Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  20.03.2008 11:12 A tak to je
 
Je to legrace

Nedá mi to a po delší době reaguji na této části DF. Vážený pane ministře, rok se sešel s rokem a je čas bilancovat co nám přinesl. Opravdu nevím co si mám myslet o destruktivní politice, které je vedena vůči policii a jaký je její důvod. Věřte, že se často zamýšlím na tím, kam policie spěje a jaký to má účel. Vaše vize o moderním a fungujícím policejním sboru se mi rozplývá před očima a nemohu najít v sobě tu pozitivní motivaci k další práci u této spol. s r.o. Váš tolik proklamovaný projekt P-1000, na kterém tolik stavíte, se stává potěmkinskou vesnicí, neboť na vlastní oči jsem se o tom na několika útvarech přesvědčil. Jak se stalo módou, rekonstruují se vstupy do budov OŘ s tvz. recepcí, krásnou čekárnou, pánem v kravatě a plazmovou televizí, ale stačí vystoupat po schodech o patro výš a zde se občan, který před tím seděl v pohádkové čekárně, setkává s realitou, kdy je vyšetřovatelem uveden do špinavé kanceláře a poté je třeba případně převezen k provedení nějakého úkonu orezlou Felicií s třista tisíci najetými kilometry. Chápu, že někde se začít musí, ale vchody s novou recepcí mohly počkat, když už to vydrželo taková léta, a místo toho vynaložené peníze investovat do prostředků, které poslouží zejména pro boj s kriminalitou. Na co je mi přepychová čekárna, kterou občan stejně neocení, protože policii navštěvuje stejně většinou kvůli nepříjemným věcem, když bych raději ocenil jako kriminalista sl. mobilní telefon, víc aut, počítač alespoň s Win XP a další prostředky, které mi usnadní každodenní práci v boji se zločinem. Nehledě na to, že je lepší, než sflikovat několik recepcí, tj. kombinovat nové se starým, opravit jednu budovu pořádně než vytvořit dvacet potěmkinových vesnic. Nízká objasněnost nikoho nezajímá, ale hlavně že se slavnostně otevírají potěmkinovy recepce. Je to asi rok, co jsem se vás ptal, co hodláte učinit pro policisty s 10 – 15 odslouženými léty a jak nás budete motivovat k další službě. Nestalo se vůbec nic a tak nás většina v přechodném období odejde a zůstanou zde policejní důchodci, mladí začínající a generační vakuum. Přemlouvat nás abychom zůstali, že to bude lepší, je trochu málo, zdá se mi. To zde poslouchám již více než deset let a ono je to pořád více méně stejné. To můžete jedině tvrdit těm mladým, ti vám to budou tak první dva tři roky věřit. Jinak jsem se ještě pořád nedověděl, jak si představujete moderní a fungující policejní sbor. Když mě přesvědčíte, dám vám ještě rok, ale už teď sháním novou práci, tak nevím jestli to stihnete.


