Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  02.04.2008 09:32 ještě chvilku policista
 
Ministr a policejní prezidium si nevidí na špičku nosu, protože nepravdivé, či hrubě zkreslené informace z policejní kampaně každý nově nastoupivší policista okamžitě prohlédne a zjistí, že firma nemá prakticky pro nováčky žádné výhody, které kampaň hlásá. Uvedu příklady taháků kampaně a k tomu dodám celé podmínky, za kterých je možno proklamované výhody získat.
1. Práce, která má smysl a pomáhá celé společnosti. Tato práce měla smysl kdysi, kdy policistů byl dostatek, sloužili rádi a působili jak preventivně, tak represivně. V dnešní době je policistů na základních článcí vlivem působení nového zákona o služebním poměru jako šafránu, takže tak tak stíhají věci evidovat a na nějaké prověřování a vyšetřování již tolik času nezbývá. Dnes na drtivé většině policejních útvarů již není ani hlavním kritériem objasněnost případů, ale nejdůležitější je věc ( podezření z trestného činu či přestupku ) jakýmkoli způsobem v co nejkratší lhůtě, jedno jest, zda ku prospěchu poškozeného. Dalším, v poslední době snad ještě důležitějším kritériem je správné plnění evidence trestního řízení, což je počítačový program, který policistům nejenže jejich administrativní práci neusnadnit a nezjednodušil, ale naopak veškeré administrativní úkony při práci v tomto systému trvají dvoj až trojnásobně delší dobu. Není se pak co divit, že ani policité, kteří ve službě setrvávají, se ke své policejní práci a k úkolům, které by měly být jejich prioritou, příliš nedostanou.
2. Garantované hmotné zajištění a kariérní postup.
Nově nastoupivší policista bude zařazen do 1 stupně 2 tarifní třídy k čemuž dostane zvláštní příplatek dle místa svého služebního zařazení. Poté absolvuje ZOP a vzhledem ke kritickému stavu policistů v Praze, bude po ZOP povinně zařazen jako tzv výpomoc na dobu tří měsíců do hlavního města. Pokud bude mít štěstí a na policejním prezudiu nedostanou, jak jsem již uvedl ke kritickému podstavu policistů v Praze, nápad tuto povinnou výpomoc hlavnímu městu o nějaký měsíc prodloužit, bude zařazen v místě bydliště v rámci okresu na útvar, který je vzhledem k personální situaci v nejzoufalejším stavu. Dostane 3 platovou třídu, kdy jeho čistý plat bude činit ( dle výše zvl. příplatku ) cca 14.000,-Kč až 16.000,-Kč. Toť vše, v tomto platu však je započteno 150 přesčasových hodin zdarma, veškeré příplatky za práci v noci, o dnech pracovního volna či svátcích, kdy svátky, pokud je zařazen ve směnném provozu ( což každý nováček rozhodně bude ) musí rovněž zdarma a bez jakéhokoli příplatku napracovat. Valorizace platů nulová. V letošním roce byla na valorizaci platů určena částka 1,5%, a to na nenárokovou část mzdy, což je osobní příplatek, zvláštní příplatek a odměny, kdy však na základní útvary policie ČR žádné finance na zvýšení zvláštního či osobního příplatku dosud nedorazily a finanční kvóta určená na odměny je nižší než v roce 2007. Tedy u policie proklamované zvýšení platů znamená prakticky v letošním roce jejich reálné snížení, troufnu si říci, vzhledem k inflaci, cca o 10 %.
3. Široké uplatnění dosaženého vzdělání a možnost dalšího vzdělávání .... Vzhledem k hlubokým podstavům, kdy nejvíce policistů je postrádáno na základních útvarech, pohotovostních oddílech apod., je nutno zalepit nejprve tyto personální černé díry. Nehledí se tedy na dosažené vzdělání a jeho případné uplatnění v rámci policie. Nejdůležitější je pro každého z vedoucích pracovníků udržet za každou cenu co největší počet policistů na svém útvaru, a to vzhledem ke skutečnosti, že jednou z důležitých součástí jejich hodnocení nadřízenými je personální situace na jejich útvaru. Vzhledem ke skutečnosti, že dle zákona o služebním poměru, pokud se policista chce přihlásit do výběrového řízení na vyšší místo, musí splňovat, krom jiných kritérií, také služební hodnocení nejméně velmi dobré. Vzhledem k výše uvedenému však celorepublikově jsou vedoucími pracovníky udělována policistům plošně hodnocení pouze dobrá a tímto krokem je prakticky plošně všem zablokován kariérní postup. Tedy přestože může být nově nastoupivší policista odborníkem na slovo vzatým na cokoli, na základě výše popsaného může zastávat celoživotně místo na hlídkové službě v nejnižší tarifní třídě.
4. Nadprůměrný plat.
Jak jsem již popsal výše, vzhledem k neplaceným 150 hodinám ročích přesčasů, neplaceným příplatkům, nepřetržité pracovní době, v mnohých případech dojíždění do místa zaměstnání, odloučení od rodiny či hrazení ubytoven, nechť každý zváží ještě k riziku daného povolání, zda plat ve výši cca 16.000,-Kč po absolvování ZOP je nadstandartní.
