Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  08.02.2006 08:45 Dušan Popelka
 
Vidět to z té druhé strany
Začínám vaší myšlenkou paní Anno - Jinak to člověk vidí zhora a jinak z opačné strany. A jsem si jist, že ze strany lékárníků se nedívá nikdo. Stačí, aby jen někdo prohlásil, že se přiživují na nemocných a lidi mají hned svůj názor a začnou je odsuzovat aniž by se nad tím zamysleli.
Je to typická česká vlastnost. Pokud tlučou člověka na ulici, tak jsou všichni slepí, hluší, ale jakmile má někdo více než druhý, tak by se bili do krve jen aby ten druhý měl méně.

Kdo má alespoň trochu představu o obchodě ví, že marže (marže, ne zisk) 30% není neobvyklá a patří zcela do běžného průměru. Kdo má alespoň trochu přehled o problému ví, že obchodní přirážka 30% na léky je společná pro lékárnu a distributora léčiv, tj ne pouze pro lékárnu je plných 30%. Při čtení názoru jednoho pána v MFDnes, který se rozčiloval nad tou zlodějinou, jsem se trpce pousmál zvláště v pasáži, kde psal, že zelinář má doporučenou marži 10-20%. S úctou k jakémukoliv slušnému zaměstnání mi to připadá směšné. Chcete, aby měli lékárníci marže 10-20% jako zelináři? Jak může někdo porovnávat lékárníka se zelinářem, který potřebuje pouze dodávku, sklep a umět počítat. Marže 30% je moc? Není, je zcela přiměřená k požadavkům, které jsou na ně kladeny. Uvědomuje se vůbec někdo, že tito lide studují univerzitu, aby mohli vydávat léky. Studují 5 let obory z farmacie, biologie, chemie, lékařství. A to samozřejmě má důvod, protože tito lidé suplují několik profesí a to co dělají nese sebou značnou zodpovědnost. K jejich práci, to co ostatní nevidí, patří např. – musí kontrolovat léky a nesmí vydat léky, které nelze kombinovat (určitá kombinace léku jinak bezproblémových může způsobit vážné problémy), správně znát dávkování a při pochybnostech o špatně napsaném dávkování lékařem tohoto lékaře kontaktovat, při špatném vydání musí zajistit na vlastní náklady okamžitou nápravu (tj. okamžitě přes doktora kontaktovat pacienta a správný lék mu neprodleně doručit), pokud se přestane vyrábět nějaký lék musí pacientovi nabídnout stejně kvalitní alternativu a oznámit to lékaři, musí luštit ty šílené škrabopisy doktorů na receptech a použít vlastních znalostí ke správné identifikaci léku a dávkování. Při tom se musejí stále vzdělávat o nových lécích a absolvovat atestace. A za každou chybu v lécích, kterou doktor způsobí a oni ji přehlédnou jsou zodpovědní (i trestně) lékárníci, protože nám je vydali.
Nikdo si neuvědomí, že veškeré ty regály s léky, přípravky, jaké dávkování k čemu s čím, kdy se může brát, oni mají v hlavě. Ukážete jim lék a oni vám řeknou do jaké skupiny léku patří, v jakém dávkování po kolika se vyrábí, v jakém stavu (pilulky, tobolky, čípky, mast..), na co to je lék, kdy a jak často se bere, jak dlouho působí, s čím se nesmí brát dohromady, vedlejší účinky, kdo to vyrábí, jaký podobný lék jako alternativa k tomu existuje.
Pokud lékárník pracuje v nemocnici, tak se podílí i na výzkumech např. působení léků na rakovinu a jejich vyhodnocení.

Jsou to vzdělaní lidé a mají zcela zodpovědnou práci. A co my? Doktoři se na ně dívají skrz prsty a odmítají se s nimi bavit, když něco špatně předepíší. Oni totiž jsou doktoři mistři světa a nebude je poučovat o lécích a dávkováních nějaký prodavač léků. V zahraničí dokonce lékárníci chodí při vizitě s doktory a konzultují nasazování léku při léčbě. Ono přeci jen doktor nemá šanci znát vše kolem léků, stále doplňovat informace o nových poznatcích a vývoji. Tady se to také zkoušelo, bez úspěchů, ano mistři světa znají všechno nejlépe a spíše si dělali z lékárníků srandu než je brali vážně. Tož doktoři a co obyčejný člověk? Ten je ještě horší. Kde jaký hejhula nadává ubohé lékárnici za tárou, že je sprostá zlodějka, div že děvče nepláče. Neviděl jsem, že by někdo nadával prodavačce v zelenině, že má drahou papriku, ale chlapa, který má zaplatit 50 korun za lék proti nadýmání způsobené interakcí s lékem na rakovinu, který stojí 2500 kč a je hrazen zcela pojišťovnou, to jsem viděl. Lidé si kupují stupidní přípravky na hubnutí za stovky korun a ani neceknou, ale jakmile mají zaplatit za lék, tak řvou jak podsvinče. Ale oni se musí stále usmívat, snášet nadávky a ani nepípnout, dokola vysvětlovat starým lidem co a jak, stýkat se s pacienty kteří se usmívají a přitom vědí, že ten lék který dostávají jim prodlouží život maximálně o pár měsíců, stýkají se s idioty diagnózou potvrzené, i s hulváty a idioty, co se pokládají za normální lidi. A to všechno jenom, aby mohli vydávat léky.

Uvědomuje si vůbec někdo, že lékárna je první a poslední instance, která nás chrání před tím, aby nám doktor nenamíchal přepsáním se smrtící kombinaci špatných léků či přehnal dávkování? Nikdo jsou to jen obyčejní prodavači. Zkuste se zeptat kolikrát volají doktorům za den, aby opravili nesrovnalost na receptu, teprve pak si uvědomíte, že dělají mnohé více nežli si každý z nás myslí.

