Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  27.03.2007 18:05 cibulka
 
DOKONALÉ KRYTÍ - POLICIE

Výpovědi Berdycha a dalších obviněných svědčí o tom, že lidé kolem české Chobotnice byli jako členové podsvětí původně informátory OBOZ. V neurčenou dobu se role otočila: policisté se stali informátory gangu i organizátory jeho akcí.

Policisté z OBOZ byli původně obviněni z neoprávněného nakládání s osobními údaji za to, že předávali zločincům údaje o lidech z policejních databází. Opatřovali jim policejní uniformy, doklady i falešná soudní povolení k domovním prohlídkám.

Státní zástupce Tomáš Milec však připustil, že role nejméně dvou obviněných policistů byla aktivnější a na únosech se i podíleli. Pokusy o odkrytí likvidovali hned v zárodku kriminalizací těch policistů, kteří na ně byli nasazeni.



DAGESTÁNSKÁ STOPA VEDE
K RUSKOJAZYČNÉMU ZLOČINU

„Berdych, Radek Trumpeš a další se loni v listopadu rozezpívali. Z výpovědí vyplývá, že Berdych s Opavou a několika dalšími obviněnými byli propojeni s další početnou skupinu gangsterů a policistů, která má na svědomí nejméně šest vražd. Ty měli provádět najatí Dagestánci a Čečenci vybavení samopaly s tlumičem,“ řekl Právu zdroj seznámený s vyšetřováním. Uvedl, že dagestánskou stopu potvrzují i nadstandardní vztahy Opavy s Dagestánci žijícími v Praze. „V roce 2002 Opava Dagestán navštívil na osobní pozvání,“ dodal.

Datum: 19.01.2005
Autor: Pavel Blažek
Zdroj: Právo
Strana: 01




V české cizinecké policii
vládne stále (ruská) mafie

2005.02.15.: PRÁVO ZÍSKALO EXKLUZÍVNÍ VÝPOVĚĎ VIETNAMSKÉHO IMIGRANTA


Promluvit o mafiánských praktikách na české cizinecké policii se rozhodl svědek, který se přihlásil Právu. „Jde mi o život ,“ řekl doslova muž z Vietnamu.

Pod slibem naprostého utajení svého jména pak popsal čachry, které na karlovarském referátu cizinecké policie uplatňují někteří zdejší strážci zákona.
Policejní aféra dostala jeho unikátními informacemi nový rozměr. Dosavadním vyvrcholením této kauzy bylo uvalení vazby na inspektora cizinecké policie v Karlových Varech Radka Kocába (32) pro podezření, že v rozporu s předpisy legalizoval pobyty cizinců v Česku a u kterého při domovní prohlídce našli vyšetřovatelé přes čtyři milióny korun v hotovosti a doklady, že zhruba stejnou částku investoval do nemovitostí.

Vietnamec, který se s redaktory Práva sešel na utajené schůzce, jmenoval především další lidi z karlovarského pracoviště cizinecké policie, kteří podle něho vytvořili svoje vlastní pravidla, čachrovali s doklady cizinců, jejich formuláři a brali úplatky.

Svědek redakci poprvé kontaktoval e-mailem po zveřejnění článku o zatčení Kocába. Napsal, že má k dispozici další informace a že je ochoten je našemu deníku sdělit. Za další dva dny se ozval telefonem a navrhl schůzku. Přitom se netajil tím, že má velký strach. Zřejmě také proto půlhodiny před sjednanou schůzkou změnil její místo a čas. Nakonec k setkání došlo v autě, několik kilometrů od Karlových Varů.
Z jeho chování a výrazu v obličeji byla patrná velká nervozita. Důkladně zkoumal novinářské průkazy a neustále se pohledem z auta přesvědčoval, zda ho někdo nesleduje. Svoji obezřetnost vysvětloval tím, že musí být opatrný.
(Pokračování na str. 3)

(Pokračování ze str. 1)

S ubezpečením, že jeho identitu neprozradíme, se rozpovídal.