5. Ozdravné pobyty a lázeňská péče hrazené Policií ČR.
V dovětku ale již není uvedeno, že nárok vzniká až po absolvování 15-ti let služby. Dále zde není uvedeno, že vzhledem k nedostatku finančních prostředků vycházejí lázeňské pobyty v každém roce odhadem pouze pro 10 % policistů, kteří na ně mají nárok. Další absolvují tzv ozdravné pobyty, kdy mají v nějakém rekreačním zařízení Policie ČR, či zařízení se kterým policie uzavře smouvu uhrazen pobyt a stravu a je na nich, jak si svůj pobyt zorganizují. Tato forma ozdravných pobytů bude ale zřejmě brzy, vzhledem k nedostatku finančních prostředků a postupnému rozprodávání rekreačních zařízení Policie ČR nahrazena formou tělesných rehabilitačních aktivit, pod vedením bojařů v místě pracoviště, kdy si policisté po dobu 10 pracovních dnů v roce budou chodit pod vedením bojařů zacvičit. Pro nováčky však psát o ozdravném pobytu nemá smysl, neboť v současné době není u Policie ČR zřejmé co bude platit příští měsíc a ne za nějakých 15 let.
6. Rozvoj fyzických schopností policie ( má řadu sportovních zařízení ). Je pravdou, že policie má sportovní zařízení, ale rovněž je nutno uvést, že ne všude. Ale to, že možná budu mít možnost po pracobní době si někde zacvičit, asi není pro většinu oslovených hlavní prioritou náborové kampaně. Zvláště když jsou v současné době přijímáni takoví, kteří nejsou sto udělat při přijímacím řízení jediný klik, či shyb, o běhu ani nemluvě.
7. 6 týdnů dovolené pro každého policistu či policistku. Toto heslo náborové kampaně jako jediné je pravdivé. Ovšem, že by tato délka dovolené byla až tak extrémní oproti dovolené, které poskutuje řada firem v soukromém sektoru, nechám na uvážení každého.
8. Osobní příplatky a příplatky za vedení ... Je pravdou, že osobní příplatky mohou, dle zákona o služebním poměru dosáhnou výše až 50 % u nižších tarifních tříd a až 100% u vyšších tarifních tříd, avšak finanční prostředky na ně vyčleněné pro základní útvary či SKPV jsou mizivé. U drtivé většiny obvodních oddělení jsou pouze v řádu stokorun na každého jednotlivce. Tento stav panuje odedávna a není v dohlednu jeho zlepšení.
9. Za kvalitní a dlouholetou službu odchodné a výslužné dle zákona. To je pravda, ale nárok vzniká teprve po odsloužených 15-ti letech, kdy vzhledem k situaci u policie, ani déle sloužící policisté, kteří již mají na výsluhy nárok, po všech krocích vlády nevěří, že tato výhoda zůstane zachována. Jak jsem již uvedl, u policie v současné době není zřejmé co se stane za měsíc, natož za rok či 15 let.
10. Prppracovaný systém sociálních a kulturních benefitů jako vlastní rekreační zařízení, příspěvky na rekreace, stravování, penzijní připojištění, sportovní a kulturní akce a další . K tomuto bych chtěl uvést, že tyto benefity jsou hrazeny z fondu kulturných a sociálních potřeb, který však nikdy není nastaven podle potřeb policistů na nejnižších článcích, ale je direktivně nařízen shůry bez ohledů na požadavky policistů. Čili, přestože na základě celorepublikových pravidel čerpání FKSP je mnoho možností, jak tyto benefity žádat, u jednotlivých krajů je toto již odlošné, na základě toho, jak zástupci jednotlivých krajů, podotýkám, bez ohledů na potřeby policistů, o čerpání těchto prostředků rozhodnou. Jsou tedy kraje, kde je možno pouze získat jednou za x let příspěvek na dovolenou ve výši 10,-Kč ( já jej získal pouze jednou za 20 let služby ) a čerpání jiných výhod již není povolen. Jsou kraje, kde je přispíváno na penzujní připojištění měšíční částkou do 200,-Kč, avšak toto je opět vázáno kupříkladu na odsloužení 10 let. Jsou kraje, kde mají příspěvek na stravenky, kde mnohde však policie přispívá denně celých 7,-Kč ( slovy sedm Korun českých ) na jednu stravenku. Co se týče rekreace ve vlastních rekreačních zařízeních, tak tato rekreační zařízení jsou postupně rozprodávána, takže získat poukaz do takovéhoto zařízení bude v příštích letech pro řadové policisty již téměř nereálné.
Vzhledem k tomu, jaká hesla náborová kampaň propaguje, posuďte sami, zda se jedná o kampaň klamavou, či nikoli. Ale nechci nikoho od služby od policie zradit, není nad vastní zkušenost. Já jsem kdysi dávno, ještě za normálního stavu, pln elánu s radostí, tehdy ještě k SNB, nastoupil a po odpracovaných letech ve stavu, ve kterém se v současné době Policie ČR nachází a kam pod vedením současného ministra směřuje, s ještě větší radostí odcházím.
  23.02.2008 20:01 Civil
 
