Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  09.01.2007 18:03 www.policista.cz
 
Informace předsedy NOS PČR z 8. ledna 200708.01.2007

Informace předsedy NOS PČR z 8. ledna 2007




Vážené kolegyně, vážení kolegové,




chci Vám touto cestou podat několik základních informací k současné situaci, která se diskutuje na několika úrovních a mnohdy padají slova, která jsou vytržena ze souvislostí nebo pramení z neznalosti věci. Protože bych byl rád aby bylo jasno, pokusím se Vám otevřeně vysvětlit alespoň zásadní skutečnosti.




Sami vidíte, co se po Novém roce děje, část policistů vyjadřuje svou nespokojenost. Nejedná se jen o propad příjmů, ale debatuje se o zařazení do tříd, výkladu směnnosti, hodnostních označení, době určité, chování mezi policisty a spoustě dalších, mnohdy i individuálních problémů. V těchto souvislostech jsou v centru pozornosti i policejní odbory a jejich činnost.




Jsou lidé, kteří nás zatracují a vyslovují domněnky, že jsme je „prodali za odstranění 40-ti% organizovanosti“, že jsme „prosadili zákon jenom kvůli těm nahoře“, že jsme „placeni policií a závislí“, a podobné, které lze shrnout do konstatování, že nic neděláme.




Rovněž se velmi otevřeně hovoří o demonstraci policistů dne 26. ledna 2007, právě kvůli popsané nespokojenosti. Někteří nás považují za její organizátory, jiní nám vyčítají, že jí neorganizujeme, další reprodukují má slova, kterými demonstraci odmítám.




Než budu pokračovat k dalším tématům, chci upřesnit právě předcházející odstavec. Pokud jsem v poslední době hovořil s médii na téma aktuální situace v policii, nikdy se nejednalo o jednu větu nebo pár slov, pokaždé se novinářům snažím v nejméně desetiminutovém rozhovoru vysvětlit souvislosti a příčiny stavu, podstatu zákona o služebním poměru a problémy spojené s jeho aplikací. Na otázku typu „kdy budou policisté demonstrovat“ jsem uváděl, že demonstrace je prozatím poslední formou. Prvotní musí být jednání a případné právní kroky. Petice a veřejné vystoupení je mezním řešením. Chápejte prosím pojem mezní ne výraz jako odmítnutí, ale jako završení neúspěšné snahy a předchozích kroků. Chápu, že tímto výkladem neuspokojím radikální část policistů, ale dovolte, abych pokračoval dál. Jednou z podmínek úspěšnosti podobné akce je především ujednocení požadavků, které musí vyplývat ze skutečného stavu. Zatím máme k dispozici odhady o dopadech aplikace zákona o služebním poměru a veškeré údaje jsou pouze přibližné. Například se hovoří o tom, že propady příjmů v porovnání průměru za rok 2006 a platového výměru na rok 2007 jsou u policistů ve 3. a 4. tarifních třídách. Ale podle informací došlých v posledních dnech lze dovozovat, že se bude jednat o širší okruh. Tím chci říci, že potřebujeme mít co nejširší a nejobjektivnější přehled o současné situaci. Z tohoto důvodu jsem vytvořil dotazník, který je na naší webové stránce a který rozesíláme na všechny naše dostupné kontakty. Cílem tohoto dokumentu je mít co nejvíce podkladů a argumentů pro další jednání nebo jiný postup. To je jeden z kroků k tomu, abychom skutečně věděli, co chceme dosáhnout a co je potřeba změnit.




Dokáži si představit reakce některých kolegů na předchozí řádky – zase jenom píšou, kecají a čekají co bude dál. Pro Vás pánové něco málo na vysvětlenou. Poměrně dlouhou dobu jsem byl ve funkci vyšetřovatele (tedy toho, který podle některých sedí v kanceláři a nic nedělá, na rozdíl od policistů na ulici). Za tu dobu jsem se naučil také jednu věc, a to jednat na základě podkladů tak, abych nemusel svá rozhodnutí přehodnocovat a rušit.




Na téma demonstrace ještě pár dalších argumentů. Pokud by měla mít takováto akce úspěch, je třeba mít kromě shromážděných argumentů také zajištěnou reprezentativní účast, musíte učinit právní a organizační kroky, zajistit dopravu, transparenty, apod. Pokud odhlédnu od ekonomické náročnosti, někdo musí toto všechno zajistit. Tím nemyslím jednoho až dva lidi, jak je u nás dobrým zvykem. Jestliže má výsledek k něčemu vypadat, hovořme také o koordinaci s hasiči, celníky a příslušníky Vězeňské služby. Prozatím ani jedna z těchto složek o podobné akci neuvažuje.




Shrnul bych tyto věty srozumitelně asi takto: Štěpánek neřekl, že policisté nebudou demonstrovat ani to, že odbory stávku odmítají. Řekl, že demonstrace je posledním krokem v případě neúspěšných jednání, která teprve začala a pro jejichž pokračování shromažďujeme jasné argumenty. Tam potřebujeme v první řadě Vaší pomoc. V této fázi je demonstrace ukvapeným a plně nepodloženým krokem. Zpackané vystoupení znamená nejen ostudu, ale i obrat k horšímu. A především bychom si tím zahodili poslední možné zákonné řešení. Pro ty, kteří tato slova i po obšírném popisu berou jako výraz zbabělosti, už asi více nemohu napsat.




