Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  03.10.2008 12:50 Mgr. Vladislav Kvasnička <vlada.kvasnicka@seznam.cz>
 
1
Ztracené a nelezené děti

Tomáš Rajsigl, nebo Jan Nejedlý. To jsou dvě jména z celé řady dětí, které beze stopy zmizely a nikdo je už nikdy neviděl. Policie po ztracených dětech chvilku pátrá, nebo alespoň pátrání předstírá a potom je odepíše. Jednoduše dítě převede do mrtvé statistiky záhadně zmizelých. A takové záhadně zmizelé dítě může být velice prospěšná věc. Pedofilnímu deviantovi dokáže náležitě zpestřit jeho sexuální život, otrokáři vydělat peníze, nebo nemocnému poskytnout zdravý orgán pro transplantaci. Zmizelé dítě může přinést i jiný užitek. Farmaceutické koncerny ho mohou využít pro výzkum tolik potřebných léků, nebo teroristé vycvičit pro boj za jejich svatou věc. Beze stopy se ztrácejí děti z normálních rodin, které by se za normálních okolností vrátily domů. Z toho plyne, že kdosi, kdo má zájem na zmizení takového děcka, ho musí věznit a nějakým způsobem manipulovat s jeho vědomím. Pokud únosce nezavraždí dítě hned, musí ho zbavit původní identity a samozřejmě osobních dokladů. Děti se občas ztrácejí a po některých není podle vyšetřovatelů stopa už dlouhá léta.
Je tomu skutečně tak? Děti se totiž beze stopy ztrácejí, ale na druhou stranu se nacházejí. Tuto skutečnost se úřady pokoušejí tajit a nalezeným dětem znepříjemňují život, jak to jen jde. Jednou je úředníci přece odepsaly, prohlásily je za ztracené, tak co si tady dovolují otravovat. Pokud se v naší zemi dítě bez jediné stopy ztratí, nebude to mít lehké, ale pokud se nalezne, je ve zcela bezvýchodné situaci.
V březnu roku 2004 se v Moravskoslezském kraji objevil zmatený sedmnáctiletý chlapec. Dnes nechce zveřejnit své jméno, tak mu říkejme třeba David Novotný. Klučík nikdy nevlastnil žádné doklady totožnosti a tvrdil, že od nepaměti vyrůstal v hermeticky uzavřeném dětském domově v Bělorusku, kde děti neznaly ani svá jména a měly pouze přezdívky podle populárních ruských umělců. David neznal jediné slovo bělorusky a domluvil se česky a rusky. Jako své místo narození označoval Olomouc. Zařízení, ze kterého utekl, popisoval, jako uniformovanými muži hlídanou výkrmnu dětí bez identity, kde si děti vyráběly hračky z rozžvýkaného chleba, nemohly se vzdělávat, nikdo je nevychovával, nikdo nenavštěvoval a nikdy v životě se nedostaly za přísně střežené oplocení ústavu. Soudnému člověku bylo hned jasné, že takový dětský domov by neprošel ani tomu nejtotalitnějšímu režimu a že se musí jednat o zařízení sloužící organizovanému zločinu. Pár dní žil dezorientovaný David mezi bezdomovci, ale protože chtěl konečně studovat a normálně žít, rozhodl se požádat o pomoc Policii České republiky.
Do osmnácti let je každý člověk dítětem a i u nás teoreticky platí Mezinárodní úmluva o právech dítěte, nebo Zákon o sociálně-právní ochraně dětí. Podle těchto předpisů je každý orgán, který objeví dítě neznámé totožnosti, informovat odbor ochrany dětí. Ten dá podnět soudu, který dítěti okamžitě ustanoví opatrovníka, určí mu jméno a umístí ho do dětského domova, kde je mu poskytnuta normální péče. Teprve potom se řeší, odkud dítě je. Tyto zákony však existují jenom na papíře a úředníci je nehodlají dodržovat. David se dostal do rukou četnými korupčními aférami proslavené cizinecké policie, která nerespektovala ani jeho žádost o azyl a za to, že nebyl schopen předložit doklady totožnosti ho bez soudu potrestali půlročním vězením v Záchytném zařízení pro cizince ve Velkých Přílepech. Po půl roce ho chtěli vyhostit zpět do náručí zločinu. Nikoho ani nenapadlo se zabývat otázkou, zdali David nepatří mezi kdysi ztracené a nikomu nepřišla divná ani jeho čeština. Automaticky byl zařazen do seznamu nežádoucích osob a všichni dělali všechno pro to, aby se ho zbavili.
Ve Velkých Přílepech provozovalo Ministerstvo vnitra jeden z nejdrsnějších kriminálů v zemi. Lidé, kteří jsou zde zavření mají cejch nežádoucích a podle toho s nimi policisté zacházejí. Přes to, že mnozí z nich jsou ještě děti. Odmítají jim poskytnout zdravotní péči, hrubě jim nadávají, znemožňují jim kontakt s právníky a omezují jim osobní hygienu. Mlátí je a cvičí si na nich po nocích své služební psy.
2
To vše za absolutní nečinnosti Oddělení sociálně právní ochrany dětí Městského úřadu Černošice. Tak že žádný zákonem stanovený opatrovník, žádný dětský domov, ale samotka v kriminále. Úředníci černošického úřadu nemusí zvedat zadky ze svých pohodlných židlí a navíc takové nalezené dítě dostává jasný signál, že v naší zemi na nějaké zákony všichni kašlou a jsou přístupnější k jednání s obchodníky s lidmi. Státní úředníci tak napomáhají tomu, že nalezené děti snáze skončí, jako otroci, nedobrovolní dárci orgánů, nebo teroristé.
Nešťastného Davida jsem shodou okolností na samotce přílepské věznice objevil, nabídl mu svoji pomoc a začal suplovat opatrovníka, kterého mu měl zajistit stát. V džungli zákonů, které státní úředníci porušují, kdy se jim zamane, to není snadná záležitost. Navíc potřeboval David psychologickou péči. Kdosi mu ukradl celé dětství, které strávil ve vězení. A české úřady nevymyslely nic lepšího, než chlapce znovu uvěznit. Samozřejmě bylo nutné dostat Davida ven z cely. V Přílepech oslavil osmnácté narozeniny a tak ho již nebylo možno považovat za dítě neznámé totožnosti. Byl dospělý. Asi po měsíci slovních přestřelek s policisty se konečně podařilo pro Davida vybojovat rozhodnutí o propuštění na svobodu. Poprvé v životě měl stanout mimo střežený prostor.
