Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  27.03.2007 18:03 cibulka
 
Jak policisté zatýkali
a obviňovali nevinné
a dále v tom pokračují!

http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2003101201
http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2004021801
http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2004060901



PPLK. PETR VOJTĚCHOVSKÝ,
KTERÝ MĚL ROZKRÝT
BERDYCHŮV POLICEJNÍ GANG,
EXKLUZÍVNĚ PRO DENÍK PRÁVO

"Byl jsem kriminalizován."


Berdychův gang - "česká chobotnice", která prorostla do policejních špiček a léta beztrestně vydírala, přepadala a vraždila. Toto zločinné spojenectví gangsterů a vysokých policejních důstojníků u nás nemá zatím obdoby.

Až nyní, po zproštění mlčenlivosti, poprvé po dvou letech promluvil bývalý šéf policejního týmu Mari podplukovník Petr Vojtěchovský, jenž měl za úkol gang rozkrýt.
Právu, které už odhalilo množství šokujících skutečností o řádění gangu a jeho vyšetřování, se rozhodl poskytnout exkluzívní rozhovor. Jeho svědectví je otřesné. Nevinní lidé, kteří překáželi gangu, byli zločinnými policisty kriminalizováni. Policisté, kteří na to upozornili, byli umlčeni.


* Vy jste v týmu Mari v květnu 2003 věděli, že byli kriminalizováni nevinní a nepohodlní?

V době, kdy jsem vedl tým Mari, jsme o tom měli zcela konkrétní poznatky.

* Kolik nevinných lidí bylo křivě obviněno a zatýkáno?

Nemohu sdělit přesné číslo ani jména osob. I zde totiž probíhá vyšetřování. Údaje mají k dispozici vyšetřovatel a státní zástupce. Víc opět nelze říct. Snad mohu jen zopakovat, že podezření z kriminalizace nevinných a další údaje byly předány orgánům činným v trestním řízení.

* Jak to bylo možné? Bylo to i tím, že třeba David Berdych znal díky zločinným policistům výslechy utajených svědků?

Ano. Poznatky, že Berdych disponuje výslechy utajených svědků, jsme měli. Bylo to i v původním vyhodnocení Mari z 23. května 2003.

* Jak jste poznatky získali?

Nemohu a nebudu hovořit o kriminálním zpravodajství. A nemluvil bych o tom s novináři, ani kdybych byl v této věci zproštěn mlčenlivosti. A je to navíc stále vyšetřováno.

* Vyhodnocení Mari shrnuje výsledky čtyřměsíční práce tohoto týmu. Obsahuje šokující informace o kriminalizaci nevinných lidí nepohodlných Berdychově gangu a policistům napojeným na gang (viz Právo 22. 12. 2004). Můžete potvrdit jeho autentičnost a vysvětlit, proč nejste autorem vyhodnocení, když jste tým vedl?

Se zmíněným vyhodnocením to bylo tak, že týden před mým zadržením, které se stalo 20. května 2003, jsem byl s náměstkem policejního prezidenta Jaroslavem Macháněm domluven na schůzce, kde on žádal, aby na schůzce se mnou mohl vidět vyhodnocení pracovní skupiny Mari.

Vyhodnocení jsem však osobně nemohl napsat. Bylo už proti mně vedeno trestní řízení, takže jsem měl úplně jiné starosti. Navíc jsem byl 21. května obviněn z trestné činnosti a postaven mimo službu, takže k mé schůzce s panem Macháněm už nedošlo. Musím zde ještě připomenout důležitou okolnost. V dubnu 2003 jsme se z policejního i kriminálního prostředí dozvěděli, že na některé členy týmu Mari se "šije šestka". Tedy kriminalizace se sazbou šest let vězení nepodmíněně.
Vyhodnocení, na které se tážete, v této situaci napsal můj zástupce v týmu Mari Radek Čermák. Je i autorem názvu Mari, protože na začátku roku 2001 založil pod tímto názvem spis, ve kterém shromažďoval informace o gangu lupičů v policejních uniformách. Vyhodnocení pan Čermák dopsal dva dny poté, kdy jsem už v důsledku obvinění a postavení mimo službu ve funkci nebyl.

* Řekl vám Čermák o osudech vyhodnocení Mari? Že musel vyřadit pasáže o únicích závažných policejních informací do podsvětí, vyřadit jména podezřelých vysokých policejních důstojníků i pasáže o kriminalizaci nevinných?

Někdy v létě 2003 mně pan Čermák řekl, že vyhodnocení Mari bylo napsáno a předáno nadřízenému na ÚOOZ plukovníku Stanislavu Plockovi. Ten je vrátil k přepracování s pokynem, že ve vyhodnocení musí být vynechány údaje o policistech. Čermák pokyn splnil. Takže druhá verze údaje, na které se ptáte, neobsahuje. A asi před třemi týdny mi pan Čermák řekl, že toto vše uvedl znovu i při posledním výslechu na inspekci ministra vnitra.

* Plukovník Plocek loni v prosinci Právu vše popřel. Řekl, že žádný pokyn Čermákovi nevydal.

Mohu říci, že o tom, co se dělo s vyhodnocením Mari, a o pokynu plukovníka Plocka jsem se dozvěděl i od jiných členů týmu Mari. Nemám důvod k pochybnostem o jejich sděleních.

* Dá se říci, že obvinění vznesené proti vám, tedy vaše kriminalizace a postavení mimo službu, se negativně promítlo i do další práce týmu Mari?

Mým zadržením a obviněním tým Mari prakticky zanikl, i když ještě asi tři měsíce existoval.

* Domníváte se, že váš případ je případem kriminalizace nepohodlného policisty? (A co kriminalizace nepohodlného občana??? Viz: http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2003101201)

Nepochybně ano. Byl jsem nepochybně kriminalizován. Jsem o tom zcela přesvědčen. Cílem také bylo znevěrohodnit celý tým Mari.

