Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  20.01.2010 23:23 ooo
 
klokan

Jiřina Šiklová
Narodila se v roce 1935 v Praze. Vystudovala historii a filozofii na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. V roce 1965 se podílela na založení katedry sociologie FF UK. Kvůli své angažovanosti byla po 21. srpnu 1968 z fakulty vyloučena a později vězněna za šíření zahraniční literatury. Po roce 1989 se vrátila k výuce sociologie a podílela se na založení Katedry sociální práce FF UK či pražského Centra pro Gender Studies.


Před 20 lety se schylovalo ke konci vlády komunistů nad naší zemí a o tuto změnu jsme aktivně usilovali.
________________________________________

Za 20 let mnozí z nás svým umem, pílí a inteligencí dosáhli profesních úspěchů a blahobytu, o kterém se nám za komunismu ani nesnilo.


Budování soukromého úspěchu jsme vykoupili tím, že jsme až příliš ochotně odevzdali osud věci veřejných do chtivých a chamtivých rukou.


Skandály dnešních politiků sledujeme se stejným znechucením jako někdejší tupost těch komunistických. Napříč zemí se rozrostl bezprecedentní systém korupce na komunální, krajské i centrální úrovni.
Vstupenkou na lukrativní posty polostátních podniků a organizací s miliardovými rozpočty je legitimace nebo spřízněnost s velkou politickou stranou.


Nepozastavujeme se nad tím, že v zemi, kde je pracovní síla 3x levnější než v západní Evropě, je kilometr dálnice 2x dražší.


Nepozastavujeme se nad tím, že narozeniny primátora či státního úředníka rozhodujícího o miliardách, stojí jeho "oficiální" roční plat.


Nepozastavujeme se nad tím, že miliardové veřejné zakázky získá ministrova firma s momentálně neznámým vlastníkem - akciemi na doručitele.


Nepozastavujeme se nad tím, že bývalý premiér vydělal desítky milionů na obchodě s akciemi od podnikatele, kterému předtím zajistil miliardovou dotaci.


Nepozastavujeme se nad tím, že výroba tramvajenky s čipem stojí v Praze 10x více než v Londýně nebo v Paříži.


Vleklá vyšetřování, když k nim vůbec dojde, končí tím, že obvinění se neprokázala. Pokud magistrátní úředníci uvíznou v síti policie, tak jedině té švýcarské nikoli české.


V naší zemi lze dnes ustát jakýkoli skandál,za několik dní ho překryje ten další.


Hlavě státu, zaměstnané vlastní ješitností a bojem proti nebezpečí evropské integrace, nestojí korupce za půl slova.


I když je to dnes méně okaté, média vědí o čem psát víc, o čem méně, o čem nic.


Zatímco v dobách komunismu jsme museli překonávat strach, nyní je překážkou lenost.


Nadáváme na ceny, ale jsme líní změnit banku nebo telefonního operátora.


Necháme se stříhat jak ovce. Jsme líní se informovat, vytvářet si, prosazovat a bránit svůj názor.


Místo přísunu a zpracování informací si vymýváme mozky stupidními seriály.


Místo zpráv a názorů čteme v bulváru o celebritách, kdo komu zahýbá a s kým.
Náš národní cynismus se masochisticky vyžívá v tom, jak hrozné panují poměry a sami kromě vymýšlení vtipů neděláme nic.


Ti přihlouplí se ještě rozčilují nad stotisícovými platy, ale miliardové causy jim unikají.


Svou lenost pak omlouváme filozofií, že "jsou stejně všichni stejní", případně "tihle budou ještě horší".


Za nezájem a lhostejnost k osudu věcí veřejných zaplatíme vysokou cenu.


Korupce prodražuje většinu investic financovaných z daní i z obrovského deficitu. Ukrajuje šance našich dětí, na nichž v soukromí tak usilovně pracujeme. Zadlužuje zemi, která bude jednou jejich.


Dvě největší strany si rozparcelovaly tuto zemi s tím, že stejně budeme muset volit jednu z nich bez ohledu na to, jak přezíravě se k nám budou chovat. Myslí si, že stačí provětrat strašáky, zahrát na strunu sociálních jistot pro jedny a strunu nízkých daní pro druhé. Technika jejich vládnutí přitom dlouhodobě vylučuje jedno i druhé.


Monopol jedné strany v naší zemi nahradila střídavá a na komunální úrovni i společná vláda dvou stran, které se vždycky nějak dohodnou. Je přitom zřejmé, že i ostatní strany využívají své zaslepeně loajální "fanoušky", ochotné jim odpustit úplně cokoli.


Vedení velkých stran sází na to, že se budeme bát zahodit náš hlas podporou malých, nových či exotických a že nám nezbude než zvolit jejich oranžovou či modrou košili bližší než toho druhého kabát.


Kolikrát jsme už slyšeli, že "není koho volit", mnozí volit nechtějí a nepůjdou. Kolikrát jsme svou volbu s pocitem studu nikoli hrdosti, zdůvodňovali menším zlem. Není snad právě takovýto vynucený hlas z rozumu ten "vyhozený"? Jakou cenu má vůbec náš hlas, když ho dáváme se skřípěním zubů?


Nikdo z nás si nedělá iluze, že by malé politické strany byly lepší a čestnější než ty velké. Moc korumpuje vždy. Ale absolutní moc korumpuje absolutně.
Možná jsme se někdy ptali našich rodičů a prarodičů: "A proč jste s tím tehdy něco neudělali?" Připravujme si dnes odpověď pro naše děti.