No, pěkně jste se projevili, jeden závistivec vedle druhého. Jsem z jižních Čech, ale to, že v Praze jsou platy policajtů podhodnoceny, s tím souhlasím. U nás bych to naopak o 30% snížil a přidal to do té Prahy, severních Čech, severní Moravy, protože ani v Budějcích nemají šajn o nápadu v těchto lokalitách. (Pro rejpaly: 20 let u PČR, z toho jen 2 v Praze, jinak Jč)
  23.02.2008 18:13 Pepa
 
Pro všechny burany z venkova:
PRAŽŠTÍ POLICISTÉ MUSÍ MÍT NEJMÉNĚ O 50% VYŠŠÍ PLAT NEŽ VENKOVANI, VĚTŠINA Z VÁS SE FLÁKÁ, DOKONCE JSEM SLYŠEL, ŽE MORAVÁCI VE SLUŽBĚ MAKAJÍ NA SVÝCH VINOHRADECH.
  23.02.2008 18:25 souhlas
 
Pepíku :-))))
  23.02.2008 19:32 Pro burana z Pha
 
hlavo vypatlaná, přeji Ti reorganizaci, kterou chystá vedení PP nejen zde na SJmK Brno. Oni totiž ty ceny bytů a ostatních služeb se až tak neodlišují od těch pepíkovských a pokud jsi si při své inteligenci všiml tak většina moraváků utekla do Prahy protože bakšiš na Václaváu od taxálů a štětek je pořád lepší než lůza od vinařů prodělávajícíh našim vstupem do EU ... tak čau pepíku
  23.02.2008 20:21 Ronin
 
