Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  30.09.2008 16:55 Odbory NOS PČR se demonstrace zúčastní!
 
Odbory NOS PČR se demonstrace zúčastní!
Foto: ilustrační

(AKTUALIZACE 30.9.2008, 14.00 hod.) Podle informací, které má náš server k dispozici, se vedení odborového svazu NOS PČR rozhodlo, že jejich organizace bude přímým účastníkem plánované demonstrace! Ministerstvo vnitra totiž ve stanoveném termínu nedalo garance na požadavky NOS. Tyto požadavky, závěry minulého jednání a stanoviska ostatních odborových organizací následují:

V pondělí 29. 9. 2008, se konalo jednání výboru NOS PČR o účasti této organizace na demonstraci. Zástupce naší redakce se zasedání zúčastnil jako host. Z mnohahodinového jednání vzešly níže uvedené informace. V zápětí, ve večerním zpravodajství, se na TV Nova objevila informace, že policisté demonstrovat nebudou. Tato informace se nezakládá na pravdě.

Na jednání přijal NOS PČR stanovisko (viz. níže) ke kterému však v současné chvíli odmítl policejní prezident poskytnout záruky. Konkrétně nebyl schopen zaručit podmínku, která je uvedena proloženě. Podle policejního prezidenta, který se jednání zúčastnil, je taková záruka mimo jeho pravomoc a je v kompetenci ministra vnitra.

V případě, že se ministr vnitra zítra, tedy v útery 30.9.2008, nezaručí za onu níže uvedenou podmínku, pak se NOS PČR zůčastní demonstrace jako přímý účastník.


Stanovisko NOS PČR:

Výbor NOS PČR, při vědomí odpovědnosti za vývoj služebních příjmů a po zvážení všech skutečností přijímá nabídku policejního prezidenta ze dne 25. 09. 2008 jako momentálně přijatelnou s tím, že i nadále do budoucna požaduje valorizovat služební příjem cestou zvýšení základního tarifu služebního příjmu.


Vzhledem k uvedenému a s ohledem na závazky k partnerským odborovým svazům doporučuje NOS PČR svým členům se demonstrace dne 01. 10. 2008 zúčastnit na podporu požadavků hasičů. Ti nedostali nabídku, srovnatelnou s návrhem policejního prezidenta pro policisty.


Výbor NOS PČR současně vznáší na vedení Ministerstva vnitra a Policie ČR tyto požadavky:


Ministr vnitra bude garantovat závazek na vytvoření nové dostatečně profinancované tabulky základních tarifů na r. 2010 s účastí NOS PČR.


Požadujeme provádět měsíční kontrolu rozdělování prostředků určených na zvýšení služebního příjmu na úrovni krajských ředitelství v součinnosti s NOS PČR; samostatně provádět kontroly v rámci útvarů, z nichž v budoucnosti vzniknou nová krajská ředitelství a analogicky postupovat u útvarů s působností na území ČR.


Požadujeme, aby do objemu prostředků na příští rok zvýšeného o 4 % nebyly zahrnuty prostředky vynaložené v souvislosti s vyšší spotřebou služby přesčas při zajišťování bezpečnostních opatření v souvislosti předsednictvím ČR v Radě EU.


Dále požadujeme rozšíření projektu P 1000 i na útvary SKPV.


Požadujeme, aby v následujících letech byla řešena otázka odměňování občanských zaměstnanců analogicky k vývoji služebních příjmů příslušníků.


Konstatujeme, že i nadále podporujeme požadavky odborových svazů rozpočtové sféry na valorizaci platové tabulky.


Toto stanovisko neprodleně zasíláme vedení Ministerstva vnitra a Policie České republiky s tím, že očekáváme reakci a konstatujeme připravenost kdykoliv požadavky projednat.

Pokud ministr vnitra nebo policejní prezident nebudou schopni garantovat, aby do objemu prostředků na příští rok zvýšeného o 4 % nebyly zahrnuty prostředky vynaložené v souvislosti s vyšší spotřebou služby přesčas při zajišťování bezpečnostních opatření v souvislosti předsednictvím ČR v Radě EU, platí usnesení ze dne 22. 9. 2008 a NOS PČR se zůčastní demonstrace konané 1. 10. 2008 přímou učatí.



-------------------------



Dále publikujeme stanoviska ostatních zainteresovaných odborových organizací:


Stanovisko UBS ČR



Výkonný výbor UBS dnes rozhodl takto :

Kolegové, kolegyně

Unie bezpečnostních složek zastupující převážně policisty si je plně vědoma odpovědnosti
za své členy v UBS – MV a za ostatní příslušníky v bezpečnostních složkách.

