Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  08.05.2010 23:11 Svatoš R.
 
Řekni Mádlovi NE (Jaká facebooková generace?)
reklama

Dnes si vezmu oddech od Řecka a též se vyjádřím k případu „Issová- Zelenka-Mádl", resp. budu přátelsky polemizovat s dvěma texty v týdeníku Respekt. S komentářem Marka Švehly „Přemluv Paroubka" (zde) a s textem „Smradi jdou volit" kolegyně Kateřiny Šafaříkové a Ondřeje Kundry (zde).

1. Nejprve k tomu, zda lze považovat klip „Přemluv bábu" za nějaký spontánní výlev „facebookové generace" či jakýchsi „smradů". Klip koncipoval a zrežíroval Petr Zelenka, který je starý jako já, je to tedy vlastně nevrlý dědek. Rozdíl mezi ním a „dědky" kritizovanými v klipu je jen v tom, že Zelenka nejezdí na traktoru, žije ve městě a pracuje v pohodlném ateliéru.

Je-li Zelenka všeobecně považován za mystifikátora, tak pokud se mu podařilo u kolegů vyvolat dojem, že je vlastně mladík, je to svým způsobem geniální.

2. Jiřímu Mádlovi je 23 let a není tedy žádný prvovolič. Pokud je prvovolič, zapomněl jít k volbám minule. Je Mádl idolem prvovoličů, působí na ně? Moje dvacetileté děti například žádný Mádl vůbec nezajímá (zde souhlasím, že to není přesvědčivý vzorek).

Otázkou je, jestli Mádl představuje facebookovou generaci. Tu já bych zařadil níž, mezi 12-20 let.

Martha Issová je vlastně stará - je jí 29 let a představuje v lepším případě „generaci Googlu" , „generaci anonymních chatů", možná dokonce „generaci e-mailu" (to je ta záležitost, kterou používají hlavně důchodci).

3. Kolega Marek Švehla píše: Pokud odborářský vůdce Dušek zneuctívá a zesměšňuje homosexuály, máme důvod to vnímat jako útok na diskriminovanou menšinu, takže jako něco nepřijatelného. Staré lidi ale v Česku nikdo neperzekuoval, ani se k tomu nechystá.

Respekt má (tedy ještě před týdnem měl) image časopisu politicky korektního, resp. je to jediný politicky korektní týdeník na českém trhu. Nejtvrdších odsudků se odboráři Duškovi za blbé řeči o propisce dostalo právě v Respektu z pera kolegy Švehly.

Co kdyby Dušek řekl, že tu poznámku o propisce utrousil záměrně, aby „vyprovokoval debatu o postavení homosexuálů ve společnosti"? Škoda že to neřekl, možná by byl pochválen.

Teď vážně: urážení JAKÝCHKOLI SKUPIN občanů ve slušné, civilizované západní společnosti je dnes naprosto nepřípustné. Takže se můžeme po česku zasmát, pokochat se vlastním švejkovským espritem, ale na Západ potom nepatříme. Časopis jako Respekt by měl na tuhle „chybu" facebookové generace upozornit. Jenže - jak jsme si řekli výše - ona to vlastně žádná facebooková genererace není.

Že nejsou senioři persekuováni? V předdůchodovém věku jsou persekuováni nepochybně. Kdo první přichází o práci? Kdo se o práci nejvíc bojí? Kdo jí nejhůř sežene? Lidé před důchodem.

Důchody taky nejsou nic moc. Ty nejstarší z nás totiž nikdo za komunismu neučil, že si mají na důchod ještě sami spořit. Co si naspořili, byli zvyklí dávat dětem.

Tím neříkám, že se to má nějak „státně řešit", chci jen zdůraznit, že dělat si legraci ze seniorů je prostě nevhodné.

4. Představa, že levice dělá dluhy a pravice je hospodárná, možná vyplývá z této předvolební kampaně, za zmínku však stojí, že zkušenost ze světa i z historie tohle zrovna nepotvrzuje. O tom jsem psal před týdnem pro Český rozhlas.

