Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  27.03.2007 18:07 cibulka
 
Komunisté chtěli Havla
před listopadem do své vlády!
Šéf KSČ Milouš Jakeš odhalil
největší tajemství dnešního
(post) komunistického režimu:
Sametovou "revoluci" provedlo
komunistické Gestapo StB!


Praha - Mohl se stát disident Václav Havel ministrem kultury v předlistopadové komunistické vládě? Jakkoliv absurdní otázka to dnes je, tehdejší generální tajemník KSČ Milouš Jakeš se jí jeden čas podle svých slov vážně zabýval.

„Diskutovali jsme o tom, jak zastavit nástup kontrarevoluce například i tím, že bychom posílili ve vládě tu bezpartijní a jinopartajní část. V rozhovorech mezi sebou jsme si o Havlovi říkali, že kdyby, tak ať se zabývá kulturou,“ říká dnešní důchodce Jakeš. Fakt, že zůstalo jen u úvah, hodnotí někdejší nejmocnější muž v zemi jako chybu.

Unikátní svědectví předlistopadové elity přináší rozsáhlý výzkum Akademie věd s názvem Vítězové a poražení, jehož výsledky budou zveřejněny dnes poprvé. „V dvaceti rozhovorech si mohou lidé zkonfrontovat osobní zkušenosti a vzpomínky z doby pádu komunismu s názory někdejších vůdců této země,“ říká vedoucí výzkumného projektu Miroslav Vaněk. K dalším třiceti rozhovorům pak vědec získal disidenty z období komunistické normalizace. Ti naopak podle Vaňka nabízejí pohledy z „druhé strany barikády“.

K množství překvapivých - často vůbec poprvé zveřejněných - informací patří i ta, že Československo mělo několik svých Gorbačovů. A údajně prý mnohem schopnějších než Sověti. Tuto roli na sebe bere třeba někdejší šéf pražských komunistů Miroslav Štěpán či člen ÚV KSČ Rudolf Hegenbart. Za Hegenbartem údajně přišel šéf slušovického agrokombinátu František Čuba s plánem na svržení Jakeše.

Jakeš: Za Listopad může StB

Nebýt 17. listopadu, ocitl by se nicméně v čele „státostrany“ téměř jistě ambiciózní Štěpán, jehož Jakeš vychovával jako nástupce. „Byla v něm rozhodnost, nebál se zodpovědnosti,“ chválí ho Jakeš.

Škrt přes rozpočet mu ale udělal všemocný šéf tajné policie Aloiz Lorenc, který podle Jakeše naplánoval masakr studentů na Národní třídě. „O tom jsem přesvědčen. Poněvadž z nás udělal úplné hlupáky, když nás informoval o tom, že na Národní třídě se nic nestalo. Šlo o promyšlenou akci StB. Navíc jsem vydal výslovný pokyn, že nesmí být použito síly,“ tvrdí Jakeš.

Tajná policie dělala podle něj vše pro to, aby přispěla k „výměně stráží v čele komunistické strany“.

Diskusi na téma, nakolik jsou výpovědi bývalých komunistických vůdců pravdivé, Vaněk zatím odmítá. „Ale dočkáte se. Příští roky vydáme konfrontaci rozhovorů s archivními prameny a analýzami historiků.“

Jakešovu výpověď považuje za věrohodnou proto, že bývalý generální tajemník KSČ nešetří ani sebe a již patnáct let nemění názory. „Ptáte se na zásah milicí proti demonstracím? Bylo to celé zvorané. V noci mne probudil telefon a já tam v pyžamu u toho telefonu přemýšlím, co dělat. Tak jsem rozhodl, kdo je na cestě, ať dojede do Prahy, kdo není, ať nejezdí,“ popisuje Jakeš rozklad mocenských struktur. „Stále častěji bylo na jejich jednání patrné stáří,“ míní Miroslav Štěpán.

Autor: JAN GAZDÍK

Ruský státní organizovaný zločin
horší než Cosa Nostra
Americká policie je šokována
brutalitou ruských mafiánů
Motto: "Rusové zatím nejsou schopni úspěšně se zapojit do světové ekonomiky a tak vedle nerostných surovin vyvážejí to jediné, co umějí opravdu dobře - organizovaný zločin. Tímto způsobem vysávají celý svět.
Americký deník The New York Times 19. srpna 1999 zveřejnil zprávu, která otřásla celou zemí: ruská státní mafie vyprala prostřednictvím amerického finančního ústavu Bank of New York nejméně 4,2 miliardy dolarů (v přepočtu asi 147 miliard korun). Podle dosud zveřejněných, ale zatím neověřených informací se však tato částka bude blížit spíše deseti miliardám USD, což je asi 350 miliard korun."
Pottsville (USA) - Odpovědnost za smrt pěti lidí, jejichž těla byla na sklonku loňského roku vylovena z vodní nádrže nad Los Angeles, připsal Federální úřad pro vyšetřování (FBI) ruské zločinecké síti. Ve zprávě, o níž nyní informoval americký tisk, američtí vyšetřovatelé uvádějí, že brutalita ruské mafie předčí vše, na co byla Amerika zvyklá v dobách italské Cosy Nostry.

Mrtvé se podařilo identifikovat jako Alexandra Umanského, prezidenta společnosti Advanced Mobile Technologies v Hollywoodu, Georgie Safjojava, prezidenta filmové společnosti Matador Media, šéfproducenta Matadoru Nikolaje Charabadzeho, účetní Ritu Peklerovou a obchodníka Mijera Muskatela. Všichni přišli do Los Angeles z bývalého Sovětského svazu. Ze svých domovů byli uneseni pro výkupné. Krátce poté však byli zavražděni a odklizeni do vod nádrže.

Policie zadržela čtyři podezřelé, rovněž někdejší občany SSSR. Žaloba je viní z vraždy. Miliónové výkupné, které pachatelé vybrali, obětem život nezachránilo.

Případ vzbudil v Los Angeles velký rozruch a místní úřadovna FBI dokonce ustavila zvláštní oddělení pro boj s ruským organizovaným zločinem , který se v Kalifornii nebývale rozmohl.

Prokurátor Anthony Colannino, vedoucí tohoto oddělení, uvedl, že každoročně vstupují do Spojených států ilegálně desítky tisíc ruských zločinců. Mnozí mají za sebou kariéru v komunistické tajné policii, armádě či zvláštních jednotkách ministerstva vnitra. Jsou mezi nimi i bývalí komunističtí aparátčíci. Nejčastěji se specializují na vykrádání bankovních kont a na zpronevěry, pojišťovací podvody, obchod s narkotiky a vydírání.

"Gangsteři ruského původu se snaží násilí vyhnout, ale když už zabíjejí, udělají to bez váhání," řekl Colannino. "Stará italská mafie vás zabila a vdově pak poslala kytici. Tihle lidé, krutí a bezohlední, jsou schopni zabít vás, vaši ženu, děti, sourozence, rodiče i sousedy. Nemusí zbýt nikdo, komu by se kytice dala zaslat." Dále viz http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2004011502

Ruská mafie dnes představuje největší etnickou skupinu organizovaného zločinu v USA - má více členů a působí na rozlehlejším území než mafie asijské a latinsko-americké.