* Nezískali rozpadem týmu Mari gangsteři okolo Berdycha a na ně napojení policisté rok navíc, kterého mohli využít k zametání stop a další násilné trestné činnosti?

Každopádně už v roce 2003 podle vyhodnocení Mari bylo připraveno zatýkání pachatelů. Úkol dokončil tým Uniforma. Jako policista jsem rád, že tým Uniforma dokončil práci.

* Domníváte se, že na vaší kriminalizaci mohl mít někdo osobní zájem? Například bývalý šéf Inspekce ministra vnitra Mikuláš Tomin se minulý týden o vašem týmu dokonce vyjádřil jako o Vojtěchovského gangu.

Budu se držet faktů. Vím, že tehdejší šéf inspekce ministra vnitra Tomin měl nadstandardní vztahy s jedním ze tří oznamovatelů, kteří na mě 20. dubna 2003 podali trestní oznámení. Konkrétně s podnikatelem Karlem Kaprem. Tyto nadstandardní vztahy zatím více popisovat nemohu. Vyšetřování není ukončeno. A nejsem pro tyto otázky zproštěn mlčenlivosti. V této souvislosti chci ještě zdůraznit, že poznatky získanými týmem Mari pan Mikuláš Tomin vůbec neprocházel po celou dobu, co jsem tým vedl (vyšetřování nesměřovalo k Tominovi - pozn. red.).

* Vy jste s Kaprem neměl nadstandardní vztahy? Prý jste se s ním scházel a dokonce ho i podle televizních reportáží vydíral.

Já osobně jsem se dostal do styku s Kaprem pouze přes pana Víta Chalupu, který provozuje restauraci v Radonicích, kde bydlím. Pan Kapr mně řekl spoustu zajímavých věcí k různým osobám, což mě z trestního hlediska zajímalo. Kapr dával velmi zajímavé informace o trestné činnosti jiných osob. Byly později využitelné i v práci týmu Mari. Poslední informace mi Chalupa a Kapr dali v lednu 2003. Týkaly se policejní práce. Pak jsem se s nimi nesešel.

* Patřily ty osoby, na které Kapr poukázal, k Berdychovu gangu?

V současnosti se nemohu blíže vyjádřit. Jedná se o mimořádně závažnou trestnou činnost. Mohl bych narušit vyšetřování. A taky nejsem v tak širokém rozsahu zproštěn mlčenlivosti.

* Nezavinil jste si styky s Kaprem problémy sám? Tento podnikatel je z lecčeho podezírán. Prověřováním podezření okolo Kapra se zabýval příslušník ÚOOZ a pak pražského odboru pro boj s organizovaným zločinem Petr Koňařík. Loni na podzim byl Koňařík obviněn ze spolčení s gangem Berdycha.

S ohledem na závažnost věci si jako policista dovolím pouze říci, že podezření z násilné trestné činnosti podnikatele Karla Kapra vyšetřoval Petr Koňařík.

* Nepodezíráte Koňaříka, že se o vaši kriminalizaci zasadil?

Bez komentáře.

* Tominovy reakce na nález jeho směnek a smlouvy o půjčce v kriminálním prostředí v roce 2002 vašimi podřízenými byly neobvyklé (viz Právo 29. 1. 2005). Jako vysoký policejní důstojník vás a muže, které jste vedl, dokonce obvinil z pomstychtivosti. Domníváte se, že právě uvedené nálezy na jaře 2002 odstartovaly záměr vás kriminalizovat, obvinit, umlčet, zavřít?

Je to jedna z variant příčin mé kriminalizace. Může to tak být. Ale to by mělo odhalit vyšetřování. A musím zdůraznit, že jako policista nemohu a nesmím podléhat pomstychtivosti. Byl jsem vychován, vzdělán a vycvičen k úctě k zákonu a nadřazení zákona nad osobní vášně.

* Vysvětlíte, jak to ve skutečnosti se směnkami a půjčkou bylo?

Na jaře 2002 byly mými podřízenými nalezeny v kriminálním prostředí různé písemnosti, na kterých se vyskytovalo jméno Mikuláše Tomina. Jako vedoucí odboru obchodování s lidmi ÚOOZ jsem na pokyn nadřízeného toto sepsal a zaslal služebním postupem cestou policejního prezídia k adresátovi, kterým byl tehdejší ministr vnitra Stanislav Gross.

* Jednalo se i o směnky avalované Mikulášem Tominem a jeho bratrem Alexejem v hodnotě 1,8 miliónu korun? Šlo i o nález smlouvy o půjče ve výši 1,8 miliónu korun, kterou Mikuláš Tomin poskytl svému arabskému příbuznému?

K osobě Mikuláše Tomina se zde nebudu vyjadřovat. Dovolím si říci, že avalovat směnky a poskytnout půjčku samo o sobě není trestné.

* Dosud jste mlčel k závažným obviněním, o kterých informovala média. Vaše žena měla ve firmě prát špinavé peníze, kontaktovat se s jakýmsi Sergejem z ruskojazyčné mafie , vy jste se měl jako náhončí snažit, aby starosta Jílového u Prahy Karel Dostálek prosadil změnu územního plánu tak, aby se údajně vaše žena dostala k lukrativním pozemkům.

