Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  27.03.2007 18:07 cibulka
 
Komunisté chtěli Havla
před listopadem do své vlády!
Šéf KSČ Milouš Jakeš odhalil
největší tajemství dnešního
(post) komunistického režimu:
Sametovou "revoluci" provedlo
komunistické Gestapo StB!


Praha - Mohl se stát disident Václav Havel ministrem kultury v předlistopadové komunistické vládě? Jakkoliv absurdní otázka to dnes je, tehdejší generální tajemník KSČ Milouš Jakeš se jí jeden čas podle svých slov vážně zabýval.

„Diskutovali jsme o tom, jak zastavit nástup kontrarevoluce například i tím, že bychom posílili ve vládě tu bezpartijní a jinopartajní část. V rozhovorech mezi sebou jsme si o Havlovi říkali, že kdyby, tak ať se zabývá kulturou,“ říká dnešní důchodce Jakeš. Fakt, že zůstalo jen u úvah, hodnotí někdejší nejmocnější muž v zemi jako chybu.

Unikátní svědectví předlistopadové elity přináší rozsáhlý výzkum Akademie věd s názvem Vítězové a poražení, jehož výsledky budou zveřejněny dnes poprvé. „V dvaceti rozhovorech si mohou lidé zkonfrontovat osobní zkušenosti a vzpomínky z doby pádu komunismu s názory někdejších vůdců této země,“ říká vedoucí výzkumného projektu Miroslav Vaněk. K dalším třiceti rozhovorům pak vědec získal disidenty z období komunistické normalizace. Ti naopak podle Vaňka nabízejí pohledy z „druhé strany barikády“.

K množství překvapivých - často vůbec poprvé zveřejněných - informací patří i ta, že Československo mělo několik svých Gorbačovů. A údajně prý mnohem schopnějších než Sověti. Tuto roli na sebe bere třeba někdejší šéf pražských komunistů Miroslav Štěpán či člen ÚV KSČ Rudolf Hegenbart. Za Hegenbartem údajně přišel šéf slušovického agrokombinátu František Čuba s plánem na svržení Jakeše.

Jakeš: Za Listopad může StB

Nebýt 17. listopadu, ocitl by se nicméně v čele „státostrany“ téměř jistě ambiciózní Štěpán, jehož Jakeš vychovával jako nástupce. „Byla v něm rozhodnost, nebál se zodpovědnosti,“ chválí ho Jakeš.

Škrt přes rozpočet mu ale udělal všemocný šéf tajné policie Aloiz Lorenc, který podle Jakeše naplánoval masakr studentů na Národní třídě. „O tom jsem přesvědčen. Poněvadž z nás udělal úplné hlupáky, když nás informoval o tom, že na Národní třídě se nic nestalo. Šlo o promyšlenou akci StB. Navíc jsem vydal výslovný pokyn, že nesmí být použito síly,“ tvrdí Jakeš.

Tajná policie dělala podle něj vše pro to, aby přispěla k „výměně stráží v čele komunistické strany“.

Diskusi na téma, nakolik jsou výpovědi bývalých komunistických vůdců pravdivé, Vaněk zatím odmítá. „Ale dočkáte se. Příští roky vydáme konfrontaci rozhovorů s archivními prameny a analýzami historiků.“

Jakešovu výpověď považuje za věrohodnou proto, že bývalý generální tajemník KSČ nešetří ani sebe a již patnáct let nemění názory. „Ptáte se na zásah milicí proti demonstracím? Bylo to celé zvorané. V noci mne probudil telefon a já tam v pyžamu u toho telefonu přemýšlím, co dělat. Tak jsem rozhodl, kdo je na cestě, ať dojede do Prahy, kdo není, ať nejezdí,“ popisuje Jakeš rozklad mocenských struktur. „Stále častěji bylo na jejich jednání patrné stáří,“ míní Miroslav Štěpán.

Autor: JAN GAZDÍK

Ruský státní organizovaný zločin
horší než Cosa Nostra
Americká policie je šokována
brutalitou ruských mafiánů
Motto: "Rusové zatím nejsou schopni úspěšně se zapojit do světové ekonomiky a tak vedle nerostných surovin vyvážejí to jediné, co umějí opravdu dobře - organizovaný zločin. Tímto způsobem vysávají celý svět.
Americký deník The New York Times 19. srpna 1999 zveřejnil zprávu, která otřásla celou zemí: ruská státní mafie vyprala prostřednictvím amerického finančního ústavu Bank of New York nejméně 4,2 miliardy dolarů (v přepočtu asi 147 miliard korun). Podle dosud zveřejněných, ale zatím neověřených informací se však tato částka bude blížit spíše deseti miliardám USD, což je asi 350 miliard korun."
Pottsville (USA) - Odpovědnost za smrt pěti lidí, jejichž těla byla na sklonku loňského roku vylovena z vodní nádrže nad Los Angeles, připsal Federální úřad pro vyšetřování (FBI) ruské zločinecké síti. Ve zprávě, o níž nyní informoval americký tisk, američtí vyšetřovatelé uvádějí, že brutalita ruské mafie předčí vše, na co byla Amerika zvyklá v dobách italské Cosy Nostry.

Mrtvé se podařilo identifikovat jako Alexandra Umanského, prezidenta společnosti Advanced Mobile Technologies v Hollywoodu, Georgie Safjojava, prezidenta filmové společnosti Matador Media, šéfproducenta Matadoru Nikolaje Charabadzeho, účetní Ritu Peklerovou a obchodníka Mijera Muskatela. Všichni přišli do Los Angeles z bývalého Sovětského svazu. Ze svých domovů byli uneseni pro výkupné. Krátce poté však byli zavražděni a odklizeni do vod nádrže.