Nemusíte to podepisovat. Můžete to poslat dál.
Jiřina Šiklová
Klimentská 17, Praha 1.
e-mail: jirina.siklova@ecn.cz
> reagovat <
20.01.2010 07:29 civil

Výborný komentář k dnešní politické a ekonomické atmosféře u nás.
Jen jsem se zase utvrdil v tom,že naše policie je k ničemu.
Pardon vlastně není,protože před týdnem dala jednomu důchodci pokutu za měsíc propadlou lékárničku :-)))
20.01.2010 11:55 ač

nejsem policista,dokáže mne rozpálit do běla kauza ex ministra vnitra-Krakatice,která se raději umlčela...a další průsery politiků,třeba v 90 letech,kteří jeli v LTO a dodnes je nikdo nepotrestal,kam toto spěje,je to horší než za komunistů...
20.01.2010 12:57 Civile,

kde to žiješ. Co může a nemůže PČR je dáno schválenými zákony, předpisy a nařízeními. A nesměl by jí do toho kecat kde jaký politik. Bohužel, může vyšetřovat jen to, co je jí dovoleno.
20.01.2010 13:15 for "Civile,"

Ale v tom případě má civil pravdu,když můžete vyšetřovat jen to,co je vám dovoleno.Tak jste opravdu na nic!!!
20.01.2010 16:11 re for Civile

Asi jsem to nenapsal jednoznačně. Myšleno bylo dle zákona.
20.01.2010 16:17 Jaký

zákon ti nedovolí vyšetřovat osobu,která vzala úplatek?
20.01.2010 17:58 Navrhuji

zredukovat konečně přebujelou státní správu a samosprávu, je jich jako hnoje kam to spěje.
18.01.2010 22:04 tom

iváne...seš mafiánský hovado...posraty...
> reagovat <
18.01.2010 17:10 ...

http://slepeckahul.pecina.cz/2010/01/senator-stetina-byl-dobrovo lnym.html
> reagovat <
18.01.2010 19:35 !!!

Bude se propouštět. Mám to z dobře informovaného zdroje. Vedení půjde po všem, sebe menší prohřešek se bude řešit propouštěním, dneska se to projednalo na prezidiu. První budou na řadě rebelové a pak další.
18.01.2010 20:25 ,,,

Stránka nebyla nalezena
Omlouváme se, ale hledaná stránka blogu Slepecká hůl už neexistuje.
19.01.2010 14:34 Tak

chlapy se domluvte jestli bude ten uvrat nebo se bude propouštět. Obojí se fakt stíhat nedá.
19.01.2010 18:16 pro tak

Vůbec nechápu, co jsi chtěl říci, a jinak se píše "chlapi - páni"
20.01.2010 18:50 XXXP

SLEPECKÁ HUL
19.1.2010
Tečka za případem Štětina
Případ Štětina je u konce. Zatímco u běžných smrtelníků je podpis vázacího aktu pro pseudopravicová media fakticky "rozsudkem smrti", v případě antikomunistického senátora nejenže nejde o nic zavrženíhodného, ale, jak sám Jaromír Štětina vysvětlil ve své tiskové zprávě, byl to čin bezmála hrdinský, jímž se podařilo tupou Státní bezpečnost oklamat. Inu, učiněný zázrak: jak se říkávalo, chromí chodí, slepí vidí a blbí tomu věří.

Jak jsem předpokládal, media (vyjma ČTK) mlčí, bylo by ostatně velmi zahanbující přinést zprávu o tom, že dosud do nebe vynášený senátor, ikona antikomunismu, spolupracoval s StB.

Co mne překvapilo nepříjemně, je relativní četnost hlasů, které Štětinu omlouvají a viní mne: buď z toho, že jsem dokumenty uveřejnil v nevhodnou dobu, že Štětina pomáhá dobré věcí a proto má právo na zvláštní zacházení, anebo v extremním případě, že jeho verse je věrohodná a měl bych se mu omluvit. Tyto reakce nepředstavují většinu, jsou však zastoupeny v míře, jež mne znepokojuje.

Jak trefně poznamenal Tomáš Krystlík, co jiného bych čekal po výsledku Kunderovy affairy. Rozdíly tu ale jsou: zatímco Kundera se po zveřejnění dokumentů nijak konkrétněji nevyjádřil, Štětina si vymyslel legendu, která je sice zjevnou fabrikací, ale umožňuje udržovat dekorum a tvrdit, že na jeho vázací akt existují dva možné, stejně legitimní pohledy.

I Kundera to mohl udělat: vymyslet si historku o desetihodinovém výslechu na policii, o tom, že StB si vše vymyslela, aby jej mohla později vydírat, anebo že svým udáním pomohl zachránit členy vlastní konspirační skupiny.

Kundera mlčel, a aspoň v tom se zachoval čestně.
Vystavil Tomáš Pecina v 17:50 0 komentářů
Štítky: Jaromír Štětina, Milan Kundera, StB, totalita
20.01.2010 20:46 Ronin

for!!!
Když se jak tady píšeš bude propouštět za každý sebemenší prohřešek, kdo bude tedy sloužit, když nejsou naplněné stavy ? Logicky by pak nikdo nemohl jít na dovolenou, rehábko, marodit nebo by nemohl čerpat studijní volno. To nemluvím o skutečnosti dalšího využití ŠPS, která přišla o náplň tedy chrlení nováčku a zase se vráti do módy zdokonalovací kurzy.
17.01.2010 16:32 pane

Langer,začíná se proslýchat,že v této společnosti bude brzy převrat,já k tomu dodávám-komu zvoní hrana a doufám,že pod okny sněmovny budete mít matrace...
> reagovat <
15.01.2010 13:42 re za Frantíka

Není to "jen" o penězích.Co je málo a co je hodně pochopíš, až vyzkoušíš na vlastní kůži.
> reagovat <
15.01.2010 19:24 za Frantíka

Vyzkoušeno mám "téměř" na vlastní kůži a vím o čem mluvím, ale má odpověď nezpochybňovala v žádném případě práci policistů a platy za ni. Ale reakce některých se mi nelíbí, stálé naříkání, nadávání atd..., někdy trocha pokory neuškodí a když se zdá, že někdo provokuje,tak mu na to přeci neskočím ...
15.01.2010 05:31 sl. vozidla

nové značení je super a je fakt vidět. Za to díky.
> reagovat <
15.01.2010 06:35 ...