V jedné televizi dokonce odvysílali, že jsem byl ve vazbě. A nebyla to pravda. Soud návrh na mé vzetí do vyšetřovací vazby zamítl.
Útoky na policisty a šíření nepravd o policistech jsou snadné, protože policista je vázán mlčenlivostí a může promluvit, až když je mlčenlivosti zproštěn. Vždy však pouze v rozsahu, který určí zproštění mlčenlivosti.
Mohu s čistým svědomím říci, že má žena se nikdy nedopustila žádného trestného činu stejně jako já. Neprala špinavé peníze. Neznáme žádného Sergeje. Dodnes jsem se nedopídil, kdo to je. S žádnými Rusy a žádnými jinými cizinci moje žena neobchodovala. Ani takový obchod nedomlouvala.
Daňové důkazy o podnikání mé ženy má k dispozici finanční úřad. Vyšetřovatelé mají k dispozici veškeré účetnictví mé ženy, které jim dobrovolně vydala při domovní prohlídce v listopadu 2003. Nikdo neshledal žádné pochybení. Pokusy o kriminalizaci od podzimu 2002 se prostě nezdařily.
K vystoupení pana Dostálka v televizi v červenci 2003 mohu uvést, že pan starosta ve svém vyjádření na Inspekci ministra vnitra vše, co řekl v televizi, popřel. Inspekci dokonce řekl, že mě vůbec nezná.




***

CHAPADLA, TĚLO A MOZEK
ČESKÉ POLICEJNÍ CHOBOTNICE


MOZEK: Vysocí policejní důstojníci - dosud na svobodě?

TĚLO:

1) Obvinění policejní důstojníci Josef Opava , Petr Koňařik, Jiří Žofčín... ze speciálního policejního Odboru pro boj s organizovaným zločinem – OBOZ : Dagestánské a ruskojazyčné gangy

2) Tomáš Půta s kontakty na italské a irské gangy

3) Maroš Šulej, Peter Zajak a slovenské gangy

4) Tajní informátoři OBOZ

5) Vykonavatelé: David Berdych a spol.

6) Gelani Aboud alias Samopalník Tony a arabské gangy


Na snímku zleva obžalovaní gangsteři Radek Trumpeš a David Berdych.


Foto PRÁVO - Michaela Říhová

Datum: 05.02.2005
Autor: Pavel Blažek
Zdroj: Právo
Strana: 16




BERDYCHŮV POLICEJNI GANG V DATECH

1990 až 1996: V Discolandu Sylvie Ivana Jonáka začali působit David Berdych a Antonín Slezák. S podnikem byla spojena násilná kriminalita. V dubnu 1994 byla zavražděna na Jonákovu objednávku jeho manželka Ludvika.

1996 až 2001: V čele gangu je Berdych. První známou akcí byl únos a zavraždění zlatníka Václava Tomana v listopadu 1996. Policie netušila, že šlo o Berdychův gang. Šéf 1. odboru středočeského úřadu vyšetřování Karel Malý v listopadu 1996 přiznal, že nezná motiv vraždy: „Nikdo ho ani nevydíral.“

2001 až 2002: Berdych ve vyšetřovací vazbě. Vedení gangu převzali Tomáš Půta a Maroš Šulej. Gang se rozdělil do skupin. Ve vybraných akcích se skupiny spojovaly. Řídili je: 1. skupina - Tomáš Půta, Daniel Herain alias Pomáda alias Dan Kočka; 2. skupina - Gelani Aboud alias Tony Arab alias Samopalník Tony; 3. skupina - David Berdych. Z gangu odešli a „udělali se pro sebe“: Tomáš Hofer (obviněný) začal spolupracovat s bulharským podsvětím , Jaroslav W. přešel do drogového podsvětí, Aleš L. začal spolupracovat s ruskojazyčným podsvětím .

2003: Zjištění policie, že obětí první známé akce je zavražděný pražský zlatník Václav Toman v listopadu 1996. Podezření, že gang v přestrojení za policisty a vybavený policejními průkazy a odznaky kriminálky spáchal okolo 80 loupežných akcí a zavraždil nejméně tři oběti . Závažné úniky informací z policie do podsvětí. Berdych až díky těmto únikům zjišťuje, že policisté z týmu Mari ÚOOZ znají většinu členů gangu přímo jmény, včetně dat narození. Členové gangu se do této doby totiž znali převážně jen pod přezdívkami.

2004 - 2005: Počet obviněných pachatelů dosáhl 41 osob. Policisté však stále nepozatýkali všechny členy Berdychova policejního gangu, který údajně čítal okolo 60 až 70 lidí. Předpokládá se další zatýkání. Dnes se zatím odhaduje, že ukořistili 50 milionů korun .


Datum: 29.01.2005
Autor: Pavel Blažek
Zdroj: Právo
Strana: 07



Berdychův policejni gang:
česká Chobotnice

Krvavá dramata, kdy se brutální zločinci spolčili s vysokými policejními důstojníky, jsme znali jen z akčních televizních seriálů a mysleli si, že něco takového není u nás možné. Z omylu nás šokujícím způsobem vyvedl gang kolem Davida Berdycha.
Organizovaný zločin prorostl s policií a léta společně neomezeně mučili, vraždili, vydírali a loupili. Ti, kdo ho měli zastavit, naopak brutální zvěrstva sami řídili či se dokonce na bestiálních činech přímo podíleli.

Krvavý tanec rozpoutali už v polovině devadesátých let. Klec začala padat teprve v září 2004. Do té doby se zločinci měli kromě přepadání kamionů dopustit kolem 80 loupežných akcí. Jen 22 z nich se však vyšetřuje, z toho ve třech z nich měl gang vraždit. Tělo oběti se našlo zatím jen ve dvou případech. Obětí české Chobotnice však bude nejspíš mnohem více.

Hovoří se až o dvaceti neobjasněných vraždách, vesměs bohatých lidí, které od roku 1996 přepadali gangsteři v policejních uniformách vybavení služebními průkazy a odznaky kriminálky či elitního Útvaru pro boj s organizovaným zločinem. Dostali je od policejních kompliců.

„Vyšetřujeme jen to, co se daří prokázat a kde se přihlásili poškození. Zatím neznámý počet obětí stále mlčí. Buď se z prožitých hrůz nevzpamatovaly, nebo mlčí ze strachu,“ vysvětlil Právu kriminalista.