Ruský prezident Vladimír Putin
čelí obvinění z podpory zločinců
NEW YORK/MOSKVA - Němečtí šéfové rusko-německé firmy SPAG jsou vyšetřováni kvůli praní špinavých peněz. Členem dozorčí rady přitom byl od samého počátku nynější ruský prezident. Podivné kontakty ruského prezidenta Vladimira Putina s firmami spojenými s organizovaným zločinem se již loni staly důvodem, proč Washington prosadil zařazení Ruska na černý seznam států napojených na praní špinavých peněz.

Jde o další ze série odhalení, které pronásledují Putina od okamžiku, kdy po roce 1991 začal řídit zahraniční ekonomické aktivity Petrohradu v éře starosty Anatolije Sobčaka . S odvoláním na vysokého představitele administrativy bývalého prezidenta Billa Clintona to tvrdí poslední číslo amerického časopisu Newsweek.

Nynější prezident v té době inicioval, případně schvaloval projekty, které pak realizovaly firmy spojené s organizovaným zločinem. Putin se stal Sobčakovým pomocníkem především díky tomu, že byl spojen s tajnou službou FSB a dalšími strukturami, které byly nástupkyněmi sovětské KGB. "Potřebuji pomocníka. Já se dokonce bojím vycházet z kanceláře. Vůbec nevím, co jsou všichni tito lidé zač," postěžoval si tehdy starosta na aktivní byznysmeny.





Německá stopa vede do Kremlu


Jednou z Putinových zásluh o rozvoj rodného města se stalo spojení s německými podnikateli. Známé Dresdner Bank například pomáhal zajistit kanceláře v budově bývalého německého velvyslanectví . V dalších případech aktivní Sobčakův zástupce dohodl odprodej nemovitostí v rámci privatizace městského majetku.

Podle údajů polského listu Rzeczpospolita se do paměti zapsal především prodej hotelů Astoria a Europa. Největší problémy působilo a dosud ruskému prezidentovi působí spojení s německo-ruskou firmou SPAG .

Spoluzakladatel této firmy, se kterým dojednal nesčetně obchodů, německý právník Rudolf Ritter, je právě nyní vyšetřován v lichtenštejnskou a rakouskou prokuraturou. Obviněn je z praní špinavých peněz - v tom nejméně jednoho milionu dolarů pro kolumbijský drogový kartel. Newsweek, podobně jako o něco dříve italský list La Repubblica, tvrdí, že Putin byl členem dozorčí rady SPAG. Figurovat v ní měl dokonce až do 7. května 2000 - tedy do své prezidentské inaugurace . Mluvčí Kremlu to ovšem popírají.

Jiné ruské zdroje trvají na tom, že jeho role byla čestná a neplacená - měl pouze svou účastí zvyšovat důvěryhodnost firmy v očích zahraničních partnerů. Proti Putinovi naopak svědčí jeho úzké vztahy s aktivním činitelem SPAG, jistým Vladimirem Smirnovem. Toho si dokonce později vzal i do hospodářské správy prezidentské administrace.





Přátelství rozvědčíka,
byznysmena a mafiána


Podivné spojení Vladimirů, rozvědčíka a podnikatele, dovršil kontakt s třetím údajným mafiánem Vladimirem Barsukovem (Kumarinem). Ten byl velkým bossem petrohradských kasin a restaurací a je pokládán za hlavu tzv. tambovské mafie. Důvěryhodné ruské zdroje potvrdily, že Putin a Smirnov jsou do dnešního dne spolumajiteli luxusního "městečka" víkendových rezidencí ruských i zahraničních boháčů u Petrohradu .

Informace západních novinářů kupodivu nechaly většinu ruských politiků v klidu. Pouze Sergej Juščenkov, člen parlamentní frakce strany Svaz pravých sil, vyjádřil zklamání nad tím, že Kreml k celé sérii obvinění Putina stále mlčí. "Podle mého názoru je nutné obrátit se k soudu. Informaci tentokrát přinesl respektovaný časopis, a může tak být zasazen těžký úder celé zemi," řekl poslanec.

Nejbližší posuzování důvěryhodnosti Ruska se uskuteční na zářijovém mezinárodním jednání v Paříži, kde budou představitelé z bezmála třiceti států rozhodovat, zda mají zavést sankce proti Rusku jako zemi umožňující praní peněz zločinných syndikátů . Putin si ovšem již připravil svůj argument - na poslední chvíli prosadil schválení zákona, který by měl zúžit prostor pro podobné nelegální transakce.





Vraždy na státní objednávku


O tom, jak v Rusku již dlouhou dobu srůstají ruské tajné služby a organizovaný zločin do jednoho organismu, tento týden vypověděl i skandální text publikovaný pravicovým listem Novaja gazeta. V úryvcích z připravované knihy dlouholetého pracovníka FSB Alexandra Litviněnka se podrobně líčí, jak ruská kontrarozvědka cílevědomě řídila činnost mnohých zločineckých struktur. Viz: http://www.maidan.org.ua/static/mai/1109731267.html

Litviněnko, který letos v květnu získal politický azyl v Británii, je spojencem protiputinovského magnáta Borise Berezovského. Jeho tvrzení jsou ale podle znalců přesná. Putinovi kolegové, a to i v době, kdy Vladimír Putin sám od roku 1998 FSB řídil, měli jednak od soukromých firem získávat peníze pro vlastní potřebu, ale současně je využívat i k plnění "delikátních úkolů" - k vraždám.

Litviněnko v této souvislosti uvádí dlouhý seznam zemí (mimo jiné Jugoslávii, Ukrajinu, Irák), kde najatí vrazi likvidovali lidi, kteří se tam pokoušeli před FSB skrýt. Marně. Viz

http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2003092402


RUDÁ MAFIE V NEW YORKU
Rusové zatím nejsou schopni úspěšně se zapojit do světové ekonomiky, a tak vedle nerostných surovin vyvážejí to jediné, co umějí opravdu dobře - organizovaný zločin. Tímto způsobem vysávají celý svět.
Americký deník The New York Times 19. srpna 1999 zveřejnil zprávu, která otřásla celou zemí: ruská státní mafie vyprala prostřednictvím amerického finančního ústavu Bank of New York nejméně 4,2 miliardy dolarů (v přepočtu asi 147 miliard korun). Podle dosud zveřejněných, ale zatím neověřených informací se však tato částka bude blížit spíše deseti miliardám USD, což je asi 350 miliard korun.
Náhodný objev