jo v garáži je ti to značení na nic,protože zase není na benzín a to je leden
16.01.2010 08:11 Jo

kdyby Vám stáhli 4%, bylo by hafo na benol, ale to socani ne, každej je většinou v mínusu, ale pašíci ne - ostuda.
16.01.2010 08:44 for "jo"

neboj to přijde,už nám začínají ve velkém sundávat osobní
17.01.2010 17:04 pro for

Ono to osobní není nic moc, až ho sundají celé ono to tak bolet dole nebude. Ale mělo by se brát té svrchovanosti, tam by to bolelo hodně moc.
14.01.2010 20:23 Frantík

Kdy začnete chodit do civilu? Ono se to nedá už vydržet, každý měsíc brát slušné peníze!!!!
> reagovat <
15.01.2010 06:45 ***

A kdy vy už konečně nastoupíte, abyste ty slušné peníze bral taky a nemusel už závidět?
15.01.2010 07:28 za Frantíka

Nastoupit můžeme až začne policie brát,čeká nás hodně. Mnozí stále nadáváte,že máte málo atd.Uvolněte místo těm, co mají zájem...
15.01.2010 15:48 Frantíčku

on už nemá kdo odcházet, protože posledních 2000 zkušených odešlo ke konci roku do nejistoty. Těm novým moc dlouho taky nebude trvat než vyhoří :-)
16.01.2010 07:10 jarda

Já už v civilu jsem a nestěžuji si. Ale skutečně doporučuji každému, ať si tu službu vyzkouší. Pokud tedy, jak jsem již opakovaně zmínil, projde psychotesty, fyzicky a zdravotně.
16.01.2010 14:54 já

jsem taky odešel do C a taky si nestěžuji,vše je individuální.
16.01.2010 16:29 milan

teď byly dva roky, kdy k PČR brali každýho, kdo má ruce nohy, takže Frantíkům a jemu podobným v nástupu nic nebránilo, a teď se mohli taky mít jak prasata v žitě a nezávidět
17.01.2010 17:06 Milan

Nic jsi nepochopil ty prasátko v žitě.
13.01.2010 14:39 Auto není trezor

http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id= 657747
> reagovat <
14.01.2010 09:36 Jsem jenom

obyčejná lopata, ale služebák v autě nenechávám.Asi jsem se něco naučil od starých poldů. V dnešní době se razí mládí vpřed a tak se nedivnme, že místo zkušeností užívají 30-letí manageři-teoretici skripta. I někdejší jiný náměstek byl ,, úspěšný " absolovent plzeňských práv a včas bral kramle.
14.01.2010 13:16 Pavel

Služebák nechat v autě? To by snad nenapadlo nikoho ani po ZOPce.To nám zase šéfují "manažéři",ještě se vrátí ten vytelenej nahoře a je to celé v pr....
14.01.2010 19:48 .

stupidní blbej policajt,poslat ho chytat zloděje žvejkaček do Tesca...jako většinu...
13.01.2010 07:31 pro "no"

No, ještě že jsi odešel. Se "zdravím" rozumem.
> reagovat <
13.01.2010 07:41 Zdravý

rozum ti zřejmě chybí oj oj to bude síla,
13.01.2010 18:42 re

Nemachruj s češtinou, u sboru je češtinářských blbců mraky a nikoho to nesere. Dávej si pozor na svůj pravopis.
14.01.2010 07:33 Právě

proto bych Vás zredukoval jedna dvě a státní kasa by byla plná!!!!
12.01.2010 19:27 for a1a

proč, protože před rokem jste tady tlachali, jak všichni odejdete od PČR a teď se tam držíte jako klíšťata a ještě se vracíte, asi proto!!!!
> reagovat <
12.01.2010 20:01 no

já jsem od fízlů odešel a mohu říci,že jsem šťastnej a ze zkušenosti mohu říci,že to co se děje u pčr je vítězství hlouposti nad zdravím rozumem.
13.01.2010 06:49 ***

A tebe to šíleně štve, protože tě k PČR nevzali?
> reagovat <
19.01.2010 18:44 klokan

Jiřina Šiklová
Narodila se v roce 1935 v Praze. Vystudovala historii a filozofii na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. V roce 1965 se podílela na založení katedry sociologie FF UK. Kvůli své angažovanosti byla po 21. srpnu 1968 z fakulty vyloučena a později vězněna za šíření zahraniční literatury. Po roce 1989 se vrátila k výuce sociologie a podílela se na založení Katedry sociální práce FF UK či pražského Centra pro Gender Studies.


Před 20 lety se schylovalo ke konci vlády komunistů nad naší zemí a o tuto změnu jsme aktivně usilovali.
________________________________________

Za 20 let mnozí z nás svým umem, pílí a inteligencí dosáhli profesních úspěchů a blahobytu, o kterém se nám za komunismu ani nesnilo.


Budování soukromého úspěchu jsme vykoupili tím, že jsme až příliš ochotně odevzdali osud věci veřejných do chtivých a chamtivých rukou.


Skandály dnešních politiků sledujeme se stejným znechucením jako někdejší tupost těch komunistických. Napříč zemí se rozrostl bezprecedentní systém korupce na komunální, krajské i centrální úrovni.
Vstupenkou na lukrativní posty polostátních podniků a organizací s miliardovými rozpočty je legitimace nebo spřízněnost s velkou politickou stranou.


Nepozastavujeme se nad tím, že v zemi, kde je pracovní síla 3x levnější než v západní Evropě, je kilometr dálnice 2x dražší.


Nepozastavujeme se nad tím, že narozeniny primátora či státního úředníka rozhodujícího o miliardách, stojí jeho "oficiální" roční plat.


