Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  19.09.2007 07:03 Občanka
 
Tak co, pane ministře?
ministr vnitra Ivan Langer, tak i jeho opoziční kolega František Bublan.


Důvodem k odchodům ze sboru není jen "generační špunt", o kterém hovoří ministr vnitra Langer, ale též výrazný pokles platů především u složek působících v přímém výkonu. Tak v diskusi argumentoval stínový ministr Bublan. Za letošní rok odešlo ze služby asi 2700 lidí - podle Ivana Langera se trend odchodů v září už zastavil.

Zákon zrušil příplatky za práci o svátcích, víkendech a za noční služby a nařizuje policistům odpracovat 150 přesčasových hodin zdarma. Na druhou stranu jim však prodlužuje dovolenou, zkracuje týdenní pracovní dobu a měl jim plošně zvýšit základní platy.

Policii v současné době chybí 3300 policistů a to především v terénu - tuto skutečnost kritizují i hejtmani z různých krajů. Šéf resortu však tento pokles nevidí dramaticky a obhajuje odchody jako potřebnou generační výměnu. A jak také dodal, po Novém roce se dají očekávat další výpovědi.
Poslední fází generační výměny má být podle plánu ministerstva a vedení policie přijetí nových policistů - v nejbližších týdnech by měla být spuštěna další vlna náborové kampaně. K náboru jsou motivováni i stávající policisté - za za přivedení nového příslušníka k Policii ČR získají odměnu 3 až 5 tisíc korun.

Ministr vnitra v televizní debatě představil také informační brožuru vydanou v nákladu 1000 ks, kde dle vlastních slov "skládá účty". František Bublan vydání této publikace obratem kritizoval jako spíše fotografickou prezentaci vnitra. Bublan považuje publikaci za zbytečnou - Ivana Langera označil spíše za ministra reklamy než vnitra. Langer se však hájí, že politický marketing by měl být standardní součástí výkonu politických funkcí.





Text: Jiří Vítek



Publikováno: 11. 09. 2007



Komentáře k článku nevyjadřují názor redakce, jejich obsah není upravován. Příspěvky však mohou být smazány, pokud budou vulgární, xenofobní, rasistické či budou v rozporu s právním řádem ČR.


jméno
heslo



noname: Povinná četba dnes na iHned:
Když odchází víc lidí, než chcete
Mezi zdravou obměnou týmu a patologickou fluktuací ve firmě je rozdíl. Šéf by měl zpozornět, když přesahuje patnáct procent nebo když odcházejí špičkoví lidé.
HN KARIÉRA, kariéra

Pokud v nepřítomnosti šéfa rozesílají zaměstnanci své životopisy na jiná místa, už v tu chvíli pracují s menším nasazením. Neztotožňují se s dlouhodobějšími cíli firmy, pracují napůl nebo dělají jen to nejnutnější. Vysoká fluktuace může být důsledkem špatné práce manažera s lidmi. Ale také to tak být nemusí.

Přínosy obměny lidí

Fluktuace má také svá pozitiva. "Každý příchod nového zaměstnance znamená pro společnost jedinečnou šanci získat další úhel pohledu. Příchozí konfrontují své zkušenosti s novým prostředím a procesy," říká personální ředitelka společnosti SodexhoPass Ellen Hunusová.

Určitá obměna týmu je přirozená, patří k životaschopné společnosti. Po nějaké době může i vynikající zaměstnanec cítit, že dal své práci maximum a nemá se profesně kam posunout. Pak je jeho přijetí nové výzvy na místě. Takové změny zamíchají v podniku mírně kartami, ale nadřízení by s nimi měli počítat.

Šéfové by měli zvážit, koho opravdu nutně potřebují. A rozlišovat, zda je opouštějí řadoví pracovníci, které je možné zaškolit za několik dnů či týdnů, nebo špičkoví odborníci, za které nenajdou snadno náhradu. Tady se vyplatí pátrat po příčinách fluktuace.