Před dvěma lety začala britská Národní služba pro potírání zločinu (NCIS) sledovat aktivity společnosti YBM Magnex se sídlem nedaleko americké Filadelfie. Tuto firmu založil významný představitel ruského podsvětí Semjon Mogilevič (viz článek na straně 46). Britové měli podezření, že podnik pere v Londýně a v Kanadě špinavé peníze. Vyšetřování případu přivedlo pracovníky NCIS ke společnosti Benex Worldwide, která měla svůj účet vedený u londýnské pobočky Bank of New York. Od října 1998 do března 1999 vyšetřovatelé na tomto kontě zaznamenali zhruba deset tisíc bankovních převodů. Celkovou částku vypočítali na 4,2 miliardy dolarů. Okamžitě jim došlo, že zřejmě narazili na Mogilevičovu pračku špinavých peněz a upozornili své americké kolegy. Banka ihned odvolala své dvě klíčové zaměstnankyně - Natašu Kagalovskou a Lucy Edwardsovou. Obě ženy se narodily v Rusku a pracovaly ve východoevropské divizi Bank of New York. Manžel Kagalovské (Konstantin) zastával v letech 1992 až 1995 post ruského zástupce v Mezinárodním měnovém fondu . Edwardsová se do Spojených států provdala v osmdesátých letech, aby se později rozvedla a znovu se provdala za ruského podnikatele Petera Berlina. Berlin je podle dostupných informací získaných deníkem The New York Times jediným majitelem a zároveň ředitelem společnosti Benex Worldwide.





Peníze na pomoc Rusku?


Minulý týden zabavily americké bezpečnostní orgány ze dvou účtů vedených u Bank of New York asi dvacet milionů dolarů. Obě konta patřily společnosti Benex. Speciální jednotka pro potírání ruského organizovaného zločinu, kterou spolu s FBI založila newyorská policie, však podle zprávy deníku The New York Times prověřuje i další konta.

Oficiálně zatím FBI žádné vyšetřování nepotvrdila, nicméně Bank of New York ve svém prohlášení z minulého týdne sdělila, že spolupracuje s bezpečnostními orgány na "vyšetřování pohybů peněz pocházejících z Ruska" . Ve čtvrtek byla o případu velice podrobně informována americká ministryně spravedlnosti Janet Renová.

Také ruská generální prokuratura minulý týden oznámila, že hodlá zahájit vlastní vyšetřování případu. Ruské úřady zároveň ujistily, že s praním špinavých peněz ve Spojených státech nemají nic společného.

Minulý pátek ovšem deník The New York Times zveřejnil informace, podle kterých procházely bankou špinavé peníze celý půlrok bez toho, aby je Bank of New York zaznamenala. Celkem devět účtů společnosti Benex Worldwide bylo totiž založeno mnohem dříve než v březnu 1998, jak se do minulého čtvrtka americké bezpečnostní orgány domnívaly.

The New York Times také v pátek informovaly o tom, že část vypraných peněz mohla pocházet z Mezinárodního měnového fondu, který v roce 1998 poskytl Rusku finanční pomoc ve snaze zastavit řetězové pády ruských bank a posílit rubl. Ministerstvo spravedlnosti se však podle důvěrných zdrojů amerického deníku zatím nedomnívá, že by skandál jakkoli souvisel s aktivitami Mezinárodního měnového fondu.





"Noví" Rusové...


Právě v Mezinárodním měnovém fondu získával své zkušenosti se světovým bankovnictvím Konstantin Kagalovskij (42), který zřejmě pomáhal při transferu peněz na účty společnosti Benex Worldwide. Když se po dvou letech ve funkci ruského zástupce u MMF Kagalovskij loučil se svými kolegy ve Washingtonu, kde fond sídlí, řekl jim, že jeho nový zaměstnavatel - ruská banka Menatěp Bank - bude jedním z pilířů transformace z komunismu do kapitalismu. Deník The Wall Street Journal minulý týden citoval tehdejší Kagalovského slova v tom smyslu, že Menatěp Bank bude pomáhat generovat prestiž a sílu rodícího se ruského soukromého sektoru.

Na první pohled se jeho slova brzy začala naplňovat. Kagalovskij se nastěhoval do luxusního hotelového apartmá s výhledem na Kreml a byl jmenován prvním náměstkem ředitele Menatěp Bank. Počátkem roku řekl na valné hromadě akcionářů, že Menatěp Bank se brzy stane významnou světovou bankou. Svým způsobem měl pravdu. Banka sice loni zkrachovala, ale nyní se stala předmětem vyšetřování v souvislosti s jedním z největších případů praní špinavých peněz v historii USA.

Kagalovskij působí v současnosti ve funkci místopředsedy představenstva ropné společnosti Yukos, kterou v roce 1996 zprivatizovala za velmi nejasných okolností právě Menatěp Bank.

Zajímavý je i příběh Kagalovského manželky Nataši. Narodila se v roce 1954 v tehdejším Leningradu, kde vystudovala orientální vědy. V roce 1979 emigrovala (anebo byla vysazena na Západ sovětskými tajnými službami) do Spojených států a na Univerzitě v Princetonu vystudovala obor zaměřený na Blízký východ. V roce 1986 nastoupila do Irving Bank, kterou v roce 1988 pohltila právě Bank of New York. V Irving Bank se Kagalovská seznámila s Lucy Edwardsovou.

Před sedmi lety byla Nataša Kagalovská vyslána do Ruska, aby spolu s dalšími americkými bankéři pomohla v komunismem zdecimované zemi vytvořit bankovní systém západního střihu. Její šarm a schopnosti ohromily v Rusku nejen americké poradce. Krátce po návratu ze své mise povýšila v roce 1992 Nataša - tehdy ještě Gurfinkelová na šéfku východoevropské divize Bank of New York. Ve svých sedmatřiceti letech se zdála být ženou na svém místě. Nejenže plynně hovořila rusky, ale dokázala pro banku zajistit v Rusku i velice lukrativní obchody. Její "akcie posílily ještě tím, že za muže si vzala někdejšího prominentního kremelského reformátora a později bohatého ruského podnikatele Konstantina Kagalovského.

"Každý ji znal, řekl v rozhovoru pro The New York Times bývalý předseda jedné významné západní banky, která intenzivně obchoduje s Ruskem. " Byla to jednička, především díky svému manželovi , dodal.

Před deseti dny se však její hvězdná kariéra zhroutila. "Je to vážná věc. Řekli mi, abych s nikým o ničem nemluvila. Je mi to všechno moc líto, řekla Kagalovská minulý týden v krátkém telefonickém rozhovoru pro The New York Times.