Nepozastavujeme se nad tím, že miliardové veřejné zakázky získá ministrova firma s momentálně neznámým vlastníkem - akciemi na doručitele.


Nepozastavujeme se nad tím, že bývalý premiér vydělal desítky milionů na obchodě s akciemi od podnikatele, kterému předtím zajistil miliardovou dotaci.


Nepozastavujeme se nad tím, že výroba tramvajenky s čipem stojí v Praze 10x více než v Londýně nebo v Paříži.


Vleklá vyšetřování, když k nim vůbec dojde, končí tím, že obvinění se neprokázala. Pokud magistrátní úředníci uvíznou v síti policie, tak jedině té švýcarské nikoli české.


V naší zemi lze dnes ustát jakýkoli skandál,za několik dní ho překryje ten další.


Hlavě státu, zaměstnané vlastní ješitností a bojem proti nebezpečí evropské integrace, nestojí korupce za půl slova.


I když je to dnes méně okaté, média vědí o čem psát víc, o čem méně, o čem nic.


Zatímco v dobách komunismu jsme museli překonávat strach, nyní je překážkou lenost.


Nadáváme na ceny, ale jsme líní změnit banku nebo telefonního operátora.


Necháme se stříhat jak ovce. Jsme líní se informovat, vytvářet si, prosazovat a bránit svůj názor.


Místo přísunu a zpracování informací si vymýváme mozky stupidními seriály.


Místo zpráv a názorů čteme v bulváru o celebritách, kdo komu zahýbá a s kým.
Náš národní cynismus se masochisticky vyžívá v tom, jak hrozné panují poměry a sami kromě vymýšlení vtipů neděláme nic.


Ti přihlouplí se ještě rozčilují nad stotisícovými platy, ale miliardové causy jim unikají.


Svou lenost pak omlouváme filozofií, že "jsou stejně všichni stejní", případně "tihle budou ještě horší".


Za nezájem a lhostejnost k osudu věcí veřejných zaplatíme vysokou cenu.


Korupce prodražuje většinu investic financovaných z daní i z obrovského deficitu. Ukrajuje šance našich dětí, na nichž v soukromí tak usilovně pracujeme. Zadlužuje zemi, která bude jednou jejich.


Dvě největší strany si rozparcelovaly tuto zemi s tím, že stejně budeme muset volit jednu z nich bez ohledu na to, jak přezíravě se k nám budou chovat. Myslí si, že stačí provětrat strašáky, zahrát na strunu sociálních jistot pro jedny a strunu nízkých daní pro druhé. Technika jejich vládnutí přitom dlouhodobě vylučuje jedno i druhé.


Monopol jedné strany v naší zemi nahradila střídavá a na komunální úrovni i společná vláda dvou stran, které se vždycky nějak dohodnou. Je přitom zřejmé, že i ostatní strany využívají své zaslepeně loajální "fanoušky", ochotné jim odpustit úplně cokoli.


Vedení velkých stran sází na to, že se budeme bát zahodit náš hlas podporou malých, nových či exotických a že nám nezbude než zvolit jejich oranžovou či modrou košili bližší než toho druhého kabát.


Kolikrát jsme už slyšeli, že "není koho volit", mnozí volit nechtějí a nepůjdou. Kolikrát jsme svou volbu s pocitem studu nikoli hrdosti, zdůvodňovali menším zlem. Není snad právě takovýto vynucený hlas z rozumu ten "vyhozený"? Jakou cenu má vůbec náš hlas, když ho dáváme se skřípěním zubů?


Nikdo z nás si nedělá iluze, že by malé politické strany byly lepší a čestnější než ty velké. Moc korumpuje vždy. Ale absolutní moc korumpuje absolutně.
Možná jsme se někdy ptali našich rodičů a prarodičů: "A proč jste s tím tehdy něco neudělali?" Připravujme si dnes odpověď pro naše děti.


Nemusíte to podepisovat. Můžete to poslat dál.
Jiřina Šiklová
Klimentská 17, Praha 1.
e-mail: jirina.siklova@ecn.cz
> reagovat <
20.01.2010 07:29 civil

Výborný komentář k dnešní politické a ekonomické atmosféře u nás.
Jen jsem se zase utvrdil v tom,že naše policie je k ničemu.
Pardon vlastně není,protože před týdnem dala jednomu důchodci pokutu za měsíc propadlou lékárničku :-)))
20.01.2010 11:55 ač

nejsem policista,dokáže mne rozpálit do běla kauza ex ministra vnitra-Krakatice,která se raději umlčela...a další průsery politiků,třeba v 90 letech,kteří jeli v LTO a dodnes je nikdo nepotrestal,kam toto spěje,je to horší než za komunistů...
20.01.2010 12:57 Civile,

kde to žiješ. Co může a nemůže PČR je dáno schválenými zákony, předpisy a nařízeními. A nesměl by jí do toho kecat kde jaký politik. Bohužel, může vyšetřovat jen to, co je jí dovoleno.
20.01.2010 13:15 for "Civile,"

Ale v tom případě má civil pravdu,když můžete vyšetřovat jen to,co je vám dovoleno.Tak jste opravdu na nic!!!
20.01.2010 16:11 re for Civile

Asi jsem to nenapsal jednoznačně. Myšleno bylo dle zákona.
20.01.2010 16:17 Jaký

zákon ti nedovolí vyšetřovat osobu,která vzala úplatek?
20.01.2010 17:58 Navrhuji

zredukovat konečně přebujelou státní správu a samosprávu, je jich jako hnoje kam to spěje.
18.01.2010 22:04 tom

iváne...seš mafiánský hovado...posraty...
> reagovat <
18.01.2010 17:10 ...

http://slepeckahul.pecina.cz/2010/01/senator-stetina-byl-dobrovo lnym.html
> reagovat <
18.01.2010 19:35 !!!

