Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  12.03.2007 11:25 Fedof <fedof@seznam.cz>
 
Můj o s o b n í názor na petici.

Zdravím všechny slušné účastníky diskusního fóra.
Nemohu se vyjádřit k požadavkům č.5, 11 , protože sloužím u PČR a nechtěl bych nějak ublížit kolegům HZS. Lépe řečeno nevím přesně o co se jedná .Mám přiznáno pr.29 let. A tudíž mám trochu jiný názor na PČR než tvůrci iniciativy a což je pro mě trochu udivující i NOSP PČR. Na začátku mého příspěvku musím sdělit, že nejsem ředitel,ani vedoucí ani agent p.Langera,ale obyčejný inspektor.To proto,aby mi tzv. demokratické vedení iniciativy hned nezačalo nadávat urážkami.
Ale musím před NOSP hluboce smeknout i když nejsem v odborech. Protože posledních několik měsíců iniciativně odbory pracovali podle mě až moc. Rovněž jsem četl mnoho článku na našem necenzurovaném webu KS Ostrava WEBRORUM.Ale i na jiných.
K celkové petici se musím vyjádřit, že s touto n e s o u h l a s í m. Nevím do jaké hloubky iniciátoři znají celkovou problematiku zákona č.361/2003 Sb. (jinak by nikdo nemohl psát, že byl degradován, že mu snížili plat, aspod.).Proč? Protože nemohu pochopit některé očíslované části pro koho budou užitečné? Pro určitou část policistů, které iniciativa zastupuje? Určitě se ale nebude jednat o většinovou část policistů. Já patřím k většině.
Přiznám se, že mě zaskočila hrubost a neslušnost a netaktnost iniciativy a možná, že toto pramení i z neznalostí určitých ,řekl bych interních věcí postupu výkonu služby u PČR. A to se moc nechci vyjadřovat o úrovni jakou projevují starším pisatelům webu . Domnívám se, že by jste se měli přiučit slušnosti od NOSP.
Můj náhled na tuto petici:
Pokud by tyto jednotlivé body, kromě už uvedených č,5 a 11 k těmto se nemohu vyjádřit, byly alceptované, tak by vlastně zákon 361/2003 Sb. nemohl být funkční.. Jaký je vlastně smysl nového zákona., který je podle mě určitě spravedlivější než starý? Nejdřív by si ho měli zakladatelé petice pořádně přečíst,aby ho mohly vůbec kritizovat. Smysl je asi v podstatě takový, že nastavuje novou laťku u bezpečnostních sborů a to takovým směrem, že stará generace odchází za přijatelnějších podmínek (než tomu bylo dle 186/92 Sb.) na zasloužilý odpočinek a bezpečnostní sbor se omlaďuje. Zejména ve vedoucí správě. A k tomu,aby mladší kolegové mohly něco taky řídit se musí tato místa uvolnit a samozřejmě, že musí mít vysokoškolské vzdělání. Podle toho co vidím a slyším starší generace bude odcházet asi do konce roku 2007. Proč to Vám asi nemusím vysvětlovat. Proto mě trochu udivuje NOSP PČR. Závěrem několik p o s t ř e h ů ,nad kterými by se mohl někdo i možná zamyslet:
Proč nepošlete tuto petici k podpisům a vyjádření na jednotlivé oddělení? Proč PP nezjistí anonymním průzkumem,jaká je celková situace u sboru. Schází mi další odbory! A příslušníci mimo policie, kterých se toto taky týká. Nebo ne? S některými náznaky příslušnic a příslušníků, kteří naznačují určitý směr a sílu diskriminace určitého věkového spektra z Vaší strany iniciativy souhlasím. Nevěřím, že naší zákonodárci PS budou do 1 roku s zák.č.361/2003 Sb.cokoliv dělat.Opravdu si myslíte , že poslanci-senátoři a prezident uzákonili zákon, který je v rozporu s naší legislativou a zejména s LLP a svobod? Já určitě ne. Rozhodně nemám námitek proti tomu,aby policisté sloužící na tzv. ulici měli maximum rizikového spíše naopak.Aleje vůbec možná redukce tzv. zvláštního příplatku? Manifestaci jsem v Praze nebyl podpořit protože bych byl proti sobě a taky proti zdravému rozumu.Proč si nezaložíte vlastní web.DF na intranetu? Kde by nechodila veřejnost? Ale osoby, kterých se toto přímo týká.Celkový pohled na danou problematiku by se určitě vykrystalizoval.Máte z toho strach? Zkuste se obrátit na vedení SSm kraje Ostrava, kde máme podle mě větší demokracii v projevu názorů než u Vás v Praze,aby Vám založili DF na ostravských demokratických stránkách . Na služební porady se nebojí a neštítí přijít naší vyšší nadřízení služební funkcionáři z kraje , kteří jsou ochotni vyslyšet si různé námitky, názory, těch, kterých se údajně vy zastáváte. A jsou i ochotní odpovídat ,vysvětlovat a tak zklidňovat celkový neutěšený stavu u PČR, který je podle mě zapříčiněn neinformovaností o novém zákonu. S přáním pěknějších dnů,větší slušnosti a zdravějšího selského rozumu (doufám, že můj příspěvek nebude upravován a cenzurován) Fedof z Ostravska. fedof@seznam.cz
  08.04.2008 08:45 TO JE MUSÍ HODNĚ BOLET - Pedro
 