Pro Pepana
Najednou je na tom Praha nejhůře, ale před měsícem byl nejnebezpečnějším městem nad 25.000 tisíc obyvatel Chomutov a na druhém místě byl Most. Pro neznalé zeměpisu naší vlasti tyto města se nacházejí v Severních Čechách a jsou od sebe vzdálená 25 Km.
Dále musím uvést, že nejnebezpečnějším městem do 25.000 obyvatel je Jirkov, který se nachází u Chomutova.
Máme srovnatelný nápad TČ jako Praha, ale s daleko vyšší objasněností a kvalitou zpracovávání spisů. A než tady budeš někoho urážet a povyšovat se nad něho tak si uvědom, že polovinu průserů co se u PČR stane mají na svědomí poldové z Prahy a Středních Čech.
  23.02.2008 20:39 Ronin
 
Jinak si myslím, že by se mimopražským kolegům co musí do práce dojíždět měl proplácet cesťák, ubytovna by měla být bezplatná a dále by měli mít také nárok na diety. Toto určitě nikomu nebude vadit oproti faktu zvýšení třeba rizikového příplatku oproti zbytku republiky.
  23.02.2008 21:31 Nespokojený Policista
 
Ronine, trefil jsi přímo hlavičku hřebíku. Jinak, než tak jak popisuješ, do Prahy více dojíždějících kolegů nedostanou. Když můžou poslanci a kdejaká hovada placená podle zák.č. 236/1995 Sb. pobírat paušální náhrady na cestovné ve výši 20 až 40 tisíc měsíčně, které ani nemusí prokazovat, proč by nemohli příslušníci BS přiměřené cestovní náhrady mít také.
  23.02.2008 21:40 Praha
 
je státem ve státě, je specifická v mnoha směrech a prostě se s tím budou muset ostatní smířit. Je hlavním městem země a ty rozdíly jsou nutné. Kdo to chápat nechce, ať si hudruje, kdo vyzkoušel obojí službu, ať vyjádří své názory a vysvětlí rozdíly, kdo závidí, jiný nebude, čau.
  23.02.2008 21:53 polda
 
Pepo ! Ty jsi právě ten zářný příklad jak velké blbce lze k policii znáborovat.
  23.02.2008 21:55 poldo,
 
Pepa ale není polda. Je to pražský Pepík z diskuzí novinek. P.S.: a všichni ho mají rádi :-))))
  24.02.2008 18:44 x
 
Kolegové vždyť je to tak jednoduché. Vykašlete se na pražáky a utečte jim. Pak můžou něco vykládat. Bez policistů nejen z Moravy ale i z ostatních částí Čech a Slezka by si tam ani neprdli. Takže pojďme všichni sloužit jinam než do Prahy a padne i slavný (Ne)ministr I.L a se svými přisluhovači na PP. Nemusíme ani organizovat žádnou demonstraci.
  24.02.2008 19:30 pro x
 
a ty jsi kolego další z těch naivních, který si myslí, že z Prahy někoho pustí? Jediná cesta je civil.
  24.02.2008 22:32 x
 
A V ČEM JE PROBLÉM???????????
  25.02.2008 00:01 včem?
 
Proboha v čem asi? Zeptej se lidí, co si roky psali XXX zádostí o přeložení ven z Prahy. Oni ti vysvětlí, v čem byl problém a proč se domů nedostali....
  01.03.2008 00:08 PRO pro x
 
Znám jednu pohádku o tem jak pustili poliša z Prahe na Moravu. Vydržel tam ani né rok bo tam byla buzerace a vrátil se do Prahe. Tady pak vydržál ještě rok a pol a šel.
  23.02.2008 16:45 EX
 
Ty PRAŽSKÝ PEPÍKU, já už jsem dávno venku ! Na rozdíl od Tebe. A zpět bych nešel vůbec. Služ dál a měj se :-))
  23.02.2008 17:22 to je dobře...
 
a nejsem pražský pepík, jsem z Moravy, ty EXperte....
  23.02.2008 15:37 ...
 
