Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  20.01.2010 23:23 ooo
 
klokan

Jiřina Šiklová
Narodila se v roce 1935 v Praze. Vystudovala historii a filozofii na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. V roce 1965 se podílela na založení katedry sociologie FF UK. Kvůli své angažovanosti byla po 21. srpnu 1968 z fakulty vyloučena a později vězněna za šíření zahraniční literatury. Po roce 1989 se vrátila k výuce sociologie a podílela se na založení Katedry sociální práce FF UK či pražského Centra pro Gender Studies.


Před 20 lety se schylovalo ke konci vlády komunistů nad naší zemí a o tuto změnu jsme aktivně usilovali.
________________________________________

Za 20 let mnozí z nás svým umem, pílí a inteligencí dosáhli profesních úspěchů a blahobytu, o kterém se nám za komunismu ani nesnilo.


Budování soukromého úspěchu jsme vykoupili tím, že jsme až příliš ochotně odevzdali osud věci veřejných do chtivých a chamtivých rukou.


Skandály dnešních politiků sledujeme se stejným znechucením jako někdejší tupost těch komunistických. Napříč zemí se rozrostl bezprecedentní systém korupce na komunální, krajské i centrální úrovni.
Vstupenkou na lukrativní posty polostátních podniků a organizací s miliardovými rozpočty je legitimace nebo spřízněnost s velkou politickou stranou.


Nepozastavujeme se nad tím, že v zemi, kde je pracovní síla 3x levnější než v západní Evropě, je kilometr dálnice 2x dražší.


Nepozastavujeme se nad tím, že narozeniny primátora či státního úředníka rozhodujícího o miliardách, stojí jeho "oficiální" roční plat.


Nepozastavujeme se nad tím, že miliardové veřejné zakázky získá ministrova firma s momentálně neznámým vlastníkem - akciemi na doručitele.


Nepozastavujeme se nad tím, že bývalý premiér vydělal desítky milionů na obchodě s akciemi od podnikatele, kterému předtím zajistil miliardovou dotaci.


Nepozastavujeme se nad tím, že výroba tramvajenky s čipem stojí v Praze 10x více než v Londýně nebo v Paříži.


Vleklá vyšetřování, když k nim vůbec dojde, končí tím, že obvinění se neprokázala. Pokud magistrátní úředníci uvíznou v síti policie, tak jedině té švýcarské nikoli české.


V naší zemi lze dnes ustát jakýkoli skandál,za několik dní ho překryje ten další.


Hlavě státu, zaměstnané vlastní ješitností a bojem proti nebezpečí evropské integrace, nestojí korupce za půl slova.


I když je to dnes méně okaté, média vědí o čem psát víc, o čem méně, o čem nic.


Zatímco v dobách komunismu jsme museli překonávat strach, nyní je překážkou lenost.


Nadáváme na ceny, ale jsme líní změnit banku nebo telefonního operátora.


Necháme se stříhat jak ovce. Jsme líní se informovat, vytvářet si, prosazovat a bránit svůj názor.


Místo přísunu a zpracování informací si vymýváme mozky stupidními seriály.


Místo zpráv a názorů čteme v bulváru o celebritách, kdo komu zahýbá a s kým.
Náš národní cynismus se masochisticky vyžívá v tom, jak hrozné panují poměry a sami kromě vymýšlení vtipů neděláme nic.


Ti přihlouplí se ještě rozčilují nad stotisícovými platy, ale miliardové causy jim unikají.


Svou lenost pak omlouváme filozofií, že "jsou stejně všichni stejní", případně "tihle budou ještě horší".


Za nezájem a lhostejnost k osudu věcí veřejných zaplatíme vysokou cenu.


Korupce prodražuje většinu investic financovaných z daní i z obrovského deficitu. Ukrajuje šance našich dětí, na nichž v soukromí tak usilovně pracujeme. Zadlužuje zemi, která bude jednou jejich.


Dvě největší strany si rozparcelovaly tuto zemi s tím, že stejně budeme muset volit jednu z nich bez ohledu na to, jak přezíravě se k nám budou chovat. Myslí si, že stačí provětrat strašáky, zahrát na strunu sociálních jistot pro jedny a strunu nízkých daní pro druhé. Technika jejich vládnutí přitom dlouhodobě vylučuje jedno i druhé.


Monopol jedné strany v naší zemi nahradila střídavá a na komunální úrovni i společná vláda dvou stran, které se vždycky nějak dohodnou. Je přitom zřejmé, že i ostatní strany využívají své zaslepeně loajální "fanoušky", ochotné jim odpustit úplně cokoli.


Vedení velkých stran sází na to, že se budeme bát zahodit náš hlas podporou malých, nových či exotických a že nám nezbude než zvolit jejich oranžovou či modrou košili bližší než toho druhého kabát.


Kolikrát jsme už slyšeli, že "není koho volit", mnozí volit nechtějí a nepůjdou. Kolikrát jsme svou volbu s pocitem studu nikoli hrdosti, zdůvodňovali menším zlem. Není snad právě takovýto vynucený hlas z rozumu ten "vyhozený"? Jakou cenu má vůbec náš hlas, když ho dáváme se skřípěním zubů?


Nikdo z nás si nedělá iluze, že by malé politické strany byly lepší a čestnější než ty velké. Moc korumpuje vždy. Ale absolutní moc korumpuje absolutně.
Možná jsme se někdy ptali našich rodičů a prarodičů: "A proč jste s tím tehdy něco neudělali?" Připravujme si dnes odpověď pro naše děti.


Nemusíte to podepisovat. Můžete to poslat dál.
Jiřina Šiklová
Klimentská 17, Praha 1.
e-mail: jirina.siklova@ecn.cz
> reagovat <
20.01.2010 07:29 civil

Výborný komentář k dnešní politické a ekonomické atmosféře u nás.
Jen jsem se zase utvrdil v tom,že naše policie je k ničemu.
Pardon vlastně není,protože před týdnem dala jednomu důchodci pokutu za měsíc propadlou lékárničku :-)))
20.01.2010 11:55 ač

nejsem policista,dokáže mne rozpálit do běla kauza ex ministra vnitra-Krakatice,která se raději umlčela...a další průsery politiků,třeba v 90 letech,kteří jeli v LTO a dodnes je nikdo nepotrestal,kam toto spěje,je to horší než za komunistů...
20.01.2010 12:57 Civile,

kde to žiješ. Co může a nemůže PČR je dáno schválenými zákony, předpisy a nařízeními. A nesměl by jí do toho kecat kde jaký politik. Bohužel, může vyšetřovat jen to, co je jí dovoleno.
20.01.2010 13:15 for "Civile,"

Ale v tom případě má civil pravdu,když můžete vyšetřovat jen to,co je vám dovoleno.Tak jste opravdu na nic!!!
20.01.2010 16:11 re for Civile

Asi jsem to nenapsal jednoznačně. Myšleno bylo dle zákona.
20.01.2010 16:17 Jaký

zákon ti nedovolí vyšetřovat osobu,která vzala úplatek?
20.01.2010 17:58 Navrhuji

zredukovat konečně přebujelou státní správu a samosprávu, je jich jako hnoje kam to spěje.
18.01.2010 22:04 tom

iváne...seš mafiánský hovado...posraty...
> reagovat <
18.01.2010 17:10 ...

http://slepeckahul.pecina.cz/2010/01/senator-stetina-byl-dobrovo lnym.html
> reagovat <
18.01.2010 19:35 !!!

Bude se propouštět. Mám to z dobře informovaného zdroje. Vedení půjde po všem, sebe menší prohřešek se bude řešit propouštěním, dneska se to projednalo na prezidiu. První budou na řadě rebelové a pak další.
18.01.2010 20:25 ,,,

Stránka nebyla nalezena
Omlouváme se, ale hledaná stránka blogu Slepecká hůl už neexistuje.
19.01.2010 14:34 Tak

chlapy se domluvte jestli bude ten uvrat nebo se bude propouštět. Obojí se fakt stíhat nedá.
19.01.2010 18:16 pro tak

Vůbec nechápu, co jsi chtěl říci, a jinak se píše "chlapi - páni"
20.01.2010 18:50 XXXP

SLEPECKÁ HUL
19.1.2010
Tečka za případem Štětina
Případ Štětina je u konce. Zatímco u běžných smrtelníků je podpis vázacího aktu pro pseudopravicová media fakticky "rozsudkem smrti", v případě antikomunistického senátora nejenže nejde o nic zavrženíhodného, ale, jak sám Jaromír Štětina vysvětlil ve své tiskové zprávě, byl to čin bezmála hrdinský, jímž se podařilo tupou Státní bezpečnost oklamat. Inu, učiněný zázrak: jak se říkávalo, chromí chodí, slepí vidí a blbí tomu věří.