"K tomu slouží výstupní pohovory," říká Tomáš Kopecký, ředitel firmy FranklinCovey. Podle něj jsou lidé při odchodu, zvláště pokud se k němu rozhodli dobrovolně, otevřenější. "Jestliže více zaměstnanců udává stejný důvod k odchodu, mělo by to firmu přinejmenším varovat a přimět k zamyšlení nad stávajícími procesy a způsoby řízení," doporučuje Eva Kopecká, personální manažerka společnosti CA v Česku. Za pozornost také stojí období, ve kterém k opuštění firmy dochází.

V některých případech je dobré odchodu zaměstnance zabránit. Je ale nutné znát hranici, za kterou se firmě již nevyplatí jít, protože by úsilí bylo marné nebo udržení pracovníka příliš drahé.

Čechům záleží na vztazích

Českým pracovníkům záleží na pracovních vztazích. Výzkumy ukázaly, že i když nejsou dostatečně ohodnoceni, ale pracují v příjemné atmosféře, tolik neodcházejí. V opačném případě to však podle závěrů personalistek Ivany Říhové a Pavly Staňkové ze společnosti Deloitte neplatí. Podle nich se v Česku míra fluktuace pohybuje okolo 15 procent, což představuje přijatelnou míru odchodů.

Šéfovi pomůže personalista

Fluktuace může mít mnoho důvodů a vedení firmy ji může dobře posoudit jen v kontextu všech souvislostí na trhu práce. Zde by šéfům měli pomoci personalisté, kteří se v něm musí dobře orientovat. "Manažer je však zodpovědný za svůj tým a personalista není policista, který by jej měl hlídat, aby mu podřízení neodcházeli," říká Ivana Říhová ze společnosti Deloitte. Podle průzkumů této společnosti jsou nejčastějšími důvody fluktuace omezený prostor pro postup v kariéře, nízké možnosti osobního rozvoje, nevyváženost pracovního a osobního života, nevhodný styl vedení i nedostatečné ohodnocení pracovníků.

Jak si udržet zaměstnance

Fluktuace se stává problémem ve chvíli, kdy náklady spojené s výměnou zaměstnanců jsou vyšší než přínosy plynoucí z nových pracovníků. Vždy jde o komplexní záležitost a situaci je nutné posuzovat individuálně v rámci každé firmy.

Loajalita podřízených se dá zvyšovat mnoha způsoby. Žádný však není úspěšný sám o sobě. Velký vliv má také působení konkurence na trhu práce. Většina firem využívá takzvaných tvrdých stimulů. Kromě výše mezd soutěží podniky mezi sebou v udělování nejrůznějších benefitů. Většina těchto věcí však působí krátkodobě a zaměstnanci si na ně rychle zvyknou.

Klíčové je i působení takzvaných měkkých stimulů. "To vyžaduje individuální přístup ze strany vedení, vytvoření kvalitních programů pro růst, rozvoj firemní kultury a kultivaci příjemného pracovního prostředí," shrnuje Eva Kopecká.

Podle ní by se měly tvrdé a měkké stimuly vzájemně doplňovat, šéf nemůže nahrazovat jeden druhým. Jen tak mohou pomoci vybudovat dlouhodobě dobré vztahy mezi společností a pracovníkem.
Autor/ři: Hana Kejhová
20:24:32 18. 09. 2007
  19.01.2008 10:44 Šárka Koci
 
Milý pane kobro,já jsem opravdu žena a pravým jménem Šárka,ale vy jako kobra mi připadáte jako starší muž neboli policista na konci své kariéry a velice arogantní.Myslím si,že na tyhle stránky si může psát každý co si myslí.Odpovídat by měl pan ministr,i když si to jen naivně myslím nebo-li přeji.Ale né někdo tak arogantní jako jste ,,VY'!!!čusík...Jinak přeji Všem příjemný den a děkuji za Vaše názory.
  19.01.2008 17:24 Milá paní Šárko,
 
máte sice pravdu, že na tyto stránky si může každý napsat co si myslí. Ale jestli čekáte na odpověď pana ministra, tak čekáte marně. Ten odpovídá v rubrice Policie ČR, hasiči.
  19.01.2008 10:19 SOS
 
Utečme než to Kalousek a Langerem rozpráší na popel.
  20.01.2008 05:43 jarda
 
Myslíš dřív. než ta banda tupců všechno stačí zkurvit?
  19.01.2008 10:05 Je to pravda?
 
