Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  20.01.2010 23:23 ooo
 
klokan

Jiřina Šiklová
Narodila se v roce 1935 v Praze. Vystudovala historii a filozofii na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. V roce 1965 se podílela na založení katedry sociologie FF UK. Kvůli své angažovanosti byla po 21. srpnu 1968 z fakulty vyloučena a později vězněna za šíření zahraniční literatury. Po roce 1989 se vrátila k výuce sociologie a podílela se na založení Katedry sociální práce FF UK či pražského Centra pro Gender Studies.


Před 20 lety se schylovalo ke konci vlády komunistů nad naší zemí a o tuto změnu jsme aktivně usilovali.
________________________________________

Za 20 let mnozí z nás svým umem, pílí a inteligencí dosáhli profesních úspěchů a blahobytu, o kterém se nám za komunismu ani nesnilo.


Budování soukromého úspěchu jsme vykoupili tím, že jsme až příliš ochotně odevzdali osud věci veřejných do chtivých a chamtivých rukou.


Skandály dnešních politiků sledujeme se stejným znechucením jako někdejší tupost těch komunistických. Napříč zemí se rozrostl bezprecedentní systém korupce na komunální, krajské i centrální úrovni.
Vstupenkou na lukrativní posty polostátních podniků a organizací s miliardovými rozpočty je legitimace nebo spřízněnost s velkou politickou stranou.


Nepozastavujeme se nad tím, že v zemi, kde je pracovní síla 3x levnější než v západní Evropě, je kilometr dálnice 2x dražší.


Nepozastavujeme se nad tím, že narozeniny primátora či státního úředníka rozhodujícího o miliardách, stojí jeho "oficiální" roční plat.


Nepozastavujeme se nad tím, že miliardové veřejné zakázky získá ministrova firma s momentálně neznámým vlastníkem - akciemi na doručitele.


Nepozastavujeme se nad tím, že bývalý premiér vydělal desítky milionů na obchodě s akciemi od podnikatele, kterému předtím zajistil miliardovou dotaci.


Nepozastavujeme se nad tím, že výroba tramvajenky s čipem stojí v Praze 10x více než v Londýně nebo v Paříži.


Vleklá vyšetřování, když k nim vůbec dojde, končí tím, že obvinění se neprokázala. Pokud magistrátní úředníci uvíznou v síti policie, tak jedině té švýcarské nikoli české.


V naší zemi lze dnes ustát jakýkoli skandál,za několik dní ho překryje ten další.


Hlavě státu, zaměstnané vlastní ješitností a bojem proti nebezpečí evropské integrace, nestojí korupce za půl slova.


I když je to dnes méně okaté, média vědí o čem psát víc, o čem méně, o čem nic.


Zatímco v dobách komunismu jsme museli překonávat strach, nyní je překážkou lenost.


Nadáváme na ceny, ale jsme líní změnit banku nebo telefonního operátora.


Necháme se stříhat jak ovce. Jsme líní se informovat, vytvářet si, prosazovat a bránit svůj názor.


Místo přísunu a zpracování informací si vymýváme mozky stupidními seriály.


Místo zpráv a názorů čteme v bulváru o celebritách, kdo komu zahýbá a s kým.
Náš národní cynismus se masochisticky vyžívá v tom, jak hrozné panují poměry a sami kromě vymýšlení vtipů neděláme nic.


Ti přihlouplí se ještě rozčilují nad stotisícovými platy, ale miliardové causy jim unikají.


Svou lenost pak omlouváme filozofií, že "jsou stejně všichni stejní", případně "tihle budou ještě horší".


Za nezájem a lhostejnost k osudu věcí veřejných zaplatíme vysokou cenu.


Korupce prodražuje většinu investic financovaných z daní i z obrovského deficitu. Ukrajuje šance našich dětí, na nichž v soukromí tak usilovně pracujeme. Zadlužuje zemi, která bude jednou jejich.


Dvě největší strany si rozparcelovaly tuto zemi s tím, že stejně budeme muset volit jednu z nich bez ohledu na to, jak přezíravě se k nám budou chovat. Myslí si, že stačí provětrat strašáky, zahrát na strunu sociálních jistot pro jedny a strunu nízkých daní pro druhé. Technika jejich vládnutí přitom dlouhodobě vylučuje jedno i druhé.


Monopol jedné strany v naší zemi nahradila střídavá a na komunální úrovni i společná vláda dvou stran, které se vždycky nějak dohodnou. Je přitom zřejmé, že i ostatní strany využívají své zaslepeně loajální "fanoušky", ochotné jim odpustit úplně cokoli.


Vedení velkých stran sází na to, že se budeme bát zahodit náš hlas podporou malých, nových či exotických a že nám nezbude než zvolit jejich oranžovou či modrou košili bližší než toho druhého kabát.


Kolikrát jsme už slyšeli, že "není koho volit", mnozí volit nechtějí a nepůjdou. Kolikrát jsme svou volbu s pocitem studu nikoli hrdosti, zdůvodňovali menším zlem. Není snad právě takovýto vynucený hlas z rozumu ten "vyhozený"? Jakou cenu má vůbec náš hlas, když ho dáváme se skřípěním zubů?


Nikdo z nás si nedělá iluze, že by malé politické strany byly lepší a čestnější než ty velké. Moc korumpuje vždy. Ale absolutní moc korumpuje absolutně.
Možná jsme se někdy ptali našich rodičů a prarodičů: "A proč jste s tím tehdy něco neudělali?" Připravujme si dnes odpověď pro naše děti.