Bude se propouštět. Mám to z dobře informovaného zdroje. Vedení půjde po všem, sebe menší prohřešek se bude řešit propouštěním, dneska se to projednalo na prezidiu. První budou na řadě rebelové a pak další.
18.01.2010 20:25 ,,,

Stránka nebyla nalezena
Omlouváme se, ale hledaná stránka blogu Slepecká hůl už neexistuje.
19.01.2010 14:34 Tak

chlapy se domluvte jestli bude ten uvrat nebo se bude propouštět. Obojí se fakt stíhat nedá.
19.01.2010 18:16 pro tak

Vůbec nechápu, co jsi chtěl říci, a jinak se píše "chlapi - páni"
20.01.2010 18:50 XXXP

SLEPECKÁ HUL
19.1.2010
Tečka za případem Štětina
Případ Štětina je u konce. Zatímco u běžných smrtelníků je podpis vázacího aktu pro pseudopravicová media fakticky "rozsudkem smrti", v případě antikomunistického senátora nejenže nejde o nic zavrženíhodného, ale, jak sám Jaromír Štětina vysvětlil ve své tiskové zprávě, byl to čin bezmála hrdinský, jímž se podařilo tupou Státní bezpečnost oklamat. Inu, učiněný zázrak: jak se říkávalo, chromí chodí, slepí vidí a blbí tomu věří.

Jak jsem předpokládal, media (vyjma ČTK) mlčí, bylo by ostatně velmi zahanbující přinést zprávu o tom, že dosud do nebe vynášený senátor, ikona antikomunismu, spolupracoval s StB.

Co mne překvapilo nepříjemně, je relativní četnost hlasů, které Štětinu omlouvají a viní mne: buď z toho, že jsem dokumenty uveřejnil v nevhodnou dobu, že Štětina pomáhá dobré věcí a proto má právo na zvláštní zacházení, anebo v extremním případě, že jeho verse je věrohodná a měl bych se mu omluvit. Tyto reakce nepředstavují většinu, jsou však zastoupeny v míře, jež mne znepokojuje.

Jak trefně poznamenal Tomáš Krystlík, co jiného bych čekal po výsledku Kunderovy affairy. Rozdíly tu ale jsou: zatímco Kundera se po zveřejnění dokumentů nijak konkrétněji nevyjádřil, Štětina si vymyslel legendu, která je sice zjevnou fabrikací, ale umožňuje udržovat dekorum a tvrdit, že na jeho vázací akt existují dva možné, stejně legitimní pohledy.

I Kundera to mohl udělat: vymyslet si historku o desetihodinovém výslechu na policii, o tom, že StB si vše vymyslela, aby jej mohla později vydírat, anebo že svým udáním pomohl zachránit členy vlastní konspirační skupiny.

Kundera mlčel, a aspoň v tom se zachoval čestně.
Vystavil Tomáš Pecina v 17:50 0 komentářů
Štítky: Jaromír Štětina, Milan Kundera, StB, totalita
20.01.2010 20:46 Ronin

for!!!
Když se jak tady píšeš bude propouštět za každý sebemenší prohřešek, kdo bude tedy sloužit, když nejsou naplněné stavy ? Logicky by pak nikdo nemohl jít na dovolenou, rehábko, marodit nebo by nemohl čerpat studijní volno. To nemluvím o skutečnosti dalšího využití ŠPS, která přišla o náplň tedy chrlení nováčku a zase se vráti do módy zdokonalovací kurzy.
17.01.2010 16:32 pane

Langer,začíná se proslýchat,že v této společnosti bude brzy převrat,já k tomu dodávám-komu zvoní hrana a doufám,že pod okny sněmovny budete mít matrace...
> reagovat <
15.01.2010 13:42 re za Frantíka

Není to "jen" o penězích.Co je málo a co je hodně pochopíš, až vyzkoušíš na vlastní kůži.
> reagovat <
15.01.2010 19:24 za Frantíka

Vyzkoušeno mám "téměř" na vlastní kůži a vím o čem mluvím, ale má odpověď nezpochybňovala v žádném případě práci policistů a platy za ni. Ale reakce některých se mi nelíbí, stálé naříkání, nadávání atd..., někdy trocha pokory neuškodí a když se zdá, že někdo provokuje,tak mu na to přeci neskočím ...
15.01.2010 05:31 sl. vozidla

nové značení je super a je fakt vidět. Za to díky.
> reagovat <
15.01.2010 06:35 ...

jo v garáži je ti to značení na nic,protože zase není na benzín a to je leden
16.01.2010 08:11 Jo

kdyby Vám stáhli 4%, bylo by hafo na benol, ale to socani ne, každej je většinou v mínusu, ale pašíci ne - ostuda.
16.01.2010 08:44 for "jo"

neboj to přijde,už nám začínají ve velkém sundávat osobní
17.01.2010 17:04 pro for

Ono to osobní není nic moc, až ho sundají celé ono to tak bolet dole nebude. Ale mělo by se brát té svrchovanosti, tam by to bolelo hodně moc.
14.01.2010 20:23 Frantík

Kdy začnete chodit do civilu? Ono se to nedá už vydržet, každý měsíc brát slušné peníze!!!!
> reagovat <
15.01.2010 06:45 ***

A kdy vy už konečně nastoupíte, abyste ty slušné peníze bral taky a nemusel už závidět?
15.01.2010 07:28 za Frantíka

Nastoupit můžeme až začne policie brát,čeká nás hodně. Mnozí stále nadáváte,že máte málo atd.Uvolněte místo těm, co mají zájem...
15.01.2010 15:48 Frantíčku

on už nemá kdo odcházet, protože posledních 2000 zkušených odešlo ke konci roku do nejistoty. Těm novým moc dlouho taky nebude trvat než vyhoří :-)
16.01.2010 07:10 jarda