TUTEN ČLÁNEK MUSÍ PAPALÁŠE HODNĚ MRZET A ASI NEMAJÍ ČISTÉ SVĚDOMÍ.

NEDL,OUHO POTOM, CO JEJ PRÁVO VYPUSTILO, NOVINKY SEZNAM PŘETISKLO, NA NĚČÍ (ČÍ ASI) ZÁSAH VŠADE STÁHLI!!!!!!!!!!!!!

JO, KDYBY ŠLO O PAPALÁŠE TO BY TO ROZTOČILI, ALE PĚŠÁK JIM ZA TO ASI DVA DNY NESTÁL.





Kvo

Další sebevrah v řadách policie: člen ochranky skočil z okna

Skokem z okna svého bytu ve dvanáctém patře paneláku v pražských Letňanech ukončil podle informací Práva v pátek ráno svůj život policista z ochranné služby. Na starosti měl ostrahu objektů, nešlo tedy o policejního bodyguarda vysokých ústavních činitelů.
7. 4. 2008 14:06 - PRAHA

Důvod jeho činu jsou zatím nejasné. „Je to v šetření odboru vnitřní kontroly policejního prezidia,“ řekl k tomu policistův nadřízený a šéf ochranné služby Lubomír Kvíčala s tím, že je takřka jisté, že šlo o sebevraždu.

„Nechal po sobě dopis na rozloučenou, jeho obsah ale v tuto chvíli neznám. Žádné náznaky toho, že je něco v nepořádku, jsme u něj v poslední době nezaznamenali,“ poznamenal bez dalších podrobností Kvíčala.

Podle zjištění Práva byl policista svobodný a bezdětný, bylo mu přes 40 let. Ve středu nepřišel bez omluvení do práce, v pátek ho pak našli mrtvého. Před skokem z okna svého bytu si údajně podřezal i žíly.

„Byl to skromný člověk, který se zajímal o asijské bojové umění. Nevím o tom, že by měl nějaké problémy. V poslední době mluvil o tom, že by se chtěl pokusit o přijetí na vysokou školu,“ řekl k tomu jeden z kolegů mrtvého policisty, který si nepřál být jmenován.

Zároveň naznačil, že vedení útvaru možná podle něj mohlo sebevraždě zabránit.

„Když nepřišel do práce, tak za ním byli doma. Prý ale jenom zkusili zaťukat a když nikdo neotvíral, tak zase odešli. Proč třeba nevyrazili dveře bytu, vždyť se mu mohlo něco stát?“ nechal se slyšet policistův kolega a kamarád.

Kvíčala ale kritiku odmítá. „Zpočátku jsme si mysleli, že prostě jen zapomněl na to, že má službu. Udělali jsme ale každopádně maximum, co jsme mohli. Snažili jsme se ho kontaktovat i přes rodinu, nechávali jsme mu písemné vzkazy, ale nepodařilo se nám ho sehnat,“ vysvětlil Kvíčala.
  08.04.2008 11:15 Patrik
 
Kdyby šlo o papaláše, to by byli akční!
  08.04.2008 21:53 Petr V.
 
