Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  15.03.2008 11:37 Další policejní histerka
 
inzerce ´Vlašimská kauza´ opět v centru pozornosti
Pracovní neschopnost zpříjemňuje anglický buldok
Foto: Jiří HrnčířPro spor dvou středočeských policistů s policejními managery na okrese i na kraji se ujal název "Vlašimská kauza". A právě této záležitosti, která se již ocitla i na stole policejního prezidenta, věnoval koncem týdne rozsáhlý prostor Benešovský deník. Obsáhlejší z obou materiálů přinášíme v plném znění. Oba dva články je možné shlédnout ve fotopříloze:Policistka boj nevzdává, nechce s vlky výt
Jsou to již čtyři měsíce, co zájem veřejnosti i policejních kruhů vzbudil případ ve službě napadené a zraněné policistky Petry Lhotákové. Ta po zásahu proti agresorovi u případu domácího násilí přišla nejen k pracovnímu úrazu, ale současně také o ideály a víru ve spravedlnost a pochopení nadřízených. Dost možná ke všemu ještě přijde i o práci, kterou, jak sama uvádí, měla ráda.



Od osudného říjnové dne je totiž stále v pracovní neschopnosti a svůj návrat do služby na místní oddělení PČR ve Vlašimi si po prodělaných zkušenostech představit nedovede. Zatímco mladá policistka se již v médiích několikrát ke kauze vyjádřila, její nadřízení i policejní vyšetřovatelé byli skoupější a až dosud k problému, který označovali za interní, hovořit nechtěli. Teď je ale všechno jinak. Okresní policejní ředitelství případ vyšetřilo a uvolnil informační embargo.



Po prošetření celé události jsme nabyli přesvědčení, že na místě zásahu došlo u hlídky k pochybení v nesprávně zvolené taktice. Policista je školen na to, aby vyhodnotil situaci na místě a rozpoznal, jak by mohl v tomto případě agresivní útočník jednat. Podle toho měla zasahující hlídka zvolit komunikaci,“ uvádí shodně zástupce ředitele OŘ PČR v Benešově Pavel Havránek a velitel služby kriminální policie ČR v Benešově Pavel Mareš s tím, že v případě zásahu u domácího násilí proti ženě není přinejmenším taktické, aby vůči podnapilému agresorovi, který se dopustil násilí na manželce a je o několik váhových kategorií výše, vystupovala opět žena, byť v uniformě.



Útok vedený proti hlídce pracovníci benešovského policejního ředitelství při tom označují za velmi brutální a v žádném případě nechtějí omlouvat útočníka.„Někdy je taktičtější zvolit ústup a vyčkat do příjezdu posily a zákrok uskutečnit třeba za půl hodiny, je třeba si uvědomit, že pachatel našemu zákroku neuteče,“ dodává Pavel Havránek.



Petra Lhotáková oproti tomu namítá, že v žádném případě k pochybení nedošlo. „Taktika zásahu odpovídala vzniklé situaci, kdy podezřelý na hlídku zaútočil bez možnosti vyjednávání,“ říká Lhotáková a své tvrzení opírá o prvotní výslechy oznamovatelky, svědkyně i pachatele násilné činnosti. „To že všichni své výpovědi později několikrát změnili, je běžný jev,“ dodává policistka s tím, že obviněný se k napadení manželky a zasahující hlídky přiznal.







Rozdílné názory mezi vedením OŘ PČR a napadenou hlídkou panují v případě použití tlačítka nouze na vysílačce. Pavel Havránek společně s kolegou shodně tvrdí, že situace je dobře zdokumentovaná vteřinu po vteřině a nikdo z dalších policistů nepochybil. „Operační důstojník okamžitě ověřoval nouzové volání. Neúspěšné pokusy dovolat se zpět trvaly zhruba dvě minuty. Když se operační důstojník dovolal, druhý člen zasahující hlídky oznamuje podrobnosti útoku a žádá o posily. Z hovoru nevyplývá, že by byli členové hlídky zraněni, nebo že použili radiostanici v nouzi vědomě,“ říká benešovský vyšetřovatel. Poněkud jinak ale popisuje situaci Petra Lhotáková. Podle ní byli hrubě osočeni z neoprávněného užití nouzového tlačítka a posily přijely na místo asi po půl hodině. Vyšetřovatelé vypovídají, že operační důstojník reagoval řádově ve vteřinách a dojezd posil závisí na vzdálenosti nejbližšího oddělení, které je v Čechticích.