Prohlašujeme, že se neztotožňujeme s kompromisním Prohlášením výboru NOS PČR ze dne 29. září 2008 a demonstrace se zúčastníme.

Stále trváme na minimálně 4% dorovnání platů za tento rok 2008 a 4% navýšení platů do tarifních tříd pro rok 2009.
Dohoda s policejním prezidentem je nesystémová a nesouhlasíme s ní, ač si snahu policejního prezidenta vážíme.

Máme garance od základních organizací NOSP a větší části výkonného výboru NOSP, že se valná většina členů demonstrace zúčastní. Do rozkolu NOSP se nehodláme vměšovat, jelikož nám to ani nepřísluší. Přípravy na demonstraci nadále pokračují, jelikož UBS-MV není součástí až příliš kompromisní dohody mezi NOSP a PP. Demonstrace byla od prvopočátku připravována v těsné spolupráci s vrcholnými představiteli OSH, na demonstraci jsme se shodli a nyní není možné, aby ani jedna strana za těchto podmínek z této demonstrace ustoupila.

Byli jsme společně na „fontáně“ a sejdeme se 1. 10. 2008 ve 14 hod. před vnitrem opět !

Dne 29. září 2008

Předseda UBS Miloš Plechatý

-------------------------


Stanovisko OSH



Dnes jsme se společně s 1. místopředsedou OS hasičů a místopředsedou UBS zúčastnili jednání výboru NOS PČR o účasti policistů na demonstraci konané 1. října 2008 od 14.00 hod. před budovou MV. Jednání, kterého jsme se zúčastnili od 10.30 hod. ještě v 17.00 hod. nebylo zakončeno oficiálním stanoviskem NOS PČR k uspořádání protestu. Oficiální stanovisko zveřejníme ihned po jeho doručení na OSH. Pro hasiče platí, že naše stanovisko se nemění, sejdeme se podle původního plánu v 13.45 hod. před budovou ministerstva vnitra.



Zdeněk J. Oberreiter, předseda OS hasičů







Text: redakce











Publikováno: 29. 09. 2008

inzerce




Komentáře k článku nevyjadřují názor redakce, jejich obsah není upravován. Příspěvky však mohou být smazány, pokud budou vulgární, xenofobní, rasistické či budou v rozporu s právním řádem ČR.
Odkazy vkládejte bez "http://", jinak se váš příspěvek z důvodu ochrany proti spamu nezobrazí.

jméno
heslo

iguka: Pan Štěpánek napsal:
Vážené kolegyně, vážení kolegové,



na základě včerejšího rozhodnutí Výboru NOS PČR, který podmínil neúčast na demonstraci dne 01. 10. 2008 splněním dodatečných požadavků (viz prohlášení Výboru NOS PČR ze dne 29. 09. 2008) bude v nejbližší době zveřejněna informace, že NOS PČR se této akce aktivně zúčastní.



Chci Vás informovat, že na základě svého osobního rozhodnutí, které není ovlivněno ničím dalším, se této akce nezúčastním. Jako důvod uvádím, že z mého pohledu jsem v jednáních dosáhl maxima. S tímto svým rozhodnutím a názorem jsem seznámil všechny místopředsedy.



S jeho souhlasem tlumočím shodný názor i postoj místopředsedy JUDr. Petra Tomka.







S pozdravem



JUDr. Milan Štěpánek, předseda
16:54:23 30. 09. 2008
bingo: Všichni
Proč nadáváte na NOS? Aspoň něco zkusil dojednat! A když to nevyšlo, tak demonstruje!
Demonstrace jen pro samotnou demonstraci je samoučelná. Demonstrace má být podporou pro jasně formulované konkrétní požadavky, které něco zlepší pro policisty ve výkonu!


16:47:47 30. 09. 2008
HonzaS: Hrozna ostuda diky odborum!!!
Tohle hrozna ostuda diky odborum pro celou policii. Copak tohle je nejaka tajna dohoda vedeni odboru, jak znemoznit demonstrujici policisty a nahrat takhle ministrovi?

Fakt by se odbory mely stydet za tenhle neuveritelny amaterismus.