Prostředníci v klíčové roli

„Jsou tam čtyři policisté, kteří jsou napojení na několik prostředníků. Ti jim nosí k vyřízení žádosti od jednotlivých cizinců. Policisté vždy dají vědět, v jakou hodinu sedí u přepážky a nabírají žádosti o prodloužení pobytu nebo vystavení dlouhodobého či trvalého pobytu. Ve sjednaný čas tam přijde prostředník a přinese například padesát žádostí s podepsanou plnou mocí od jednotlivých žadatelů. Ti ale musí prostředníkovi předem zaplatit. Za prodloužení pobytu 15 tisíc korun, za kladné vyřízení dlouhodobého pobytu čtyřnásobek . Dvě třetiny z toho si bere provizi prostředník a zbytek jde do kapsy policistovi,“ vysvětluje svědek, který roli prostředníka dobře zná ze své vlastní zkušenosti.

Obejít prostředníka pro žadatele znamená se sbalit a rovnou odjet do rodné vlasti. „Pokud se někdo z cizinců rozhodne přijít s žádostí k některému z těchto čtyř policistů na vlastní pěst, nemá šanci. Policisté ho chytí na detailech. Například, že má špatný rozměr fotky, nebo že na adrese, kterou uvádí jako pobytovou, se nezdržuje, protože den předtím ho tam při kontrole nenašli. Navodí prostě takovou atmosféru, že žádosti se vyřizují jinou cestou. Cizinci pak nezbývá než kontaktovat prostředníka a za vyřízení žádosti tvrdě zaplatit ,“ vysvětluje muž.

Žádosti o dokumenty
z celé republiky,
ale i z Německa

Vietnamec, který se rozhodl promluvit, Karlovy Vary označil za „obchodní centrum“, kam směřovaly žádosti Vietnamců nejen z celé republiky, ale v některých případech i z Německa, kteří se tak chystali na pobyt u nás. „Policisté za přepážkou už podle kvality fotografického papíru na přiloženém snímku poznali, že fotografie byla zhotovena v Německu. V tu chvíli pak za legalizaci pobytu v ČR požadovali mnohem větší částku,“ popsal v praxi zdroj. Podle něho byla za vyřízení jedné takové žádosti stanovena taxa 1200 eur.

Už Inspekce ministra vnitra na místě zjistila, že podezřelí policisté vyřídili měsíčně trojnásobek žádostí o povolení k trvalému pobytu než jejich ostatní kolegové - zhruba kolem čtyřiceti.

Podle svědka policisté dokonce zasahovali i do jednotlivých žádostí, kam dopisovali nepravdivé údaje o počtu dětí, kterým potom vystavovali víza a s padělanými doklady policisté dál kšeftovali. „Měli patnáct až dvacet různých propisek, aby trefili ten správný odstín, kterým byl úřední tiskopis vyplněn žadatelem,“ upřesnil svědek.

Zdroj tvrdí, že policisté manipulovali i s vietnamskými pasy . Ty cizinci prodávali v případě, kdy se dostali do křížku s našimi zákony a bylo jasné, že budou muset brzy opustit republiku. „Před odchodem je prodali a policisté do nich vlepovali fotografie těch, kteří nové pasy potřebovali ,“ uvedl zdroj.

O tom, že by v budoucnu vystoupil z anonymity, aby jako korunní svědek mohl oficiálně vypovídat před soudem, nechce zatím ani slyšet. „Mám tady ženu a děti. Nevím, zda by mě vyšetřovatelé mohli poskytnout takovou ochranu, aby nebyla má rodina ohrožena.,“ řekl muž.

Státní zástupce Libor Řeřicha, který vede vyšetřování v kauze karlovarské cizinecké policie, na dotaz Práva označil informace svědka za velmi závažné. „Všechny tyto informace jsou a budou předmětem vyšetřování. Už nyní je ale jasné, že trestní odpovědnost konkrétních osob se bude velmi obtížně prokazovat,“ řekl Řeřicha.