Tím se mezi zasahující hlídkou a jejich vedením roztáčí následný kolotoč rozdílných pohledů, obviňování, nedorozumění a situace se stává stále nepřehlednější. Tvrzení proti tvrzení. „Po příjezdu jsme oznámili naše zranění operačnímu důstojníkovi a vedoucímu oddělení a žádali příjezd kriminálky,“ uvádí zraněná policistka s tím, že požadovali převezení na ošetření také na vedoucím SKPV. „Vedoucí ale naše požadavky zlehčovali a bagatelizovali s tím, že nevypadáme jako zranění a že si vymýšlíme,“ říká Petra Lhotáková. Ta uvádí, že byla otřesená, pohmožděná v oblasti krku a břicha, že zvracela jak na místě útoku, tak na služebně.



Vedení okresního ředitelství toto rezolutně odmítá s tím, že je to přesně naopak. „To vůbec není pravda,“ ohrazují se proti nařčení oba pracovníci ředitelství s tím, že kam paní Lhotáková míří. „Domníváme se, že důvodem proč to Petra Lhotáková dělá by mohla být určitá nespokojenost, kdy jí byly vytýkány některé profesní postupy,“ vysvětluje Pavel Havránek a dodává, že některý z policistů si to vezme k srdci a jiný se může cítit nepochopený nebo ukřivděný. Každopádně Pavel Havránek s Pavlem Marešem tvrdí, že oběma napadeným policistům byl nabídnut odvoz na ošetření. „To však hlídka odmítla a podrobila se až povinnému formálnímu vyšetření, které ukládají předpisy.



Ještě z nemocničního pokoje však píše Petra první ze série článků do novin nezávislého odborového svazu Naše policie a následuje oslovení dalších periodik, v nichž vlašimská policistka líčí jak to chodí v policejním zákulisí. Tím si evidentně své nadřízené nenaklonila, což ani neměla v úmyslu. Jak sama říká, jde jí o to, aby orgány policie přiznaly chybu. „Oni moc dobře vědí, o co mi jde. Kdyby přiznali chybu, přiznali by i porušení etického kodexu policisty, služební přísahy a policejního zákona,“ usmívá se sebejistě v domácím azylu Petra Lhotáková, kterou prý pravidelně několikrát v týdnu dojíždějí vlašimští policisté zkontrolovat, zda dodržuje léčebný režim a povolené čtyři hodiny vycházek denně. „ Právě pro to, že mám tu práci ráda, chci spravedlnost. Pro takovouhle policii sloužit nebudu. Nepřijmu pravidla ve stylu přísloví kdo chce s vlky žít, musí s nimi výt,“ dodává Lhotáková, která záhadnou ztrátu kamerového záznamu z policejní služebny považuje za zásadní pochybení nadřízených.



Vlašimská policistka, jež se postavila svým nadřízeným chce medializací dosáhnout toho, aby problém nezmizel pod služebním kobercem, se nediví, že nadřízení i ostatní kolegové jsou ve výpovědích zajedno. „Protože si uvědomují, že jim jde o místo,“ říká Lhotáková a dodává, že ohledně nějaké dohody nebyla po celou dobu nikým kontaktována a dokonce jejímu právnímu zástupci není umožněno nahlížet do spisu. „Už se to čtyři měsíce řeší a nic,“ podotýká policistka, která ve svém boji hodlá vydržet až do konce. Proto prostřednictvím své advokátky podala stížnost na vedoucího vlašimského oddělení Milana Macha vedoucího SKPV Benešov, Pavla Mareše a ředitele Středočeské policie Václava Kučeru Policejnímu prezidiu.