Je to hodne velka ostuda panove.
15:54:40 30. 09. 2008
Fedof: Vedoucí funkcionáři NOSU opět zklamali a udělali si z ostudy kabát!
Vedoucí funkcionáři NOSU opět zklamali a udělali si z ostudy kabát!
Odboráři NOSU již nejsou bráni vážně na MV ani na veřejnosti. Protože za těchto podmínek je třeba postupovat tempem UBS. Není možné handlovat takovým způsobem jako p.Štěpánek a vedení NOSU, vzhledem k tomu co se děje a co se ještě připravuje. Např. Plné zdanění výluhových příspěvků, které již prošlo poslaneckou sněmovnou v prvním čtení a je již v čtení druhém! Musím podpořit stanovisko předsedy Unie bezpečnostních složek MV p.Plechatého Miloše a Zdeněka J. Oberreitera , předsedy OS hasičů. VS , CS i vedení NOSU by se chtělo pravděpodobně svést tou károu, která se tak moc těžko roztláčí.

15:53:28 30. 09. 2008
Milhauss: D E M O N S T R A C E
Vážení kolegové, nenechte se nikým a ničím odradit a přijeďte zítra do Prahy demonstrovat za naše práva. Možná to je poslední možnost, jak poukázat CELÉ NAŠÍ SPOLEČNOSTI na nechutné praktiky velkého Ivana vůči nám všem. Bez rozdílu jestli je někdo hasič, bachař, celník nebo policajt a v důsledku i kterýkoliv občan ČR.....P Ř I J E Ď T E !!!!!!
15:52:07 30. 09. 2008
shark: pro vogon
Zdravím kolegové. Jen jedna historka a pravdivá. Ve zkratce: Můj kamarád slouží na jednom OOP a přišel chlap, že se tu má nahlásit. Kamarád si jej detailně prohlédl a hlavou mu projela myšlenka, že se jedná o nástup výkonu trestu či jinou událost. Jaké bylo jeho překvapení, když mu na další otázku muž odpověděl." Mě sem poslali z pracáku, nemám práci a prej u policie zrovna nemají lidi". Uplynul nějaký čas a onen muž je jeho novým kolegou. Sice úplně neschopným na druhou stranu schopným všeho. Ale Ivane Langře a další podobní, hurá je nás zase o jednoho více. Krásný den kolegové, ale hlavně se zítra hóóódně hlasitě a v hojném počtu ozvat. jinak je za chvíli po nás:-((
14:37:50 30. 09. 2008
V3nd4:
Ministr vnitra má úplně jiné problémy než je demonstrace policistů. Podívejte se na to, co se mu skutečně honí hlavou. www.policista.cz/diskuze/tema/294/
12:21:17 30. 09. 2008
X-sat: to Lukas Heinz
...ona taková lukrativní nabídka na místo u ministerstva vnitra dokáže člověka motivovat jiným směrem... Přeber si to jak chceš. Jinak souhlasím, že kus práce odvedl, jen jeho škoda je, že to takhle zařízl...

Médie lžou a hnusná modrá politika pokračuje. Na demonstraci policisté budou a stejně tak se jí ofociálně zůčastní i NOSP. Zítra na viděnou, kolegové!
11:53:08 30. 09. 2008
Lukas Heinz: re all
(Tento názor není názorem redakce, ale osobním názorem přispěvatele)