Patrik Biskup, Martin Polák

Další články v této rubrice
Neudělám chybu jako Gross, nic nebudu pouštět po kouskách
Kalousek je proti odstoupení Grosse
V kauze Berka padla další obvinění
  25.04.2008 18:52 ff
 
pravda..už se blíží...za 32...lepší nějaká renta, než žádná...
  25.04.2008 19:53 prap.
 
za 5 do C .......ano, lepší renta, než žádná
  25.04.2008 17:46 Pa
 
Zlatý civil.........................Pa
  25.04.2008 16:07 občan, platící daně
 
pro policistu platícího daně

Vážený pane

správně jste napsal, nepaušalizovat, nerozdělovat na opálené a neopálené, každému co si zaslouží. Všimnite si, jak se často rozdělují lidé na Romy a neromy, jestliže Rom
znamená člověk, tak potom my neromové nejsme lidé, nebo se pletu? Právě to každému co si zaslouží tady vůbec nefunguje. To co se dějě u nás, ta špatně pochopená a v praxi realizovaná tzv. pozitivní diskriminace - už to slovní spojení je matoucí, to je jako kdybyste řekl že je něco negativně pozitivní, protože je někdo opálený, tak může žít naprosto neodpovědně, protože přece stačí nastavit ruce. Píšete, kolik občanů ČR páchá trestnou činnost, neplatí daně, vyžírá sociální dávky atd. Takže si ty počty ještě zvyšme, zkusme co vydrží řádní občané Čech a Moravy a pozvěme si další desetitisíce opálených z východního Slovenska! Píšete že neznáte okolnosti konfliktu a že úkolem policie není zabíjet občany. Řeknite mě, k čemu jsou dobří těžce zranění nebo mrtví policisté? Když budete kopat do ležícího člověka, kolik chybí k tomu, aby zemřel? A v takovéto situaci nesmí použít zbraň? Taková policie je na dvě věci. To prostě nechápu. Viděl jsem před časem v televizi, jak negramotná cigánka nadávala policajtovi :" ty debile ", a policajt nic! Místo aby dostala pendrekem přes hubu. Když není respekt před policií, tak před čím teda? Ta demokracie vypadá v praxi tak, že je tu většina spořádaných, pracujících a daně odvádějících občanů vystavena na pospas menšině hýčkaných parazitů pod záštitou ochrany lidských práv. Myslím, že boj proti parazitům je i bojem proti rasizmu. Děkuji vám za váš příspěvek.
  25.04.2008 17:49 Polda13
 
nikoho nemusíme zvát ze slovenska oni se přemnoží sami, je to bohužel k zamyšlení proč si rodina kde jsou oba rodiče zaměstnaní může dovolit dvě možná tři děti a v rodině kde nikdo nedělá je děcek kolem dvíti a každé se jmenuje jinak no a důsledek sociálko dej dyk uvidíš.
  25.04.2008 10:06 občan, platící daně
 
Dobrý den

dnes jsem se dočetl v Právu, že nějací cigáni, kteří se přestěhovali do Nejdku před několika lety z východního Slovenska doslova gangsterským způsobem bezdůvodně napadali naše spoluobčany a následně i policii. Protože to není nic neobvyklého, je to běžná praxe, tak se domnívám, že je něco shnilého ve státě dánském a mám pár dotazů.
1.jak je možné, že takovíto opálení zločinci a asociálové z jiné země můžou u nás pobývat a dělat tu binec? Co dělají úřady a policie?
2.Z čeho žijí ?, dostávají sociální dávky? Pokud ano, kdo je zodpovědný za to, že se těmto opáleným zločincům a asociálům z jiné země vyplácí sociální dávky z daní řádných občanů Čech a Moravy?
3.Protože je běžné u nás, že policie vědomě přehlíží kriminální činy u opálených a asociálních " spoluobčanů" a protože se mluví a píše v médiích jen o právech opálených a asociálních " spoluobčanů", jejich drzost, troufalost a nerespektování zákonů a pravidel zákonitě narůstá. Tak se táži, jaktože policie nepoužila zbraní okamžitě při napadení, na co má ty zbraně? A co je to za policii, když si ji opálení gangsteři a asociálové dovolí napadnout? A jak dlouho bude trvat tato shovívavost státních orgánů, a jak dlouho ještě nás budou obtěžovat, a jak dlouho budou dostávat sociální dávky bez práce gangsteři a asociálové?
Pro koho platí zákony v této zemi?
Z toho všeho vyplývá jeden jediný závěr, že když nás neochrání vláda, úřady, policie, tak se budeme muset ochránit sami, pořídit si zbraně a při napadení bez váhání střílet.
Existuje přísloví že na hrubý pytel patří hrubá záplata!!!!!
  25.04.2008 10:47 Asi tak!
 
