Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  29.04.2007 22:25 asdf
 
29.04.2007



Vážený pane Halberštáte,



k „podnětu k nápravě“, který jste mi zaslal v příloze Vašeho dopisu ze dne 9. března 2007 elektronickou cestou, Vám po detailním zhodnocení záležitosti, na kterou upozorňujete, sděluji následující.



Uvádíte, že dochází k nedodržování výhod vyplývajících pro příslušníky bezpečnostních sborů ze dnů, které jsou prohlášeny za státní svátky ČR a tudíž k porušování mezinárodní smlouvy – Evropské sociální charty. Tento nedostatek, jak uvádíte, si vysvětlujete systémovou chybou v programu SAP a EKIS.Ubezpečuji Vás o tom, že se nejedná o závadu v počítačovém systému, ale, jak z následujícího vyplyne, o Vaši nesprávnou interpretaci jak zmíněné mezinárodní smlouvy, tak právních předpisů týkajících se dané věci.Ustanovení části II čl. 2 bodu 2 Evropské sociální charty, jíž je Česká republika vázána, obsahuje závazek poskytovat placené volno v době veřejných svátků. Jedná se o obecný závazek, který z důvodu zabezpečení potřeb společnosti nemůže platit bezvýjimečně. Proto ustanovení článku 31 (v části III) uvádí, že „Práva a principy stanovené v části I, pokud jsou účinně realizována, a jejich účinné uplatňování podle části II nebudou podléhat jakýmkoli restrikcím nebo omezením, která nejsou specifikována v těchto částech, s výjimkou případů, kdy takováto omezení jsou stanovena zákonem a jsou v demokratické společnosti nezbytná na ochranu práv a svobod jiných nebo na ochranu veřejného zájmu, národní bezpečnosti, veřejného zdraví nebo morálky“.



Zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, nemá vlastní ustanovení o svátcích. V § 126 odst. 1 tohoto zákona se užívá pojmu dny pracovního klidu, který je upraven zákoníkem práce (zákon č. 262/2000 Sb.). Je proto možné konstatovat, že na základě analogického použití § 91 odst. 1 zákoníku práce, jsou i pro příslušníka dny pracovního klidu dny nepřetržitého odpočinku v týdnu a svátky. Odstavec 4 uvedeného ustanovení § 91 stanoví, že ve svátek může zaměstnavatel nařídit zaměstnanci výkon prací, které je možné zaměstnanci nařídit ve dnech nepřetržitého odpočinku v týdnu (jedná se o práce uvedené v 3. odstavci), práce v nepřetržitém provozu a práce potřebné při střežení objektů zaměstnavatele. Také ustanovení § 112 odst. 4 zákona č. 361/2003 Sb. předpokládá výkon služby ve svátek, když uvádí, že příslušníkovi, který nevykonával službu proto, že na jeho obvyklý den výkonu služby připadl svátek, se služební příjem nekrátí.



Z uvedeného vyplývá, že nařizování služby příslušníkům bezpečnostních sborů ve dnech, na něž připadl svátek, není v rozporu ani s Chartou, ani s vnitrostátní legislativou. Služba, jíž vykonávají příslušníci, je bez jakékoli pochybnosti činností spojenou s ochranou veřejného zájmu, bezpečnosti a zdraví osob, které má na mysli již cit.ustanovení Charty.

Ještě k Vašemu vyjádření, že příslušníci zařazení ve směnném provozu nemají z neznámých důvodů výhody, které plynou ze státních svátků. Příslušník, který zajišťuje nepřetržitý provoz nebo jiný provoz, který vyžaduje stálý výkon služby, a pro něhož je den, na který připadl svátek, obvyklým dnem služby, nemůže mít v tento den volno, protože to neumožňuje právě zajištění služby v uvedeném provozu. Svátek v tomto režimu služby proto nemá v zásadě žádný význam. Skutečně odsloužená doba se samozřejmě zahrnuje do fondu základní doby služby.



Jak ukazují zkušenosti z praxe, někteří příslušníci konající službu v nepřetržitém provozu se mylně domnívají, že připadne-li svátek na den, který pro ně podle předem stanoveného harmonogramu směn není dnem služby, mají právo si tento svátek nahradit volnem některý jiný den. Pramení to z již zmíněné hluboce zafixované představy, že těmi „pravými” dny služby jsou pondělí až pátek. Vycházejí také ze skutečnosti, že příslušníci, kteří nezabezpečují nepřetržitý provoz, mají nepřítomnost ve službě omluvenu a omluvená doba je jim započtena jako výkon služby. Považují to za nespravedlivé a někdy to dokonce vnímají tak, že jsou nuceni si tento svátek „nasluhovat”. To je samozřejmě mylný názor. Jedná se o stejnou situaci, jako když příslušníkovi s rovnoměrným rozvržením připadne svátek na sobotu nebo neděli.