Milana Štěpánka si velice vážím. Posunul NOS PČR po Janzovi daleko dopředu. Právní pomoc je teď na špičkové úrovni a s příkladnou rychlostí. Vyjednal kolektivní smlouvu, prosadil odbory do výběrových komisí. Prosadil krajské koordinátory, kteří řeší problémy řadových policistů na krajích, zasadil se o vstup NOS PČR do Eurocopu a jeho uznání v Evropě. Mužu jmenovat x dalších věcí. Milan je především diplomat. Je faktem, že jen vyjednáváním lze dosáhnout zlepšení. Problém je v tom, že vás váš partner k vyjednávání musí brát vážně. A NOS PČR pan ministr soudě dle jeho skutků rozhodně vážně nebere. A tady je čas na nátlakovou akci. Já to vidím tak, že Milan Štěpánek nechce vidět, že je čas na nátlak, protože pan ministr nás nebere vážně. Takto je to z mého pohledu. A že nemáme další způsob jak na pana ministra tlačit? Já myslím, že nátlaková demonstrace behem zasedání UE v ČR pana ministra a vládu donutí jednat seriózně. Jde aby ministr říkal skutečnou pravdu a ne polopravdy které se mu hodí. Bohužel strach o drobky ze stolu pana ministra 1,5% zřejmě donutil Milana Štěpánka k ústupu. Tady už je čas bojovat
23:55:42 29. 09. 2008
vogon: Drazí kolegové,
opět se ukázalo jak jsou média jedním ze skrytých pilířů demokracie a jak se snaží odhalovat nekalé kejkle politiků - je to jen banda zlatokopů a dál ani nebudu psát co si o nich myslím, protože bych se jen opět rozčílil. Jen se budou navážet do lidí, kteří se snaží chránit i jejich bezpečnost. Když ta banda vykrmených "inteligentů" totálně podělá zákon, na jehož tvorbě se podílí tlupa tupců a jeden člověk po prvním přečtení najde chyb jak máku, tak prohlásí že se vloudila chybička, ale běda jak by někdo z nás byť jen nevyplnit RZ vozidla do pokutovách bloků.Pokud se někdo bude ohánět tím že mám silné řeči, tak doporučuji aby si přečetl např. § 23 zákona o přestupcích. Už na první pohled bije do očí tupost zákonodárců - a takových případů je nespočet. Také bych chtěl pobírat takové peníze za takové paskvily. Pokud někdo z vás dosud váhal zda se zúčastnit či nikoli demonstrace,doufám že již pochopil, že jiné řešení nám už nyní nezbývá. Pokud budem jen sedět na prdelích a stežovat si jeden druhému, tak s námi budou zametat až do konce života. Politika páně Langerova co se týče policie spočívá v principu kus za kus. Odejde jeden skušený policista a já Ivan Velký ho nahradím dětskem,co na sobě unese stejnokroj. Přál bych vám vidět současné strážmistry na policejních školách a občas slyšet jejich projevy. Z náboru do policejního sboru se stal sběr odpadu. Polovina lidí zde není schopna absolvovat současné fyzické testy na více jak 34 bodů a před koncem ZOP nemá ponětí co to je pokutový blok a jak jej vyplnit. Nastoupil jsem k policii proto, že chci tuto práci dělat a chci ji dělat co nejlépe, ale jak ji můžu dělat alespoň dobře, když už tu není téměř nikdo kdo by mi poradil do začátku..... Pokud 1. 10. nepřijdeme a nevykřičíme do světa pravdu, tak si pak nestěžujme a přiznejme si poté,dobře nám tak. Proto doufám že se nikdo z nás nelekne a přijde nás pokud možno co nejvíce, já osobně se demo určitě zúčastním i kdybych se měl připlazit z Brna do Prahy po břiše.
23:51:18 29. 09. 2008
Fabi: Zmrazená IP - to je vrchol
Jako první jsem chtěl reagovat na článek novinky.cz.. Policisté nebudou stávkovat.. tam jsem ale zjistil, že mám zablokovanou IP a nemůžu tak vložit příspěvek. Celkem mě to naštvalo, páč v tom musí mít někdo prsty.. K jinému článku jsem psát mohl.. netáhlo Štěpánek ještě nic pro Policii nevyjednal a bude tomu tak i tentokrát.. Ani nevím co tam dělá.. prej už se chystá na lepšího fleka.. :-D jinak ve středu před MV, doufám, že tam potkám hodně kolegů z útvaru.
23:36:08 29. 09. 2008
Alik: Demo BUDE !
Výkonný výbor UBS dnes rozhodl takto :

Kolegové, kolegyně

Unie bezpečnostních složek zastupující převážně policisty si je plně vědoma odpovědnosti
za své členy v UBS – MV a za ostatní příslušníky v bezpečnostních složkách.

Prohlašujeme, že se neztotožňujeme s kompromisním Prohlášením výboru NOS PČR ze dne 29. září 2008 a demonstrace se zúčastníme.

Stále trváme na minimálně 4% dorovnání platů za tento rok 2008 a 4% navýšení platů do tarifních tříd pro rok 2009.
Dohoda s policejním prezidentem je nesystémová a nesouhlasíme s ní, ač si snahu policejního prezidenta vážíme.

Máme garance od základních organizací NOSP a větší části výkonného výboru NOSP, že se valná většina členů demonstrace zúčastní. Do rozkolu NOSP se nehodláme vměšovat, jelikož nám to ani nepřísluší. Přípravy na demonstraci nadále pokračují, jelikož UBS-MV není součástí až příliš kompromisní dohody mezi NOSP a PP. Demonstrace byla od prvopočátku připravována v těsné spolupráci s vrcholnými představiteli OSH, na demonstraci jsme se shodli a nyní není možné, aby ani jedna strana za těchto podmínek z této demonstrace ustoupila.

Byli jsme společně na „fontáně“ a sejdeme se 1. 10. 2008 ve 14 hod. před vnitrem opět !