Policie zadržela čtyři podezřelé, rovněž někdejší občany SSSR. Žaloba je viní z vraždy. Miliónové výkupné, které pachatelé vybrali, obětem život nezachránilo.

Případ vzbudil v Los Angeles velký rozruch a místní úřadovna FBI dokonce ustavila zvláštní oddělení pro boj s ruským organizovaným zločinem , který se v Kalifornii nebývale rozmohl.

Prokurátor Anthony Colannino, vedoucí tohoto oddělení, uvedl, že každoročně vstupují do Spojených států ilegálně desítky tisíc ruských zločinců. Mnozí mají za sebou kariéru v komunistické tajné policii, armádě či zvláštních jednotkách ministerstva vnitra. Jsou mezi nimi i bývalí komunističtí aparátčíci. Nejčastěji se specializují na vykrádání bankovních kont a na zpronevěry, pojišťovací podvody, obchod s narkotiky a vydírání.

"Gangsteři ruského původu se snaží násilí vyhnout, ale když už zabíjejí, udělají to bez váhání," řekl Colannino. "Stará italská mafie vás zabila a vdově pak poslala kytici. Tihle lidé, krutí a bezohlední, jsou schopni zabít vás, vaši ženu, děti, sourozence, rodiče i sousedy. Nemusí zbýt nikdo, komu by se kytice dala zaslat." Dále viz http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2004011502

Ruská mafie dnes představuje největší etnickou skupinu organizovaného zločinu v USA - má více členů a působí na rozlehlejším území než mafie asijské a latinsko-americké.


Ruský prezident Vladimír Putin
čelí obvinění z podpory zločinců
NEW YORK/MOSKVA - Němečtí šéfové rusko-německé firmy SPAG jsou vyšetřováni kvůli praní špinavých peněz. Členem dozorčí rady přitom byl od samého počátku nynější ruský prezident. Podivné kontakty ruského prezidenta Vladimira Putina s firmami spojenými s organizovaným zločinem se již loni staly důvodem, proč Washington prosadil zařazení Ruska na černý seznam států napojených na praní špinavých peněz.

Jde o další ze série odhalení, které pronásledují Putina od okamžiku, kdy po roce 1991 začal řídit zahraniční ekonomické aktivity Petrohradu v éře starosty Anatolije Sobčaka . S odvoláním na vysokého představitele administrativy bývalého prezidenta Billa Clintona to tvrdí poslední číslo amerického časopisu Newsweek.

Nynější prezident v té době inicioval, případně schvaloval projekty, které pak realizovaly firmy spojené s organizovaným zločinem. Putin se stal Sobčakovým pomocníkem především díky tomu, že byl spojen s tajnou službou FSB a dalšími strukturami, které byly nástupkyněmi sovětské KGB. "Potřebuji pomocníka. Já se dokonce bojím vycházet z kanceláře. Vůbec nevím, co jsou všichni tito lidé zač," postěžoval si tehdy starosta na aktivní byznysmeny.





Německá stopa vede do Kremlu


Jednou z Putinových zásluh o rozvoj rodného města se stalo spojení s německými podnikateli. Známé Dresdner Bank například pomáhal zajistit kanceláře v budově bývalého německého velvyslanectví . V dalších případech aktivní Sobčakův zástupce dohodl odprodej nemovitostí v rámci privatizace městského majetku.

Podle údajů polského listu Rzeczpospolita se do paměti zapsal především prodej hotelů Astoria a Europa. Největší problémy působilo a dosud ruskému prezidentovi působí spojení s německo-ruskou firmou SPAG .

Spoluzakladatel této firmy, se kterým dojednal nesčetně obchodů, německý právník Rudolf Ritter, je právě nyní vyšetřován v lichtenštejnskou a rakouskou prokuraturou. Obviněn je z praní špinavých peněz - v tom nejméně jednoho milionu dolarů pro kolumbijský drogový kartel. Newsweek, podobně jako o něco dříve italský list La Repubblica, tvrdí, že Putin byl členem dozorčí rady SPAG. Figurovat v ní měl dokonce až do 7. května 2000 - tedy do své prezidentské inaugurace . Mluvčí Kremlu to ovšem popírají.

Jiné ruské zdroje trvají na tom, že jeho role byla čestná a neplacená - měl pouze svou účastí zvyšovat důvěryhodnost firmy v očích zahraničních partnerů. Proti Putinovi naopak svědčí jeho úzké vztahy s aktivním činitelem SPAG, jistým Vladimirem Smirnovem. Toho si dokonce později vzal i do hospodářské správy prezidentské administrace.





Přátelství rozvědčíka,
byznysmena a mafiána


Podivné spojení Vladimirů, rozvědčíka a podnikatele, dovršil kontakt s třetím údajným mafiánem Vladimirem Barsukovem (Kumarinem). Ten byl velkým bossem petrohradských kasin a restaurací a je pokládán za hlavu tzv. tambovské mafie. Důvěryhodné ruské zdroje potvrdily, že Putin a Smirnov jsou do dnešního dne spolumajiteli luxusního "městečka" víkendových rezidencí ruských i zahraničních boháčů u Petrohradu .

Informace západních novinářů kupodivu nechaly většinu ruských politiků v klidu. Pouze Sergej Juščenkov, člen parlamentní frakce strany Svaz pravých sil, vyjádřil zklamání nad tím, že Kreml k celé sérii obvinění Putina stále mlčí. "Podle mého názoru je nutné obrátit se k soudu. Informaci tentokrát přinesl respektovaný časopis, a může tak být zasazen těžký úder celé zemi," řekl poslanec.