Vrátím se k činnosti Nezávislého odborového svazu Policie ČR. Pro některé se zdá nečitelná, založená na obohacování jejích čelných představitelů, směřující proti policistům. Slyším i jiné argumenty, které se těžko vyvracejí, protože je druhá strana nechce přijmout. Občas mi připadá, že dokud o odborech nebylo slyšet a jejich předseda měl problémy sám se sebou, bylo to lepší. Nikdo o nich nevěděl, nikdo po nich nic nechtěl, všechno bylo v pohodě.




Možná máte představu, že NOS PČR je nekonečný aparát funkcionářů, kteří sedí v moderních kancelářích, dolní končetiny na stole a jenom poslouchají, jak jim cinkají korunky od jejich členů. Tudíž požadujete, aby tento moloch byl nepřetržitě k dispozici ve dne v noci. Jenže skutečnost je trochu jiná. Chod této organizace zajišťuje v podstatě několik málo lidí, počínaje od administrativních prací až po jednání s vrcholnými představiteli. Jen pro zajímavost, kam se velká část policistů obracela s dotazy v posledních měsících a kam se nyní obrací se stovkami otázek a připomínek? Na služební vedení? Nehovořím tím o sobě, ale poděkujte mým kolegům Ing. Burdovi a Dr. Tomkovi, kteří se této práci také věnují. Navíc mimo dotazů a připomínek je tu spousta vnitřní práce, kterou nelze zanedbávat.




Abych tu jenom nenadával, chci se zmínit také o tom, že za poslední dobu mi občas někdo zavolá, napíše mail nebo přijde osobně a poděkuje mi za to, co jsme pro něho nebo jeho kolegy udělali. Je to v současné stresové době příjemné a lepší, než jakákoliv forma odměny. Mimo to se ozývá stále více policistů, kteří by chtěli vstoupit do NOSu nebo založit základní organizaci. To je určitě lepší než po odborech něco chtít, ale pro jistotu v nich nebýt. Měli bychom si uvědomit, že pokud se budeme navzájem dohadovat o potřebnosti odborů, výsledek se nedostaví nikdy. Podívejte se schválně na §§ 197-200 zákona č. 361/2003 Sb. a uvidíte, jaká oprávnění odbory mají. Myslíte si, že např. připomínkování předpisů a účast v komisích zastane na okrese nebo kraji jeden člověk vedle svého zaměstnání?




Doposud jsem tvrdil, že nebudu agitovat pro vstup do odborů, ale nabízet výhody a nechat lidem na zvážení. Ale teď už agitovat budu. Uvědomte si, že skupinka odborářů nemůže obhajovat a zajišťovat všechno pro všechny. Podívejte se třeba do Německa nebo na Slovensko, kde je organizovanost v odborech více než 70%, kde mají nejen dostatek členů, ale i prostředků k činnosti a k nezávislosti. A určitě už není doba, abyste se za členství v odborech museli stydět nebo se obávat postihu.




Z dosavadních zkušeností vím, že na vysvětlení celé problematiky by nejlepší formou byl osobní kontakt, protože je spoustu věcí, které lze těžko napsat. Bohužel to nyní není možné, proto jsem se pokusil podstatné věci shrnout touto formou.




Závěrem Vás chci všechny požádat, abyste z mého projevu nevytrhávali jeho části a četli některé argumenty v souvislostech. Není mým zájmem Vám nic nalhávat, ale ne všechno mohu uvést. Informaci rozesílám na naše kontaktní emailové adresy a umístím je na diskusní fóra, kde se o odborech hovoří. Ještě jednu prosbu, adresovanou kolegům na DF. V posledních dnech jsem plně vázán na odpovědi na maily, připomínky, porady k odvoláním. Stejně na tom jsou kolegové Burda a Tomek. Dotazů jsou jich skutečně desítky denně a přestože bych chtěl, nemohu trávit čas diskuzemi na několika liniích, proto se snažím jedním dokumentem zodpovědět na více otázek. Nemám na to tiskové oddělení ani nikoho jiného. Berte to prosím jako fakt a jestliže ke mně budete něco mít, použijte mail stepanek@nosp.cz nebo pokud to bude urgentní, volejte buď na služební 823 940 nebo mobil 602 279 880. Když to bude možné, poradím Vám nebo pomohu. Snad jen reagovat na vulgarity považuji za ztrátu času.




Pokud jste se v tomto sáhodlouhém projevu dostali až na kýžený konec, děkuji Vám za pozornost a doufám, že se nám společně podaří vyřešit alespoň část problémů.




S pozdravem




JUDr. Milan Štěpánek, předseda NOS PČR










Dotazník NOS PČR k aplikaci zákona č. 361/2003 Sb.