A to že je lékáren moc? Trafika či benzínky jsou na každém rohu a nemyslím si, že to jsou boháči a příživníci (mimochodem marže na benzínkách vám nevadí, to jste asi přehlédla záměr pana Ratha obejít lékárny a převést prodej léků na benzínky a lékaře).
Lékárny jsou prostě taženy spotřebou léků, která je u nás na osobu enormní, ale hlavně prodejem doplňkového zboží jako potravinové doplňky, vitamíny, čaje, zdravotnické potřeby, za které neváhají češi bezhlavě utrácet tisíce, podle toho, na co zrovna běžela reklama v televizi.
Paříme mezi nejtlustější národy v Evropě, zanedbáváme vlastní zdraví, kouříme, vypijíme si prvenství ve spotřebě piva a to vše řešíme „zázračnými“ léky. Kolik léku je použito na nemoci z vlastní pohodlnosti a lenosti a kolik na nemoci, které neovlivníme.
Znám člověka, který má silnou nadváhu, kašle na životosprávu a cpe se léky na všechno možné (tlak, klouby..), které platíme my, protože ho to možná zachrání. Ten člověk ve stáru bude odkázán na cizí pomoc a hromadu dalších léků, které zaplatíme my. Proč nejsou léky, které jsou způsobeny nezodpovědností člověka placeny z jeho peněz. Proč člověk, který o sebe dbá platí na toho kdo užírá peníze, které by se dali použít pro někoho, kdo je opravdu potřebuje na léčení. Proč pokud o sebe dbám nemám výhodu z toho, že nezatěžuji zdravotní systém oproti tomu, kdo z vlastní lenosti a ignorance tento systém vysává.
Toho člověka, co na všechno kašle by to mělo něco stát, když ne úsilí a snahu, tak peníze. Můj učitel tělovýchovy vždy opakoval, že nejnevděčnější investice je do vlastního těla. Musíš o ní pečovat celý život, jinak ztratíš vše, co jsi již do ní vložil. Jenže komu by se chtělo, že?

Všichni křičí na lékárníky, ale nikoho nezajímá proč jsou na desítky léku předepsané úhrady pojišťovnou 3 kč. Celým systémem od doktora, přes lékárnu do pojišťovny jde pitomý recept aby se uhradili 3 kč. To, že tento proces stojí desetkrát tolik nikoho nezajímá. Proč si ty 3 kč úhrady nezruší a neuhradí je pacient, kterého to nezabije? Proč nikoho nezajímá, že každý 4-tý pacient jde do k doktorovi, aby si nechal předepsat paralen či kapky, protože jsou na předpis levnější. Ztrácí čas pacient, doktor. Za návštěvu u doktora zaplatí pojišťovna více nežli stojí paralen a kapky dohromady. Proč nikoho nezajímá to, že v nemocnicích bez doplatku si doktoři předepisují sobě a svým příbuzným extrémně drahé léky. Proč nikoho nezajímá, že na internách odkládají staré lidi příbuzní, kteří je obírají o důchod a nehodlají se o ně starat. Proč si tolik lidí naškudlí léky, které nikdy nepoužije?
Proč to nikoho nezajímá? Protože za všechno můžou lékárníci. Pan Rath je vypočítavý člověk, který vidí jen to, co chce a v čem má osobní, ne profesní angažovanost. To není člověk na správném místě, ten se nedokáže jako doktor na to podívat z druhé strany.

Každý z Vás, kdo věděl alespoň pětinu toho, co jsem napsal má právo lékárníky kritizovat, ostatní ať raději mlčí.
  02.02.2008 09:53 VIP <VIP2008VIP@seznam.cz>
 
Tak jsem skončil, a světe div se volali mi domů, že přesto, že jsem již skončil, odevzdal vše včetně placky atd. tak mi nabízeli, že ministr rozhodl, že i když jsem skončil, tak se mohu ještě vrátit !!!§ Tak to jim asi teče do bot hodně! A pro toho zakomplexovanýho blba nahoře jen jeden vzkaz - ty si myslíš, že poctivej policajt je stejná prodejná děvka jako jste vy v parlamentu??? Že kupčíte a lobujete za svý kšefty a na republiku serete? To se tedy pleteš, protože na rozdíl od tebe, poctivej policajt má své permanentní zásady.
  02.02.2008 13:29 Petr
 
Nemohl jsi to napsat lépe.
  02.02.2008 13:56 Bruce Dickinson
 
Naprostý souhlas
  02.02.2008 15:12 jantar <petrjantar@seznam.cz>
 
Zdar,pěkně napsaný,a jen tak ze zvědavosti,jak dlouho se po odchodu může pol.vrátit/bez nástupní školy/??
  02.02.2008 17:51 Jantare,
 
podívej se na www.nosp.pčr - tam je k tomu povídání.
  02.02.2008 22:59 Foun
 
To si děláš legraci, že Ti volali domů?!?! A to jsi, kolego, odešel teď ke konci ledna, nebo už dříve?
Jsi teď v pozici, že si můžeš diktovat podmínky (obrazně řečeno). Tak tomu, co volal jsi měl říct, že se vrátíš jen tehdy, až nebude ministrem vnitra Langer a že Ti poté můžou zavolat znovu.
  01.02.2008 21:06 Karla-výsluhy a lustrace
 
