Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  11.03.2007 11:59 Science Fiction již brzo
 
Ze stránek pana Langera : Reforma Policie ČR

Zloděj vám vykrade auto a vy hlásíte krádež. Policista už vás nepřijme za mříží za okénkem jako dnes, ale v recepci. Vedle na zdi minete tablo s fotografiemi všech jeho kolegů, takže si propříště najdete, že vaši ulici má na starosti třeba policista Jan Novák. Můžete s ním probrat, proč se necítíte ve své čtvrti bezpečně.

Vyšetřování případu, kde svědčíte, bude trvat kratší dobu, protože policisté a žalobce už si nebudou vyměňovat stohy papírů, ale maily. Možná vás ani nikdo neokrade, protože v ulicích přibude uniforem.

A když policista Novák něco provede, už ho nebudou vyšetřovat bývalí kolegové, kterých je inspekce plná a kteří s ním možná budou soucítit. Asi takhle by měla vypadat policie po změnách, které chce „naordinovat“ ministr vnitra Ivan Langer (ODS). Jedním z hlavních motivů je snaha „vytáhnout“ policisty z kanceláří tím, že se jim ulehčí administrativní práce. „Policistů je dost, ale dělají práci, kterou by vůbec dělat nemuseli. Suplují pošťáky a nosí soudní obsílky, nebo dělají rozvažeče opilců,“ říká náměstek ministra vnitra Jaroslav Salivar. Dnes odhadem tráví policista na ulici pětinu pracovní doby, po změnách by to měla být třetina až půlka.

Ještě teď na jaře chce Langer reformu probírat s poslanci. Do půli roku chce ministerstvo podle Salivara sepsat nový zákon o policii. Platit má v roce 2009. Ale něco už se mění teď: dříve se na policii ťukalo na stroji a nešlo tam poslat mail. Loni se podle Salivara napojilo 864 služeben na internet.

Stínový ministr vnitra František Bublan (ČSSD) se reformě nebrání, ale podle něj musí nejdřív ministr „uhasit“ nespokojenost policistů s novým služebním zákonem. „Langer by měl přijmout nové policisty a zamezit útěkům těch stávajících,“ míní Bublan. Podle něj také policista na každém rohu ještě neznamená snížení kriminality. „Měli by se věnovat prevenci, pracovat s lidmi v ghettech, ze kterých rostou kriminálníci,“ říká Bublan. Bývalý šéf vojenské rozvědky Andor Šándor také radí, že každý policista by měl mít alespoň malý protiterostický výcvik.

Langerova reforma je také podle kritiků až příliš „organizační“. Mluví o územním členění policie (má být čtrnáct krajských ředitelství) na úkor receptů například na drobné krádeže.

***

* Změny v policii

1. Policista nebude úředníkem, bude více hlídat v ulicích.

2. Vyšetřování bude rychlejší, stohy papírů nahradí spis v mailu.

3. Opraví se policejní stanice.

4. Každý policista bude mít na starosti pár konkrétních ulic.

5. Inspekce bude nezávislá, policisty nebudou vyšetřovat „kamarádi“.

6. Má být jeden kriminální úřad a skončit „válka útvarů“.

7. Policista z notebooku vytiskne protokol na ulici, takže odpadnou některá předvolání na služebnu.

MF Dnes, 7. března 2007
---------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------

NÁZOR POLICISTY NA TEN BLÁBOL :

**** Tak když jsem si tohle přečetl jako policista a zrovna v době když jsem se díval v televizi na Terminátora, tak jsem si říkal, že je to již tady - a co je tady ? Nová doba, kdy bude všechni ideální. Na výše uvedený text, ale každý policista ví své a ideály politiků jsou hezké pro veřejnost , ne pro policisty, kteří jsou osoby znalé.

1 odstavec - Zloděj vám vykrade auto.......... - již dnes si občan může optáním na služebně zjistit, kdo z policistů z OOP s územní odpovědností “ dochází „ ve volném času do bydliště toho konkrétného občana a osobně já rád občanům vysvětluji proč se tolik krade a co je příčinou neb to moc dobře vím, jako moji kolegové.