Kví Kví už měl dávno prduchovat a ne velet, pak by k takovýmto pochybení jeho či jeho podřízených nemohlo dojít. Vůbec všichni dlouholetí /20 a víc let/ za totáče zocelení mají být v "C".
  08.04.2008 05:32 Klik
 
Tak ano přiznávám , "opravdu" to máte nejtěžší zaměstnání na celém světě a budu lobovat, aby jste brali nehorázný prachy a sedeli u kafíčka. Fakt je to tady k smíchu.
  08.04.2008 15:31 Kliku
 
jestli máš psychické problémy, jdi k Dr. Tvá averze vůči policii je zřejmá a otravuješ se tu zbytečně, ničíš si tak zdraví :-)))))
  08.04.2008 15:43 for Klik
 
Ty zato opravdu asi nemůžeš...
  08.04.2008 16:16 XXX
 
a vy všichni kdyby jste na KLIKA nereagovali, tak ho přestanete bavit, takže v něčem je přeci jen KLIK jednička
  08.04.2008 16:24 pro XXX
 
a nebyla by nuda dívat se na přitroublé a hloupé názory jednoho človíčka, který si myslí, jak je ve světě nepostradatelný a jak všemu, včetně atomové fyzicky rozumí nejlépe jen on? :-))))
  08.04.2008 17:33 Klik
 
Velice zajímavé, už se těším co ještě dokážete z té nudy vymyslet chátro líná!!!
  08.04.2008 18:11 Kliček
 
Pro klika ... vem si hned ten prášek. Táta
  08.04.2008 19:48 pro XXX
 
a nebyla by nuda dívat se na přitroublé a hloupé názory jednoho človíčka, který si myslí, jak je ve světě nepostradatelný a jak všemu, včetně atomové fyzicky rozumí nejlépe jen on? :-))))
Já myslím, že nuda by to nebyla a zda jsou jeho názory přitroublé a hloupé? Toť otázka. Stejná jako otázka zda si nemyslíš, jak jsi TY ve světě nepostradatelný a jak všemu, včetně atomové fyzicky rozumíš nejlépe právě TY???? :-))))
  09.04.2008 00:34 pro pro pro XXX
 
....:-)))) já nepostradatelný byl, jsem a budu, alespoň pro ty lidi v naší zemi, kterým jsem pomohl, zachránil kejhák, nebo v budoucnu s radostí pomohu, budou-li to potřebovat. Noví se totiž příliš nehrnou, (pokud nejde o jednoruké a přihlašování-klikání na internetu) a klikové a jim podobní je z bláta taky nevytáhnou špiněním poldů a jejich práce po diskuzích....Nepostradatelný jsem pak pro své blízké, ale po tom vám je absolutní ...nic... asi tak :-)))))
  09.04.2008 12:32 pro pro pro XXX
 
pro pro pro XXX

....:-)))) já nepostradatelný byl, jsem a budu, alespoň pro ty lidi v naší zemi, kterým jsem pomohl, zachránil kejhák, nebo v budoucnu s radostí pomohu, budou-li to potřebovat. Noví se totiž příliš nehrnou, (pokud nejde o jednoruké a přihlašování-klikání na internetu) a klikové a jim podobní je z bláta taky nevytáhnou špiněním poldů a jejich práce po diskuzích....Nepostradatelný jsem pak pro své blízké, ale po tom vám je absolutní ...nic... asi tak :-)))))

Jak vidno sebevědomí ti nechybí, otázkou je zda to tvé sebevědomí je ještě zdravé, či již značně prohnilé. A původně šlo :
"o človíčka, který si myslí, jak je ve světě nepostradatelný a jak všemu, včetně atomové fyzicky rozumí nejlépe jen on? :-)))". Tak hlavně, že jsi přesvědčený o své vlastní nepostradatelnosti a hodně štěstí, v životě to musíš mít dost těžké.
  09.04.2008 14:20 :-)
 
Zdravé sebevědomí, neboj se. Jsem zastáncem toho, co si neudělám sám, co si nezajistím, o co se nepostarám, to nemám a celkem jsem si zvykl. Důvěřuji jen sobě a opravdu těm nejbližším a ani Klik ani pro pro XXX na tom nic nezmění. A v životě mám neustále úsměv na tváři, takže se mám sqěěěěleeeee :-))))) i tobě hezký den a nemrač se :-)))))
  09.04.2008 14:30 a neřeš
 
otázky, které nevyřešíš (viz.otázky nepostradatelnosti ostatních). Když už jsi zmínil i důvod naší výměny názorů, tak já se nevyjadřuji k věcem, kterým nerozumím, Klik ano, hloupě a přitrouble a v tom bude asi ten první impuls, proč jsme se dostali do této debaty :-))) P.S. atomové fyzice opravdu nerozumím a rozumět ani nechci :-))))
  09.04.2008 18:50 Klik
 
Jen se nebojte, že nevím jak to chodí iu některých složek PČR.
  07.04.2008 23:47 as
 