Rusové kromě nerostných surovin vyvážejí to jediné, co umějí opravdu dobře - organizovaný zločin. Americký deník The New York Times 19. srpna 1999 zveřejnil zprávu, která otřásla celou zemí: ruská mafie vyprala prostřednictvím amerického finančního ústavu Bank of New York nejméně 4,2 miliardy dolarů (v přepočtu asi 147 miliard korun). Podle dosud zveřejněných, ale zatím neověřených informací se však tato částka bude blížit spíše deseti miliardám USD, což je asi 350 miliard korun.
  02.02.2008 09:53 VIP <VIP2008VIP@seznam.cz>
 
Tak jsem skončil, a světe div se volali mi domů, že přesto, že jsem již skončil, odevzdal vše včetně placky atd. tak mi nabízeli, že ministr rozhodl, že i když jsem skončil, tak se mohu ještě vrátit !!!§ Tak to jim asi teče do bot hodně! A pro toho zakomplexovanýho blba nahoře jen jeden vzkaz - ty si myslíš, že poctivej policajt je stejná prodejná děvka jako jste vy v parlamentu??? Že kupčíte a lobujete za svý kšefty a na republiku serete? To se tedy pleteš, protože na rozdíl od tebe, poctivej policajt má své permanentní zásady.
  02.02.2008 13:29 Petr
 
Nemohl jsi to napsat lépe.
  02.02.2008 13:56 Bruce Dickinson
 
Naprostý souhlas
  02.02.2008 15:12 jantar <petrjantar@seznam.cz>
 
Zdar,pěkně napsaný,a jen tak ze zvědavosti,jak dlouho se po odchodu může pol.vrátit/bez nástupní školy/??
  02.02.2008 17:51 Jantare,
 
podívej se na www.nosp.pčr - tam je k tomu povídání.
  02.02.2008 22:59 Foun
 
To si děláš legraci, že Ti volali domů?!?! A to jsi, kolego, odešel teď ke konci ledna, nebo už dříve?
Jsi teď v pozici, že si můžeš diktovat podmínky (obrazně řečeno). Tak tomu, co volal jsi měl říct, že se vrátíš jen tehdy, až nebude ministrem vnitra Langer a že Ti poté můžou zavolat znovu.
  01.02.2008 21:06 Karla-výsluhy a lustrace
 
Vězte a vzpomeňte, že až za pár let naplní PČR stavy, tak sáhnou na vše, co je trnem v oku. V současnosti maj naděláno v gatích. Jinak v debatě o BESIPu co uváděla Jílková jsem viděl málo výmluvného a zamračeného ředitele dopraváků Martina Poláčka dnes Červíčka. Jak kdyby se bál mluvit, ale statistiky mu fakt jdou!!!
  02.02.2008 06:29 jarda
 
Mohu tě ubezpečit, že naplnit stavy u PČR se nikdy nepodaří, jako se to nepodařilo nikdy v minulosti. Nebo snad víš o nějaké době, kdy byly stavy PČR, eventuálně SNB, naplněny? To se nikdy nestalo. A také není proč. Kdyby totiž zdejší vláda uvažovala "normálně", tak sníží tabulkové stavy a bude vymalováno, nebude co řešit. Ale tím by si uzavřeli dvířka ke kecům, jako že máme nejvíce policajtů na 100.000 obyvatel atd., neboť tyto bláboly vycházejí z tabulkových stavů, nikoliv ze stavů skutečných. A že to Langer rád opakuje, je všeobecné známo. Viz naposledy jeho přitroublé tvrzení, že máme v přepočtu více policistů, než na Kypru. Myslím, že to je stejná demagogie, jako tvrzení, že elektřina je stále u nás levnější, než v SRN. Samo o sobě je to pravda, ale je nutno vycházet z poměrů cena elektřiny ku výše mezd. A u policajtů je to tak, že je nutno vycházet nikoliv jen z počtů na 100.000 obyvatel, ale bylo by nutno dosadit do rovnice také to, co policajti v jednotlivých státech mají v popisu práce. Jsou státy, kde přípravné řízení trestní v našem pojetí neznají, a když ho znají, tak toto není prováděno policií, eventuálně není prováděno policií v takovém rozsahu, jako u nás. Tedy tak, že státní zástupce a soud to od policie dostane předžvýkané, protože soud nic dokazovat nebude, neboť to neumí (to není názor můj, ale názor jednoho renomovaného náměstka předsedy krajského soudu). A nic s nimi nehne, na rozsudky a usnesení nejvyššího soudu z vysoka kašlou. Tak co by´s chtěl od takové nuly, jako je Langer?
  02.02.2008 09:58 Karla
 
Ano problém je skutečně složitější. Jenom když vzpomenu na dobu po roce 90, tak vznikali nové hraniční přechody. V té době scháněli také každého, aby naplnili stav a kriteria pro výběr byla nulová, stačil učňák. Slibovali hory doly, náborový příspěvek 10000Kč, ZOP dálkově 2x14dní a co z toho bylo splněno? Náborový příspěvek 10000Kč dodnes nemám, ZOP byla pro každého jinak dlouhá, prostě jak se jim to hodilo do krámu v Holešově a pro kluky co neměli maturitu si jí nakonec dodělávali, což bylo asi jediný k pochopení, ikdyž v podmínkách to při nástupu nebylo. Tímto se stavy jakž takž naplnili a co vím, když někdo z nás chtěl jít na OOP, tak tam moc volnejch fleků nebylo. Dnes je situace samozřejmě jiná, nápadně připomínající tu po roce 90. Je to můj názor a věřte, že jsou lidi, co nastopí a hlavně z příhraničních regionů a tam kde není práce. Jo kvalita uchazečů nebude valná. A tak když člověk je tak říkajíc vyhořelej a není starej páprda, není nic jednodužšího se jim na to vysrat a zkusit štěstí jinde dokud je možnost. Ale pozor není to lehké a stále se budeš setkávat se závistí renty, kterou chtějí a také za pár let ořežou a na to si vsadím vše co mám. Jestli je tu někdo, kdo zná přibližně počet rentiérů můžeme porovnat stav, kdo se odvolal proti poloviční valorizaci renty, když odešel dle starého zákona 186-ky. Já odhaduji, že odvolání je do 50-ti. To jsme hrdinové a na co bych se odvolával, zkus to ty a pak uvidíme, když to vyhraješ tak do toho půjdem také, ale u piva jóóóóó to jsem chytrej a až jim to seberou tak já si alespoň řeknu, že jsem pro to něco udělal. A tak to je i vsoučasnosti u policistů - je to pořád stejné, pár hrdinů viz. UBS a podpora žádná. Proboha vždyť ty kluci to dělaj z vlastního volna a NOS jsou placení a mají to v popisu práce. NOS by měl bejt pořádnej vítr, který bude rozdávat karty, ale bohužel není. Tak zdary a každý je svého štěstí strůjce.
  02.02.2008 10:44 UK
 
PČR za pár let naplní stavy? Možná bych tomu i věřil. ale to bych nesměl nic vědět, kromě jiného, o demografické prognóze v ČR na následující období.
1. kolem roku 2010 bude z pracovního procesu odcházet více lidí než do něho vstupovat (to co se děje u PČR v současnosti nastane v celé ekonomice). V důsledku toho daleko více vzroste poptávka po pracovní síle a tím i její cena -což je problém BS.
2. dostat se na VŠ bude snažší a pro středoškoláka bude daleko lukrativnější se vyučit lékařem (populace stárně a zdravotnický byznys bude velmi zajímavý) než cajtem.
3. vedle BS je ještě jedna ozbrojená složka, která nabízí daleko více a za mnohem méně a která je z tohoto důvodu schopná si stáhnout kvalitní zájemce.
4. Výsledkem je ta skutečnost, že opravdu nevím, kdo by měl chybějící místa zaplnit.
  02.02.2008 11:45 Karla
 