Jak jsem předpokládal, media (vyjma ČTK) mlčí, bylo by ostatně velmi zahanbující přinést zprávu o tom, že dosud do nebe vynášený senátor, ikona antikomunismu, spolupracoval s StB.

Co mne překvapilo nepříjemně, je relativní četnost hlasů, které Štětinu omlouvají a viní mne: buď z toho, že jsem dokumenty uveřejnil v nevhodnou dobu, že Štětina pomáhá dobré věcí a proto má právo na zvláštní zacházení, anebo v extremním případě, že jeho verse je věrohodná a měl bych se mu omluvit. Tyto reakce nepředstavují většinu, jsou však zastoupeny v míře, jež mne znepokojuje.

Jak trefně poznamenal Tomáš Krystlík, co jiného bych čekal po výsledku Kunderovy affairy. Rozdíly tu ale jsou: zatímco Kundera se po zveřejnění dokumentů nijak konkrétněji nevyjádřil, Štětina si vymyslel legendu, která je sice zjevnou fabrikací, ale umožňuje udržovat dekorum a tvrdit, že na jeho vázací akt existují dva možné, stejně legitimní pohledy.

I Kundera to mohl udělat: vymyslet si historku o desetihodinovém výslechu na policii, o tom, že StB si vše vymyslela, aby jej mohla později vydírat, anebo že svým udáním pomohl zachránit členy vlastní konspirační skupiny.

Kundera mlčel, a aspoň v tom se zachoval čestně.
Vystavil Tomáš Pecina v 17:50 0 komentářů
Štítky: Jaromír Štětina, Milan Kundera, StB, totalita
20.01.2010 20:46 Ronin

for!!!
Když se jak tady píšeš bude propouštět za každý sebemenší prohřešek, kdo bude tedy sloužit, když nejsou naplněné stavy ? Logicky by pak nikdo nemohl jít na dovolenou, rehábko, marodit nebo by nemohl čerpat studijní volno. To nemluvím o skutečnosti dalšího využití ŠPS, která přišla o náplň tedy chrlení nováčku a zase se vráti do módy zdokonalovací kurzy.
17.01.2010 16:32 pane

Langer,začíná se proslýchat,že v této společnosti bude brzy převrat,já k tomu dodávám-komu zvoní hrana a doufám,že pod okny sněmovny budete mít matrace...
> reagovat <
15.01.2010 13:42 re za Frantíka

Není to "jen" o penězích.Co je málo a co je hodně pochopíš, až vyzkoušíš na vlastní kůži.
> reagovat <
15.01.2010 19:24 za Frantíka

Vyzkoušeno mám "téměř" na vlastní kůži a vím o čem mluvím, ale má odpověď nezpochybňovala v žádném případě práci policistů a platy za ni. Ale reakce některých se mi nelíbí, stálé naříkání, nadávání atd..., někdy trocha pokory neuškodí a když se zdá, že někdo provokuje,tak mu na to přeci neskočím ...
15.01.2010 05:31 sl. vozidla

nové značení je super a je fakt vidět. Za to díky.
> reagovat <
15.01.2010 06:35 ...

jo v garáži je ti to značení na nic,protože zase není na benzín a to je leden
16.01.2010 08:11 Jo

kdyby Vám stáhli 4%, bylo by hafo na benol, ale to socani ne, každej je většinou v mínusu, ale pašíci ne - ostuda.
16.01.2010 08:44 for "jo"

neboj to přijde,už nám začínají ve velkém sundávat osobní
17.01.2010 17:04 pro for

Ono to osobní není nic moc, až ho sundají celé ono to tak bolet dole nebude. Ale mělo by se brát té svrchovanosti, tam by to bolelo hodně moc.
14.01.2010 20:23 Frantík

Kdy začnete chodit do civilu? Ono se to nedá už vydržet, každý měsíc brát slušné peníze!!!!
> reagovat <
15.01.2010 06:45 ***

A kdy vy už konečně nastoupíte, abyste ty slušné peníze bral taky a nemusel už závidět?
15.01.2010 07:28 za Frantíka

Nastoupit můžeme až začne policie brát,čeká nás hodně. Mnozí stále nadáváte,že máte málo atd.Uvolněte místo těm, co mají zájem...
15.01.2010 15:48 Frantíčku

on už nemá kdo odcházet, protože posledních 2000 zkušených odešlo ke konci roku do nejistoty. Těm novým moc dlouho taky nebude trvat než vyhoří :-)
16.01.2010 07:10 jarda

Já už v civilu jsem a nestěžuji si. Ale skutečně doporučuji každému, ať si tu službu vyzkouší. Pokud tedy, jak jsem již opakovaně zmínil, projde psychotesty, fyzicky a zdravotně.
16.01.2010 14:54 já

jsem taky odešel do C a taky si nestěžuji,vše je individuální.
16.01.2010 16:29 milan

teď byly dva roky, kdy k PČR brali každýho, kdo má ruce nohy, takže Frantíkům a jemu podobným v nástupu nic nebránilo, a teď se mohli taky mít jak prasata v žitě a nezávidět
17.01.2010 17:06 Milan

Nic jsi nepochopil ty prasátko v žitě.
13.01.2010 14:39 Auto není trezor

http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id= 657747
> reagovat <
14.01.2010 09:36 Jsem jenom

obyčejná lopata, ale služebák v autě nenechávám.Asi jsem se něco naučil od starých poldů. V dnešní době se razí mládí vpřed a tak se nedivnme, že místo zkušeností užívají 30-letí manageři-teoretici skripta. I někdejší jiný náměstek byl ,, úspěšný " absolovent plzeňských práv a včas bral kramle.
14.01.2010 13:16 Pavel

Služebák nechat v autě? To by snad nenapadlo nikoho ani po ZOPce.To nám zase šéfují "manažéři",ještě se vrátí ten vytelenej nahoře a je to celé v pr....
14.01.2010 19:48 .

stupidní blbej policajt,poslat ho chytat zloděje žvejkaček do Tesca...jako většinu...
13.01.2010 07:31 pro "no"

No, ještě že jsi odešel. Se "zdravím" rozumem.
> reagovat <
13.01.2010 07:41 Zdravý

rozum ti zřejmě chybí oj oj to bude síla,
13.01.2010 18:42 re

Nemachruj s češtinou, u sboru je češtinářských blbců mraky a nikoho to nesere. Dávej si pozor na svůj pravopis.
14.01.2010 07:33 Právě

proto bych Vás zredukoval jedna dvě a státní kasa by byla plná!!!!
12.01.2010 19:27 for a1a

proč, protože před rokem jste tady tlachali, jak všichni odejdete od PČR a teď se tam držíte jako klíšťata a ještě se vracíte, asi proto!!!!
> reagovat <
12.01.2010 20:01 no

já jsem od fízlů odešel a mohu říci,že jsem šťastnej a ze zkušenosti mohu říci,že to co se děje u pčr je vítězství hlouposti nad zdravím rozumem.
13.01.2010 06:49 ***

A tebe to šíleně štve, protože tě k PČR nevzali?
> reagovat <
19.01.2010 18:44 klokan

Jiřina Šiklová
Narodila se v roce 1935 v Praze. Vystudovala historii a filozofii na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. V roce 1965 se podílela na založení katedry sociologie FF UK. Kvůli své angažovanosti byla po 21. srpnu 1968 z fakulty vyloučena a později vězněna za šíření zahraniční literatury. Po roce 1989 se vrátila k výuce sociologie a podílela se na založení Katedry sociální práce FF UK či pražského Centra pro Gender Studies.


Před 20 lety se schylovalo ke konci vlády komunistů nad naší zemí a o tuto změnu jsme aktivně usilovali.
________________________________________

Za 20 let mnozí z nás svým umem, pílí a inteligencí dosáhli profesních úspěchů a blahobytu, o kterém se nám za komunismu ani nesnilo.


Budování soukromého úspěchu jsme vykoupili tím, že jsme až příliš ochotně odevzdali osud věci veřejných do chtivých a chamtivých rukou.