2. odstavec - Vyšetřování případu, kde svědčíte ....... - no nevím jestli zrovna tohle bude znamenat, že to půjde rychleji. Stačí si vzpomenout na původní úvahy zkráceného přípravného řízení ( ve zkratce ZPŘ) , jeho rychlost, učinnost rychlého potrestání od spáchání skutku. Dnešní realita zkrácených řízení znamená - tlak na policistu aby stihnul lhůtu zkráceného řízení ( policista musí jet jak fretka, aby maximálně do 10 dnů spis odeslal na Statní zastupitelství při řešení dalších případů ). Na státním zastupiteství jsou těmito ZPŘ zavaleni a “ nestíhají “. Na soudě je to již jiné neboť tyto případy tam také někdy skončí ležením po dobu 6 měsíců případně více - a závěr - ten rychlý trest ? Častý trest obecně prospěšných prací na které má odsouzený čas k vykonání ve lhůtě 1 roku se kolikrát stává problémem pro Mediální a probažní službu, která má za úkol tyto lidi kontaktovat (často ale doslova vypátrat ) a zařídit jim práci. Samozřejmě, že řada odsouzených vzhledem, že to jsou toxikomani si hlavu s opracováním uložených hodin starost nedělají.

3. odstavec - A když policista Novák něco provede, už ho nebudou vyšetřovat bývalí olegové, kterých je inspekce plná a kteří s ním možná budou soucítit........ - Vždyt je to měšné. Pani kolegové z inspekce s námi soucítí ? Jakého blbce to mohlo napadnout. Vždyť ti htějí mít zásek na pažbě - uloveného policajta, protože jsou za to hodnoceni. Zná někdo jednání policistů z inspekce s řadovými policisty ?

4. odstavec - Ještě teď na jaře chce Langer reformu probírat s poslanci..... - Upřímně z toho mám strach, neb když vidím uvažování “ odborníků “, kteří strávili 20 let v kanceláři, případně prošli studiem VŠ a velkým skokem s vynecháním znalosti práce policistů na ulicích se ocitli na pozici vymýšlení chodu Policie ČR.

5. odstavec - Stínový ministr vnitra František Bublan (ČSSD) se reformě nebrání... - Když jsem dočítal spodek odstavce, kde se vyjadřuje pan Šandor, aby měl každý policista protiteroristický výcvik, tak jsem si uvědomil co se od nás všechno chce - když si někdo zabouchnedveře, tak zavolá na Policii ČR a dívá se na nás jako na zkušené zámečníky, jedna žena dokonce chtěla po mě jako po policistovi, abych jejímu manželovi zakázal chodit za jinou ženou, že to se přeci nesmí, Šandor by z nás chtěl mít vycvičené na teroristy a zkrátka každý kdo si dělá na svém písečku by od nás chtěl to jeho. Obávám se toho, že Supermani skutečně býti nemůžem.
A když to celé shrnu, jako bežný policista ?

1. Policie se topí v papírech a to je pravda s tím se musí něco udělat. Dokud se budou ale obyčejné přestupky dokumentovat téměř, jako trestné činy s protokolem ohledání místa činu a pod. tak to se práce nezjednoduší. Vždyť Městská policie vytvoří jeden úřední záznam společný s popisem místa a jeho poškození s digitálním fotoaparátem a na správním orgánu jim to stačí. U policie ČR ale musíme samozřejmě dělat těch papíru více, aby to nebylo tak jednoduché. Proč to u rozbitého okna se škodou 500,- Kč dělat jednoduše, když to jde dělat složitě. A toto platí i na jiné věci u Policie ČR. V Německu je systém z doslechu přeci jenom jiný, ale koho to u nás zajímá - stále jen řeči a řeči.

2. Zdaleka ale největší problém je, že se adekvátně neřeší ta neskutečně častá “bagatelní“ trestná činnost toxikomanů a dalších osob, které se dopouštějí sériové trestné činnosti, stále se nechávají na svobodě a páchají další trestnou činnost, kdy vytvářejí neskutečný počet poškozených lidí ( samozřejmě řádně nasraných a samozřejmě na policii, která není ale tím na koho by měli nasraní být ). Proč tito lidé dostávají obecně prospěšné práce, když stále kradou dál a příště dostanou zase obecně prospěšné práce, případně podmínku - tito lidé toho zkrátka nenechají z důvodu jim a nám známých.