Jenom otázka k zamyšlení? Proč u Městské se to daří, co já vím v okresním městě je velký problém se na toto místo dostat. Že by jiný přístup nadřízeného, či lepší vybavení a nebo i plat, nebo náročnost vykonávané práce?
  02.02.2008 13:19 UK
 
pro Karlu (proč u Městské?)
1. Náročnost práce (po odborné stránce) třetinová jako u PČR, a to prakticky za shodné peníze.
2. U MP jseš jako zaměstnanec podřízenej svému šéfovi (starosta), ale zároveň jsi jako občan voličem svého šéfa. Takže si někdo hodně rozmyslí, aby se po tobě pro jakoukoliv blbost zbytečně vozil.
3. Práce je méně náročná (zjistí se TČ, tak se volá PČR a pro MP padla), takže nehrozí, že se něco často podělá.
4. Placené noční, víkendy, svátky, apod. MP podléhá režimu zákoníku práce.
5. Jako zaměstnanec obce máš šanci, že se o tebe zaměstnavatel postará, především v otázce bydlení. Dneska máte úplně stejné, zda-li hákujete za cca 30 čistýho (to z Vás asi nikdo) a máš hypo na bydlení ve výši 10 měsíčně nebo máš 20 u MP a bydlení za regulovaný od města s příslibem privatizace bytu za hubičku.

Závěr je tedy takový, lepší než k PČR, tak k MP.
  02.02.2008 14:48 karlos <neberu@seznam.cz>
 
Zdravím kolegové od PČR - přetřásáte otázku proč k PČR nebo k MP. Dělám u MP už 15 let, je pravda, že kluci z OOP si chodili k nám pro papír do strojů, kopírovat, pro tužky, převáželi jsme je k případům, zajišťovali dle zákona, co po nás chtěli - taky jak říká UP nebo UK - zjistíš TČ, předáš a "padla" ale to není tím, že by to ti kluci z MP nechtěli dělat, oni prostě ze zákona nemůžou. Problém je v tom, že většina z Vás zákon o Obecní policií nezná, ale každý MP musí znát zákon o Policií Čr. Vy uděláte zkoušky po škole v Holešově a pokud sám neodejdeš, nebo nejsi odejit, jseš u sboru natrvalo, ale MP dělá zkoušky před ministerskou komisí každé 3 roky. A jak někdo psal, že v případě odchodu, se o Tebe postará Obec, to ti řekl kdo. Maximálně tím, že druhý den stojíš v řadě s těmi, které jsi před tím krotil, na sociálce a na Úřadu práce. O bytech, o těch si nech zdát. U nás je asi 10 km odsud vesnice, kde mají dopravních nehod jako v Bermundském trojúhelníku - operační má pořád hlídku na nehodě, tak vše "prodává" nám. Ale nikdy mu nikdo neřekl, že nepojede protože je na nehodě. Kluci, jsou mezi Vámi dobří, ale podívejte se take do vlastních řad. Odtud také vítr fouká a toho se drží - jak napsal někdo od Vás níže - "kachní prdel". Mějte se a pojďte k nám.
  02.02.2008 16:45 UK
 
Pro karlose

Mám pocit, že jsi nepochopil, v jakém směru se vyvíjí diskuse k danému bodu. Jediný co k Tobě mám, je: Nedej Bože, aby MP zasahovala do trestního řízení.
  02.02.2008 17:38 Karlos pro UK
 
Pane vzdělaný...........nedej bože, aby Ty jsi vylezl z kanceláře, protože nevíš pane co je realita - já o trestním řízení nic nemluvil. Tlačíš hlouposti. A pokud jsem nepochopil, jakým směrem se ubírá diskuse? Proč do toho tedy zatahuješ MP - buď těm nám závidíš - proto ta nevraživost - jinak nevím, my za Vaše problémy chlapci nemůžeme. Děláme svoji práci tak jako vy a myslím si, že ji děláme dobře. Pokus si Ty myslíš něco jiného, tak se nediv, že to samé si o Vás myslí každyá občan ČR. Po nás plivou a nadávají nám tak jako Vám, ale Vás nezajíma, že nám nemají co vzít ale běda, někdo šlápl starému policajtovi na nohu - mohou za to MP - mimochodem, mnozí u nás jsou bývalí Vaší kolegové, řekl bych, že většina z nás má "již" hotové střední i vysoké školy narozdíl od jiných složek. Víš co bych Ti radil. Zamysli se nad sebou a něco dělej a nubudeš mít čas hloupě kydat na druhé. Nechci vyvolávat nějaký konflikt, ale zameť si před vlastním prahem soudruhu a začni něco dělat a nebreč nad bebím. U Nás na obvodě je 48 kluků plus vedení, všichni se známe a řeknu Ti, že z toho polovina stojí "za to".
  02.02.2008 19:07 UK
 
pro karlose

Nejprve zařaď zpátečku a potom se Ti pokusím vysvětlit podstatu tohoto bodu diskuse.

1. Nejprve jsem se v této diskusi pokusil vyvrátit tezi o předpokládaném naplnění stavu PČR, a to poukazem na demografický vývoj v ČR.
2. Poté jsem diskutujícímu zhruba vysvětlil, proč má MP naplněné stavy. Na toto jsi Ty reagoval, že příslušníci PČR nemají znalost zákona o Obecní policii, kdežto MP mají znalost zákona o PČR. Toto vyjádření bylo mimo probíhající diskusi. Možná sice věcné, ale proč by měl příslušník PČR znát dopodrobna Váš zákon (pouze stačí aplikovat log. výklad zákona o PČR-od většího k menšímu).

A na závěr, nemá s Tebou cenu diskutovat.
  02.02.2008 22:22 §
 
UK: "A na závěr nemá cenu s tebou diskutovat"
To už je tady takový folklór - když dojdou argumenty, nastoupí póza uraženého dítěte. Přitom Karlos nikoho neuráží, nikoho zbytečně nenapadá, naopak tady jako jeden z mála působí jako člověk, který to má v hlavě srovnané. Ono nemusí nutně znamenat MP=blb, ale to někteří odmítají připustit.
  02.02.2008 23:21 UK
 
pro §

Hlavně karlos, stejně jako Ty nerozumí psanému textu. Ty pouze trochu více. Oba Vás lze označit jako funkčně negramotné.
  03.02.2008 07:23 mazec
 
UK,
já tomu tvému textu taky nerozumím, stejně jako Karlos a §, takže s tou gramotností začni radši u sebe, než začneš někoho poučovat.
  03.02.2008 07:36 karlos pro UK
 