Skandály dnešních politiků sledujeme se stejným znechucením jako někdejší tupost těch komunistických. Napříč zemí se rozrostl bezprecedentní systém korupce na komunální, krajské i centrální úrovni.
Vstupenkou na lukrativní posty polostátních podniků a organizací s miliardovými rozpočty je legitimace nebo spřízněnost s velkou politickou stranou.


Nepozastavujeme se nad tím, že v zemi, kde je pracovní síla 3x levnější než v západní Evropě, je kilometr dálnice 2x dražší.


Nepozastavujeme se nad tím, že narozeniny primátora či státního úředníka rozhodujícího o miliardách, stojí jeho "oficiální" roční plat.


Nepozastavujeme se nad tím, že miliardové veřejné zakázky získá ministrova firma s momentálně neznámým vlastníkem - akciemi na doručitele.


Nepozastavujeme se nad tím, že bývalý premiér vydělal desítky milionů na obchodě s akciemi od podnikatele, kterému předtím zajistil miliardovou dotaci.


Nepozastavujeme se nad tím, že výroba tramvajenky s čipem stojí v Praze 10x více než v Londýně nebo v Paříži.


Vleklá vyšetřování, když k nim vůbec dojde, končí tím, že obvinění se neprokázala. Pokud magistrátní úředníci uvíznou v síti policie, tak jedině té švýcarské nikoli české.


V naší zemi lze dnes ustát jakýkoli skandál,za několik dní ho překryje ten další.


Hlavě státu, zaměstnané vlastní ješitností a bojem proti nebezpečí evropské integrace, nestojí korupce za půl slova.


I když je to dnes méně okaté, média vědí o čem psát víc, o čem méně, o čem nic.


Zatímco v dobách komunismu jsme museli překonávat strach, nyní je překážkou lenost.


Nadáváme na ceny, ale jsme líní změnit banku nebo telefonního operátora.


Necháme se stříhat jak ovce. Jsme líní se informovat, vytvářet si, prosazovat a bránit svůj názor.


Místo přísunu a zpracování informací si vymýváme mozky stupidními seriály.


Místo zpráv a názorů čteme v bulváru o celebritách, kdo komu zahýbá a s kým.
Náš národní cynismus se masochisticky vyžívá v tom, jak hrozné panují poměry a sami kromě vymýšlení vtipů neděláme nic.


Ti přihlouplí se ještě rozčilují nad stotisícovými platy, ale miliardové causy jim unikají.


Svou lenost pak omlouváme filozofií, že "jsou stejně všichni stejní", případně "tihle budou ještě horší".


Za nezájem a lhostejnost k osudu věcí veřejných zaplatíme vysokou cenu.


Korupce prodražuje většinu investic financovaných z daní i z obrovského deficitu. Ukrajuje šance našich dětí, na nichž v soukromí tak usilovně pracujeme. Zadlužuje zemi, která bude jednou jejich.


Dvě největší strany si rozparcelovaly tuto zemi s tím, že stejně budeme muset volit jednu z nich bez ohledu na to, jak přezíravě se k nám budou chovat. Myslí si, že stačí provětrat strašáky, zahrát na strunu sociálních jistot pro jedny a strunu nízkých daní pro druhé. Technika jejich vládnutí přitom dlouhodobě vylučuje jedno i druhé.


Monopol jedné strany v naší zemi nahradila střídavá a na komunální úrovni i společná vláda dvou stran, které se vždycky nějak dohodnou. Je přitom zřejmé, že i ostatní strany využívají své zaslepeně loajální "fanoušky", ochotné jim odpustit úplně cokoli.


Vedení velkých stran sází na to, že se budeme bát zahodit náš hlas podporou malých, nových či exotických a že nám nezbude než zvolit jejich oranžovou či modrou košili bližší než toho druhého kabát.


Kolikrát jsme už slyšeli, že "není koho volit", mnozí volit nechtějí a nepůjdou. Kolikrát jsme svou volbu s pocitem studu nikoli hrdosti, zdůvodňovali menším zlem. Není snad právě takovýto vynucený hlas z rozumu ten "vyhozený"? Jakou cenu má vůbec náš hlas, když ho dáváme se skřípěním zubů?


Nikdo z nás si nedělá iluze, že by malé politické strany byly lepší a čestnější než ty velké. Moc korumpuje vždy. Ale absolutní moc korumpuje absolutně.
Možná jsme se někdy ptali našich rodičů a prarodičů: "A proč jste s tím tehdy něco neudělali?" Připravujme si dnes odpověď pro naše děti.


Nemusíte to podepisovat. Můžete to poslat dál.
Jiřina Šiklová
Klimentská 17, Praha 1.
e-mail: jirina.siklova@ecn.cz
> reagovat <
20.01.2010 07:29 civil

Výborný komentář k dnešní politické a ekonomické atmosféře u nás.
Jen jsem se zase utvrdil v tom,že naše policie je k ničemu.
Pardon vlastně není,protože před týdnem dala jednomu důchodci pokutu za měsíc propadlou lékárničku :-)))
20.01.2010 11:55 ač

nejsem policista,dokáže mne rozpálit do běla kauza ex ministra vnitra-Krakatice,která se raději umlčela...a další průsery politiků,třeba v 90 letech,kteří jeli v LTO a dodnes je nikdo nepotrestal,kam toto spěje,je to horší než za komunistů...
20.01.2010 12:57 Civile,

kde to žiješ. Co může a nemůže PČR je dáno schválenými zákony, předpisy a nařízeními. A nesměl by jí do toho kecat kde jaký politik. Bohužel, může vyšetřovat jen to, co je jí dovoleno.
20.01.2010 13:15 for "Civile,"

Ale v tom případě má civil pravdu,když můžete vyšetřovat jen to,co je vám dovoleno.Tak jste opravdu na nic!!!
20.01.2010 16:11 re for Civile

Asi jsem to nenapsal jednoznačně. Myšleno bylo dle zákona.
20.01.2010 16:17 Jaký

zákon ti nedovolí vyšetřovat osobu,která vzala úplatek?
20.01.2010 17:58 Navrhuji

zredukovat konečně přebujelou státní správu a samosprávu, je jich jako hnoje kam to spěje.
18.01.2010 22:04 tom

iváne...seš mafiánský hovado...posraty...
> reagovat <
18.01.2010 17:10 ...

http://slepeckahul.pecina.cz/2010/01/senator-stetina-byl-dobrovo lnym.html
> reagovat <
18.01.2010 19:35 !!!

Bude se propouštět. Mám to z dobře informovaného zdroje. Vedení půjde po všem, sebe menší prohřešek se bude řešit propouštěním, dneska se to projednalo na prezidiu. První budou na řadě rebelové a pak další.
18.01.2010 20:25 ,,,

Stránka nebyla nalezena
Omlouváme se, ale hledaná stránka blogu Slepecká hůl už neexistuje.
19.01.2010 14:34 Tak

chlapy se domluvte jestli bude ten uvrat nebo se bude propouštět. Obojí se fakt stíhat nedá.
19.01.2010 18:16 pro tak

Vůbec nechápu, co jsi chtěl říci, a jinak se píše "chlapi - páni"
20.01.2010 18:50 XXXP

SLEPECKÁ HUL
19.1.2010
Tečka za případem Štětina
Případ Štětina je u konce. Zatímco u běžných smrtelníků je podpis vázacího aktu pro pseudopravicová media fakticky "rozsudkem smrti", v případě antikomunistického senátora nejenže nejde o nic zavrženíhodného, ale, jak sám Jaromír Štětina vysvětlil ve své tiskové zprávě, byl to čin bezmála hrdinský, jímž se podařilo tupou Státní bezpečnost oklamat. Inu, učiněný zázrak: jak se říkávalo, chromí chodí, slepí vidí a blbí tomu věří.

Jak jsem předpokládal, media (vyjma ČTK) mlčí, bylo by ostatně velmi zahanbující přinést zprávu o tom, že dosud do nebe vynášený senátor, ikona antikomunismu, spolupracoval s StB.

Co mne překvapilo nepříjemně, je relativní četnost hlasů, které Štětinu omlouvají a viní mne: buď z toho, že jsem dokumenty uveřejnil v nevhodnou dobu, že Štětina pomáhá dobré věcí a proto má právo na zvláštní zacházení, anebo v extremním případě, že jeho verse je věrohodná a měl bych se mu omluvit. Tyto reakce nepředstavují většinu, jsou však zastoupeny v míře, jež mne znepokojuje.