Jel jsem si Davida do Velkých Přílep vyzvednout, ale místní cizinecká policie rozhodnutí o propuštění nehodlala respektovat. Chlapce prý nepropustí, dokud za něho někdo nezaplatí částku asi dvacet pět tisíc. Drží ho další dva týdny za katrem, dokud neseženu peníze a nezaplatím. Tak jsem nalezeného klučinu od Ministerstva vnitra vlastně koupil. Protože se na nalezence neznámé totožnosti příslušné úřady vykašlaly a chtěly se zbavit problému, neměl česky hovořící David kam jít. Jedinou možnost, kterou nabídly úřady byl tábor pro uprchlíky, ale David chtěl normálně žít a studovat. Když už jsem si ho od policistů koupil, rozhodl jsem se ho vzít k sobě domů. Zatím co se kluk učil nakupovat v obchodě, jezdit hromadnou dopravou a poznával hodnotu peněz, pátralo se po místě, kde chlapec vyrůstal. Samozřejmě adresa v Bělorusku, kterou udával, byla falešná a v této zemi nikdy nikdo podobný nežil. Psycholog jednoznačně potvrdil, že vyrůstal v kolektivním dětském zařízení, ale žádný legální dětský domov, nebo pasťák v okolních zemích podobné dítě nepostrádal a podle celníků ani nepřekročil žádné státní hranice. I Davidova slušná čeština nasvědčovala tomu, že vyrůstal v České republice. Podle všeho v nějakém zařízení, které chová nikde neevidované děti pro farmaceutický výzkum, nebo na orgány. Rozhodně byl obětí dobře organizovaného zločinu a bylo by logické, aby se orgány státní správy pokusily tento stav napravit a ulehčit mu jeho osud nalezence. Také zákony o tom hovoří jasnou řečí. Hned na začátku měl mít opatrovníka a měl skončit v dětském domově. Jako dítě nezjištěné totožnosti měl od soudu dostat jméno a měl být zapsán do matriky. Městský úřad Černošice ale zákony nedodržuje a tato práva Davidovi upřel. A samozřejmě mu tím způsobil obrovské komplikace
Čtyřicet pět dní po té, co byl chlapec odprodán, nastoupil na střední školu. Nalezenci, který nikdy nepoznal péči vlastních rodičů je zamítnuta žádost o azyl a úředníci mu dávají jasně najevo, že je v České republice nežádoucí a má se vrátit do neznámého a nelegálního dětského vězení, odkud se mu podařilo utéct. Za trest, že si troufá chodit do školy, mu odmítají přiznat jakoukoliv sociální podporu. Pokud chce žrát, má odejít ze školy a nechat se zavřít do sběrného tábora ukrytého před veřejností v hlubokých lesích. Není státním občanem České republiky a tak je pro české úředníky cizinec, což je pro ně naprosto totéž, co zločinec. Ani jeho jméno a příjmení nechtějí matrikáři řešit. To si má vyřešit tam, odkud přivandroval. David ale s největší pravděpodobností odnikud nepřivandroval, narodil se v Olomouci a celou dobu byl obětí zločinu, kterému dokázal utéct.
David se nechce ničím lišit od svých spolužáků a začíná užívat české jméno a příjmení. Zcela nesmyslně se každé dva měsíce musí hlásit úředníkům Ministerstva vnitra v kanceláři vzdálené přes dvě stě kilometrů od bydliště, kam musí deset kilometrů ještě pěšky. Následující den pak stát šílené fronty na cizinecké policii.
3
Byť nemá jedinou korunu příjmu, dopravu si musí hradit sám. Jeho absence ve škole úředníky samozřejmě nezajímají. Nemá co chodit do školy. Před vnitrem na něho čekávají rusky, nebo arabsky hovořící obchodníci s bílým masem, kteří mu nabízejí falešné doklady. Jen když je bude následovat. David moc dobře ví, že ty, co překupníky následovali, už nikdo nikdy nespatřil.
Z toho, jak české úřady s nalezeným Davidem jednají a nakládají začíná být zřejmé, že je pro ně nepohodlným svědkem čehosi nekalého a chtěly by se ho za každou cenu zbavit. Vědí snad naši nejvyšší političtí představitelé, kde se skrývá záhadný dětský domov, vychovávající děti bez identity, které později bez sebemenší stopy mizí? Jsou snad úředníci spojeni s překupníky?
Zákon na skutečnost, že je někdo nalezen pamatuje a jasně říká, že fyzická osoba nalezení na území České republiky je státním občanem České republiky, pokud se neprokáže, že narozením nabyla občanství jiného státu. To je přesně Davidův případ, k jehož občanství, ani narození se žádný stát nehlásí. Proto se chlapec obrátil na příslušnou matriku Praha 1 a žádal osvědčení o českém státním občanství podle tohoto předpisu. Narazil tam na matrikářku Talmanovou, neobyčejně sprostou a neurvalou tchýni ministerského předsedy, která nejprve existenci zákona popírala, jen zuřivě bránila zločin a odmítala ve věci jednat. Po roce i mnoha stížnostech vydala nesmyslné rozhodnutí, že žádost zamítá, protože David uvádí nevěrohodné informace o svém pobytu v Bělorusku, tedy o zemi, ve které nikdy nepobýval. Po otřesných zkušenostech s úřednickým chlévem na matrice putovalo odvoláni na pražský magistrát. Tady jednali o poznání slušněji, ale se stejným výsledkem. Po ročním nic nedělání Davidovu žádost zamítli. Pro platný zákon i pro závazné mezinárodní úmluvy má prý Ministerstvo vnitra vlastní výklad, který je obrací naruby. Státní občanství se u nás zkrátka neřídí zákonem, nýbrž mírou úplatnosti jednotlivých úředníků.
Státní úředníci využívají všech možných lží, výmyslů i vědeckých metod jenom proto, aby Davidovi co nejvíce znepříjemnili život. Zjištěná fakta schválně překrucují a provedení jakéhokoliv důkazu v chlapcův prospěch se zuřivě brání. Na to prý nejsou peníze. Vnitro hlídá, aby nalezenému dítěti nikdo nepomohl a aby mu všichni házeli klacky pod nohy. Systematické perzekuce řídí nejvyšší představitelé ministerstva vnitra. Svědčí o tom telefonát, kterým jsem žádal tehdejšího náměstka ministra o zákonné řešení celé situace. Ten rozčileně řval do telefonu, že vnitro není povinné nic řešit a jestli budeme dále otravovat, nechá nás vyhladovět. Jako mávnutím kouzelného proutku pro mě přestala být práce. Nebyla nikde a přátelé, kteří mi ji byli ochotni dát si stěžovali, že jim kdosi vyhrožuje jménem ministerstva vnitra. Pokud mi práci dají, sešle na ně podle výhrůžek stát nejpřísnější kontroly. Za trest, že jsem se ujal nalezeného dítěte a od Českého státu ho koupil, jsem neměl nárok ani na sociální dávky. Bydlel jsem totiž ve společné domácnosti s Davidem, tedy s osobou, která neměla v ČR trvalý pobyt. A to se u nás přísně trestá. A následovaly další, zcela zjevné politické perzekuce. Policie jezdí kluka kontrolovat do školy a odmítá vyšetřovat vandalské útoky na můj majetek. Nezabývá se ani vloupáním, u kterého jsem si sám zjistil jméno a bydliště pachatele. Nejspíš nás vykradl policejní konfident. Se svým vysokoškolským vzděláním si nesmím vydělávat ani jako pomocný dělník ve skladu. Přes to, že jsme členy EU nesmíme s Davidem ani na Slovensko. Nemá totiž občanský průkaz, ani pas. Nemůže si založit účet v bance, paušál na telefon a nemá nárok na zdravotní pojištění a péči. Ze strany státních orgánů chodí výhrůžky, že perzekuce budou pokračovat, dokud Davida neodhlásím ze školy a neodevzdám ho do sběrného tábora v hlubokých lesích. Tam by k němu měli snazší přístup překupníci a chlapec by na dobro zmizel.