„Nemám pocit, že dělám něco špatně. Vím, že mám podporu stovek kolegů po celé republice. Mám i pracovní nabídky vedoucích z jiných krajů, ale nechci utíkat od nevyřešené věci, ač by si to možná někdo přál. Kromě toho jsem při nástupu k policii na něco přísahala a na to nezapomínám,“ říká přesvědčivě vlašimská policistka, kterou její přímí nadřízení označují za příliš horlivou.



Text a foto: Jiří Hrnčíř, Benešovský deník



Publikováno: 01. 03. 2008

inzerce



Komentáře k článku nevyjadřují názor redakce, jejich obsah není upravován. Příspěvky však mohou být smazány, pokud budou vulgární, xenofobní, rasistické či budou v rozporu s právním řádem ČR.
Odkazy vkládejte bez "http://", jinak se váš příspěvek z důvodu ochrany proti spamu nezobrazí.


jméno
heslo



Věra: Petro, jsem s Tebou!!!
Všichni, kdož sledujete tuto kauzu, včetně samotné hlavní aktérky! Chci Vám říci, že Petru osobně znám, přesto moje slova nebudou nijak zkreslená. Petra je férový člověk, hodná holka a nemyslete si, že na mě kolikrát "nevyjela", když jsem neměla pravdu, nebo jsem říkala, co se jí nelíbilo. Nikdy ale nebyla nespravedlivá, vždycky pro ní byla důležité, aby se došlo k pravdě, ať už byla jakákoliv. Za celou tu dobu, co jí znám - a znám jí i jako kolegyni - nikdy nic nevzdala, nikdy od žádného problému neutekla a nikdy nikoho křivě neobvinila. Je mi moc líto a skutečně až zůstává rozum stát nad tím, že se k ní nadřízení mohou otočit zády, zatímco by jí měli být alespoň rádci. Je cosi prohnilého v našem státě, když naši nadřízení hledí na svůj čistý stůl, na svůj čistý štít a za jakoukoliv cenu jsou ochotni si to udržet. V tomto případě za cenu toho, že nesmyslně hledají důvody pro spáchání přestupku, neřku-li trestného činu, člověkem - ŽENOU, NAPADENOU A ZBITOU ŽENOU (!!!) - a obhajují skutečného pachatele - nad tím opravdu jen bezmocně kroutím hlavou. Moc bych si přála, aby příslušné orgány dokázaly celou věc zhodnotit a vyšetřit bez veškeré podjatosti, zcela objektivně a podle platných právních norem. Slečně Petře Lhotákové bylo mnohokrát za její službu ve Vlašimi ublíženo na těle, to jistě její nadřízení vědí, ale teď i na duši, což jsou rány hluboké a nevratné. Pracovala svědomitě, ukázněně, podle nepsaného zákona "dala ses na vojnu, tak bojuj". Bila se za pravdu, za čest - svou i svých i svých kolegů, pokud cítila, že je jim ubližováno, a jí samotné se nikdo nezastane ... Nikdo už si nevzpomene, že nemlčela, když se nadřízení naváželi do jejích kolegů - jako by to najednou všichni zapomněli. Smutné. I kdybych Petru neznala, nikdy bych nemohla být na straně jejich nadřízených, kteří stojí proti ní - opravdu, pro mě z nepochopitelných důvodů. Vlastně ano - Vlašim je malé město, přece si nemůžeme znepřátelit pro nás důležité a vlivné osoby ... Petro, jsem s Tebou a spolu se mnou i spousta, vlastně skoro většina, našich společných bývalých kolegů. Já ještě pořád věřím ve spravedlnost a pokud se Ti jí nedostane, přijdu i já sama o mnoho svých ideálů. Jsem s Tebou, prosím, nevzdávej to.
11:00:45 13. 03. 2008 DALŠÍ POLICEJNÍ HISTERKA...
  03.01.2008 19:01 pravá pravda
 