Vězte a vzpomeňte, že až za pár let naplní PČR stavy, tak sáhnou na vše, co je trnem v oku. V současnosti maj naděláno v gatích. Jinak v debatě o BESIPu co uváděla Jílková jsem viděl málo výmluvného a zamračeného ředitele dopraváků Martina Poláčka dnes Červíčka. Jak kdyby se bál mluvit, ale statistiky mu fakt jdou!!!
  02.02.2008 06:29 jarda
 
Mohu tě ubezpečit, že naplnit stavy u PČR se nikdy nepodaří, jako se to nepodařilo nikdy v minulosti. Nebo snad víš o nějaké době, kdy byly stavy PČR, eventuálně SNB, naplněny? To se nikdy nestalo. A také není proč. Kdyby totiž zdejší vláda uvažovala "normálně", tak sníží tabulkové stavy a bude vymalováno, nebude co řešit. Ale tím by si uzavřeli dvířka ke kecům, jako že máme nejvíce policajtů na 100.000 obyvatel atd., neboť tyto bláboly vycházejí z tabulkových stavů, nikoliv ze stavů skutečných. A že to Langer rád opakuje, je všeobecné známo. Viz naposledy jeho přitroublé tvrzení, že máme v přepočtu více policistů, než na Kypru. Myslím, že to je stejná demagogie, jako tvrzení, že elektřina je stále u nás levnější, než v SRN. Samo o sobě je to pravda, ale je nutno vycházet z poměrů cena elektřiny ku výše mezd. A u policajtů je to tak, že je nutno vycházet nikoliv jen z počtů na 100.000 obyvatel, ale bylo by nutno dosadit do rovnice také to, co policajti v jednotlivých státech mají v popisu práce. Jsou státy, kde přípravné řízení trestní v našem pojetí neznají, a když ho znají, tak toto není prováděno policií, eventuálně není prováděno policií v takovém rozsahu, jako u nás. Tedy tak, že státní zástupce a soud to od policie dostane předžvýkané, protože soud nic dokazovat nebude, neboť to neumí (to není názor můj, ale názor jednoho renomovaného náměstka předsedy krajského soudu). A nic s nimi nehne, na rozsudky a usnesení nejvyššího soudu z vysoka kašlou. Tak co by´s chtěl od takové nuly, jako je Langer?
  02.02.2008 09:58 Karla
 
Ano problém je skutečně složitější. Jenom když vzpomenu na dobu po roce 90, tak vznikali nové hraniční přechody. V té době scháněli také každého, aby naplnili stav a kriteria pro výběr byla nulová, stačil učňák. Slibovali hory doly, náborový příspěvek 10000Kč, ZOP dálkově 2x14dní a co z toho bylo splněno? Náborový příspěvek 10000Kč dodnes nemám, ZOP byla pro každého jinak dlouhá, prostě jak se jim to hodilo do krámu v Holešově a pro kluky co neměli maturitu si jí nakonec dodělávali, což bylo asi jediný k pochopení, ikdyž v podmínkách to při nástupu nebylo. Tímto se stavy jakž takž naplnili a co vím, když někdo z nás chtěl jít na OOP, tak tam moc volnejch fleků nebylo. Dnes je situace samozřejmě jiná, nápadně připomínající tu po roce 90. Je to můj názor a věřte, že jsou lidi, co nastopí a hlavně z příhraničních regionů a tam kde není práce. Jo kvalita uchazečů nebude valná. A tak když člověk je tak říkajíc vyhořelej a není starej páprda, není nic jednodužšího se jim na to vysrat a zkusit štěstí jinde dokud je možnost. Ale pozor není to lehké a stále se budeš setkávat se závistí renty, kterou chtějí a také za pár let ořežou a na to si vsadím vše co mám. Jestli je tu někdo, kdo zná přibližně počet rentiérů můžeme porovnat stav, kdo se odvolal proti poloviční valorizaci renty, když odešel dle starého zákona 186-ky. Já odhaduji, že odvolání je do 50-ti. To jsme hrdinové a na co bych se odvolával, zkus to ty a pak uvidíme, když to vyhraješ tak do toho půjdem také, ale u piva jóóóóó to jsem chytrej a až jim to seberou tak já si alespoň řeknu, že jsem pro to něco udělal. A tak to je i vsoučasnosti u policistů - je to pořád stejné, pár hrdinů viz. UBS a podpora žádná. Proboha vždyť ty kluci to dělaj z vlastního volna a NOS jsou placení a mají to v popisu práce. NOS by měl bejt pořádnej vítr, který bude rozdávat karty, ale bohužel není. Tak zdary a každý je svého štěstí strůjce.
  02.02.2008 10:44 UK
 
PČR za pár let naplní stavy? Možná bych tomu i věřil. ale to bych nesměl nic vědět, kromě jiného, o demografické prognóze v ČR na následující období.
1. kolem roku 2010 bude z pracovního procesu odcházet více lidí než do něho vstupovat (to co se děje u PČR v současnosti nastane v celé ekonomice). V důsledku toho daleko více vzroste poptávka po pracovní síle a tím i její cena -což je problém BS.
2. dostat se na VŠ bude snažší a pro středoškoláka bude daleko lukrativnější se vyučit lékařem (populace stárně a zdravotnický byznys bude velmi zajímavý) než cajtem.
3. vedle BS je ještě jedna ozbrojená složka, která nabízí daleko více a za mnohem méně a která je z tohoto důvodu schopná si stáhnout kvalitní zájemce.
4. Výsledkem je ta skutečnost, že opravdu nevím, kdo by měl chybějící místa zaplnit.
  02.02.2008 11:45 Karla
 