Dobrý den, děkuji za Váš podnět. Vím že zanedbanost policejních služeben i vybavení je skutečně obrovská. A právě proto jsem odstartoval projekt P1000, který má tuto vnitřní zadluženost policie v příštích letech odstranit. Jen v roce 2006 bylo investováno více jak 600.mil.Kč nejen do úprav služeben, ale i jejich vybavení (připojení na internet – z 9,5% na téměř 100%, počítače, tiskárny, digitální fotoaparáty, …). Podobná částka to byla v loňském roce. Na mnoha místech se kromě budování recepcí opravují i prostory pro policisty. V letošním roce nakoupíme prvních 700 nových aut z plánovaných 3000 za 1,5 miliardy. Jak jsem zde již mnohokrát uvedl, celkové investice dosáhnou cca 3,6 miliardy a za poslední roky (ne-li vůbec) jsou to největší investice, co policie pamatuje. Bohužel to, co bylo zanedbáváno desítky let, nelze přivést k dokonalosti během jednoho roku.
Generační obměna, kterou policie v současné době vlivem nastavení nového služebního zákona prochází, má mj. i ten pozitivní efekt, že policisté, kteří sloužili 25, 30 let a více, již neměli v mnoha případech policii čím obohatit, často nesplňovali potřebné vzdělání, uvolnili svá místa mladším, kteří mají vůli měnit zaběhnuté praktiky, dát policii novou tvář. To slibuje řadě policistům, které právě zmiňujete (10 – 15 let služby) kariérní růst, nastoupit na tato uvolněná místa a realizovat své představy. To je velmi důležitý prvek motivace, po které voláte.
Jinak pokud se zmiňujete o destruktivní politice, buďte prosím, konkrétní, kterými svými kroky tak mám činit, abych i já mohl konkrétně reagovat.
Pokud píšete, že jste se ještě nedozvěděl, jak si představuji moderní a fungující policejní sbor, již z této odpovědi mnohé vyplývá – sbor policistů motivovaných pracovat na sobě a profesionálně odvádět svou práci, sbor s dobrými pracovními podmínkami (finančními i pokud jde o vybavení), sbor, který má jasně definováno, co má dělat a umí to dělat, sbor, pro který je služba občanům na prvním místě a tak bych mohl pokračovat přesně v duchu zásad reformy Policie ČR, se kterou máte stále možnost seznámit se na intranetu, ale i v mnoha mým reakcích na tomto webu. A vydržte. Není to lehká doba, ale jsem si jist, že oproti stojaté minulosti se potřebné věci začaly hýbat, a to správným směrem. Nejde to ale ze dne na den, chce to trpělivost. S pozdravem, Ivan Langer

http://www.novinky.cz/clanek/135753-nove-policejni-sluzebny-audi t-odhalil-obrovske-plytvani.html

A tak je to všude ..... asi selhání jednotlivce...... Místo pomáhat a chránit, bych navrhoval: "Napakuj se a uteč."
  28.01.2008 21:16 Luboš
 
pro Jardu

Ano tento kolega byl k 01.01.2008 ustanoven jako vedoucí skupiny.
  29.01.2008 07:59 Jarda <jarda1019@seznam.cz>
 
Moc Ti děkuji. Toto mě asi čeká také, ale pořád nevim jak se zachovat, zda včas utécs, nebo si hrát na hrdinu a čekat jak to dopadne!!!!!!!!
  28.01.2008 19:49 ALI
 
Luboši nevím co je ta KMENOVÁ KNIHA. Dělám u VSČR a tam nic takového nemáme díky za více informací
  28.01.2008 21:10 Luboš
 
Jestliže jsi ve služebním poměru, každý rok musíte podepisovat pro kmenovou knihu roční příjem, který se eviduje pro potřebu výpočtu starobního důchodu. Možná je jiné označení tohoto odboru u VSČR, popřípadě máte jiný systém evidence ročních příjmů pro důchod.
  31.01.2008 15:20 Motejl
 
u nás (PČR) už se to jmenuje "sociální odbor"
  28.01.2008 19:29 Flopík
 
Karla má v něčem pravdu!
  28.01.2008 19:02 ALI
 
Ahoj lidi !
Mám prosbu co se týče výsluhy. Mám odmakáno 9 let/2 měsíce. Vykonal jsem náhradní vojenskou službu u železničního vojska v délce 5. měsíců. Nevím jestli se mi tato náhradní vojenská služba započítává do doby služby.
Mohu odejít 31.7.2008 nebo až 31.12.2008. Tak abych měl výsluhu po 10.letech služby. Moc díky.
Moc díky za radu.
  28.01.2008 19:11 Luboš
 
Mám za to, že zákl. voj. sl. se do těchto 10-ti let započítávala, radši si ale zavolej na kmenovou knihu tam ti to řeknou přesně.
  28.01.2008 20:32 aa
 
jdeš podle starého a tímpádem se ti započítává i voj. služba..dle mého názoru
  28.01.2008 20:35 ali
 
Rozumím. Ale jde mi o to, že náhradní vojenská služba není základní. Ikdyž proběhla jako základní přijímač,přísaha atd... akorát 5 metrů
  28.01.2008 23:42 To v pohodě zjistíš
 