Jak trefně poznamenal Tomáš Krystlík, co jiného bych čekal po výsledku Kunderovy affairy. Rozdíly tu ale jsou: zatímco Kundera se po zveřejnění dokumentů nijak konkrétněji nevyjádřil, Štětina si vymyslel legendu, která je sice zjevnou fabrikací, ale umožňuje udržovat dekorum a tvrdit, že na jeho vázací akt existují dva možné, stejně legitimní pohledy.

I Kundera to mohl udělat: vymyslet si historku o desetihodinovém výslechu na policii, o tom, že StB si vše vymyslela, aby jej mohla později vydírat, anebo že svým udáním pomohl zachránit členy vlastní konspirační skupiny.

Kundera mlčel, a aspoň v tom se zachoval čestně.
Vystavil Tomáš Pecina v 17:50 0 komentářů
Štítky: Jaromír Štětina, Milan Kundera, StB, totalita
20.01.2010 20:46 Ronin

for!!!
Když se jak tady píšeš bude propouštět za každý sebemenší prohřešek, kdo bude tedy sloužit, když nejsou naplněné stavy ? Logicky by pak nikdo nemohl jít na dovolenou, rehábko, marodit nebo by nemohl čerpat studijní volno. To nemluvím o skutečnosti dalšího využití ŠPS, která přišla o náplň tedy chrlení nováčku a zase se vráti do módy zdokonalovací kurzy.
17.01.2010 16:32 pane

Langer,začíná se proslýchat,že v této společnosti bude brzy převrat,já k tomu dodávám-komu zvoní hrana a doufám,že pod okny sněmovny budete mít matrace...
> reagovat <
15.01.2010 13:42 re za Frantíka

Není to "jen" o penězích.Co je málo a co je hodně pochopíš, až vyzkoušíš na vlastní kůži.
> reagovat <
15.01.2010 19:24 za Frantíka

Vyzkoušeno mám "téměř" na vlastní kůži a vím o čem mluvím, ale má odpověď nezpochybňovala v žádném případě práci policistů a platy za ni. Ale reakce některých se mi nelíbí, stálé naříkání, nadávání atd..., někdy trocha pokory neuškodí a když se zdá, že někdo provokuje,tak mu na to přeci neskočím ...
15.01.2010 05:31 sl. vozidla

nové značení je super a je fakt vidět. Za to díky.
> reagovat <
15.01.2010 06:35 ...

jo v garáži je ti to značení na nic,protože zase není na benzín a to je leden
16.01.2010 08:11 Jo

kdyby Vám stáhli 4%, bylo by hafo na benol, ale to socani ne, každej je většinou v mínusu, ale pašíci ne - ostuda.
16.01.2010 08:44 for "jo"

neboj to přijde,už nám začínají ve velkém sundávat osobní
17.01.2010 17:04 pro for

Ono to osobní není nic moc, až ho sundají celé ono to tak bolet dole nebude. Ale mělo by se brát té svrchovanosti, tam by to bolelo hodně moc.
14.01.2010 20:23 Frantík

Kdy začnete chodit do civilu? Ono se to nedá už vydržet, každý měsíc brát slušné peníze!!!!
> reagovat <
15.01.2010 06:45 ***

A kdy vy už konečně nastoupíte, abyste ty slušné peníze bral taky a nemusel už závidět?
15.01.2010 07:28 za Frantíka

Nastoupit můžeme až začne policie brát,čeká nás hodně. Mnozí stále nadáváte,že máte málo atd.Uvolněte místo těm, co mají zájem...
15.01.2010 15:48 Frantíčku

on už nemá kdo odcházet, protože posledních 2000 zkušených odešlo ke konci roku do nejistoty. Těm novým moc dlouho taky nebude trvat než vyhoří :-)
16.01.2010 07:10 jarda

Já už v civilu jsem a nestěžuji si. Ale skutečně doporučuji každému, ať si tu službu vyzkouší. Pokud tedy, jak jsem již opakovaně zmínil, projde psychotesty, fyzicky a zdravotně.
16.01.2010 14:54 já

jsem taky odešel do C a taky si nestěžuji,vše je individuální.
16.01.2010 16:29 milan

teď byly dva roky, kdy k PČR brali každýho, kdo má ruce nohy, takže Frantíkům a jemu podobným v nástupu nic nebránilo, a teď se mohli taky mít jak prasata v žitě a nezávidět
17.01.2010 17:06 Milan

Nic jsi nepochopil ty prasátko v žitě.
13.01.2010 14:39 Auto není trezor

http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id= 657747
> reagovat <
14.01.2010 09:36 Jsem jenom

obyčejná lopata, ale služebák v autě nenechávám.Asi jsem se něco naučil od starých poldů. V dnešní době se razí mládí vpřed a tak se nedivnme, že místo zkušeností užívají 30-letí manageři-teoretici skripta. I někdejší jiný náměstek byl ,, úspěšný " absolovent plzeňských práv a včas bral kramle.
14.01.2010 13:16 Pavel

Služebák nechat v autě? To by snad nenapadlo nikoho ani po ZOPce.To nám zase šéfují "manažéři",ještě se vrátí ten vytelenej nahoře a je to celé v pr....
14.01.2010 19:48 .

stupidní blbej policajt,poslat ho chytat zloděje žvejkaček do Tesca...jako většinu...
13.01.2010 07:31 pro "no"

No, ještě že jsi odešel. Se "zdravím" rozumem.
> reagovat <
13.01.2010 07:41 Zdravý

rozum ti zřejmě chybí oj oj to bude síla,
13.01.2010 18:42 re

Nemachruj s češtinou, u sboru je češtinářských blbců mraky a nikoho to nesere. Dávej si pozor na svůj pravopis.
14.01.2010 07:33 Právě

proto bych Vás zredukoval jedna dvě a státní kasa by byla plná!!!!
  07.02.2008 20:43 Policejní Ferda <Ferda1961@seznam.cz>
 
Koukal jsem na zprávy NOVA. Čekají nás lepší časy. Budou nová auta, teda nová barva, ani aby se přestříkaly ty rezavé fleky. Toho, kdo s tímhle přišel bych to nechal zaplatit i s chlupama.
  07.02.2008 23:18 XXX
 
Nejenom zaplatit, ale ještě i zavřít. Zase půjdou miliony korun do háje. Určitě zase nějaký kamarád potřeboval dobře a hodně vydělat.
  08.02.2008 04:24 jarda
 
Možná jsi měl poslouchat pozorněji, eventuálně si o tomto také něco přečíst. Jinak by´s takovou kravinu nenapsal. Nikdo nikde neřekl, že se budou přemalovávat stará auta, ale bylo jasně řečeno, a to v několika masmédií, že se to má týkat pouze aut, která budou nakoupena někdy na podzim letošního roku. Takže si klidně nech své řeči od cesty, je to trapné. A protože dosti značné procento našich policistů má problémy s chápáním psaného textu, tak se tvé poznámky chytí a fáma putuje dál. Kruci, jsme policajti nebo pavlačové drbny?
  08.02.2008 09:26 xyzž.
 
jenom doplním jardu
týká se to pouze nových vozidel. Takže starý feldy se stříkat nebudou. Jen se optám, proč modrej pruh?
  08.02.2008 10:16 Policejní Ferda <Ferda1961@seznam.cz>
 
Jardo a ty si myslíš, že ty nové auta dostanem na obvodech. To seš teda hodně domýšlivěj. A pokud se mění barevné provedení, tak toto musí být provedeno v co nejkratší době a tedy nemůžou jezdit dva typy povedení dalších 5 let jak to v mediích říkají. Nové auta skončí na PP, krajích, potom snad MŘ a OŘ. Pokud seš na obvodu tak mi dej vědět, až to nové auto s novým barevným provedením dostanete. Naše OOP na nové auto za ruskou Nivu čekáme již 3.5 roku.
  08.02.2008 12:08 XXX
 
Taky jsme dostali nové auto - ruskou Nivu. Je to auto úplně na hovno (omlouvám se za ten výraz). Na silnici plave, v terénu je sice jakž takž až na ty gumy. Když jedeš po asfaltu tak je v autě hukot, jako kdyby vedle tebe byla turbína v plném zatížení. Je to třídveřová verze - ta je pro výkon služby úplně nejlepší.
Co se barvy týká tak souhlasím s Policejním Ferdou. Nelze, že jsme měli auta ve dvojím barevném provedení. Takže uvidíme jestli se bude přebarvovat nebo ne. Ono ty modré pruhy taky budou něco stát, že ano. Jediné co mi na tom krásném obrázku chybělo bylo heslo "Pomáhat a chránit". Že by to v té době už nebylo aktuální.
Co se týká rozdělení nových aut, tak o tom si určitě ještě napíšeme. Letos by jich mělo být jenom asi 700 kusů a zapomeň, že půjdou na obvody - zázraky se nedějí.
  08.02.2008 17:02 Matej
 
