Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  08.05.2010 23:11 Svatoš R.
 
Řekni Mádlovi NE (Jaká facebooková generace?)
reklama

Dnes si vezmu oddech od Řecka a též se vyjádřím k případu „Issová- Zelenka-Mádl", resp. budu přátelsky polemizovat s dvěma texty v týdeníku Respekt. S komentářem Marka Švehly „Přemluv Paroubka" (zde) a s textem „Smradi jdou volit" kolegyně Kateřiny Šafaříkové a Ondřeje Kundry (zde).

1. Nejprve k tomu, zda lze považovat klip „Přemluv bábu" za nějaký spontánní výlev „facebookové generace" či jakýchsi „smradů". Klip koncipoval a zrežíroval Petr Zelenka, který je starý jako já, je to tedy vlastně nevrlý dědek. Rozdíl mezi ním a „dědky" kritizovanými v klipu je jen v tom, že Zelenka nejezdí na traktoru, žije ve městě a pracuje v pohodlném ateliéru.

Je-li Zelenka všeobecně považován za mystifikátora, tak pokud se mu podařilo u kolegů vyvolat dojem, že je vlastně mladík, je to svým způsobem geniální.

2. Jiřímu Mádlovi je 23 let a není tedy žádný prvovolič. Pokud je prvovolič, zapomněl jít k volbám minule. Je Mádl idolem prvovoličů, působí na ně? Moje dvacetileté děti například žádný Mádl vůbec nezajímá (zde souhlasím, že to není přesvědčivý vzorek).

Otázkou je, jestli Mádl představuje facebookovou generaci. Tu já bych zařadil níž, mezi 12-20 let.

Martha Issová je vlastně stará - je jí 29 let a představuje v lepším případě „generaci Googlu" , „generaci anonymních chatů", možná dokonce „generaci e-mailu" (to je ta záležitost, kterou používají hlavně důchodci).

3. Kolega Marek Švehla píše: Pokud odborářský vůdce Dušek zneuctívá a zesměšňuje homosexuály, máme důvod to vnímat jako útok na diskriminovanou menšinu, takže jako něco nepřijatelného. Staré lidi ale v Česku nikdo neperzekuoval, ani se k tomu nechystá.

Respekt má (tedy ještě před týdnem měl) image časopisu politicky korektního, resp. je to jediný politicky korektní týdeník na českém trhu. Nejtvrdších odsudků se odboráři Duškovi za blbé řeči o propisce dostalo právě v Respektu z pera kolegy Švehly.

Co kdyby Dušek řekl, že tu poznámku o propisce utrousil záměrně, aby „vyprovokoval debatu o postavení homosexuálů ve společnosti"? Škoda že to neřekl, možná by byl pochválen.

Teď vážně: urážení JAKÝCHKOLI SKUPIN občanů ve slušné, civilizované západní společnosti je dnes naprosto nepřípustné. Takže se můžeme po česku zasmát, pokochat se vlastním švejkovským espritem, ale na Západ potom nepatříme. Časopis jako Respekt by měl na tuhle „chybu" facebookové generace upozornit. Jenže - jak jsme si řekli výše - ona to vlastně žádná facebooková genererace není.

Že nejsou senioři persekuováni? V předdůchodovém věku jsou persekuováni nepochybně. Kdo první přichází o práci? Kdo se o práci nejvíc bojí? Kdo jí nejhůř sežene? Lidé před důchodem.

Důchody taky nejsou nic moc. Ty nejstarší z nás totiž nikdo za komunismu neučil, že si mají na důchod ještě sami spořit. Co si naspořili, byli zvyklí dávat dětem.

Tím neříkám, že se to má nějak „státně řešit", chci jen zdůraznit, že dělat si legraci ze seniorů je prostě nevhodné.

4. Představa, že levice dělá dluhy a pravice je hospodárná, možná vyplývá z této předvolební kampaně, za zmínku však stojí, že zkušenost ze světa i z historie tohle zrovna nepotvrzuje. O tom jsem psal před týdnem pro Český rozhlas.

5. A nakonec: „vajíčka" a „bába" mohou být reakcí na prolhanost a agresivitu volební kampaně, která útočí na nízké pudy a emoce. V tom s kolegou Švehlou souhlasím. Jenže „vajíčka" (resp. jejich vrhání po desítkách) jsou agrese a násilí a „bába" je neslušnost. Emocemi lze jistě reagovat na emoce, ale není žádný důvod to oslavovat. Kladně je třeba hodnotit mravné a rozumné jednání. Vytloukání emocí emocemi ještě žádnou společnost k lepšímu neposunulo.
  17.04.2008 22:48 Kateřina Zelená
 
Expolicista Čermák, který zbil Jacques, je definitivně očištěn


Odvolací soud ve středu potvrdil verdikt obvodního soudu a zprostil obžaloby policistu Tomáše Čermáka. Toho žalobce vinil z napadení Kateřiny Jacques. Soudy tak definitivně potvrdily, že se Čermák svým jednáním trestného činu nedopustil.