Na základě dosavadních ohlasů jednotlivců a skupin z řad policistů chceme sestavit co nejširší přehled o dopadech aplikace zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, v rámci Policie České republiky. Doposud můžeme vycházet pouze z odhadů a kusých informací, z nichž nelze učinit relevantní závěr pro další postup. Proto, abychom měli k dispozici fakta a konkrétní čísla, jež mají vypovídací hodnotu, žádáme všechny policisty, kteří mají zájem s námi spolupracovat a naší cestou utvořit objektivní obraz o aktuální situaci, aby nám zaslali své připomínky, náměty a zjištění. Můžete nám zasílat informace jak za skupiny, tak za jednotlivce (preferujeme spíše informace za jednotlivé útvary, ale budeme řešit i individuální situace).




Informace by měla být konstruována takto:




1. útvar, okres, kraj,




2. celkový počet policistů,




3. do kterého data byla doručena rozhodnutí o ustanovení na služební místo podle z. č. 361/2003 Sb.,




4. zda a v jakém rozsahu jste byli na vašem útvaru před koncem roku 2006 předběžně informováni o zařazení na služební místa po 01. 01. 2007,




5. počet policistů s negativním rozdílem mezi průměrným služebním příjmem 2006 a platovým výměrem 2007, příp. strukturovaný podle kategorií do 500,-- Kč, do 1.000,-- Kč, atd.,




6. ve kterých tarifních třídách dochází k rozdílům ve služebním příjmu,




7. jak je aplikován výklad směnného výkonu služby a s tím související zvýšení základního tarifu o 10%,


8. jaká je výše zvláštního (tzv. rizikového) příplatku,




9. jaké změny byly provedeny u osobního příplatku (zachování – snížení – odnětí),




10. jaký je názor na hodnostní označení, tedy jaká část by podpořila: zavedení pouze služebních hodností (§ 7 z. č. 361/2003 Sb.) – ponechání hodnostního označení (§ 8 z. č. 361/2003 Sb.) – návrat k vojenským hodnostem,




11. za jakou dobu lze u vašeho útvaru docílit vyčerpání 150 přesčasových hodin




12. jaké máte připomínky a návrhy k Závazným pokynům PP, vydaným k z. č. 361/2003 Sb.,




13. jaké procento policistů uvažuje o podání žádosti o uvolnění ze služebního poměru: ihned – po prvním čtvrtletí – po prvním pololetí – po konci roku 2007,






14. jaké „zaručené informace“ a fámy ve vztahu k novému zákonu, které nedokázal nikdo vysvětlit, kolují na vašem útvaru,




15. zda na vašem útvaru nebo v okrese působí základní organizace NOS PČR, a pokud ano (nebo pokud odpovídá přímo organizace), zda má určeného zástupce pro projednávání záležitostí týkajících se výkonu služby se služebním funkcionářem (§ 197 z. č. 361/2003 Sb.),




16. zda máte dostatek odborářů, kteří mohou být účastni v hodnotících a poradních orgánech služebního funkcionáře,




17. jaké máte návrhy na řešení k jednotlivým z uvedených problémových okruhů,




18. jaké máte další připomínky a návrhy z uvedených nebo jakýchkoliv dalších oblastí






To, jestli zareagujete na naší akci, záleží zcela na Vás. Předpokládám ale, že pochopíte její cíl. Jestliže máte obavu nebo jakékoliv pochybnosti, kontaktujte přímo předsedu nebo 1. místopředsedu NOS PČR.




Zprávu zasílejte na sekretariát NOS PČR (služební fax 823 943, služební mail nospcr@mail.bar.aa, mail: nosp@nosp.cz), předsedovi (telefon 602 279 880, sl. fax 823 943, mail: stepanek@nosp.cz) nebo 1. místopředsedovi NOS PČR (telefon 606 362 162, mail: burda@nosp.cz)




S pozdravem

JUDr. Milan Štěpánek, předseda NOSP
  03.02.2008 10:19 zatím ještě polda
 
Pár bodů k náborové kampani pro ty, kteří chtějí nastoupit, aby nebyli následně příliš zklamaní, neboť toto nebudou asi právě zdůrazňovaná hesla náborářů :

1. 150 hod. přesčasů ročně navíc zdarma.
2. Neproplácí se příplatky za soboty, neděle svátky či noční
služby
3. V současné době zaražení kariérního postupu prakticky všem policistům, neboť součástí podmínek pro umožnění přihlášení se do výběrového řízení na vyšší funkci je nutnost mít velmi dobré hodnocení, kdy však vzhledem k podstavům je plošně udělováno hodnocení pouze dobré, aby policisté z útvarů nemohli odejít, neboť součástí hodnocení nadřízených je v současné době rovněž personální stav. Toto vpraxi znamená, že policista může mít klidně i tři vysoké školy, může plnit úkoly kvalitně třeba i na 200% a přesto nemá žádnou šanci postoupil v karierním řádu. Může být tedy tzv. věčným hlídkovým policistou, dokud sl. poměr neukončí.
4. Zvýrazňování výhod odchodného, na něž je nárok po 6-ti letech a výsluhového příspěvku, na něž je nárok po 15-ti letech, nemá v současné době, kdy není jisté, zda tyto výhody budou platit ještě v následujícím roce, neboť jsou trnem v oku jak vládě, tak dalším politikům, nemá žádnou opodstatněnost.
5. Z důvodů značných podstavů stres z množství práce, která musí být odvedena za chybějící kolegy a kterou nelze v mnohých případech zvládnout v běžné pracovní době a u mnohých útvarů se nezapočítává ani do výše uvedených 150 hod. zdarma. Jsou to tedy další neplacené přesčasové hodiny.
6. Daleko větší riziko spojené s ohrožením zdraví či života než u jiných povolání.