petr apofis

včera jsem si přečetl na teletextu ČT1 , že vedení policie v Praze v čele s panem Želáskem uvažuje o tom, že policistům v Praze bude navýšena výplata o 40% . Jestli pánové vážně chcete vrazit klín mezi policisty, tak to tedy udělejte. Argumet , že v Praze je nejhorší bezpečností situace z celé ČR je jen alibismus vedení policie. Myslíte si, že jinde se nasazuje život míň . Že policisti v jiných krajích neriskují stejně , že se z práce už taky nemusí vrátit ??!!! To,že je u policie v současné době málo lidí,je pánové z ministerstva a prezídia především vaše zásluha a nesvádějte to na generační špunt . To jaký podmínky jste nám svojí lajdáckostí při prosazování zákona 361 připravili ,teď nazýváte generační výměnou . Ostuda !!!!!


tak pojď do Prahy ty klíne, uvidíš, jak se tu lidi válí v penězích....práci ne, prachy ano co? To by se ti líbilo. Nic než závist. Jestli něco podobného udělají, bude konečně v Praze plno a budou si moci vybírat kvalitu na d kvantitou a klást mnohem vyšší nároky.
  23.02.2008 14:25 EX
 
Cajzlům v Cajzlově se vždy nadržovalo !!! A blbci z Moravy a odjinud si utřou usoplený rypák do rukávu.
  23.02.2008 12:47 podraz
 
Pan Želázko a podobná verbež ve vedení policie prý uvažuje o 40% navýšení platů policistům sloužícím v Praze. Že by se na Moravě nebo na jihu Čech sloužilo lehčeji?
Oni opravdu ten rezort chtějí úplně rozložit a zničit.
  23.02.2008 13:46 4 podraz
 
To nebude tak horké,to by nejdřív musel někdo novelizovat 361.Preferák a tabulky jsou tam jasně dané od-do,ale zbývá ještě osobní a to o 8000 tisíc určitě nikdo nezvedne.Podle mě je to jen další náborová kachna, už jim docházejí lidi.
  23.02.2008 15:08 Nespokojený Policista
 
No, já bych to nezveličoval! V poslední době se objevily zaručené "fámy" o snížení rizikového příplatku na některých správách, viz některé předešlé příspěvky do diskuse. Pokládám si otázku, proč tak najednou? Co za tím vším je? Co zase na nás kujou za pikle? Má to něco společného se včerejším textem na teletextu?
  23.02.2008 15:47 a ty jsi co
 
za hovado, že urážíš a napadáš ostatní a chrlíš ze sebe závist? Pojď si pro ty prachy (které beztak nepřidají) do Prahy, ale budeš tu muset makat, jestli máš přehled, co to je.
  23.02.2008 15:55 a vůbec
 
bych se nedivil, že jsi jeden z těch, který tu sáhodlouze píší o mizérii, co přichází po náboru k firmě, že nejsi zaplacen, že se nabírá kvantita a ne kvalita apod. Ale jak nepřidají zrovna tobě na venkovské faře, tak to je oheň na střeše.... no comment. Ti chlapi, co dělají v Praze, mají o pár (1-2.000,-Kč) víc na rizikáči a mnohem víc (80% mimopražských) zaplatí za cestovném a ubytovny. Tak zvedni svůj zadek a podej žádost o přeložení, dojížděj do Praglu a služ tu, frajere. Podobných exotů, jako jsi ty už mám u firmy plné zuby. Funguje to a bude fungovat jako v soukromé sféře, nabídka x poptávka
  23.02.2008 16:29 mirek
 
Dojíždění a ubytování sem netahejte, když už jde někdo pracovat daleko od svého bydliště, musí s tím počítat! Ať už dojíždí do Prahy, Brna, Ostravy, Olomouce nebo kamkoliv jinam... A s tím pražským rizikem: Jen se pochlubte, kolik se tam sjede motohlídek třeba na rvačku! A kolik se nás sjede na tutéž věc někde na venkově??? Někdy tam jedu i sám!!!
  23.02.2008 16:34 .
 
