Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  02.03.2007 12:27 Zbaven všech ideálů!!!
 
Zdroj: www.policista.cz
.................................



Milý pane ministře,

chodím po světě s očima otevřenýma dokořán a nezavírám je ani před výhodami zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, ve znění pozdějších předpisů. Ale buď to blbě vidím já nebo Vy. Protože, ať koukám jak koukám, delší dovolenou nemám. Jako výjezdový „mokrý“ hasič jsem podle zákona č. 186/1992 Sb., o služebním poměru příslušníků PČR, ve znění pozdějších předpisů, měl podle § 47 dovolenou v délce 37 kalendářních dnů a podle § 52 dodatkovou dovolenou v délce 7 kalendářních dnů, to je v přepočtu na dovolenou „mokrého“ hasiče 12 směn (řádná dovolená) + 2 směny (dodatková dovolená). Zákon č. 361/2003 Sb. mi dává nárok na 6 týdnů dovolené, tj. 14 směn „mokrého“ hasiče. Takže, ať počítám jak počítám, dovolená je stále jen 14 směn. Celkem chápu, že administrativní příslušníci (pracovníci) HZS denně přicházejí do kontaktu s velmi nebezpečnými látkami, které jsou obsaženy v klávesnicích PC a psacích potřebách, suchý klimatizovaný vzduch jim vysušuje sliznice a záření z PC monitorů a zářivek jim ničí oči, ale přeci jen je to čajíček proti kontaktu „mokrého“ hasiče se zplodinami hoření jako je CO (vzniká při nedokonalém hoření-je výbušný a jedovatý), NOx (dráždí oči a dýchací cesty-při koncentraci 0,03 % dojde k smrti po několika hodinách na edém plic), HCl (vzniká při hoření PVC, igelitu, izolace kabelů; prostupuje kůží-při koncentraci 0,2 % nastává okamžitá smrt), HCN (vzniká při hoření umakartu, polystyrénu , bavlny, silonu, molitanu-při koncentraci 0,036 % nastane okamžitá smrt) a nakonec největší sranda COCl2 (starý známý FOSGEN (bojový plyn), který vzniká při hoření některých umělých hmot). A to nepíši o biologických noxách, možnosti se setkat s radiaci či jinými velmi příjemnými věcmi. Bláhově jsem se domníval, že dodatková dovolená sloužila a bude nadále sloužit k tomu, aby si „mokrý“ hasič „navíc“ odpočinul od těchto chuťovek, se kterými se šichtu co šichtu setkává. Ale na druhou stranu mě těší, že si může administrativní pracovník natáhnout záda o týden déle.
S výše zmiňovanou problematikou souvisí i další podívaná před kterou neuhýbám očima, a to jsou léčebně ozdravné pobyty (tzv. LOP). Na LOP mi jako výjezdovému hasiči vzniká nárok po 15 letech (dříve po 10 letech) služby stejně jako „administrativnímu“ hasiči. To asi proto, že na nás ve stejné míře působily všechny ty škodliviny, se kterými přicházíme během služby do kontaktu, nebo snad proto, že já mám ty škodliviny a on křivou páteř od toho jak sedí u PC?
Taky mě moc pobavila Vaše hláška o kratší pracovní době. Chtěl jsem jít o hodinu dřív ze směny domu, ale nějak to neklaplo. Prý tam musím zůstat 24 hodin stejně jako v roce 2006. Tak nevím co si o tom mám myslet. Snad jen to, že špatně vidím a že zkrácení mé pracovní doby spočívá v převedení jedné pracovní hodiny s fondu pracovní doby do pohotovosti na pracovišti. To, že pohotovost na pracovišti je v rozporu s komunitárním právem ani nebudu rozmazávat.
Ale musím Vám alespoň v jedné věci dát zapravdu, a to je progresivní růst výsluhového příspěvku. Ten opravdu progresivně roste, jen nevím kolik výjezdových hasičů dosáhne maxima. Protože služba si do budoucna bude žádat jen samé velmi zdatné a fyzicky silné hasiče, a již nebude ve sboru místo pro takové kolegy, kteří by vydrželi 30 a více let na výjezdu. Tento můj názor vychází z poznání, že hasič na výjezdu po určité době ztrácí fyzickou a zdravotní kondici, a též z toho, že jen málo mladých kluků, co šli k hasičům s ideály, vydrží čekat 10-15 let ve 3. třídě na to, až se uvolní funkce ve 4. nebo snad 5. či maximálně 6. třídě. Ano, pane ministře, takto jsou zařazeni výjezdový hasiči. Ti hasiči, které platí naše společnost, aby byli k dispozici a ku pomoci občanům. Tak zařadil pan generál výjezdové hasiče, ty kterým se stále opakuje, jak musí znát všechny možné situace, se kterými se mohou setkat, a jak mají nasazovat život a zdraví pro jiné.