Nemusíte to podepisovat. Můžete to poslat dál.
Jiřina Šiklová
Klimentská 17, Praha 1.
e-mail: jirina.siklova@ecn.cz
> reagovat <
20.01.2010 07:29 civil

Výborný komentář k dnešní politické a ekonomické atmosféře u nás.
Jen jsem se zase utvrdil v tom,že naše policie je k ničemu.
Pardon vlastně není,protože před týdnem dala jednomu důchodci pokutu za měsíc propadlou lékárničku :-)))
20.01.2010 11:55 ač

nejsem policista,dokáže mne rozpálit do běla kauza ex ministra vnitra-Krakatice,která se raději umlčela...a další průsery politiků,třeba v 90 letech,kteří jeli v LTO a dodnes je nikdo nepotrestal,kam toto spěje,je to horší než za komunistů...
20.01.2010 12:57 Civile,

kde to žiješ. Co může a nemůže PČR je dáno schválenými zákony, předpisy a nařízeními. A nesměl by jí do toho kecat kde jaký politik. Bohužel, může vyšetřovat jen to, co je jí dovoleno.
20.01.2010 13:15 for "Civile,"

Ale v tom případě má civil pravdu,když můžete vyšetřovat jen to,co je vám dovoleno.Tak jste opravdu na nic!!!
20.01.2010 16:11 re for Civile

Asi jsem to nenapsal jednoznačně. Myšleno bylo dle zákona.
20.01.2010 16:17 Jaký

zákon ti nedovolí vyšetřovat osobu,která vzala úplatek?
20.01.2010 17:58 Navrhuji

zredukovat konečně přebujelou státní správu a samosprávu, je jich jako hnoje kam to spěje.
18.01.2010 22:04 tom

iváne...seš mafiánský hovado...posraty...
> reagovat <
18.01.2010 17:10 ...

http://slepeckahul.pecina.cz/2010/01/senator-stetina-byl-dobrovo lnym.html
> reagovat <
18.01.2010 19:35 !!!

Bude se propouštět. Mám to z dobře informovaného zdroje. Vedení půjde po všem, sebe menší prohřešek se bude řešit propouštěním, dneska se to projednalo na prezidiu. První budou na řadě rebelové a pak další.
18.01.2010 20:25 ,,,

Stránka nebyla nalezena
Omlouváme se, ale hledaná stránka blogu Slepecká hůl už neexistuje.
19.01.2010 14:34 Tak

chlapy se domluvte jestli bude ten uvrat nebo se bude propouštět. Obojí se fakt stíhat nedá.
19.01.2010 18:16 pro tak

Vůbec nechápu, co jsi chtěl říci, a jinak se píše "chlapi - páni"
20.01.2010 18:50 XXXP

SLEPECKÁ HUL
19.1.2010
Tečka za případem Štětina
Případ Štětina je u konce. Zatímco u běžných smrtelníků je podpis vázacího aktu pro pseudopravicová media fakticky "rozsudkem smrti", v případě antikomunistického senátora nejenže nejde o nic zavrženíhodného, ale, jak sám Jaromír Štětina vysvětlil ve své tiskové zprávě, byl to čin bezmála hrdinský, jímž se podařilo tupou Státní bezpečnost oklamat. Inu, učiněný zázrak: jak se říkávalo, chromí chodí, slepí vidí a blbí tomu věří.

Jak jsem předpokládal, media (vyjma ČTK) mlčí, bylo by ostatně velmi zahanbující přinést zprávu o tom, že dosud do nebe vynášený senátor, ikona antikomunismu, spolupracoval s StB.

Co mne překvapilo nepříjemně, je relativní četnost hlasů, které Štětinu omlouvají a viní mne: buď z toho, že jsem dokumenty uveřejnil v nevhodnou dobu, že Štětina pomáhá dobré věcí a proto má právo na zvláštní zacházení, anebo v extremním případě, že jeho verse je věrohodná a měl bych se mu omluvit. Tyto reakce nepředstavují většinu, jsou však zastoupeny v míře, jež mne znepokojuje.

Jak trefně poznamenal Tomáš Krystlík, co jiného bych čekal po výsledku Kunderovy affairy. Rozdíly tu ale jsou: zatímco Kundera se po zveřejnění dokumentů nijak konkrétněji nevyjádřil, Štětina si vymyslel legendu, která je sice zjevnou fabrikací, ale umožňuje udržovat dekorum a tvrdit, že na jeho vázací akt existují dva možné, stejně legitimní pohledy.

I Kundera to mohl udělat: vymyslet si historku o desetihodinovém výslechu na policii, o tom, že StB si vše vymyslela, aby jej mohla později vydírat, anebo že svým udáním pomohl zachránit členy vlastní konspirační skupiny.

Kundera mlčel, a aspoň v tom se zachoval čestně.
Vystavil Tomáš Pecina v 17:50 0 komentářů
Štítky: Jaromír Štětina, Milan Kundera, StB, totalita
20.01.2010 20:46 Ronin

for!!!
Když se jak tady píšeš bude propouštět za každý sebemenší prohřešek, kdo bude tedy sloužit, když nejsou naplněné stavy ? Logicky by pak nikdo nemohl jít na dovolenou, rehábko, marodit nebo by nemohl čerpat studijní volno. To nemluvím o skutečnosti dalšího využití ŠPS, která přišla o náplň tedy chrlení nováčku a zase se vráti do módy zdokonalovací kurzy.
17.01.2010 16:32 pane

Langer,začíná se proslýchat,že v této společnosti bude brzy převrat,já k tomu dodávám-komu zvoní hrana a doufám,že pod okny sněmovny budete mít matrace...
> reagovat <
15.01.2010 13:42 re za Frantíka

Není to "jen" o penězích.Co je málo a co je hodně pochopíš, až vyzkoušíš na vlastní kůži.
> reagovat <
15.01.2010 19:24 za Frantíka

Vyzkoušeno mám "téměř" na vlastní kůži a vím o čem mluvím, ale má odpověď nezpochybňovala v žádném případě práci policistů a platy za ni. Ale reakce některých se mi nelíbí, stálé naříkání, nadávání atd..., někdy trocha pokory neuškodí a když se zdá, že někdo provokuje,tak mu na to přeci neskočím ...
15.01.2010 05:31 sl. vozidla

nové značení je super a je fakt vidět. Za to díky.
> reagovat <
15.01.2010 06:35 ...

jo v garáži je ti to značení na nic,protože zase není na benzín a to je leden
16.01.2010 08:11 Jo

kdyby Vám stáhli 4%, bylo by hafo na benol, ale to socani ne, každej je většinou v mínusu, ale pašíci ne - ostuda.
16.01.2010 08:44 for "jo"

neboj to přijde,už nám začínají ve velkém sundávat osobní
17.01.2010 17:04 pro for