Nejbližší posuzování důvěryhodnosti Ruska se uskuteční na zářijovém mezinárodním jednání v Paříži, kde budou představitelé z bezmála třiceti států rozhodovat, zda mají zavést sankce proti Rusku jako zemi umožňující praní peněz zločinných syndikátů . Putin si ovšem již připravil svůj argument - na poslední chvíli prosadil schválení zákona, který by měl zúžit prostor pro podobné nelegální transakce.





Vraždy na státní objednávku


O tom, jak v Rusku již dlouhou dobu srůstají ruské tajné služby a organizovaný zločin do jednoho organismu, tento týden vypověděl i skandální text publikovaný pravicovým listem Novaja gazeta. V úryvcích z připravované knihy dlouholetého pracovníka FSB Alexandra Litviněnka se podrobně líčí, jak ruská kontrarozvědka cílevědomě řídila činnost mnohých zločineckých struktur. Viz: http://www.maidan.org.ua/static/mai/1109731267.html

Litviněnko, který letos v květnu získal politický azyl v Británii, je spojencem protiputinovského magnáta Borise Berezovského. Jeho tvrzení jsou ale podle znalců přesná. Putinovi kolegové, a to i v době, kdy Vladimír Putin sám od roku 1998 FSB řídil, měli jednak od soukromých firem získávat peníze pro vlastní potřebu, ale současně je využívat i k plnění "delikátních úkolů" - k vraždám.

Litviněnko v této souvislosti uvádí dlouhý seznam zemí (mimo jiné Jugoslávii, Ukrajinu, Irák), kde najatí vrazi likvidovali lidi, kteří se tam pokoušeli před FSB skrýt. Marně. Viz

http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2003092402


RUDÁ MAFIE V NEW YORKU
Rusové zatím nejsou schopni úspěšně se zapojit do světové ekonomiky, a tak vedle nerostných surovin vyvážejí to jediné, co umějí opravdu dobře - organizovaný zločin. Tímto způsobem vysávají celý svět.
Americký deník The New York Times 19. srpna 1999 zveřejnil zprávu, která otřásla celou zemí: ruská státní mafie vyprala prostřednictvím amerického finančního ústavu Bank of New York nejméně 4,2 miliardy dolarů (v přepočtu asi 147 miliard korun). Podle dosud zveřejněných, ale zatím neověřených informací se však tato částka bude blížit spíše deseti miliardám USD, což je asi 350 miliard korun.
Náhodný objev

Před dvěma lety začala britská Národní služba pro potírání zločinu (NCIS) sledovat aktivity společnosti YBM Magnex se sídlem nedaleko americké Filadelfie. Tuto firmu založil významný představitel ruského podsvětí Semjon Mogilevič (viz článek na straně 46). Britové měli podezření, že podnik pere v Londýně a v Kanadě špinavé peníze. Vyšetřování případu přivedlo pracovníky NCIS ke společnosti Benex Worldwide, která měla svůj účet vedený u londýnské pobočky Bank of New York. Od října 1998 do března 1999 vyšetřovatelé na tomto kontě zaznamenali zhruba deset tisíc bankovních převodů. Celkovou částku vypočítali na 4,2 miliardy dolarů. Okamžitě jim došlo, že zřejmě narazili na Mogilevičovu pračku špinavých peněz a upozornili své americké kolegy. Banka ihned odvolala své dvě klíčové zaměstnankyně - Natašu Kagalovskou a Lucy Edwardsovou. Obě ženy se narodily v Rusku a pracovaly ve východoevropské divizi Bank of New York. Manžel Kagalovské (Konstantin) zastával v letech 1992 až 1995 post ruského zástupce v Mezinárodním měnovém fondu . Edwardsová se do Spojených států provdala v osmdesátých letech, aby se později rozvedla a znovu se provdala za ruského podnikatele Petera Berlina. Berlin je podle dostupných informací získaných deníkem The New York Times jediným majitelem a zároveň ředitelem společnosti Benex Worldwide.





Peníze na pomoc Rusku?


Minulý týden zabavily americké bezpečnostní orgány ze dvou účtů vedených u Bank of New York asi dvacet milionů dolarů. Obě konta patřily společnosti Benex. Speciální jednotka pro potírání ruského organizovaného zločinu, kterou spolu s FBI založila newyorská policie, však podle zprávy deníku The New York Times prověřuje i další konta.

Oficiálně zatím FBI žádné vyšetřování nepotvrdila, nicméně Bank of New York ve svém prohlášení z minulého týdne sdělila, že spolupracuje s bezpečnostními orgány na "vyšetřování pohybů peněz pocházejících z Ruska" . Ve čtvrtek byla o případu velice podrobně informována americká ministryně spravedlnosti Janet Renová.

Také ruská generální prokuratura minulý týden oznámila, že hodlá zahájit vlastní vyšetřování případu. Ruské úřady zároveň ujistily, že s praním špinavých peněz ve Spojených státech nemají nic společného.

Minulý pátek ovšem deník The New York Times zveřejnil informace, podle kterých procházely bankou špinavé peníze celý půlrok bez toho, aby je Bank of New York zaznamenala. Celkem devět účtů společnosti Benex Worldwide bylo totiž založeno mnohem dříve než v březnu 1998, jak se do minulého čtvrtka americké bezpečnostní orgány domnívaly.

The New York Times také v pátek informovaly o tom, že část vypraných peněz mohla pocházet z Mezinárodního měnového fondu, který v roce 1998 poskytl Rusku finanční pomoc ve snaze zastavit řetězové pády ruských bank a posílit rubl. Ministerstvo spravedlnosti se však podle důvěrných zdrojů amerického deníku zatím nedomnívá, že by skandál jakkoli souvisel s aktivitami Mezinárodního měnového fondu.