Takže jsem zvědavý na tu reformu , ale vpravdě s velkou obavou co ještě mohou zhoršit.
  03.02.2008 10:19 zatím ještě polda
 
Pár bodů k náborové kampani pro ty, kteří chtějí nastoupit, aby nebyli následně příliš zklamaní, neboť toto nebudou asi právě zdůrazňovaná hesla náborářů :

1. 150 hod. přesčasů ročně navíc zdarma.
2. Neproplácí se příplatky za soboty, neděle svátky či noční
služby
3. V současné době zaražení kariérního postupu prakticky všem policistům, neboť součástí podmínek pro umožnění přihlášení se do výběrového řízení na vyšší funkci je nutnost mít velmi dobré hodnocení, kdy však vzhledem k podstavům je plošně udělováno hodnocení pouze dobré, aby policisté z útvarů nemohli odejít, neboť součástí hodnocení nadřízených je v současné době rovněž personální stav. Toto vpraxi znamená, že policista může mít klidně i tři vysoké školy, může plnit úkoly kvalitně třeba i na 200% a přesto nemá žádnou šanci postoupil v karierním řádu. Může být tedy tzv. věčným hlídkovým policistou, dokud sl. poměr neukončí.
4. Zvýrazňování výhod odchodného, na něž je nárok po 6-ti letech a výsluhového příspěvku, na něž je nárok po 15-ti letech, nemá v současné době, kdy není jisté, zda tyto výhody budou platit ještě v následujícím roce, neboť jsou trnem v oku jak vládě, tak dalším politikům, nemá žádnou opodstatněnost.
5. Z důvodů značných podstavů stres z množství práce, která musí být odvedena za chybějící kolegy a kterou nelze v mnohých případech zvládnout v běžné pracovní době a u mnohých útvarů se nezapočítává ani do výše uvedených 150 hod. zdarma. Jsou to tedy další neplacené přesčasové hodiny.
6. Daleko větší riziko spojené s ohrožením zdraví či života než u jiných povolání.


Pozitiva :
1. Pravidelný plat - u začínajícího policisty cca 17.000,-Kč hrubého, avšak bez valorizace do roku 2010.
2. U některých útvarů příspěvek na stravu ( mnohde však příspěvek zaměstnavatele činí 7,-Kč na stravenku )
2. Příspěvek na rekreaci ( já jej však za 23 let služby nikdy neobdržel, jelikož pravidla jeho čerpání jsou nastavena tak, že je prakticky nemožné jej vyčerpat.
3. Po 15-ti letech služby příspěvek na penzijní připojištění ve výši 100,-Kč až 200,-Kč ( podle útvaru) .

Nechť každý z uchazečů zváží, zda je služba u Policie ČR pro něj dobrá volba. Nejlépe, před podáním přihlášky, nechť se s dotazem na podmínky služby, výhody a nevýhody, obrátí případní zájemci nikoli na personální pracovníky, ale na policisty, kteří jsou v přímém výkonu služby, neboť tito zcela jistě poskytnou o současném stavu a fungování Policie ČR pravdivé informace, protože nejsou hodnoceni a odměňování na základě tzv. odchycených kusů. Mají sice slíbenou odměnu 5.000,-Kč za každého nově nastoupivšího policistu, kterého do svých řad přivedou, ale tuto v mnohých případech nedostali a většina z nich morální kredit nedovolí lhát ani z důvodu vidiny této odměny.

Tak jen tolik, ať pak nejste někteří zklamaní, jako mnozí nově nastoupivší současní studenti základní odborné přípravy.
  03.02.2008 09:13 May day
 
Tahle složka spěje do záhuby pod taktovkou pana MUDr. Langera a lakomce Kalouska.
  03.02.2008 07:58 Alfréd
 
Kolegové a kolegyně - jsou plnohodnotnými policisty - proč ale pořád naříkáme, vždyť naše vedení chce pro nás jenom to nejlepší. Jestliže jsme do teď byli pro smích půlce národa, od nynějška se budou smát úplně všichni, nakonec i lump si bude moct zavolat, abychom mu pomohli odvézt lup a přitom ho chránili před tím, aby mu někdo neublížil - vždyť pomáhat a chránit - jsme tady přeci pro občana a to každého bez vyjímky - každý má přeci právo obrátit se na policií. Nové silné vozy nám koupí, abychom mohli stíhat lumpy, kamery nám do nich namontují, aby bylo vidět, jak pomáháme druhým, že nejsme vlastně tak zlí, jak si o nás národ myslí, protože by někdo z nás mohl zneužít peníze vybrané za pokuty, tak je nebudeme vybírat - přležitost přeci dělá zloděje, nakonec dostaneme na žluté bundy - mimochodem píšou o tom jako o velkém objevu, ale kluci z MP už je mají rok zrovna tak kamery. Vedení nakoupí radary, pojízdné kanceláře, ale kdo v nich bude sloužit? Do jedné si sedne Langer, další obsadí Fendrych, Červíček, Bílek a podobně a potom můžou napsat, že plat řadového policisty je třeba i 100 000,- Kč. Jsem zvědavý, jak dlouho by se potom usmíval pan doktor, asi by si nechal udělat plastiku u Julínka - a jako model by stál Topolánek, nástroje by podával Cikr. Navrhnul bych ještě jedno zlepšení - na čepice malé majáčky - aby bylo vidět, že jsme v ulicích a né u hromad spisu v kanceláři. Pane Bože Ty to vidíš, dělej něco!
  03.02.2008 10:13 kolega
 