Prý od 01.01.2008 státní správa nemůže zaměstnat policistu na rentě. Podepisuji v policejním zaměstnání spoustu nesmyslů, ale s touto věcí jsem seznámen dosud nebyl.
  19.01.2008 10:12 Pavel
 
Neplaš! Zrovna můj kolega co odešel loni od PČR je od 01.01.08 zaměstnán u soudu a doslova si CHROCHTÁ
  19.01.2008 10:41 GRU
 
Není to pravda. Bývalý kolega z VS ČR odešel k 31.12.2007 na rentu a maká jako civil ve stejné věznici. Tak nevěř všemu!!
  19.01.2008 23:57 Martin
 
To chtěli do zákona 361 zanést lidovci (konkrétně Severa), ale nakonec to neprošlo (díly Bohu). Ono to totiž je v rozporu s mezinárodním právem.
  20.01.2008 05:40 jarda
 
Proboha, kde´s zase přišel k takové fámě? Já tedy nevím, ale mám pocit, že buď na PP ČR nebo MV ČR jsou nějací lidé, kteří celé dny nedělají nic jiného, než vymýšlejí fámy a tyto pouštějí mezi policajty s nižším IQ. Však oni to roznesou dál. Ti chytřejší nad tím mávnou rukou, ti s IQ tykve v tom řetězci pokračují.
  19.01.2008 09:59 Doktor
 
k rentě se počítá poslední kalendářní rok, myslím průměr, nebo když odcházím k 01.06.2008 posledních 12 měsíců..,
  19.01.2008 10:13 Pavel
 
kalendářní rok 2007
  19.01.2008 13:06 Vlasta
 
Pokud se podíváš do zákona 361/2003 a přešteš si příslušnou pasáž tak se dozvíš potřebné. Pokud jsi policista (případně bývalý) potom dotaz nechápu, domnívala jsem se, že u policie (minimálně do současné doby) pracovali ti bystřejší. A jinak na "Intranetu" probíhala i k tomuto tématu dalekosáhlá debata a odpovídali profesně fundovaní specialisté, např. z OPPV PP ČR, stačí dohledat v archivu. A předvádět se svou neznalostí zákona před nezasvěcenými civilisty????....to nechám radši bez komentáře. Vlasta
  19.01.2008 13:20 Civil
 
Milá Vlasto, to jsi se opravdu jen domnívala, těch bystřejších je u PČR jak šafránu...
  19.01.2008 16:48 Víš Vlasti,
 
jsou policisté, kteří každý den od rána do noci a od večera do rána hlídají Vás a Váš klid z ulice a nemajíčas sedět na zadku a prohlížet si archív někde na intranetu, když už mají to štěstí, že tu vymoženost jako počítač na oddělení mají.....a to, že se nevyzná vzánkoně, podle kterého je zaměstnán a který se jej ve všech případech týká, je nejen jeho chyba, ale i chyba jeho nadřízených, že mu nedá prostor ke studiu a školení předpisů. Běžně to funguje takovým způsobem, že začíná ještě před začátkem pracovní doby instruktáž, kde podepíše tolik listin, že by je za 12hodin nestihl ani přečíst a pak je vyhnán zachraňovat do ulic co se ještě dá a co je třeba dodělat po noční službě......jestli nemáte, nebo už nemáte tuto zkušenost, nastupte, nebo se vraťte zpět mezi lidi ve výkonu a opět si paměť procvičíte
  19.01.2008 18:40 Vlasta
 