Ono to osobní není nic moc, až ho sundají celé ono to tak bolet dole nebude. Ale mělo by se brát té svrchovanosti, tam by to bolelo hodně moc.
14.01.2010 20:23 Frantík

Kdy začnete chodit do civilu? Ono se to nedá už vydržet, každý měsíc brát slušné peníze!!!!
> reagovat <
15.01.2010 06:45 ***

A kdy vy už konečně nastoupíte, abyste ty slušné peníze bral taky a nemusel už závidět?
15.01.2010 07:28 za Frantíka

Nastoupit můžeme až začne policie brát,čeká nás hodně. Mnozí stále nadáváte,že máte málo atd.Uvolněte místo těm, co mají zájem...
15.01.2010 15:48 Frantíčku

on už nemá kdo odcházet, protože posledních 2000 zkušených odešlo ke konci roku do nejistoty. Těm novým moc dlouho taky nebude trvat než vyhoří :-)
16.01.2010 07:10 jarda

Já už v civilu jsem a nestěžuji si. Ale skutečně doporučuji každému, ať si tu službu vyzkouší. Pokud tedy, jak jsem již opakovaně zmínil, projde psychotesty, fyzicky a zdravotně.
16.01.2010 14:54 já

jsem taky odešel do C a taky si nestěžuji,vše je individuální.
16.01.2010 16:29 milan

teď byly dva roky, kdy k PČR brali každýho, kdo má ruce nohy, takže Frantíkům a jemu podobným v nástupu nic nebránilo, a teď se mohli taky mít jak prasata v žitě a nezávidět
17.01.2010 17:06 Milan

Nic jsi nepochopil ty prasátko v žitě.
13.01.2010 14:39 Auto není trezor

http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id= 657747
> reagovat <
14.01.2010 09:36 Jsem jenom

obyčejná lopata, ale služebák v autě nenechávám.Asi jsem se něco naučil od starých poldů. V dnešní době se razí mládí vpřed a tak se nedivnme, že místo zkušeností užívají 30-letí manageři-teoretici skripta. I někdejší jiný náměstek byl ,, úspěšný " absolovent plzeňských práv a včas bral kramle.
14.01.2010 13:16 Pavel

Služebák nechat v autě? To by snad nenapadlo nikoho ani po ZOPce.To nám zase šéfují "manažéři",ještě se vrátí ten vytelenej nahoře a je to celé v pr....
14.01.2010 19:48 .

stupidní blbej policajt,poslat ho chytat zloděje žvejkaček do Tesca...jako většinu...
13.01.2010 07:31 pro "no"

No, ještě že jsi odešel. Se "zdravím" rozumem.
> reagovat <
13.01.2010 07:41 Zdravý

rozum ti zřejmě chybí oj oj to bude síla,
13.01.2010 18:42 re

Nemachruj s češtinou, u sboru je češtinářských blbců mraky a nikoho to nesere. Dávej si pozor na svůj pravopis.
14.01.2010 07:33 Právě

proto bych Vás zredukoval jedna dvě a státní kasa by byla plná!!!!
12.01.2010 19:27 for a1a

proč, protože před rokem jste tady tlachali, jak všichni odejdete od PČR a teď se tam držíte jako klíšťata a ještě se vracíte, asi proto!!!!
> reagovat <
12.01.2010 20:01 no

já jsem od fízlů odešel a mohu říci,že jsem šťastnej a ze zkušenosti mohu říci,že to co se děje u pčr je vítězství hlouposti nad zdravím rozumem.
13.01.2010 06:49 ***

A tebe to šíleně štve, protože tě k PČR nevzali?
> reagovat <
19.01.2010 18:44 klokan

Jiřina Šiklová
Narodila se v roce 1935 v Praze. Vystudovala historii a filozofii na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. V roce 1965 se podílela na založení katedry sociologie FF UK. Kvůli své angažovanosti byla po 21. srpnu 1968 z fakulty vyloučena a později vězněna za šíření zahraniční literatury. Po roce 1989 se vrátila k výuce sociologie a podílela se na založení Katedry sociální práce FF UK či pražského Centra pro Gender Studies.


Před 20 lety se schylovalo ke konci vlády komunistů nad naší zemí a o tuto změnu jsme aktivně usilovali.
________________________________________

Za 20 let mnozí z nás svým umem, pílí a inteligencí dosáhli profesních úspěchů a blahobytu, o kterém se nám za komunismu ani nesnilo.


Budování soukromého úspěchu jsme vykoupili tím, že jsme až příliš ochotně odevzdali osud věci veřejných do chtivých a chamtivých rukou.


Skandály dnešních politiků sledujeme se stejným znechucením jako někdejší tupost těch komunistických. Napříč zemí se rozrostl bezprecedentní systém korupce na komunální, krajské i centrální úrovni.
Vstupenkou na lukrativní posty polostátních podniků a organizací s miliardovými rozpočty je legitimace nebo spřízněnost s velkou politickou stranou.


Nepozastavujeme se nad tím, že v zemi, kde je pracovní síla 3x levnější než v západní Evropě, je kilometr dálnice 2x dražší.


Nepozastavujeme se nad tím, že narozeniny primátora či státního úředníka rozhodujícího o miliardách, stojí jeho "oficiální" roční plat.


Nepozastavujeme se nad tím, že miliardové veřejné zakázky získá ministrova firma s momentálně neznámým vlastníkem - akciemi na doručitele.


Nepozastavujeme se nad tím, že bývalý premiér vydělal desítky milionů na obchodě s akciemi od podnikatele, kterému předtím zajistil miliardovou dotaci.


Nepozastavujeme se nad tím, že výroba tramvajenky s čipem stojí v Praze 10x více než v Londýně nebo v Paříži.


Vleklá vyšetřování, když k nim vůbec dojde, končí tím, že obvinění se neprokázala. Pokud magistrátní úředníci uvíznou v síti policie, tak jedině té švýcarské nikoli české.


V naší zemi lze dnes ustát jakýkoli skandál,za několik dní ho překryje ten další.


Hlavě státu, zaměstnané vlastní ješitností a bojem proti nebezpečí evropské integrace, nestojí korupce za půl slova.


I když je to dnes méně okaté, média vědí o čem psát víc, o čem méně, o čem nic.