alfréde, dávám ti jedničku s hvězdičkou
  03.02.2008 16:17 asistent
 
poklona Alfréde, poklona!!!
  03.02.2008 07:36 koza <koza@com>
 
to máme pěkné nápisy,už kdejaký ožrala se domáhá pomoci,viz.příklad jsem nalitej a ztratil jsem klíče přijeďte mi otevřít,máte mi pomáhat,tak těmito zhovadilostmi se pane ministře plní linky 158 bravo
  02.02.2008 20:49 j
 
http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/02.02.2008/208411000100202- 19:00-1-udalosti.html?index%5B%5D=123494
  02.02.2008 21:51 Roman
 
Ano, to je opět úžasný blábol, který se podařilo dostat do televize. Jsem zvědav jak mě můj nadřízený ohodnotí v mé pohyblivé složce platu. Po čtyřech letech u policie osobní ohodnocení 0, stejně jako 60% oddělení. Jo a kluci co mají po deseti letech 400,- Kč osobní... + 1,5 % no to bude navýšení jako ďas. Díky, díky, díky ................ ještě jedou díky.
  03.02.2008 09:46 ach jo
 
oproti loňskému roku dělám více nočních, více víkendů a taky přesčasy (do balíku) už mam za sebou...co mám ještě zvyšovat abych si polepšil na osobním? 12 let služby = 500 Kč
  03.02.2008 10:51 Jirka
 
Já měl loni přesně 172 hodin do zelených a to nás ještě bylo na oddělení - 20% plného stavu.
  03.02.2008 16:21 asistent
 
pěkně jste nás vymrdali!!!!
  02.02.2008 20:10 Policie123
 
Výtažek z náborové kampaně
www.nabor.policie.cz
Plat a péče o policisty a policistky

Průměrná mzda policistů a policistek je nad průměrem republikovým, dosahuje 30 000 Kč.

Tak to je dobrý nesmysl. Pracuji u Policie 6 rok a mám pat 23tisíc hrubého a dokonce ani nikdo z mých kolegů na obvodním oddělení takové peníze nemá, snad vedoucí. Zajímalo by mne, kde na takové průměry chodíte. Tímto nás akorát vytáčíte.
  02.02.2008 20:20 Petr
 
No, na něco nováčky nachytat musí. Až dostanou výplatní pásku, tak procitnou.
  02.02.2008 20:41 F2
 
Když ptáčka lapají......pěkně mu zpívají :-))
Tak nějak
  02.02.2008 23:13 K1
 
mě v roce 1994 lákali na příspěvek 10.000 Kč, dodnes jsem ho neviděl
  03.02.2008 00:10 F1
 
Já jsem měl také dostat náborový příspěvek a nic jsem nedostal. Nejdříve tvrdili, že příští rok, že budou peníze, pak další rok a pak již netvrdili nic.
S kolegou co nastoupil rok po mě, to bylo stejné. Bylo by zajímavé vědět kolika poldům takto naslibovali něco " neexistujícího ". V televizi jen mažou med okolo huby, ale je to jen ksindl lživej. A takovej přístup k lidem je na všech jejich úrovních. Lhát lidem, vydrbávat s nimi a nakonec je nechat sloužit bez nároku na odměnu ( 150 hodin ). Lidského ducha si neváží.
  03.02.2008 16:24 asistent
 
nástupní plat 2.TT 14 800 + 1000 rizikový příplatek ve škole = 15 800 HRUBÉHO!!!!!! No není to KRÁSA?
  03.02.2008 19:22 RPG-7
 
Asistente, 15.800,- hrubého není nic moc, ovšem když to vezmu očima civilisty, musím konstatovat, že na jiných školách se platí školné, zatímco tady za chození do školy bereš plat, za jaký někteří normálně pracují. A 1.000,- korun rizikový příplatek? Ve škole? Za co?
  03.02.2008 20:31 Blbovi
 
A v 33 letech s rodinou se ti to zdá normální? Snad pro 18 letého maturanta je to vývar, pro mě ne!
  03.02.2008 21:19 "blbovi"
 
