Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  08.05.2010 23:11 Svatoš R.
 
Řekni Mádlovi NE (Jaká facebooková generace?)
reklama

Dnes si vezmu oddech od Řecka a též se vyjádřím k případu „Issová- Zelenka-Mádl", resp. budu přátelsky polemizovat s dvěma texty v týdeníku Respekt. S komentářem Marka Švehly „Přemluv Paroubka" (zde) a s textem „Smradi jdou volit" kolegyně Kateřiny Šafaříkové a Ondřeje Kundry (zde).

1. Nejprve k tomu, zda lze považovat klip „Přemluv bábu" za nějaký spontánní výlev „facebookové generace" či jakýchsi „smradů". Klip koncipoval a zrežíroval Petr Zelenka, který je starý jako já, je to tedy vlastně nevrlý dědek. Rozdíl mezi ním a „dědky" kritizovanými v klipu je jen v tom, že Zelenka nejezdí na traktoru, žije ve městě a pracuje v pohodlném ateliéru.

Je-li Zelenka všeobecně považován za mystifikátora, tak pokud se mu podařilo u kolegů vyvolat dojem, že je vlastně mladík, je to svým způsobem geniální.

2. Jiřímu Mádlovi je 23 let a není tedy žádný prvovolič. Pokud je prvovolič, zapomněl jít k volbám minule. Je Mádl idolem prvovoličů, působí na ně? Moje dvacetileté děti například žádný Mádl vůbec nezajímá (zde souhlasím, že to není přesvědčivý vzorek).

Otázkou je, jestli Mádl představuje facebookovou generaci. Tu já bych zařadil níž, mezi 12-20 let.

Martha Issová je vlastně stará - je jí 29 let a představuje v lepším případě „generaci Googlu" , „generaci anonymních chatů", možná dokonce „generaci e-mailu" (to je ta záležitost, kterou používají hlavně důchodci).

3. Kolega Marek Švehla píše: Pokud odborářský vůdce Dušek zneuctívá a zesměšňuje homosexuály, máme důvod to vnímat jako útok na diskriminovanou menšinu, takže jako něco nepřijatelného. Staré lidi ale v Česku nikdo neperzekuoval, ani se k tomu nechystá.

Respekt má (tedy ještě před týdnem měl) image časopisu politicky korektního, resp. je to jediný politicky korektní týdeník na českém trhu. Nejtvrdších odsudků se odboráři Duškovi za blbé řeči o propisce dostalo právě v Respektu z pera kolegy Švehly.

Co kdyby Dušek řekl, že tu poznámku o propisce utrousil záměrně, aby „vyprovokoval debatu o postavení homosexuálů ve společnosti"? Škoda že to neřekl, možná by byl pochválen.

Teď vážně: urážení JAKÝCHKOLI SKUPIN občanů ve slušné, civilizované západní společnosti je dnes naprosto nepřípustné. Takže se můžeme po česku zasmát, pokochat se vlastním švejkovským espritem, ale na Západ potom nepatříme. Časopis jako Respekt by měl na tuhle „chybu" facebookové generace upozornit. Jenže - jak jsme si řekli výše - ona to vlastně žádná facebooková genererace není.

Že nejsou senioři persekuováni? V předdůchodovém věku jsou persekuováni nepochybně. Kdo první přichází o práci? Kdo se o práci nejvíc bojí? Kdo jí nejhůř sežene? Lidé před důchodem.

Důchody taky nejsou nic moc. Ty nejstarší z nás totiž nikdo za komunismu neučil, že si mají na důchod ještě sami spořit. Co si naspořili, byli zvyklí dávat dětem.

Tím neříkám, že se to má nějak „státně řešit", chci jen zdůraznit, že dělat si legraci ze seniorů je prostě nevhodné.

4. Představa, že levice dělá dluhy a pravice je hospodárná, možná vyplývá z této předvolební kampaně, za zmínku však stojí, že zkušenost ze světa i z historie tohle zrovna nepotvrzuje. O tom jsem psal před týdnem pro Český rozhlas.