Zatímco v dobách komunismu jsme museli překonávat strach, nyní je překážkou lenost.


Nadáváme na ceny, ale jsme líní změnit banku nebo telefonního operátora.


Necháme se stříhat jak ovce. Jsme líní se informovat, vytvářet si, prosazovat a bránit svůj názor.


Místo přísunu a zpracování informací si vymýváme mozky stupidními seriály.


Místo zpráv a názorů čteme v bulváru o celebritách, kdo komu zahýbá a s kým.
Náš národní cynismus se masochisticky vyžívá v tom, jak hrozné panují poměry a sami kromě vymýšlení vtipů neděláme nic.


Ti přihlouplí se ještě rozčilují nad stotisícovými platy, ale miliardové causy jim unikají.


Svou lenost pak omlouváme filozofií, že "jsou stejně všichni stejní", případně "tihle budou ještě horší".


Za nezájem a lhostejnost k osudu věcí veřejných zaplatíme vysokou cenu.


Korupce prodražuje většinu investic financovaných z daní i z obrovského deficitu. Ukrajuje šance našich dětí, na nichž v soukromí tak usilovně pracujeme. Zadlužuje zemi, která bude jednou jejich.


Dvě největší strany si rozparcelovaly tuto zemi s tím, že stejně budeme muset volit jednu z nich bez ohledu na to, jak přezíravě se k nám budou chovat. Myslí si, že stačí provětrat strašáky, zahrát na strunu sociálních jistot pro jedny a strunu nízkých daní pro druhé. Technika jejich vládnutí přitom dlouhodobě vylučuje jedno i druhé.


Monopol jedné strany v naší zemi nahradila střídavá a na komunální úrovni i společná vláda dvou stran, které se vždycky nějak dohodnou. Je přitom zřejmé, že i ostatní strany využívají své zaslepeně loajální "fanoušky", ochotné jim odpustit úplně cokoli.


Vedení velkých stran sází na to, že se budeme bát zahodit náš hlas podporou malých, nových či exotických a že nám nezbude než zvolit jejich oranžovou či modrou košili bližší než toho druhého kabát.


Kolikrát jsme už slyšeli, že "není koho volit", mnozí volit nechtějí a nepůjdou. Kolikrát jsme svou volbu s pocitem studu nikoli hrdosti, zdůvodňovali menším zlem. Není snad právě takovýto vynucený hlas z rozumu ten "vyhozený"? Jakou cenu má vůbec náš hlas, když ho dáváme se skřípěním zubů?


Nikdo z nás si nedělá iluze, že by malé politické strany byly lepší a čestnější než ty velké. Moc korumpuje vždy. Ale absolutní moc korumpuje absolutně.
Možná jsme se někdy ptali našich rodičů a prarodičů: "A proč jste s tím tehdy něco neudělali?" Připravujme si dnes odpověď pro naše děti.


Nemusíte to podepisovat. Můžete to poslat dál.
Jiřina Šiklová
Klimentská 17, Praha 1.
e-mail: jirina.siklova@ecn.cz
> reagovat <
20.01.2010 07:29 civil

Výborný komentář k dnešní politické a ekonomické atmosféře u nás.
Jen jsem se zase utvrdil v tom,že naše policie je k ničemu.
Pardon vlastně není,protože před týdnem dala jednomu důchodci pokutu za měsíc propadlou lékárničku :-)))
20.01.2010 11:55 ač

nejsem policista,dokáže mne rozpálit do běla kauza ex ministra vnitra-Krakatice,která se raději umlčela...a další průsery politiků,třeba v 90 letech,kteří jeli v LTO a dodnes je nikdo nepotrestal,kam toto spěje,je to horší než za komunistů...
20.01.2010 12:57 Civile,

kde to žiješ. Co může a nemůže PČR je dáno schválenými zákony, předpisy a nařízeními. A nesměl by jí do toho kecat kde jaký politik. Bohužel, může vyšetřovat jen to, co je jí dovoleno.
20.01.2010 13:15 for "Civile,"

Ale v tom případě má civil pravdu,když můžete vyšetřovat jen to,co je vám dovoleno.Tak jste opravdu na nic!!!
20.01.2010 16:11 re for Civile

Asi jsem to nenapsal jednoznačně. Myšleno bylo dle zákona.
20.01.2010 16:17 Jaký

zákon ti nedovolí vyšetřovat osobu,která vzala úplatek?
20.01.2010 17:58 Navrhuji

zredukovat konečně přebujelou státní správu a samosprávu, je jich jako hnoje kam to spěje.
18.01.2010 22:04 tom

iváne...seš mafiánský hovado...posraty...
> reagovat <
18.01.2010 17:10 ...

http://slepeckahul.pecina.cz/2010/01/senator-stetina-byl-dobrovo lnym.html
> reagovat <
18.01.2010 19:35 !!!

Bude se propouštět. Mám to z dobře informovaného zdroje. Vedení půjde po všem, sebe menší prohřešek se bude řešit propouštěním, dneska se to projednalo na prezidiu. První budou na řadě rebelové a pak další.
18.01.2010 20:25 ,,,

Stránka nebyla nalezena
Omlouváme se, ale hledaná stránka blogu Slepecká hůl už neexistuje.
19.01.2010 14:34 Tak

chlapy se domluvte jestli bude ten uvrat nebo se bude propouštět. Obojí se fakt stíhat nedá.
19.01.2010 18:16 pro tak

Vůbec nechápu, co jsi chtěl říci, a jinak se píše "chlapi - páni"
20.01.2010 18:50 XXXP

SLEPECKÁ HUL
19.1.2010
Tečka za případem Štětina
Případ Štětina je u konce. Zatímco u běžných smrtelníků je podpis vázacího aktu pro pseudopravicová media fakticky "rozsudkem smrti", v případě antikomunistického senátora nejenže nejde o nic zavrženíhodného, ale, jak sám Jaromír Štětina vysvětlil ve své tiskové zprávě, byl to čin bezmála hrdinský, jímž se podařilo tupou Státní bezpečnost oklamat. Inu, učiněný zázrak: jak se říkávalo, chromí chodí, slepí vidí a blbí tomu věří.