Dne 29. žáří 2008


Předseda Unie bezpečnostních složek MV
Plechatý Miloš
22:46:50 29. 09. 2008
Drexa: 1.10.2008
A nebudete tam sami :-)
22:29:38 29. 09. 2008
Martin (SKPV): 1.10. 2008
tam budu a se mnou skoro celé oddělení ať se děje co se děje!!!!!!!!
22:18:22 29. 09. 2008
  24.01.2008 08:47 Hijack
 
Tak nám dva dny zpátky Rada města Prahy schválila věcný záměr zákona ke zřízení Metropolitní (městské) policie. Je to jenom krůček k podání návrhu zákona do sněmovny. Takže trend je asi jasný, chcete uniformu, tak ať si ji město zaplatí.....
  24.01.2008 08:59 Pavel
 
Jo,jo MP má zelenou,ani se nedivím,když se podívám do služebních telefonních seznamů OŘ,KS........To by byl audit,jak vyšitej
  24.01.2008 06:53 xxx
 
Bohužel pan ministr je ve funkci MV ne za nás a ani za společnost, ale ZASEBE a to je rozdíl. Pokud by se totož podíval jakou má dnes finanční možnost policista v pořízení toho hlavního a tím je bydlení (mimochodem ať se koukne na Listinu zákl. lidských práv a svobod) tak by se zřejmě divil. To nemluvím o finančním aspektu pořízení rodiny a její udržení ... bohužel každý vidí jen co chce Viď Ivánku ...
  24.01.2008 06:34 Poslední kapka
 
Tak to,co koluje na Inranetu ohledně toho, že kolegové sloužící před listopadem 1989 u Pohraniční stráže či V. správy MV mají smůlu v tom, že díky Nařízení MV,které má "perestrojkář" I.L. na stole před podpisem,přijdou o zápočet těchto odsloužených let,je bohužel pravda.. Po dnešním telefonickém rozhovoru s ředitelem našeho Oblast. řed. SCPP si dalo opravdu dnes 5 kolegů žádost o odchod... Zítra jedou osobně na "oblast" se svými žádostmi. Provinili se jen tím, že před listopadem 89 "bouchali" pasy.... Díky, Ivánku,..Bouchli by i Tebe (pardon, Vás...).
  24.01.2008 10:46 Libek
 
...a to mi včera vedoucí ICP řekl, že kdo sloužil před rokem 89 NESMÍ BÝT ANI VE VEDOUCÍ FUNKCI !! A to třeba i jako vedoucí skupiny....Tak tomu se říká reorganizace policie.
  24.01.2008 11:52 pro Libek,
 
tak to se budeme muset rozloužit s náměstky policejního prezidenta... :-( tam nahoře je zase nějaký přitroublý aktivista, jehož fotr byl zarytým komančem a on si hraje na demokrata, že, rumlíčku?
  25.01.2008 09:50 degradovaný
 
Jo, jo z našeho ICP to dalo přes 10 lidí, i když někteří trochu zaváhali s tím, že PP vymohl na MV smetení tohoto inkvizičního předpisu ze stolu, jsa zděšen co to způsobilo ve sboru. A to prý je fofr i na všech st. řízení nejen u SCP, ale i na PP. Ale můžete mu (I.L) věřit, i když "podepisuje" různá prohlášení vlastní krví? I kdyby vykrvácel mu nevěřím - končím. 4 pro Libek - jasně, že je to tak. Někteří se probudili po dvacetiletém spánku - vytvořili nový ústav pro zkoumání historie, no a proč by to nespojili s úsporami a dále pokračující dehonestací policie (viz. projev Tupolánka na sjezdu modrých strak)? A to není jen rumlíček, ale i žáček,štětina, mejzlík a jiní nepřátelé policie. Zajímalo by mě proč jsou tak zapšklí a nenávistní.Že by chtěli víc hulit? Nebo nekontrolované rejdění ve státě....?
  24.01.2008 01:46 bývalý kolega <Ilona.Markova@volny.cz>
 