Já už v civilu jsem a nestěžuji si. Ale skutečně doporučuji každému, ať si tu službu vyzkouší. Pokud tedy, jak jsem již opakovaně zmínil, projde psychotesty, fyzicky a zdravotně.
16.01.2010 14:54 já

jsem taky odešel do C a taky si nestěžuji,vše je individuální.
16.01.2010 16:29 milan

teď byly dva roky, kdy k PČR brali každýho, kdo má ruce nohy, takže Frantíkům a jemu podobným v nástupu nic nebránilo, a teď se mohli taky mít jak prasata v žitě a nezávidět
17.01.2010 17:06 Milan

Nic jsi nepochopil ty prasátko v žitě.
13.01.2010 14:39 Auto není trezor

http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id= 657747
> reagovat <
14.01.2010 09:36 Jsem jenom

obyčejná lopata, ale služebák v autě nenechávám.Asi jsem se něco naučil od starých poldů. V dnešní době se razí mládí vpřed a tak se nedivnme, že místo zkušeností užívají 30-letí manageři-teoretici skripta. I někdejší jiný náměstek byl ,, úspěšný " absolovent plzeňských práv a včas bral kramle.
14.01.2010 13:16 Pavel

Služebák nechat v autě? To by snad nenapadlo nikoho ani po ZOPce.To nám zase šéfují "manažéři",ještě se vrátí ten vytelenej nahoře a je to celé v pr....
14.01.2010 19:48 .

stupidní blbej policajt,poslat ho chytat zloděje žvejkaček do Tesca...jako většinu...
13.01.2010 07:31 pro "no"

No, ještě že jsi odešel. Se "zdravím" rozumem.
> reagovat <
13.01.2010 07:41 Zdravý

rozum ti zřejmě chybí oj oj to bude síla,
13.01.2010 18:42 re

Nemachruj s češtinou, u sboru je češtinářských blbců mraky a nikoho to nesere. Dávej si pozor na svůj pravopis.
14.01.2010 07:33 Právě

proto bych Vás zredukoval jedna dvě a státní kasa by byla plná!!!!
  25.04.2008 18:52 ff
 
pravda..už se blíží...za 32...lepší nějaká renta, než žádná...
  25.04.2008 19:53 prap.
 
za 5 do C .......ano, lepší renta, než žádná
  25.04.2008 17:46 Pa
 
Zlatý civil.........................Pa
  25.04.2008 16:07 občan, platící daně
 
pro policistu platícího daně

Vážený pane

správně jste napsal, nepaušalizovat, nerozdělovat na opálené a neopálené, každému co si zaslouží. Všimnite si, jak se často rozdělují lidé na Romy a neromy, jestliže Rom
znamená člověk, tak potom my neromové nejsme lidé, nebo se pletu? Právě to každému co si zaslouží tady vůbec nefunguje. To co se dějě u nás, ta špatně pochopená a v praxi realizovaná tzv. pozitivní diskriminace - už to slovní spojení je matoucí, to je jako kdybyste řekl že je něco negativně pozitivní, protože je někdo opálený, tak může žít naprosto neodpovědně, protože přece stačí nastavit ruce. Píšete, kolik občanů ČR páchá trestnou činnost, neplatí daně, vyžírá sociální dávky atd. Takže si ty počty ještě zvyšme, zkusme co vydrží řádní občané Čech a Moravy a pozvěme si další desetitisíce opálených z východního Slovenska! Píšete že neznáte okolnosti konfliktu a že úkolem policie není zabíjet občany. Řeknite mě, k čemu jsou dobří těžce zranění nebo mrtví policisté? Když budete kopat do ležícího člověka, kolik chybí k tomu, aby zemřel? A v takovéto situaci nesmí použít zbraň? Taková policie je na dvě věci. To prostě nechápu. Viděl jsem před časem v televizi, jak negramotná cigánka nadávala policajtovi :" ty debile ", a policajt nic! Místo aby dostala pendrekem přes hubu. Když není respekt před policií, tak před čím teda? Ta demokracie vypadá v praxi tak, že je tu většina spořádaných, pracujících a daně odvádějících občanů vystavena na pospas menšině hýčkaných parazitů pod záštitou ochrany lidských práv. Myslím, že boj proti parazitům je i bojem proti rasizmu. Děkuji vám za váš příspěvek.
  25.04.2008 17:49 Polda13
 
nikoho nemusíme zvát ze slovenska oni se přemnoží sami, je to bohužel k zamyšlení proč si rodina kde jsou oba rodiče zaměstnaní může dovolit dvě možná tři děti a v rodině kde nikdo nedělá je děcek kolem dvíti a každé se jmenuje jinak no a důsledek sociálko dej dyk uvidíš.
  25.04.2008 10:06 občan, platící daně
 
Dobrý den

dnes jsem se dočetl v Právu, že nějací cigáni, kteří se přestěhovali do Nejdku před několika lety z východního Slovenska doslova gangsterským způsobem bezdůvodně napadali naše spoluobčany a následně i policii. Protože to není nic neobvyklého, je to běžná praxe, tak se domnívám, že je něco shnilého ve státě dánském a mám pár dotazů.
1.jak je možné, že takovíto opálení zločinci a asociálové z jiné země můžou u nás pobývat a dělat tu binec? Co dělají úřady a policie?
2.Z čeho žijí ?, dostávají sociální dávky? Pokud ano, kdo je zodpovědný za to, že se těmto opáleným zločincům a asociálům z jiné země vyplácí sociální dávky z daní řádných občanů Čech a Moravy?
3.Protože je běžné u nás, že policie vědomě přehlíží kriminální činy u opálených a asociálních " spoluobčanů" a protože se mluví a píše v médiích jen o právech opálených a asociálních " spoluobčanů", jejich drzost, troufalost a nerespektování zákonů a pravidel zákonitě narůstá. Tak se táži, jaktože policie nepoužila zbraní okamžitě při napadení, na co má ty zbraně? A co je to za policii, když si ji opálení gangsteři a asociálové dovolí napadnout? A jak dlouho bude trvat tato shovívavost státních orgánů, a jak dlouho ještě nás budou obtěžovat, a jak dlouho budou dostávat sociální dávky bez práce gangsteři a asociálové?
Pro koho platí zákony v této zemi?
Z toho všeho vyplývá jeden jediný závěr, že když nás neochrání vláda, úřady, policie, tak se budeme muset ochránit sami, pořídit si zbraně a při napadení bez váhání střílet.
Existuje přísloví že na hrubý pytel patří hrubá záplata!!!!!
  25.04.2008 10:47 Asi tak!
 