Kápové na OBOZ

„Fungovala dohoda s policisty, že se pod jejich krytím bude páchat rozsáhlá trestná činnost,“ vypověděl u soudu Berdych. Uvedl, že činnost gangu, který své oběti unášel a mučil, neřídil on, nýbrž policejní důstojníci z pražského Odboru pro boj s organizovaným zločinem (OBOZ) Josef Opava a Petr Koňařík ve spojení s podnikatelem Luďkem Žaludem starším, majitelem sklenářství v Praze.

Žalud, Koňařík a Opava podle Berdycha dostávali 30 procent ze zisku, zbytek patřil ostatním z gangu.

Současní vyšetřovatelé teď musí vypátrat, jak, proč a kdy došlo k propojení gangu s policisty, kde je ukryta kořist, kolik únosů, loupeží a vražd zločinci spáchali.

Tělo oběti se našlo zatím jen ve dvou případech.

PĚKNĚ POHROMADĚ. Zleva Petr Koňařík, Josef Opava, Jiří Žofčín a František Brázdil.
Foto TV NOVA, Na vlastní oči

DAVID BERDYCH při soudním líčení zachovával ledový klid.

Foto PRÁVO - Lukáš Táborský

Datum: 29.01.2005
Autor: Pavel Blažek
Zdroj: Právo
Strana: 07



JAK ELITNÍ ZLOČINCI
SROSTLI S ELITNÍ POLICIÍ

Berdych s pomocí policistů
likvidoval konkurenční gangy

Nikdo zatím nespočítal, za kolika úspěšnými a široce medializovanými akcemi policie proti ozbrojeným lupičům stál v pozadí policejní informátor David Berdych a jeho komplicové. Neznámý je také počet konkurenčních lupičských gangů a policejních informátorů, které Berdych s komplici a policisty zločinci zlikvidovali.

Vyšetřovací spisy vedené pod dozorem středočeských žalobců Tomáše Milce a Svatopluka Nauše, který je také vyšetřujícím žalobcem, obsahují výpovědi, podle nichž Berdych jako policejní informátor využíval své pozice v boji proti konkurenčním gangům. Chystal pro ně údajně se svým řídícím policejním důstojníkem Petrem Koňaříkem a jeho policejními komplici i smrtelné pasti. Jedna z nich sklapla před pěti lety na Mělnicku ve Všetatech.

„Tehdy tu vyloupili pobočku České spořitelny. Bylo to 22. 11. 2000,“ vzpomínal starosta Všetat Miroslav Baloun. „Policisté po dohodě s personálem pobočky ji nechali vyloupit. Na ujíždějící auto s lupiči zaútočili, až když vyjelo ze Všetat. Tehdy jednoho z lupičů střelili přímo do hlavy,“ řekl starosta. Uvedl, že se o události mezi místními obyvateli dlouho hovořilo. „Už tehdy jsme si říkali, že se policisté chtěli někoho zbavit. Berdych nás napadl až loni. Když ho zatkli,“ poznamenal starosta. Za mrzuté označil, že centrála České spořitelny pobočku po loupeži zrušila.

Dozorový žalobce Milec se k informacím Práva a sdělením starosty Balouna nevyjádřil. „Je pracovně na policii,“ vysvětlila včera Právu pracovnice středočeského krajského zastupitelství.

Nová obvinění

Přepadení všetatské pobočky a její následné zrušení Právu potvrdila pracovnice tiskového oddělení centrály České spořitelny Helena Matušná. „Pobočka byla před pěti lety přepadena a pak zrušena,“ řekla Právu Matušná. Uvedla, že za posledních pět let došlo na pobočkách spořitelny ke 103 loupežným přepadením.

Kolik z uvedených loupeží zorganizoval informátor Berdych se svými policejními komplici, se neví. „Teprve se vše prověřuje,“ řekl Právu zdroj dobře seznámený s vyšetřováním.

Policisté a žalobci chtějí do září ukončit vyšetřování 25 násilných loupeží spáchaných Berdychovým gangem, který spolu s obviněnými policisty má tvořit 40 osob.
V posledních dnech však k uvedenému počtu přibyl další případ. Je jím oloupení podnikatele z Prahy 10, které se mělo stát v březnu 1996. Berdych se čtyřmi spolupachateli prý tehdy napadl podnikatele údery baseballové pálky do obličeje a naložil do auta. Pak oběť podle ČTK odvezli na chatu jednoho z lupičů a chtěli po ní výkupné deset miliónů. Sumu hledali i v bezpečnostní schránce oběti. Neuspěli, a tak nakonec podle obvinění uneseného podnikatele přiměli k tomu, aby telefonicky přesvědčil známého k vydání dvoumiliónové částky. Té se prý také dočkali.

Vraždili informátory?

Podle informací Práva uvedené obvinění zřejmě nebude poslední. Jedna z obětí Berdychova gangu Právu v pondělí sdělila, že k další loupeži došlo v Praze 10 v roce 1998.

„Byl to taky podnikatel. Lupiči jej v policejních uniformách sledovali na cestě s dcerkou do mateřské školy. Když dcerku předal, tak jej na zpáteční cestě nacpali do auta a odvezli na nějakou chatu. Tam ho dva dny mučili, aby vyzradil úkryt peněz a čísla bankovních kont. Podnikatel povolil, až když mu řekli, že zabijí jeho manželku a dceru. Telefonicky ho pak spojili s manželkou. Ta manželovi řekla, že je držena s dcerkou jako rukojmí. Teprve potom jim unesený podnikatel řekl, co chtěli,“ sdělil Právu svědek, který si nepřál být jmenován. „Berdychovci mě měli v rukou dvakrát. Mám strach,“ vysvětlil.