...a co děláš ve 33 letech teď??? pokud máš dobrou práci tak proč "lezeš na stará kolena" k policii, pokud práci nemáš, tak buď rád za to, co ti policie dává stejně jako maturantovi, protože jinou kvalifikaci pro policii dosud nemáš,.... "A v 33 letech s rodinou se ti to zdá normální? Snad pro 18 letého maturanta je to vývar, pro mě ne!", takže mě se to zdá i pro tebe normální, pokud to pro tebe vývar není, tak zůstaň spokojený v civilu.
  03.02.2008 23:38 §
 
"Blbovi":
Je hezké, co tady píšeš, ale nikde Ti jako nováčkovi nedají víc než jinému jenom proto, že jsi starší a máš rodinu. Jste totiž oba totéž - noví lidé, kteří se jdou připravovat na novou práci. A plat má být odměnou za odvedený výkon, ne za to, kolik Ti je a kolik máš dětí. Než se do mě začneš trefovat - když jsem nastupoval, bylo mi 32 a manželka byla na mateřské s druhou dcerou. Takže podobná situace jako ta, kterou tady uvádíš. Než čumět na pracáku a čekat na zázrak, trochu jsme se uskromnili a žili prostě z toho co bylo. Dneska už jsme trochu jinde. Nástup k PČR byla Tvoje volba, pokud sis nezjistil včas informace a teď tady naříkáš, o něčem to svědčí.
  02.02.2008 16:31 Jsem unavený,
 
ano, jsem unavený z toho neustálého napadání policistů, že za vše mohou jen oni. Vše, co se v celé společnosti nepodaří, příp. každé neštěstí, kterého jsme svědky, padá na hlavu policie, policistů. Zamysleli jste se někdy nad tím, když už ta policie nic nedělá a je neschopná, co vidíte každý den ve zprávách, co se děje vedle vás a všichni máte sklopené hlavy, nevidíte, neslyšíte? Na jednu stranu chcete vedle sebe minimálně VŠ vzdělané, ohleduplné, profesionální policisty vevšech směrech, kteří budou tuhle práci dělat za minimální mzdu, nebudou si všímat vašich provinění zákona, ale na ostatní budou razantní a tvrdí? Nezkusili jste se někdy zamyslet nad tím, co pro fungující společnost můžete udělat vy, čím můžete přispět k větší bezpečnosti, pomoci např. těm policistům v jejich práci? Zajímal se někdy někdo z vás, v čem tito policisté pracují, jaké mají podmínky, zázemí, prostředky? Nezajímáte se až v případě, že se otevřeně hovoří o průměrných nadstandartních platech, aniž by vás zajímalo cokoliv jiného? Proč jich spousta chybí, protože jsou tak dobře zaplacení a téměř o práci nezavadí? Zamýšleli jste seněkdy nad tím, co udělat pro to, aby k policii nastupovali opravdu jen ti nejlepší ze společnosti? Nebo jste spokojeni s tím, že se každý večer u černé kroniky rozčílíte a obviníte ze všeho policii, aniž byste se o konkrétn případy a jejich vyřešení zajímali dál? Opravdu jsem čím dál častěji z lidí v naší společnosti unavený, velmi unavený a nedivím se jedinému policistovi, který odchází, byť už po 10 letech služby v přímém výkonu. Jen takový člověk je schopen popsat nápor, kterému je denně vystaven ze všech stran a jen on se s tím musí vypořádat a další den nastoupit opět s čistou hlavou a bez ovlivnění tím, co viděl, prožil a ještě se na vás usmívat... a i proto jsem tak unavený...
  02.02.2008 17:01 Petra Lhotáková
 
Pane unavený,
Váš příspěvek jste napsal velice upřímně a srdečně, což mne po dlouhé době opravdu potěšilo. Co ale potěšující rozhodně není, je pravdivost Vašeho textu. Jenže kdo tuto práci nedělal, Vašim slovům neuvěří nebo spíš uvěřit nechce, protože to je jednodušší. Já Vám ale děkuji!
  02.02.2008 17:47 Petr
 
Popsal jste situaci policistů naprosto přesně. Soudný člověk pochopí, ostatním je ztráta času něco vysvětlovat.Mají svoji a jen tu pravou pravdu. Nezajímají se o skutečný stav, jim stačí co říkal soused v hospodě, říkali to v televizi, psali v novinách. Ale říkali a psali pravdu?
Policie je represivní složka a proto nebude nikdy přestupci milována. Ale měli by být tak upřimní alespoň sami k sobě, že si svůj přestupek nebo pochybení přiznají.
Nikomu z nás není příjemné, pokud policista selže. Jeho selhání ulpí na nás všech, odsoudí se šmahem celá policie.
Pravda je, že usmívat se je pořád těžší a těžší.
  02.02.2008 18:42 akke <akke@centrum.cz>
 