Takže jediný rozdíl mezi příslušníkem, který vykonává službu v nepřetržitém provozu a příslušníkem, který takový provoz nezabezpečuje, spočívá v tom, že připadne-li svátek na den služby příslušník v nepřetržitém režimu služby ji musí odsloužit, kdežto ostatní příslušníci nikoli. To se může zdát jako nespravedlivé, ale ve Vašem dopisu není ani zmínka o tom, že na rozdíl od těchto ostatních příslušníků, je poskytován příslušníkům ve směnném režimu služby zvýšený základní tarif ve smyslu § 114 odst. 2 zákona o služebním poměru. Za dobu kalendářního roku tudíž bude příslušníkovi vyplacen přibližně jeden služební příjem navíc.



Vážený pane Halberštáte, v rámci snahy o dobrou komunikaci mezi vedením Ministerstva vnitra a odborovou organizací a dodržování pravidel slušnosti bych uvítal, kdyby tato komunikace nebyla vedena na základě jednoznačných soudů o „rozporu s mezinárodním právem“, výzev „k co nejrychlejší nápravě“, požadavků na „informaci o tom, kdo způsobil neomluvitelnou chybu“ a výhrůžek „obrácením se žalobou na soud“ v případě, že nezaujmu stanovisko k Vašemu dopisu.



Ještě k závěru Vašeho dopisu, kde uvádíte, že problémů vytvářejících nespokojenost s nespravedlivými pracovními podmínkami je více, bych Vás chtěl požádat o jejich konkretizaci. Pokud mi nesdělíte, o jaké „nespravedlnosti“ jde, nejen, že se k nim nemohu vyjádřit, ale žádám Vás, abyste se o nich nadále nezmiňoval . O aktuální připomínky, podněty a doporučení, týkající se zákona č.361/2003 Sb., stejně jako otázky související s připravovanou reformou Policie ČR, jsem mimochodem požádal pana Plechatého v dopise, jímž jej zvu na pravidelné jednání předsedů odborových svazů, které se koná 30. dubna t.r. Pozvánka byla zaslána právě jemu na základě informace, jíž telefonicky sdělil dne 18. dubna ředitelce kabinetu ministra Mgr. Viktorové, že on, tj.pan Plechatý, je prozatímním předsedou UBS. Vaši odpověď týkající se mé žádosti z 21. března o poskytnutí bližších kontaktních údajů statutárních zástupců Vaší odborové organizace oprávněných jednat jejím jménem, jsem dosud nedostal.





S pozdravem



MUDr. Mgr. Ivan Langer

ministr vnitra a ministr informatiky

.

Chlumec n. C. dne 25. dubna 2007

Vážený pane ministře Langere,



děkuji Vám za odpověď na můj dopis ze dne 9.3.2007, který jsem včera obdržel. Dovolil bych si také zpětně reagovat.



Já i moji kolegové z UBS bereme na vědomí Vaše stanovisko k problematice státních svátků u příslušníků bezpečnostních sborů. Shodujeme se s Vámi v tom, že existují profese, při kterých se musí vykonávat práce i ve státní svátek. S Vaším dalším stanoviskem však nesouhlasíme a jsme z pochopitelných důvodů odhodláni pokračovat v této věci zákonnými prostředky. Byl bych nerad, aby to bylo pochopeno jako nějaká výhružka, jak mi již Vámi bylo vytknuto. Chápejte to, prosím, jako doklad toho, že se nehodláme vzdát našeho přesvědčení v prosazování spravedlivých podmínek pro všechny příslušníky bezp. sborů a chceme využít veškerých prostředků, které nám jsou poskytovány v naší demokratické společnosti.