Jak jsem předpokládal, media (vyjma ČTK) mlčí, bylo by ostatně velmi zahanbující přinést zprávu o tom, že dosud do nebe vynášený senátor, ikona antikomunismu, spolupracoval s StB.

Co mne překvapilo nepříjemně, je relativní četnost hlasů, které Štětinu omlouvají a viní mne: buď z toho, že jsem dokumenty uveřejnil v nevhodnou dobu, že Štětina pomáhá dobré věcí a proto má právo na zvláštní zacházení, anebo v extremním případě, že jeho verse je věrohodná a měl bych se mu omluvit. Tyto reakce nepředstavují většinu, jsou však zastoupeny v míře, jež mne znepokojuje.

Jak trefně poznamenal Tomáš Krystlík, co jiného bych čekal po výsledku Kunderovy affairy. Rozdíly tu ale jsou: zatímco Kundera se po zveřejnění dokumentů nijak konkrétněji nevyjádřil, Štětina si vymyslel legendu, která je sice zjevnou fabrikací, ale umožňuje udržovat dekorum a tvrdit, že na jeho vázací akt existují dva možné, stejně legitimní pohledy.

I Kundera to mohl udělat: vymyslet si historku o desetihodinovém výslechu na policii, o tom, že StB si vše vymyslela, aby jej mohla později vydírat, anebo že svým udáním pomohl zachránit členy vlastní konspirační skupiny.

Kundera mlčel, a aspoň v tom se zachoval čestně.
Vystavil Tomáš Pecina v 17:50 0 komentářů
Štítky: Jaromír Štětina, Milan Kundera, StB, totalita
20.01.2010 20:46 Ronin

for!!!
Když se jak tady píšeš bude propouštět za každý sebemenší prohřešek, kdo bude tedy sloužit, když nejsou naplněné stavy ? Logicky by pak nikdo nemohl jít na dovolenou, rehábko, marodit nebo by nemohl čerpat studijní volno. To nemluvím o skutečnosti dalšího využití ŠPS, která přišla o náplň tedy chrlení nováčku a zase se vráti do módy zdokonalovací kurzy.
17.01.2010 16:32 pane

Langer,začíná se proslýchat,že v této společnosti bude brzy převrat,já k tomu dodávám-komu zvoní hrana a doufám,že pod okny sněmovny budete mít matrace...
> reagovat <
15.01.2010 13:42 re za Frantíka

Není to "jen" o penězích.Co je málo a co je hodně pochopíš, až vyzkoušíš na vlastní kůži.
> reagovat <
15.01.2010 19:24 za Frantíka

Vyzkoušeno mám "téměř" na vlastní kůži a vím o čem mluvím, ale má odpověď nezpochybňovala v žádném případě práci policistů a platy za ni. Ale reakce některých se mi nelíbí, stálé naříkání, nadávání atd..., někdy trocha pokory neuškodí a když se zdá, že někdo provokuje,tak mu na to přeci neskočím ...
15.01.2010 05:31 sl. vozidla

nové značení je super a je fakt vidět. Za to díky.
> reagovat <
15.01.2010 06:35 ...

jo v garáži je ti to značení na nic,protože zase není na benzín a to je leden
16.01.2010 08:11 Jo

kdyby Vám stáhli 4%, bylo by hafo na benol, ale to socani ne, každej je většinou v mínusu, ale pašíci ne - ostuda.
16.01.2010 08:44 for "jo"

neboj to přijde,už nám začínají ve velkém sundávat osobní
17.01.2010 17:04 pro for

Ono to osobní není nic moc, až ho sundají celé ono to tak bolet dole nebude. Ale mělo by se brát té svrchovanosti, tam by to bolelo hodně moc.
14.01.2010 20:23 Frantík

Kdy začnete chodit do civilu? Ono se to nedá už vydržet, každý měsíc brát slušné peníze!!!!
> reagovat <
15.01.2010 06:45 ***

A kdy vy už konečně nastoupíte, abyste ty slušné peníze bral taky a nemusel už závidět?
15.01.2010 07:28 za Frantíka

Nastoupit můžeme až začne policie brát,čeká nás hodně. Mnozí stále nadáváte,že máte málo atd.Uvolněte místo těm, co mají zájem...
15.01.2010 15:48 Frantíčku

on už nemá kdo odcházet, protože posledních 2000 zkušených odešlo ke konci roku do nejistoty. Těm novým moc dlouho taky nebude trvat než vyhoří :-)
16.01.2010 07:10 jarda

Já už v civilu jsem a nestěžuji si. Ale skutečně doporučuji každému, ať si tu službu vyzkouší. Pokud tedy, jak jsem již opakovaně zmínil, projde psychotesty, fyzicky a zdravotně.
16.01.2010 14:54 já

jsem taky odešel do C a taky si nestěžuji,vše je individuální.
16.01.2010 16:29 milan

teď byly dva roky, kdy k PČR brali každýho, kdo má ruce nohy, takže Frantíkům a jemu podobným v nástupu nic nebránilo, a teď se mohli taky mít jak prasata v žitě a nezávidět
17.01.2010 17:06 Milan

Nic jsi nepochopil ty prasátko v žitě.
13.01.2010 14:39 Auto není trezor

http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id= 657747
> reagovat <
14.01.2010 09:36 Jsem jenom

obyčejná lopata, ale služebák v autě nenechávám.Asi jsem se něco naučil od starých poldů. V dnešní době se razí mládí vpřed a tak se nedivnme, že místo zkušeností užívají 30-letí manageři-teoretici skripta. I někdejší jiný náměstek byl ,, úspěšný " absolovent plzeňských práv a včas bral kramle.
14.01.2010 13:16 Pavel

Služebák nechat v autě? To by snad nenapadlo nikoho ani po ZOPce.To nám zase šéfují "manažéři",ještě se vrátí ten vytelenej nahoře a je to celé v pr....
14.01.2010 19:48 .

stupidní blbej policajt,poslat ho chytat zloděje žvejkaček do Tesca...jako většinu...
13.01.2010 07:31 pro "no"