"Jednání obžalovaného nebylo sice taktické, ale nebylo ani nezákonné,“ řekl předseda senátu Luboš Vlasák.

Podle něj jednal Čermák v souladu se zákonem a na základě rozkazu. Nynější poslankyně Jacques se dopustila jasného přestupku, když odmítla poslechnout výzvy policisty, aby vyklidila prostor, kde stála, uvedl Vlasák.

"Za svá zranění je prý odpovědná sama. Pokud by nedělala to, co dělala, nic takového by se nestalo," dodal.


Čermák byl od policie propuštěn. Nyní po svém očištění by se rád vrátil. Chtěl by pracovat jako operační důstojník. Bude také požadovat náhradu ušlé mzdy.

Ředitel pražské policie Petr Želásko připustil, že by se Čermák mohl vrátit, jelikož byl očištěn.

Podle obžaloby zbil Čermák Jacques v roce 2006 při protestu proti prvomájové demonstraci neonacistů v Praze na Palackého náměstí. Ta v té době zastávala post ředitelky sekce lidských práv úřadu vlády.

Po incidentu, který byl mediálně velmi sledovaný, byl Čermák propuštěn z řad policie a byl obviněn ze zneužití pravomoci veřejného činitele, ublížení na zdraví a omezování osobní svobody.

Státní zástupce Martin Omelka spolu s Kateřinou Jacques tvrdili, že Čermák ženu několikrát udeřil do hrudníku, smýkl s ní na zem, klekl si na ni a při nasazování pout ji pak bil. Při snaze dostat Jacques do služebního vozu ji podle žaloby mimo jiné udeřil do rozkroku.

Obvodní soud osvobodil Čermáka, který zbil Kateřinu Jacques, už v únoru. Zdroj: ČTK



Podle rozhodnutí soudců obvodního soudu se ale Čermák trestného činu nedopustil. Podle Obvodního soudu příznivci Strany zelených, včetně Jacques, porušili zákon o shromažďování a dopustili se přestupku.

Navíc měli chtít provokovat pravicové extremisty. Policista proto podle soudu naprosto správně všechny vyzval, aby se vydali jinou cestou, což odmítli. Následný Čermákův zákrok podle soudu nebyl trestným činem.
  17.04.2008 23:49 degradovaný
 
Jo jo, to bylo aktivit i od samotného pol. prezidenta Čermáka odstřelit před verdiktem soudu a i před začátkem vyšetřování. Prý horlivý trouba. Tak smýšlí vrcholný policejní menežment o řadových policistech. Jo to se stát někomu z vedení. To by se přece do rozsudku nemohl propustit a pro jistotu by se uklidil na vyšší post. Je to hnus. Doufám, že jim to Čermák s právníkama dá pořádně vyžrat včetně JAU JAU squoterky a feťačky - prominentního smrada.
  18.04.2008 09:04 XXX-pravý
 
Být na Čermákově místě, tak bych teď na policii a ministerstvu vnitra vysoudil miliony za urážku osobnosti, poškození společenského uplatnění, ušlou mzdu, .....atd. A že bych si na to vzal fakt dobrého právníka, tak na to vemte jed. Rozhodně bych se nezapoměl i s právníkem připomenout i bývalému PP.
  18.04.2008 19:35 jimi
 
Čermáka neznám a je mi volnej. Jen bych se pozastavil nad prací inspekce,která aktivně obvinila Čermáka z tr. činů} jinak to už ani neumí]- nadřízení odvolali ředitele Prahy 2 z funkce a jeho zástupce také...Na jejich místě bych se soudil s policií. To je celá inspekce. Sami na nic nepřijdou a nic nevyšetří. Reagují jen na podněty a veleaktivně podle rčení kam vítr tam plášť - vyšetřují.St.zástupce je potěšen že může soudu předložit jakoukoliv kauzu. Výsledky jsou však mizivé,protože se jedná jen o vylepšování statistiky.
  20.04.2008 00:44 degradovaný
 
Jasně, inspekce je bezzubá a dělá jasně "propadající" případy. Kdy budou i tyto žluté tašky zodpovědné za svou prácí a zničené kariéry a životy , hlavně řadových nevinných policistů??? Kdo jejich "práci" hodnotí a vyvozuje důsledky??? To jsou takoví bozi, že jsou nepostižitelní??? Pokud dělají práci "napůl" tak taky " z hrušky dolů" a trestat.
  17.04.2008 21:34 tragédie
 