Kvůli tomu, že současně nastavený systém státních svátků u bezp. sborů nebude pravděpodobně do konce roku změněn (jak jsem pochopil z Vašeho stanoviska), bych Vás chtěl dále informovat, že ve výpočtech provedených za účelem zjištění reálných propadů u příslušníků bezp. sborů za rok 2007, které Vám jsou od začátku roku předkládány, nejsou zohledněny dny státních svátků, které musejí příslušníci ve směném provozu odpracovat. Pro rok 2007 se jedná právě pro tuto skupinu příslušníků o 75 odpracovaných hodin navíc. A to je důvod poklesu celkového služebního příjmu těchto příslušníků za rok 2007 oproti roku 2006. O této skutečnosti Vás raději informuji předem, abyste na ni byl ke konci roku 2007 připraven, pokud budete chtít dostát slibu, aby celkový služební příjem za rok 2007 neklesl u žádného příslušníka a naopak byl navýšen o Vámi zveřejňovaných 7,5 % oproti roku 2006.



Na společné schůzce dne 30.4.2007, kterou pořádáte, Vám bude předána Vámi požadovaná konkretizace problémů, které vytvářejí nespokojenost s nastavenými nespravedlivými pracovními podmínkami mezi příslušníky bezp. sborů (na které již bylo mnohokráte veřejně upozorňováno). Dále Vám budou postoupeny bližší kontaktní údaje statutárních zástupců naší odborové organizace, kteří jsou oprávněni jednat jejím jménem.





S pozdravem



Milan Halberštát

prozatímní místopředseda UBS
  28.01.2008 16:41 !
 
Karlo,
jistě jste milé krásné děvče s okouzlujícím potenciálem. Věnujte se tedy jiné diskuzi, třeba žena.cz. Zvedněte tedy především svůj zadek a kráčejte, mnohým zde ulevíte. Děkuji a nemíním se opakovat!
  28.01.2008 16:42 !
 
omluva, jsem se lehce přehmátnul... toto mělo být jinde...
  29.01.2008 12:36 mazec
 
Karlo,
jistě jsi krásná žena, navíc tvé duchaplné příspěvky nasvědčují tomu, že jsi i prudce inteligentní....chci tě!
  28.01.2008 16:36 Karla
 
F1 nono toho povyku, pro pravdu se člověk zlobí. Jen mě zajímá co jsi udělal pro to, aby se tedy zlepšila situace u PČR a proč měšťáci jsou v lepším světle . Jak jsi třeba podpořil kluky z UBS? Jestli Vás je tolik nespokojených tak zvedněte zadky a přestaňte kafrat u piva a pomožte jim. Jo F1 pálit si prsty toto bolí!
  28.01.2008 16:42 !
 
Karlo,
jistě jste milé krásné děvče s okouzlujícím potenciálem. Věnujte se tedy jiné diskuzi, třeba žena.cz. Zvedněte tedy především svůj zadek a kráčejte, mnohým zde ulevíte. Děkuji a nemíním se opakovat!
  29.01.2008 09:10 F1
 
V jakémže to lepším světle jsou ty Městské policie ? Nějak jsem tuto část nepochopil a snad to není pro mé, psychologem naměřené nízké IQ Raven 139 ( cca 2 % obyvatel ). Omlouvám se nechápu to světlo, to jako to v tunelu ?
  29.01.2008 12:36 mazec
 
Karlo,
jistě jsi krásná žena, navíc tvé duchaplné příspěvky nasvědčují tomu, že jsi i prudce inteligentní....chci tě!
  28.01.2008 16:17 Stam
 
Sloužil jsem u PČR deset roků, ke konci toku 2007 jsem tyto řady opustil. Můj kamarád se kterým jsem byl v policejní škole odešel od policie již v červnu 2007. Vzhledem k tomu, že podmínky ve firmě kam odešel se změnily, dal si žádost o znovu přijetí k PČR. Tato žádost mu byla zamítnuta, tak nevím, chcete dělat náborové reklamy a přitom skušené policisty nechcete opětovně přijmout, tak tomu nerozumím.
  28.01.2008 16:38 mazec
 
Stame,
to přeci není ani možný!!! Mluvíš o stejné firmě, nemáš v hlavě zmatek, nejsi po drogami nebo jinými omamnými látkami?? Víš, že tímto svým tvrzením rozbiješ plno argumentů zdejších přispěvatelů??....vtipkuji a děkuji Ti za Tvůj trefný příspěvek!!!
  28.01.2008 19:28 Karla
 
Pro pana Mazec: Někdo tady psal, že jich bylo jenom 6!!!!! Že bych měla zase pravdu!
  28.01.2008 19:57 muf
 
Karlo, to víš, že máš pravdu, bláznům se nemá odporovat!
  29.01.2008 04:56 jarda
 
A proč jsi tedy odešel ty, když se tak za PČR teď bereš?
  29.01.2008 12:37 mazec
 