4
Samozřejmě, že se David se svými problémy obrátil na soud. Případ dostal na stůl skvělý soudce Vojtěch Cepl, který byl ochoten rozhodnout podle zákona a přiznat chlapci občanství, ale bohužel musel konstatovat, že není kompetentní rozhodnout. Kompetentní je prý pouze matrika a jí nadřízené Ministerstvo vnitra.
David mi vyprávěl podrobnosti, jak ho policisté v Přílepech zavírali na samotce, jak mu hrubě nadávali, sprchovali ho ledovou vodou, tloukli obuškem a cvičili na něm po nocích odporně páchnoucí služební psy. Jeho bolestivý úraz odmítali léčit, aby co nejvíce trpěl. Protože nepovažuji za slušné, aby se takto jednalo s dítětem jenom proto, že mu nikdo nikdy nevystavil žádné doklady totožnosti, dospěl jsem k názoru, že se jedná o týrání svěřené osoby a podal jsem trestní oznámení. Za neoznámení takového podezření by mi podle zákona hrozily dva roky vězení. K otřesným závěrům dospěla v Přílepech i kontrola Mezinárodního výboru proti mučení. Vyšetřováním takových drobností, jako je týrání dětí se samozřejmě nikdo nezabýval. Pomstychtivá policie mne zažalovala za to, že jsem splnil svoji zákonnou povinnost a zinscenovala politický proces, v němž jsem byl odsouzen k podmíněnému trestu. Za dodržování zákona. Cvičit psy na dětech a trestat je bolestí patří podle soudu ke standardním výchovným metodám a kdo si myslí opak, dopouští se útoku na státní orgán. K tomuto názoru se přiklonil i prezident Václav Klaus. Pan prezident vehementně podporuje mučení a vraždění dětí na Kavkaze tak po něm zřejmě touží i doma.
Další soud rozhodl, že nalezený David nemá nárok na mezinárodní ochranu, ale bylo mu povoleno podat žádost znovu. Novou žádost už chlapec podal pod svým českým jménem a příjmením. Udělení azylu česky hovořícímu studentovi české střední školy Davidovi Novotnému se jeví, jako ta nejkrkolomnější cesta, ale chlapec v naprosto beznadějné situaci chtěl zkusit využít i ji.
Evropská úmluva o občanství, kterou Česká republika ratifikovala, jasně říká, že každý má právo na státní občanství. Langerovo ministerstvo si toto ustanovení vykládá tak, že na státní občanství není právní nárok. Proto je David stále trestán pravidelným policejním dohledem, povinností se hlásit na Cizinecké policii za víc, než nedůstojných podmínek a hlavně tím, že jako studující sirotek nemá od státu nárok na jedinou korunu podpory. Bez zdravotního pojištění a možnosti cestovat. A obrovská úřednická mašinérie pracuje na plné obrátky, aby chlapci ublížila, co nejvíce mu znepříjemnila život a poštvala ho do rukou hory doly slibujících obchodníků z lidmi. Obvodní úřady, pražský magistrát, Ministerstvo vnitra, Ministerstvo práce a sociálních věcí, soudy i Veřejný ochránce práv hledají cesty, jak prodloužit Davidovo trápení a vyhnout se dodržování zákonů a mezinárodních smluv. Samozřejmě jsme hledali pomoc i u ministrů vnitra. Tehdejší ministr Bublan při osobním setkání ochotně sliboval pomoc, ale potom mu zřejmě kdosi vysvětlil důležitost chovu dětí bez identity a ministr šalamounsky obrátil. Prý se nejprve se musí vypátrat, kdo jsou Davidovi rodiče a jaké mají státní občanství. Teprve potom bude možno chlapce považovat za nalezence. Nějakým pátráním se ale úřady zatěžovat nehodlají a David si má rodiče, o kterých nic neví,vypátrat sám. Ministra Bublana hluboce pobouřilo, že David užívá české jméno. Taková drzost, někdo, kdo nemá žádné doklady bude mluvit naším nadjazykem a chtěl by žít stejně, jako náš nadnárod. Jméno by přece mělo jasně signalizovat, že takový člověk je cizinec, tedy vlastně zločinec. Signalizoval nenávistně sociálně demokratický ministr.
Jistou naději jsme před parlamentními volbami vkládali do kandidátů z ODS, proto jsme se obrátili na pana Topolánka a na pana Langera. Oba svorně slibovali, že pokud ve volbách zvítězí, budou Davidovu situaci promptně řešit. V naivní víře jsem házel do urny lístek s modrým ptákem. Zvítězil. Volební vítězství přineslo konec mých politických perzekucí a je mi povoleno normálně pracovat. Davidovi je po třech letech čekání v nejistotě a po přímluvě pana senátora Tőpfera udělen azyl. Azyl i průkaz azylanta samozřejmě dostal na své české jméno a příjmení s tím, že je osobou bez státního občanství.
5
Zdálo by se, že je všechno vyřešeno. Odbor státního občanství sliboval, že pokud David dostane azyl, může mu automaticky přiznat české občanství. Zřejmě v to nedoufal a tak když se o azylu rozhodlo, pohotově otočil. Kluk nikdy žádné občanství neměl a podle zákona má na ně nárok. I novému panu ministrovi však zřejmě někdo vysvětlil potřebnost chovu bezejmenných dětí a důležitost jeho utajení. Tak Ministerstvo vnitra a pan ministr Langer jenom změnili taktiku ubližování a perzekucí. Ačkoliv průkaz azylanta je veřejnou listinou, kterou azylant prokazuje své jméno, příjmení a další fakta o své osobě, vyrukovala vedoucí Odboru státního občanství a matrik Ministerstva vnitra, paní Goluškinová s teorií, že David neoprávněně používá své jméno a příjmení. To znamená, že ministerstvo ve své cílevědomé snaze Davida systematicky deptat odmítá uznávat doklady, které samo vystavilo.Vnitro tak bezostyšně dává najevo, že pohrdá nejen Ústavou této země, která zaručuje, že každý má právo, aby byla zachována jeho lidská důstojnost, osobní čest, dobrá pověst a chráněno jeho jméno, ale hlavně samotným Davidem, tím, že ho tituluje hanlivou přezdívkou, kterou mu dali jeho věznitelé a která ho uráží. Tomuto psychickému týrání David na čas podléhá. Deprese způsobené šlendriánským rozhodnutím vnitra řeší přerušením školy a půlročním flákáním. Převládl v něm pocit, že letitý boj se zlomocnými úředníky je marný a že nikdy nebude normálním člověkem. Ministerstvu vnitra se na čas podařili to, oč celá léta usilovalo. Jeho úředníkům vadí, že se chlapec snaží normálně žít a že netrpí žádnou vážnou duševní poruchou. Naštěstí se David postupně uklidnil a jenom si musel zopakovat poslední ročník. Dnes už je vyučen a pokračuje na maturitní nástavbě.
Desítky dětí se bez sebemenší stopy ztratí a občas se nějaké dítě nalezne. Ztracené děti státní úředníky nechávají v klidu, ale nalezené dítě je provokuje , jako málo co. Snaží se ho zdeptat, zbavit se ho a dostat ho zpátky do náruče zločinu. Prorůstání zločinu se státní správou není nová věc. Někteří lidé opilí mocí si přisvojují práva na všechno. Vedle laciných dovolených a tramvají zdarma by zákonodárci mohli mít právo i na nadstandardní zdravotní péči. Vždyť na recepcích jejich játra a ledviny tolik trpí. Ústav, kde by vyrůstaly ztracené děti ve zdravé, ale právně neexistující jedince by beze sporu k nadstandardní zdravotní péči našich zákonodárců přispěl. Bez něho není orgánů pro transplantaci nazbyt. A jsou tolik potřebné. Byť by to stálo nějaké ztracené děti.Zákon, nezákon. Mocní vládnou a cítí se nadřazení
Svoji nadřazenost i skutečnost, že rozhodně se svým úřadem nehodlá nikomu pomáhat, ani nikoho chránit, projevil osobně i pan ministr Langer. Ze svého ministerského postu přece nebude dodržovat nějaké zákony, nebo dokonce práva. Ve svém úředním rozhodnutí pan ministr Davida neurvale uráží přezdívkou z vězení a navíc podle hesla zraňovat a zatloukat, naprosto popírá jeho identitu. Podle úředního dopisu pana ministra nemůže být s Davidem vedeno žádné správní řízení, dokud neprokáže, že se jmenuje tak, jak se jmenuje a nejmenuje se tak, jak se nejmenuje. Jinými slovy, pokud nepředloží rodný list, který mu nikdo nikdy nevydal, nemůže mu být vystaven rodný list, ani přiznáno, nebo uděleno státní občanství. Pan ministr tak neuznává platné rozhodnutí, které vlastnoručně podepsal a neuznává doklady vydané jeho ministerstvem. Moc šalamounské rozhodnutí, které by nevymyslel ani předchůdce pana ministra Gottwald. Nalezenému klukovi neznámé totožnosti byl udělen azyl, který ministr Langer podepsal, ale neuznává. Podle jeho ministerstva s ním nemůže být nakládáno, jako z nalezencem, protože si úředníci slovo fyzická osoba překládají, jako debil. Vládnou, cítí se výš, než ostatní, výš než zákon, osobují se možná i nemožná práva a pokud zrovna nejsou volby, považují prosté lidi za debily. David podle pana ministra vlastně opět právně neexistuje. Nemá právo vést správní řízení, tedy se třeba oženit. Neexistujícího člověka nemusí podle ministrova rozhodnutí všemocní vládci řešit a zbývá jim dostatek času přemýšlet, jak zbohatnout. Navíc se člověk, který neexistuje může klidně ztratit a nikdo po něm nikdy nebude pátrat.