Pozitiva :
1. Pravidelný plat - u začínajícího policisty cca 17.000,-Kč hrubého, avšak bez valorizace do roku 2010.
2. U některých útvarů příspěvek na stravu ( mnohde však příspěvek zaměstnavatele činí 7,-Kč na stravenku )
2. Příspěvek na rekreaci ( já jej však za 23 let služby nikdy neobdržel, jelikož pravidla jeho čerpání jsou nastavena tak, že je prakticky nemožné jej vyčerpat.
3. Po 15-ti letech služby příspěvek na penzijní připojištění ve výši 100,-Kč až 200,-Kč ( podle útvaru) .

Nechť každý z uchazečů zváží, zda je služba u Policie ČR pro něj dobrá volba. Nejlépe, před podáním přihlášky, nechť se s dotazem na podmínky služby, výhody a nevýhody, obrátí případní zájemci nikoli na personální pracovníky, ale na policisty, kteří jsou v přímém výkonu služby, neboť tito zcela jistě poskytnou o současném stavu a fungování Policie ČR pravdivé informace, protože nejsou hodnoceni a odměňování na základě tzv. odchycených kusů. Mají sice slíbenou odměnu 5.000,-Kč za každého nově nastoupivšího policistu, kterého do svých řad přivedou, ale tuto v mnohých případech nedostali a většina z nich morální kredit nedovolí lhát ani z důvodu vidiny této odměny.

Tak jen tolik, ať pak nejste někteří zklamaní, jako mnozí nově nastoupivší současní studenti základní odborné přípravy.
  03.02.2008 09:13 May day
 
Tahle složka spěje do záhuby pod taktovkou pana MUDr. Langera a lakomce Kalouska.
  03.02.2008 07:58 Alfréd
 
Kolegové a kolegyně - jsou plnohodnotnými policisty - proč ale pořád naříkáme, vždyť naše vedení chce pro nás jenom to nejlepší. Jestliže jsme do teď byli pro smích půlce národa, od nynějška se budou smát úplně všichni, nakonec i lump si bude moct zavolat, abychom mu pomohli odvézt lup a přitom ho chránili před tím, aby mu někdo neublížil - vždyť pomáhat a chránit - jsme tady přeci pro občana a to každého bez vyjímky - každý má přeci právo obrátit se na policií. Nové silné vozy nám koupí, abychom mohli stíhat lumpy, kamery nám do nich namontují, aby bylo vidět, jak pomáháme druhým, že nejsme vlastně tak zlí, jak si o nás národ myslí, protože by někdo z nás mohl zneužít peníze vybrané za pokuty, tak je nebudeme vybírat - přležitost přeci dělá zloděje, nakonec dostaneme na žluté bundy - mimochodem píšou o tom jako o velkém objevu, ale kluci z MP už je mají rok zrovna tak kamery. Vedení nakoupí radary, pojízdné kanceláře, ale kdo v nich bude sloužit? Do jedné si sedne Langer, další obsadí Fendrych, Červíček, Bílek a podobně a potom můžou napsat, že plat řadového policisty je třeba i 100 000,- Kč. Jsem zvědavý, jak dlouho by se potom usmíval pan doktor, asi by si nechal udělat plastiku u Julínka - a jako model by stál Topolánek, nástroje by podával Cikr. Navrhnul bych ještě jedno zlepšení - na čepice malé majáčky - aby bylo vidět, že jsme v ulicích a né u hromad spisu v kanceláři. Pane Bože Ty to vidíš, dělej něco!
  03.02.2008 10:13 kolega
 
alfréde, dávám ti jedničku s hvězdičkou
  03.02.2008 16:17 asistent
 
poklona Alfréde, poklona!!!
  03.02.2008 07:36 koza <koza@com>
 
to máme pěkné nápisy,už kdejaký ožrala se domáhá pomoci,viz.příklad jsem nalitej a ztratil jsem klíče přijeďte mi otevřít,máte mi pomáhat,tak těmito zhovadilostmi se pane ministře plní linky 158 bravo
  02.02.2008 20:49 j
 
http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/02.02.2008/208411000100202- 19:00-1-udalosti.html?index%5B%5D=123494
  02.02.2008 21:51 Roman
 
Ano, to je opět úžasný blábol, který se podařilo dostat do televize. Jsem zvědav jak mě můj nadřízený ohodnotí v mé pohyblivé složce platu. Po čtyřech letech u policie osobní ohodnocení 0, stejně jako 60% oddělení. Jo a kluci co mají po deseti letech 400,- Kč osobní... + 1,5 % no to bude navýšení jako ďas. Díky, díky, díky ................ ještě jedou díky.
  03.02.2008 09:46 ach jo
 
oproti loňskému roku dělám více nočních, více víkendů a taky přesčasy (do balíku) už mam za sebou...co mám ještě zvyšovat abych si polepšil na osobním? 12 let služby = 500 Kč
  03.02.2008 10:51 Jirka
 
Já měl loni přesně 172 hodin do zelených a to nás ještě bylo na oddělení - 20% plného stavu.
  03.02.2008 16:21 asistent
 
pěkně jste nás vymrdali!!!!
  02.02.2008 20:10 Policie123
 
Výtažek z náborové kampaně
www.nabor.policie.cz
Plat a péče o policisty a policistky

Průměrná mzda policistů a policistek je nad průměrem republikovým, dosahuje 30 000 Kč.