Vláda přísl.BS snížila o 15%platy na rok 2008
Že to není možné, že je to dezinformace? Nadpis je to krutý, ale je tomu tak, musíte ale zvolit ten správný úhel pohledu, posuďte tedy sami. Nikdy a nikde to však oficiálně nepřiznají. Pokusím se Vám to níže shrnout a vysvětlit pouze podle mého subjektivního pohledu na věc. Je to jen moje osobní úvaha vycházející ze zákonných norem, které se nás, příslušníků BS, týkají. Základem pro výpočet platu na každý následující rok měla být původně (z čehož měla Vláda ČR vycházet) výše průměrné nominální hrubé měsíční mzdy fyzických osob v nepodnikatelské sféře (dále NEPOS), podle zveřejněných údajů Českého statistického úřadu (dále jen ČSÚ) vždy za předminulý kalendářní rok. Pro náš výpočet platu na rok 2008 měl být podle údajů ČSÚ, použit průměr NEPOS z roku 2006, což činilo 20975,-Kč (oficiální údaj ČSÚ) a tudíž toto číslo se mělo původně použít pro výpočet stupnice základních tarifů pro příslušníky bezpečnostních sborů na rok 2008, kdy tuto částku podle § 115 odst.2) zák.č.361/2003 Sb. vynásobíme koeficientem 1,25 a dostaneme základní mzdu v páté třídě a šestém stupni, což by mělo být zhruba 26220,-Kč pro příslušníky v týdenním režimu služeb, a příslušníkům ve dvousměnném, třísměnném nebo nepřetržitém režimu služby dle § 114 odst.2) s navýšením 10% to mělo být v páté třídě a šestém stupni 28840,-Kč. Porovnáním se schválenou částkou 25070,-Kč pro příslušníky ve směnném režimu služeb v páté třídě a šestém stupni pro rok 2008, a částkou 28840,-Kč, která nám měla být původně přiznána, kdyby modrá Vláda ČR nechtěla šetřit na příslušnících bezpečnostních sborů, docházíme k tomu 15-ti% snížení platů oproti původně předpokládanému stavu. Nic naplat, modří ptáci kálejí (musím slušněji) na nás, tak proto dostaneme exkrement, a ne řádný plat, který by odpovídal nastartované inflační spirále díky krokům této vlády!!! Důrazně upozorňuji, že toto celé je jen osobní úvaha, vycházející z relevantních a veřejně dostupných informací. V porovnání s rokem 2007 je to razantní skok v číslech, ale nedivte se, ani v roce 2007 jsme neměli správně vypočítán plat z průměru NEPOS z předminulého roku, ale z PŘEDPŘEDminulého roku, což bylo patrné z nařízení vlády (je to smutné, ale má na to právo) ve stupnici základních tarifů pro příslušníky bezpečnostních sborů pro rok 2007 vydaného ve Sbírce pod č.556/2006 Sb., podle kterého jsme měli vyplácen tento rok plat, u většiny řadových příslušníků nižší, než v roce 2006. Z tohoto počínání vlády se dá vypozorovat jediné! Vláda chce začít šetřit u příslušníků bezpečnostních sborů, protože tito nemohou ze zákona stávkovat, ale mohou jen demonstrovat za svoje práva, ale nikdy ne v takovém počtu, který by této vládě zlomil vaz (to se ale změní, teď nás bude podstatně více, než v roce 2007), a posléze sáhne i na platy ostatním ve státní sféře!!! Malá omluva na závěr. Pokud se v nějakých číslech mýlím, jsou totiž jen zaokrouhlena, tak je to jen v řádech desetikorun, maximálně stokorun. Žádná tisícikorunová odchylka zde nemůže být, to jen na vysvětlenou. Omlouvám se všem, které jsem naštval a kterým jsem zkazil chuť do práce! Tak, a teď mě můžete i ukamenovat!!!
  03.01.2008 18:58 wwwajicko
 
Všichni brečí, jen ten náš Ivan se směje:)
  03.01.2008 19:04 May day
 
Na každé prase se vaří voda
  03.01.2008 18:33 Pavel
 
Nevíte někdo jak je to s placením nemocenské? Ty první tři dny platí i pro nás? Dle starého zákona jsme měli jako státní zaměstnanci první měsíc pořád 100%.
  03.01.2008 18:38 honza
 
první tři dny jsme doma zadača, to je ten přílepek, který novelizuje nový zákon
  03.01.2008 18:39 Petr
 