6
Možná pana ministra Langera zlobí ledviny, uvažuje o transplantaci a ty Davidovy v nějakém utajeném ústavu tolik scházejí. Co když Tomáš Rajsigl a Jan Nejedlý mají jinou krevní skupinu.



Vladislav Kvasnička
  22.01.2008 17:05 No, to je síla pánové!
 
Asi jste zapoměli, že slavnou 361 nevymýšlel "dělný lid". A místo toho, abyste se sjednotili všichni postižení a alespoň demonstrovali, jdete si navzájem po krku. Staří zapomínají že byli mladí a mladí že budou také staří. Napadat se navzájem je totiž to jediné, na co se zmůžete. Nějaká smysluplná akce je asi nad vaše síly.
Langer z vás musí mít skutečně radost. Gratuluji.
  22.01.2008 17:15 tady se
 
napadá kdokoliv a kdykoliv se tu objeví a vyřkne-li jakýkoliv názor, tak si dávej pozor.... :-))))))
  22.01.2008 17:19 Jihočech
 
Naprostý souhlas.
  22.01.2008 18:18 No, to je síla,...
 
..ale o to přeci jde, aby se "ti dole" kousali mezi sebou, potom se nesjednotí proti "vrchnosti", takže úkol pana ministra je splněn na 100% a mimo jiné mu pomohly i zdejší rozhádané diskuse. Vlasta
  22.01.2008 18:54 Petra Lhotáková
 
Vlasto,
Ti dole se koušou, právě proto, že jsou mezi nimi tací, co se nechtějí proti vrchnosti spojit, neboť jsou ve své podstatě se vším spokojeni, hlavně s vedením.
Jsou to již zmiňovaní NĚKTEŘÍ důchodci, bonzáci a jiní "leštiči klik", kteří byli, jsou a budou, ať vládne Ivan nebo třeba Bohouš.
Až nebudou vyjímky, vyjímky vyjímek a bude jednou stejný metr na všechny, nebude zloba mezi řadovými policisty.
To je ale pěkná pohádka, že??
Petra Lhotáková
  23.01.2008 13:10 Janko
 
To víš, to je jen úhel pohledu. Je moc lidí, které modráčči a obzvláště pan Langr potěšili uvedením zákona do života. Bohužel pro někoho to štěstí není.
  22.01.2008 14:33 Nespokojený Policista <nespokojenypolicista@seznam.cz>
 
Kolegové, kolegyně, kdo mne podle NICKu znáte už delší dobu (již více jak rok stejný nick), zajisté uznáte, že žádné "kachny" a neověřené informace nešířím! Já bych chtěl ale hodit do placu k projednání skutečnost, nad kterou už pár dnů důkladněji přemýšlím a vrtá mi to hlavou. Zjistil jsem totiž skutečnost, že osoby, které měly co dočinění v loňském roce s návrhy na úpravu, s doplněním, zkvalitněním a vyladěním nového služebního zákona houfně opustily naše řady k novému roku a až na málo původních jedinců, kteří se dále zabývají tzv."novelizací", již tyto osoby nejsou ve služebním poměru a s velkým úsměvem si užívají života v civilu!!! Vědí tyto osoby snad něco více??? To je ta otázka do diskuse.
  22.01.2008 16:27 taky nespokojený
 
položme si otázku, proč odešlo cca 120 kolegů z ÚOOZ a mnoho dalších z Prahy, kteří jsou takřka u zdroje všech informaci. Asi doopravdy bude nějaká "novela", za kterou všichni poděkujeme.
  22.01.2008 17:09 Jihočech
 
Ahoj kolego. Chápu Tvé obavy, vůbec se nedivím. Ovšem novelizace zákona musí projít legislativním procesem do kterého patří i schvalování novelizace parlamentem a prezidentem. Dále zde je i legisvakanční lhůta. I já mám své obavy přes ujišťování, že se novelizace nepřipravuje a proto bedlivě sleduji dění. Zvláště poté, co jsem si poslechl vyjádření premiéra o rušení výhod pro policisty. Osobně si myslím, že se některém ministrům toto honí v hlavě, ale snad po rozvaze dospějí k závěru, že by takovýto zásah do zákona mohl silně destabilizovat policejní sbor a snad dostanou rozum. Nehledě na to, že určité výhody v podobě odchodného či výsluh jsou v každé civilizované zemi i necivilizované. Budu tedy sledovat situaci a kdybych něco zaregistroval sdělím to na těchto stránkách. Jenom pro odpůrce policistů doplňuji, že nejde z mé strany o strach, chci jenom v případě zásahu do zákona s rozmyslem a včas zvážit situaci a rozhodnout se co dál. S pozdravem Jihočech.
  22.01.2008 17:16 legisvakanční lhůta
 
být nemusí, stačí stanovit účinnost dnem vyhlášení ve sbírce a máš PLATNOST = ÚČINNOST :-)
  22.01.2008 17:32 taky nespokojený
 
pro Jihočech: tak doufám, že to budeš bedlivě sledovat, zatím díky
  22.01.2008 21:28 Pavel
 