Zvláštní kapitolu v činnosti gangu tvoří zřejmě popravy informátorů policie. Jde například o táborského starožitníka Václava Skalu, který byl údajně naposledy viděn v jihočeských Kvašejovicích 16. 6. 2002 a od té doby po něm není ani vidu, ani slechu. „Skala byl policejním informátorem snad 30 let. Řídil ho v posledních letech nějaký Vorlíček z policejního prezidia a pak ho půjčili jako agenta Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu. To byl Skalův konec,“ řekl Právu dobře informovaný zdroj. „Z vraždy Skaly jsou obviněni Daniel Herain alias Pomáda, Gelani Aboud alias Samopalník Tony a Martin Švec alias Marci. Obvinění je na vodě. Policisté nemají ani tělo, ani vražednou zbraň,“ řekl Právu advokát seznámený s případem.

Pavel Blažek

Právo 12.07.2005


MUŽI DVOJÍ TVÁŘE

Vyšetřování vázlo proto, že po gangu pátrali detektivové pražského Odboru pro boj s organizovaným zločinem (OBOZ). Obviněni jsou Koňařík, Opava, Žofčín a Kaňka. Právě je v listopadu 2004 označil zatčený Berdych za organizátory gangu. Podle něho měl dokonce být šéfem gangu bývalý důstojník OBOZ Josef Opava. Gangu pak měli vynášet utajované informace z policejního zákulisí důstojníci OBOZ Petr Koňařík a Jiří Žofčín.
  23.02.2008 20:01 Civil
 
No, pěkně jste se projevili, jeden závistivec vedle druhého. Jsem z jižních Čech, ale to, že v Praze jsou platy policajtů podhodnoceny, s tím souhlasím. U nás bych to naopak o 30% snížil a přidal to do té Prahy, severních Čech, severní Moravy, protože ani v Budějcích nemají šajn o nápadu v těchto lokalitách. (Pro rejpaly: 20 let u PČR, z toho jen 2 v Praze, jinak Jč)
  23.02.2008 18:13 Pepa
 
Pro všechny burany z venkova:
PRAŽŠTÍ POLICISTÉ MUSÍ MÍT NEJMÉNĚ O 50% VYŠŠÍ PLAT NEŽ VENKOVANI, VĚTŠINA Z VÁS SE FLÁKÁ, DOKONCE JSEM SLYŠEL, ŽE MORAVÁCI VE SLUŽBĚ MAKAJÍ NA SVÝCH VINOHRADECH.
  23.02.2008 18:25 souhlas
 
Pepíku :-))))
  23.02.2008 19:32 Pro burana z Pha
 
hlavo vypatlaná, přeji Ti reorganizaci, kterou chystá vedení PP nejen zde na SJmK Brno. Oni totiž ty ceny bytů a ostatních služeb se až tak neodlišují od těch pepíkovských a pokud jsi si při své inteligenci všiml tak většina moraváků utekla do Prahy protože bakšiš na Václaváu od taxálů a štětek je pořád lepší než lůza od vinařů prodělávajícíh našim vstupem do EU ... tak čau pepíku
  23.02.2008 20:21 Ronin
 
Pro Pepana
Najednou je na tom Praha nejhůře, ale před měsícem byl nejnebezpečnějším městem nad 25.000 tisíc obyvatel Chomutov a na druhém místě byl Most. Pro neznalé zeměpisu naší vlasti tyto města se nacházejí v Severních Čechách a jsou od sebe vzdálená 25 Km.
Dále musím uvést, že nejnebezpečnějším městem do 25.000 obyvatel je Jirkov, který se nachází u Chomutova.
Máme srovnatelný nápad TČ jako Praha, ale s daleko vyšší objasněností a kvalitou zpracovávání spisů. A než tady budeš někoho urážet a povyšovat se nad něho tak si uvědom, že polovinu průserů co se u PČR stane mají na svědomí poldové z Prahy a Středních Čech.
  23.02.2008 20:39 Ronin
 
Jinak si myslím, že by se mimopražským kolegům co musí do práce dojíždět měl proplácet cesťák, ubytovna by měla být bezplatná a dále by měli mít také nárok na diety. Toto určitě nikomu nebude vadit oproti faktu zvýšení třeba rizikového příplatku oproti zbytku republiky.
  23.02.2008 21:31 Nespokojený Policista
 
Ronine, trefil jsi přímo hlavičku hřebíku. Jinak, než tak jak popisuješ, do Prahy více dojíždějících kolegů nedostanou. Když můžou poslanci a kdejaká hovada placená podle zák.č. 236/1995 Sb. pobírat paušální náhrady na cestovné ve výši 20 až 40 tisíc měsíčně, které ani nemusí prokazovat, proč by nemohli příslušníci BS přiměřené cestovní náhrady mít také.
  23.02.2008 21:40 Praha
 
je státem ve státě, je specifická v mnoha směrech a prostě se s tím budou muset ostatní smířit. Je hlavním městem země a ty rozdíly jsou nutné. Kdo to chápat nechce, ať si hudruje, kdo vyzkoušel obojí službu, ať vyjádří své názory a vysvětlí rozdíly, kdo závidí, jiný nebude, čau.
  23.02.2008 21:53 polda
 
Pepo ! Ty jsi právě ten zářný příklad jak velké blbce lze k policii znáborovat.
  23.02.2008 21:55 poldo,
 
Pepa ale není polda. Je to pražský Pepík z diskuzí novinek. P.S.: a všichni ho mají rádi :-))))
  24.02.2008 18:44 x
 
Kolegové vždyť je to tak jednoduché. Vykašlete se na pražáky a utečte jim. Pak můžou něco vykládat. Bez policistů nejen z Moravy ale i z ostatních částí Čech a Slezka by si tam ani neprdli. Takže pojďme všichni sloužit jinam než do Prahy a padne i slavný (Ne)ministr I.L a se svými přisluhovači na PP. Nemusíme ani organizovat žádnou demonstraci.
  24.02.2008 19:30 pro x
 
a ty jsi kolego další z těch naivních, který si myslí, že z Prahy někoho pustí? Jediná cesta je civil.
  24.02.2008 22:32 x
 
A V ČEM JE PROBLÉM???????????
  25.02.2008 00:01 včem?
 