No, ještě že jsi odešel. Se "zdravím" rozumem.
> reagovat <
13.01.2010 07:41 Zdravý

rozum ti zřejmě chybí oj oj to bude síla,
13.01.2010 18:42 re

Nemachruj s češtinou, u sboru je češtinářských blbců mraky a nikoho to nesere. Dávej si pozor na svůj pravopis.
14.01.2010 07:33 Právě

proto bych Vás zredukoval jedna dvě a státní kasa by byla plná!!!!
  24.01.2008 08:47 Hijack
 
Tak nám dva dny zpátky Rada města Prahy schválila věcný záměr zákona ke zřízení Metropolitní (městské) policie. Je to jenom krůček k podání návrhu zákona do sněmovny. Takže trend je asi jasný, chcete uniformu, tak ať si ji město zaplatí.....
  24.01.2008 08:59 Pavel
 
Jo,jo MP má zelenou,ani se nedivím,když se podívám do služebních telefonních seznamů OŘ,KS........To by byl audit,jak vyšitej
  24.01.2008 06:53 xxx
 
Bohužel pan ministr je ve funkci MV ne za nás a ani za společnost, ale ZASEBE a to je rozdíl. Pokud by se totož podíval jakou má dnes finanční možnost policista v pořízení toho hlavního a tím je bydlení (mimochodem ať se koukne na Listinu zákl. lidských práv a svobod) tak by se zřejmě divil. To nemluvím o finančním aspektu pořízení rodiny a její udržení ... bohužel každý vidí jen co chce Viď Ivánku ...
  24.01.2008 06:34 Poslední kapka
 
Tak to,co koluje na Inranetu ohledně toho, že kolegové sloužící před listopadem 1989 u Pohraniční stráže či V. správy MV mají smůlu v tom, že díky Nařízení MV,které má "perestrojkář" I.L. na stole před podpisem,přijdou o zápočet těchto odsloužených let,je bohužel pravda.. Po dnešním telefonickém rozhovoru s ředitelem našeho Oblast. řed. SCPP si dalo opravdu dnes 5 kolegů žádost o odchod... Zítra jedou osobně na "oblast" se svými žádostmi. Provinili se jen tím, že před listopadem 89 "bouchali" pasy.... Díky, Ivánku,..Bouchli by i Tebe (pardon, Vás...).
  24.01.2008 10:46 Libek
 
...a to mi včera vedoucí ICP řekl, že kdo sloužil před rokem 89 NESMÍ BÝT ANI VE VEDOUCÍ FUNKCI !! A to třeba i jako vedoucí skupiny....Tak tomu se říká reorganizace policie.
  24.01.2008 11:52 pro Libek,
 
tak to se budeme muset rozloužit s náměstky policejního prezidenta... :-( tam nahoře je zase nějaký přitroublý aktivista, jehož fotr byl zarytým komančem a on si hraje na demokrata, že, rumlíčku?
  25.01.2008 09:50 degradovaný
 
Jo, jo z našeho ICP to dalo přes 10 lidí, i když někteří trochu zaváhali s tím, že PP vymohl na MV smetení tohoto inkvizičního předpisu ze stolu, jsa zděšen co to způsobilo ve sboru. A to prý je fofr i na všech st. řízení nejen u SCP, ale i na PP. Ale můžete mu (I.L) věřit, i když "podepisuje" různá prohlášení vlastní krví? I kdyby vykrvácel mu nevěřím - končím. 4 pro Libek - jasně, že je to tak. Někteří se probudili po dvacetiletém spánku - vytvořili nový ústav pro zkoumání historie, no a proč by to nespojili s úsporami a dále pokračující dehonestací policie (viz. projev Tupolánka na sjezdu modrých strak)? A to není jen rumlíček, ale i žáček,štětina, mejzlík a jiní nepřátelé policie. Zajímalo by mě proč jsou tak zapšklí a nenávistní.Že by chtěli víc hulit? Nebo nekontrolované rejdění ve státě....?
  24.01.2008 01:46 bývalý kolega <Ilona.Markova@volny.cz>
 
Zdravím všechny poctivé lidi, kteří to myslí s touto republikou dobře, policisty, hasiče a další. Pravidelně si zde pročítám na veřejném webu, tuto diskusi. Nejdříve by bylo dobré, kdo zde píše jako policista, staří, mladí, nic si nevyčítejte. Paskvil z. 361/2003Sb vytvořil náš zlatem zaplacený zákonodárce. Je smutné, sprosté, že nás stát legálně tímto zákonem okrádá, nás rentiéry na poloviční valorizaci, na nemocenské v ochranné lhůtě při výstupu do civilu, souběh výslužky s podporou na úřadu práce, můžete mít plat 100000,-Kč, dostanete jenom 2,5 násobku životního minima. Též rozdíl mezi výslužkou a tímto mininem, nebo jenom výslužku. Asi jsme neplatili daně. Přečtěte si podrobně náš paskvil. Stát na mne ušetřil 60000,-Kč, protože jsem byl půl roku doma, těžce mně onemocněla maminka. Kdybych měl sloužit na ulici do 63 let, od svých 2O ti let, tak ve službě padnu a již se neprobudím, to samé, hasiči, bachaři. Prostě zhovadilost. Možná pár vedoucích na různých funkcích to vydrží, do 65 let sloužit. Co odešli kolegové podle starého zákona ve věku 55 let, tak se jich málo dožije věku 60 ti let, stát nepotřebuje důchodce policisty, důchodce jako takové. Je zde obava z novely, veřím, že výsluhy, odchodné zkrouhnou, proč platit policistovi, hasičovi třeba po 30 ti letech nějaké požitky. Všude jinde v Evropě je výslužka vyšší . Sloužil jsem 25 let na Obvodě Česká Lípa, jsem dva roky v civilu. Dá se vydělat slušně, bez nočních, volné soboty, neděle. Být doma třeba o svátcích až do 6 ledna 2008, pohoda. . Dělat zadarmo svátky a ještě je nasluhovat, prostě zločin, hnus. Bez tzv renty po letech služby, ve věku po 40 ti letech jsme pro zaměstnavatele nezajímaví. Kvalifikace pryč v oboru, mládí pryč, zdraví již není jako ve dvaceti letech. Závidět si renty, mladí, staří, to je velmi špatné. Je pravdou, že platy vedoucích jsou nepoměrné k dělnému policejnímu lidu, zákon je špatný.Je nejistota, zákonodárce může mít přes noc bolení, renty pryč, u nás též vše pryč a jsou z nás bezdomovci. Tedy když nebudete mít práci, zdraví pryč, samá nejistota. Šel jsem sloužit , abych pomohl společnosti od gaunerů. Mne se jako policistovi nevěřilo, jako civilistovi ano. Ničeho nelituji.Věřím v lepší policii, ale ne pod vládou ODS. Moji rodiče platí drahé léky, doktora, recepty, co to je za vládu, když toto projde, je to zločin na bezmocných. Tedy na našich nezl. dětech, těžce nemocných, důchodcích. Pro bývalé kolegy, co jsou ve službe, co zůstali, dejte na sebe pozor, zdraví a život máme jenom jeden. Bývalému kolegovi Čermákovi držím palce , jedná se zde o politiku. Jak může policista zasahovat, když je v této nejistotě. Dobrou noc, bývalý kolega por Marek Ladislav z České Lípy. Na provokatéry nereaguji, projevil jsem zde jenom svůj názor, respektuji veřejný web.
  24.01.2008 14:37 Karla
 