To je přece nad slunce jasné.Ty osoby,které si napsaly paskvil 361 hlavně pro sebe a svoje vrstevníky nebudou na nějaké změny,které příjdou dřív,nebo později čekat. Žádný profit z případných změn nemůžou očekávat.
  23.01.2008 00:01 Překlopeno z NOSP
 
Stanovisko Výboru NOS PČR - 22. 01. 2007

Výbor NOS PČR zaregistroval během posledních několika dní informace o změně podmínek pro získání pozitivního lustračního osvědčení. Byť se jedná především o zprávy sdělovacích prostředků, i tak způsobují mezi policisty dohady, které vedou k rozhodnutím o ukončení služebního poměru. Domníváme se, že po devatenácti letech od „sametové revoluce“ již tato problematika není aktuální, neboť za toto období policisté prokázali svou loajalitu vůči státu. Podobné kroky připomínají hledání třídního nepřítele a nemají za současné složité personální situace v PČR opodstatnění. S podobným postupem rozhodně nesouhlasíme a podnikneme veškeré dostupné kroky na podporu policistů a zaměstnanců, kterých by se mohly případné změny dotknout.

JUDr. Milan Štěpánek, předseda
  22.01.2008 13:33 taky kolega
 
Navrhuji zavést poplatky za jedno tr. oznámení ve výši 30,- Kč. V SO+NE poplatek zvýšit na 90,- Kč za jedno oznámení. Jinak pokud chcete vidět jak funguje naše zdravotnictví, najděte si na netu článek v deníku RAPORT (Rakovnický porevoluční deník) ze dne 22.1.2008. Je tam článek o tom, jak zoufalí rodiče navštívili nemocnici v Rakovníku se svým synem, který onemocněl meningokokem. Je to docela síla.
  22.01.2008 14:51 F1
 
Po krátké době fungování poplatků u lékaře, chtějí lékaři (někteří ) zvednou poplatky na vyšší částku ( na 60,- Kč v ordinacích, na 90,- Kč v nemocnicích )

Jo pánům doktorům podali prst a nedivme se, že chtějí celou ruku. Inu ve společnosti, kde se začíná platit kromě solidárního společného zdr. pojištění, se jasně stále více profiluje společnost, která je postavena jen na penězích. Prostě to spěje do situací, kdy se bude někdo hádat u doktora, protože si zapomněl peníze na zaplacení " vstupného " k lékaři a vždy mě již dříve, jako poldu interesoval ten problém, když jsme jako poldové na místo zraněné osoby přivolali sanitku a téměř " první otázka " na chlapa se zakrvácenou hlavou ze strany zdravotníků bylo jakou má zdr. pojišťovnu - inu peníze jsou peníze. A v současném systému budu téměř, jako první dotazy na zraněného slýchávat : Jakou máte zdr. pojišťovnu ? Máte u sebe peníze ? ( na zaplacení poplatku ). Souhlasím s poplatkem v nemocnici, neboť je pravdou, že doma se člověk stravuje a v nemocnici se také stravuje, tedy by měl vydat častku za svoje stravování do nemocnice.
Je nám podsouváno, že v zahraničí se také platí u doktora, ale stačí se podívat do SRN, kde to jede asi 4 roky a jejich systém není vůbec tak nastavený jak ten náš.

- poplatek u lékaře jednou za 3 měsíce bez omezení počtu návštěv, tedy třeba 50 krát za 3 měsíce za jeden poplatek
- do 18 let se neplatí poplatek ( u nás platí i inkubátoroví cvrčci )
- do 12 let se neplatí žádný doplatek na léky
- v nemocnici se platí, ale je to časově omezeno
- chronicky nemocní atd. platí jen velmi omezeně
- nemocenská ve SRN je od počátku placená ( zaměstnavatelem ( myslím do 8 týdnů ) pak zdr. pojišťovnou, žádné 3 dny zadarmo, od počátku je ve výši 90 procent příjmu nemocného - a u nás ? maximálně 10.400,- Kč což je 40-50 % průměrné mzdy.




Náš systém je jednoznačně tvrdší a koho chtějí přesvědčovat o
Ale s ostatním nesouhlasím viz. poplatky v
  22.01.2008 15:22 Nespokojený Policista <nespokojenypolicista@seznam.cz>
 
Z úst tiskového mluvčího ministerstva zdravotnictví pana Cikrta je neustále slyšet slovo SOLIDARITA ve vztahu k placení poplatků, za péči atd.atd.. Jenže jaká je to solidarita mezi pojištěnci, když poplatek 30,- 60,- 90,- Kč je požadován od dítěte, od mladé maminky s nízkým příjmem, nebo od nizkopříjmového důchodce, a také ve stejné výši od multimilionáře, například šéfa představenstva ČEZu, o kterém určitě víte, jaké bral on i jeho soukmenovci letos provize, prémie, odměny a kdovíco ještě!!! Solidarita by to byla, kdyby se poplatky platily podle procentuální výměry. To je ale nerealizovatelné, stačil by ten systém, jaký mají nastaven v Německu, jak píše "F1". Mě osobně je absolutně proti srsti, že schválili placení těchto poplatků pro děti do 18 let. Jen pro upřesnění, mám děti už plnoleté.

Jinak, s navrhovanými poplatky v prvotním příspěvku od -taky kolega- bych za určitých specifických podmínek také souhlasil, protože by ubylo takových teoretických zbytečných oznámení, o kterých se už při jejich přijetí ví, že budou většinou odloženy. Píšu to jen obecně, protože by to bylo na dlouhou diskusi a zasvěcení snad pochopí, co jsem tím myslel.
  22.01.2008 16:14 když vidím
 
toho Cikrta, otevírá se mi kudla v kapse. Chová se jako by byl ministrem sám a jako by druhý neměl mít vůbec právo se vyjádřit proti myšlence ministra zdravotnictví...
  22.01.2008 16:17 kdyby
 
měl někdo jednou napsat knihu o všech nesmyslných a neuvěřitelných oznámeních, notorických stěžovatelích a následných stížnostech na poldy, tak by lidé asi nechápali, co je v naší zemi možné.....a čemu se přikládá větší váha....
  22.01.2008 20:34 Martin
 