Zdravím všechny poctivé lidi, kteří to myslí s touto republikou dobře, policisty, hasiče a další. Pravidelně si zde pročítám na veřejném webu, tuto diskusi. Nejdříve by bylo dobré, kdo zde píše jako policista, staří, mladí, nic si nevyčítejte. Paskvil z. 361/2003Sb vytvořil náš zlatem zaplacený zákonodárce. Je smutné, sprosté, že nás stát legálně tímto zákonem okrádá, nás rentiéry na poloviční valorizaci, na nemocenské v ochranné lhůtě při výstupu do civilu, souběh výslužky s podporou na úřadu práce, můžete mít plat 100000,-Kč, dostanete jenom 2,5 násobku životního minima. Též rozdíl mezi výslužkou a tímto mininem, nebo jenom výslužku. Asi jsme neplatili daně. Přečtěte si podrobně náš paskvil. Stát na mne ušetřil 60000,-Kč, protože jsem byl půl roku doma, těžce mně onemocněla maminka. Kdybych měl sloužit na ulici do 63 let, od svých 2O ti let, tak ve službě padnu a již se neprobudím, to samé, hasiči, bachaři. Prostě zhovadilost. Možná pár vedoucích na různých funkcích to vydrží, do 65 let sloužit. Co odešli kolegové podle starého zákona ve věku 55 let, tak se jich málo dožije věku 60 ti let, stát nepotřebuje důchodce policisty, důchodce jako takové. Je zde obava z novely, veřím, že výsluhy, odchodné zkrouhnou, proč platit policistovi, hasičovi třeba po 30 ti letech nějaké požitky. Všude jinde v Evropě je výslužka vyšší . Sloužil jsem 25 let na Obvodě Česká Lípa, jsem dva roky v civilu. Dá se vydělat slušně, bez nočních, volné soboty, neděle. Být doma třeba o svátcích až do 6 ledna 2008, pohoda. . Dělat zadarmo svátky a ještě je nasluhovat, prostě zločin, hnus. Bez tzv renty po letech služby, ve věku po 40 ti letech jsme pro zaměstnavatele nezajímaví. Kvalifikace pryč v oboru, mládí pryč, zdraví již není jako ve dvaceti letech. Závidět si renty, mladí, staří, to je velmi špatné. Je pravdou, že platy vedoucích jsou nepoměrné k dělnému policejnímu lidu, zákon je špatný.Je nejistota, zákonodárce může mít přes noc bolení, renty pryč, u nás též vše pryč a jsou z nás bezdomovci. Tedy když nebudete mít práci, zdraví pryč, samá nejistota. Šel jsem sloužit , abych pomohl společnosti od gaunerů. Mne se jako policistovi nevěřilo, jako civilistovi ano. Ničeho nelituji.Věřím v lepší policii, ale ne pod vládou ODS. Moji rodiče platí drahé léky, doktora, recepty, co to je za vládu, když toto projde, je to zločin na bezmocných. Tedy na našich nezl. dětech, těžce nemocných, důchodcích. Pro bývalé kolegy, co jsou ve službe, co zůstali, dejte na sebe pozor, zdraví a život máme jenom jeden. Bývalému kolegovi Čermákovi držím palce , jedná se zde o politiku. Jak může policista zasahovat, když je v této nejistotě. Dobrou noc, bývalý kolega por Marek Ladislav z České Lípy. Na provokatéry nereaguji, projevil jsem zde jenom svůj názor, respektuji veřejný web.
  24.01.2008 14:37 Karla
 
Co jsoi udělal pro nápravu pol. valorizace, odvolal jsi se? Jdeš do soudního sporu s MV, přijedeš na zasedání obč. sdružení do HK a kolik je nás rentiérů co si opět nechá srát na hlavu? Ne ani já nemám moc času, ale snažím se pro to něco dělat a zajímám se o dění, které doprovází pol. valorizace a co až přijde zdanění rent - zase budeme jenom nadávat!!! Sakra jsme zase jenom češi!!!!!
  23.01.2008 23:55 qqq
 
Jedním slovem "BLÍT" už zítra je pozdě s volbami, tahle společnost je nepoučitelná.
  23.01.2008 22:26 Karla
 
opr. Anglie
  23.01.2008 22:25 Karla
 
Tady se nikdy nic pořádnýho nestane, každej je posranej a kdo není posranej nemá podporu, jediný východisko je - zkuste to jinde!!! Srovnávat platy v anglii a u nás nemá smysl a průměrnej plat nemáte malej. Co vím, tak u některých složek PČR je taková flákárna, že bych jim nedal ani minimální mzdu a někde nevědí, kde jim hlava stojí.
  23.01.2008 21:43 NOS PČR
 
Další kolo čistek v policii – jak to vidíme my

Jistě jste zaznamenali, že vedení rezortu připravuje pokračování „kádrové dočisty“ policie (a vlastně také ostatních bezpečnostních sborů). O tom, že to nejsou bezvýznamná slova, jsme se mohli přesvědčit v několika posledních dnech, během kterých se desítky z vás na základě dosavadních informací již jednoznačně rozhodli „nejvděčnější“ zaměstnavatelskou organizaci ze dne na den opustit. Není se totiž čemu divit nebo vás odsuzovat. Vždyť zákon přece nestanoví, že vám má být po 35 letech fyzicky a psychicky náročné služby, konané mnohdy s nasazením vlastního života, k ušetření života a majetku někoho jiného, alespoň poděkováno. Místo toho si v sobě odnášíte pocit hořkosti, který objektivně vnímající člověk nemůže nepochopit.