http://www.policista.cz/clanky/reportaz/romove-v-mohutne-presile -zbili-policisty-jeden-tezce-zraneny-224/#comments

a ješte:

24.04.2008 10:25 F1

Tohle není o záchraně Městskou policií, to je jen o lidech, kteří mají jen minimální právní vědomí a obava z přísného potrestání u nich chybí. Jeden příklad ( z mnoha ) :

Jako polda mám v rukách často opisy rejstříků trestů a tak jen člověk boulí oči, jak se to různě na soudě pytlikuje, aby se nemusel šmejd zavřít. Jak schovívavé. Například pan X, který si píchá pervitin a dělá neskutečně problémů - vloupává se kam může, příjem nemá ani korunu, potřebuje na drogu a něco málo sníst, byl při prvním rozsudku ( krádež v roce 1995 ) odsouzen na 10 měsíců podmíněně ( bububu tytyty). V roce 97 byl za asi 10 případů krádeží, poškozování cizí věci a neoprávněného užívání cizí věci odsouzen nepodmíněně na 16 měsíců ( tyto vykonal ). V roce 2000 byl za další krádeže a poškozování cizí věci odsouzen nepodmíněně na 26 měsíců ( samozřejmě podmíněně propuštěn dříve ). V roce 2002 další krádeže a maření výkonu úředního rozhodnutí - dostal 400 hodin obecně prospěšných prací ( maximální počet 400 hodin nahrazuje až 5 let nepodmíněně ). Rok 2004 zase opět krádeže, poškozování cizí věci, neoprávněné užívání cizí věci, atd. trest 30 měsíců nepodmíněně. V roce 2004 další rozsudek pro jeho další trestnou činnost ( krádeže ), kdy předchozí rozsudek byl zrušen a nově dostal 36 měsíců nepodmíněně. Ještě jednou v témže roce 2004 nový rozsudek, který rušil předchozí a trest zůstal na 36 měsících nepodmíněně. V roce 2007 další krádež uložený trest 6 měsíců s podmínečným odkladem se zkušební dobou do roku 2009 ( takže porušil ). Ještě jednou v roce 2007 další rozsudek za porušování domovní svobody a krádež při vloupání, kdy v tomto rozsudku nic navíc nedostal s odkazem, že v předchozím rozsudku " dostal již dost " ( těch 6 měsíců s odkladem ).

A současná doba tohoto pachatele ? Píchá si pervitin, nemá žádný zdroj obživy ( ani korunu ), tedy musí dnes a denně krást, dělat problémy všem a všude. V současné době má několik prokázaných dalších krádeží a spoustu dalších, které ač dle různých " kusých " informací spáchal, nemůžou mu být prokázány, leč chybí nezpochybnitelné důkazy.

Když si to dá ale člověk dohromady takovým tím selským rozumem, tak si člověk říká, co tady mezi námi ten člověk ještě dělá. Ten by snad již neměl z kriminálu vylézt. Těch poškozených za tímto hajzlem. Těch ještě dalších poškozených než to dospěje k jeho dalšímu zavření, protože jinak to nemůže skončit ku prospěchu všech.

A proč jsem si dal tu práci to tady tak " nakousnout ". Neboť něco není v pořádku v tomto státě. Proto se dějí věci, jako čím dál častější napadání záchranářů, policistů atd., neboť právní vědomí, že mě postihne " přísný trest " chybí a za situace, kdy stát na to rezignoval, že na to nemá peníze ( na ubytovny pro tyto hajzly ) a celkové dnešní dění na soudech je ve stylu snažit se nezavřít a na svobodě jsou tito hajzlové, které často nepochopitelně ani na vazbu soudci nedají, ačkoliv o to policie přes státního zástupce žádá ( při tom důvody vazby jsou tam jednoznačné - pokračování v trestné činnosti pro kterou je pachatel již trestně stíhán ), nemůže se za tohoto stavu nic změnit. Legrační je potom navyšování horních hranic za trestné činy, kdy se neukládají ani ty současné. Jak je možné že hajzl s bohatou trestní minulostí v rejstříku, který provede loupež, která je závažným trestným činem se spodní sazbou 2 léta a horní 10 let má v rejstříku trest, jak u kapesní krádeže navíc s podmínečným odkladem. Samozřejmě měl již další krádež.

Tohle by si měli lidé uvědomit a neházet špínu na policajty, protože to již není problém policie ale systému. My jako poldové tyhle hajzly rádi nemáme a musíme se sakra držet, abychom si neudělali sami problém. Tohle by si měli lidé také uvědomit a neházet na nás špínu za neschopnost apod. Ono je to trochu složitější než laciná kritika.
  25.04.2008 12:30 policista platící daně
 
pro občana: Vážený pane, nemáte představu, kolik občanů ČR (zejména bílé barvy kůže) páchá trestnou činnost, neplatí daně, vyžírá sociální dávky a policisty napadá stejným způsobem,jen ne v takovém davovém měřítku. Proto prosím nepaušalizovat, nerozdělovat na opálené a neopálené akaždému co zaslouží. Souhlasím stím, že by se mělo začít využívat také křivého obvinění, protože při kontaktu s kriminálníky s tmavou kůží (opakuji s kriminálníky) je první rakcí křivé obvinění apokud možno co nejhlasitěji "rasisto" apod. Pozitivní diskriminace mi vnaší zemi leze opravdu na nervy a omlouvání nepřizpůsobivosti kohokoliv, ať je nebo není bílý, tmavý, žlutý, zelený je pro mě nepřípustné. K použití zbraně v konkrétní situaci je zbytečné spekulovat, nikdo nezná okolnosti konfliktu a úkolem policie není zabíjet lidi zbraněmi, úkolem je za použití co nejmenšího násilí zajistit pořádek a bezpeční pro všechny. Navíc vystřelit na člověka není jako kopnout škopek v hospodě. Hezký den i Vám. Policista také platící daně se 3 dny neplacené nemocenské i po 30.6.2008.....
  24.04.2008 21:18 dd
 
za 35 do civilu...konečně C...raději nějaká než žádná renta...
  24.04.2008 20:04 klak
 