Co si lidi zvolili, to taky maj. Nemůžu pochopit, že někdo volil ODS a teď brečí co se to děje. A někteří se dnes stydí říci, že je volili. To nepochopím.
  22.01.2008 21:01 Pavel
 
pro Martina
Tady jsi asi špatně.Neznám ve svém okolí poldu,nebo státního zaměstnance,který volil ODS.
  22.01.2008 21:49 Nespokojený Policista
 
pro -Pavel-
Já bohužel znám dva kolegy, kteří volili ODS, z nichž jeden je na vyšší funkci a věděl dopředu, že bude mít s účinností nového zákona nasypáno i přes jeho poslední úpravy před účinností a tak má roční příjem za rok 2007 o 23% větší než v roce 2006 (zdůrazňuji, je na vyšší funkci!!!), naproti tomu řadový kolega už změnil názor a již dnes lituje, že těm tupohlavým modrým strakám dal svůj hlas, neboť je v porovnání obou roků v mínusu necelých 5%, čili tady je vidět, komu nový zákon nasypal a komu ubral. Jenže pan majitel těchto stránek bude pořád tvrdit, že v průměru si policisté polepšili. Ano, možná má v "průměru" pravdu, ale kdyby se tyto počty udělaly u dvou skupin, a to řídících a řadových policistů, pak by se projevily markantní rozdíly, ale to pan NEministr policie neudělá, vyšlo by totiž najevo, že si řadoví policisté spíše v průměru pohoršili!!!
  22.01.2008 22:06 Pavel
 
pro Nespokojený Policista
S tím kolegou ve vyšší funkci,který volil ptákostranu je to logické.Tato strana se nikdy netajila,že paskvil 361 přivede v účinnost.A ještě bych se vsadil,že ten kolega několik desetiletí volil stranu,která je na opačné straně politického spektra.Ale radši toho necháme,nebo se zase někdo ozve,že nemáme úctu ke stáří.
  22.01.2008 10:53 kolega
 
vážení kolegové, tak jak to tedy je s tou novelou zákona 361 už od dubna, co jsem zde četl. Já jen, abych věděl, jestli balit kufry už ted, a asi bych nebyl sám...
  22.01.2008 14:09 sleduj
 
stránky sněmovny, když už nevěříš ničemu a nikomu. Nejdříve mohou stihnout schválit novelu za 45 dní, rychleji to nejde a tohle je tak ožehavé a hlídané téma, že se to neututlá.
  22.01.2008 09:54 Ta drzost
 
mladých spratků ke stáří je neuvěřitelná. Co ve školství s těmi holobrátky dělají, že je nenaučí slušnému chování a úctě??????
  22.01.2008 11:42 Dušan
 
Kde berou bolševici tu drzost a kážou tady něco o slušném chování a úctě ke staří? Díky vašim generacím jsme teď v porovnání se západem v takových srač.ách,jakých jsme.A aby toho nebylo málo,tak staré struktůry odcházejí na "zaslouženou" rentu,která je mnohdy větší než plat policisty v přímém výkonu! Nebo snad za vás před 30ti lety měl odcházející kolega větší důchod než vy plat?
  22.01.2008 13:25 Dušane
 
a co Tvoji rodiče, také předchozí generace, viď??? tak se neptej tady a zeptej se jich jak to bylo a i nyní mělo být s tou úctou a nejen k stáří, ale s úctou člověka k člověku. A jak si vážíš stáří dnes, tak si bude mládí vážit Tvého stáří a nebude to trvat až zase tak dlouho. Potom si vzpomeň, až budeš Ty kázat o úctě a slušném chování mladých k Tobě,.... hezký den a než příště nějaký podobný blábol napíšeš, tak si to alespoň několikrát promysli. A škoda, že Tě rodiče té slušnosti nenaučili, bylo by Ti líp.
  22.01.2008 13:59 for " Ta drzost "
 
Hele, kolego na svém výplodu si právě ukázal, jak je to s tou Vaší odborností. Ty máš "bratu", nebo bradu, ty holobráTku jeden ušatej.
Nadáváš tu lidem do spratků a přitom mluvíš o úctě a slušném chování. Tyto věci by měly být samozřejmostí u všech a nejen u mladých. A jen tak mezi námi, opravdu Ti připadá morální, když už tak o tom horlivě píšeš, aby řada kolegů pobírala starobní důchod a zároveň vykonávali funkce v rámci policie ?
Bylo to také v době, kdy si i ty býval mladým sokolíkem ?
Mám takový dojem, že ne a dnes se to akorát mnohým veteránům náramně hodí.
  22.01.2008 14:01 ta drzost - Dušane
 
je mi něco málo přes 30, za bolševika jsem se tak max.narodil, ale že vy se chováte jako sprostá hovada tolerovat nemíním. Vyhování nemáte a přesně u takových jako jsi ty si dokáži představit výsledek výchovy těch bolševiků. A Vaše ubohé vyjadřování nemá s demokracií co dočinění, je to k pláči.
  22.01.2008 14:03 nikdy
 
jsi se nesekl? Tak to se omlouvám, má chyba. Když mají důchod, ať jej mají, nenadávej na ně. Udělal bys jako starý kmet totéž, jen si tu hraješ na mravokárce. Stěžuj si na zákonodárce, že jsou v zákonech takové ......
  22.01.2008 14:33 civil
 
pro - Ta drzost
Počítají ti taky do tý vaší renty zásah ze 17.11.1989? Nebo,když si honil před 89tým po západních hranicích naše emigranty?
  22.01.2008 16:08 civile
 
to jsem byl ještě žákem...:-))) ale jinak dobrý, to přesvědčení z nespravedlnosti všech, kteří žili před 89 je Vám do hlavy hrnuta docela brutálním způsobem. Škoda, že nedokážete uvažovat tím, co vám vyrostlo na krku.... Víc se k tomu nedá napsat. V té vší přiblblosti byste se měli snažit ještě prosadit zákon o tom, že všichni co jsou narozeni před 89 se títmo dopustili trestných činů proti lidskosti....
  22.01.2008 19:23 Petra Lhotáková
 
"ta drzost"
úctu a slušné chování ke stáří? A co úcta a slušné chování k mládí? To se na školách taky zřejmě neučí, protože s tím se setkat je také unikum.
Mladý, když opakovaně řekne svůj názor starýmu, hned se zaškatulkuje do kolonky DRZÝ A NEUCTIVÝ, ať má pravdu či ne.
Starý, když opakovaně řekne svůj názor mladýmu, sám sebe automaticky zaškatulkuje do kolonky MOUDRÝ A UCTIVÝ, ať má pravdu či ne. Je přeci starší a tím chytřejší....
Petra Lhotáková
  22.01.2008 19:41 Petro
 
unikum neunikum, zde se obecně predikuje a to je špatně. Nahoře se zmiňuješ o rozhádanosti mezi starými x mladými, na policistovi či UBS o NOS x UBS apod. a zde předvedeš to samé. Ještě jsem si nevšiml, že by se tu někdo pustil do těch mlaďochů, co mají na vše lék a mají ještě teplý služebák v kapse (naopak navážení do starých poldů tu je dnes a denně). Nafackujte si a pak začněte přemýšlet, čím že si tu pomůžete, když budete plivat jeden na druhého. Jistě takto přitáhnete ty "staré kmety", aby se ozvali proti nespravedlnostem v zákoně.... prdlajs, přečtou si tyto a jiné stránky, spočítají si vše kolem (vyšší tarifní stupně, ohlédnou se za sebe, jakou že to práci zvládají levou zadní a hlavně - přijdou večer domů, kde mají své rodiny) a s prominutím se na vás všechny "mladé a jediné bojující za spravedlnost" vy.erou. Ale to pochopíš, až budeš mít jednou rodinu a budeš před jakýmkoliv krokem trochu déle uvažovat.... P.S.: podívej se na reakce některých hulvátů, kvůli kterým jsem tento názor vložil, možná pochopíš. Jo a nejsem starý kmet, jsem jako vy, mladý, jen je u mě na 1.místě slušnost, čau
  22.01.2008 20:19 mazec
 
pro "petro"

tak se vrať o několik stránek zpět. Nováčky nazývala "rychlokvaškama" apod.
  23.01.2008 11:07 pro mazec
 
co je podstatné? Chovají se tu někteří jako hovada? Chovají. Měli by senad sebou zamyslet? Měli. Tak co tu řešíte?
  21.01.2008 23:00 Jan
 