Pane ministře, kdyby jste řekl, že podstatné části příslušníků byla zkrácena pracovní doba a prodloužena dovolená, a že bohužel se některých příslušníků tyto změny netýkají a že snad budou mít jiné kompenzace. Tak si řeknu „budiž, slibem nezarmoutíš“ a budu tiše doufat, že snad výjezdový hasiči nebudou vnímáni generálním ředitelstvím jako nechtěná přítěž.

Ale nakonec bych přeci jen chtěl vyzdvihnout jedno velké plus zákona č.361/2003 Sb., alespoň plus pro mne. A tím je § 226, cituji:„Příslušník, jehož služební poměr skončí do 3 let po nabytí účinnosti tohoto zákona a který nesplnil podmínku doby služby pro nárok na výsluhový příspěvek, s výjimkou příslušníka propuštěného podle § 42 odst. 1 písm. a) nebo podle § 42 odst. 1 písm. d), byl-li následně na základě jednání, které vedlo k jeho propuštění, pravomocně odsouzen pro trestný čin spáchaný úmyslně, má nárok na příspěvek za službu podle právních předpisů platných do 31. prosince 2005, jestliže by podle nich splnil podmínku doby služby pro nárok na příspěvek za službu. Příspěvek za službu se považuje za výsluhový příspěvek podle tohoto zákona.“

Popravdě jsem z počátku vnímal nový služební zákon pozitivně, ale podzákonné právní normy našeho generála mě přesvědčily, že výjezdový hasič je pro něj jen póvl.
Možná to budete číst, možná ne. Nevím. Možná máte jiný názor podepřený informacemi od svých poradců. Možná se nad tím zamyslíte. Možná se pletu já, a to bych si moc přál.

S pozdravem,
sapeur-pompier

P.S. ukojil jsem svou potřebu sdělit svůj názor na situaci v HZS po 1.1.2007 laické i odborné veřejnosti, která navštěvuje tento server. Je to poprvé a možná i naposled.
  11.02.2008 19:19 kolega M
 
je-li zde někdo z obvodu Praha 1 nebo z Prahy, tak ať mi laskavě sdělí, z jakého důvodu se u Vás dávají hromadné výpovědi. Že by jste v Praze věděli víc, než my "křupky" z moravy? Tak od kdy má platit novela (ochodné po 20letech....) a jaké jsou změny... sem s tím a honem :-)
  11.02.2008 19:11 HESLO
 
POMÁHAT A CHRÁNIT - to by se dalo dělat za slušných podmínek, ale určitě né za těch současných. Když se podívám na výplatní pásku, vybavení, uniformu šitou na míru, byrokracii, tak bych to viděl tak, že přes den budu postávat a přes noc chrápat. Takže bych Vás chtěl pane ministře poprosit o novou image služebních vozidel - POSTÁVAT A CHRÁPAT. ........Viva PČR.
  12.02.2008 09:07 §
 
S tímhle mottem si to piš do civilu - oni už tě z toho postávání a chrápání vyléčí. A někde ti dají i 5 min. přestávku na záchod (nutno napracovat) a 25 min. na oběd. On je totiž všude chleba o dvou kůrkách.
  11.02.2008 19:08 konec
 
Je to v pěkných sračkách tahle policie, chlácholí se, tutlá se ale skutečnost je nezvratná, že odcházejí lidé a další jsou ve značné míře znechuceni podmínkami které tu za poslední měsíce panují. Platy jsou na hranici možného uživení a stres a odpovědnost obrovská na všech stupních.
  11.02.2008 18:51 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, CIVIL......
 