5. A nakonec: „vajíčka" a „bába" mohou být reakcí na prolhanost a agresivitu volební kampaně, která útočí na nízké pudy a emoce. V tom s kolegou Švehlou souhlasím. Jenže „vajíčka" (resp. jejich vrhání po desítkách) jsou agrese a násilí a „bába" je neslušnost. Emocemi lze jistě reagovat na emoce, ale není žádný důvod to oslavovat. Kladně je třeba hodnotit mravné a rozumné jednání. Vytloukání emocí emocemi ještě žádnou společnost k lepšímu neposunulo.
  12.04.2008 23:00 /////
 
alec barr

Vážený pane ministře, jestli jste onen výrok skutečně vyřkl nezapomeňte si zajít na Rudém náměstí do mauzolea a potřást si se soudruhem Leninem rukou. Máte úplně stejné názory. Hluboce se stydím, že jsem takovou sebranku jako je ta vaše partaj volil. Útěchou Vám může být pouze to, že ty ostatní jsou to samé. V tomto kontextu, kdyby se mělo jednat jen o aparátčíky bych snad moh lbeze zbytku s Vámi souhlasit. Ještě pracuji u Policie, ale po té co mi rušíte v Praze ubytovnu a nabízíte mi jinou jen asi 1,5 hod. vzdálenou od mého pracoviště rád tuto opustím. Už jen proto, že můj meziroční pokles platu je 30000,- kč i přes masivní odměny na konci roku. Byl jste to Vy, kdo deklaroval, že k tomu nedojde. Proto jste z mého pohledu lhář. Je mi líto, že lžete stejně jako ostatní. A tak nezapomeňte dělat náborové akce, kupovat auta, budovat recepce a hlavně pane ministře, nezapomeňte se tak oduševněle smát jak to opravdu, ale opravdu umíte jen Vy.

Zatím žádná odpověď...
  13.04.2008 12:12 7.5%
 
Ivan podrazil všechny policisty v této zemi, jenom samotná inflace dělá z policistů onuce s propadajícími se příjmy.
  12.04.2008 22:39 Dobře napsané
 
Roura

Bylo, ale to již by na ulici nesloužil vůbec nikdo. Důvodem pro ukončení služebního poměru by byl pokes mzdy pod úroveň roku 2007,2006 i 2005. Nechte se překvapit kolik žádostí s tímto důvodem bude již v říjnu a kolik žádostí o uvolnění ze sl. pomětu bude pro odpočet základní voj. služby překlopením z přechodného období ze 186 na 361. Jen šlapejte do vosího hnízda a drážděte chřestýše bosou nohou. Každý si dokáže spočítat, jak se mu toto promítne i do výsluhového příspěvku. Zdar
  12.04.2008 22:43 reakce na
 
12.04.2008 18:20 Sax

Ta směnnost je taky docela zajímavá věc. Nebylo by to bez ní lepší?
  12.04.2008 21:33 nepřijatý polda
 
čau kliku. já tě poznal podle hrubek, ty sy můj nejlepčí kamarát z pomocné. nikdy si nemněl napsat chlapi s mněkkim i. Sem rád, že ještě žiješ ty stará vojno. Tak blbí jako mi dva v te škole pry nebyl nigdo.
  13.04.2008 10:08 Klik
 
Nazdar , už jsem se bál, že se neozve náš češtinář, který je omylem u PČR a má tak málo peněz, že živoří pod mostem. Musíš na tom bejt fakt špatně. Bojíš se civilu jak čert kříže co??? Jo makat, to je tvůj vzdálený příbuzný!
  13.04.2008 11:06 ***
 
prosíme pana Klika k návratu z vycházky - Bohnice
  14.04.2008 07:58 nepřijatý polda
 
Kliku, já nesu policajt mně nepřyjali. Nespomináš na starého kamoša z pomocné ?
  12.04.2008 20:56 Klik
 
Zase platí otřelá fráze, že pro pravdu se člověk nejvíc zlobí. Jen kdyby jste měli všichni tu hrdost bojovat proti větrným mlýnům jako Petra Lhotáková a chlapy z UBS. Myslím, že se dozvíme spoustu věcí v pořadu Na vlastní oči a již teď se těším na Vaše reakce. Opakuji znova, většina z Vás jsou opravdu hrdinové a to hlavně u piva! Držíte huby a jenom kritizujete podmínky se založenýma rukama. Já bych chtěl, já bych chtěl ale ono to z nebe nespadne!
  13.04.2008 07:43 mazec
 
Úplně s tebou souhlasím, Kliku! V noci už jsem viděl na ten pořad upoutávku. Až mi mrazilo při představě, že třeba já bych na to neměl. Je fakt dobrá!!!
  12.04.2008 18:18 pro Klik
 
Kliku vezmi si prášek.......
  12.04.2008 20:13 Kliku jsi tam ?
 
prosíme pana Klika k návratu z vycházky - Bohnice
  12.04.2008 16:10 Vlašimák
 
Ve středu se dívejte na pořad Na vlastní oči. Nova nejen s Petrou, ale i svědkyněmi, vedením vlašimské, benešovské i středočeské policie natáčela několik dní a na povrch prý vyplula opravdu děsivá zvěrstva o policejním podsvětí.
Snad konenčě vše pochopíme!
  12.04.2008 15:57 Klik
 