Tak to je dobrý nesmysl. Pracuji u Policie 6 rok a mám pat 23tisíc hrubého a dokonce ani nikdo z mých kolegů na obvodním oddělení takové peníze nemá, snad vedoucí. Zajímalo by mne, kde na takové průměry chodíte. Tímto nás akorát vytáčíte.
  02.02.2008 20:20 Petr
 
No, na něco nováčky nachytat musí. Až dostanou výplatní pásku, tak procitnou.
  02.02.2008 20:41 F2
 
Když ptáčka lapají......pěkně mu zpívají :-))
Tak nějak
  02.02.2008 23:13 K1
 
mě v roce 1994 lákali na příspěvek 10.000 Kč, dodnes jsem ho neviděl
  03.02.2008 00:10 F1
 
Já jsem měl také dostat náborový příspěvek a nic jsem nedostal. Nejdříve tvrdili, že příští rok, že budou peníze, pak další rok a pak již netvrdili nic.
S kolegou co nastoupil rok po mě, to bylo stejné. Bylo by zajímavé vědět kolika poldům takto naslibovali něco " neexistujícího ". V televizi jen mažou med okolo huby, ale je to jen ksindl lživej. A takovej přístup k lidem je na všech jejich úrovních. Lhát lidem, vydrbávat s nimi a nakonec je nechat sloužit bez nároku na odměnu ( 150 hodin ). Lidského ducha si neváží.
  03.02.2008 16:24 asistent
 
nástupní plat 2.TT 14 800 + 1000 rizikový příplatek ve škole = 15 800 HRUBÉHO!!!!!! No není to KRÁSA?
  03.02.2008 19:22 RPG-7
 
Asistente, 15.800,- hrubého není nic moc, ovšem když to vezmu očima civilisty, musím konstatovat, že na jiných školách se platí školné, zatímco tady za chození do školy bereš plat, za jaký někteří normálně pracují. A 1.000,- korun rizikový příplatek? Ve škole? Za co?
  03.02.2008 20:31 Blbovi
 
A v 33 letech s rodinou se ti to zdá normální? Snad pro 18 letého maturanta je to vývar, pro mě ne!
  03.02.2008 21:19 "blbovi"
 
...a co děláš ve 33 letech teď??? pokud máš dobrou práci tak proč "lezeš na stará kolena" k policii, pokud práci nemáš, tak buď rád za to, co ti policie dává stejně jako maturantovi, protože jinou kvalifikaci pro policii dosud nemáš,.... "A v 33 letech s rodinou se ti to zdá normální? Snad pro 18 letého maturanta je to vývar, pro mě ne!", takže mě se to zdá i pro tebe normální, pokud to pro tebe vývar není, tak zůstaň spokojený v civilu.
  03.02.2008 23:38 §
 
"Blbovi":
Je hezké, co tady píšeš, ale nikde Ti jako nováčkovi nedají víc než jinému jenom proto, že jsi starší a máš rodinu. Jste totiž oba totéž - noví lidé, kteří se jdou připravovat na novou práci. A plat má být odměnou za odvedený výkon, ne za to, kolik Ti je a kolik máš dětí. Než se do mě začneš trefovat - když jsem nastupoval, bylo mi 32 a manželka byla na mateřské s druhou dcerou. Takže podobná situace jako ta, kterou tady uvádíš. Než čumět na pracáku a čekat na zázrak, trochu jsme se uskromnili a žili prostě z toho co bylo. Dneska už jsme trochu jinde. Nástup k PČR byla Tvoje volba, pokud sis nezjistil včas informace a teď tady naříkáš, o něčem to svědčí.
  02.02.2008 16:31 Jsem unavený,
 