Koukám, že jsi se dostal do stavu, jež by se dal nazvat syndromem vyhoření. Nedělej si z toho hlavu. Nejsi první, poslední, jsi ve stavu do něhož se dostal každý znás. Na jedné straně se rozčiluješ a svou unavenou duší dokazuješ, že se pomalu dostáváš do stavu apatie nebo v ní už jsi, ale ještě se snažíš bojovat. Vezměme to z druhé stránky věci - jiného úhlu pohledu. Je potřeba se zamyslet kam nás jako Policii chce naše společnost dotlačit. Vem si onen pomyslený "kolač" a tento si rozděl na určté díly. Jeden díl má Policie jako celek, další má masa (lidi jež máš chránit a jímž máš pomáhat) další díl je obsazen naší zákonodárnou a výkonnou složkou našeho státu a kde jsou naše milované média. Ta si představ jako rozehřátou čokoládovou polevu, která se přelévá tam, na kterou stranu se koláč v daný okamžik nakloní. Masa zabírá nejvyšší část našeho pomyslného koláče, bohužel tato není ve věcech právně fundovaná, dále je pohodlná něco prozkoumávat a navíc náchylná k jakékoliv senzaci. Tudíš je jí potřeba brát s velkou rezervou. Toho jsou si média dobře vědoma a své kauzy vytvářejí tak, aby podněcovala emoční potenciál masy. Kdo na takovýto emoční potenciál slyší dobře je ona zákonodárná a výkonodárná složka jednoduše politická sféra našeho státu. Masa rozhoduje o době trvaní jednotlivých členů ve vedení. Pak jsem tady my. Policie České republiky. Orgán jenž má díky politické sféře v dnešní době dost problémů sám ze sebou. Neboť naše politická sféra se chce v současné době co nejvíce zalíbit naší mase a proto místo aby řešila jádro problému, snaží se zalibit lidem nesmyslnými projeky jako je P1000, místo aby mase vhodnými prostředky tlačila do hlavy, že Policie je tady díky tomu, že jsou v jejich společnosti nekalé živly, jež porušují zákon a pokud se má mít masa dobře, musí být činnost takovéto lůzy zatlačena a kontrolována Policii, jež má dostatek právní podpory a prostředků s temito živly bojovat. Bohužel tomu tak není. Takže si z toho nedělej hlavu. Je to celé daleko a daleko složitější. Jediná věc která mě mrzí, je ta, že pokud se teď zaměřím čistě na resort policie je tady spousty lidí, kteří jsou jako ty unaveni a naše řady opouštějí. Proč? Není nikoho jež by opouštěl naše řady a nepočítal si penízky, jenž se mu budou sypat každý měsíc. A co naše odbory. Nic? Bohužel ve stavu v jakém jsou díky nám obsazeny toho moc nezmůžou. Kolik policistů je v dnešní době v odborech. 1% z čistého platu se spoustě zdá zřejmě moc, že nevidí dál než za tyto prachy. Mít pořádný odbory, tak s námi nemůžou takhle politici vyorávat, neslyšeli by na hlasy masy a média by nebyla tak silná v kranfelcích. Je to vše začarovaný kruh. Tolikrát jsem zvažoval odchod někam do ústraní neboť odchodem do civilu se stejně z problematiky nevymaním a stále na mě stav u policie bude dopadat neboť policajtem je člověk srdcem a jen díky tomu co se v ně policie děje si to pomalu přestává uvědomovat. Místo toho abych se zabýval tím, co mě rozčiluje a unavuje jsem se rozhodl začít bojovat. Rozhodně se nebudu snažit předělávat masu. Ať si myslí co chtějí. Směju se jím do obličeje. Svým povrchním postojem dokazují jen svou odtažitost. Jdu podporovat odbory, jdu ukazovat na nesmyslnosti v zákonech, ZPPP NMV a jiných. Jdu chránit a pomáhat a to s tím nejčistším vnitřním přesvědčením, protože já na hru politiků rozhodně nepřistoupím. Nemohu přeci dopustit, aby se to v důsledku jejich neshopné politiky za čas hemžilo samým podvratným živlem a mí občané nebyli ochráněni. To by se Ivanovi líbilo, abych sbalil saky paky a místo mě nastoupil jinej daleko tvárnější policista se kterým můžou mávat. Ivane nic, doufám, že se nás takových najde víc, na kterých si časem vylámeš zuby. První věci je to, že si nechám narůst dlouhé vlasy a dám si do ucha naušnici. Proč? Jednak je to vyjádření nesouhlasu s tím co se tady děje a za druhé nechci být diskriminovaný. Pokud mohu sloužit s policistou v přímém výkonu jež má vlasy do půli zad a v uších naušnice a s takouvou já jezdím na zákroky a ona je vedením brána jako plnohodnotná, není důvodu, abych i já nemohl mít dlouhý vlas a naušnice, neboť jak dokazuje postoj vedení k policistce, na její výkon to nemá vliv, tudíž to nemůže mít ani na můj. Jiná doba. Mám-li se přiblížit lidem, nesmím se přeci tolik odlišovat. Krátký vlas, zpřímený postoj a vypnutá hruď se nehodí ( co když bych tímto postojem zastrašoval občany) Ivane a Tobě podobní, pozvedám pravici vzhůru. Pokud chceš mou hlavu nejdřiv si nabij.
  02.02.2008 18:58 Civil
 