K článku Tak nevím, co ti lidé vlastně chtějí

Ano ano, opět krásný příklad a to si ještě představte, že by za tu lajdárnu chtěli přidat prachy. Je to do nebe volající pane Langr
  12.04.2008 17:50 Také "Klik"
 
Díky "Kliku", vaše "perly" opravdu pobaví. Jen pokračujte,
smíchu není nikdy dost.
  12.04.2008 20:35 Bury
 
Kliku! Kolik ti za to platí?!
  12.04.2008 14:46 Radim
 
Dobrý den,

Zajímalo by mě, kdy má příslušník nárok na směnnost. Jestli stačí, když odslouží alespoň jednu odpolední v měsíci a příspěvek za směnnost je oprávněný a nebo musí mít odpoledních více, víc se jich v tom měsíci prostřídat. Protože sem někde četl výklad policejního prezidia k tomuto problému a tak stálo, že na směnnost má nárok ten, kdo pravidelně v měsíci vykonává střídavou službu. Tedy odpolední, noční, víkend . Nárok nemá ten, kdo má jednu odpolední třeba za 14 dní. Tak tedy jak to ve skutečnosti je? Jaký předpis to upravuje?

Děkuji za brzkou odpověď
  12.04.2008 18:20 Sax
 
Ta směnnost je taky docela zajímavá věc. Nebylo by to bez ní lepší?
  12.04.2008 22:19 Roura
 
Bylo, ale to již by na ulici nesloužil vůbec nikdo. Důvodem pro ukončení služebního poměru by byl pokes mzdy pod ůroveň roku 2007,2006 i 2005. Nechte se překvapit kolik žádostí s tímto důvodem bude již v říjnu a kolik žádostí o uvolnění ze sl. pomětu bude pro odpočet základní voj. služby překlopením z přechodného období ze 186 na 361. Jen šlapejte do vosího hnízda a drážděte chřestýše bosou nohou. Každý si dokáže spočíst, jak se mu toto promítne i do výsluhového příspěvku. Zdar
  12.04.2008 13:51 don juan <hvizdala@centrum.cz>
 
Ivan Langer 9.4. 08 ve Výboru pro bezpečnost: "Ten, kdo nesouhlasí s vládním záměrem, toho není důvod kamenovat, nebo upalovat, toho je potřeba rovnou zastřelit"
  12.04.2008 17:45 Podvraťák
 
Nevzal si příklad z bratrů Mašínů?
  12.04.2008 08:49 KV
 
Kvičela

VELMI SMUTNÉ

Další sebevrah v řadách policie: člen ochranky skočil z okna

Skokem z okna svého bytu ve dvanáctém patře paneláku v pražských Letňanech ukončil podle informací Práva v pátek ráno svůj život policista z ochranné služby. Na starosti měl ostrahu objektů, nešlo tedy o policejního bodyguarda vysokých ústavních činitelů.
7. 4. 2008 14:06 - PRAHA

Důvod jeho činu jsou zatím nejasné. „Je to v šetření odboru vnitřní kontroly policejního prezidia,“ řekl k tomu policistův nadřízený a šéf ochranné služby Lubomír Kvíčala s tím, že je takřka jisté, že šlo o sebevraždu.

„Nechal po sobě dopis na rozloučenou, jeho obsah ale v tuto chvíli neznám. Žádné náznaky toho, že je něco v nepořádku, jsme u něj v poslední době nezaznamenali,“ poznamenal bez dalších podrobností Kvíčala.

Podle zjištění Práva byl policista svobodný a bezdětný, bylo mu přes 40 let. Ve středu nepřišel bez omluvení do práce, v pátek ho pak našli mrtvého. Před skokem z okna svého bytu si údajně podřezal i žíly.

„Byl to skromný člověk, který se zajímal o asijské bojové umění. Nevím o tom, že by měl nějaké problémy. V poslední době mluvil o tom, že by se chtěl pokusit o přijetí na vysokou školu,“ řekl k tomu jeden z kolegů mrtvého policisty, který si nepřál být jmenován.

Zároveň naznačil, že vedení útvaru možná podle něj mohlo sebevraždě zabránit.

„Když nepřišel do práce, tak za ním byli doma. Prý ale jenom zkusili zaťukat a když nikdo neotvíral, tak zase odešli. Proč třeba nevyrazili dveře bytu, vždyť se mu mohlo něco stát?“ nechal se slyšet policistův kolega a kamarád.