Karlo,
jistě jsi krásná žena, navíc tvé duchaplné příspěvky nasvědčují tomu, že jsi i prudce inteligentní....chci tě!
  29.01.2008 16:23 Stam
 
Já jsem odešel, protože jsem už při práci nezavadil o normální lidi, mimo poškozených. Nějakou kariéru bych stejně ze střední školou již u PČR neudělal, když nás zamkli na tabulkách. Já se za firmu nebiji, Karlo jestli jsi si všimla, postup policie nechápu. Já nemám v úmyslu se k firmě vracet, tedy v nejbližší době. Možná za 3-4 roky bude situace jiná, proto jsem si nechal otevřené vrátka a nenechal jsem zničit moji osobní složku.
  28.01.2008 15:53 Lukyn
 
pro erg:
Spíš jsem začal uvažovat o AČR...(nerad bych šel z bláta do louže)
  28.01.2008 13:19 Je to jednoduché myšlení
 
Pokud by ten " jakýsi Karla " přemýšlel tím co má snad i v hlavě, tak by musel dojít k tomu, že z DOBRÝCH zaměstnání se jen tak neodchází. Již za minulého zák. o služ. poměru byl problém naplnit stavy u PČR na rozdíl od hasičů, kde se stálo " ve frontě " na volná místa po odchozích do důchodu. Platovou situaci jsem znal takovou, že běžný výjezdový hasič se stejnými léty praxe, byl zhruba nastejno, případně měl nějakou stokorunu více. Takže v tom to nebylo.

Tedy v čem to je, že personální stav u hasičů není ani dnes problém a u Policie ČR je to již téměř na poplach bijící stav se 6.822 volnými místy a další odcházejí. Proč tak utíkají z tohodlen DOBRÉHO zaměstnání - služby policisté a u hasičů to ve stejném stylu není. Proč takhlen houfně opouštějí policisté, tak " dobře zajištěné místečko do důchodu ". Logicky přeci vyplývá, že u dobrého zaměstnání, " zajištěného až do důchodového věku 65 let zůstanu a nebudu vyhledávat problémy v určité nejistotě v novém zaměstnání civilu, kde začínám od " píky " a vždyť již mám po tolika letech i nějakou tu pozici u Policie ČR, dy jsem zařazen v solidní platovém stupni. Mám známého hasiče-profi ( velitel zásahu ), který zná " kapánek podstatu " policejní práce ( ne z televize, ne z novin, ne z hloupého nazírání neinformovaného ) a jeho názory jsou jasné. Nechtěl by tuhle naší policejní práci dělat. A proč ? Neboť ví, že to není o ježdění s autem se zeleným pruhem......

Naivní jakýsi Karla tohle stejně nepochopí, neboť jeho obzor je zatraceně nicotný.

PROČ TEDY TI POLICISTÉ STÁLE ODCHÁZEJÍ Z TAKOVÝCH SUPER STÁTNÍCH MÍST se zajištěním do důchodu a vydávají se do " nejistot v civilu " ?????????
  28.01.2008 14:56 Pavel
 
Výtečně napsané,až je to škoda psát pro nějakého Karla. To by byl článek na ten jejich nábor,jak vyšitej
  28.01.2008 15:19 t
 
A 5000,-Kč za nábor..to je dobrej kšeft že? To policie neví co s penězma. Za každýho trotla co ukecá, dostane 5000,-Kč...tedy samozřejmě za nastoupivšího...to ještě neznamená, vzhledem k nízkým nárokům, že to nebude trotl. Takže opět náborové akce...žádný výběr. To to bude vypadat.
  28.01.2008 12:53 Pavel
 
Tak,už je to tady.Co tomu říkáte kolegové.Za 22 melounů je to docela propadák.

http://www.nabor.policie.cz/
  28.01.2008 14:11 Myšpulín
 
No doufám, že celá kampaň za 22 MKč není tento web, ten je tak za 22 Kkč :-))
  28.01.2008 18:32 ???
 
http://www.novinky.cz/clanek/131812-polovina-zajemcu-o-praci-u-p olicie-neprojde-psychotesty.html
  28.01.2008 08:43 Lukyn
 
Ja jsem hasič a jsem na to hrdý,ale nejsem hrdý na to,že mě degradovali a dost razantně snížili plat.Měsíčně se nedostanu přes 17000 čistého!!!A to je to,oč tu běží...mimochodem,nejsem žádný novic a pár lidí jsem už taky z auta vytáhnul.
  28.01.2008 09:40 Karla
 