Generační špunt????? Velký ho....... Sloužím 10 let na obvodě, ale už stříhám metr:) Nebudu sloužit za současných podmínek. Je to otročina a buzerace pane ministře. ...když se k tomu přidá arogance a zlomyslnost vedoucího, tak by zůstal jen hlupák. Podotýkám, že zesměšňující náborová kampaň nakopla další vlnu odchodů. Dávám tomuto cirkusu páááááááááá. Chlapi držte se, přeju pevné nervy při setrvání u PČR.
  11.02.2008 20:31 aaa
 
konečně
  12.02.2008 12:40 Jo jo
 
Máš recht. Ale Ivan to do teď nepochopil. A i kdyby, jsme mu úplně někde.
  13.02.2008 13:31 toy
 
Souhlasím, jdu taky. Civil je jediný způsob, jak zůstat bez psychické újmy z nadměrné byrokracie a zůstat solidním člověkem z tohoto loutkového divadla.
  11.02.2008 18:28 Pavel
 
Dost dobrý,ale dlouhý

http://www.literarky.cz/?p=clanek&id=4836
  11.02.2008 18:16 Zlíňák
 
Pane ministře, stojím za Vámi, jsem rád, že se nedáte a že pro policii děláte maximum. Jste první ministr, který se snaží zlepšit pracovní podmínky obyčejným policistům. Ještě jednou díky. Na rozdíl od jiných jsou za Vámi výsledky vidět.
  11.02.2008 18:31 Pavel
 
Hele,ty ten svůj stále se opakující blábol píšeš z nějakého sklípku ne?
  11.02.2008 18:33 Cop
 
Velmi povedení ironie. Nobo sarkasmus?
  11.02.2008 18:33 malá domu
 
Ivane, nepiš si sem kladná hodnocení. Ze Zlína tě taky nikdo nemá rád.
  11.02.2008 21:17 Job
 
Čau Ivane "Zlíňáku". Tobě už změkl mozek, že.
  11.02.2008 21:49 feher
 
já s tím souhlasím, vzpomeňte si, jak to bylo dřív, za ebily jjsme byli stejně a ministři i papaláši na nás kašlali, teď se to sice pomalu, ale přece jen mění
  11.02.2008 22:07 Foun
 
To píše nějaký drban, který je velmi rád, že je Íčko u kormidla, protože ví, že dokud tam bude, tak budou mít všichni grázlove vysmáté obličeje, protože je nebude mít možnost nikdo odhalit a chytit při páchání trestné činnosti. Jen tak dál Ivane, zločin díky Vám kvete!
  11.02.2008 17:36 SOS
 
Další a další kolegové si podávají žádosti do civilu. Okresní ředitelství se pomalu začínají rozpadat a budoucnost žádná.
  11.02.2008 17:24 Tony pro F1
 
Ahoj F1. Píšeš, že jsi byl u MP a teď u PČR. Jsi spokojen, nebo občas lituješ? Co peníze: lepší, nebo naopak. Díky za odpověď
  13.02.2008 10:54 F1
 