Co jsoi udělal pro nápravu pol. valorizace, odvolal jsi se? Jdeš do soudního sporu s MV, přijedeš na zasedání obč. sdružení do HK a kolik je nás rentiérů co si opět nechá srát na hlavu? Ne ani já nemám moc času, ale snažím se pro to něco dělat a zajímám se o dění, které doprovází pol. valorizace a co až přijde zdanění rent - zase budeme jenom nadávat!!! Sakra jsme zase jenom češi!!!!!
  23.01.2008 23:55 qqq
 
Jedním slovem "BLÍT" už zítra je pozdě s volbami, tahle společnost je nepoučitelná.
  23.01.2008 22:26 Karla
 
opr. Anglie
  23.01.2008 22:25 Karla
 
Tady se nikdy nic pořádnýho nestane, každej je posranej a kdo není posranej nemá podporu, jediný východisko je - zkuste to jinde!!! Srovnávat platy v anglii a u nás nemá smysl a průměrnej plat nemáte malej. Co vím, tak u některých složek PČR je taková flákárna, že bych jim nedal ani minimální mzdu a někde nevědí, kde jim hlava stojí.
  23.01.2008 21:43 NOS PČR
 
Další kolo čistek v policii – jak to vidíme my

Jistě jste zaznamenali, že vedení rezortu připravuje pokračování „kádrové dočisty“ policie (a vlastně také ostatních bezpečnostních sborů). O tom, že to nejsou bezvýznamná slova, jsme se mohli přesvědčit v několika posledních dnech, během kterých se desítky z vás na základě dosavadních informací již jednoznačně rozhodli „nejvděčnější“ zaměstnavatelskou organizaci ze dne na den opustit. Není se totiž čemu divit nebo vás odsuzovat. Vždyť zákon přece nestanoví, že vám má být po 35 letech fyzicky a psychicky náročné služby, konané mnohdy s nasazením vlastního života, k ušetření života a majetku někoho jiného, alespoň poděkováno. Místo toho si v sobě odnášíte pocit hořkosti, který objektivně vnímající člověk nemůže nepochopit.

Po prvních očistných vlnách, prováděných po roce 1989 občanskými komisemi, po lustračních hodech z počátku devadesátých let a po krácení dob pro účely nároků souvisejících se skončením služebního poměru v polovině devadesátých let, přichází téměř dvě desítky let po zhroucení „rozvinutého socialismu“ další, tentokrát důkladná očistná vlna. Beze změny právních předpisů bude rozšířen výčet útvarů Státní bezpečnosti s kontrarozvědným zaměřením. Již jimi nemají být pouze útvary, jejichž náplní byla zpravodajská činnost proti „třídnímu nepříteli“, což by se snad dalo pochopit, ale také útvary servisního nebo protiteroristického a jiného charakteru, jež byly díky tehdejší legislativě (srov. Zákon č. 40/1970 Sb., o Sboru národní bezpečnosti) zařazeny jinam než do útvarů Veřejné bezpečnosti. To už se pochopit nedá. Zpravodajcem se tak stane i příslušník, který ve služebním stejnokroji v obrněném transportéru hlídal letištní plochu na odboru letištní kontroly, nebo ten příslušník, který na tomto útvaru prováděl prohlídku osob před vstupem do letadla (mimochodem, tutéž činnost dnes vykonávají „zpravodajci“ ze soukromých bezpečnostních služeb). Stane se jím také příslušník Veřejné bezpečnosti, který z rozkazu nadřízených musel odsloužit rok v útvaru „Lípa“ jako hlídač objektů, v nichž sídlil prezident a dalších objektů zvláštní důležitosti. A takto bychom mohli pokračovat.

Jaké právní důsledky bude mít tato změna pravidel v průběhu hry? Noví kontrarozvědčíci, zrození novým interním předpisem, budou v případě, že jsou zařazeni na funkcích podléhajících lustracím, propuštěni ze služebního poměru. Co jiného si také zaslouží po 20 letech služby demokratickému režimu? Že se vám zdá nemožné, aby po účinnosti zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, bylo možné aplikovat ustanovení § 9 zákona č. 279/1992 Sb., o některých dalších předpokladech pro výkon některých funkcí obsazovaných ustanovením nebo jmenováním příslušníků Policie České republiky a příslušníků Vězeňské služby České republiky, které upravuje propuštění lustrovaného policisty? Stačí si přečíst vysoce fundovanou metodiku odboru personálního Ministerstva vnitra a zjistíte hned, co je možné, respektive co není nemožné!