U nás ve špindlu vozovy park taky nic moc. Tu ruskou nivu mame taky a pak ještě jednu feldu...takze aspon neco. Jak sem slysel tak nekde sou na tom jeste hur.
  08.02.2008 21:13 motýlek
 
pro JARDU
to si opradu myslíš že budou jezdit v ČR policejní vozidle ve 2 vyhotoveních. Stara bílozelená a nová stříbrnonovimjaká.- Podívej se na horní část Webu a pochopíš. ten nic k práci lPČR nevymylsí. Jde jen o získat penízky. To víš, golfová hříště už nic moc.....
  07.02.2008 20:07 Policie123
 
Skutečný nábor k Policii ČR :

www.youtube.com/watch?v=59kQEVOgWhU

Toto je realita, jak to u Policie je a bude.
  07.02.2008 20:39 Policejní Ferda <Ferda1961@seznam.cz>
 
Oprčavdu pěkné a plně výstižné. Nedá se nic vytknout.
  07.02.2008 19:00 Tony pro Kost
 
Já teda nesloužím 15 let, ale 7. Je mi 30 let a mám rodinu. Ten plat na škole a několik prvních let je otřesný. Vždy jsem chtěšl k PČR, ale teď jsem na vážkách.
  08.02.2008 04:30 jarda
 
Tak se seber a jdi. Lidi tohoto typu vyloženě miluju! Přijdou do firmy a už by chtěli brát jako ředitel. To snad nemyslíte, páni kolegové, vážně? Zeptejte se svých otců, kolik brali, když začínali ve své profesi. A jak jim plat rostl, pokud jim rostl, co si z toho platu mohli pořídit a co si mohli dovolit. Považuji za nepochopitelné, že dnešní mladí policajti si myslí, že po roce služby u PČR si pořídí hypotéku na byt ve výši 4 mega, k tomu ještě nějaké "lízované" auto a ještě alespoň jednou za měsíc vyrazí do nějakého bordelu se odreagovat od manželky a dětí. Vážení, trochu skromnosti, trochu šetřete a nechte si zajít chuť na rozhazování do doby, až na to budete mít.
  08.02.2008 08:31 ???
 
Jardo,
já sloužím 13. rok a díky 4TT neberu taky horentní plat, vlastně po škole nejnižší u tohoto sboru. Jsem stejně "mladý" policajt jako pisatel příspěvku, na který reaguješ a musím říct, že jsi mě svými chytrými řečmi opravdu nasral.
A jinak, do bordelu nechodím, auto na leasing nemám, ale také živým rodinu s dětmi. Jestli toto bereš jako rozhazování, tak jsi pěkněj tukan a nejdřív mysli, než něco takového OPĚT proti mladým "rozhazovačným" napíšeš.
Jestli jsi ty před x lety bydlel s manželkou a dětmi u rodičů na vyžírce, protože jsi neměl na to jít do vlastního, neser se do těch, co se snaží postavit na vlastní nohy a mít svůj život ve vlastním. Je jaksi jiná doba a co jsi dřív pořídil za hubičku dnes platíš zlatem. To je realita, ty jeden bordeli lízovanej!!!
  08.02.2008 11:39 mirek
 
Jardo, Ty budeš asi pěknej debil... Středověk a nevolnictví jsou ty tam, doba pokročila, budíček!
  08.02.2008 12:25 XXX
 
Pro Jardu.
Drahý Jaroušku. Nejsem žádný mladý policista, sloužím jako řadový policista na OOP letos již 29 rok. Můj plat je docela slušný - 5TT. Ovšem o tom co ty píšeš si nemohu nechat ani zdát. Začínal jsem v roce 1980 a za svůj plat jsem si postavil rodinný domek, pořídil auto a rodinu. Když spočítám všechny náklady dnes co všechno musím platit, tak mi z toho slušného platu zbyde pár stovek - rozhodně to není na nějaké vyskakování nebo na odreagování v bordelu. Je pravda, že jsme vydělávali méně, ale všechno bylo o 100 a více % levnější. Jestli ty doby pamatuješ, tak mi dáš za pravdu. Tím nechci tvrdit, že bylo všechno v pořádku - určitě ne.
Vůbec se těm mladým nedivím, že by chtěli víc. Oni už byli vychovaní trochu jinak jak my starší. A to, že u policie jsou platy ve 3TT a 4TT pod republikovým průměrem si myslím pro tebe není žádná novinka. Na co by měli tedy ti mladí čekat? Až se milostivě někomu uráčí jim přidat? Řekni mi z čeho, státní kasa je prázdná.
JEN SE NEBOJTE VY MLADÍ POLICISTÉ HLÁSIT SE O VÍCE PENĚZ JINAK AŽ PŘEJDEME NA EURO TAK SKONČÍTE V RÁMCI EVROPY JAKO ŽEBRÁCI.
  08.02.2008 17:55 polda
 
Pro Jardu. Buď jsi naprostý blb, nebo jsi ve vládě. Jinak to okomentovat nemohu.
  07.02.2008 18:50 Tony
 
Zdravím všechny z PČR. Sloužím mnoho let u MP a uvažuji o přestupu k PČR. Když ale čtu vaše příspěvky, asi na to hodím bobek. U MP plat cca 20 000 čistá ruka a u PČR teda pěkná bída.
  07.02.2008 18:54 Kost
 
Píšeš , že tam seš pěknejch let, tak například příslušník PČR po patnácti letech má přes dvacet čistýho a to se spolehni. Budou tady psát, že ne, ale nevěř jim - vím co píšu.
  07.02.2008 20:01 pro Kost
 
koukni výš, píše po 7letech u MP :-(. Navíc tu nebudou psát, že to není pravda, jen upřesní tvé tvrzení, služba u PČR nad 15 let, v přímém výkonu se směnností, ve větším městě a nad 4 TT s nějakým osobním = ANO, nad 20t., ale nedej bože, že dojíždí např. z Moravy do Prahy, platí si ubytovnu, cestovné a další výdaje, pak ani to neplatí. Když na rovinu, tak vyplázni vše a ne jen: "to se spolehni".....
  07.02.2008 20:03 mj.
 
strážnící mají v Praze kolem 3.000,-na bydlení. Jen vedení MV potažmo policie se diví, že jsou v hl.m. neustále podstavy. Čím pak to bude? Nabídka práce, finanční ohodnocení a právě ty výdaje, o kterých nikdo nemluví.... čus
  07.02.2008 20:31 F1
 
Je třeba přemýšlet i o tom, jak se seberealizuješ, jak budeš neustále kritizován i za věci, které neovlivníš, třeba za byrokracii, která tě neustále vrací zpět do židle za počítač a nemůžeš se pořádně dostat k tomu co se stále lacině povídí, tedy být venku na ulici a nesedět v kanclu, tedy jak si lidé naivně myslí, že sedíme u kafe a nechce se nám ven a je potřeba nás asi bičem vyhnat.

Tady máš ten příklad, jak se ti změní služba. Je to delší ale poučné :


Já mám pohled z obou rovin ( byl jsem u MP a přešel jsem k PČR ) a můžu to zhodnotit i jinak :
Díky nebyrokratickému " stylu u MP ( zatím ) mají čas být venku a výrazně pomoci s problémy, které jsou mimo " záběr " PČR, to je jisté. Na druhou stranu málokterý str. MP si dokáže představit to administrativní zatížení u PČR a i když si myslí, že ví tak prostě neví, jako jsem to nevěděl ani já, než jsem do toho zabřednul u PČR po přestupu z MP.

Příklad :

- strážník zadrží pachatele vloupání do vozidla a jeho úkony, které provede ?

1. Přes radiostanici a svou stálou službu zavolá na PČR, sdělí problém.
2. Napíše 1 ks úřední záznam ve kterém popíše situaci předcházející zadržení a při zadržení a do tohoto záznamu napíše, že osobu zadržel dle § 76/2 tr. řádu a osobu předal Policii ČR. Tím skončil a po cca 1,5 hodiny je zpět na ulici.