Po prvních očistných vlnách, prováděných po roce 1989 občanskými komisemi, po lustračních hodech z počátku devadesátých let a po krácení dob pro účely nároků souvisejících se skončením služebního poměru v polovině devadesátých let, přichází téměř dvě desítky let po zhroucení „rozvinutého socialismu“ další, tentokrát důkladná očistná vlna. Beze změny právních předpisů bude rozšířen výčet útvarů Státní bezpečnosti s kontrarozvědným zaměřením. Již jimi nemají být pouze útvary, jejichž náplní byla zpravodajská činnost proti „třídnímu nepříteli“, což by se snad dalo pochopit, ale také útvary servisního nebo protiteroristického a jiného charakteru, jež byly díky tehdejší legislativě (srov. Zákon č. 40/1970 Sb., o Sboru národní bezpečnosti) zařazeny jinam než do útvarů Veřejné bezpečnosti. To už se pochopit nedá. Zpravodajcem se tak stane i příslušník, který ve služebním stejnokroji v obrněném transportéru hlídal letištní plochu na odboru letištní kontroly, nebo ten příslušník, který na tomto útvaru prováděl prohlídku osob před vstupem do letadla (mimochodem, tutéž činnost dnes vykonávají „zpravodajci“ ze soukromých bezpečnostních služeb). Stane se jím také příslušník Veřejné bezpečnosti, který z rozkazu nadřízených musel odsloužit rok v útvaru „Lípa“ jako hlídač objektů, v nichž sídlil prezident a dalších objektů zvláštní důležitosti. A takto bychom mohli pokračovat.

Jaké právní důsledky bude mít tato změna pravidel v průběhu hry? Noví kontrarozvědčíci, zrození novým interním předpisem, budou v případě, že jsou zařazeni na funkcích podléhajících lustracím, propuštěni ze služebního poměru. Co jiného si také zaslouží po 20 letech služby demokratickému režimu? Že se vám zdá nemožné, aby po účinnosti zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, bylo možné aplikovat ustanovení § 9 zákona č. 279/1992 Sb., o některých dalších předpokladech pro výkon některých funkcí obsazovaných ustanovením nebo jmenováním příslušníků Policie České republiky a příslušníků Vězeňské služby České republiky, které upravuje propuštění lustrovaného policisty? Stačí si přečíst vysoce fundovanou metodiku odboru personálního Ministerstva vnitra a zjistíte hned, co je možné, respektive co není nemožné!

Jak se promítne nový předpis do odpočtu dob rozhodných pro nárok na výsluhový příspěvek, ve smyslu § 165 odst. 1 zákona č. 361/2003 Sb.? Nebude-li vydán další objevný metodický pokyn, tak podle zákona o služebním poměru vůbec nijak. Citované ustanovení § 165 odst. 1, které zní „Dobou rozhodnou pro výsluhové nároky je doba trvání služebního poměru a doby započtené ke dni účinnosti tohoto zákona podle § 224“, obsahuje dvě složky doby rozhodné. Tou první je doba trvání služebního poměru za účinnosti zákona č. 361/2003 Sb. a druhou je doba již započtená rozhodnutím služebního funkcionáře podle právního stavu platného ke dni 1. ledna 2007. Nový interní předpis nemůže platit retroaktivně. Tento z hlediska práva zcela nezpochybnitelný závěr poněkud bledne před situací, jež se v současné době již vytvořila. Celá řada příslušníků a zaměstnanců již dostala nová, samozřejmě ta správná (rozuměj pozitivní), lustrační osvědčení vydaná podle ještě neexistujícího interního předpisu.

Policii postihl koncem minulého roku odchod několika tisíc policistů. Bude-li interní předpis vydán v takové podobě, v jaké se o něm psalo v denním tisku a v jaké je instalován na internetových stránkách Ministerstva vnitra, odejdou další tisíce policistů. A jak dlouho ještě vydrží mlčet ti policisté, kteří budou muset zdarma sloužit za ty odejivší? Máme u policie takový kvantitativní a kvalitativní přetlak, že si můžeme dovolit pár tisícovek příslušníků vymést? Zkuste si na tyto otázky odpovědět sami. A nezapomeňte – poslední zhasne!
  23.01.2008 22:29 David
 
No zdá se mi,že můj pohár trpělivosti s touto "firmou" právě přetekl.
  23.01.2008 23:04 .
 