Cinkni si na kmenovku, finanční či personální - tam Ti to poví. Podle mě Ti tu vojnu započítají a půjdeš v pohodě podle starého zákona.
  29.01.2008 00:46 M
 
31.12.2006 přestal platit starý zákon (186). V novém (361) je přechodné období (do konce roku 2009), kde můžeš odejít s výsluhou po 10 letech služby. Ale už se do toho nezapočítává vojenská služba v jakékoli formě, ale jen odsloužená doba. Takže počítej s delší variantou Tvého odchodu.
  29.01.2008 04:53 jarda
 
Tak vidíš, tady fundovanou radu nehledej. Co policajt, to jiná informace, bohužel. Musíš to hold zkusit u lidí, kteří toto mají v popisu práce, i když, jak jsem se opakovaně přesvědčil, třeba pracovnice personálky v Praze vědí ještě větší prd, než běžní policisté.
  28.01.2008 18:53 Danto <danto2004@seznam.cz>
 
chtěl bych se zeptat co je to za karierní řád,když bych chtěl přejít na lepší místo, ale protože mám 4 třídu tak do 6. nemůžu to je pecka vzhůru ke karieře
  28.01.2008 19:53 Lukyn
 
U nás na stanici HZS slouží kluci,kteří tam jsou už přes 15 let a jsou ve 3 plat.třídě.Tomu se říká karierní postup...
  29.01.2008 00:51 M
 
Jo, to je tak hezky nastavený. Dnes se berou lidi z civilu na místa v 6. třídě, protože se nemohou obsadit policisty, kteří po 15 letech služby mají 4. třídu. To jsou bohužel paradoxy skvělého nového zákona.
  28.01.2008 18:51 Luboš
 
dík za informaci, aspoň si můžeme udělat představu jak funguje v naší zemi právní systém tvořený neustálými výjimkami. Měl jsem za to, že v nové zákoně o služebním poměru přískušníků bude zahrnuto opravdu vše co se týká veškerých náležitostí a opak je pravdou (viz. nějaká vyjímka o započtení rozhodných dob do výsluhových nároků apd). Vůbec nezávidím kolegům z cizinecké, kterých se to týká zrovna těď, kdy proběhla reorganizace ciziny.
  28.01.2008 18:50 UK
 
Každý druhý uchazeč o práci u české policie neprojde vstupními psychotesty, 30 až 40 procent zájemců zase nezvládne zdravotní prohlídky. Tuto informaci v pondělí přinesl policejní prezident Oldřich Martinů, když novinářům sděloval aktuální početní stavy v policii a představoval novu náborovou kampaň za 22 miliónů korun. Podle Martinů je z těch, kteří se na místo policisty hlásí, nakonec úspěšně přijato zhruba 60 až 65 procent uchazečů.
zdroj: Novinky

Vážně tomu nerozumím a prosím o vysvětlení pokud jsem něco přehlédl nebo něčemu neporozuměl, jelikož:
I. pokud začne 100% uchazačů na psycho a projde každý druhý (pro ostatní je to konečná) dostáváme se na 50% původních uchazečů, kteří jdou na zdravotní, kde skončí (budu brát příznivější číslo) 30%, z toho vyplývá, že 35 % uchazečů projde psycho a zdravotní.
II. pokud začínám zdravotním, tak výsledek je stejný tzn. 35%

Závěr je jediný(pokud je pravda výše uvedené číslo 60-65% přijatých): k PČR jsou přijati lidé, kteří úspěšně neprošli psycho nebo zdravotní, případně obojím.