5. A nakonec: „vajíčka" a „bába" mohou být reakcí na prolhanost a agresivitu volební kampaně, která útočí na nízké pudy a emoce. V tom s kolegou Švehlou souhlasím. Jenže „vajíčka" (resp. jejich vrhání po desítkách) jsou agrese a násilí a „bába" je neslušnost. Emocemi lze jistě reagovat na emoce, ale není žádný důvod to oslavovat. Kladně je třeba hodnotit mravné a rozumné jednání. Vytloukání emocí emocemi ještě žádnou společnost k lepšímu neposunulo.
  03.03.2008 22:50 honza
 
Pane Langer, co to ma znamenat ? Vy jste prestoupil do CSSD ?Tohle bych cekal presne od nich...
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008030203
  03.03.2008 22:15 25.2.2008 Vláda schválila Reformu Policie
 
Co má reforma policie přinést?

- debyrokratizaci policejní činnosti a soustředění se na vlastní bezpečnostní výkon – zbavíme policisty zbytečné administrativy, tak se budou moci věnovat policejní činnosti,
- modernizaci organizační struktury – zvýšení počtu krajských správ z dnešních 8 na celkový počet 14 (budou odpovídat počtu a hranicím vyšších územně správních celků), přehledná organizační struktura, lepší kontrola a výkon,
- méně represe, více prevence – policie, která pomáhá a chrání,
- respekt k právům a svobodám občanů – např. podrobná úprava nakládání s informacemi a osobními údaji, důsledná kontrola,
- sdílení odpovědnosti za bezpečnost s jinými veřejnými a soukromými subjekty,
- elektronizaci práce Policie jako součást širšího trendu zahrnujícího rovněž elektronizaci práce justice a státní správy,
- nově nastavená kontrola Policie České republiky Inspekcí policie,
- historicky největší objem investic do zlepšení pracovních podmínek pro policisty – projekt P1000 (3,6 mld Kč) a největší investice do obnovy policejních vozidel (1,4 mld Kč).
  03.03.2008 22:19 .
 
„Naším cílem je urychleně uskutečnit celkovou reformu Policie České republiky. Účinnost zákonů je stanovena již k 1. lednu příštího roku,“ dodává ministr vnitra Ivan Langer.

Jen by mne zajímalo, u kterých všech ZÁKONů je stanovana ta účinnost od 1.1.2009, tady kromě nového Zákona o Policii, o kterém se veřejně ví, že se bude nový!
  04.03.2008 07:58 36,8°C
 
"zvýšení počtu krajských správ ... budou odpovídat počtu a hranicím vyšších územně správních celků" - a co soudy a státní zastupitelství - počítá se se stejnými změnami i zde, nebo se provázáním s kraji rozhodí vazby na soudy a SZ?
  03.03.2008 21:34 Michal
 
Pro UK:

Nee, ale jeden můj kolega je v takové situaci. Jak to myslíš s tou mírou zavinění? On proste chodil stále jen na ranní, kašlal na směnnost a přitom moc dobře věděl, že podvádí. Trvá to už roky. Řekl bych, že zde nemůže být nic jiného, než vyhazov a stíhání, co myslíš? Dáš mi na sebe e-mail, víc bysme si napsali tam.
  04.03.2008 10:57 UK
 
Neznám konkrétní případ, a tak situaci mohu pouze zobecnit. Pokud byl kolega na místě, jako je v současnosti příslušník PČR na obvodě, tzn. má přiznanou směnnost, avšak zda-li do služby půjde o víkendu nebo pouze v týdnu od sedmi do tří, záleží na rozhodnutí služebního funkcionáře. Pokud tedy kolega jel celou dobu od sedmi do tří a bral peníze za směnnost, tak v tomto případě nelze nic dělat. Je to vojeb především ze strany vedoucího. Pokud však kolega pobíral peníze za něco co nevykonal a ani teoreticky neměl nárok na peníze jako ve výše uvedeném případě jedná se o podvod a zároveň je potřeba řešit i odpovědnost příslušného funkcionáře.
  03.03.2008 20:55 Pavel
 
Budiž modrá barva bude tím posledním co v budoucnu zbyde z ODS!

http://www.novinky.cz/clanek/134510-policie-otevrela-40-novych-s luzeben-za-stovky-milionu.html
  03.03.2008 20:26 Michal
 
Ahoj, chtěl bych se zeptat, co mohou udělat policistovi, který zhruba tak 5 let pobíral příspěvek za směnnost neoprávněně. Místo na ranní a odpolední chodil jen na ranní. Tedka se to provalilo a vyšetřuje se to. Tak jestli je to na důtku nebo spoření a nebo na pořádnou ostudu, vyhazov a ještě k tomu trestní stíhání. Mohl tak celkem pobrat neoprávněně 100 000 kč. Díky za odpověď
  03.03.2008 21:09 UK
 
Nejdříve malá otázka - Michale, Ty jseš ten policista?