Slabší kusy se vždycky najdou, ale přesně jsi to trefil, kolik sebevražd bylo u policie za rok 2007, řekl bych že moc ne. Tady spíše jde o to jaký vliv mají tyto události na ty, kteří k nim vyjíždějí a tím myslím všechny kteří k těmto událostem vyjíždějí a jak je o ně postaráno. V současné době je ti nabídnut psycholog, ale já bych měl obavu, že se jeho pomoc může obrátit proti mě při jakém koliv dalším problému, protože tomu, že se nikdo nic nedozví nevěřím a vpravý čas to bude použito pro nejušlechtilejší záměr a dobré jméno firmy!
  08.04.2008 00:43 hmm
 
uvádíš jeden z hlavních problémů, proč není využívána odborná psychologická pomoc příslušníkům. Obava z prozrazení "lékařského tajemství" je ovšem u psychologů větší než u lékařů. Čím to je? Má zde někdo odpověď?
  08.04.2008 00:49 hmm
 
Stejně jako s erudovaným psychologem, který by event.porušil své povinnosti, se totiž může služebně nadřízený zkusit domluvit i s tvým lékařem, bude-li na tebe chtít ušít boudu a zneužít svých pravomocí. Těch pochybení by tam ovšem bylo spousta a ne od jednoho člověka, ale vyloučit je opravdu nelze. Zajímá mě spíše důvod, proč cítíte možnost prozrazení intimních informací více ze strany PhDr. než MUDr., resp. psychologa a služebního lékaře?
  08.04.2008 14:08 as
 
Dle mého jednoduchá, že mám vysoký tlak, nebo hemerojdy v kolektovu většinou ví každý, protože i o takových věcech se bavíme a když ne, tak težko toto někdo na mě vytahne, ale že jsem měl psychické problémy ? zvládnu pracovní tlak, vypjaté situace při zákrocích, je na mě spolehnutí atd. přinejmenším záminka poslání na psychotesty.
  08.04.2008 15:38 hmm pro as
 
díky za názor. Měl jsem kolegy, kteří spáchali sebevraždu a na žádném z nich nebylo zřejmé, a to ani při službě, že by měli psychické problémy. Z ničeho nic prostě padla rána a byl konec a nikdo to nečekal. Ptám se nejen z toho důvodu, že to již nechci zažít, ale hlavně jak reagovat v takových případech, jak co nejlépe zjistit změnu v chování jednotlivce a důvody proč se lidé bojí jít k psychologům (někdy jen na krátký rozhovor po tvrdém zákroku, použití zbraně atd.a musí být "doslova nuceni" k rozhovoru). Je to proto, že lidi neznají lékařské předpisy a vyhlášku MV o zdravotní způsobilosti včetně toho, že se neorientují v psychologii? Nebo jen důvod možného zneužití pravomocí?
  07.04.2008 23:14 ...
 
Pro poslední stránku příspěvků
Jste "trochu" tendenční.. Kde jsou nyní vaše příspěvky o tom, ke kolika sebevraždám, pracovním úrazům, a jak hrozným, musíte jezdit. Pokud na to máte, zjistěte si kolik sebevražd a smrtelných pracovních úrazú je v civilu a kolik u policajtů, hasičů, bachařů a celníků. A pak mluvte o nějakým riziku a stresu.
  07.04.2008 23:39 ???
 
už to nehul...
  07.04.2008 22:18 pro ZVO
 
Alespoň nelži. Máš placené dosahy. A čtvrtletní odměny. Jestli zůstáváš v práci déle, protože se bojíš starý, nenazývej to zelenými hodinami . A taky by mě zajímalo to tvé maximum, které jsi udělal pro svůj postup. Bojím se domýšlet, ale asi si musíš holit jazyk. Pokud si spokojený sám se sebou, jen dobře, ale zde se potlesku nedočkáš.
  07.04.2008 23:06 ...
 