ano, jsem unavený z toho neustálého napadání policistů, že za vše mohou jen oni. Vše, co se v celé společnosti nepodaří, příp. každé neštěstí, kterého jsme svědky, padá na hlavu policie, policistů. Zamysleli jste se někdy nad tím, když už ta policie nic nedělá a je neschopná, co vidíte každý den ve zprávách, co se děje vedle vás a všichni máte sklopené hlavy, nevidíte, neslyšíte? Na jednu stranu chcete vedle sebe minimálně VŠ vzdělané, ohleduplné, profesionální policisty vevšech směrech, kteří budou tuhle práci dělat za minimální mzdu, nebudou si všímat vašich provinění zákona, ale na ostatní budou razantní a tvrdí? Nezkusili jste se někdy zamyslet nad tím, co pro fungující společnost můžete udělat vy, čím můžete přispět k větší bezpečnosti, pomoci např. těm policistům v jejich práci? Zajímal se někdy někdo z vás, v čem tito policisté pracují, jaké mají podmínky, zázemí, prostředky? Nezajímáte se až v případě, že se otevřeně hovoří o průměrných nadstandartních platech, aniž by vás zajímalo cokoliv jiného? Proč jich spousta chybí, protože jsou tak dobře zaplacení a téměř o práci nezavadí? Zamýšleli jste seněkdy nad tím, co udělat pro to, aby k policii nastupovali opravdu jen ti nejlepší ze společnosti? Nebo jste spokojeni s tím, že se každý večer u černé kroniky rozčílíte a obviníte ze všeho policii, aniž byste se o konkrétn případy a jejich vyřešení zajímali dál? Opravdu jsem čím dál častěji z lidí v naší společnosti unavený, velmi unavený a nedivím se jedinému policistovi, který odchází, byť už po 10 letech služby v přímém výkonu. Jen takový člověk je schopen popsat nápor, kterému je denně vystaven ze všech stran a jen on se s tím musí vypořádat a další den nastoupit opět s čistou hlavou a bez ovlivnění tím, co viděl, prožil a ještě se na vás usmívat... a i proto jsem tak unavený...
  02.02.2008 17:01 Petra Lhotáková
 
Pane unavený,
Váš příspěvek jste napsal velice upřímně a srdečně, což mne po dlouhé době opravdu potěšilo. Co ale potěšující rozhodně není, je pravdivost Vašeho textu. Jenže kdo tuto práci nedělal, Vašim slovům neuvěří nebo spíš uvěřit nechce, protože to je jednodušší. Já Vám ale děkuji!
  02.02.2008 17:47 Petr
 
Popsal jste situaci policistů naprosto přesně. Soudný člověk pochopí, ostatním je ztráta času něco vysvětlovat.Mají svoji a jen tu pravou pravdu. Nezajímají se o skutečný stav, jim stačí co říkal soused v hospodě, říkali to v televizi, psali v novinách. Ale říkali a psali pravdu?
Policie je represivní složka a proto nebude nikdy přestupci milována. Ale měli by být tak upřimní alespoň sami k sobě, že si svůj přestupek nebo pochybení přiznají.
Nikomu z nás není příjemné, pokud policista selže. Jeho selhání ulpí na nás všech, odsoudí se šmahem celá policie.
Pravda je, že usmívat se je pořád těžší a těžší.
  02.02.2008 18:42 akke <akke@centrum.cz>
 
Koukám, že jsi se dostal do stavu, jež by se dal nazvat syndromem vyhoření. Nedělej si z toho hlavu. Nejsi první, poslední, jsi ve stavu do něhož se dostal každý znás. Na jedné straně se rozčiluješ a svou unavenou duší dokazuješ, že se pomalu dostáváš do stavu apatie nebo v ní už jsi, ale ještě se snažíš bojovat. Vezměme to z druhé stránky věci - jiného úhlu pohledu. Je potřeba se zamyslet kam nás jako Policii chce naše společnost dotlačit. Vem si onen pomyslený "kolač" a tento si rozděl na určté díly. Jeden díl má Policie jako celek, další má masa (lidi jež máš chránit a jímž máš pomáhat) další díl je obsazen naší zákonodárnou a výkonnou složkou našeho státu a kde jsou naše milované média. Ta si představ jako rozehřátou čokoládovou polevu, která se přelévá tam, na kterou stranu se koláč v daný okamžik nakloní. Masa zabírá nejvyšší část našeho pomyslného koláče, bohužel tato není ve věcech právně fundovaná, dále je pohodlná něco prozkoumávat a navíc náchylná k jakékoliv senzaci. Tudíš je jí potřeba brát s velkou rezervou. Toho jsou si média dobře vědoma a své kauzy vytvářejí tak, aby podněcovala emoční potenciál masy. Kdo na takovýto emoční potenciál slyší dobře je ona zákonodárná a výkonodárná složka jednoduše politická sféra našeho státu. Masa rozhoduje o době trvaní jednotlivých členů ve vedení. Pak jsem tady my. Policie České republiky. Orgán jenž má díky politické sféře v dnešní době dost problémů sám ze sebou. Neboť naše politická sféra se chce v současné době co nejvíce zalíbit naší mase a proto místo aby řešila jádro problému, snaží se zalibit lidem nesmyslnými projeky jako je P1000, místo aby mase vhodnými prostředky tlačila do hlavy, že Policie je tady díky tomu, že jsou v jejich společnosti nekalé živly, jež porušují zákon a pokud se má mít masa dobře, musí být činnost takovéto lůzy zatlačena a kontrolována Policii, jež má dostatek právní podpory a prostředků s temito živly bojovat. Bohužel tomu tak není. Takže si z toho nedělej hlavu. Je to celé daleko a daleko složitější. Jediná věc která mě mrzí, je ta, že pokud se teď zaměřím čistě na resort policie je tady spousty lidí, kteří jsou jako ty unaveni a naše řady opouštějí. Proč? Není nikoho jež by opouštěl naše řady a nepočítal si penízky, jenž se mu budou sypat každý měsíc. A co naše odbory. Nic? Bohužel ve stavu v jakém jsou díky nám obsazeny toho moc nezmůžou. Kolik policistů je v dnešní době v odborech. 1% z čistého platu se spoustě zdá zřejmě moc, že nevidí dál než za tyto prachy. Mít pořádný odbory, tak s námi nemůžou takhle politici vyorávat, neslyšeli by na hlasy masy a média by nebyla tak silná v kranfelcích. Je to vše začarovaný kruh. Tolikrát jsem zvažoval odchod někam do ústraní neboť odchodem do civilu se stejně z problematiky nevymaním a stále na mě stav u policie bude dopadat neboť policajtem je člověk srdcem a jen díky tomu co se v ně policie děje si to pomalu přestává uvědomovat. Místo toho abych se zabýval tím, co mě rozčiluje a unavuje jsem se rozhodl začít bojovat. Rozhodně se nebudu snažit předělávat masu. Ať si myslí co chtějí. Směju se jím do obličeje. Svým povrchním postojem dokazují jen svou odtažitost. Jdu podporovat odbory, jdu ukazovat na nesmyslnosti v zákonech, ZPPP NMV a jiných. Jdu chránit a pomáhat a to s tím nejčistším vnitřním přesvědčením, protože já na hru politiků rozhodně nepřistoupím. Nemohu přeci dopustit, aby se to v důsledku jejich neshopné politiky za čas hemžilo samým podvratným živlem a mí občané nebyli ochráněni. To by se Ivanovi líbilo, abych sbalil saky paky a místo mě nastoupil jinej daleko tvárnější policista se kterým můžou mávat. Ivane nic, doufám, že se nás takových najde víc, na kterých si časem vylámeš zuby. První věci je to, že si nechám narůst dlouhé vlasy a dám si do ucha naušnici. Proč? Jednak je to vyjádření nesouhlasu s tím co se tady děje a za druhé nechci být diskriminovaný. Pokud mohu sloužit s policistou v přímém výkonu jež má vlasy do půli zad a v uších naušnice a s takouvou já jezdím na zákroky a ona je vedením brána jako plnohodnotná, není důvodu, abych i já nemohl mít dlouhý vlas a naušnice, neboť jak dokazuje postoj vedení k policistce, na její výkon to nemá vliv, tudíž to nemůže mít ani na můj. Jiná doba. Mám-li se přiblížit lidem, nesmím se přeci tolik odlišovat. Krátký vlas, zpřímený postoj a vypnutá hruď se nehodí ( co když bych tímto postojem zastrašoval občany) Ivane a Tobě podobní, pozvedám pravici vzhůru. Pokud chceš mou hlavu nejdřiv si nabij.
  02.02.2008 18:58 Civil
 