Pokud se ve svých úvahách, založených na vyjádřeních O. Martinů a tlumočených na Novinkách, fatálně pletu, prosím o korektní opravu.
  28.01.2008 19:02 Luboš
 
velmi dobře kolego, jeden konkrétní poznatek ode mne, když se předloni hlásil známého syn k policii vyhořel konkrétně na tělesné, a to v klikách. Samozřejmě jsem mu poradil aby se nespoléhal na stanovený počet kliků (myslím 24 minimum), protože nebude vědět, které mu budou počítat. Udělal 29, 6 mu jich nepočítali a o jeden neprošel. Celkem se jich tělesné zůčastnilo 38 a udělalo 6.
  28.01.2008 19:24 Lukyn
 
pro luboše:
známýho syn na tom asi není moc dobře fyzicky,když neudělá ani 24 kliků.Já jich bez problémů zvládnu 50.Možná by se měli začít dávat příplatky za fyzickou zdatnost,a to jak u PČR,tak i u HZS.Pak by se možná ti,co uvažují o nástupu k nějaké složce,trochu více snažili a začli cvičit předtím,než dělají fyzické testy(které jsou dle mého názoru velmi lehké)...
  28.01.2008 23:40 Je to hrůza
 
Za nás byli přijati možná 3 chlapi z 20 (kteří prošli sítem fyzické, psycho, zdravotní). Dneska už berou skoro každého. Nedávno jsem viděl pár nováčků a musím říct - to tedy bude reprezentace PČR!!! Škoda jen, že se o celé situaci v PČR nemluví v médiích.
  29.01.2008 04:50 jarda
 
Rád bych ti oponoval. Tím procentem přijatých měl Martinů na mysli lidi, kteří skutečně nastoupí, a to z těch, kteří úspěšně splní veškerá kritéria. Takže základ, tedy 100 %, v tomto případě je počet lidí, kteří splnili psycho, zdravotnické a fyzické. Musíš odečíst lidi, kteří si to po úspěšném splnění těchto kritérií rozmyslí, protože jim někdo někde nabídne více či najdou pohodlnější zaměstnání. Takže z celkového počtu uchazečů je to procento mnohem mnohem nižší, odhaduji, že pravda bude někde kolem 35 %. A vědu v tom žádnou nehledej.
  29.01.2008 12:53 UK
 
Pro jardu

Naprostou pravdu by jsi měl, pokud by dotyčný řekl, že je nakonec přijato 60 až 65 procent uchazečů, kteří úspěšně prošli výběrovým řízením. Ale on řekl, že je úspěšně přijato cca 60 až 65 procent uchazečů. A podle mě je uchazeč ten, kdo si podá žádost a vstupuje do výběrového řízení.
Takže si trvám prozatím na svém a nikdo z Vás mi zatím nevyvrátil můj závěr. Samozřejmě za předpokladu, že nedošlo, ke zkreslení výroků pana Martinů (zkopírováno z Novinek).

Na závěr jenom dovětek k Tvému úsudku, dle Tebe tedy: 100 % lidí splní veškerá kritéria, jsou to tedy ti, kteří chtějí pomáhat a chránit, avšak do doby nástupu si to rozmyslí cca 35-40% (tzn. 60-65% je přijato). Což je trochu více nelichotivé, jak pro ty lidi tak pro PČR. Tvůj távěr musím naprosto odmítnout.
  28.01.2008 18:49 Taky dobré
 
1.Práce která má smysl a pomáhá celé společnosti. To jsem si myslel když jsem nastupoval. Po 10letech jsem onen ten smysl ještě nenašel a asi ani nenajdu. Co se týče společnosti..... hm. pomáhá jí ale ona si toho neváží a dává vám to pěkně najevo.

2.Jediné co je garantované je plat který dostanete 15tého v měsíci. Kariérní postup zajištěn není a nebude. Sám mám vysokou školu a nemám šanci se někam dostat.

3.Ano, uplatníte své vzdělání. To co se naučíte na základní škole budete používat.... číst, psát, počítat.... jinak potom nevím, jak by např.nově nastupující vyšetřovatelé z civilu uplatnili své vzdělání při práci u policie, když se jedná o zemědělce, učitele, studenty vysokých hotelových škol....

4.No tak zde není co dodat snad jen plat, jehož reálná hodnota mi už druhý rok klesla.

5.Nějak tam není uvedeno po jak dlouhé době.....

6.Policie má řadu sportovních zařízení.... hehe za těch 10let jsem nenavštívil ani jedno. S tím rozvojem to pravda je.... o své volno a za své peníze. Např.výcvik u policie není. Jediné co se cvičí je PJ. Minulý rok jsem vystřílel 100nábojů.