http://www.policista.cz/clanky/reportaz/romove-v-mohutne-presile -zbili-policisty-jeden-tezce-zraneny-224/#comments

a ješte:

24.04.2008 10:25 F1

Tohle není o záchraně Městskou policií, to je jen o lidech, kteří mají jen minimální právní vědomí a obava z přísného potrestání u nich chybí. Jeden příklad ( z mnoha ) :

Jako polda mám v rukách často opisy rejstříků trestů a tak jen člověk boulí oči, jak se to různě na soudě pytlikuje, aby se nemusel šmejd zavřít. Jak schovívavé. Například pan X, který si píchá pervitin a dělá neskutečně problémů - vloupává se kam může, příjem nemá ani korunu, potřebuje na drogu a něco málo sníst, byl při prvním rozsudku ( krádež v roce 1995 ) odsouzen na 10 měsíců podmíněně ( bububu tytyty). V roce 97 byl za asi 10 případů krádeží, poškozování cizí věci a neoprávněného užívání cizí věci odsouzen nepodmíněně na 16 měsíců ( tyto vykonal ). V roce 2000 byl za další krádeže a poškozování cizí věci odsouzen nepodmíněně na 26 měsíců ( samozřejmě podmíněně propuštěn dříve ). V roce 2002 další krádeže a maření výkonu úředního rozhodnutí - dostal 400 hodin obecně prospěšných prací ( maximální počet 400 hodin nahrazuje až 5 let nepodmíněně ). Rok 2004 zase opět krádeže, poškozování cizí věci, neoprávněné užívání cizí věci, atd. trest 30 měsíců nepodmíněně. V roce 2004 další rozsudek pro jeho další trestnou činnost ( krádeže ), kdy předchozí rozsudek byl zrušen a nově dostal 36 měsíců nepodmíněně. Ještě jednou v témže roce 2004 nový rozsudek, který rušil předchozí a trest zůstal na 36 měsících nepodmíněně. V roce 2007 další krádež uložený trest 6 měsíců s podmínečným odkladem se zkušební dobou do roku 2009 ( takže porušil ). Ještě jednou v roce 2007 další rozsudek za porušování domovní svobody a krádež při vloupání, kdy v tomto rozsudku nic navíc nedostal s odkazem, že v předchozím rozsudku " dostal již dost " ( těch 6 měsíců s odkladem ).

A současná doba tohoto pachatele ? Píchá si pervitin, nemá žádný zdroj obživy ( ani korunu ), tedy musí dnes a denně krást, dělat problémy všem a všude. V současné době má několik prokázaných dalších krádeží a spoustu dalších, které ač dle různých " kusých " informací spáchal, nemůžou mu být prokázány, leč chybí nezpochybnitelné důkazy.

Když si to dá ale člověk dohromady takovým tím selským rozumem, tak si člověk říká, co tady mezi námi ten člověk ještě dělá. Ten by snad již neměl z kriminálu vylézt. Těch poškozených za tímto hajzlem. Těch ještě dalších poškozených než to dospěje k jeho dalšímu zavření, protože jinak to nemůže skončit ku prospěchu všech.