Pravdou je ,že mě nedávno zvedla ze židle jedna událost,jeden štěk z hlavních zpráv TV NOVA. Bylo to nějaká situace,kdy policejní hlídka pronásledovala motorkáře a údajně ho měla svým vozidlem srazit.Reportáž odvysílali a nějaký náhodný svědek tam popisoval situaci ,kdy ho údajně měli policisté ohrozit na chodníku. Pak po internetu koloval skutečný záznam z kamery,kterou policisté měli ve vozidle a kterou natáčeli onen zákrok.Ani náhodou nedošlo k poražení motorkáře policejním vozidlem,to on sám najel na policisty.Na chodníku tou dobou neprocházel vůbec nikdo. Ale to už nikdy nikde TV NOVA neodvysílala. Pak není divu , že jedete druhý den ráno MHD a slyšíte mladé kluky jak si povídají, že zas ti debilové od policie porazili chudáka motorkáře. A co ten rádoby svědek z chodníku ?? Jak to sním dopadlo ??? Dostal alespoň doživotí za křivou výpověď ??? Nic jiného bych mu kreténovi nepřál. A takhle je to se všemi reportážemi a to nejen na NOVĚ.
  02.02.2008 19:04 akke <akke@centrum.cz>
 
Prosím Vás tou vztyčenou pravicí nemyslím hailování, aby si to někdo zase nějak špatně nevysvětlil. Myslím tím pravici sevřenou v pěst. Stejně jako černí olympijští reprezentanti jež tímto gestem vyjádřili nesouhlas. Ale prosím u mě bez ukavic, ať to víc bolí.
  03.02.2008 00:27 F1
 
Tak jsem si furt říkal, že se mnou něco je, měl jsem strach, že je to nějaká neidentifikovatelná zvláštní nemoc, kterou vidím i u kolegů a tady vidím, že jsem jen unavený tím vším " kolem policie " a úplně stejně jako kolegové. Tedy už vím proč o mě kamarád z civilu říká, že jsem byl vždy samý smích a za těch " pár " let u policie jen samá vážnost, smích vzácný. Psychika holt dostává u policie záhul a je škoda, že to někdo chytrý " nezměří ". Co na to říci víc, snad už nic .....
  04.02.2008 16:57 My taky
 
Napsal jsi to dobře, výstižně. Jenže Langer si zřejmě myslí, že udělá recepce, možná nakoupí auta a tím bude obrázek PČR v očích veřejnosti lepší. Možná bude, akorát mu nedochází, že za stávajících podmínek nebude mít kdo jezdit na pachatele, kdo vyslýchat poškozené, že nebudou vidět dopraváci... A když pak spolu slouží dva "poškoláci", protože zkušenější policisté jsou už v civilu, tak to je terno. Je to holt marný.
  02.02.2008 14:52 xxx
 
http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/31.01.2008/208572230800003- 21:45-1-mate-slovo.html
  02.02.2008 18:06 live <live2008@seznam.cz>
 