nabídka x poptávka, zaměstnanost x nezaměstnanost aj. Hlavní město a nenaděláš nic. A hádat se tu s tebou o tom, že jedeš 1 za měsíc na rvačku sám nebudu. Odbočujeme stejně mimo. Kriminalita je v Praze největší, to je bez debat a je tak velká, že se zbytek republiky může poskládat dohromady, aby jí stíhal. Tak chci argumenty, proč nezaplatit, proč tímto způsobem nedocílit konečně plných stavů v hl.m.po už XX desítkách let.
  23.02.2008 18:08 Pavel
 
Ale pánové klídek.Přece by jste jim neskočili na takový špek o 40% navýšení platů.Uvažujte logicky,co zvednou z výplaty? Opravdu můžou podle zákona nyní zvednout,jen to osobní.
Nedávno mě volal kamarád,který sloužil v Praze na nehodovce,kde byl vždy největší podstav a koncem roku jim tam odešlo do "C" skoro 50 !!! a další se chystají. A tak to vypadá skoro všude v Praze mimo SPJ.
Vedení už muselo něco pustit mezi řadové,aby se jim to nerozuteklo všechno.

SLIBEM NEURAZÍŠ a on to není ani slib,ale uvažuje se o tom !
  23.02.2008 18:28 Pavle,
 
mimo SPJ? A kde jsi k tomuto přišel? Jen za loňský rok odešlo ze jednoho oddělení (ze 4) 20 lidí. To, že nejsou podstavy, je logické, kdo může, jde z obvodu do výběrovky a chce o třídu výš. Proto ten posun, nikdo tu už ale nenapíše, co na to SPJ chodí (bez tvrdých přijímaček, jako dřív, bez psychotestů apod.).
  23.02.2008 18:31 pro Pavla
 
já osobně nevím o nikom, kdo by z lidí do cca 6-7TT měl osobní nad 5%. Maximum je 60%. Takže možnost navýšení tu je. Rizikové taky nemají v Praze 6.000,-, tedy na maximu (snad jen URNa). Prostor tady je.
  23.02.2008 18:53 Pavel
 
"já osobně nevím o nikom, kdo by z lidí do cca 6-7TT měl osobní nad 5%. Maximum je 60%. Takže možnost navýšení tu je. Rizikové taky nemají v Praze 6.000,-, tedy na maximu (snad jen URNa). Prostor tady je."

No dobře,ať je klidně po tvém mě je to víceméně jedno. Ale po dlouholetých zkušenostech u policie moc dobře vím,jak to dopadne,ale možná se taky pletu.Jen čas ukaže,jak to dopadne. A o ten čas jde manažerům v Praze především.
  23.02.2008 19:55 Argument pro tečku
 
Je to také o letoucí nadřazenosti Prahy nad vším a nad všemi, o pupkatosti pupkatého, který se myslí, že se musí vše točit jen kolem něj.
Ale kolegové sloužící v v tom obhajovaném pupku problémů, tedy v té Praze.
Prosím opatrně s tím, že nej a znovu nej musí být jen v Praze, opatrně s tím. Jsou totiž i jiná místa, než jen ta " Praha " , kde jsou jedny z největších sraček a možná i větší než v té Praze. Posuďte sami :

Chomutov je nejnebezpečnější město v ČR

Informace vyplynula z tabulky rizikovosti, kterou vypracovalo ministerstvo vnitra * Druhý je Most

Chomutov je nejnebezpečnější město v zemi. Smutné prvenství mu udělilo ministerstvo vnitra, které shrnulo rizikovost sídel s více než 25 tisíci obyvatel do tabulky se 47 položkami. Přestože v absolutních počtech krádeží a násilností Chomutov předstihla jiná města, v poměru k počtu obyvatel jasně zvítězil. Na paty mu šlape sousední Most, následuje Příbram, Ostrava a Orlová. „Zcela jistě to souvisí se sociální a vzdělanostní strukturou obyvatelstva,“ usoudila chomutovská primátorka Ivana Řápková (ODS).
Chomutov dostal index nebezpečnosti 579, druhému Mostu patří 453. Například sedminásobně početnější Brno skončilo na jedenáctém místě a jeho index nebezpečnosti přesáhl stěží dvě stovky. Z tabulky, která doplňuje usnesení vlády o změně přístupu k programu prevence kriminality, také vyplývá, že v Chomutově se sice hodně krade, ale například v Ostravě se lidé víc perou a loupí.