Pravdou je ,že mě nedávno zvedla ze židle jedna událost,jeden štěk z hlavních zpráv TV NOVA. Bylo to nějaká situace,kdy policejní hlídka pronásledovala motorkáře a údajně ho měla svým vozidlem srazit.Reportáž odvysílali a nějaký náhodný svědek tam popisoval situaci ,kdy ho údajně měli policisté ohrozit na chodníku. Pak po internetu koloval skutečný záznam z kamery,kterou policisté měli ve vozidle a kterou natáčeli onen zákrok.Ani náhodou nedošlo k poražení motorkáře policejním vozidlem,to on sám najel na policisty.Na chodníku tou dobou neprocházel vůbec nikdo. Ale to už nikdy nikde TV NOVA neodvysílala. Pak není divu , že jedete druhý den ráno MHD a slyšíte mladé kluky jak si povídají, že zas ti debilové od policie porazili chudáka motorkáře. A co ten rádoby svědek z chodníku ?? Jak to sním dopadlo ??? Dostal alespoň doživotí za křivou výpověď ??? Nic jiného bych mu kreténovi nepřál. A takhle je to se všemi reportážemi a to nejen na NOVĚ.
  02.02.2008 19:04 akke <akke@centrum.cz>
 
Prosím Vás tou vztyčenou pravicí nemyslím hailování, aby si to někdo zase nějak špatně nevysvětlil. Myslím tím pravici sevřenou v pěst. Stejně jako černí olympijští reprezentanti jež tímto gestem vyjádřili nesouhlas. Ale prosím u mě bez ukavic, ať to víc bolí.
  03.02.2008 00:27 F1
 
Tak jsem si furt říkal, že se mnou něco je, měl jsem strach, že je to nějaká neidentifikovatelná zvláštní nemoc, kterou vidím i u kolegů a tady vidím, že jsem jen unavený tím vším " kolem policie " a úplně stejně jako kolegové. Tedy už vím proč o mě kamarád z civilu říká, že jsem byl vždy samý smích a za těch " pár " let u policie jen samá vážnost, smích vzácný. Psychika holt dostává u policie záhul a je škoda, že to někdo chytrý " nezměří ". Co na to říci víc, snad už nic .....
  04.02.2008 16:57 My taky
 
Napsal jsi to dobře, výstižně. Jenže Langer si zřejmě myslí, že udělá recepce, možná nakoupí auta a tím bude obrázek PČR v očích veřejnosti lepší. Možná bude, akorát mu nedochází, že za stávajících podmínek nebude mít kdo jezdit na pachatele, kdo vyslýchat poškozené, že nebudou vidět dopraváci... A když pak spolu slouží dva "poškoláci", protože zkušenější policisté jsou už v civilu, tak to je terno. Je to holt marný.
  02.02.2008 14:52 xxx
 
http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/31.01.2008/208572230800003- 21:45-1-mate-slovo.html
  02.02.2008 18:06 live <live2008@seznam.cz>
 
Nevím proč jsi nám zde zanechal tento odkaz, ale připadá mi to jako referát generálního tajemníka ÚVKSČ na 16. sjezdu KSČ. S tím rozdílem že tady byli dva. Chtělo se mi nad tema jejich výmluvama a zárověň ta samolibost nad statistikama - opakuji chtělo se mi zvracet.
  02.02.2008 12:29 tragédie
 