7.6 týdnů dovolené, ale včetně sobot a nedělí. Vše a víc ještě ale napracujete o 150hodin zdarma.

8.dostanete možná osobní příplatek za jehož částku si tak koupíte jiné ponožky, protože ty so nafasujete se nedají nosit.

9.Nikde nemáte jistotu, že než dosáhnete dle zákona na výsluhu jí zruší nebo ještě posunou. Stačí se podívat na nový zákon.

10.propracovaný systém......to co dostanete jinde ve větší firmě.

Doplní to,ještě někdo?
  28.01.2008 17:36 klobása
 
Karla je obyčejný KOKOT !!!
  28.01.2008 17:57 Lukyn
 
Tady má každý nárok na svůj názor,tak přestaň urážet.Je to fakt trapný...
  28.01.2008 22:19 klobása
 
Neurážím, pouze konstatuji...
  29.01.2008 07:42 Karla
 
Klobáso ty jsi posera, ještě si trochu postěžuj, ale jediný co vím, tak se bojíš odejít od PČR, protože by jsi neměl ani na chleba hrdino!!!!
  29.01.2008 12:35 mazec
 
Karlo,
jistě jsi krásná žena, navíc tvé duchaplné příspěvky nasvědčují tomu, že jsi i prudce inteligentní....chci tě!
  28.01.2008 17:13 Luboš
 
Luboš

Vážený pane předsedo nevím na základě čeho se dá usuzovat, že nebude podepsán nebo vydán předpis, kterým by měl být nově stanoven výčet útvarů StB s kontrarozvědným zaměřením pro účely lustračního zákona a zápočtu dob do doby rozhodné pro výsluhový příspěvěk, když jeden můj kolega obdržel v minulém týdnu nové lustrační osvědčení s výsledkem (pozitivní) a naopak druhý kolega s výsledkem negativním. V prvním případě se jedná o kolegu, který před rokem 1990 sloužil na OPK a druhý kolega před rokem 1990 sloužil na rotě PS. Dle zákona o zpřístupnění svazků vzniklých činností bývalé StB byly do bezpečnostních složek bývalé StB zahruty i Správa pasů a víz pod kterou spadaly všechny OPK z čehož vyplývá pozitivní lustrace v případě mého prvního kolegy. V případě druhého kolegy tomu tak není neboť útvary PS nikdy nespadaly pod SNB. Dle mých informací existuje prý vyjímka MV, která umožňuje služební poměr některých policistů. Otázka je, jak dlouho? Nebýt těchto lustrací nikdo by se nedověděl o těchto praktikách až do doby ukončení služebního poměru, kde by nebyly započteny některé doby rozhodné pro výsluhové nároky, se kterými celá řada déle sloužících kolegů počítala. A navíc co teď, když v případě zjištění pozitivní lustrace je ze zákona zaměstnavatel ukončit se zaměstnancem poměr nejpozději ve lhůtě do 15 dnů nebo dohodou.
  28.01.2008 17:39 degradovaný
 
Kolego pleteš se v tom směru, že Správa pasů a víz neměla nic společného s OPK. Ano tehdejší zaměstnanci (po revoluci či jak to nazvat) byli odejiti z tebou uvedených důvodů (spadali pod StB). Jinak se vším 100% souhlas.
  28.01.2008 18:49 Jarda <jarda1019@seznam.cz>
 
Můžeš prosím napsat, zda první kolega měl příplatek za vedení nebo ne. Předem děkuji.
  29.01.2008 11:21 Z.
 
Ohledně výsluhových nároků chci jen dodat, že začátkem roku policisté dostávají zápočtový list, který je rozdělen na služba před rokem 93 a po roce 93. Pokud je všude + tak se započítává všechno i pokud sloužil u StB. Toto umožňuje tvz. Grulichova vyjímka, kterou chtěl pan ministr zrušit. Tato vyjímka umožňuje i to, že tito policisté mají negativní lustrační osvědčení. Jakmile odejdou do civilu už ho mají pozitivní.