Platí, hochu, platí. Na to, co bylo raději zapomeň.
  03.01.2008 18:44 Pavel
 
Dobré ráno jmenovče.Máš docela "přehled".
  03.01.2008 22:40
 
bych se rád dozvěděl, zda mi ze sl.příjmu "odečtou 3dny", ikdyž budu v neschopnosti ze svého volna mezi službama a fond pracovní doby odsloužím celý. Máte někdo přehled? Těch upravujících předpisů je tolik, že už nevím, kde hledat. Už i nadřízený neví, která je levá nebo pravá a to jezdí každou chvíli na školení ohledně EKISů, výplat, zákona apod.....
  04.01.2008 09:05 Pracovní úrazy
 
I při těchto se dá souběžně léčit nachlazení, chřipka a pod. Každý svého štěstí strůjce, jen to správně nahrát.
  03.01.2008 18:23 HNUS
 
MODRÉ STRAKY CHTĚJÍ VALORIZOVAT DO 2010 POUHÝMI 1,5%. TAK SI CENÍ PRÁCE POLICIE.
  03.01.2008 14:45 celník <000777@centrum.cz>
 
ahoj kolegové, jsem celník a taky se řídím zákonem 361 (bohužel). Proslýchá se, se mají údajně od poloviny roku 2008 zdaňovat výsluhy. Takže se chci jen zeptat, zda-li němáte nějaké podrobnější informace, jeslti i pro ty, co už je mají nebo jen pro ty, co si o ni požádají až po tomto datu atd. díky PS: tento dotaz jsem již dával 30.12.07, a zdá se, že pořád v tom nemá nikdo jasno, ale asi bude lepší prchat do "C"
  03.01.2008 16:13 Pavel
 
Podívej se tady,na návrh novely 361:
http://www.ubs-mv.eu/ke_stazeni.htm

Proslýchá se kde co,ale na 100% ti to nikdo neřekne.Ale věř tomu,že v Praze jsou největší machři na to,aby měnily pravidla v průběhu hry.
  03.01.2008 17:37 čolek
 
Souhlas s Pavlem!!!! V Praze se na všechno sere, dělá se vše na poslední chvíli a ve zbytku republiky se z toho můžeme posrat, abychom se těm pí ám zavděčili!
  03.01.2008 20:30 kolega
 
Vážený kolego ve zbrani, trochu se o tuto problematiku zajímám a můžu tě ujistit, že pokud ke zdaňování výsluh dojde, tak se to bude týkat úplně všech, včetně bývalých kolegů, takže útěkem už nic nezachráníš. Na druhé straně Tě můžu uklidnit, v půlce roku to určitě nebude, materiál zatím leží na ministerstvu financí a nikdo neví, jak to nakonec ve finále dopadne. Myslím si však, že takový krok udělají spíš od 1.ledna než od 1. července. Takže jestli si chceš aspoň pár měsíců užít nezdaněné renty, neotálej.
  03.01.2008 22:15 mc
 
je jistě fakt, že této škrťácké vládě jsou trnem v oku výsluhy, byť se o tom moc nepíše ani nemluví. Je to zcela pochopitelné, protože s početnými odchody příslušníků neustále vrůstají i opakující se výdaje na výsluhy. Je jasné, že v hlavách vládních činitelů se honí myšlenky, jakým způsobem dostat část výdajů zpět a zdanění výsluh podle mého názoru je řešením, a bez dalších zásahů to bude představovat automatický nárust i částek které se v podobě daňe bude státu vracet, bereme-li úvahu valorizaci výsluh. Na druhou stranu se však nabízí otázka. Pobírám-li výsluhu, kterou mi najednou stát ze dne na den zdaní, pak skutečně dostanu výsluhu o daň sníženou. Domnívám se, že před zavedením zdanění výsluhy by mi měl stát výsluhu navýšit tak, abych po jejím zdanění dostával minimálně stejnou částku jako před tím, než byla výsluha poprvé zdaněna. Pokud by to mělo probíhat jinak, pak najednou pobírat nižší výsluhu je pro mě osobně těžce proti srsti. Co tvrdost takového zákona? Nebo máte na to jiný názor?
  03.01.2008 12:49 Pavel
 