Vím o čem je řeč, je mi to důvěrně známé, takže jsem "v obraze", proto vím co a proč jsem napsala. I při službě doslova "na ulici" jsem si to co jsem (i soukromě) potřebovala vždy našla, samozřejmě po pracovní době. Jinak o tom seznamování se a podepisování "všeho možného i nemožného" nemá smysl vést na těchto stránkách diskusi. Přesto přiznávat zde nezúčastněným neznalost zákonů mi přijde neprofesionální a hloupé, ale asi jsem chytřejší než tazatel "DOKTOR". Hezký veče Vlasta
  19.01.2008 22:53 Civil
 
pro "Víš Vlasti, "
V této společnosti existují zákony, které jsou obecně platné, tedy celospolečenský úzus (dohoda). Mezi ně patří i z.č. 361/2003. Ten by měl znát nejen občan, ale především každý policista. A jejich neznalost nikoho neomlouvá. Pak jsou tu ty nesmysly, které vás nutí ne váš vedoucí, ale policejní prezidium, podepisovat. To jsou tzv. interní normativní akty, které musíš znát jen jako policista. Ale vy to většinou neumíte ani rozlišovat, ani si zapamatovat. Amen.
  20.01.2008 05:42 jarda
 
Zkus si pořídit zák. č. 361/2003 Sb. a trochu si v něm zalistovat. Je to docela zajímavé čtení. A když při tom čtení člověk i přemýšlí, tak se dozví věci, na které se na tomto DF nemusí pak přitrouble ptát.
  20.01.2008 11:51 Civile
 
mně nemusíš vysvětlovat, jaký je rozdíl v ústavním zákonu, zákonu, vyhlášce, interním aktu řízení apod., já jsem celkem v obraze :-) A v žádném případě ho tu neomlouvám, čteš zřejmě špatně, je to jeho ostuda. Pokud má vedoucí pod sebou lidi, kteří neznají základním zákony (které se jich navíc týkají), tak je jeho chybou, že ho nedonutí se je naučit, nebo se ho nezbaví. Ten, kdo nezná 361/2003Sb. bude totiž tápat i v ostatních neméně důležitých normách. Zdař "Víš Vlasti"... :-)
  18.01.2008 20:48 Šárka Koci
 
Děkuji za vaše odpovědi v kolika letech by to mělo být realné,kdyby mohl mít praxi?Zase na druhou stranu si myslím,že by měli mít nějakou praxi nemyslím přímo v nějaké policejní akci stačí,i kdyby jen v kanceláři nebo v dopravě nebo v jiných oblastech tohoto směru.Jako matka si taky uvědomuji,že to je práce velice nebezpečná,ale myslím si,že kdyby aspon jednou týdně měli nějakou praxi tak by jim to zvedlo sebevědomí a po vyučení tehle školy by je to trochu nabudilo.
  18.01.2008 18:45 Šárka Koci
 
Velice si vážím vašich rad i odpovědí.Ale i přesto nechápu proč všude na školách mají praxi ve svém oboru a škola jako je ochrana osob a majetku,která se připravuje na práci policisty nebo administrativa v kanceláři vůbec nic není.Pořád se mluví o tom,že je nedostatek policistů.Myslíte si,že můj syn vyjde ze školy bez praxe samozřejmě,že musí ještě jít narok nebo na dva ,aby z něho byl policista.Ale i tak si myslím,že nějaké praxe by měla být.Je to velice smutné,že se na dnešní mládež vůbec nemyslí.
  18.01.2008 19:32 Tento
 
obor, resp. vzdělání mu může jen pomoci ke zvládnutí kvalifikačního studia bezpečnostní povahy, ale každý z nás nastoupil po střední škole ještě na tuto. Je to nezbytné, naučí se spoustě nových věcí. Jo, zlaté roky na škole.... :-)
  18.01.2008 19:38 souhlasím
 
s Vámi v tom, že by policisté mohli přednášet na školách svou problematiku např. v hodinách práva, dopravní bezpečnosti nebo jaké dnes jsou a promítnout i své zkušenosti. Policistů je ale dnes málo, tak se nedivte, že to jen tak nepůjde. Přednášky a praxe jsou ovšem rozdíl a do výkonu školáka (natož celou třídu) nikdo nevezme. To riziko nikdo nepřijme, nejsme sebevrazi. Jsou věci, které jednoduše nejdou a musí si počkat. Někdo mu ve výkonu ublíží a neštěstí nikdo neodvrátí a hotový policista končí také. Proto nereálné.
  18.01.2008 22:49 Vlasta
 