Čtyři v první desítce

V první desítce nejnebezpečnějších lokalit je Ústecký kraj zastoupen čtyřikrát, žádný jiný region tak silné zastoupení nemá. I problémové Ostravsko má jen dvě pozice.

Takže opatrně s tím názorem, že všechno musí dostat Praha. To je jen čistá sobeckost, nabubřelost velikášství, nadřazenost stylu Burani z " vesnic " kdo je víc.

Na našem oddělení byl před krátkým časem kolega sloužící před tím v Praze na PMJ ( z našeho oddělení tam také slouží bývalí kolegové ). Když zjistil, že si bude muset u nás v konfliktech vystačit bez " síly několika sjetých hlídek na místo rvačky " jak je to běžné v Praze, nemohl se z toho vzpamatovat. Při jeho prvním zákroku
na našem obvodě, mě pobavil, když se ptal kolik že tam přijede hlídek a já jsem mu odpověděl, že nikdo jiný tam již nejede, tak na mě nevěřícně koukal, doslova v údivu se spadlou čelistí. Výsledek ? Vrátil se do Prahy.

Takže znovu !!! Pozor s tou Prahou. Mohou být i horší místa bez podpory, která je v Praze samozřejmá.
  23.02.2008 21:17 .
 
a je v té studii MV započítán počet policistů na Prahu, podstavy a počet obyvatel Prahy a dojíždějících za prací apod.? Pokud ne, tak je to zase jen nic nevypovídající statistika a v těch si libují kteří? Hádej. Taky máte na severu 20 let podstavy? Nebo tam máte vysokou nezaměstnanost a více lidí se hlásí ke sboru, jsou "jemnější kritéria pro výběr - expersonální pražák, máte-li tam takového by ti mohl povídat", rozdíl platu mezi poldou a ostatními lidmi ze soukromého sektoru je odlišný od Prahy atd. Nebudu se tu rozepisovat, nechtěl jsem svým příspěvkem upozornit na to, že vy nemáte nic dostat. Nechtěl jsem příspěvkem upozornit na to, že jedině Praha si zaslouží, reaguji na toho expoldu, kterému strašně vadí, že mají v Praze dostat "možná" přidáno, což já osobně považuji za dosti motivující prvek pro většinu lidí (i praháčů, aby nastoupili). Nic víc, nic méně. Když chtějí někteří srovnávat, srovnávejte srovnatelné, zatím tak nečiníte....
  23.02.2008 21:35 Nespokojený Policista
 
hlavně nesrovnávat hrušky s jablkama, jak prohlašuje s oblibou náš NEministr Policie
  23.02.2008 21:41 Kdyby MV
 
srovnával 186 s 361, tak polovinu z těch jeho věcí ani nevysloví. To ví lidí z výkonu i on, ale média a civilisté nikoliv, tak toho jednoduše využívá.
  23.02.2008 12:31 ExWilax
 
Je to vyplatanej jézéďák, jeho jednání s lidmi musí být opravdu na úrovni. Ale bude tam asi nějaká ochranná ručka.
  23.02.2008 08:10 EX
 
To je zvláštní, že se jedná o Jižní Moravu. Vím o několika případech kdy se zloděj a vloupač stal policistou. Dokonce v JM kraji byl jeden vloupač do vozidel příslušníkem StB. V tomtéž kraji jeden policista, zařazen jako velitel služby, má zajímavé zkušenosti s krádežemi peněz na pracovišti. Ale vyhozen byl někdo jiný. Jak vlastně funguje nábor ? Úplatky vyšších funkcionářů jen sviští, těm se ale v podstatě nic nestane. Navíc mají prsty v různých podnikatelských činnostech, no proč si nepřilepšit. Kde je morálka a přesvědčení ? NIKDE ! Řešení - Langra kopnout do prdele, včetně celé ODS !
  22.02.2008 21:10 polda
 