"Noví" Rusové...


Právě v Mezinárodním měnovém fondu získával své zkušenosti se světovým bankovnictvím Konstantin Kagalovskij (42), který zřejmě pomáhal při transferu peněz na účty společnosti Benex Worldwide. Když se po dvou letech ve funkci ruského zástupce u MMF Kagalovskij loučil se svými kolegy ve Washingtonu, kde fond sídlí, řekl jim, že jeho nový zaměstnavatel - ruská banka Menatěp Bank - bude jedním z pilířů transformace z komunismu do kapitalismu. Deník The Wall Street Journal minulý týden citoval tehdejší Kagalovského slova v tom smyslu, že Menatěp Bank bude pomáhat generovat prestiž a sílu rodícího se ruského soukromého sektoru.

Na první pohled se jeho slova brzy začala naplňovat. Kagalovskij se nastěhoval do luxusního hotelového apartmá s výhledem na Kreml a byl jmenován prvním náměstkem ředitele Menatěp Bank. Počátkem roku řekl na valné hromadě akcionářů, že Menatěp Bank se brzy stane významnou světovou bankou. Svým způsobem měl pravdu. Banka sice loni zkrachovala, ale nyní se stala předmětem vyšetřování v souvislosti s jedním z největších případů praní špinavých peněz v historii USA.

Kagalovskij působí v současnosti ve funkci místopředsedy představenstva ropné společnosti Yukos, kterou v roce 1996 zprivatizovala za velmi nejasných okolností právě Menatěp Bank.

Zajímavý je i příběh Kagalovského manželky Nataši. Narodila se v roce 1954 v tehdejším Leningradu, kde vystudovala orientální vědy. V roce 1979 emigrovala (anebo byla vysazena na Západ sovětskými tajnými službami) do Spojených států a na Univerzitě v Princetonu vystudovala obor zaměřený na Blízký východ. V roce 1986 nastoupila do Irving Bank, kterou v roce 1988 pohltila právě Bank of New York. V Irving Bank se Kagalovská seznámila s Lucy Edwardsovou.

Před sedmi lety byla Nataša Kagalovská vyslána do Ruska, aby spolu s dalšími americkými bankéři pomohla v komunismem zdecimované zemi vytvořit bankovní systém západního střihu. Její šarm a schopnosti ohromily v Rusku nejen americké poradce. Krátce po návratu ze své mise povýšila v roce 1992 Nataša - tehdy ještě Gurfinkelová na šéfku východoevropské divize Bank of New York. Ve svých sedmatřiceti letech se zdála být ženou na svém místě. Nejenže plynně hovořila rusky, ale dokázala pro banku zajistit v Rusku i velice lukrativní obchody. Její "akcie posílily ještě tím, že za muže si vzala někdejšího prominentního kremelského reformátora a později bohatého ruského podnikatele Konstantina Kagalovského.

"Každý ji znal, řekl v rozhovoru pro The New York Times bývalý předseda jedné významné západní banky, která intenzivně obchoduje s Ruskem. " Byla to jednička, především díky svému manželovi , dodal.

Před deseti dny se však její hvězdná kariéra zhroutila. "Je to vážná věc. Řekli mi, abych s nikým o ničem nemluvila. Je mi to všechno moc líto, řekla Kagalovská minulý týden v krátkém telefonickém rozhovoru pro The New York Times.



Rusové kromě nerostných surovin vyvážejí to jediné, co umějí opravdu dobře - organizovaný zločin. Americký deník The New York Times 19. srpna 1999 zveřejnil zprávu, která otřásla celou zemí: ruská mafie vyprala prostřednictvím amerického finančního ústavu Bank of New York nejméně 4,2 miliardy dolarů (v přepočtu asi 147 miliard korun). Podle dosud zveřejněných, ale zatím neověřených informací se však tato částka bude blížit spíše deseti miliardám USD, což je asi 350 miliard korun.
  20.05.2008 20:48 petr
 
Žádost o radu. K 1.6.2008 budu mít odslouženo 9 let a ZVS mám 1,5 roku. Poslední dobou mne stále trápí myšlenka odejít do civilu s výsluhovým příspěvkem kolem 6.000,- kč a to protože po ukončení přechodové doby dnem 31.12.2009 mi ZVS odečtou, tzn. že k tomuto datu budu mít odsloužemno "čistých" 10,5 roku a na výsluhový příspěvek budu mít nárok až po dalších 4,5 letech. V těchto letech se mi může nedej bože něco stát a budu od PČR propuštěn třeba pro zdravotní nezpůsobilost a nebo z jiných důvodů ( třeba nesplnění fyz. prověrek ). Chtěl bych znát názor ostatních policistů se stejným problémem, jelikož mi osobně připadá normální se v mém případě řídit rčením "lepší vrabec v hrsti, než holub na střeše".

Co udělá PP proto, aby si takovéto policisty udržela, protože mít na něco nárok o tento nárok přijít a čekat na něj další 3-5 let se mi zdá nespravedlivé?
  20.05.2008 20:52 Nespokojený Policista
 
Na poslední otázku zní odpověď ---- NIC
  20.05.2008 21:11 F1
 
Rozhodnutí je jen na tobě a od nikoho nečekej radu.