Činnost v tomto případě u PČR :

1 převezme na místě poškozené vozidlo z vloupání a má za něj již odpovědnost a povinnost zabezpečit majetek.
2. Převezme pachatele a po předcházejícícím omezení na osobní svobodě MP dle § 76/2 tr. ř. jej zadrží dle § 76/1 tr. ř. s převezením na OOP.
3. Provede lustraci vozidla a buď ustanoví majitele či nikoliv. ( sežene majitele vozidla či nikoliv )
4. Pokud v noční době nesežene majitele, což není v noci nic výjimečného, tak si zavolá odtahovou službu a čeká kolem 45 minut až 1 hodiny na odtahovku.
5. Mezitím si u vozidla " objedná " hlídka policejního technika, který za cirka 20-30 minut / někdy také za 2 hodiny / přijede a s technikem je provedeno ohledání vozidla, což trvá kolem 15 -30 minut podle toho co všechno se ohledává a jak pečlivě.
6. přijíždí odtahovka, která za cirka 10-15 minut vozidlo odváží na odtahové parkoviště.
7. Hlídka odjíždí na obvod, kde je zadržený pachatel a začíná se mu konečně věnovat, kdy jej předběžně vytěžuje k jeho skutku, provádí lustrace jeho osoby ve všech policejních evidencích. Samozřejmě je to šmejd se spustou záznamů, že se člověk jako vždy diví, jak to že je vůbec venku, že není zavřený.
8. Začíná administrativa, takže se zadává skutek do počítače, tedy do takové obsáhlé chobotnice jménem ETŘ ( Evidence trestního řízení ), před který člověk vysedí neskutečně dlouhý čas, kde se o skutku vypisuje spousta údajů včetně jestli se stal na chodníku, jakého druhu byla odcizená věc, zda zahradní nábytek, elektronika, průmyslové zboží, sexuální pomůcka ( i takové jsou v seznamu )
9. Po zadání skutku do ETŘ se vypisuje první papír, což je protokol o zadržení, kde se vypisuji věci, které měl zadržený u sebe. Šmejd nemá žádné pořádné bydliště, takže je obava, že jej jen tak někdo nedohledá, tak se bude věc zpracovávat ve zkráceném přípravném řízení, což znamená pospíchat a pospíchat ( na soudě již pospíchat nemusejí )
10. mezitím se zjišťuje, že pachatel je pod vlivem alkoholu, takže se v ETŘ vypisuje tzv. krvák, tedy lejstro na prohlídku u doktora a odběr krve pro stanovení množství alkoholu v krvi.
11. Dále se v ETŘ vyplňuje lejstro na vyúčtování práce pana doktora - doktorky, které se musí vzít do nemocnice
12. Dále se v ETŘ vyplňuje lejstro k poučení osoby podezřelé v trestním řízení ( k možnosti odmítnutí prohlídky u doktora, odmítnutí odběru krve a moči po pohrůžkou pokuty 50.000,- Kč, šmejd by to stejně nezaplatil )
13. Protože se šmejd poveze do cely, jelikož se bude muset shánět dál majitel, neví se škoda, pachatel je ovlivněn alkohlolem, atd., tak se vyplňuje lejstro nazvané eskorta, což je lejstro na přepravu z bodu "A" do bodu "B"
14. Dále se vyplňuje lejstro v ETŘ na umístění osoby do policejní cely
15. Pachatel se tedy přepravuje k lékaři, kde je pan doktor-doktorka během 15 minut vyšetří, šmejd udělá pár kroku po čáře, odebere se mu krev, případně moč. a nasedá se a jede do policejní cely, kde si osobu převezme kolega v celách a to jak osobně s prohlídkou zadrženého, tak administrativně, což trvá kolem 20 minut.
16. hlídka se vrátila na OOP, kde píše do ETŘ úřední záznam o výjezdu na místo oznámení, činnosti, které provedla na místě po převzetí od MP ( odtah, lustrace podezřelého, lustrace vozidla. Vytěžení strážníků, protože ti přesto, že sepíší svůj úřední záznam, nemají procesní místo v trestním řízení ( nejsou orgán činný v tr. řízení ), museji být de facto vyslechnuti a jsou někdy vyslýcháni i zcela běžným výslechem na OOP.
17. Další vyplněné lejstro v ETŘ Zahájení úkonů v trestním řízení. Tedy oficiální lejstro o zahájení úkonů v trestním řízení, které ale již začalo zadržením pachatele dle § 76/1 tr. ř. na místě PČR ( převzetím omezené osoby na svobodě ).
18. Další činnost k sehnání majitele napadeného vozidla a po jeho sehnání předvolání k neprodlenému výslechu z důvodu zadrženého pachatele, omezeného na svobodě.
19. Zástupce poškozené firmy se dostavuje, je proveden jeho výslech na protokol o trestní oznámení do ETŘ. Dále je vyplněn formulář poučení poškozeného, který je přílohou k trestnímu oznámení
20. Vzhledem k tomu, že se pospíchá, tak již při domluvě se zástupcem poškozené firmy je nastíněna otázka výše škody, která je naštěstí nekomlikovaná jako v jiných případech a tak je škoda jasně formulována ze strany pooškozeného a protože by se na vyčíslení škody dlouho od firmy čekalo, tak je napsáno na oddělení a necháno podepsat zástupce poškozené firmy.
21. Zástupci firmy je napsáno potvrzení k vyzvednutí zajištěného vozidla na odtahovém parkovišti a zástupce firmy odchází.
22. Dále odjíždí policista do policejní cely, kdy v ETŘ vyplňuje formulář k předání osoby z policejní cely a po vydání osoby je v ETŘ vyplněn formulář " Sdělení podezření ", se kterým je pachatel seznámen, tedy s jeho obsahem, to znamená skutkem, kterého se dopustil a jeho paragrafovým zněním.
23. Po seznámení se sdělením podezření, je proveden výslech pachatele, kde se buď doznává a popisuje co vlastně prováděl, nebo využije svého práva se k věci nevyjdařovat.
24. Ukončení výslechu, propuštění osoby ze zadržení
25. Návrat na obvod, kde je v ETŘ vyplněno lejstro na vyúčtování rozboru odebrané krve pachateli, která bude zaslána na rozbor.
26. Vyžádání rejstříku trestů a případně rozsudků pokud je pachatel v podmínce, nebo byl v posledních třech letech potrestán.
27. Naskenování všech materiálů, které došly na OOP do souboru v ETŘ ( ÚZ Mětské policie, rejstříky, rozsudky )
28. Ukončení spisu závěrečnou zprávou a předáním na příslušné státní zastupitelství


Takže tímto jsem jen chtěl trochu poukázat na rozdílnost a hlavně obsah služby u PČR a práce strážníka, kterou jsem dříve vykonával a moc dobře ji znám.
Je třeba si uvědomit, že je na oddělení případ, jak jsem shora uvedl a do toho mají v Kauflandu zloděje, kam musíme také zajet. Pak telefonuje paní, že má problémy se sousedy a nadávají jí do ......... Pak zavolá pán, že má poškrábané auto na parkovišti u PENNY a člověk má chuť z toho oddělení někam utéct pryč a už se nevrátit. Případů hodně, lidí málo a byrokracie kolem každého případu až neskutečně. ( U městské je to o 1 ks úředního záznamu + parkrát cvaknout )

Nemá ale cenu dělat zlou krev. Mockrát je člověk rád, když ta MP vyřeší to a zase onohle, ale to zatížení na PČR je oproti MP tak neskutečné, že to již víc rozvádět nebudu, kdo pochopí tak pochopí, kdo nepochopí jeho věc, třeba ani pochopit nechce, tak je to pro něj jednodušší.
  07.02.2008 22:19 Proč nepokračuješ F1?
 