Kvíčala ale kritiku odmítá. „Zpočátku jsme si mysleli, že prostě jen zapomněl na to, že má službu. Udělali jsme ale každopádně maximum, co jsme mohli. Snažili jsme se ho kontaktovat i přes rodinu, nechávali jsme mu písemné vzkazy, ale nepodařilo se nám ho sehnat,“ vysvětlil Kvíčala.
reagovat
07.04.2008 16:10 René

Generál Kvíčala mlží, celé vedení včetně jeho vědělo 48 hodin o tom, že nepřišel do služby. Přesto za celou dlouhou dobu, kdy bylo možno tragédii zabránit, nebyl nikdo z managementu schopen alespoň rozhodnout o vyražení dveří jeho bytu. Tím by vše bylo zachráněno. Měl by odstoupit.
07.04.2008 17:24 tragédie

To budou statistiky-někdo odešel dobrovolně, někdo zvolil sebevraždu nikdo ale nechce čekat na konec u policie!
07.04.2008 17:56 xyz

Pro Reného, myslíte si, že když policista, nebo i v civilu občan, nepřide bez omluvy do práce, tak se mu mají vyrazit
dveře od bytu nebo domu ??? Jste se asi zbláznil, a kdo bude vyrážet dveře od bytů od kolegů z Moravy, kteří dojíždí do Prahy a uvízli na dálnici a mobil je zrovna vybitý....
07.04.2008 22:21 Pro xyz

XZY nebo též jeden z managementu OS, dosaď si např. gěn. Kví Kví, plak. Podpodloňskýho či npar. Matesoviče. Prostě to někdo pokurvil. Asi z vás, ale to nevím určitě, snad IMV vyšetří kdo a proč. Anebo to dopadne jako s pobodaným a oběšený J. samo sebevražedně. I to se holt někdy stává.
reagovat
09.04.2008 13:07 Škoda

Škoda, že vás více nezajímá smutný osud, kolegu již s tím nevzkřísíte, ale alespoň se podívejte na ty, kteří měli konat, nekonali a tak tragicky to dopadlo!
09.04.2008 20:38 Mára

Jak má Kví Kví něco včas rozhodnout, když za totáče vystudoval VUML (vysoké učení Marxismu-Leninismu) a za kapitalismu mu veškerý čas bral šplh na generála.
09.04.2008 21:38 XXX-pravý

4 Škoda a Mára.
Kolegové vyrazit někomu dveře od bytu si nevezme na triko ani generál. Není tzo zase až tak jednoduché jak to vypadá.
Já osobně považuji sebevraždu za zbabělost, protože problémy ať jsou jakékoliv, tak se vždy dají nějakým způsobem řešit a nikdo mě nepřesvědčí o opaku.

Ať to již bylo jak bylo, život to nevrátí a proto bych navrhoval tento případ tady již nerozebírat především kvůli nejbližší rodině a dalším příbuzným.

Děkuji všem za ně, i když je neznám.
10.04.2008 23:45 Levému

Generál jistě ne, ten nerozumí ničemu cožpak tomuto, ale obyčejná (zkušená) stálá služba ano. A o tom to je.
  12.04.2008 08:51 Honza
 
Spíš je to o tom, že Honza B. nemá rodinu žádnou, měl jen tu policejní a ta na něj, alespoň v podobě nadřízených, kašle a do současnosti ani nebyla schopna sdělit, kdy bude mít pohřeb.
  13.04.2008 04:12 jarda
 
Na těchto okopírovaných řádkách je patrno, že se zde snaží policisté hodit vinu za sebevraždu svého kolegy na jeho nadřízené. A, vážení, mohou skutečně jen ti nadřízení? Co vy, jeho kolegové, nikdo jste si nevšimli, že by měl nějaký problém? Jak si toho pak měli všimnout nadřízení, kteří s ním zcela jistě nejsou v každodenním styku? To byste odvolávali vedení, co? Ale co "odvolat" sebe, protože jste nepomohli kamarádovi? To vás nenapadlo?
  14.04.2008 22:05 Eřeba teď v pátek na střelbách si "kamarádi dělali !gon
 
Ale napadlo, třeba teď v pátek. na sl. střelbách si "kamarádi" dělali ! legraci při kontrole na otázku "kdo chybí" odpověděl VSK, že "B...." a ti skurvení kolegové se ještě smáli. Ale to je obrázek i vedení!! A to velmi, jestli i tohle trpí!! A nic s tím hned a tvrdě neudělá!!