Náborová kampaň NAJDI HLUPÁKA už opravdu není výběr kvality a spolehlivosti, ale pouze sběr lidí za každou cenu.
  03.02.2008 12:43 Pat a Mat
 
Každá dobrá prosperující firma nepotřebuje žádnou reklamu, ale PČR ji potřebuje, protože nemá co nabídnout. Už vidím, jak to dopadne. Nebude taky nábor v Jedličkově ústavu?
  02.02.2008 11:06 rentier <Ilona.Markova@volny.cz>
 
Zdravím bývalé kolegy. Občas se zde zapojím do diskuse. Včera jsem shlédl v televizi rozhovor s pol. presidentem. Jeho vystoupení bylo plaché, roztřesený hlas, mám u toho divný pocit. Tvrdil, že je vše v pořádku, mimo odchodů policistů ze služby, jeho vystoupení nebylo úplně přesvědčivé. Jinak děkuji bývalým kolegům, že zas tak špatné výsledky nemají, při tom počtu, co zbyly a nasazení,. Je to na úkor rodin, soukromí, plno hodin nad pracovní dobu a poctivou prací. Vím o čem mluvím, sám jsem toto zažil.Tento stav za stávajících podmínek nemůže trvat do nekonečna. Mluvil o náborové kampani. Lákají mladé kolegy do služeb, do policejního řemesla. Nevím, jak mohou dělat náborovou kampaň, když souběžně odchází spousty kolegů do civilu. Dokud bude pořád nesmyslná buzerace, špatné podmínky pro práci, nebudou placeny všechny příplatky aspoň dle starého zákona č. 186/92 Sb, nějaké výhody, jak se zde uvádí na webu u jiných firem, tak není tato práce lukrativní. To samé u bachařů a hasičů. Nasazovat život, zdraví, ne jenom u policistů, hasičů, a dalších ,je oběť. Je zde pořád poměr 10 plukovníků a jeden strážmistr na ulici. Odchází drtivá většina policistů z přímého výkonu, položme si otázku, jak je to možné. Ne generalita. Na správách všeho typu je spousta nesmyslných tabulek, pak nejsou peníze pro řadové policisty. Paskvil degradoval naši práci na úroveň nádeníka, při nasazení života zdraví, svého soukromí, rodiny, koníčků a dalších negativ. Každá práce má svoje, nechci urážet nádeníka, kdo dělá poctivě jakoukoliv práci, tak si ji vážím.Je zde dosti provokatérů, když se ti to nelíbí, tak běž do civilu. Kdo tuto práci chce dělat, tak ji bude dělat, otázka je, za jakých podmínek, zda se mu vyplatí strávit život v policejním životě. Bez výslužky by k policii, k hasičům a bachařům nikdo nešel, protože po letech služby není již tak dobré zdraví, přišli jsme o kvalifikaci v oboru. Jsem v civilu přes dva roky, mám se dobře, kdo chce dělat, tak si práci najde. Kdo je v přechodném období, většina odejde, protože cccc ve věku 30 let jste kolegové žádaní na trhu práce a dá se bez problémů najít slušná práce. Kolegové si v práci všimli, že policisty nevidí na ulici. V televizi je veřejnosti posouváno, že policista bere 30000,-Kč, ve finále je to možné, ale toto bere malé procento policistů. Doufám, že se dožiji novely zákona, zaplatí se spravedlivě policistu na ulici, ne každý chce být generálem. Jsou zde propastné rozdíly mezi vedoucími a řadovým policistou. Musí se změnit poměr na 10 strážmistrů a jeden plukovník. Tudye také vede cesta. Dělal jsem tuto práci v přímém výkonu 25 let na Obvodním odělení Česká Lípa, jsem 2 roky v civilu, mohu porovnat policejní život a civilní , ničeho nelituji. Policista na ulici musí být spravedlivě zaplacen, nemusí být náborová kampaň. K policii dle mého názoru by měl být výběr, ne nábor, to o něčem svědčí. Hodně zdraví , dejte na sebe kolegové pozor ve službě, nikdo se za vás nepostaví. Chtějí potrestat kolegu Čermáka, nebyl jsem u toho, toto hrozí každému z vás, je zde politika. S pozdravem bývalý kolega por Marek Ladislav.
  02.02.2008 11:18 sniper
 
To už není nábor, ale sběr...
  02.02.2008 13:13 Honza
 
Tak to ti gratuluji, v dnešní době se jen málokdo dožije 25 let v přímém výkonu....