Jenom otázka k zamyšlení? Proč u Městské se to daří, co já vím v okresním městě je velký problém se na toto místo dostat. Že by jiný přístup nadřízeného, či lepší vybavení a nebo i plat, nebo náročnost vykonávané práce?
  02.02.2008 13:19 UK
 
pro Karlu (proč u Městské?)
1. Náročnost práce (po odborné stránce) třetinová jako u PČR, a to prakticky za shodné peníze.
2. U MP jseš jako zaměstnanec podřízenej svému šéfovi (starosta), ale zároveň jsi jako občan voličem svého šéfa. Takže si někdo hodně rozmyslí, aby se po tobě pro jakoukoliv blbost zbytečně vozil.
3. Práce je méně náročná (zjistí se TČ, tak se volá PČR a pro MP padla), takže nehrozí, že se něco často podělá.
4. Placené noční, víkendy, svátky, apod. MP podléhá režimu zákoníku práce.
5. Jako zaměstnanec obce máš šanci, že se o tebe zaměstnavatel postará, především v otázce bydlení. Dneska máte úplně stejné, zda-li hákujete za cca 30 čistýho (to z Vás asi nikdo) a máš hypo na bydlení ve výši 10 měsíčně nebo máš 20 u MP a bydlení za regulovaný od města s příslibem privatizace bytu za hubičku.

Závěr je tedy takový, lepší než k PČR, tak k MP.
  02.02.2008 14:48 karlos <neberu@seznam.cz>
 
Zdravím kolegové od PČR - přetřásáte otázku proč k PČR nebo k MP. Dělám u MP už 15 let, je pravda, že kluci z OOP si chodili k nám pro papír do strojů, kopírovat, pro tužky, převáželi jsme je k případům, zajišťovali dle zákona, co po nás chtěli - taky jak říká UP nebo UK - zjistíš TČ, předáš a "padla" ale to není tím, že by to ti kluci z MP nechtěli dělat, oni prostě ze zákona nemůžou. Problém je v tom, že většina z Vás zákon o Obecní policií nezná, ale každý MP musí znát zákon o Policií Čr. Vy uděláte zkoušky po škole v Holešově a pokud sám neodejdeš, nebo nejsi odejit, jseš u sboru natrvalo, ale MP dělá zkoušky před ministerskou komisí každé 3 roky. A jak někdo psal, že v případě odchodu, se o Tebe postará Obec, to ti řekl kdo. Maximálně tím, že druhý den stojíš v řadě s těmi, které jsi před tím krotil, na sociálce a na Úřadu práce. O bytech, o těch si nech zdát. U nás je asi 10 km odsud vesnice, kde mají dopravních nehod jako v Bermundském trojúhelníku - operační má pořád hlídku na nehodě, tak vše "prodává" nám. Ale nikdy mu nikdo neřekl, že nepojede protože je na nehodě. Kluci, jsou mezi Vámi dobří, ale podívejte se take do vlastních řad. Odtud také vítr fouká a toho se drží - jak napsal někdo od Vás níže - "kachní prdel". Mějte se a pojďte k nám.
  02.02.2008 16:45 UK
 
Pro karlose

Mám pocit, že jsi nepochopil, v jakém směru se vyvíjí diskuse k danému bodu. Jediný co k Tobě mám, je: Nedej Bože, aby MP zasahovala do trestního řízení.
  02.02.2008 17:38 Karlos pro UK
 
Pane vzdělaný...........nedej bože, aby Ty jsi vylezl z kanceláře, protože nevíš pane co je realita - já o trestním řízení nic nemluvil. Tlačíš hlouposti. A pokud jsem nepochopil, jakým směrem se ubírá diskuse? Proč do toho tedy zatahuješ MP - buď těm nám závidíš - proto ta nevraživost - jinak nevím, my za Vaše problémy chlapci nemůžeme. Děláme svoji práci tak jako vy a myslím si, že ji děláme dobře. Pokus si Ty myslíš něco jiného, tak se nediv, že to samé si o Vás myslí každyá občan ČR. Po nás plivou a nadávají nám tak jako Vám, ale Vás nezajíma, že nám nemají co vzít ale běda, někdo šlápl starému policajtovi na nohu - mohou za to MP - mimochodem, mnozí u nás jsou bývalí Vaší kolegové, řekl bych, že většina z nás má "již" hotové střední i vysoké školy narozdíl od jiných složek. Víš co bych Ti radil. Zamysli se nad sebou a něco dělej a nubudeš mít čas hloupě kydat na druhé. Nechci vyvolávat nějaký konflikt, ale zameť si před vlastním prahem soudruhu a začni něco dělat a nebreč nad bebím. U Nás na obvodě je 48 kluků plus vedení, všichni se známe a řeknu Ti, že z toho polovina stojí "za to".
  02.02.2008 19:07 UK
 
pro karlose

Nejprve zařaď zpátečku a potom se Ti pokusím vysvětlit podstatu tohoto bodu diskuse.

1. Nejprve jsem se v této diskusi pokusil vyvrátit tezi o předpokládaném naplnění stavu PČR, a to poukazem na demografický vývoj v ČR.
2. Poté jsem diskutujícímu zhruba vysvětlil, proč má MP naplněné stavy. Na toto jsi Ty reagoval, že příslušníci PČR nemají znalost zákona o Obecní policii, kdežto MP mají znalost zákona o PČR. Toto vyjádření bylo mimo probíhající diskusi. Možná sice věcné, ale proč by měl příslušník PČR znát dopodrobna Váš zákon (pouze stačí aplikovat log. výklad zákona o PČR-od většího k menšímu).