Chytří již odešli do důchodu a na příspěvek. A ten zbytek ať tam zůstane a nabije si čumák. Nic víc si nezaslouží.
  22.01.2008 08:09 muf
 
bububu
  22.01.2008 09:33 Antibubovi
 
Zase se ozval jeden papaláš, který se nechce odpoutat ze své promaštěné židle.
  22.01.2008 09:34 Pravda
 
Důchodci jsou ignoranti, co přes svoji hamižnost nevidí, že už většinou zaclání a dřepí na místech mladších, schopnějších a pracovitějších. Sobecky jen hrabou a hrabou prachy, odměny a na kolektiv vůbec nekoukají. Není to ode mě neúcta ke stáří, ale tvrdá realita.
Jsou opravdu přínosem!!!!!
  22.01.2008 09:42 Pavel
 
Žádné bububu! Rok od roku přicházíme o další a další výhody (polda v přímém výkonu) a nic nenasvědčuje tomu,že by to mělo být lepší.

návrh na novelu 361/2003 Sb:
http://www.ubs-mv.eu/ke_stazeni.htm

Nebo ty jsi si s novým zákonem polepšil? Nebo opravdu čekáš změnu k lepšímu? A jakou?
  21.01.2008 19:31 deforma
 
Mladí a zkušení policisté odcházejí a lidi v důchodovém věku dále přesluhují a mlaskají si spokojeností.
  21.01.2008 20:10 ??
 
...myslíš?...tak pojď spokojeně mlaskat taky,....
neskutečné co hlupáků si tady stěžuje, místo aby pořádně pracovalo,....
  21.01.2008 20:25 marast
 
Takové podmínky už nikdy nebudou co jsou pro důchodce v těchto měsících.
  21.01.2008 22:32 RE: marast
 
Nevím jaké podmínky pro důchodce máš na mysli, ale buďme rádi, že slouží lidu v době, kdy mladí hledají výnosné civilní zaměstnání a počítají kolika ještě měsíci, nedej bože dokonce roky, se budou muset k tomu civilnímu zaměstnání "propracovat" tak aby získali i rentu, kterou dnes závidí důchodcům. Lidi přestaňte tady propírat závist mladých starým a obráceně (každý byl jednou mladý a i ten mladý bude jednou starý a uteče to ani nevíte jak), závist podřízených nadřízeným a bude se nám všem zase chodit do práce spokojeněji.
  22.01.2008 08:07 YYY
 
Buďme rádi?
Důchodci jsou ignoranti, co přes svoji hamižnost nevidí, že už většinou zaclání a dřepí na místech mladších, schopnějších a pracovitějších. Sobecky jen hrabou a hrabou prachy, odměny a na kolektiv vůbec nekoukají. Není to ode mě neúcta ke stáří, ale tvrdá realita.
Jsou opravdu přínosem!!!!!
  22.01.2008 12:08 "YYY"
 
...realita za nikoho asi nic moc nenapracuje, vzhledem ke značným podstavům nikdo mladým a občas i všeho schopným mladým nezabírá, jen by se k této firmě ti mladí museli "hrnout" a bohužel to se neděje. A proto buďme rádi, jak je výše uvedeno, že jsou tu na práci alespoň ti starší (a teď nemám na mysli vedoucí, ale ty na podřízených pozicích na které se ti mladí nehrnou)... A až budou ve vedoucích funkcích někteří z těch mladých kteří se tady také "předvádějí", tak lituji jejich také mladé podřízené, kteří budou plakat, proč nemají staršího, slušnějšího, lidsky citlivějšího vedoucího, protože "není na světě člověk ten, který by se zalíbil všem".
  22.01.2008 19:08 YYY
 
pro "YYY"

I ty drmolo, co do toho taháš city? Každý ví, jak to doopravdy je. A kam se asi mladí můžou hrnout, když i na těch vyšších podřízených místech dřepí důchodci.
A slušnost tito pánové rozhodně nemají, neboť nevědí, že čas odejít dávno nastal!!!!
  21.01.2008 19:07 ponorka
 
A další a další kolegové mezi 15-20 odpracovanými lety odcházejí od tohoto nerentabilního spolku.
Je čas opustit ponorku.
  21.01.2008 19:20 Ja
 
Hlavně nepřepískni hloubku!
  21.01.2008 12:25 !
 
pro Petru Lhotákovou
díky za Vaší vždy přítomnou odvahu a upřímnost.
Musím přiznat, že takovou to situaci bych ani já při nejhorším scénáři nečekal.
Děkuji za procitnutí do policejní reality!
  21.01.2008 17:40 !!!
 
A já zase děkuji Františkovi s velkým Š za to , jakým „rozhodným způsobem „ určuje, kdo je hloupý, kdo se dopouští trestné činnosti a kdo by měl od policie odejít a kdo zůstat.
  21.01.2008 11:31 JanJan
 
Důchod

Mám takový dotaz, mluvil o tom kamarád policista a mně se tomu nechce věřit. Opravdu je možné, že policista požádá o důchod (v době kdy na něj má už nárok), dostane ho a současně dál zůstane sloužit v uniformě a bere plný plat?
  21.01.2008 12:03 Petr
 
U nás je takových "pracujících" důchodců s rizikovým příplatkem plné OŘ
  21.01.2008 12:16 Petra Lhotáková
 
Samozřejmě!
A takových to "kolegů" jsou plná oddělení. Nic jim nechybí, nikdo je nikam nehoní, protože jsou za dobře s vedením a vlastně jen čekají, třeba než něco zavrženíhodného provedou, a pak pěkně odejdou na dohodu do civilu. Nebudou muset ani čekat na 2. měsíční výpovědní lhůtu, ve které by je mohli bez nároku na rentu vyhodit, když je třeba vedoucí a ředitel ve stejné situaci jako oni a mají tu úctu ke stáří, která nám, co jsme si dovolili i na tento problém veřejně upozornit, samozřejmě chybí....
Tito důchodci, nejen že většinou hnízdí na těch nejlépe finančně ohodnocených pozicích, dále pobírají vysoké odměny za svou mnohdy velice "kvalitní" práci, neboť si potřebují zvýšit výši ročního příjmu pro vyšší rentu a odchodné, neboť sami nevědí, kdy do toho civilu vlastně půjdou.
A jak je známo - štěstí přeje připraveným!!!
Potrefená husa si teď může klidně zakejhat. Ostatní sebekritičtí se přeci urazit za můj názor nemohou.
Petra Lhotáková
  21.01.2008 12:28 !
 
Mělo to být zde......pardón!

pro Petru Lhotákovou
díky za Vaší vždy přítomnou odvahu a upřímnost.
Musím přiznat, že takovou to situaci bych ani já při nejhorším scénáři nečekal.
Děkuji za procitnutí do policejní reality!
  21.01.2008 12:35 Franta.Š.
 