Proboha v čem asi? Zeptej se lidí, co si roky psali XXX zádostí o přeložení ven z Prahy. Oni ti vysvětlí, v čem byl problém a proč se domů nedostali....
  01.03.2008 00:08 PRO pro x
 
Znám jednu pohádku o tem jak pustili poliša z Prahe na Moravu. Vydržel tam ani né rok bo tam byla buzerace a vrátil se do Prahe. Tady pak vydržál ještě rok a pol a šel.
  23.02.2008 16:45 EX
 
Ty PRAŽSKÝ PEPÍKU, já už jsem dávno venku ! Na rozdíl od Tebe. A zpět bych nešel vůbec. Služ dál a měj se :-))
  23.02.2008 17:22 to je dobře...
 
a nejsem pražský pepík, jsem z Moravy, ty EXperte....
  23.02.2008 15:37 ...
 
petr apofis

včera jsem si přečetl na teletextu ČT1 , že vedení policie v Praze v čele s panem Želáskem uvažuje o tom, že policistům v Praze bude navýšena výplata o 40% . Jestli pánové vážně chcete vrazit klín mezi policisty, tak to tedy udělejte. Argumet , že v Praze je nejhorší bezpečností situace z celé ČR je jen alibismus vedení policie. Myslíte si, že jinde se nasazuje život míň . Že policisti v jiných krajích neriskují stejně , že se z práce už taky nemusí vrátit ??!!! To,že je u policie v současné době málo lidí,je pánové z ministerstva a prezídia především vaše zásluha a nesvádějte to na generační špunt . To jaký podmínky jste nám svojí lajdáckostí při prosazování zákona 361 připravili ,teď nazýváte generační výměnou . Ostuda !!!!!


tak pojď do Prahy ty klíne, uvidíš, jak se tu lidi válí v penězích....práci ne, prachy ano co? To by se ti líbilo. Nic než závist. Jestli něco podobného udělají, bude konečně v Praze plno a budou si moci vybírat kvalitu na d kvantitou a klást mnohem vyšší nároky.
  23.02.2008 14:25 EX
 
Cajzlům v Cajzlově se vždy nadržovalo !!! A blbci z Moravy a odjinud si utřou usoplený rypák do rukávu.
  23.02.2008 12:47 podraz
 
Pan Želázko a podobná verbež ve vedení policie prý uvažuje o 40% navýšení platů policistům sloužícím v Praze. Že by se na Moravě nebo na jihu Čech sloužilo lehčeji?
Oni opravdu ten rezort chtějí úplně rozložit a zničit.
  23.02.2008 13:46 4 podraz
 
To nebude tak horké,to by nejdřív musel někdo novelizovat 361.Preferák a tabulky jsou tam jasně dané od-do,ale zbývá ještě osobní a to o 8000 tisíc určitě nikdo nezvedne.Podle mě je to jen další náborová kachna, už jim docházejí lidi.
  23.02.2008 15:08 Nespokojený Policista
 
No, já bych to nezveličoval! V poslední době se objevily zaručené "fámy" o snížení rizikového příplatku na některých správách, viz některé předešlé příspěvky do diskuse. Pokládám si otázku, proč tak najednou? Co za tím vším je? Co zase na nás kujou za pikle? Má to něco společného se včerejším textem na teletextu?
  23.02.2008 15:47 a ty jsi co
 
za hovado, že urážíš a napadáš ostatní a chrlíš ze sebe závist? Pojď si pro ty prachy (které beztak nepřidají) do Prahy, ale budeš tu muset makat, jestli máš přehled, co to je.
  23.02.2008 15:55 a vůbec
 
bych se nedivil, že jsi jeden z těch, který tu sáhodlouze píší o mizérii, co přichází po náboru k firmě, že nejsi zaplacen, že se nabírá kvantita a ne kvalita apod. Ale jak nepřidají zrovna tobě na venkovské faře, tak to je oheň na střeše.... no comment. Ti chlapi, co dělají v Praze, mají o pár (1-2.000,-Kč) víc na rizikáči a mnohem víc (80% mimopražských) zaplatí za cestovném a ubytovny. Tak zvedni svůj zadek a podej žádost o přeložení, dojížděj do Praglu a služ tu, frajere. Podobných exotů, jako jsi ty už mám u firmy plné zuby. Funguje to a bude fungovat jako v soukromé sféře, nabídka x poptávka
  23.02.2008 16:29 mirek
 
Dojíždění a ubytování sem netahejte, když už jde někdo pracovat daleko od svého bydliště, musí s tím počítat! Ať už dojíždí do Prahy, Brna, Ostravy, Olomouce nebo kamkoliv jinam... A s tím pražským rizikem: Jen se pochlubte, kolik se tam sjede motohlídek třeba na rvačku! A kolik se nás sjede na tutéž věc někde na venkově??? Někdy tam jedu i sám!!!
  23.02.2008 16:34 .
 
nabídka x poptávka, zaměstnanost x nezaměstnanost aj. Hlavní město a nenaděláš nic. A hádat se tu s tebou o tom, že jedeš 1 za měsíc na rvačku sám nebudu. Odbočujeme stejně mimo. Kriminalita je v Praze největší, to je bez debat a je tak velká, že se zbytek republiky může poskládat dohromady, aby jí stíhal. Tak chci argumenty, proč nezaplatit, proč tímto způsobem nedocílit konečně plných stavů v hl.m.po už XX desítkách let.
  23.02.2008 18:08 Pavel
 
Ale pánové klídek.Přece by jste jim neskočili na takový špek o 40% navýšení platů.Uvažujte logicky,co zvednou z výplaty? Opravdu můžou podle zákona nyní zvednout,jen to osobní.
Nedávno mě volal kamarád,který sloužil v Praze na nehodovce,kde byl vždy největší podstav a koncem roku jim tam odešlo do "C" skoro 50 !!! a další se chystají. A tak to vypadá skoro všude v Praze mimo SPJ.
Vedení už muselo něco pustit mezi řadové,aby se jim to nerozuteklo všechno.