A na závěr, nemá s Tebou cenu diskutovat.
  02.02.2008 22:22 §
 
UK: "A na závěr nemá cenu s tebou diskutovat"
To už je tady takový folklór - když dojdou argumenty, nastoupí póza uraženého dítěte. Přitom Karlos nikoho neuráží, nikoho zbytečně nenapadá, naopak tady jako jeden z mála působí jako člověk, který to má v hlavě srovnané. Ono nemusí nutně znamenat MP=blb, ale to někteří odmítají připustit.
  02.02.2008 23:21 UK
 
pro §

Hlavně karlos, stejně jako Ty nerozumí psanému textu. Ty pouze trochu více. Oba Vás lze označit jako funkčně negramotné.
  03.02.2008 07:23 mazec
 
UK,
já tomu tvému textu taky nerozumím, stejně jako Karlos a §, takže s tou gramotností začni radši u sebe, než začneš někoho poučovat.
  03.02.2008 07:36 karlos pro UK
 
Zdar soudruhu, nechci Tě urážet, ale jestli je někdo tady negramotný, tak jseš to jedině Ty, protože Ty tady píšeš o něčem, ale napadáš druhé. Pláčeš nad rozlitým mlékem, ale na rozdíl od druhých to svádíš na někoho, komu soudruhu - promiň, že se stále opakuji, ale Ty jsi jeden z těch, co Policií ČR škodí - protože jak Tě tak čtu, tak jsi starý aparátčík, co nevytáhnul zadek ze služebny od dob slavné sametové revoluce a nyní se schováváš za práci a názory druhých slušných policistů. Pokud budu soudruhu na těchto stránkach řešit něco o vlastním resortu, tak do toho nebudu zatahovat druhé, protože nikdo, ani popeláři ani traktoristé natož zedníci, nemohou za stav který panuje na MV a vůbec. Ono je ale snažší házet špínu na druhé a tím odvádět pozornost od sebe samého. Já netvrdím, že jsme skupinaermanů - viz strážník z Prahy - ale tak jako mezi normálními občany se najdou " ti špatní", task i mezi Vámi jsou fakt kousci - a to nebudu citivat TV Nova. Ale Tebe vůbec nezajímá, že by ses mohl v tom vašem problému - platy, výsluhy a podobně, zmínit i o situaci u MP jako takové, že žádné výhody nemají - né každé město má rozpočet takový jako třeba Praha, Brno, Ostrava a podobně. To na nás nemyslíš, ale vyčítat to ty umíš. Co jsi Ty ( UK ) udělal pro to, aby se Vám stávajíci "výhody" zachovaly? Brečíš nad bebím a nakonec, vždyť za to můžou MP. Nemohou. A víš proč? Protože většině TY nesaháš ani po kolena, protože jsi zamindrákovaný soudruh a měl by jsi jít od válu, jelikož jsi ostuda sboru. Jako člověku Ti přejí krásný den a Tvým kolegům - kluci vydržte, mějte se hezky a takové uplakánky mezi sebou nedržte, naopak jim pomozte odejít, nemají mezi Vámi co dělat.
  03.02.2008 09:01 UK
 
Pro Karlose

Trvám si na svém. Svůj názor na Tebe neměním. Pouze jenom upozorňuji, že smyslem mých dvou původních textů (ani to z nich nevyplývá) nebyla žádná ubrečenost ani lítost nad svým postavením. Pouze analýza situace v otázkách:
1. Z jakého důvodu PČR nemůže PČR naplnit stavy (kvalitními uchazeči).
2. Z jakého důvodu je lepší sloužit u MP než u PČR.
Nic víc a nic míň. A do toho Ty začneš něco o znalosti zákona o Obecní policii a zdůvodnění, proč MP nemohou zasahovat do trestního řízení, ačkoli by rádi ( z jakého důvodu nemohou zasahovat, to snad ví každý příslušník PČR). Z tohoto důvodu jsem reagoval „Nedej Bože, aby MP zasahovala do trestního řízení.“, a následující „diskusí“ byl tento názor potvrzen jako velmi správný. Jinak k Tvým invektivám: Nevíš, kdo jsem, tak si ponech soudy.
  03.02.2008 09:10 muf
 
pro UK,

..."Jinak k Tvým invektivám: Nevíš, kdo jsem, tak si ponech soudy."....

Jsi zřejmě opravdu pěkný pták a Tukan to rozhodně nebude!!!! :-)))))))
  03.02.2008 10:08 Alfréd pro UK
 
Víš co jseš opravdu? UNIVERSÁLNÍ Ko.oT. A to už nemíním více komentovat. Karlos má pravdu, jseš ubrečený starý aparátčík soudruh. prdelista a se skutečnýma policajtama nemáš nic společného, jenom se za ně schováváš. Jenom ještě jedna poznámka, když Ti pořád tak vadí Ti kluci od MP, tak proč jich máš plnou hubu. Ty byses k nim určitě nedostal, protože při fyzických testech bys neutáhnul svoji velkou prdel. Čauky - soudruhu.
  03.02.2008 10:17 Lukáš pro UK
 
Nedej Bože, aby MP zasahovala do trestního řízení - prosím Tě co to plácáš, pro by to dělali, o zákoně Ti nic psát nebudu, ten Ty znáš, na druhou sstranu stačí když takový policajt jako Ty, to trestní řízení zkurvi na sračku. To mu potom může ten nevzdělaný kluk od MP předat vše v ÚZ, on to ten polda stejně zprzní, takže co nám to tu meleš. Nejsi schopen rozpoznat přestupek od tč, nejraději vše hodíš pod stůl, nebo pachatel neznámý, než bys zkontroloval záznam MKS, raději napíšeš, že tan nic není. Ty že jsi policajt? Srágora. Každý kluk od MP má u občanů větší důvěru než zkorumpovaný polda Tvého typu - za chvíli za Vás budou muset dělat celou dopravní agendu MP, protože kvůli braní úplatků, nebo takových jako Ty v kanceláři, nebude mít kdo sloužit. Pokud Vám navíc teče do bot, voláte ke všemu MP aby Vám pomohli. Prosímtě - UK - už se vzpamatuj a přiznej, že bez těch kluků nejste schopni ani živořit, natož žít. A nebo ještě lépe, už se zdrž komentáře.
  03.02.2008 10:47 UK
 