A proč jsem si dal tu práci to tady tak " nakousnout ". Neboť něco není v pořádku v tomto státě. Proto se dějí věci, jako čím dál častější napadání záchranářů, policistů atd., neboť právní vědomí, že mě postihne " přísný trest " chybí a za situace, kdy stát na to rezignoval, že na to nemá peníze ( na ubytovny pro tyto hajzly ) a celkové dnešní dění na soudech je ve stylu snažit se nezavřít a na svobodě jsou tito hajzlové, které často nepochopitelně ani na vazbu soudci nedají, ačkoliv o to policie přes státního zástupce žádá ( při tom důvody vazby jsou tam jednoznačné - pokračování v trestné činnosti pro kterou je pachatel již trestně stíhán ), nemůže se za tohoto stavu nic změnit. Legrační je potom navyšování horních hranic za trestné činy, kdy se neukládají ani ty současné. Jak je možné že hajzl s bohatou trestní minulostí v rejstříku, který provede loupež, která je závažným trestným činem se spodní sazbou 2 léta a horní 10 let má v rejstříku trest, jak u kapesní krádeže navíc s podmínečným odkladem. Samozřejmě měl již další krádež.

Tohle by si měli lidé uvědomit a neházet špínu na policajty, protože to již není problém policie ale systému. My jako poldové tyhle hajzly rádi nemáme a musíme se sakra držet, abychom si neudělali sami problém. Tohle by si měli lidé také uvědomit a neházet na nás špínu za neschopnost apod. Ono je to trochu složitější než laciná kritika.
  25.04.2008 12:30 policista platící daně
 
pro občana: Vážený pane, nemáte představu, kolik občanů ČR (zejména bílé barvy kůže) páchá trestnou činnost, neplatí daně, vyžírá sociální dávky a policisty napadá stejným způsobem,jen ne v takovém davovém měřítku. Proto prosím nepaušalizovat, nerozdělovat na opálené a neopálené akaždému co zaslouží. Souhlasím stím, že by se mělo začít využívat také křivého obvinění, protože při kontaktu s kriminálníky s tmavou kůží (opakuji s kriminálníky) je první rakcí křivé obvinění apokud možno co nejhlasitěji "rasisto" apod. Pozitivní diskriminace mi vnaší zemi leze opravdu na nervy a omlouvání nepřizpůsobivosti kohokoliv, ať je nebo není bílý, tmavý, žlutý, zelený je pro mě nepřípustné. K použití zbraně v konkrétní situaci je zbytečné spekulovat, nikdo nezná okolnosti konfliktu a úkolem policie není zabíjet lidi zbraněmi, úkolem je za použití co nejmenšího násilí zajistit pořádek a bezpeční pro všechny. Navíc vystřelit na člověka není jako kopnout škopek v hospodě. Hezký den i Vám. Policista také platící daně se 3 dny neplacené nemocenské i po 30.6.2008.....
  24.04.2008 21:18 dd
 
za 35 do civilu...konečně C...raději nějaká než žádná renta...
  24.04.2008 20:04 klak
 
Kliku prozraď tvé zaměření a koníčky, když nenecháš ani lidi vyjádřit svůj názor !
  24.04.2008 19:32 Pravda
 
Ano jedině souhlas!!!
  24.04.2008 19:31 klik
 
Již několikrát se tady psalo - jsi nespokojený tak běž makat do "c" a znám jich spousty co by se vrátili. Něco jako chleba o dvou kůrkách. Garantuji, že po 15-ti letech služby je příjem u PČR průměrně inteligentního četníka v 5 tř. kolem 27000Kč bez směnnosti. Což podotýkám není málo a ty kecy, co tu máte, že neuživíte rodinu jsou velice zcestné! Tohle v civilu vyděláš za pořádnou makačku. Opravdu někdy jenom plácáte z nudy!
  24.04.2008 19:32 Pavel Jarek
 
Něco na tom je.
  24.04.2008 19:53 m
 
Kliku, docela by mne zajímalo, kde děláš Ty. Jseš moc chytrý.
  24.04.2008 21:01 pro klika
 