Jde li o cizince, kterých je v těchto končinách poslední dobou nějak moc (asi jim vyhovuje klima), musíš sehnat tlumočníka, vyhotovit písemnosti s tímto spojené atd.,atd., vše zapsat několikráte do protokolů a hlásné. Nám to vymýšlejí, protože to sami nedělají. Děkujeme hlavy pomazané.
  08.02.2008 07:45 Kost
 
Ano F1 to je pravda, ale když to je na posrání, tak odejdeš a nebo seženeš jiný flek u PČR, což je někdy nemožné pro podstavy a sám vím, že někdo nevím kam dřív a jiní jsou v poho. Záleží jestli jsi na faře či v krajském, okresním městě. Ale článek velice chválím. Drž se.
  08.02.2008 20:12 Karlos pro F1
 
Nazdar kolego...... Prosím Tě řekni mi, proč pořád někomu vykládáš, že jsi byl u MP a jsi u PČR. A pokud uvádíš nějaký příklad, dej už alespoň jiný a neopakuj se protože jinak si budu myslet, že jsi nic jiného neřešil a pokud opravdu jenom toto, tak s tím nikoho neoslníš.
  08.02.2008 20:53 F1
 
Pro Karlose :

1. někomu vykládám ? Ne někomu, konkrétně Tonymu
2. nikoho nepotřebuji oslňovat, nemám to zapotřebí, nejsem žádný prvňáček, věci vidím jaksi již s nadhledem a to i proto, že mám " něco za sebou ", jak u policie, tak v životě. Časem pochopíš, evidentně zatím ne.
3. sestavovat situační zprávy nehodlám, stačí jeden příklad k pochopení, jak je to u MP a jak je to u PČR ( jen srovnání)
4. Další již nemá cenu vysvětlovat

Jestli tohle nechápeš, tak bohužel, rozhodně to nepatřilo tobě, ale jaksi nerozmyšlenému Tonymu z MP, aby věděl co znamená OOP či MOP u PČR a jestli do toho chce jít
  07.02.2008 15:33 Překlopeno
 
z lidovky.cz - rozhovor z Blankou Kosinovou: "Jan Kubice odešel nyní nikoli proto, že by si to někdo přál, ale především proto, že už nechtěl dále spolupracovat s policejními špičkami, které svoji policejní kariéru zahajovaly v dobách hluboké totality. Po roce 89 tito policisté u policie sice zůstali, ale nikdy se nesmířili s novou policejní generací, která zahájila proces demokratizace policie."
Pro postup v karierním řádu je nejlepší mít praxi z padesátých let. Proletáři všech zemí spojte se!
  07.02.2008 18:27 Jan
 
Kosinová zapomíná co za kariérní paskvil byl schválen. A jestli ta paní myslí modře, pro svůj super kariérní řád, tak ať nechá odhlasovat v parlamentu, že mohou sloužit jen ti, co nastoupili od roku 1990. Budeme mít všichni jasno a nebudeme muset poslouchat hlupaňu.
  07.02.2008 14:14 F1
 
Nová fasáda - lepší policie - světlé zítřky

http://zpravy.idnes.cz/policie-prebarvi-sva-auta-stribrnou-metal izou-s-modrym-pruhem-p7v-/domaci.asp?c=A080206_212152_domaci_mia
  07.02.2008 14:42 Pavel
 
Jo,to už tady bylo několikrát a kupovat se to bude z prostředků,které budou z prodeje nemovitostí :-) :-) :-)nebýt programu PFARE z EU před 12 lety,tak už dávno chodíme pěšky a na oddělení jsme bez počítačů.Asi tak.
  07.02.2008 16:37 Bury
 
Co je to zase za nesmysl naseho NE-ministra? Na poradny platy neni atd... , ale na takovy blbosti penize jsou. HRUZA!!!
  07.02.2008 22:33 Už brzo
 
budou převedeny Gripeny a Pandury od AČR do PČR. Gripeny budou stíhat pachatele a Pandury piráty silnic. V pseudodemokracii je možné vše.
  08.02.2008 10:08 Je to fakt bezva
 
Hm, nevím, co tím Špulitel sleduje... Akorát vyhozené peníze. Kdyby se raději zajímal o to, proč mu odchází policisté. Mě by třeba zajímalo, proč při dané inflaci nezvýšil platy ani o to mizerné procento a půl.
  08.02.2008 11:45 "Je to fakt bezva"
 
....protože potom by Tě třeba zajímalo proč Ti přidal jen těch 1.5% a proč Ti těch procent nepřidal více,......
  18.03.2008 12:23 kkk
 
Podle mě je p. Ivan Langer největší zmetek v téhle republice
  07.02.2008 12:35 F1
 
Dělejte to, jako já, bude lépe..........

Já jsem k tomu přistoupil s rozhodností své vlastní, náležitým uvědoměním, jsa porozumění důležitosti přilákat nedůvěřivé jedince do řad prořídlé Policie ČR, kteří si bláhově myslí, že by snad mohli býti zavaleni papíry s neplacenou službou 150 hodin a spousty jiných věcí, jakoby velice negativních u Policie ČR, které jsou vypouštěny ostatními policisty na obranu udržení svého teplého místečka.
Proto jsem se rozhodnul rozbít tyto, některými policisty vypouštěné " kachny " o vnitřní krizi u Policie ČR.

A co dělám ? Iniciativou, která je mi vlastní a která byla ještě nastartována nebo lépe řečeno doslova vyprovokována heslem " Pomáhat chránit " ( Líbilo by se mě i " Chránit a bránit " ) a také vydáním skvělých vizitek, jsem se ihned zůčastnil akce " oslov koho můžeš ". Myslím, že je jedno, zda je pleti bílé, tmavé, Vietnamec či róm, podnikatel či dělník, zkrátka i ten podnikatel by se nám hodil, a i ten Ferko by mohl býti dobrým poldou. Potřebujem všechny, vždyť nás už něco chybí.

Dostal jsem tedy vizitky a jak jsem již uvedl, naprosto mě uchvátily, protože jsem nikdy žádné neměl. Tak jsem si nabral spousty dalších do kapes a že jich máme. A při službě venku ( když zrovna nepapírujem ), při výjezdu na případ, výjezdu pro pachatele např. v prodejně Kaufland, případně u jiných " kratochvil " rozdávám vizitky kolemjdoucím za burácného a rozhodného jednání, které je mi vlastní a vždy jsem budil dle " zpětné odezvy " respekt. Kolega se stydí a dává mě najevo, že už takhlen si v tomhle státě připadá jako " popelka ", " děvka pro všechny, semílaná politiky ale i drzými kriminálníky ", písařka na sepsání čehokoliv z té útrpné povinnosti, zabývat se kdejakým nesmyslem.
Já mu ale trpělivě vysvětluji, že je třeba mít v sobě pozitivního ducha, že když už za to dají 22 miliónů, tak ať to stojí za to. Proto vizitky poctivě rozdávám kudy chodím.

Podstatná je koncentrace lidí, tam je možno oslovit a nabídnout nejvíce vizitek. Uspěl jsem tedy i u východu z Kauflandu. Co já jsem tam jen těch vizitek rozdal. Jsem ale slušný a s předanou vizitkou i oslovím a vyzvu k nastoupení k Policii ČR za hesla : " pojďte nám pomoci, hledáme muže i ženy ". Možná to působí stylem " pouliční prodavač novin ". Ale lidi konečně musí pochopit, že jsou bláhoví, když se k nám nehrnou. A tak, zatímco se parťák stydí, já vím, že Polici ČR pomáhám, tak jako ona pomáhá mě, zdokonalit se ve službě při 150 předem plánovaných neplacených hodinách, nerozlišovat, zda jsi ve svátek ve službě či doma a ........ . No prostě, nikdo mě nemůže upřít iniciativu a až uvidím nějakého nového policistu, mohu si hrdě říci, že i já jsem se zapojil do náboru, i já jsem přispěl svým malým skromným já k nové " Langrově policii " a snad i někdy dostanu za tuto iniciativu hodnocení " velmi dobré " neb mám jen dobré a jak propaguje náš pan Ministr nepolicie " Ti kteří pocitivě pracují ( rozuměj slouží ), sklidí jablka a hrušky ( rozuměj výhody a prestiž u společnosti ).