Tak jsem se včera dozvěděl od šéfa,že těch směšných 1,5 % "zvýšení" platu pro nás,je schváleno až do roku 2010!!! Tak jsem vzal kalkulačku a zjistil jsem,že nemá vůbec cenu čekat další roky na nějaký procenta pro výpočet renty,protože kdybych odešel nyní do civilu,tak budu mít po třech polovičních valorizacích renty (2010) skoro stejnou rentu (- stokoruny),jako kdybych odešel do civilu za 3 roky.Docela zarážející nemyslíte? Počítal to ,taky někdo? A to do konečného čísla vůbec nezapočítávám 10 až 15% nárůst platů v civilu.Dobře to na nás ušily modré straky!!!
  03.01.2008 15:05 clo
 
jak říká klasik, odjebat sa odtialto :-))
  03.01.2008 18:26 finance
 
Je třeba balit, tady je vymalováno !
  03.01.2008 18:33 for Pavel
 
Zajímavé počty.No víceméně máš pravdu,ale ještě záleží na výši valorizací důchodů do r.2010
  03.01.2008 21:09 Kepler
 
Buď rád, že aspoň to ti velící prozradí. Nám není schopen krom napište si ministrovi prozradit žádné tajemství, které na nás v roce 2008 a příštích čeká. Vysvětlení, jak to bude třeba z nemocenskou a podobnými stejně palčivými otázkami, toho se zřejmě nedočkáme nikdy.
  03.01.2008 11:02 bývalý policista <Ilona.Markova@volny.cz>
 
Zdravím bývalé kolegy. Držím palce p. Lhotákové,ať ji to dobře dopadne. Dneska jsem si přečetl na www.idnes.cz, jak se p. Topolánkovi 2 x zvedne plat a při výdělku přes 1000000 korun nebude platit zdravotní pojištěšní. Dále pak článek, že si těžce nemocní kojenci budou vše platit, slavné poplatky. Prostě hnus. Nikomu peníze nezávidím, ale je zde propastný rozdíl. Jak pak můžou mocipáni kázat o morálce obyčejným lidem, řadovým policistům, když se platy mají zmrazit nejméně na pět let Možná upraví platové tabulky směrem finančně dolů. Ústavní soud též zamítl stížnost soudců o zmrazení platů Z toho plyne, že stát nezajímáme. Když jsem říkal, kdo bude volit ODS, bude si to vše platit znovu, kapitalismus je jenom pro vyvolené. Aby poplatky platili děti, důchodci, to je sprosté. Docela by mne zajímalo, zda navýšení inflace, potupných 1,5 procenta u přísl. bezpečnostních sborů, zda je to do pevné složky, nebo forma odměny během roku , jsou zde dotazy na veřejném webu.Ptám se proto, aby někteří občané nezáviděli enormní platy policistům, hasičům, bachařům. U řadového policisty je to jenom na slušný život. Je zde nutno dále řici, že policista musí být pořád v práci, svátky, hafo nočních za každého počasí, soboty, neděle, nadělávat svátky, a potupných 150 hodin zadarmo státu, pořád za stejný žold , sloužit za kolegy co jsou již v civilu, prostě samý hnus. Má narušené soukromí, nasazuje zdraví a život. Toto by si měl stát uvědomit. Jsem v civilu, mám se dobře, je to již dva roky Jinak jsem byl v přímém výkonu cc 25 let, tak se to dá srovnávat. Kdyby měl řadový policista za těchto podmínek, jak jsem uvedl, sloužit 30 let na ulici, tak to nevydrží, bude opotřebovaný. Stát to má dobře spočítané. Nedovedu si představit dělníka těžce pracujícího, nebo policistu v přímém výkonu makat do 65 let, to je šílené. Každý nemůže být na funkci, velitelé to také ale nemají lehké. Přeji všem bývalým kolegům hodně zdraví, štěstí, v novém roce. Doufám, že bude vytvořen zákon spravedlivý, ne ten paskvil č. 361/2003. Zdraví bývalý kolega por Marek z České Lípy. Je to můj osobní názor, nikoho neurážím, na provokatéry nereaguji.
  03.01.2008 18:24 modrý mor
 