Modrý ministr se zřejmě rozhodl zdecimovat policejní sbor do samého kořene a ve všech aspektech.
Už začínají dávat výpovědi nehodáři.
  17.04.2008 21:23 daf
 
Zajímal by mně názor obyčejných dopraváků na skutečnost, že moje auto rostřelí nějaký debílek, vylítaj pytle apod., škoda cca 75 tis. a já nebudu volat 158?? To mám jako zastavit provoz trojůhelníkem, zamést střepy, naložit car na odtahovku atd.?
Trochu ujetý, ne.
  17.04.2008 21:29 Norma
 
Nejdřív se nauč česky, pak se zeptej pana Červíčka, brachu.
  17.04.2008 21:33 dafe
 
trojúhelník dáváš i v současné době, odtahovku si voláš také sám (policie má dokonce přísný zákaz kohokoliv vyrozumívat, aby nešlo o zakázanou reklamu či upřednostňování vybraných firem) a na střepy můžeš anonymně zavolat správu komunikací, že jsi při průjezdu málem přišel o všechny pneu díky střepům ze staré nehody a oni jsou povinni to uklidit. Co chceš slyšet přesně?
  18.04.2008 07:58 .
 
Jde asi jenom o to, že se posune výše škody na 100 tis.Kč a v tento monent, může každopádně zavolat policii každý účstník dopravní nehody jako doposavad. Jde tady zásadně o to, že když nebude na místě dopravní nehody alkohol a nebo zranění, lze dopravní nehodu uzavřít blokově a né ji jeden měsís zbytečně šetřit jenom z důvodu vyskové škody.
  18.04.2008 14:56 řidič MHD
 
Jak přinutím druhého účastníka střetu-srážky- nehody, aby mě dal svůj doklad, jak jej přinutím dýchnout pro zjištění možného alkoholu. Bude povinnou výbavou přístroj pro zjištění alkoholu při dopravní nehodě, kdo je bude lidem seřizovat a za jakou cenu? Děkuji za odpověď. Nebude npř. povinost odebrání krve účastníků nehody mezi sebou do ešusu?
  18.04.2008 18:24 lll
 
v alkoholu bych problém neviděl, protože ten kdo pil, tak si je toho vědom a raději řeší nehodu bez policie a to i teď, protože je to pro něj výhodněj a bude se snažit dohodnout a řekl bych, že i u nejasného zaviněn nehody raději přizná vinu, to je můj názor.
  17.04.2008 20:23 JS <lampárna@cz ...>
 
s platama to je FAKT špatný, nejen inflace, ale hlavně to zmrazení platů do r. 2009, to je dost ponižující. Pobízí to k jedinému. Jít do hajzlu... Být u JS po 13-ti letech ve 3. plat. třídě jezdit po exekucích a nasazovat krk sám v poli s vykonavatelem v tmavých prostorách chatrčí darebáků...a vůbec všude tam, kde nevíš od kud přiletí pes nebo bejzbolka, to je pro GŘ VS normální... Za ty prachy nic moc... Zbytečný se rozepisovat... Svrab, bída a neštovice!!!
  19.04.2008 14:24 UK
 
BTW: A za kolik dělá vykonavatel? Určitě se Vám pochlubil.
  17.04.2008 19:30 inflace 8%
 
...aneb jak se český policista propadá na reálném platu proti roku 2007!
  17.04.2008 18:49 Jirka
 
Tak jsem koukal včera na TV Nova a řeknu vám, že mám ze sl. Lhotákové jediný dojem, že to hraje na pracovní úraz s trvalými následky a na invalidní důchod.
  17.04.2008 18:37 ?
 
Může policista ve 4 TT sloužit DS (není to nezákonné)
  17.04.2008 19:00 bývalý policista
 
Určitě není je to v souladu s katalogem prací, které se vykonávají ve 4. platové třídě.
  17.04.2008 16:38 bič
 
PENÍZE NA MODERNIZACI SLUŽEBEN P1000 JSOU V OHROŽENÍ JAKO CELÁ POLICIE , KTERÁ SE POMALU ROZPADÁ.
  17.04.2008 09:30 hijack
 
že by nový krajský? :) ... bohužel se ukazuje na uvedeném případě managerské selhaní nejvyššího řádu, komunikace se zaměstnanci je to nejdůležitější, co musí zvládat každý kvalifikovaný manager, pokud ne, tak to bude i ve státní firmě znamenat obsazení místa opravdu kvalifikovaným člověkem... držím také palce
  17.04.2008 08:23 vyjádření od ing.Burdy
 
http://www.policista.cz/clanky/reportaz/vlasimska-kauza-padl-roz sudek-noviny-pisi-nova-toci-214/#comments