Tak koukám, že na Jižní Moravě mají etický kodex policisty pevně v rukou, když současný ředitel PČR MŘ Brno Vaněk byl kdysi " povoláním " zloděj. Tedy abych mu nekřivdil, když byl v dnešních zprávách tak obhajován. On vlastně nic nekradl, jen rozkrádal majetek v socialistickém vlastnictví. Dle něj by měl zřejmě za toto obdržet ještě medaili, že tím v podstatě podkopával komunistům režim, že jo ? No řeknu Vám, klici brněnští, že se asi po této reportáži musíte před slušnými občany na ulici hodně stydět za svého nadřízeného.
  22.02.2008 21:15 Jarda
 
Doporučuji všem při návštěvách ředitele Vaňka na podřízených útvarech si vždy řádně uzamknout skříně s osobními věcmi. Ono jeden nikdy neví, kdy se to v člověku opět probudí.
  22.02.2008 23:46 kk
 
To asi bude kůň ODS........, nebo ,že by šel BRUČET?
  23.02.2008 11:38 Pavel
 
Dost dobře si pamatuji,když v roce 92 k nám přišel nováček,který u nás vydržel max. 1/2 roku a šel na hodinu do C. Přišlo se na to,že v 80 letech,jako záklaďák prodával benzín lampasákům pod cenou a byl taky odsouzen.Jaká zajímavá shoda,až na ten konec a zase dvojí metr pro tažné a chovné.
Otázkou je,proč se na to přišlo až teď? Jak je možné,že se dostal k policii? A kdo to celou tu dobu kryl,než se to promlčelo a opravdu se to promlčelo i vůči etickému kodexu policisty,který je ještě k tomu ve vysoké manažerské funkci?
  23.02.2008 15:23 Nespokojený Policista
 
Pavle, ono se o tom vědělo už velmi dlouho, už i tehdy, když byl zástupcem ve Zlíně, jen tehdy asi někomu mocnějšímu nevadil, tak jako nyní. Je to boj o koryta a na to místo je asi více adeptů. Znáš to, špinavé prádlo se pere až těsně před volbama, a pro odstranění nepohodlné osoby (jakékoliv) se vytahuje špína na veřejnost vždy ve správný čas. Já bych tu jeho činnost kdysi dávno přirovnal k mladické nerozvážnosti, on tehdy určitě nepočítal s tím, že by mu to mohlo v budoucnu uškodit. Tímto ho nechci obhajovat, ale stále si stojím za svým, že je to boj o koryta, a MAFIE prorůstá do státní správy a nepohodlné osoby odstraňuje z vlivných postů! Potřebuje tam své loajální lidi a jsem si jistý, že napojení ministra na tyto struktury se jednou prokáže! Nic jiného za touto současnou destabilizací Policie si nedokážu představit!!!
  22.02.2008 19:51 inflace 7,5%
 
Opravdu znáborují kdejakého gaunera a výlupka. Kredit a prestiž nikomu nic neříká. Copak se s tímto sborem stane za takových 5 let?
  22.02.2008 20:02 vlasta
 
Teď jsem sledovala TV Nova a zde jsem se dozvěděla, že i policejní management bude složen z tzv. gaunerů, kdy v Jihomoravském kraji je v nejvyšším managementu, pan plukovník Vaněk, který byl před rokem 1990 zlodějem, ale byl to jenom chudák, který "kradl jenom benzin a bylo to ještě za komunistů",.... tak proč je mu to nyní vytýkáno, když trest již má zahlazen, takže vlastně "o co komu jde"?? Takže pánové a dámy, nechte zloděje krást, nevíte dnes, kdo vám za nějaký čas bude velet.,.... no kam ta policie spěje, potažmo ta naše banánová republika..... Odešla jsem do "C", myslím, v ten nejsprávnější čas,... Dobré nervy a nechť vás zloději nezničí,.... Vlasta
  27.02.2008 10:26 tony
 
Co to tady plácáš? V našem městě bylo 70 uchazečů k PČR a byl přijat pouze jeden. Asi u nás hledají supermany, jinak to nechápu.