UK

pro Alfréda a Lukáše

Takže další dva, kteří nerozumějí psanému textu (tzn. další dva funkčně negramotní).
  03.02.2008 19:25 RPG-7
 
UK - jak se ti tu dýchá? Není to k zalknutí, jediný chytrý mezi samými blbci? Nebo je to jinak? A co na to Jan Tleskač?
  01.02.2008 20:25 Fasik <123fasik@centrum.cz>
 
Vážený pane ministře. Sloužím u policie téměř deset let. Děkujeme za Vaší náborovou kampaň "Pomáhat a chtánit" Nejenom, že nápisy na služebních vozidlech vypadají komicky a jsou tak akorád pro smích, ale dle mého tímto snižujete prestiž policistů, kteří už i tak v očích veřejnosti nemají dobré mínění. Myslím si, že kdyby jste peníze vložené do této kampaně radši rozdělili mezi policisty, kteří ještě slouží, každý by dostal cca 5000Kč, což pro nás není zrovna málo. Dle mého názoru by se do našich řad dali obyčejní lidé radši na doporučení těch, co již slouží a ne na nějakou "hloupou" mediální kampaň. Navíc kdo má rozum a dokáže počítat, tak se k "nám" nikdy nemůže přidat. Za cca 15.000Kč hrubého platu, sociální produkty vesměs žádné....proč není u PČR třeba příspěvek na penzijní připojištění, když vláda do budoucna uvažuje, že toto bude stěžejní pilíř důchodového systému a v soukromém sektoru toto funguje s příspěvkem třeba i 3% z hrubé mzdy. Případně v čem máme výhodu když máme 30dní dovolené, ale policisté sloužící ve 12 hodinových směnách mají den dovolené přepočítán na 7,5 hodiny a tak si vlastně z každého dne dovolené 3,5 hodiny nadělávají. Není toto výhodné zase pouze pro sloužící od pondělí do pátku na 7,5hodiny ranních. Nemluvím ani o příplatcích, které jste nám "sebrali" a které nám dle mého náleží, protože služba o nočních, víkendech a svátcích je přeci jen něco navíc a měla by být náležitě zaplacena stejně jako tomu je u lidí v běžném pracovním procesu. I tak budu ještě chvíli doufat ve změnu, neboť mě zatím práce u Policie baví, ale pokud nepřijde nějaký obrat k lepšímu i Já se přidám k řadám těch, kteří od policie ČR již odešli a nebo se k tomuto kroku chystají. A můžete si o nějakém "generačním špuntu" říkat co chcete, já jím rozhodně nejsem a stejně jako ti "staří a zkušení" s vaší politikou vedení Ministerstva vnitra rozhodně nesouhlasím
  01.02.2008 22:12 live <live2008@seznam.cz>
 
Proč pořád omíláte tu dovolenou - jeden týden navíc, musíte k tomu ale dodat že policista pracuje 13 měsícu v roce (rozuměj 150 hodin zdarma je téměř měsíc nacíc) a při tom dostane mizerně zaplaceno těch měsíců 12 !!!! Tak jaká výhoda. Dovolím si jednu pozn. nakonec - my mu říkáme důvěrně kachní prdel - proč? Ten jeho přiblblej úsměv nic jiného nepřipomíná.
  01.02.2008 18:20 randal <constabl27@seznam.cz>
 
To si opravdu myslíš, že za tu almužnu Ti někdo půjde sloužit? Nabízíš cca Kč 15.000,-- hrubého, za to mastupuje obyčejná nevyučená prodavačka!!! Ale ta němá 150 h zadarmo, není jednou nohou v kriminále, druhou v hrobě a nikdo si na ní neotevře hubu, že je daňový poplatník!!!
  01.02.2008 18:15 randal <constabl27@seznam.cz>
 
Ivane, stavíš krásné Potěmkinovy vesnice!!!!! Kdy přidáš prachy, ty kuní ksichte!!!!
  01.02.2008 18:34 F1
 
Zdrž se urážek, za to to nestojí, nehledě k chudákům kunám, kterým by se asi tohle přirovnání nelíbilo, kdyby uměly mluvit.
  01.02.2008 19:09 Bruce Dickinson
 
Souhlasím s kuním ksychtem. Nic slušného mně taky nenapadá
  01.02.2008 20:57 Karla
 
Randale nevíš za co???? Za urážky bych tě pověsila za g... z mostu. Přidej se do řady a bul.
  01.02.2008 18:13 live <live2008@seznam.cz>
 
Ted jsem poslouchal PP na 24 ČT - dobře krmil hlavy, ale pouze osobám nezainteresovaným a neznalým - chápej civilistům. O tom se nechci šířit jen mě zaujala poznámka, že MV snižuje autopark o 10%. Tak nějak mi to nejde do hlavy - s tím heslem pomáhej a chraň nebo jak to je nyní vylepono na zbytku aut a to už se nezmiňuji o předešlých kecech ohledně zvýšeného boje proti autom. pirátům atd ....... V závěru si povzdechl nad velkým odchodem policistů, který se "jim nepodařilo zastavit" - přečte-li si příspěvek od panjana laik, tak i ten pochopí proč.... Topoláněk se začíná zajímat o policisty, protože se bojí o svůj kejhák, ale zase ... jen o ten svůj, to že chybí a budou chybět policisté na ulici jej zas až tak nepálí - co dodat budoucí voliči?! ....
  01.02.2008 17:52 omg, za ty prachy
 
http://www.youtube.com/watch?v=v9cGifnRtV8 ..najdi svého hlupáka :-))
  01.02.2008 17:39 panjan
 