SLIBEM NEURAZÍŠ a on to není ani slib,ale uvažuje se o tom !
  23.02.2008 18:28 Pavle,
 
mimo SPJ? A kde jsi k tomuto přišel? Jen za loňský rok odešlo ze jednoho oddělení (ze 4) 20 lidí. To, že nejsou podstavy, je logické, kdo může, jde z obvodu do výběrovky a chce o třídu výš. Proto ten posun, nikdo tu už ale nenapíše, co na to SPJ chodí (bez tvrdých přijímaček, jako dřív, bez psychotestů apod.).
  23.02.2008 18:31 pro Pavla
 
já osobně nevím o nikom, kdo by z lidí do cca 6-7TT měl osobní nad 5%. Maximum je 60%. Takže možnost navýšení tu je. Rizikové taky nemají v Praze 6.000,-, tedy na maximu (snad jen URNa). Prostor tady je.
  23.02.2008 18:53 Pavel
 
"já osobně nevím o nikom, kdo by z lidí do cca 6-7TT měl osobní nad 5%. Maximum je 60%. Takže možnost navýšení tu je. Rizikové taky nemají v Praze 6.000,-, tedy na maximu (snad jen URNa). Prostor tady je."

No dobře,ať je klidně po tvém mě je to víceméně jedno. Ale po dlouholetých zkušenostech u policie moc dobře vím,jak to dopadne,ale možná se taky pletu.Jen čas ukaže,jak to dopadne. A o ten čas jde manažerům v Praze především.
  23.02.2008 19:55 Argument pro tečku
 
Je to také o letoucí nadřazenosti Prahy nad vším a nad všemi, o pupkatosti pupkatého, který se myslí, že se musí vše točit jen kolem něj.
Ale kolegové sloužící v v tom obhajovaném pupku problémů, tedy v té Praze.
Prosím opatrně s tím, že nej a znovu nej musí být jen v Praze, opatrně s tím. Jsou totiž i jiná místa, než jen ta " Praha " , kde jsou jedny z největších sraček a možná i větší než v té Praze. Posuďte sami :

Chomutov je nejnebezpečnější město v ČR

Informace vyplynula z tabulky rizikovosti, kterou vypracovalo ministerstvo vnitra * Druhý je Most

Chomutov je nejnebezpečnější město v zemi. Smutné prvenství mu udělilo ministerstvo vnitra, které shrnulo rizikovost sídel s více než 25 tisíci obyvatel do tabulky se 47 položkami. Přestože v absolutních počtech krádeží a násilností Chomutov předstihla jiná města, v poměru k počtu obyvatel jasně zvítězil. Na paty mu šlape sousední Most, následuje Příbram, Ostrava a Orlová. „Zcela jistě to souvisí se sociální a vzdělanostní strukturou obyvatelstva,“ usoudila chomutovská primátorka Ivana Řápková (ODS).
Chomutov dostal index nebezpečnosti 579, druhému Mostu patří 453. Například sedminásobně početnější Brno skončilo na jedenáctém místě a jeho index nebezpečnosti přesáhl stěží dvě stovky. Z tabulky, která doplňuje usnesení vlády o změně přístupu k programu prevence kriminality, také vyplývá, že v Chomutově se sice hodně krade, ale například v Ostravě se lidé víc perou a loupí.

Čtyři v první desítce

V první desítce nejnebezpečnějších lokalit je Ústecký kraj zastoupen čtyřikrát, žádný jiný region tak silné zastoupení nemá. I problémové Ostravsko má jen dvě pozice.

Takže opatrně s tím názorem, že všechno musí dostat Praha. To je jen čistá sobeckost, nabubřelost velikášství, nadřazenost stylu Burani z " vesnic " kdo je víc.

Na našem oddělení byl před krátkým časem kolega sloužící před tím v Praze na PMJ ( z našeho oddělení tam také slouží bývalí kolegové ). Když zjistil, že si bude muset u nás v konfliktech vystačit bez " síly několika sjetých hlídek na místo rvačky " jak je to běžné v Praze, nemohl se z toho vzpamatovat. Při jeho prvním zákroku
na našem obvodě, mě pobavil, když se ptal kolik že tam přijede hlídek a já jsem mu odpověděl, že nikdo jiný tam již nejede, tak na mě nevěřícně koukal, doslova v údivu se spadlou čelistí. Výsledek ? Vrátil se do Prahy.

Takže znovu !!! Pozor s tou Prahou. Mohou být i horší místa bez podpory, která je v Praze samozřejmá.
  23.02.2008 21:17 .
 