U Policie ČR jseš dost dlouho, aby jsi viděl okolo sebe, že žádná rozumná taktika " udržet schopné a zkušené poldy neexistuje " Panstvo na PP s úsměvem na tváři udělá PÁ,PÁ zkušeným odcházejícím poldům bez jekéhokoliv průseru, kteří kdysi nastupovali z opravdového přesvědčení dělat dobrou věc, aby nabrali 19 mladíčky, kteří kolikrát jdou k Polici ČR z naivity informací o velkých penězích, amerických seriálech s poldama, jak honí pachatele, v naivitě jak " nebudou nic dělat, jen jezdit autem a brát prachy ( všeobecné přemýšlení našich občanů, krmených NOVOU a naopak nekrmených realitou - dluch pánů PP, mediální selhání ) Já jsem nastupoval také z přesvědčení, měl jsem zaměstnání se stejnými penězi. Dneska mě to nezdravé dění u Policie udolalo a v palici se mě tam také hodní odchod pryč, protože to co se dějem v Policii ČR je napováženou. Máme pomáhat a chránti jiné, ale uvnitř policie se ve vztahu k policistům porušuje co může. A jen se přemýšlí jak s policisty ve služebním vztahu vydrbat. Dříve to bylo také, ale v těch posledních letech se to stupňuje a s novým zákonem již jen " Amen ".

Takže PP neudělá nic, bude se smát, hrát si, že se nic neděje dál, odchody bude plácat dalšími nábory a skutečně jak tu zaznělo, budeme sbor spousty vysokoškoláků šlapajících ulici, totálních nezkušených elévů. Už je to vidět teď, kam došla akce obměnit generační špunt. Mě je 42 let.
  20.05.2008 21:18 Pavel-pravý
 
Pro Petra

Tvá dedukce je logická a na místě.Zdaleka nejsi sám,kdo takhle uvažuje.
  21.05.2008 08:40 1
 
a co mají říkaty ty, pro který nebyla žádná volba a rovnou hupsli do novýho zákona?Žádná přechodná doba prostě pic a pic a jsi v tom?
  21.05.2008 21:12 říjen 96
 
Ti do toho šli a věděli co je čeká. Já osobně jsem o nějaký výsluze při nástupu nevědel zhola nic...Dnes je výsluha dávána jako + při náboru
  20.05.2008 20:46 F1
 
Lidi jako " Realita " vůbec neumějí používat to co mají v hlavě a dělají jednoduchá nic neříkající měřítka. Neustále slyším " Oni mají 140 % platu rozpočtové sféry ". Ano je to možné a jak u koho. Ale je to jako srovnávat dělníka s odpracovanými 250 hodinami s dělníkem s odpracovanými 170 hodinami a vyčítat tomu s těmi 250 hodinami, že má plat vyšší a ve výši například 140 % než ten s těmi 170 hodinami. Kdy si tito hlupáci již uvědomí, že plat policisty je složen ze složek, které nejsou v rozpočtové sféře běžné neboť zkrátka na tyto příplatky nemají nárok, nebo mě tady chce " Realita " poučit, že většina zaměstnanců v rozpočtové sféře pobírá část mzdy za práci v nepřetržitém provozu a mají zkurvené téměř každé Vánoce, Silvestra, svátky v průběhu roku. Nebo chce pan " Realita " tvrdit, že chodí zaměstnanci rozpočtové sféry v sobotu v neděli do práce, na noční ? Pobírají zaměstnanci specifický příplatek za práci s toxikomany, bezdomovci, agresivními psychopaty. Tedy o tyto příplatky jsou " chudší " a zákonitě mají tedy nižší průměrnou mzdu.

Vždyť i ti učitelé kdyby chypoteticky chodili na noční, dělali soboty, neděle, strávili Vánoce v práci / jako my se s vyslýchanými zloději /, strávili Silvestra v práci ( jako my s okradenými zmlácenými ), oddělali nějakých 150 hodiny bez vyplacené mzdy, tak by jistě měli také větší plat, než mají bez těchto složek platu. Jinak nic proti učitelům jen jsem dával příklad.
At se mě někdo zeptá jak vnímám Vánoce. Ne jako má manželka, jako dobu klidu, míru nazdobeného bytu, pohody, volna, společně tráveného času s rodinou, pečení a pod. Já když přijdou Vánoce, tak vím, že to odserem, jako ty prodavačky v českých obchodech, tedy ještě víc v práci, více zlodějů, více výslechů, vykradených aut, okradených lidí, kteří v překotu úplně zapomínají, že všude číhají na vhodný okamžik samí parchanti, nestíhání, chození domů z ještě více hektických služeb. Upřímně řečeno z důvodů
výše uvedených nemám rád Vánoce ani Silvestra a je mi to manželkou vyčítáno, že je " neprožívám ", ale tyto " časy " už bohužel vnímám jako problémy ve službě a až jednou odejdu od Policie ČR, tak to snad konečně naplno vychutnám. Tohle ale pracovník rozpočtovky nepochopí, nedělám si iluze, tak jako pan " Realita " Tohle chápou jen poldové a hlavně ti na těch zatíženějších odděleních.
Tohle je, když už tak v těch 140 procentách platu poldy ( a dalších nejmenovaných negativ ) oproti těm 100 % platu pracovníků rozpočtové sféry. Ale pochybuji, že ten závistivý pan " Realita " tohlen pochopí, tedy že plat rozpočtovek je v průměru nižší o chybějící složky platu, které prostě nemají, neb je oproti většině poldů nevykonávají.

