  29.12.2007 16:28 Nespokojený Policista
 
pro -XYZ-
krááásně jsem se zasmál Tvé odpovědi. Jeden úsměv denně a hned je lepší nálada!
  29.12.2007 18:46 XXX
 
Policie jim nenab0ídne vůbec nic, pouze pravidelný plat, hodně práce, noční služby, služby ve svátek a o sobotách a nedělích zdarma, 150 hodin zdarma a jako bonbonek nahoru takovou BUZERACI jako nikde jinde.
  28.12.2007 22:43
 
Zdravím všechny bývalé kolegy.Jsem v civilu 4měsíce a je mi velmi fajn...Je to hnus pánové co se děje u té naší slavné policie...
  30.12.2007 23:43 asistent
 
...neprovokuj a napiš za tři roky..