a je v té studii MV započítán počet policistů na Prahu, podstavy a počet obyvatel Prahy a dojíždějících za prací apod.? Pokud ne, tak je to zase jen nic nevypovídající statistika a v těch si libují kteří? Hádej. Taky máte na severu 20 let podstavy? Nebo tam máte vysokou nezaměstnanost a více lidí se hlásí ke sboru, jsou "jemnější kritéria pro výběr - expersonální pražák, máte-li tam takového by ti mohl povídat", rozdíl platu mezi poldou a ostatními lidmi ze soukromého sektoru je odlišný od Prahy atd. Nebudu se tu rozepisovat, nechtěl jsem svým příspěvkem upozornit na to, že vy nemáte nic dostat. Nechtěl jsem příspěvkem upozornit na to, že jedině Praha si zaslouží, reaguji na toho expoldu, kterému strašně vadí, že mají v Praze dostat "možná" přidáno, což já osobně považuji za dosti motivující prvek pro většinu lidí (i praháčů, aby nastoupili). Nic víc, nic méně. Když chtějí někteří srovnávat, srovnávejte srovnatelné, zatím tak nečiníte....
  23.02.2008 21:35 Nespokojený Policista
 
hlavně nesrovnávat hrušky s jablkama, jak prohlašuje s oblibou náš NEministr Policie
  23.02.2008 21:41 Kdyby MV
 
srovnával 186 s 361, tak polovinu z těch jeho věcí ani nevysloví. To ví lidí z výkonu i on, ale média a civilisté nikoliv, tak toho jednoduše využívá.
  23.02.2008 12:31 ExWilax
 
Je to vyplatanej jézéďák, jeho jednání s lidmi musí být opravdu na úrovni. Ale bude tam asi nějaká ochranná ručka.
  23.02.2008 08:10 EX
 
To je zvláštní, že se jedná o Jižní Moravu. Vím o několika případech kdy se zloděj a vloupač stal policistou. Dokonce v JM kraji byl jeden vloupač do vozidel příslušníkem StB. V tomtéž kraji jeden policista, zařazen jako velitel služby, má zajímavé zkušenosti s krádežemi peněz na pracovišti. Ale vyhozen byl někdo jiný. Jak vlastně funguje nábor ? Úplatky vyšších funkcionářů jen sviští, těm se ale v podstatě nic nestane. Navíc mají prsty v různých podnikatelských činnostech, no proč si nepřilepšit. Kde je morálka a přesvědčení ? NIKDE ! Řešení - Langra kopnout do prdele, včetně celé ODS !
  22.02.2008 21:10 polda
 
Tak koukám, že na Jižní Moravě mají etický kodex policisty pevně v rukou, když současný ředitel PČR MŘ Brno Vaněk byl kdysi " povoláním " zloděj. Tedy abych mu nekřivdil, když byl v dnešních zprávách tak obhajován. On vlastně nic nekradl, jen rozkrádal majetek v socialistickém vlastnictví. Dle něj by měl zřejmě za toto obdržet ještě medaili, že tím v podstatě podkopával komunistům režim, že jo ? No řeknu Vám, klici brněnští, že se asi po této reportáži musíte před slušnými občany na ulici hodně stydět za svého nadřízeného.
  22.02.2008 21:15 Jarda
 
Doporučuji všem při návštěvách ředitele Vaňka na podřízených útvarech si vždy řádně uzamknout skříně s osobními věcmi. Ono jeden nikdy neví, kdy se to v člověku opět probudí.
  22.02.2008 23:46 kk
 
To asi bude kůň ODS........, nebo ,že by šel BRUČET?
  23.02.2008 11:38 Pavel
 
Dost dobře si pamatuji,když v roce 92 k nám přišel nováček,který u nás vydržel max. 1/2 roku a šel na hodinu do C. Přišlo se na to,že v 80 letech,jako záklaďák prodával benzín lampasákům pod cenou a byl taky odsouzen.Jaká zajímavá shoda,až na ten konec a zase dvojí metr pro tažné a chovné.
Otázkou je,proč se na to přišlo až teď? Jak je možné,že se dostal k policii? A kdo to celou tu dobu kryl,než se to promlčelo a opravdu se to promlčelo i vůči etickému kodexu policisty,který je ještě k tomu ve vysoké manažerské funkci?
  23.02.2008 15:23 Nespokojený Policista
 
Pavle, ono se o tom vědělo už velmi dlouho, už i tehdy, když byl zástupcem ve Zlíně, jen tehdy asi někomu mocnějšímu nevadil, tak jako nyní. Je to boj o koryta a na to místo je asi více adeptů. Znáš to, špinavé prádlo se pere až těsně před volbama, a pro odstranění nepohodlné osoby (jakékoliv) se vytahuje špína na veřejnost vždy ve správný čas. Já bych tu jeho činnost kdysi dávno přirovnal k mladické nerozvážnosti, on tehdy určitě nepočítal s tím, že by mu to mohlo v budoucnu uškodit. Tímto ho nechci obhajovat, ale stále si stojím za svým, že je to boj o koryta, a MAFIE prorůstá do státní správy a nepohodlné osoby odstraňuje z vlivných postů! Potřebuje tam své loajální lidi a jsem si jistý, že napojení ministra na tyto struktury se jednou prokáže! Nic jiného za touto současnou destabilizací Policie si nedokážu představit!!!
  22.02.2008 19:51 inflace 7,5%
 
Opravdu znáborují kdejakého gaunera a výlupka. Kredit a prestiž nikomu nic neříká. Copak se s tímto sborem stane za takových 5 let?
  22.02.2008 20:02 vlasta
 
Teď jsem sledovala TV Nova a zde jsem se dozvěděla, že i policejní management bude složen z tzv. gaunerů, kdy v Jihomoravském kraji je v nejvyšším managementu, pan plukovník Vaněk, který byl před rokem 1990 zlodějem, ale byl to jenom chudák, který "kradl jenom benzin a bylo to ještě za komunistů",.... tak proč je mu to nyní vytýkáno, když trest již má zahlazen, takže vlastně "o co komu jde"?? Takže pánové a dámy, nechte zloděje krást, nevíte dnes, kdo vám za nějaký čas bude velet.,.... no kam ta policie spěje, potažmo ta naše banánová republika..... Odešla jsem do "C", myslím, v ten nejsprávnější čas,... Dobré nervy a nechť vás zloději nezničí,.... Vlasta
  27.02.2008 10:26 tony
 
Co to tady plácáš? V našem městě bylo 70 uchazečů k PČR a byl přijat pouze jeden. Asi u nás hledají supermany, jinak to nechápu.