To asi budou negativní reakce " pitomců " !
  20.05.2008 21:32 top
 
Stovky policistů odchází do civilu a všichni jdou za lépe ohodnocenou a klidnější prací.
  20.05.2008 23:15 pro F1
 
Vidíš a učitelé, kteří mají pracovní vyučovací týden o délce cca 20 hodin týdně budou stávkovat (to Ty nemůžeš), mají letní prázdniny o délce 8 týdnů, mají vánoční prázdniny (i úředníci mají štědrý den a vánoční svátky volno), přesto budou učitelé (SO.NE,svátky by určitě do školy nechodili), za podpory odborů stávkovat za zvýšení platů, stejně jako zdravotní pracovníci (ovšem policista to má ze zákona zakázané, bohužel, proto nemá pan ministr důvod u policie cokoliv měnit,...a nějaké demonstrace??? proč by se jich bál, je to vždycky jen takový "výkřik do tmy", vždyť sami policisté nejsou jednotní, stejně jako jejich odbory, na rozdíl od těch školských, zdravotních,... nemám pravdu????).
  21.05.2008 20:18 F1
 
Stručně - Máš
  20.05.2008 20:08 Nehodovka to má sečtený!
 
politikavpraxi: Dobrý den pane ministře,ráda bych se vás zeptala,jestli považujete za dostatečnou práci policie na úseku dopravy?Zdá se mi totiž,že nehodovost je velká,ale činnost policie malá.

Langer: systém práce dopravky se s nástupem nového ředitele změnil - větší důraz na regionální akce. Zvýšil se počet dopravních policistů o cca 250. Navýšili jsme tabulky pro dopravku o cca 700 (je prostor pro další personální posílení), ale... Dokud budou dopraváci zbytečně papírovat, dokud budou sloužit pro soukromé firmy (pojišťovny a leasingové společnosti) nebudou tam, kde je potřebujeme. Opravdu si nemyslím, že je efektivní ztratit 2 policisty na čtyři hodiny kvůli pomačkaným a poškrábaným plechům. To chceme změnit v rámci policejní reformy. Současně ale dodávám - pro mne musí být dopravní policista symbolem prevence a ne jenom represe. Situace se ale nezlepší, nebude-li přístup koordinován. Proto dopravní čtyřlístek - viz www.mvcr.cz
  20.05.2008 21:34 soumrak SDN
 
Nehodovky jsou skutečně na pokraji vyhynutí, natož s vyšší navýšenou částkou za vzniklou škodu.
  20.05.2008 16:46 Hypotalamus
 
Jak jsem četl tak Pan Langer se pochlubil, že náborová akce přinesla 6 000 žádostí o službu u policie ! To znamená , že přijde nová "kvalita". Nejvíce se na ně zřejmě těší Inspekce o Odbor stížností a kontrol. Soudím, že právě Inspekci poroste díky kvalitnímu výběru objasněnost !
  20.05.2008 18:32 bez financí
 
Ta elita opustí loď do 3 let, jak budou otrávení z toho cukru co tady nabízí představitelé tohoto státu pro PČR.
  20.05.2008 19:58 Asi takhlen
 
Z původních optimistických 7.000 zájemců bylo dost bez maturit, popsanými RT nebo jen vypsaných na " blint ", tedy to číslo 7.000 se smrsklo. Navíc od začátku roku do konce března odešlo dalších 1264 policistů a zalátat tuto další díru se podařilo jen z jedné třetiny.

Svačinovou náborovou akcí se nakonec ve skutečnosti podařilo oslovit upotřebitelných 3.600 zájemců a s 900 začalo příjímací řízení, kdy dle praxe jsou po ukončení přijímacího řízení přijati 2-3 zájemci z 10 zájemců, bude výsledkem 200 - 300 přijatých " poldů ". Kolik jich ještě odejde v průběhu 3 let zkušební doby, až zjistí, jak jim v kampani lhali, po nějakých těch průserkách a pod.
  20.05.2008 20:28 Ronin
 
A hlavně jenom blbec si může myslet, že nováček může nahradit poldu s 10 a více letou praxí. Na druhé straně bude mít Česká republika nejmladší, ale tím pádem nejméně zkušený Policejní sbor.
  20.05.2008 22:26 Nespokojený Policista <nespokojenypolicista@seznam.cz>
 
Hypotalamusi, musím Tě opravit! Lidový vypravěč pohádek Hans Christián LangerSSen dnes v médiích uvedl, že náborová akce již oslovila 9000 (devět tisíc) uchazečů o práci u Policie, kteří mají podanou přihlášku. Bylo by dobré mu připomenout, aby nemíchal jablka s hruškama, čili podané přihlášky přes internet s písemnými žádostmi, a také absolventy přijímacích řízení s úspěšně přijatými uchazeči, neboť to jsou diametrálně odlišná čísla!!!
Pokud mám správné informace, tak odešlo jen v tomto roce už 1264 kolegů do civilu a bylo přijato okolo 400 uchazečů, kteří začali ZOP. Podle posledních informací přímo od školáků, už na škole přemýšlejí o tom, že do výkonu jich velká část ani nepůjde, že chtějí být u Policie jen po dobu školy, že je to pro ně výhodné, a pak PÁPÁ. Dokonce už někteří zanedlouho nastupující na ZOP i nadávají, že zkrátili ZOP na 5 měsíců, že čekali, že si odsedí v lavicích původních devět měsíců a že pak udělají PÁPÁ. Tak nevím, co si mám o nich myslet.
  21.05.2008 09:36 pro NePo
 
tohle jsem také zaslechl, dokonce od učitelů na škole. "Máme tam týpky, kteří se ani netají tím, že si přišli posedět v lavicích na 9 měsíců za 12 litrů a ulehčí si rok do dalších přijímacích zkoušek na VŠ". Takže po několika měsících udělají sboru pápá.... co dodat.
  20.05.2008 16:32 for Klik
 
Klikovi příspěvky mají něco do sebe. Zná jejich prostředí velice dobře.
  20.05.2008 16:51 Polda
 
Klik má v prvé řadě komplex z policistů. Buď se jím chtěl stát, byl vyhozen a nebo dostal flastr, který nemůže překousnout. Toť celá věda... Jednou mi důchodce šlápl v autobusu na nohu... od té doby nesnáším důchodce :-(
  20.05.2008 19:22 Klik..?
 