Po přečtění několika Vašich příspěvků jsem přesvědčena, že pokud Váš syn "nepadl daleko od stromu" (jako to pověstné jablko), tak bude pro policii přínosnější, když zůstane pracovat v civilu. K tomu jemu i Vám přeji hodně úspěchů. Vlasta
  19.01.2008 08:50 Šárko, ...
 
... ty vaše příspěvky jsou OPRAVDU HUSTÝ !!! Naprosto se ztotožňuji s názorem Vlasty ! Mazec :-)))
  19.01.2008 09:27 kobra
 
Paní Šárko (spíš ale věřím, že jde o virtuální jméno!), už Váš první příspěvek, který začínal tím jak jste krásná, úspěšná a blablabla...,mi spolu s dalšími vnucuje myšlenku, že VY nemůžete být ani matka, natož žena. A vidím, že to pozoruje víc lidí. Není Vám to trapné? Vždyť takovou snůšku, s prominutím "hovadin", nemůže na tomto fóru dospělý člověk dokola psát. Divím se, že na Vás vůbec někdo reaguje. Proč "chlape" nenapíšeš svůj dotaz otevřeně? Stydíš se za to, že letos končíš 9.třídu nebo co? Lidi s tímto druhem jednání a vystupování nemám rád a u poldů nemají co dělat!!! čusík......
  19.01.2008 13:23 Civil
 
Co se prčíš kobro, vždyť většina vašich příspěvků je na stejné úrovni!
  18.01.2008 18:36 P. Svoboda
 
Paní Šárko tady se svobodně vyjádřit názor moc nedá, hned je člověk kamenován a napadán jako v minulém režimu.
  18.01.2008 19:28 a co
 
právě činíte? Svobodně se vyjadřujete,nebo se pletu?
  18.01.2008 16:50 Šárka Koci
 
Vím,že většina z Vás na těhle stránkách jste asi policisté syn chodí na SOŠ ochrana osob a majetku.Jsem na něj velice pyšná a doufám,že z něho bude někdy,,chytrý"policista,ale jak čtu Vaše negativní zprávy tak nevím jestli ho nemám radši dát na jinou školu.Velice mě mrzí Vaše negativní názory,i když si myslím,že policie pořád nenahraditelná.
  18.01.2008 18:04 Vážená
 
paní, nesmíte se divit, to je jen nepatrná odezva životních (pracovních) zkušeností každého policisty. Nic hezkého (až na přátele a dobrý pocit za záchranu životů a obyčejné poděkování) jej ve službě nepotká. Negativní názory by po pravdě měli být prezentovány uvnitř organizace, ale tam na ně nikdo neslyší a nikdo neodpovídá, proto reakce zde. Váš syn bude možná jednou policista, možná ne, ale i tak nechte rozhodnutí na něm. Jen muvysvětlete, že tato profese opravdu není procházka růžovým sadem a dost často i bolí...
  18.01.2008 18:23 Nespokojený Policista
 