No, tak ty nikdy ZVO nebudeš. Jseš totiž ten, kdo na to nikdy mít nebude a jen závidí. Je to pro tebe smutné, ale pro nás ostatní výhra.
  08.04.2008 16:24 pro kritika ZVO
 
Nejsem sice ZVO, ale u nás na OOP placené dosahy nemá ani VO ani ZVO, čtvrtletní odměny někdy ano, ale také ne pravidelně, VO (i ZVO) i u nás, není to sice pravidelně, ale také zůstává déle (bez zaplacení - tedy do zeleného) a ne proto, že by se "bál jít domů". Jestli je spokojený nevím, ale podřízení s ním ano,.... a určitě za to potlesk od nás nečeká. Tak o tom koho neznáš nepiš, že lže, i když možná se svým ZVO, či VO máš zkušenosti jiné než já, ale proto se nemusíš "vozit" po druhém. A jenom dobře pro druhé, že ty sám nejsi (a doufám, že nikdy nebudeš) ani ten ZVO
  07.04.2008 21:32 Klik
 
A to si myslíš, že se v civilní sféře lidi nestřílej a nevěšej!!! No jo, k nehodě přijedou hasiči většinou se záchrankou první a než se tam objevíte, je po nejhorším. Jenom čumíte okolo. Takovým záchranářům a hasičům bych přiznal větší stresové vypětí. Nemají takovou oporu v zákoně a vybavení na situace při napadení a toto riziko podstupují. Jste moc zaujatí.
  07.04.2008 21:37 pro magora
 
Vezmi si prášek a jdi ke všem čertům.
  07.04.2008 21:57 čert
 
My ho nechceme.
  07.04.2008 23:58 F1
 
1 - O jaké opoře v zákoně mluvíte ? Máte na mysli "statut" veřejného činitelele ? Ubezpečuji, že ten statut vás před grázly neochrání. Ti na takový statut kašlou a když například ukousnou poldovi článek malíčku, tak si může stěžovat na ten nedodržený " statut ".
2 - jezdíme na místa, jako poslední ? To tedy nevím proč tak často stojíme v místech, abychom nasměrovali hasiče nebo případně rychlou zdravotní pomoc.
3. Také tedy nevím, proč jsem již několikrát tahal před příjezdem hasičů ze zahořelého bytu ožralu, co usnul při vaření pokrmu.
4 - skutečně o tom evidentně nic nevíte, tak mluvte do toho čemu rozumíte, tam budete třeba i prospěšný.
5. Ano stres u policie je něco neznámého, neboť je to povolání klidné, bez psychické zátěže a každá ženská co si nadělí do života poldu se o tom brzo přesvědčí na vlastní kůži.
6. Až se budete chtít příště realizovat ve zkušenostech nějakého povolání. Vyberte si jiné. Je vidět na první pohled, že Vám tohle téma o policii nesedí.
  08.04.2008 00:52 hmm
 
pro F1: co dodat :-))))
  08.04.2008 05:29 Bomber
 
Klik má plnou pravdu
  08.04.2008 11:55 Pro F1
 
Napsal jsi to přesně. Pro Klika - kdo myslíš, že jezdí třeba i na mrtvoly? Přál bych Ti jít do bytu, kde je nějaká už delší dobu a dělat tam ohledačku. A pak se ještě může stát, že Tě někdo z pozůstalých nařkne, že se jim něco ztratilo a začnou nakonec prověřovat tebe - to už jsem taky zažil. V zimě stojíš někde pár hodin a řídíš dopravu, popř. Ti dají noční BA... Kolegové, nenechme se rozhodit někým jako Klik, který o naší práci neví vůbec nic. Třeba nás hodnotí podle toho, že někdy viděl policisty, jak si kupují na benzíně kafe, popř. dostal nějakou pokutu a je to pro něj velká nespravedlnost.
  07.04.2008 21:16 devastace policie
 
Pracovní podmínky a strsové vypětí je u policistů mnohonásobně vyšší než v civilní sféře! Nikdo to v této zemi nevidí!
  07.04.2008 19:47 xxx
 
To že se v Chebu asi před rokem a půl oběsil také polda, to taky nikde nebylo řečeno. Vedení to pěkně zatajilo. A asi nebude sám... je toho nějak hodně. Jenže ty svině nahoře to nevidí.. nebo nechtějí vidět
  07.04.2008 19:35 Burn aut
 
Sebevražedné sklony českých policistů, hromádné odchody a totální demotivace hovoří o něčem nezdravém v české policii.
  07.04.2008 21:10 Foun
 
Máš pravdu! Už by se tím vším opravdu měl někdo od základu zabývat. Vždy se dělají opatření, když se něco stane, na to jsme si u této firmy asi zvykli všichni. Už ale nevím, co horšího by se mělo stát, aby se někdo konečně chytil za rypák. Kolegů je mi opravdu líto, ale pokud současná situace bude u policie trvat delší dobu, asi to nebudou poslední případy. Rád bych se v této prognóze mýlil, ale to ukáže až čas.
  07.04.2008 16:42 BláBláBlá
 
není 100 jako 100 :-)