Takže

1) Nejdříve a hlavně je potřeba si vyjasnit odpovědnost příslušného služebního funkcionáře, který tomuto policistovi umožnil příspěvek za směnnost pobírat - zde přichází v úvahu § 255 nebo § 255a tr. z., pokud se daná věc neprověřuje v daném směru, tak se jedná o velké pochybení, které doufám bude napraveno.

2) U daného policisty bych to viděl na § 250 tr. z., ale není zde vyloučeno, že se z toho dostane (z dotazu není jasná míra zavinění).
  03.03.2008 20:13 benzin
 
Loupežník Vaněk je velký modrý kamarád zabedněného Topolánka.
  03.03.2008 20:13 polda
 
Jinak ať tady nejsou kolem Lhotákové stále nějaké dohady, bylo by dobré, kdyby o ni zde něco napsali její kolegové z Vlašimi, popř. ti, kteří byli přítomni u předmětného zákroku. Ať nemáme pouze jednostranné či zkreslené informace.
  03.03.2008 21:18 taky polda
 
přečti si to tady, je tam vyjádření všech stran

http://benesovsky.denik.cz/cerna_kronika/policistka_lhotakova200 80301.html
  03.03.2008 21:24 polda
 
Mně se ale jednalo o informace od osob, které ji bezprostředně znají.
  03.03.2008 21:37 taky polda a navíc srab
 
Já jí znám osobně a to co píše je pravda, jen se jí bojíme veřejně zastat. Bohužel. Napjatá atmosféra na celém okrese by se dala krájet. Každý tu ví, že má pravdu, ale úkolem je zdiskreditovat jí za každou cenu. Bohužel. A jestli si myslíš, že jsem srab, tak jsem, stejně jako všichni její kolegové, kteří jí veřejně nikdy nepodpoří. A nevěř tomu, že sem nepíšou a nekoukají jen obyčejní policajti. Víc k tomu nemám co říct, přeber si to jak chceš.
  03.03.2008 01:29 Ostuda jeden...
 
Omlouvám se za pozdější odpovědi v sekci Váš názor (již doplněny odpovědi na příspěvky do 24.1.2008, v sekci Policie ČR, hasiči do 31.12.2007)
  02.03.2008 23:15 odchazejici policista <brno2@seznam.cz>
 
to: 20 .......co si to dovolujes dstit jedovate sliny na naseho hrdinu...jakej zlodej???...to bylo jen par litru za par stovek:o)) daleko zajimavejsi mi pripada prodej policejniho kone v hodnote nekolika set tisic za jatecni hodnotu......zadnej zlodej..ekonom.....ekonom a pravnik (JUDr. ziskany za 2 roky - svetovy rekord)........na jardu nam nesahej...a zapamatuj si jedno.....tady v brne to nespada pod ministersvo vnitra....tady je to VANKOVO :o))
  02.03.2008 23:19 Jou
 
A co pan ODS z Prahy l. Jen za totáče okradl příbuznou (určitě to byla komunistka, tak ji to patřilo.
  02.03.2008 17:40 Lhotáková
 
Běž do pí č . !
  02.03.2008 18:52 Nespokojený Policista
 
ALE ALE, kolego, takovéto výroky??? Nesvědčí to o Tvé slušnosti! Nechci tímto Petru obhajovat, ale může se cokoliv podobného přihodit i Tobě a určitě se ti nebude líbit, když se do Tebe budou ostatní "navážet".
  02.03.2008 20:51 další
 
anonymní hrdina, co se ještě počůrává......:-))))
  03.03.2008 09:43 Nespokojený Policista
 
:-)))) Nic víc k tomu nemám
  03.03.2008 21:36 XXX-pravý
 
Až jednou narazíš na borce, který ti napřed ubere kyslík a pak ti ještě do po rypáku, tak budeš mluvit jinak. To platí ať jsi nebo nejsi polda.