Dělejte to jako já a bude dobře....na světlé zítřky je již zaděláno.
  07.02.2008 12:42 E55
 
Ty jsi blb.
  07.02.2008 12:56 radim <radom.mar@seznam.cz>
 
armáda - příspěvěk na bydlení
  07.02.2008 12:57 F1
 
Děkuji, vše beru, jsem po každou legraci, i tomu blbovi se jen směji
  07.02.2008 13:00 F1
 
A ještě dodám : vše je jen ralativní a tragikomedie také. Jen víc těch blbů jako jsem já a možná bude líp. Kdo pochopí ten pochopí, pro koho je to již nad chápání, nu nevadí.
  07.02.2008 13:00 radim <radim.mar@seznam.cz>
 
a kdyby ti ty vizitky došly, tak dej vědět, máme jich také dost
  07.02.2008 13:02 radim <radim.mar@seznam.cz>
 
škoda, že to jsou vizitky, kdyby to tiskli na toaletní papír, to by bylo všstrané využití
  07.02.2008 13:05 F1
 
O svoje se musíte postarat svou vlastní pílí a musí se najit mezi Vámi nějaký ten " blb ", co se nestydí oslovit nové " blbce ".
  07.02.2008 14:12 kikin <kikin1@volny.cz>
 
Kdysi se dělal do st. služeb výběr, teď nábor - už toto je divné.
  07.02.2008 14:29 Pavel
 
pro F1

No ty máš dost!!! Ty snad nemáš v práci na starost tisíce jiných zbytečností ? Ještě se budu zatěžovat nějakýma vizitkama.
Poradím ti,jestli máš zájem? Podívej se na svoji výplatní pásku,jestli tam máš kolonku - ROZDÁVÁNÍ VIZITEK A NÁBOR K PČR, jestli ne,tak si s tím vůbec nedělej hlavu.Od toho je placenej někdo úplně jiný a to sekácky.
Dovedeš si představit,že se může klidně stát,že ti ten budoucí kolega,kterému dáš vizitku dá jednou pěstí?
  07.02.2008 17:25 F1
 
No Pavle, po pravdě toho mám již dost a dost a jsem jeden z mála, který na našem oddělení organizoval a poslal na konto dnešního UBS něco málo peněz na něco užitečného proti paskvilu - když jsem tenkrát viděl, jaké u nás slouží ovce - jen bečet. Pár lidí má svůj rozum a dokáže pojmenovat špatné věci a moje vizitkářská akce je jen k pousmání nic víc. Je to jen taková ironie s jakou jsem k Policii ČR nastupoval a v jakých je to sračkách, že ten smrad už ani nevyčuchne.

Z titulů blb si nic nedělám, takových si člověk na ulici vyslechne.......
  07.02.2008 17:58 Pavel
 
F1 neber to osobně.Vizitky beru z tvé strany,jako srandu nic víc,nic míň.Jsi jeden z mnoha,který to má v hlavě pořádně srovnaný.To není ironicky.
  07.02.2008 18:01 Ronin
 
Kolegáčkové to nemáte smysl pro humor, když se tady navážíte do kolegy pod nickem F1. Jestli nemáte klapky na očích tak Vám muselo dojít, že z nás naše slavné vedení dělá kašpary už nějakou dobu. Takže kolega F1 vzal trapárnu s vizitkami pěkně z gruntu, protože zlo se musí vyhánět zlem. Rozdáváním si možná naše ne moc informovaná společnost uvědomí, že u PČR asi nebude něco v pořádku, když řadový policisté rozdávají vizitky a provádí nábor.
  07.02.2008 18:30 Petr
 
Akci F1 s rozdáváním vizitek u Kauflandu jsem se srdečně zasmál, je vidět, že má smysl pro humor. Ale když se nad tím zamyslíte, kolegáčkové, ono na tom "něco je". Kdybychom takto začali být "iniciativní" všichni, udělali bychom "radost" panu Langerovi svou snahou o posílení našich řad a občanům by po nějaké chvíli "došlo", že "je něco shnilého" v PČR, když i řadoví policisté pořádají "takový ab absurdum nábor na kusy".
A proč ne? Polští celníci odbavovali vozidla "podle všech předpisů" a odbavování prakticky zkolabovalo. Řiďme se jejich příkladem a "náborujme" ze všech sil. A stud stranou, budou nás mrknutím oka plné ulice.
  07.02.2008 19:01 Kuska
 
Jsi magor, je vidět že hovno děláš, když máš čas na tyhle pí....
  07.02.2008 19:32 Ronin
 
Pro Kusku
Prosím tě nelži tady, že na šichtě nemáš čas. Podle mě se nedokážeš přenést nad tuto věc a bylo by pod tvojí úroveň si dokázat na malou chvíli ze sebe a celé PČR si udělat legraci. Lidem jsme díky Potěmkinovým vesnicím tedy P1000, Náborovým kampaním Hledám parťáka 1 a 2 a změně image vozidel k smíchu a to oprávněně. Tak mi řekni jenom jeden pádný důvod proč se nepřidat jako kolega F1 k systematickému zesměšňování našeho vedení v čele s tím pánem nahoře, kterého osobně nemám rád a asi nebudu jediný.
  07.02.2008 20:17 F1
 
Možná že kolega Kuska jen neumí číst, jinak by se dočetl, že se tak děje při :

službě venku ( když zrovna nepapírujem ), při výjezdu na případ, výjezdu pro pachatele např. v prodejně Kaufland, případně u jiných " kratochvil ". Jinak to jistě dobře odhadnul, že na Severu Čech nemáme do čeho píchnout - to tedy vystihnul. Alespoň už vím proč se chodí ze šichet pozdě domů. Jak jsem řekl, někdo pochopí a někdo nepochpí. Tomu se nedá poručit jako větru a dešti.
  07.02.2008 22:45 Vizitka místo pokuty
 
Tak do toho a od zítra.
  07.02.2008 12:18 radim <radom.mar@seznam.cz>
 
Přeji dobrý den. Jsem policista svoji práci mám rád a snažím se ji dělat, tak aby jsem se já a animoje rodina nemusela za nic stydět. Jen co mě štve! Musím odpracovat 150 hodina a až 151 je proplacena, kdo to kdy viděl pracovat a nemít za to peníze. Žádná podnikatel nic neudělá bez nároku na svůj honorář. Policisté slouží o svátcích, v noci, kdy je běžné být doma a věnovat se rodině a ani za to neostanou žádný příplatek ! V současné době se rozeběhla velká náborová kampaň, myslím si osobně, že to je dobrý nápad, ale bohužel musím říc i ale, protože. V první řadě, by to neměl být nábor, ale výběr. Pan Lenger argumentuje, že výše platu ve srovnání s průměrem je 140 % ano, ale jak kdo a jak kde! Pane ministře, kdyby jste nás zaplatil, zvedl sociální postavení policistů a samotné policie. Nechceme nábor, ale výběr! Proč se policisté bojí oslovit svého ministra ??? Proč je armáda lépe zaplacena? Co si o nás vlastně náš ministr myslí ? Chceme stát za svým ministem, ale stojí on za svoji policii a stejně tak za každým policistou ???
  07.02.2008 12:36 ...
 
Jak jsi přišel na to, že je armáda lépe zaplacená? "Koho jste potkali, co vám to nalhali..."
  07.02.2008 13:17 jak?
 
nevím jak radim, ale já tam mám cca 15 bývalých (nejen u voj.policie, 6.mech.br., SOG aj.) kolegů a ano, základní plat mají nižší, ale s příplatkem jsou na tom lépe a značně lépe jsou na tom s pracovní náplní, stresem, povinnostmi apod. To jen krátce k dotazu, ptát se můžeš i dál :-))))
  07.02.2008 11:07 !!!
 
Včera se ke mě donesla informace,že se chystají velké změny na DI. Pod heslem "co nejvíc policistů do ulic " se prej nehodovka bude zase sloužit v jednom,jako to bylo dřív. Nevíte o tom ,někdo víc?
  07.02.2008 11:15 .
 
ano, máš pravdu. Bude to jeden zkušený policista DI s jedním nezkušeným školákem, případně s policistou z jiné součásti, nyní třeba ze zrušených RCPP, který nemá s dopravní policií téměř nic společného. Už nyní se takto děje, kdy řidiči služebních vozidel jezdí na dopravní nehody vypomáhat z jiných součástí a řešení dopravní nehody je jen na tom samotném dopravákovi. Takto bude více dopravních hlídek na ulici. Jeden policista (DI) se z toho opupínkuje a druhý policista (školák) se bude divit, co všechno ho čeká a bude přemýšlet, kam že se to dostal.
  07.02.2008 12:00 v Praze
 
dopravní nehody posilují kolegové z PMJ a SPJ a není to o tom, že vše dělá nehodář. To by se na nehodovku čekalo na ulici kapku déle. U školáků to bude podobné, rychle jej proškolí a zapřáhne, aby netrčel u nehody hodinu...
  06.02.2008 21:31 hijack
 
jeronymklimes.webpark.cz/mojeprace/korupce2.pdf
  07.02.2008 10:15 P.J.B.
 
Těch pět bodů na začátku druhé strany by se mělo vytesat do kamene a pozlatit...