Opravdu je to možné i u jiných profesí, nebo ne? Opravdu je to možné pouze u policie? Takže nikde jinde již důchodci nemohou pracovat a brát důchud? Já jen, že se JanJan tak hloupě dotazuje!
  21.01.2008 12:51 mazec
 
Franto.Š.
jenže zrovna u policie je věk 55 let a s tím spojená fyzická zdatnost něco jiného než v jiném oboru! Jsou ti důchodci schopni stejné práce jako maldší kolegové? Nebo právě na tento úkor bzíkají mladí po nocích, kdežto důchodce je přeci důchodce, takže radši na kancelářskou práci i na obvodech, kde by měl dělat každý vše úplně stejně kvalitně. Schopnost učit se novotám, jako je třeba ovládání PC, nemluvě. Odpoví ti na to, že on už je důchodce a nebude už to vlastně potřebovat, když už půjde do důchodu. Děláš tedy za něj i ostatní věci, protože ON je na rozdíl od tebe hájený vedením. A musíš držet pysk. Prostě musíš.
To se rozumí, ne?
  21.01.2008 13:29 pro Frantu.Š.
 
Já mám odslouženo 25 let u armády a tam když šel někdo do důchodu v 55 letech, tak m u s e l z uniformy. Mohl pracovat dál, ale jen jako jako občanský zaměstnanec. Takže žádné vedoucí místo, žádný hodnostní příplatek, žádné další vylepšování procent. Proto mě zaráží ta možnost u policie (souběh důchodu a další služby v uniformě).
Navíc armáda málokdy nechala někoho dlouhodobě přesluhovat. Bývalý kolega měl loni 55 a protože měl odslouženo přes dvacet let v I.kategorii, musel bez pardónu do důchodu - žádné přesluhování.
Manželka slouží u SCPP, loni dokončila Policejní akademii a zřejmě to taky zabalí, protože jí nabízí maximálně šlapat chodník na obvodu. Kvůli tomu se ve čtyřiceti rozhodně x let netrápila na vysoké škole.
JanJan
  21.01.2008 13:52 Pavel
 
Jo,jo armáda to úplně jiná liga,proto taky mají tolik prachů, na co chtějí.Škoda jen,že až to bude vypadat u PČR,jak u armády,tak už tady dááááávno nebudu.Ale to by nejdřív museli VUMLISTI od nás odejít na nějaké pořádné manažérské školy a to jen tak nebude.
  21.01.2008 14:25 Franta.Š.
 
JanJan. Vzpamatuj se konečně. Nevím co si mám o tobě myslet. Snad nechceš srovnávat zákon č. 221/1999 Sb., o vojácích z povolání, ve znění zákona č. 155/2000 Sb., a zákona č. 129/2002 Sb., se zákonem č. 361/2003 Sb.. Jak chceš vysvětlit, že u ČA je strop renty 60%, nebo, že mají příspěvek na bydlení od roku 1959 a nikomu nevadí a nikdo neuvažovat o jeho zkrácení. Žádný předseda vlády a předseda ODS jim nechce sebrat žádné výhody, ale policajtům ano?!!!
Nevím proč jsi neodešel od armády, abys nám pak mohl ukázat co u policie dokážeš a pak můžeš dělat chytráka? Já si zase myslím, že kdyby armádu snížili o 50% tak by jsme všichni ušetřili, protože je prakticky na dvě věci. A pokud důchodcům u policie závidíš tak ti nikdo nebrání ,abys si užil rovněž tyto výhody, jak uvádíš.
  21.01.2008 14:50 Franto.Š.
 
Já se nechci hádat o výhodách armády proti policii. Jen mi hlava nebere, jak můžu být důchodce a zároveň aktivní uniforma, to je všechno.
JanJan
  21.01.2008 18:21 pro Petru Lhotákovou
 
Nevím jaký máš mindrák, ale proč si ho léčíš tím, že tady pliveš jedovaté sliny po svých, byť starších, kolezích? Zkus místo toho navštívit psychologa, ten Ti může pomoci i bez nenávisti k druhým. Když jsem se seznámila s "Vlašimskou kauzou", kterou jsi s takovou pompézností představila civilní veřejnosti, bylo mi Tě líto, ale po přečtení tohoto Tvého příspěvku pochybuji o 100% pravdivosti, ale to ukáže výsledek šetření. A pokud je pravda to co jsi zde napsala, potom Tě ráda ujistím, že se jedná o případy možná u vás ve Vlašimi. Poznala jsem na OOP i některé nové mladé kolegy, kteří spolehlivostí a svědomitostí při plnění úkolů nesahali straším ani ke kotníkům. Ale zdůrazňuji NĚKTEŘÍ, neházím všechny do jednoho pytle tako Ty. A ještě něco. Je takové hezké přísloví, "o dělání si do vlastního hnízda". A tak, pokud jsi alespoň průměrně inteligentní, jsi jistě pochopila, že svoji hromádku do toho hnízda jsi přidala i Ty. A aby Ti sebevědomí nezdravě nestouplo, nejsem "ta potrefená", ale ta soudná, zejména ve vztahu k veřejnosti.
  21.01.2008 19:07 Pro JanaJana
 
Z Tvého vyjádření je jasné, že realita je Ti cizí. Těch 25 let odsloužených u armády ČR na Tobě zanechalo stopy. Vrať se do jejich současné reality, která je obdobná jako u PČR. HonzaHonza.
  21.01.2008 20:32 */*
 
Pochopitelně, že je demotivující,když nadřízený bere důchod a plný plat policisty.Dříve tito dnešní důchodci nechali zcivilnit přesluhující důchodce, šéf musel z funkce a mohl sloužit jako občanský pracovník.Pro ně samé už to neplatí a tak si v 55 letech zažádají o důchod, ani to nemusí nikomu hlásit, a ten důchod se jim valorizuje plnou částkou. Takže až se třeba za 6 let rozhodnout odejít do skutečného důchodu, tak již mají 6 let plně valorizovaný důchod a zbytek dostanou v příspěvku, který je valorizován jen polovinou.Bohužel dnes takto parazitují zejména ometálovaní z předchozího režimu se vzděláním VŠ SNB - ti co mají civilní práva, tedy PF UK Praha, už potápějící se loď dávno opustili. O kvalitách a zakrývání opotřebovanosti přežívajících důchodců, průběhu fyzických prověrek apod. je lépe nevědět.
  21.01.2008 20:46 YYY
 
pro tu, co napadá Petru Lhotákovou.

U tebe je vidět, že máš své hnízdo řádně zaneřáděné, tak drž radši ústa.

Nebo že by nějaký potrefený důchodce z Vlašimi? Se představ, hrdino! To se ti to anonymně kritizuje......a proti takovým to je třeba bojovat.
Ty nejsi potrefená husa, ale přímo labuť i bez provedeného šetření.
  21.01.2008 20:51 muf
 
pro Petru
nedej se odradit, holka.
Máš zkrátka pravdu a vytrvej!!! Nesmíš nás v tom nechat a na podobné zhovadilosti neber zřetel. Jejich pompéznost je asi akurátní (přiměřená - překlad pro důchodce :-) jejich velikosti a inteligenci. Vadíš jim právě proto, že to v hlavě v pořádku máš. Tak se nedej.
  24.01.2008 15:37 oportunista
 
Proč se tomu divíš ??? Vždyť to samé je i v civilním sektoru a to po úpravě platné od 1. 1. 2004.