Nevím proč jsi nám zde zanechal tento odkaz, ale připadá mi to jako referát generálního tajemníka ÚVKSČ na 16. sjezdu KSČ. S tím rozdílem že tady byli dva. Chtělo se mi nad tema jejich výmluvama a zárověň ta samolibost nad statistikama - opakuji chtělo se mi zvracet.
  02.02.2008 12:29 tragédie
 
Náborová kampaň NAJDI HLUPÁKA už opravdu není výběr kvality a spolehlivosti, ale pouze sběr lidí za každou cenu.
  03.02.2008 12:43 Pat a Mat
 
Každá dobrá prosperující firma nepotřebuje žádnou reklamu, ale PČR ji potřebuje, protože nemá co nabídnout. Už vidím, jak to dopadne. Nebude taky nábor v Jedličkově ústavu?
  02.02.2008 11:06 rentier <Ilona.Markova@volny.cz>
 
Zdravím bývalé kolegy. Občas se zde zapojím do diskuse. Včera jsem shlédl v televizi rozhovor s pol. presidentem. Jeho vystoupení bylo plaché, roztřesený hlas, mám u toho divný pocit. Tvrdil, že je vše v pořádku, mimo odchodů policistů ze služby, jeho vystoupení nebylo úplně přesvědčivé. Jinak děkuji bývalým kolegům, že zas tak špatné výsledky nemají, při tom počtu, co zbyly a nasazení,. Je to na úkor rodin, soukromí, plno hodin nad pracovní dobu a poctivou prací. Vím o čem mluvím, sám jsem toto zažil.Tento stav za stávajících podmínek nemůže trvat do nekonečna. Mluvil o náborové kampani. Lákají mladé kolegy do služeb, do policejního řemesla. Nevím, jak mohou dělat náborovou kampaň, když souběžně odchází spousty kolegů do civilu. Dokud bude pořád nesmyslná buzerace, špatné podmínky pro práci, nebudou placeny všechny příplatky aspoň dle starého zákona č. 186/92 Sb, nějaké výhody, jak se zde uvádí na webu u jiných firem, tak není tato práce lukrativní. To samé u bachařů a hasičů. Nasazovat život, zdraví, ne jenom u policistů, hasičů, a dalších ,je oběť. Je zde pořád poměr 10 plukovníků a jeden strážmistr na ulici. Odchází drtivá většina policistů z přímého výkonu, položme si otázku, jak je to možné. Ne generalita. Na správách všeho typu je spousta nesmyslných tabulek, pak nejsou peníze pro řadové policisty. Paskvil degradoval naši práci na úroveň nádeníka, při nasazení života zdraví, svého soukromí, rodiny, koníčků a dalších negativ. Každá práce má svoje, nechci urážet nádeníka, kdo dělá poctivě jakoukoliv práci, tak si ji vážím.Je zde dosti provokatérů, když se ti to nelíbí, tak běž do civilu. Kdo tuto práci chce dělat, tak ji bude dělat, otázka je, za jakých podmínek, zda se mu vyplatí strávit život v policejním životě. Bez výslužky by k policii, k hasičům a bachařům nikdo nešel, protože po letech služby není již tak dobré zdraví, přišli jsme o kvalifikaci v oboru. Jsem v civilu přes dva roky, mám se dobře, kdo chce dělat, tak si práci najde. Kdo je v přechodném období, většina odejde, protože cccc ve věku 30 let jste kolegové žádaní na trhu práce a dá se bez problémů najít slušná práce. Kolegové si v práci všimli, že policisty nevidí na ulici. V televizi je veřejnosti posouváno, že policista bere 30000,-Kč, ve finále je to možné, ale toto bere malé procento policistů. Doufám, že se dožiji novely zákona, zaplatí se spravedlivě policistu na ulici, ne každý chce být generálem. Jsou zde propastné rozdíly mezi vedoucími a řadovým policistou. Musí se změnit poměr na 10 strážmistrů a jeden plukovník. Tudye také vede cesta. Dělal jsem tuto práci v přímém výkonu 25 let na Obvodním odělení Česká Lípa, jsem 2 roky v civilu, mohu porovnat policejní život a civilní , ničeho nelituji. Policista na ulici musí být spravedlivě zaplacen, nemusí být náborová kampaň. K policii dle mého názoru by měl být výběr, ne nábor, to o něčem svědčí. Hodně zdraví , dejte na sebe kolegové pozor ve službě, nikdo se za vás nepostaví. Chtějí potrestat kolegu Čermáka, nebyl jsem u toho, toto hrozí každému z vás, je zde politika. S pozdravem bývalý kolega por Marek Ladislav.
  02.02.2008 11:18 sniper
 
To už není nábor, ale sběr...
  02.02.2008 13:13 Honza
 
Tak to ti gratuluji, v dnešní době se jen málokdo dožije 25 let v přímém výkonu....