Kliku prozraď tvé zaměření a koníčky, když nenecháš ani lidi vyjádřit svůj názor !
  24.04.2008 19:32 Pravda
 
Ano jedině souhlas!!!
  24.04.2008 19:31 klik
 
Již několikrát se tady psalo - jsi nespokojený tak běž makat do "c" a znám jich spousty co by se vrátili. Něco jako chleba o dvou kůrkách. Garantuji, že po 15-ti letech služby je příjem u PČR průměrně inteligentního četníka v 5 tř. kolem 27000Kč bez směnnosti. Což podotýkám není málo a ty kecy, co tu máte, že neuživíte rodinu jsou velice zcestné! Tohle v civilu vyděláš za pořádnou makačku. Opravdu někdy jenom plácáte z nudy!
  24.04.2008 19:32 Pavel Jarek
 
Něco na tom je.
  24.04.2008 19:53 m
 
Kliku, docela by mne zajímalo, kde děláš Ty. Jseš moc chytrý.
  24.04.2008 21:01 pro klika
 
Cituji:"jsi nespokojený tak běž makat do "c" a znám jich spousty co by se vrátili"
Co to tady plácáš za bláboly. Podle statistik na stránkách PP odešlo loni od PČR přes 5000 poldů a zpátky do služebního poměru zažádalo POUHÝCH 12.
Docela by nás zajímalo co děláš ty?
  24.04.2008 22:13 XXX-pravý
 
Drahý KLIKU!
Nevím kde jsi přišel na výdělek průměrně inteligentního četníka po 15-ti letech služby v 5 tř. kolem 27000Kč bez směnnosti. To je velmi, ale velmi nepřesný údaj. Po 15-ti letech si bez směnnosti průměrně inteligentní četník vydělá hrubého =21970,-Kč a se směnností to je hrubého =24160,-Kč. Toto je údaj přesně podle tabulek. Nevím kde jsi přišel na výdělek kolem 27000,-Kč. to je pěkná blbost.
  25.04.2008 00:22 daf
 
Souhlasím, odešel jsem po nějakých 14,5 letech, ale jenom proto, že dělám v rodinný firmě, kde se mám dobře tak i finančně..... Jinak u nás makaj lidi za 9800,- čistého a žijou, nechápu, ale je to tak.
  25.04.2008 08:50 pro daf
 
Jo,tak už to u rodinných firem bejvá.Příbuzní si rozdělí prašule a ostatní práci.Je vidět,že jsi z regionu,kde není konkurence pracovních míst.U nás by se za ty prachy ten "nádeník" neobtěžoval natahovat ani budík.A to nejsem z Prahy.
  25.04.2008 15:52 Mutino
 
Vážený pana KLIKu . Taky Vám něco garantuji - mám odslouženo 15 let, průměrně inteligentní jsem taky , v 5 tř. jsem taky (a se směnoností) a můj plat je 22960,- Kč čistého. Jo a nebrečím a rodinu uživím.
Tím Vás nechci napadat jen uvést věci na správnou míru. Jo a ještě něco i když mě za to budou kamenovat po netu- pravda je že ten pláč je už trapnej.
  27.04.2008 09:02 ....
 
4 mutino

Pravda, jsi průměrně intelientí s bravurní češtinou .... "vážený pana ..." Myslíš že KLIK je pana???
  24.04.2008 19:21 devastace
 
PČR jde do kopru tohle nikdo nezastaví, peníze chybí úplně všude kam se člověk podívá. Na prezidiu jsou slepí k problémům, chrlí akorát nesmyslné předpisy a přitěžují lidem na všech postech.
  24.04.2008 19:30 Klik
 
Již několikrát se tady psalo - jsi nespokojený tak běž makat do "c" a znám jich spousty co by se vrátili. Něco jako chleba o dvou kůrkách. Garantuji, že po 15-ti letech služby je příjem u PČR průměrně inteligentního četníka v 5 tř. kolem 27000Kč bez směnnosti. Což podotýkám není málo a ty kecy, co tu máte, že neuživíte rodinu jsou velice zcestné! Tohle v civilu vyděláš za pořádnou makačku. Opravdu někdy jenom plácáte z nudy!
  24.04.2008 22:16 XXX-pravý
 
XXX-pravý

Drahý KLIKU!
Nevím kde jsi přišel na výdělek průměrně inteligentního četníka po 15-ti letech služby v 5 tř. kolem 27000Kč bez směnnosti. To je velmi, ale velmi nepřesný údaj. Po 15-ti letech si bez směnnosti průměrně inteligentní četník vydělá hrubého =21970,-Kč a se směnností to je hrubého =24160,-Kč. Toto je údaj přesně podle tabulek. Nevím kde jsi přišel na výdělek kolem 27000,-Kč. to je pěkná blbost. S tím uživením rodiny to není opravdu zase až tak zlé, ale na vskskování to rozhodně není.
  24.04.2008 18:29 fin
 
Tady peníze nejsou a nikdy nebudou-odcházím jako mnoho dalších.