Zdar soudruhu, nechci Tě urážet, ale jestli je někdo tady negramotný, tak jseš to jedině Ty, protože Ty tady píšeš o něčem, ale napadáš druhé. Pláčeš nad rozlitým mlékem, ale na rozdíl od druhých to svádíš na někoho, komu soudruhu - promiň, že se stále opakuji, ale Ty jsi jeden z těch, co Policií ČR škodí - protože jak Tě tak čtu, tak jsi starý aparátčík, co nevytáhnul zadek ze služebny od dob slavné sametové revoluce a nyní se schováváš za práci a názory druhých slušných policistů. Pokud budu soudruhu na těchto stránkach řešit něco o vlastním resortu, tak do toho nebudu zatahovat druhé, protože nikdo, ani popeláři ani traktoristé natož zedníci, nemohou za stav který panuje na MV a vůbec. Ono je ale snažší házet špínu na druhé a tím odvádět pozornost od sebe samého. Já netvrdím, že jsme skupinaermanů - viz strážník z Prahy - ale tak jako mezi normálními občany se najdou " ti špatní", task i mezi Vámi jsou fakt kousci - a to nebudu citivat TV Nova. Ale Tebe vůbec nezajímá, že by ses mohl v tom vašem problému - platy, výsluhy a podobně, zmínit i o situaci u MP jako takové, že žádné výhody nemají - né každé město má rozpočet takový jako třeba Praha, Brno, Ostrava a podobně. To na nás nemyslíš, ale vyčítat to ty umíš. Co jsi Ty ( UK ) udělal pro to, aby se Vám stávajíci "výhody" zachovaly? Brečíš nad bebím a nakonec, vždyť za to můžou MP. Nemohou. A víš proč? Protože většině TY nesaháš ani po kolena, protože jsi zamindrákovaný soudruh a měl by jsi jít od válu, jelikož jsi ostuda sboru. Jako člověku Ti přejí krásný den a Tvým kolegům - kluci vydržte, mějte se hezky a takové uplakánky mezi sebou nedržte, naopak jim pomozte odejít, nemají mezi Vámi co dělat.
  03.02.2008 09:01 UK
 
Pro Karlose

Trvám si na svém. Svůj názor na Tebe neměním. Pouze jenom upozorňuji, že smyslem mých dvou původních textů (ani to z nich nevyplývá) nebyla žádná ubrečenost ani lítost nad svým postavením. Pouze analýza situace v otázkách:
1. Z jakého důvodu PČR nemůže PČR naplnit stavy (kvalitními uchazeči).
2. Z jakého důvodu je lepší sloužit u MP než u PČR.
Nic víc a nic míň. A do toho Ty začneš něco o znalosti zákona o Obecní policii a zdůvodnění, proč MP nemohou zasahovat do trestního řízení, ačkoli by rádi ( z jakého důvodu nemohou zasahovat, to snad ví každý příslušník PČR). Z tohoto důvodu jsem reagoval „Nedej Bože, aby MP zasahovala do trestního řízení.“, a následující „diskusí“ byl tento názor potvrzen jako velmi správný. Jinak k Tvým invektivám: Nevíš, kdo jsem, tak si ponech soudy.
  03.02.2008 09:10 muf
 
pro UK,

..."Jinak k Tvým invektivám: Nevíš, kdo jsem, tak si ponech soudy."....

Jsi zřejmě opravdu pěkný pták a Tukan to rozhodně nebude!!!! :-)))))))
  03.02.2008 10:08 Alfréd pro UK
 
Víš co jseš opravdu? UNIVERSÁLNÍ Ko.oT. A to už nemíním více komentovat. Karlos má pravdu, jseš ubrečený starý aparátčík soudruh. prdelista a se skutečnýma policajtama nemáš nic společného, jenom se za ně schováváš. Jenom ještě jedna poznámka, když Ti pořád tak vadí Ti kluci od MP, tak proč jich máš plnou hubu. Ty byses k nim určitě nedostal, protože při fyzických testech bys neutáhnul svoji velkou prdel. Čauky - soudruhu.
  03.02.2008 10:17 Lukáš pro UK
 
Nedej Bože, aby MP zasahovala do trestního řízení - prosím Tě co to plácáš, pro by to dělali, o zákoně Ti nic psát nebudu, ten Ty znáš, na druhou sstranu stačí když takový policajt jako Ty, to trestní řízení zkurvi na sračku. To mu potom může ten nevzdělaný kluk od MP předat vše v ÚZ, on to ten polda stejně zprzní, takže co nám to tu meleš. Nejsi schopen rozpoznat přestupek od tč, nejraději vše hodíš pod stůl, nebo pachatel neznámý, než bys zkontroloval záznam MKS, raději napíšeš, že tan nic není. Ty že jsi policajt? Srágora. Každý kluk od MP má u občanů větší důvěru než zkorumpovaný polda Tvého typu - za chvíli za Vás budou muset dělat celou dopravní agendu MP, protože kvůli braní úplatků, nebo takových jako Ty v kanceláři, nebude mít kdo sloužit. Pokud Vám navíc teče do bot, voláte ke všemu MP aby Vám pomohli. Prosímtě - UK - už se vzpamatuj a přiznej, že bez těch kluků nejste schopni ani živořit, natož žít. A nebo ještě lépe, už se zdrž komentáře.
  03.02.2008 10:47 UK
 
UK

pro Alfréda a Lukáše

Takže další dva, kteří nerozumějí psanému textu (tzn. další dva funkčně negramotní).
  03.02.2008 19:25 RPG-7
 
UK - jak se ti tu dýchá? Není to k zalknutí, jediný chytrý mezi samými blbci? Nebo je to jinak? A co na to Jan Tleskač?
  01.02.2008 20:25 Fasik <123fasik@centrum.cz>
 
Vážený pane ministře. Sloužím u policie téměř deset let. Děkujeme za Vaší náborovou kampaň "Pomáhat a chtánit" Nejenom, že nápisy na služebních vozidlech vypadají komicky a jsou tak akorád pro smích, ale dle mého tímto snižujete prestiž policistů, kteří už i tak v očích veřejnosti nemají dobré mínění. Myslím si, že kdyby jste peníze vložené do této kampaně radši rozdělili mezi policisty, kteří ještě slouží, každý by dostal cca 5000Kč, což pro nás není zrovna málo. Dle mého názoru by se do našich řad dali obyčejní lidé radši na doporučení těch, co již slouží a ne na nějakou "hloupou" mediální kampaň. Navíc kdo má rozum a dokáže počítat, tak se k "nám" nikdy nemůže přidat. Za cca 15.000Kč hrubého platu, sociální produkty vesměs žádné....proč není u PČR třeba příspěvek na penzijní připojištění, když vláda do budoucna uvažuje, že toto bude stěžejní pilíř důchodového systému a v soukromém sektoru toto funguje s příspěvkem třeba i 3% z hrubé mzdy. Případně v čem máme výhodu když máme 30dní dovolené, ale policisté sloužící ve 12 hodinových směnách mají den dovolené přepočítán na 7,5 hodiny a tak si vlastně z každého dne dovolené 3,5 hodiny nadělávají. Není toto výhodné zase pouze pro sloužící od pondělí do pátku na 7,5hodiny ranních. Nemluvím ani o příplatcích, které jste nám "sebrali" a které nám dle mého náleží, protože služba o nočních, víkendech a svátcích je přeci jen něco navíc a měla by být náležitě zaplacena stejně jako tomu je u lidí v běžném pracovním procesu. I tak budu ještě chvíli doufat ve změnu, neboť mě zatím práce u Policie baví, ale pokud nepřijde nějaký obrat k lepšímu i Já se přidám k řadám těch, kteří od policie ČR již odešli a nebo se k tomuto kroku chystají. A můžete si o nějakém "generačním špuntu" říkat co chcete, já jím rozhodně nejsem a stejně jako ti "staří a zkušení" s vaší politikou vedení Ministerstva vnitra rozhodně nesouhlasím
  01.02.2008 22:12 live <live2008@seznam.cz>
 