Tak tohle je smutné. Vaší práce si fakt vážím.
  28.01.2008 15:22 erg
 
To je špatný. Doporučuju jít k policii..a abys nemusel nic moc dělat a měl důstojnickou hodnost, větší peníze než o kterých hovoříš - stačí na okresní ředitelství na OIKT dělat třeba u spojařů anebo u počítačů.Nemusíš nic programovat.Děláš jen údržbu PC a jejich odvoz na opravu.
  28.01.2008 07:37 Karla
 
Jo jo, běžte do c a voni vám zdaněj rentu a budete zase čučet na drát. Jo takový hasiči, to jsou machři, na vlastní oči jsem vyděl jak vystříhali chlapa z auťáku a poskytli první pomoc a četník přijel po hodince to jenom sepsat. A hasiči přeci nekňučej jako vy!!!!!
  28.01.2008 08:19 rrr
 
Napsal jsi slovo vydět s tvrdým y, ono se to ty češtináři píše s měkkým jako vidět. Tebe by s tvoji češtinou nevzali ani na svačináře, poněvadž i to bys určitě posral.
  28.01.2008 08:23 ???
 
Nebude to asi tím ty troubo,že nejsou lidi u policie,když přijel až za hodinu? V Praze se čeká na nehodovku 3-4 hodiny a bude asi hůř.
  28.01.2008 08:39 Karla
 
Tak přeci se někdo chytnul pravopisu, už jsem doufal že to projde bez povšimnutí. Bystrý ten rrr.
  28.01.2008 08:50 mazec
 
Karlo,
nechytnul, ale chytil by tě za prdel a hodil přímo do přímého výkonu. Čuměl bys na drát, o tom nepochybuju a možná by ses radší "vyděl" zpět v civilu.
  28.01.2008 09:06 Pavel
 
Hele,ty "informovanej" civile! A řekl ti ten tvůj zdroj z náborové kampaně "najdi si svého hlupáka",že kdyby nebylo SPJ a PMJ,tak můžou nehodovku v Praze zavřít? Kolegové z těchto jednotek,tam jezdí,jako řidiči čím dál častěji.
  28.01.2008 09:44 Karla
 
Pan Mazec a Pavel - jednoduché, tak se na to vyflákněte, když to je takovej nápor.
  28.01.2008 10:14 pro Karla
 
ty se vyflákni na ty kecy, když o této práci víš h....
  28.01.2008 12:12 Pavel
 
Pro Karla

Neměj o nás strach.Ty odchody od policie stále pokračují (- 6822 míst).Už je takový podstav,že vezmou snad i tebe. Potom se můžeš "válet" s tím zbytkem,co tady ještě zůstane.
  28.01.2008 13:13 pro Karla od rrr
 
Já bystrý nejsem, ale ty jsi úplně blbej, aspoň co se týče gramatiky.Ale asi i jinak nebudeš nic moc.
  28.01.2008 13:55 F1
 
- voni, vyděj - to mě stačí
A co o těch poldících, kromě toho, že " jen sepisují " ví víc tenhle Karla. Možná ještě ví, že jezdí policejním autem, že pijou občas na benzinkách kafe atd. Ví také kolik poldů přišlo o život od roku 1989 rukou pachatele, při plnění služebních povinností ?

- ví o zastřeleném kolegovi z cizinecké policie skupinou pachatelů připravujících se loupež, které vyrušil.
- ví o pachatelem zastřelených 2 policistech ČR, kolezích v Praze v tramvaji
- ví o zastřelených 2 policistech ČR, kolezích v rodinném domě v Protivíně a postřeleném kriminalistovi
- ví o usmrceném policistovi ČR, kolegovi v pražském metru
- ví o zastřeleném kolegovi při pronásledování jugoslávce ( Hanuša
- ví o zastřeleném policistovi ČR, kriminalistovi v Praze při zákroku v bytě
- ví o dalších mrtvých policistech ve službě usmrcených pachatelem včetně dopravních policistů úmyslně sražených při kontrolách na silnici
- ví o dalších nebezpečných situacích, které naštěstí neskončily pro někoho z nás špatně

Co si nás bere do držky a znevažuje takový pitomec, který ví úplné prd o policejní práci.

Vede MV ČR nebo PP nějaké statistiky násilných úmrtí policistů - dejme tomu od " nové éry " Policie ČR ?
  28.01.2008 07:32 hh
 
Karlo ty jsi p...
  27.01.2008 23:42 kk
 
Samozřejmě ..to bylo pro KARLA, neboj se pracovat!!