Já ho znám, sloužil na hlídkové. Pak neuváženě odešel „podnikat“. Asi po roce se chtěl vrátit, ale nebyl o něj zájem. O policejní práci neví nic, protože na ní neviděl přes ty obr sluneční brýle, které nosil i v mlze.
  20.05.2008 15:35 Realita
 
V minulých letech rostly platy u bezpečnostních sborů tak, jako nikde jinde. Průměrný plat u policie je 140% platu v rozpočtové sféře. Limity státního rozpočtu jsou jasné. A věřím, že považujete za správné, že stejně jako vy, ani stát nemůže a nesmí žít na dluh. To prostě rodiče svým dětem nedělají. Rozpočet počítá s nárůstem 1,5 procenta,“ sdělil ministr s tím, že peníze půjdou do netarifní části mzdy, aby nedostali přidáno jen ti, kteří mají nejvyšší platy.
Páni policisté, kolik by Vám vyhovovalo ????? Vám by asi nestačilo ani 5OO procent, tak konec keců a ke strojům.
  20.05.2008 16:12 Dr.
 
ano, je pravdou, že plat proti průměru je větší (souhlasím), ale nevyvážený požadavky a nároky. Kolik stojí pořízení bydlení a provoz domácnosti s 1 dítětem .... ? Ano ... správně pro všechny stejně, ale žádný policajt byť duchem prostý nemůže jít si bokem přivydělat ani umýváním aut nebo schodů, rozdáváním letáků ....nejen, že mu to zákon neumožňuje a zakazuje vydělat si navíc , ale nemá ani na to vzhledem k své vytíženosti a 150 hodin zdarma čas. Navíc doporučuji všem vřele zkusit tuto řeholi. Jinak pro zajímavost zkuste nahlédnout jak si Váží práce policistů v ostatních zemí EU a pak se snažme kritizovat (ten boj se zločinem je všude stejný)...... takže závěrem... k těm strojům bude chybět obsluha (a její kvalita)
  20.05.2008 16:22 Klik for Dr.
 
Realita naprostý souhlas!!!Takže Vážený pane, musím oponovat. Z vlastní zkušenosti vím, že každý četník si nějak přivydělává. To znám z okruhu těchto lidí, jsou to sice drobnosti, ale je to tak. Je to na černo, ofic ani boha. V civilním sektoru stejně každej melouchaří na černotu. Jak je možné, že hasičům to nevadí! Ty mají snad nasypáno! Těch 150h zdarma nepřeháněj. Jsou lokality kde to je, ale většina republiky na ně ani nešáhne. Je to asi tak, jako s podporou UBS. Každý policajt nadává u piva, ale když mají podpořit, je jich cca 2000 ze 45 tis. Takže jste spokojeni a jenom tlacháte. K poslednímu bodu to je tak, že skutečně znám z POLSKA královské výsluhy a dříve do důchodu. Bohužel jestli toto nepřekousnete, musíte jít třeba podnikat a věřte, je to sranda.
  20.05.2008 16:31 Pavel
 
Souhlas s Realita a Klik. Je to opravdu trapné si stále stěžovat na prachy. V minulosti jim přidávali více než bylo zdrávo a zvykli si na to. Teď to těžce nesou!
  20.05.2008 16:42 for Klik
 
Hasiče bych s policisty opravdu nesrovnával. Ti nemusí nikdy ukázat na jednoho a říct je to on, ten lump ... takže z toho platí oblíbenost : poškozený/zločinec = 50/50. Takže se do nich opravdu nikdo tzv. nenaváží. Viz. srovnání volných tabulkových míst.... stačí kouknout proč neodchází. Taktéž každý z policistů si nepřivydělává jak 100% tvrdíte, a co se týče odborů tak jsem členem, ale dnes je trošku jiný systém a tak nevidím důvod, proč by tam měl být každý. To snad bylo za KSČ direktivně přikázáno jak bojovat se zlem a kde být členem. Co se týče podnikání věřte ... (narozdíl od Vás Vám netykám - neznám Vaše postavení ani věk) i přesto, že jsem absolventem dvou VŠ, tak rukama jsem pracoval v zahraničí a to docela tvrdě. Takže právě proto přemýšlím vrátit se opět k řemeslu, abych právě nebyl jeden z mála, který daní svůj plat pod dohledem státu....
  20.05.2008 17:25 :-)))
 
už tvrdí jen 140%? No to je paráda, za rok přizná 150hod. zdarma a za dva si uvědomí, že zakázali zákonem přivýdělek všem příslušníkům BS. K tomu se odečte za dva roky infalice po 7% a hned bude jen 126%. To je po roce a půl účinnosti 361 důležitý postup..... jen tak dál. P.S.: co to je ten Klik za exemplář, znáte to někdo? :-)))
  20.05.2008 17:34 XPavel
 
ani ho poznat nechci. Něco má do našich vládních činitelů...nejmoudřejší, nejchytřejší, nelepší a vše prosazuje silou. Nemá-li argumenty a je-li v koutě je sprostý...koho mi to jen připomíná.... :-)
  20.05.2008 19:06 Schimanski
 
Pokud 9 podřízených policistů dostane přidáno : 0 procent, potom ten desátý, vedoucí, dostane 15 procent. To už je slušné. Perfektní systém, v průměru mají všichni 1,5 procenta.
  20.05.2008 19:13 Klik..?
 