Milá Šárko, máte pravdu, že Policie je nenahraditelná. Měla by být také nestranná a apolitická, ale v současné době je řízena (můj osobní názor) na politickou, nebo dovolím si i odvážně tvrdit, na mafiánskou objednávku. Jinak si nedovedu vysvětlit, že mnohé kauzy z poslední doby takříkajíc vyšuměly do stracena. Ať už se jedná např.o zrušení FIPO (finanční Policie), která zachránila státu, čili nám všem, nemalé částky, nebo ovlivňování nestranného vyšetřování policistů na něčí objednávku v mediálně známých kauzách atd.atd..
Policie není v současné době v dobrém stavu, je spíše v rozkladu, který zapříčinil z větší části nový služební zákon č.361/2003 Sb., neboť tento zákon je velmi špatně "nastaven" právě pro ty řadové policisty, kterým by se určitě stal i Váš syn, kdyby měl zájem pracovat po škole u Policie. Dobře si proto rozmyslete, kam Váš syn po škole půjde!!! Jsem si jistý, že po ukončení školy bude u Policie mnoho volných míst, tudíž bude mít velkou šanci, že bude přijatý, pokud projde úspěšně přijímacím řízením, jehož kritéria jsou nyní nastavena velmi nízko, snad až podprůměrně, ale to je zapříčiněno velkým podstavem v řadách policistů na ulici a dnes je opravdu problém najít uchazeče o práci u Policie.
Mohl bych se opravdu rozepsat velmi mnoho, ale jsem si jist, že pokud prostudujete tyto stránky pana ministra důkladněji, odpověď na své otázky určitě najdete. Na odpověď na Váš dotaz v sekci PolicieČR/Hasiči čekejte tak dva až tři měsíce, pokud Vám vůbec pan ministr odpoví.
  18.01.2008 11:33 Argumentujte pánové
 
třeba k systémovému dorovnávání platů na úroveň roku 2006 formou pracovních odměn. Ministr tvrdil, že nikdo s platem nemůže spadnout, že to prostě nelze. Že má všechny podklady a najednou se lepí odměňování podivným způsobem "ala" tomu nic a tomu 20t., protože byl např. půl roku na neschopence. Bravo. Inu, pak má být člověk "slušný" na nějaké diskuzi. V tomhle bo.delu už to je nereálná věc.... Jen jsem vělmi zvědavý, jakým způsobem budou na konci roku 2008 dorovnávat za stejné výkony a výsledky mé práve plat na úroveň roku 2006, na to se opravdu moc těším.....
  18.01.2008 14:27 Pavel
 
"Opravdu se také těším na dobu",kdy se nám bude derovnávat plat z roku 2006 na 2007
z 2007 na 2008
z 2008 na 2009
z 2009 na 2010 a tak dále.Kdy tady ten kocourkov skončí? Na jaké úrovni skončí naše reálná mzda v porovnání s civilem v roce 2010?
  18.01.2008 08:10 Táhlo
 
Je to tak, bohužel. Neříkám, že všichni, ale spousta zde přispívajících umí jenom nadávat, lamentovat, závidět. Když tu někdo napíše trochu jiný názor, je to okamžitě řiťolezec, případně důchodce - manažer - vepř. Někteří kolegové, zamyslete se trošku nad sebou.
  18.01.2008 08:14 Táhlo
 
Mělo to bejt níž u příspěvku PETRA.
  18.01.2008 10:04 :-)
 
on hlavně kecá nesmysly a při tom zákon 361/2003Sb.ve znění pozdějších novel současně s přílohami ještě neotevřel....
  18.01.2008 11:20 polda
 
Máš naprostou pravdu. Někdy se stydím, že jsem policista. Co si o nás musí myslet normální občan, když se k sobě taklhle chováme. Jak se asi tito "policisté" chovají k občanům?
  18.01.2008 12:23 demotivovanej
 
Zřejmě taky jeden z těch , kterí měly dorovnáno.
  18.01.2008 13:56 F1
 
Nad sebou se zamýšlím každý den a dělám jak sebehodnocení ( ne to služební ), tak hodnotím okolí a vždy mě vychází, že je to v podstatě relativní, ale také reálné - bohužel. Prostě když vidím to lidské bahno kolem sebe, to vtírání do přízně těch, kteří se cítí býti mocnými a pozbývání vlastní důstojnosti - tedy té lidské stránky věci a dále vnímání systémové stránky věci - tak v součtu to moc nevoní.
  18.01.2008 19:25 Komenský
 
Šmankote, "demotivovanej", raději své myšlenky někomu diktujte. Hlavně v práci. Vždyť to čtou i jiní.
Jinak musím konstatovat, že "Táhlo" má pravdu.