Jsou to modrý prasata, kde největší roli hraje mamon.
  03.01.2008 07:55 Petra Lhotáková
 
Zdravím Vás v novém roce.
Nás je na oddělení 19 + 2 ve vedení, kde děláme všichni stejnou práci........tedy měli bychom.....
Největší propad platu jsem měla já. Od loňska máme nového vedoucího, se kterým jsem problém řešila. Přislíbil mi dorovnání ve formě odměn. V květnu jsem ale začala veřejně hovořit o tom, že hodlám na OŘ Benešov zřídit ZO NOSP. Do té doby jsem ještě žádnou "odměnu" nedostala, poté jsem byla vedoucím opakovaně odkazována na předsedu NOSP, ten ať mi odměnu dá, když jsem tak snaživá.
Je konec roku. Odbory jsem nezřídila, neb zasáhla vyšší moc a nenašla jsem ani ty další dva pro založení ZO. Je fakt, že od konce září marodím se služebním úrazem, ale jediná z celého oddělení jsem odměnu nedostala. Důchodci, co u nás přesluhují, údajně brali desetitisícové částky, a né jednou. Čekali jsme, že tedy potřebují vyšší plat pro odchodné. Kam by ale chodili, z takových teplých pelechů, když jsou s vedením jedna prdel, a to nejen u nás ve Vlašimi, ale i na OBJEKTIVNÍM OŘ Benešov, a jak horlivě slouží, si jistě dovedete představit.
Jinak dnes nás eskortují na Barťák k posudkové komisi. Lékaři budou taktéž jistě objektivně rozpoznávat, zda-li simulujem nebo zapadáme do jejich tabulek policejních bláznů, neboť stěžovat si veřejně na prohnilé vedení může prý jen blázen či sebevrah. Já stále ale ještě nevěřím tomu, že chtít spravedlnost a stejný metr na všechny, je bláznovství.....
Petra Lhotáková
  03.01.2008 09:49 Mama
 
A to jsi ještě neviděla ten bordel v okrese JBC v čele s panem ředitelem. To bys psala o něčem úplně jiném. Ryba totiž smrdí od hlavy.
  03.01.2008 16:15 Je to legrace
 
Vážená kolegyně, naprosto chápu tvoje rozhořčení a plně tě podporuji v tvých názorech a boji za spravedlnost. Já sám jsem kdysi chtěl na jednom nejmenovaném celoměstském útvaru založit základní odborovou organizaci, přičemž jsem se také se zlou potázal a byly mi házeny klacky pod nohy. Co se týká policejních důchodců, interpeloval jsem v tomto směru na těchto stránkách již několikrát. Tak třeba na jednom nejmenovaném místním oddělení v Praze je jeden pracující důchodce, bývalý příslušník STB, pro kterého byla vytvořena na tomto útvaru tvz. funkce zástupce pro věci zbytečné. Přičemž mezi jeho nejnáročnější úkoly patří vypsání knihy služeb, počítání KO a v zimě sypání chodníků solí. No a za tuto náročnou činnost, kterou samo sebou vykonává na denních směnách (jak jinak), pobírá plat a taktéž zasloužený důchod. V neposlední řadě, abych nezapomněl, taktéž provádí zpravodajskou činnost uvnitř oddělení a o stavu a náladě mužstva nezištně informuje vedení, které jeho loajalitu odměnilo pětitisícovým osobním ohodnocením a téměř dvoutisícovým příplatkem za vedení, neboť je údajně velitelem směny asi pěti hlídkových, co zde zbyli. Spravedlností u této firmy se již nezabývám, neboť pojem „čest“ nebo „profesionální hrdost“ podobnými praktikami bere za své. Přeji ti mnoho úspěchů ve tvé práci a hlavně pevné nervy, ale věř mi zdraví má člověk jenom jedno a proč si kazit život kvůli této organizaci.
  03.01.2008 17:50 xyz
 