Jak se promítne nový předpis do odpočtu dob rozhodných pro nárok na výsluhový příspěvek, ve smyslu § 165 odst. 1 zákona č. 361/2003 Sb.? Nebude-li vydán další objevný metodický pokyn, tak podle zákona o služebním poměru vůbec nijak. Citované ustanovení § 165 odst. 1, které zní „Dobou rozhodnou pro výsluhové nároky je doba trvání služebního poměru a doby započtené ke dni účinnosti tohoto zákona podle § 224“, obsahuje dvě složky doby rozhodné. Tou první je doba trvání služebního poměru za účinnosti zákona č. 361/2003 Sb. a druhou je doba již započtená rozhodnutím služebního funkcionáře podle právního stavu platného ke dni 1. ledna 2007. Nový interní předpis nemůže platit retroaktivně. Tento z hlediska práva zcela nezpochybnitelný závěr poněkud bledne před situací, jež se v současné době již vytvořila. Celá řada příslušníků a zaměstnanců již dostala nová, samozřejmě ta správná (rozuměj pozitivní), lustrační osvědčení vydaná podle ještě neexistujícího interního předpisu.

Policii postihl koncem minulého roku odchod několika tisíc policistů. Bude-li interní předpis vydán v takové podobě, v jaké se o něm psalo v denním tisku a v jaké je instalován na internetových stránkách Ministerstva vnitra, odejdou další tisíce policistů. A jak dlouho ještě vydrží mlčet ti policisté, kteří budou muset zdarma sloužit za ty odejivší? Máme u policie takový kvantitativní a kvalitativní přetlak, že si můžeme dovolit pár tisícovek příslušníků vymést? Zkuste si na tyto otázky odpovědět sami. A nezapomeňte – poslední zhasne!
  23.01.2008 22:29 David
 
No zdá se mi,že můj pohár trpělivosti s touto "firmou" právě přetekl.
  23.01.2008 23:04 .
 
Když už tohle píšou na NOSPu, tak je potřeba opravdu posoudit situaci. Kdyby to sem vložil někdo jen tak, na rozčeření hladiny, tak bych tomu nedával takovou váhu, jako nyní, když je to překlopeno z oficiálních stránek NOSP. Docela mne z toho mrazí v zádech. Kam až tohle povede?
  23.01.2008 23:27 degradovaný
 
Ano je zle. Já a mých 14 kolegů z jednoho základního útvaru od 1.2 končíme u tohoto spolku (jinak to už nelze nazvat). A to nevím kolik jich bude (je) v celé republice, protože mnoho lidí to ještě neví - zdá, že to mělo být do poslední chvíle utajeno. Je to z popudu nových revolucionářů a nebojím se je nazvat inkvizitorů - Žáčka, Langera apod. a doživotních senátorů ve zbytečném senátu.
  24.01.2008 05:08 rentiér
 
Nedělejte si iluze o nemožnosti retroaktivity zákonů. Na vlastní kůži, nebo lépe řečeno na vlastní peněženku to již v minulosti pocítili jak vojáci, kterým zpětně přepočítali renty, tak my co jsme odešli podle minulého zákona a rentu oseknutou tehdy stropem nám valorizují polovinou, stejně jako třiceti a čtyřicetitisícové renty současných rentiérů odcházejících ze židlí na PP.
  24.01.2008 08:31 Petra Lhotáková
 
Jsem opravdu zvědavá na TY příspěvkáře, co se tu naváželi do předsedy NOS p. Štěpánka s tím, že o NOS není ani vidu ani slechu.
Zřejmě to nebude jen tím, že opravduusilovně pracují, na konkrétních věcech pro lepší policii pracují, tudíž jim nezbývá času na žabomyší války nejen s UBS, zviditelňování se na diskuzních fórech a jinde.
Petra Lhotáková
  24.01.2008 08:49 Pavel
 
pro Petru

Cituji : "Jsem opravdu zvědavá na TY příspěvkáře, co se tu naváželi do předsedy NOS p. Štěpánka s tím, že o NOS není ani vidu ani slechu"

No, Petro to je asi tak všechno co s tím odbory udělají.Škoda.Takové odbory jsou nám k ničemu,nebo ne?
  24.01.2008 09:12 !
 
pro Pavla

Vaši pesimistickou jistotu bych chtěl někdy také vlastnit a tento Váš názor bych taktéž přirovnal k "třídnímu nepříteli". Vy si tedy bojujte sám za sebe.....
  24.01.2008 12:09 Pavel
 
pro !
Pesimista nejsem ani náhodou,jsem pouze realista. A tento můj postoj k PČR si můžeš sám sobě doložit,pokud jsi v přímém výkonu a rok od roku přicházíš o další a další výhody.
  24.01.2008 22:28 !
 
pro Pavla
za to, že přicházíš o další a další výhody můžou také odbory? Za co ještě můžou? Je to hnusné, házet vše na druhé.
"voják se stará, voják má" to neznáš? Ono je ale výhodnější hodit vše na někoho jiného, třeba odbory...
  25.01.2008 07:05 Pavel
 
Pro !
Cituji: "za to, že přicházíš o další a další výhody můžou také odbory?"
To jsem nikdy neřekl,ale určitě mají na tomto stavu u PČR velký podíl. Podívej se na zdravotníky. Jejich odbory se zvedly a jaký byl Julínek?
"voják se stará,voják má"
jdi někam s takovým blábolem.Ty,jako pěšák se můžeš starat sebevíc,ale: 3 dny nepl.nemocenské nezměníš,zmrazení platu,degradaci,neplacení víkendů........................NEZMĚNÍŠ !!!!!!!!!!!!!!!!!!
  23.01.2008 20:46 To je síla
 
http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/7203839.stm

říkali že se jich sešlo cca 22500
a když jsem viděl ty platové tabulky a výhody, tak vážně uvažuju jako někteří tmavší spoluobčané o emigraci nebo alespoň o azylu, když to můžou dělat v UK Poláci, tak proč by to nemohl dělat Čech.
Tohle bychom měli tvrdě ukázat vládě, aby se vzpamatovala.
  23.01.2008 21:01 No to je síla,
 
to co mají v eurech, my máme v korunách.
  23.01.2008 21:29 pro No to je síla,
 
myslíš libry a roční příjmy?
  23.01.2008 20:27 Nespokojený Policista <nespokojenypolicista@seznam.cz>
 
Policisté v Anglii demonstrují za zvýšení platů v počtu několika tisíc příslušníků!!! Dnes o tom informovala TV Nova. Jsem zvědav, kdy už si konečně přestaneme nechat srát od modrých ptáků na hlavy!!!
  23.01.2008 20:30 Nakoukněte, jak se bojuje za svá práva
 
http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/7203839.stm