Vážený pane ministře, dovolte mi, abych reagoval na novou náborovou kampaň s heslem "POMÁHAT A CHRÁNIT", která má za cíl získat pro PČR nové příslušníky. Na úvod bych měl uvést, že jsem rovněž již několik let příslušníkem PČR, kdy v současné době jsem na řídící funkci v rámci OOP. Abych konečně přešel k meritu věci, proč Vám píši. Po několika dnech trvání "Vaší" nové náborové kampaně slýchám jak z řad svých podřízených, tak i ze svého okolí negativní reakce na tuto kampaň. Nechci zde nijak tuto kampaň kritizovat, protože toto mi nepřísluší, chtěl bych Vám pouze položit otázku, která si myslím, že je k zamyšlení. Tato otázka zní: Nezajímal se některý z kompetentních funkcionářů, kteří se na náborové kampani podíleli myšlenkou, vytvořit u PČR jakési zaměstnanecké výhody po vzoru některých firem v ČR (zaměstnanci nemyslím jen příslušníky PČR,ale i občanské zaměstnance)? Jako vzor bych uvedl jen základní výčet zaměstnaneckých výhod u firmy ČEZ a ČD, ve kterých má stát nezanedbatelný majetkový podíl. U firmy ČEZ : 950 Kč na životní pojištění zaměstnanců + 3 % z hrubého platu na penzijní připojištění. K tomuto další např. pro zaměstnance a rodinné příslušníky mobilní tarifní paušál (max. 2) za směšné ceny a tak bych mohl pokračovat. U firmy ČD : 750 Kč na životní pojištění + 750 na penzijní připojištění. A teď co u PČR : policista a občanský zaměstnanec má nárok po pěti letech služby či trvání zaměstnaneckého poměru nárok na příspěvek na životní nebo penzijní připojištění ve výši 100,- Kč. To je podle mne dost úsměvné, zejména když vezmu kolik byrokracie je potřeba na jeho přiznání. Z vlastní zkušenosi vím, že to trvá i několik měsíců. Prosím pokud mi budete odpovídat, což bych velmi uvítal, tak mi neargumentujte, že máme z FKSP příspěvek na dovolenou, ano máme, ale jednou za X let a ta byrokracie až hrůza. Mimojiné tento příspěvek mají i zaměstnanci mnou uvedených firem, ale výčet jejich zaměstnaneckých výhod jsem zkrátil. A srovnání navyšování platu v roce 2008 s uvedenými firmami, když jsem se dozvěděl o kolik % došlo v uvedených firmách k navýšení, tak jsem nevěřil svým očím (ČEZ - 7%, ČD - 9% a PČR - na mzdy 1,5%, kdy z těchto nešlo do tarifu ani koruna a bylo sděleno, že tyto peníze budou požity na nadtarifní složky platu a dodnes nic) Závěrem uvedu svůj názor. Myslím si, že pokud by u PČR byl podobný program jako u mnou uvedených příkladů, tento jak já říkám sociální program by do řad PČR přilákal o mnoho více zájemců a hlavně by byl i jistým způsobem motivace stávajících příslušníků a zaměstnanců. Chtěl bych podoktnout, že jak jistě víte tyto příspěvky nepodléhají dani z příjmu, tudíž je to jednorázový výdaj bez dalšího zdanění. Myslím, si že toto je k zamyšlení než každý rok pořádat náborovou kampaň za x milionů korun z kapes daňových poplatníku, která stejně nic nevyřeší a skončí tak, že příští rok se udělá nová. Předem děkuji za to, že můj příspěvek dočtete do konce. "Motto: O peníze jde v první řadě".
  01.02.2008 17:52 Zdravím kolego
 
musíš do sekce Policie ČR, Hasiči, zde ministr neodpovídá
  01.02.2008 18:39 degradovaný
 
Kdysi v pravěku naší bezpečnosti si pamatuju aspoň příplatky za jazyky, za různé absolvování spec. kurzů, odměny za překročení určitých bodů při tělesných prověrkách, osobní údržbu techniky apod. Dnes ? Ani prd.
  02.02.2008 10:24 P.J.B.
 