Nevěřím, že by taková slova "peleší" , "jedna prdel" atd. mohla napsat žena, jestli ano, pak může být NOSP rád, že nová organizace nevznikla.
  03.01.2008 18:22 kapitán
 
Naprosto nechápu, proč tady brečíte, že jste nedostala odměnu. Za co ? Za netaktický zákrok, v jehož důsledku jste v pracovní neschopnosti, nebo za to, že čtvrt roku ležíte na kanapi s plným platem a pouze přemýšlíte jak ještě více kopat kolem sebe a všechny kolem špinit ? Za to, že Vaši práci musí odvést ostatní, třeba i ti důchodci, o které se tady, aniž by vám cokoli špatného provedli, nespravedlivě otíráte ? Ti důchodci ( sám mám do důchodu hodně daleko ) již pro společnost v Policii a dříve u SNB něco odvedli. A co vy ? Mám za to, že se svou svátostí pasujete do role matky Terezy, ale mimálně slovníkem i chováním jste úplně někde jinde. Hold kritéria pro nábor k Policii se v posledních letech rapidně snižují. Jste toho zřejmým důkazem.
  03.01.2008 18:26 opravdu dáma
 
Souhlasím s názorem xyz, ta madam má opravdu vybraný slovník.
A diví se že nedostala odměnu? Od konce září marodí? Od kdy se odměňuje za marození? To muselo být opravdu vážné zranění, ale je mi divné, co jako tak těžce zraněná ještě dokázala odpracovat. To je asi povedená pracantka, nedivím se, jak se k ní chovají nadřízení. Jedno je jisté, otřes mozku to být nemohl, v jejím případě rozhodně ne mozku.
  03.01.2008 18:56 Je to legrace
 
Je to opravdu legrace vás sledovat, jak se dokážete chovat ke kolegyni pánové. Na jednu stranu žádáte, aby se ženy u policie chovaly stejně jako chlap a pak se divíte že použije trochu ostřejší slova, která jsou v tomto případě na místě.
  03.01.2008 19:05 ???
 
Říkáte, že je to LEGRACE , podle mne NENÍ, je to velmi smutné, čím se policie prezentuje, jaké má reprezentanty, chudáci občané, kteří s vámi musí někdy jednat.
  03.01.2008 21:32 taky Vlašimák
 
kolegyně to napsala ještě velice kulantně a bohužel pravdivě. Kritizovat dovede každý chytrák, ale zkuste se sem taky pravdivě podepsat, jako ona. Neuděláte to ani jeden, bohužel ani já ne. A podle negativních zde uvedených skutečností v příspěvcích bych řekl, že vím, odkud vítr fouká, že naši drazí funkcionáři???
  03.01.2008 21:37 YYY
 
Tak to jste v tý Vlašimi fakt pěkný dacani, že se jí nedovedete zastat. Myslím, že na to ale stejně nečeká, neboť již zřejmě poznala, jaký jste skvělý kolektiv a co to je táhnout za jeden provaz. Nevím, co tu teď bulíš a lituješ, jaký jste tam hovada!!!
  05.01.2008 22:46 četník
 
zajímalo by mě, kolik má kapitán odsloužený. Znám spoustu důstojníků, kteří v životě na ulici nesloužili a přesto jsou ostřílení borci
  03.01.2008 06:18 bejvalka
 
a to budou platy dorovnávat každý rok? Nenechte se vysmát.
  02.01.2008 18:07 Propady platů
 
To je úžasné, na rozeslání mnoha tisíc dopisů s P1000 policie má, ale navýšit aspoň o inflační spirálu platy na 2008 nikoliv.
Tohle není perpektivní zaměstnání, to je poslání pro lidi s klapkami na očích a uších.
  02.01.2008 20:24 vanitas
 
hahahaha (beznadějný smích)
  02.01.2008 20:28 feliz
 
jo jo, volby se blíží..........