Pokud vezmu nynější pracovní záběr, nápor na psychiku, byrokracii, stále hrozící nějaký průser za " ledabylé šetření ", které se nedá dělat tak jak by bylo potřeba pro zatíženost ( lépe řečeno přetíženost ) spoustou oznámení, tak to zhodnotím srovnáním, že nyní jsem ve stavu 100 % a na městské policii jsem byl " vytížen " tak maximálně na 10 %, psychika v pohodě, z dovolené jsem se těšil do práce, minimálně stresu, tedy úplný opak v čem se nyní nacházím. Mzda je obdobná, navíc nyní neplatí svátky, sloužíme 150 zdarma, vztahy lidí zhoršené oproti dřívější době. U MP chodíš z práce většinou včas a v pohodě u PČR často opožděně a s doslova vymytou hlavou z úmorných výslechů a obsahlého psaní. Vždyť jsem ti dole dával příklad jeden z mnoha, jak to funguje. Nějaký pan chytrý mě tam tak trochu napadá, ale já vím svoje - z praxe a můžu hodnotit. U MP jsou určitá zanedbání, která jsi ani nechtěl způsobit " vyšumělá ". U PČR si průser uděláš raz dva. Nějaké stížnostní, inspekce u MP ? A to neskutečné kvantum resortních předpisů, které tady ročně člověk podepíše po " seznámení ", že už člověk neví co platí a co ne. K Policii ČR jsem šel z přesvědčení, ale každý tady po čase vystřízliví, protože je to o topení se v papírech.
A jseš děvečka pro všechny, často pisatelka občansko právních věcí. Často dělá člověk natolik nesmyslnou práci, že to je pocitu té zneužívané děvky. Často přijdou lidi s naprosto jasným civilním problémem, nejde o trestní věc, ale protože soudy něco stojí, nejsou rychlé, tak to nejdříve proženeme přes Policii ČR a také často za doporučení advokáta, který své klienty pro něj v nevhodnou dobu odešle na PČR. A když se ještě jedná navíc o arogantní lidi, kteří v uvozovkách dupou do země a trvají na přidělení zapisovatelky v uniformě, tak člověk sepisuje jak ta děvka zneužívaná věc o které ví, že bude dělat doplňující formální nesmyslné výslechy, aby to potom odložil.

Prostě v současné době bych k PČR, tak jak funguje a vzhledem k tomu celkovému stavu, jednání s podřízenými, arogance mocných, vytírání s důstojností lidí, spousta nesmlyslné papírové práce, kterou i přes proklamace o odpapírování naopak přidávají - nenastoupil.

Jestli ale cheš vyzkoušet co je " skutečná policie ", tak to zkus. Je to zážitek na celý život, už to to nikdo nesebere.
  13.02.2008 16:40 Tony pro F1
 
Díky moc za odpověď. Asi se na to opravdu vykašlu a zůstanu u MP. 80% lidí mi to rozmlouvá. Čau
  13.02.2008 17:39 F1
 
Jinak, to co jsem napsal skutečně platí a nebylo v úmyslu tě odradit. U MP jsem byl od jejího vzniku do jara 1995 a od té doby jsem u PČR. Myslím ale, že to co jsem napsal obecně platí i dnes. Sice přibyly MP nějaké pravomoce, ale stále mám vnímání, kterým vidím jak to u MP dneska chodí ( s malými změnami stejně ). Mám tu výhodu pohledu z mezipatra - vidím co je dole, ale znám to i nahoře. Jinak je mi 42 let, sloužím na zatíženém ( přetíženém ) oddělení na Severu Čech, kde se často k vůli parchantům v klidu člověk nenaobědvá a při pohledu na kolegáčky od MP jen tak v duchu vzpomínám na tu pohodu - procházky po městě a v duchu si říkám " jó hoši, kdyby jste to viděli v plné parádě ( ne jen z venčí ), jak to chodí u PČR, dost často na blití " ( jen obrazně ). Už jsem se chtěl i vrátit zpět k MP, ale početní stavy jsou plné a v mém " regionu " není u MP o poldy ČR zájem. Co si pamatuji, tak kdysi byl o poldy ČR u MP velký zájem, neboť sebou tito lidé přinesli zkušenosti jak co dělat. Dnes je to ale jiné - kromě Prahy.

Zdar - pomáhat a chránit.
  11.02.2008 17:05 F2
 
viz. také http://zpravy.idnes.cz/jsi-schopny-jit-pres-mrtvoly-hrimal-lange r-na-bursika-pfi-/domaci.asp?c=A080211_094156_domaci_itu
  11.02.2008 17:24 281 krkavců
 
V neděli Langer označil nahrávku za výsek dlouhého rozhovoru, kdy si "dva chlapi mohou dovolit i taková slova."

Tak to vidíš Božka. Zase máme ty na zámku, kteří si mohou dovolit téměř vše a ty v podzámčí, kteří nenenene . Chce se mi bučet…..
  11.02.2008 15:54 honza <jan.horak@centrum.cz>
 
Ministr vnitra ja takový malý haj...........