Proč pořád omíláte tu dovolenou - jeden týden navíc, musíte k tomu ale dodat že policista pracuje 13 měsícu v roce (rozuměj 150 hodin zdarma je téměř měsíc nacíc) a při tom dostane mizerně zaplaceno těch měsíců 12 !!!! Tak jaká výhoda. Dovolím si jednu pozn. nakonec - my mu říkáme důvěrně kachní prdel - proč? Ten jeho přiblblej úsměv nic jiného nepřipomíná.
  01.02.2008 18:20 randal <constabl27@seznam.cz>
 
To si opravdu myslíš, že za tu almužnu Ti někdo půjde sloužit? Nabízíš cca Kč 15.000,-- hrubého, za to mastupuje obyčejná nevyučená prodavačka!!! Ale ta němá 150 h zadarmo, není jednou nohou v kriminále, druhou v hrobě a nikdo si na ní neotevře hubu, že je daňový poplatník!!!
  01.02.2008 18:15 randal <constabl27@seznam.cz>
 
Ivane, stavíš krásné Potěmkinovy vesnice!!!!! Kdy přidáš prachy, ty kuní ksichte!!!!
  01.02.2008 18:34 F1
 
Zdrž se urážek, za to to nestojí, nehledě k chudákům kunám, kterým by se asi tohle přirovnání nelíbilo, kdyby uměly mluvit.
  01.02.2008 19:09 Bruce Dickinson
 
Souhlasím s kuním ksychtem. Nic slušného mně taky nenapadá
  01.02.2008 20:57 Karla
 
Randale nevíš za co???? Za urážky bych tě pověsila za g... z mostu. Přidej se do řady a bul.
  01.02.2008 18:13 live <live2008@seznam.cz>
 
Ted jsem poslouchal PP na 24 ČT - dobře krmil hlavy, ale pouze osobám nezainteresovaným a neznalým - chápej civilistům. O tom se nechci šířit jen mě zaujala poznámka, že MV snižuje autopark o 10%. Tak nějak mi to nejde do hlavy - s tím heslem pomáhej a chraň nebo jak to je nyní vylepono na zbytku aut a to už se nezmiňuji o předešlých kecech ohledně zvýšeného boje proti autom. pirátům atd ....... V závěru si povzdechl nad velkým odchodem policistů, který se "jim nepodařilo zastavit" - přečte-li si příspěvek od panjana laik, tak i ten pochopí proč.... Topoláněk se začíná zajímat o policisty, protože se bojí o svůj kejhák, ale zase ... jen o ten svůj, to že chybí a budou chybět policisté na ulici jej zas až tak nepálí - co dodat budoucí voliči?! ....
  01.02.2008 17:52 omg, za ty prachy
 
http://www.youtube.com/watch?v=v9cGifnRtV8 ..najdi svého hlupáka :-))
  01.02.2008 17:39 panjan
 
Vážený pane ministře, dovolte mi, abych reagoval na novou náborovou kampaň s heslem "POMÁHAT A CHRÁNIT", která má za cíl získat pro PČR nové příslušníky. Na úvod bych měl uvést, že jsem rovněž již několik let příslušníkem PČR, kdy v současné době jsem na řídící funkci v rámci OOP. Abych konečně přešel k meritu věci, proč Vám píši. Po několika dnech trvání "Vaší" nové náborové kampaně slýchám jak z řad svých podřízených, tak i ze svého okolí negativní reakce na tuto kampaň. Nechci zde nijak tuto kampaň kritizovat, protože toto mi nepřísluší, chtěl bych Vám pouze položit otázku, která si myslím, že je k zamyšlení. Tato otázka zní: Nezajímal se některý z kompetentních funkcionářů, kteří se na náborové kampani podíleli myšlenkou, vytvořit u PČR jakési zaměstnanecké výhody po vzoru některých firem v ČR (zaměstnanci nemyslím jen příslušníky PČR,ale i občanské zaměstnance)? Jako vzor bych uvedl jen základní výčet zaměstnaneckých výhod u firmy ČEZ a ČD, ve kterých má stát nezanedbatelný majetkový podíl. U firmy ČEZ : 950 Kč na životní pojištění zaměstnanců + 3 % z hrubého platu na penzijní připojištění. K tomuto další např. pro zaměstnance a rodinné příslušníky mobilní tarifní paušál (max. 2) za směšné ceny a tak bych mohl pokračovat. U firmy ČD : 750 Kč na životní pojištění + 750 na penzijní připojištění. A teď co u PČR : policista a občanský zaměstnanec má nárok po pěti letech služby či trvání zaměstnaneckého poměru nárok na příspěvek na životní nebo penzijní připojištění ve výši 100,- Kč. To je podle mne dost úsměvné, zejména když vezmu kolik byrokracie je potřeba na jeho přiznání. Z vlastní zkušenosi vím, že to trvá i několik měsíců. Prosím pokud mi budete odpovídat, což bych velmi uvítal, tak mi neargumentujte, že máme z FKSP příspěvek na dovolenou, ano máme, ale jednou za X let a ta byrokracie až hrůza. Mimojiné tento příspěvek mají i zaměstnanci mnou uvedených firem, ale výčet jejich zaměstnaneckých výhod jsem zkrátil. A srovnání navyšování platu v roce 2008 s uvedenými firmami, když jsem se dozvěděl o kolik % došlo v uvedených firmách k navýšení, tak jsem nevěřil svým očím (ČEZ - 7%, ČD - 9% a PČR - na mzdy 1,5%, kdy z těchto nešlo do tarifu ani koruna a bylo sděleno, že tyto peníze budou požity na nadtarifní složky platu a dodnes nic) Závěrem uvedu svůj názor. Myslím si, že pokud by u PČR byl podobný program jako u mnou uvedených příkladů, tento jak já říkám sociální program by do řad PČR přilákal o mnoho více zájemců a hlavně by byl i jistým způsobem motivace stávajících příslušníků a zaměstnanců. Chtěl bych podoktnout, že jak jistě víte tyto příspěvky nepodléhají dani z příjmu, tudíž je to jednorázový výdaj bez dalšího zdanění. Myslím, si že toto je k zamyšlení než každý rok pořádat náborovou kampaň za x milionů korun z kapes daňových poplatníku, která stejně nic nevyřeší a skončí tak, že příští rok se udělá nová. Předem děkuji za to, že můj příspěvek dočtete do konce. "Motto: O peníze jde v první řadě".
  01.02.2008 17:52 Zdravím kolego
 
musíš do sekce Policie ČR, Hasiči, zde ministr neodpovídá
  01.02.2008 18:39 degradovaný
 
Kdysi v pravěku naší bezpečnosti si pamatuju aspoň příplatky za jazyky, za různé absolvování spec. kurzů, odměny za překročení určitých bodů při tělesných prověrkách, osobní údržbu techniky apod. Dnes ? Ani prd.
  02.02.2008 10:24 P.J.B.
 