Cituji:"jsi nespokojený tak běž makat do "c" a znám jich spousty co by se vrátili"
Co to tady plácáš za bláboly. Podle statistik na stránkách PP odešlo loni od PČR přes 5000 poldů a zpátky do služebního poměru zažádalo POUHÝCH 12.
Docela by nás zajímalo co děláš ty?
  24.04.2008 22:13 XXX-pravý
 
Drahý KLIKU!
Nevím kde jsi přišel na výdělek průměrně inteligentního četníka po 15-ti letech služby v 5 tř. kolem 27000Kč bez směnnosti. To je velmi, ale velmi nepřesný údaj. Po 15-ti letech si bez směnnosti průměrně inteligentní četník vydělá hrubého =21970,-Kč a se směnností to je hrubého =24160,-Kč. Toto je údaj přesně podle tabulek. Nevím kde jsi přišel na výdělek kolem 27000,-Kč. to je pěkná blbost.
  25.04.2008 00:22 daf
 
Souhlasím, odešel jsem po nějakých 14,5 letech, ale jenom proto, že dělám v rodinný firmě, kde se mám dobře tak i finančně..... Jinak u nás makaj lidi za 9800,- čistého a žijou, nechápu, ale je to tak.
  25.04.2008 08:50 pro daf
 
Jo,tak už to u rodinných firem bejvá.Příbuzní si rozdělí prašule a ostatní práci.Je vidět,že jsi z regionu,kde není konkurence pracovních míst.U nás by se za ty prachy ten "nádeník" neobtěžoval natahovat ani budík.A to nejsem z Prahy.
  25.04.2008 15:52 Mutino
 
Vážený pana KLIKu . Taky Vám něco garantuji - mám odslouženo 15 let, průměrně inteligentní jsem taky , v 5 tř. jsem taky (a se směnoností) a můj plat je 22960,- Kč čistého. Jo a nebrečím a rodinu uživím.
Tím Vás nechci napadat jen uvést věci na správnou míru. Jo a ještě něco i když mě za to budou kamenovat po netu- pravda je že ten pláč je už trapnej.
  27.04.2008 09:02 ....
 
4 mutino

Pravda, jsi průměrně intelientí s bravurní češtinou .... "vážený pana ..." Myslíš že KLIK je pana???
  24.04.2008 19:21 devastace
 
PČR jde do kopru tohle nikdo nezastaví, peníze chybí úplně všude kam se člověk podívá. Na prezidiu jsou slepí k problémům, chrlí akorát nesmyslné předpisy a přitěžují lidem na všech postech.
  24.04.2008 19:30 Klik
 
Již několikrát se tady psalo - jsi nespokojený tak běž makat do "c" a znám jich spousty co by se vrátili. Něco jako chleba o dvou kůrkách. Garantuji, že po 15-ti letech služby je příjem u PČR průměrně inteligentního četníka v 5 tř. kolem 27000Kč bez směnnosti. Což podotýkám není málo a ty kecy, co tu máte, že neuživíte rodinu jsou velice zcestné! Tohle v civilu vyděláš za pořádnou makačku. Opravdu někdy jenom plácáte z nudy!
  24.04.2008 22:16 XXX-pravý
 
XXX-pravý

Drahý KLIKU!
Nevím kde jsi přišel na výdělek průměrně inteligentního četníka po 15-ti letech služby v 5 tř. kolem 27000Kč bez směnnosti. To je velmi, ale velmi nepřesný údaj. Po 15-ti letech si bez směnnosti průměrně inteligentní četník vydělá hrubého =21970,-Kč a se směnností to je hrubého =24160,-Kč. Toto je údaj přesně podle tabulek. Nevím kde jsi přišel na výdělek kolem 27000,-Kč. to je pěkná blbost. S tím uživením rodiny to není opravdu zase až tak zlé, ale na vskskování to rozhodně není.
  24.04.2008 18:29 fin
 
Tady peníze nejsou a nikdy nebudou-odcházím jako mnoho dalších.