Píšeš, kolego, o ČD. Shodou okolností jsem u této firmy před svým odchodem k PČR dělal skoro 15 let výpravčího a dirigujícího dispečera a to, co jsem po té době na těchto postech měl na pásce, to jsem měl na obvodě jako územák půl roku po ZOPce. Takže až taková sláva to nebyla. Nějaký čas už jsem odtamtud, ale schválně navštívím ex-kolegu výpravčího a půjčím si mzdové tabulky ČD, ať tady nemlátím prázdnou slámu. Fakt je, že průměrná mzda na ČD za rok 2007 byla 22.256,- Kč, zatímco u PČR okolo 30.000,- (i když vypovídací hodnota průměrných mezd je hodně problematická - na druhou stranu i dráhy mají nesmyslně nafouklý management). Příspěvek na penzijní dělal u drah 300,-Kč, tady mám 200,-Kč (možná se to liší podle krajů, nebo co já vím, ale rozhodně nemáme 100,- a dostal jsem je ještě před 5 lety trvání služebního poměru - podotýkám, že nejsem na žádném "teplém fleku" na ředitelství či prezídiu, ale v 5.platové na OOP). No a co se týče toho výčtu zaměstnaneckých výhod, který jsi zkrátil, tak ten jsi zkrátil už jen o zaměstnanecké jízdní výhody. Při návaznosti přípojů a čistotě vlaků jsem za posledních 5 let svého působení na dráze vlakem téměř nejezdil, rozhodně ne pokud jsem někde potřeboval být včas a ne s tolerancí plus minus půl dne, takže pojem jízdní výhody může znít i jako parodie.
Tím nechci obhajovat situaci u PČR, ke spoustě věcí mám výhrady a zhruba před rokem a půl jsem strávil dost času e-mailovou korespondencí s ministrem a několika poslanci ohledně připomínek k z.č.361/2003 Sb., ale zrovna dráhu jako vzor bych nedával.
1.2. jsi napsal "po několika dnech trvání náborové kampaně..." - ta kampaň ale oficiálně začala právě 1.2., takže správně by bylo "po několika hodinách". Jinak ale musím konstatovat, že 22.000.000,- za vizitky s telefonem na bezplatnou infolinku, nálepky na autech, ze kterých mají lidi srandu a jeden klip v TV - to je fakt síla.
Zatím zdar a až budu mít ty tabulky, hodím sem srovnání.
  02.02.2008 14:16 F1
 
P.J.B.

Ubezpečuji tě, že Severočeši mají na penzijním 100,- Kč měsíčně a když jsem byl s manželkou v bance vyřizovat její penzijní ( je u soukromníka nedostává samozřejmě nic ), tak ten bankovní úředník, který mě osobně zná, na mě koukal nevěřícně s údivem, když jsme se bavili o částce, kterou bude manželka penzijně spořit s tím, že je rozumná částka tolik a tolik a že u Policie ČR jistě míň nedostáváme. Když tedy slyšel, že dostáváme od Polcie ČR 100,- Kč, tak na mě koukal s výrazem jestli to co říkám myslím vážně. Takže asi tak pro vysvětlenou, jak je to jako na zámku, ať to trvá věčně. Asi jste dobrý oddíl s těmi 200,- korunami. Sever Čech je jistě bomba práce - služba a výhod nepočítaně. Stravenky za 50,- Kč doplácíme asi 23,- Kč. Když jsem slyšel kolik si doplácí hasiči na 60,- Kč stravenku, zase jsem zjistil, že jsme popelky. Ano, není to o stravenkách, ale o komplexu dílčích věcí, ale celkový pohled a hodnocení si každý udělá sám a vidí.
  02.02.2008 17:03 pro F1
 
víš, příplatky na penzijní pojištění, stravenky a další je placeno z FKSP a jednotlivé útvary FKSP si určují priority kolik a na co budou připlácet. Někde dávají víc na penzijní, méně na dovolené, na stravenky a jinde to může být třeba obráceně. I v rámci kraje to nemusí být na všech okresech stejné. U nás připlácí na penzijní 200,- ale musíš si platit ty sám snad 400,- nebo 500,-, pokud platíš ty sám jen 200,- potom ti připlácí jen 100,-. A stravenky, dostáváme v ceně 40,- Kč a doplácíme 31,-, takže z FKSP příplatek pouze 9,- Kč na 40-ti korunovou stravenku. To jen pro vysvětlení, že ne v celé policii je fond FKSP dělen stejně, ale dle předem daných priorit.
  02.02.2008 20:18 P.J.B.
 
pro F1:
Já přeci netvrdím, že někde nemají příspěvek 100,-Kč; píšu, že se to možná liší podle krajů, což víceméně potvrdil kolega přede mnou. Severní Čechy Ti nezávidím, ale ujišťuju Tě, že ani Příbram s blízkým okolím není žádná fara. Někde jsem tu nedávno četl výňatek z nějakého žebříčku, kde co do "bezpečnosti" je Příbram třetí největší humus hned za Chomutovem a Mostem.
Ovšem můj příspěvek byl hlavně o tom, že dráhu nelze považovat za nějaký etalon kvality. A za tím si stojím - mám s ČD (a předtím s ČSD) téměř patnáctiletou osobní zkušenost. Čili tak...
  01.02.2008 16:26 Bury <policieBM@email.cz>
 
Zbran!

Muze mi nekdo podat nejake informace o prezbrojovani Zapadoceskeho kraje? Situace je takova, ze jedine v Zapadnich Cechach jsou jeste stare CZ 75 vyrobene v roce 1993. Slysel jsem, ze prezbrojovani bylo pozastaveno z duvodu kvality pouzder. Dekuji...
  01.02.2008 17:46 zzzzzzzzzz
 
Buď rád , že jí máš, je sice těžší, ale mě se sní střílelo lépe .
  01.02.2008 16:06 Máš pravdu Live
 
Nejprve získat totalitou neposkvrněné duše, potom velký cedník. Budou se cedit duše z uváděných předlistopadových útvarů a duše vlastnící v té době červené knížky. Jinak jsem zaslechl, že by služební poměr policisty mohl být řešen i formou tzv. kontraktů a závazků. Toto se prý proslýchá u armády a má to být z GŠ, má se týkat PČR. Mladí se asi také výsluh dožívat nebudou. Ale toto nemohu ani potvrdit ani vyvrátit. Informace pochází od vrtulníků - záchranářů, kteří chtějí opustit AČR a zajímali se o práci u naší org. Nikdo nemá jistotu, ani staří, ani mladí - stačí změna režimu.
  01.02.2008 16:26 dodatek
 
Kluci z AČR čekají, kde to s výsluhou krachne dřív, zda u nich či v PČR. Pak to prý bude rachot.