Píšeš, kolego, o ČD. Shodou okolností jsem u této firmy před svým odchodem k PČR dělal skoro 15 let výpravčího a dirigujícího dispečera a to, co jsem po té době na těchto postech měl na pásce, to jsem měl na obvodě jako územák půl roku po ZOPce. Takže až taková sláva to nebyla. Nějaký čas už jsem odtamtud, ale schválně navštívím ex-kolegu výpravčího a půjčím si mzdové tabulky ČD, ať tady nemlátím prázdnou slámu. Fakt je, že průměrná mzda na ČD za rok 2007 byla 22.256,- Kč, zatímco u PČR okolo 30.000,- (i když vypovídací hodnota průměrných mezd je hodně problematická - na druhou stranu i dráhy mají nesmyslně nafouklý management). Příspěvek na penzijní dělal u drah 300,-Kč, tady mám 200,-Kč (možná se to liší podle krajů, nebo co já vím, ale rozhodně nemáme 100,- a dostal jsem je ještě před 5 lety trvání služebního poměru - podotýkám, že nejsem na žádném "teplém fleku" na ředitelství či prezídiu, ale v 5.platové na OOP). No a co se týče toho výčtu zaměstnaneckých výhod, který jsi zkrátil, tak ten jsi zkrátil už jen o zaměstnanecké jízdní výhody. Při návaznosti přípojů a čistotě vlaků jsem za posledních 5 let svého působení na dráze vlakem téměř nejezdil, rozhodně ne pokud jsem někde potřeboval být včas a ne s tolerancí plus minus půl dne, takže pojem jízdní výhody může znít i jako parodie.
Tím nechci obhajovat situaci u PČR, ke spoustě věcí mám výhrady a zhruba před rokem a půl jsem strávil dost času e-mailovou korespondencí s ministrem a několika poslanci ohledně připomínek k z.č.361/2003 Sb., ale zrovna dráhu jako vzor bych nedával.
1.2. jsi napsal "po několika dnech trvání náborové kampaně..." - ta kampaň ale oficiálně začala právě 1.2., takže správně by bylo "po několika hodinách". Jinak ale musím konstatovat, že 22.000.000,- za vizitky s telefonem na bezplatnou infolinku, nálepky na autech, ze kterých mají lidi srandu a jeden klip v TV - to je fakt síla.
Zatím zdar a až budu mít ty tabulky, hodím sem srovnání.
  02.02.2008 14:16 F1
 
P.J.B.

Ubezpečuji tě, že Severočeši mají na penzijním 100,- Kč měsíčně a když jsem byl s manželkou v bance vyřizovat její penzijní ( je u soukromníka nedostává samozřejmě nic ), tak ten bankovní úředník, který mě osobně zná, na mě koukal nevěřícně s údivem, když jsme se bavili o částce, kterou bude manželka penzijně spořit s tím, že je rozumná částka tolik a tolik a že u Policie ČR jistě míň nedostáváme. Když tedy slyšel, že dostáváme od Polcie ČR 100,- Kč, tak na mě koukal s výrazem jestli to co říkám myslím vážně. Takže asi tak pro vysvětlenou, jak je to jako na zámku, ať to trvá věčně. Asi jste dobrý oddíl s těmi 200,- korunami. Sever Čech je jistě bomba práce - služba a výhod nepočítaně. Stravenky za 50,- Kč doplácíme asi 23,- Kč. Když jsem slyšel kolik si doplácí hasiči na 60,- Kč stravenku, zase jsem zjistil, že jsme popelky. Ano, není to o stravenkách, ale o komplexu dílčích věcí, ale celkový pohled a hodnocení si každý udělá sám a vidí.
  02.02.2008 17:03 pro F1
 
víš, příplatky na penzijní pojištění, stravenky a další je placeno z FKSP a jednotlivé útvary FKSP si určují priority kolik a na co budou připlácet. Někde dávají víc na penzijní, méně na dovolené, na stravenky a jinde to může být třeba obráceně. I v rámci kraje to nemusí být na všech okresech stejné. U nás připlácí na penzijní 200,- ale musíš si platit ty sám snad 400,- nebo 500,-, pokud platíš ty sám jen 200,- potom ti připlácí jen 100,-. A stravenky, dostáváme v ceně 40,- Kč a doplácíme 31,-, takže z FKSP příplatek pouze 9,- Kč na 40-ti korunovou stravenku. To jen pro vysvětlení, že ne v celé policii je fond FKSP dělen stejně, ale dle předem daných priorit.
  02.02.2008 20:18 P.J.B.
 
pro F1:
Já přeci netvrdím, že někde nemají příspěvek 100,-Kč; píšu, že se to možná liší podle krajů, což víceméně potvrdil kolega přede mnou. Severní Čechy Ti nezávidím, ale ujišťuju Tě, že ani Příbram s blízkým okolím není žádná fara. Někde jsem tu nedávno četl výňatek z nějakého žebříčku, kde co do "bezpečnosti" je Příbram třetí největší humus hned za Chomutovem a Mostem.
Ovšem můj příspěvek byl hlavně o tom, že dráhu nelze považovat za nějaký etalon kvality. A za tím si stojím - mám s ČD (a předtím s ČSD) téměř patnáctiletou osobní zkušenost. Čili tak...
  01.02.2008 16:26 Bury <policieBM@email.cz>
 
Zbran!

Muze mi nekdo podat nejake informace o prezbrojovani Zapadoceskeho kraje? Situace je takova, ze jedine v Zapadnich Cechach jsou jeste stare CZ 75 vyrobene v roce 1993. Slysel jsem, ze prezbrojovani bylo pozastaveno z duvodu kvality pouzder. Dekuji...
  01.02.2008 17:46 zzzzzzzzzz
 
Buď rád , že jí máš, je sice těžší, ale mě se sní střílelo lépe .
  01.02.2008 16:06 Máš pravdu Live
 
Nejprve získat totalitou neposkvrněné duše, potom velký cedník. Budou se cedit duše z uváděných předlistopadových útvarů a duše vlastnící v té době červené knížky. Jinak jsem zaslechl, že by služební poměr policisty mohl být řešen i formou tzv. kontraktů a závazků. Toto se prý proslýchá u armády a má to být z GŠ, má se týkat PČR. Mladí se asi také výsluh dožívat nebudou. Ale toto nemohu ani potvrdit ani vyvrátit. Informace pochází od vrtulníků - záchranářů, kteří chtějí opustit AČR a zajímali se o práci u naší org. Nikdo nemá jistotu, ani staří, ani mladí - stačí změna režimu.
  01.02.2008 16:26 dodatek
 
Kluci z AČR čekají, kde to s výsluhou krachne dřív, zda u nich či v PČR. Pak to prý bude rachot.