Když už tohle píšou na NOSPu, tak je potřeba opravdu posoudit situaci. Kdyby to sem vložil někdo jen tak, na rozčeření hladiny, tak bych tomu nedával takovou váhu, jako nyní, když je to překlopeno z oficiálních stránek NOSP. Docela mne z toho mrazí v zádech. Kam až tohle povede?
  23.01.2008 23:27 degradovaný
 
Ano je zle. Já a mých 14 kolegů z jednoho základního útvaru od 1.2 končíme u tohoto spolku (jinak to už nelze nazvat). A to nevím kolik jich bude (je) v celé republice, protože mnoho lidí to ještě neví - zdá, že to mělo být do poslední chvíle utajeno. Je to z popudu nových revolucionářů a nebojím se je nazvat inkvizitorů - Žáčka, Langera apod. a doživotních senátorů ve zbytečném senátu.
  24.01.2008 05:08 rentiér
 
Nedělejte si iluze o nemožnosti retroaktivity zákonů. Na vlastní kůži, nebo lépe řečeno na vlastní peněženku to již v minulosti pocítili jak vojáci, kterým zpětně přepočítali renty, tak my co jsme odešli podle minulého zákona a rentu oseknutou tehdy stropem nám valorizují polovinou, stejně jako třiceti a čtyřicetitisícové renty současných rentiérů odcházejících ze židlí na PP.
  24.01.2008 08:31 Petra Lhotáková
 
Jsem opravdu zvědavá na TY příspěvkáře, co se tu naváželi do předsedy NOS p. Štěpánka s tím, že o NOS není ani vidu ani slechu.
Zřejmě to nebude jen tím, že opravduusilovně pracují, na konkrétních věcech pro lepší policii pracují, tudíž jim nezbývá času na žabomyší války nejen s UBS, zviditelňování se na diskuzních fórech a jinde.
Petra Lhotáková
  24.01.2008 08:49 Pavel
 
pro Petru

Cituji : "Jsem opravdu zvědavá na TY příspěvkáře, co se tu naváželi do předsedy NOS p. Štěpánka s tím, že o NOS není ani vidu ani slechu"

No, Petro to je asi tak všechno co s tím odbory udělají.Škoda.Takové odbory jsou nám k ničemu,nebo ne?
  24.01.2008 09:12 !
 
pro Pavla

Vaši pesimistickou jistotu bych chtěl někdy také vlastnit a tento Váš názor bych taktéž přirovnal k "třídnímu nepříteli". Vy si tedy bojujte sám za sebe.....
  24.01.2008 12:09 Pavel
 
pro !
Pesimista nejsem ani náhodou,jsem pouze realista. A tento můj postoj k PČR si můžeš sám sobě doložit,pokud jsi v přímém výkonu a rok od roku přicházíš o další a další výhody.
  24.01.2008 22:28 !
 
pro Pavla
za to, že přicházíš o další a další výhody můžou také odbory? Za co ještě můžou? Je to hnusné, házet vše na druhé.
"voják se stará, voják má" to neznáš? Ono je ale výhodnější hodit vše na někoho jiného, třeba odbory...
  25.01.2008 07:05 Pavel
 
Pro !
Cituji: "za to, že přicházíš o další a další výhody můžou také odbory?"
To jsem nikdy neřekl,ale určitě mají na tomto stavu u PČR velký podíl. Podívej se na zdravotníky. Jejich odbory se zvedly a jaký byl Julínek?
"voják se stará,voják má"
jdi někam s takovým blábolem.Ty,jako pěšák se můžeš starat sebevíc,ale: 3 dny nepl.nemocenské nezměníš,zmrazení platu,degradaci,neplacení víkendů........................NEZMĚNÍŠ !!!!!!!!!!!!!!!!!!
  23.01.2008 20:46 To je síla
 
http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/7203839.stm

říkali že se jich sešlo cca 22500
a když jsem viděl ty platové tabulky a výhody, tak vážně uvažuju jako někteří tmavší spoluobčané o emigraci nebo alespoň o azylu, když to můžou dělat v UK Poláci, tak proč by to nemohl dělat Čech.
Tohle bychom měli tvrdě ukázat vládě, aby se vzpamatovala.
  23.01.2008 21:01 No to je síla,
 
to co mají v eurech, my máme v korunách.
  23.01.2008 21:29 pro No to je síla,
 
myslíš libry a roční příjmy?
  23.01.2008 20:27 Nespokojený Policista <nespokojenypolicista@seznam.cz>
 
Policisté v Anglii demonstrují za zvýšení platů v počtu několika tisíc příslušníků!!! Dnes o tom informovala TV Nova. Jsem zvědav, kdy už si konečně přestaneme nechat srát od modrých ptáků na hlavy!!!
  23.01.2008 20:30 Nakoukněte, jak se bojuje za svá práva
 
http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/7203839.stm