Já ho znám, sloužil na hlídkové. Pak neuváženě odešel „podnikat“. Asi po roce se chtěl vrátit, ale nebyl o něj zájem. Asi tušíte proč.
  20.05.2008 20:35 F1
 
Lidi jako " Realita " vůbec neumějí používat to co mají v hlavě a dělají jednoduchá nic neříkající měřítka. Neustále slyším " Oni mají 140 % platu rozpočtové sféry ". Ano je to možné a jak u koho. Ale je to jako srovnávat dělníka s odpracovanými 250 hodinami s dělníkem s odpracovanými 170 hodinami a vyčítat tomu s těmi 250 hodinami, že má plat vyšší a ve výši například 140 % než ten s těmi 170 hodinami. Kdy si tito hlupáci již uvědomí, že plat policisty je složen ze složek, které nejsou v rozpočtové sféře běžné neboť zkrátka na tyto příplatky nemají nárok, nebo mě tady chce " Realita " poučit, že většina zaměstnanců v rozpočtové sféře pobírá část mzdy za práci v nepřetržitém provozu a mají zkurvené téměř každé Vánoce, Silvestra, svátky v průběhu roku. Nebo chce pan " Realita " tvrdit, že chodí zaměstnanci rozpočtové sféry v sobotu v neděli do práce, na noční ? Pobírají zaměstnanci specifický příplatek za práci s toxikomany, bezdomovci, agresivními psychopaty. Tedy o tyto příplatky jsou " chudší " a zákonitě mají tedy nižší průměrnou mzdu.

Vždyť i ti učitelé kdyby chypoteticky chodili na noční, dělali soboty, neděle, strávili Vánoce v práci / jako my se s vyslýchanými zloději /, strávili Silvestra v práci ( jako my s okradenými zmlácenými ), oddělali nějakých 150 hodiny bez vyplacené mzdy, tak by jistě měli také větší plat, než mají bez těchto složek platu. Jinak nic proti učitelům jen jsem dával příklad.
At se mě někdo zeptá jak vnímám Vánoce. Ne jako má manželka, jako dobu klidu, míru nazdobeného bytu, pohody, volna, společně tráveného času s rodinou, pečení a pod. Já když přijdou Vánoce, tak vím, že to odserem, jako ty prodavačky v českých obchodech, tedy ještě víc v práci, více zlodějů, více výslechů, vykradených aut, okradených lidí, kteří v překotu úplně zapomínají, že všude číhají na vhodný okamžik samí parchanti, nestíhání, chození domů z ještě více hektických služeb.

Tohle je, když už tak v těch 140 procentách platu poldy ( a dalších nejmenovaných negativ ) oproti těm 100 % platu pracovníků rozpočtové sféry. Ale pochybuji, že ten závistivý pan " Realita " tohlen pochopí, tedy že plat rozpočtovek je v průměru nižší o chybějící složky platu, které prostě nemají, neb je oproti většině poldů nevykonávají.
  20.05.2008 14:13 čerstvé bláboly I.L.
 
http://vipchat.novinky.cz/archiv/00173-ivan-langer,-ministr-vnit ra.html
  20.05.2008 14:52 Nevěřící....
 
„ani stát nemůže a nesmí žít na dluh. To prostě rodiče svým dětem nedělají“ Slova politika, který je součástí vlády, která pámbíčkářům za jejich podporu, nasype 80 miliard !!!!!!
  19.05.2008 19:46 Klik for jelita
 
Zdravím všechny Klici. Přesně takhle se schovává srab z řad PČR a tak se chová i k podpoře UBS, NOS aby se něco změnilo. Hlavně bejt dobře zašitej a vystrkovat růžky jen opatrně a raději s maskou, aby mě náhodou někdo nepoznal, že se chci ozvat. Je mě Vás líto chudáci. Odhaduji 85% příslušníků PČR.
  19.05.2008 20:24 Klik
 
tak tam napiš svoje jméno posr... hrdino Kliku. Nemáš na to. Jen se stavět do opozice příspěvkům... zřejmě nějaký komplex z děctví... :-) tak si dokazuj dál
  20.05.2008 05:30 Klik
 
Zase hrdina co neví kudy kam, vezmi krumpáč a běž si kopat hrob.
  20.05.2008 15:30 Klik
 
i Ty malý primitive...jsi prostoduchý blbeček, že jo ? Asi píšeš z Bohnic
  20.05.2008 15:35 XPavel
 
Klik je opravdu nemocný. S takovým je škoda diskutovat nebo mu něco vyvracet. Na to prášky nejsou
  20.05.2008 16:14 Klik
 
Tak dobře tedy, ano jste nejlepší, nejchytřejší, máte málo peněz a tak si zasloužíte za tu strašnou dřinu přidat každému ke sto tisícům a hlavně méně práce, protože jste už fakt udřený a taháte po zemi kačera. Bože to je výkvět PČR, nahnat Vás k lopatě netáhla!!!
  20.05.2008 16:56 XPavel
 
S takovým (s odpuštěním) volem řidičem se domluvit při silniční kontrole "když něco nemá v OK" no potěš
  19.05.2008 19:09 Klik
 
Jelikož májí být 3 roky zmraženy naše platy, nevidím důvod proč se tu dál propadat na reálných příjmech a dělat jim tu administrativní děvku.
  19.05.2008 20:27 antifa
 
běž do pryč
  19.05.2008 17:20 marast
 
Další dva kolegové odcházejí do C. Jeden má 21 let druhý 11. Otrávení věčnou a nekonečnou administrativou.