Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  27.04.2008 17:29 Jako
 
17.04.2008 22:48 Kateřina Zelená

Expolicista Čermák, který zbil Jacques, je definitivně očištěn


Odvolací soud ve středu potvrdil verdikt obvodního soudu a zprostil obžaloby policistu Tomáše Čermáka. Toho žalobce vinil z napadení Kateřiny Jacques. Soudy tak definitivně potvrdily, že se Čermák svým jednáním trestného činu nedopustil.

"Jednání obžalovaného nebylo sice taktické, ale nebylo ani nezákonné,“ řekl předseda senátu Luboš Vlasák.

Podle něj jednal Čermák v souladu se zákonem a na základě rozkazu. Nynější poslankyně Jacques se dopustila jasného přestupku, když odmítla poslechnout výzvy policisty, aby vyklidila prostor, kde stála, uvedl Vlasák.

"Za svá zranění je prý odpovědná sama. Pokud by nedělala to, co dělala, nic takového by se nestalo," dodal.


Čermák byl od policie propuštěn. Nyní po svém očištění by se rád vrátil. Chtěl by pracovat jako operační důstojník. Bude také požadovat náhradu ušlé mzdy.

Ředitel pražské policie Petr Želásko připustil, že by se Čermák mohl vrátit, jelikož byl očištěn.

Podle obžaloby zbil Čermák Jacques v roce 2006 při protestu proti prvomájové demonstraci neonacistů v Praze na Palackého náměstí. Ta v té době zastávala post ředitelky sekce lidských práv úřadu vlády.

Po incidentu, který byl mediálně velmi sledovaný, byl Čermák propuštěn z řad policie a byl obviněn ze zneužití pravomoci veřejného činitele, ublížení na zdraví a omezování osobní svobody.

Státní zástupce Martin Omelka spolu s Kateřinou Jacques tvrdili, že Čermák ženu několikrát udeřil do hrudníku, smýkl s ní na zem, klekl si na ni a při nasazování pout ji pak bil. Při snaze dostat Jacques do služebního vozu ji podle žaloby mimo jiné udeřil do rozkroku.

Obvodní soud osvobodil Čermáka, který zbil Kateřinu Jacques, už v únoru. Zdroj: ČTK



Podle rozhodnutí soudců obvodního soudu se ale Čermák trestného činu nedopustil. Podle Obvodního soudu příznivci Strany zelených, včetně Jacques, porušili zákon o shromažďování a dopustili se přestupku.

Navíc měli chtít provokovat pravicové extremisty. Policista proto podle soudu naprosto správně všechny vyzval, aby se vydali jinou cestou, což odmítli. Následný Čermákův zákrok podle soudu nebyl trestným činem.
reagovat
17.04.2008 23:49 degradovaný

Jo jo, to bylo aktivit i od samotného pol. prezidenta Čermáka odstřelit před verdiktem soudu a i před začátkem vyšetřování. Prý horlivý trouba. Tak smýšlí vrcholný policejní menežment o řadových policistech. Jo to se stát někomu z vedení. To by se přece do rozsudku nemohl propustit a pro jistotu by se uklidil na vyšší post. Je to hnus. Doufám, že jim to Čermák s právníkama dá pořádně vyžrat včetně JAU JAU squoterky a feťačky - prominentního smrada.
18.04.2008 09:04 XXX-pravý

Být na Čermákově místě, tak bych teď na policii a ministerstvu vnitra vysoudil miliony za urážku osobnosti, poškození společenského uplatnění, ušlou mzdu, .....atd. A že bych si na to vzal fakt dobrého právníka, tak na to vemte jed. Rozhodně bych se nezapoměl i s právníkem připomenout i bývalému PP.
18.04.2008 19:35 jimi

Čermáka neznám a je mi volnej. Jen bych se pozastavil nad prací inspekce,která aktivně obvinila Čermáka z tr. činů} jinak to už ani neumí]- nadřízení odvolali ředitele Prahy 2 z funkce a jeho zástupce také...Na jejich místě bych se soudil s policií. To je celá inspekce. Sami na nic nepřijdou a nic nevyšetří. Reagují jen na podněty a veleaktivně podle rčení kam vítr tam plášť - vyšetřují.St.zástupce je potěšen že může soudu předložit jakoukoliv kauzu. Výsledky jsou však mizivé,protože se jedná jen o vylepšování statistiky.
20.04.2008 00:44 degradovaný

Jasně, inspekce je bezzubá a dělá jasně "propadající" případy. Kdy budou i tyto žluté tašky zodpovědné za svou prácí a zničené kariéry a životy , hlavně řadových nevinných policistů??? Kdo jejich "práci" hodnotí a vyvozuje důsledky??? To jsou takoví bozi, že jsou nepostižitelní??? Pokud dělají práci "napůl" tak taky " z hrušky dolů" a trestat.
  22.05.2008 12:13 PČR
 
pánové a dámy už jste viděli Langra na základním útvaru, že by se zeptal toho nejposlednějšího policisty co mu chybí a co by se mělo zlepšit ????
  22.05.2008 18:52 jiná doba
 
Ono chybí nejenom řadovým policistům, ale víceméně všem policistům kromě 30 letých podplukovníků na policejním prezidiu-to je plivnutí do tváře!
  22.05.2008 12:07 Scott <Scott@seznam.cz>
 
Sloužím už 10 let a stále vidím , že k policii berou snad uplně vše kdy se to už změní, že nebude nábor ale vyběr k policii.
  21.05.2008 20:52 ff
 
for bývalá policistka..jasně, že máš pravdu..taky odcházím od 1.6.2008 po 20 letech..nikoho nezajímaj důvody, právě naopak zjistíš, že vysoká škola je ti k ničemu...špatný systém, nátlak nadřízených přesahující hranice šikany a ponižování...prostě bez dalšího komentáře..a civil
  21.05.2008 19:28 bič
 
Policie vynaložila velké množství financí do náborové kampaně, různých letáků a propagací a nyní šetří na platech policistů, na odměnách protože ty peníze chybí v podstatě už všude!
  21.05.2008 18:47 Ynorr
 
Od : plk.Mgr.Jan Ptáček
Útvar : KPP PP ČR
Dobrý den,
zápisy z vedení S hlmP nepíši, takže se k nim nebudu vyjadřovat. Pouze opravuji údaj o celkovém počtu přijatých policistů v období do 1. 1. 2008 do 1. 5. 2008. Správné číslo je 1.082 policistů - původní číslo 1.137 bylo nepřesné, vycházelo z odhadů k 1. 5. 2008, které jsou vždy verifikovány ze strany OPe MV ČR k 10. dni v měsíci. Je však jasné, že v roce 2008 bylo přijato k PČR dvojnásobné množství policistů oproti stejnému období roku 2007, což jen potvrzuje, že náborová kampaň je úspěšná. To, že by na S hlmP bylo přijato pouze 5 policistů z náborové kampaně (a ostatní mimo kampaň) se mi zdá velice nepravděpodobné, neboť se mi nechce věřit, že pouze 5 policistů z více než sta přijatých by se jakýmkoliv způsobem dozvědělo o náborové kampani.... Nižší výslednost náborové kampaně na území hl.m. Prahy je způsobena i větší nabídkou pracovních příležitostí s lepším fin. oceněním.
Je pravdou, že se v současné době hlásí k Policii ČR více žen než mužů. Jaký je opravdový poměr však nevím. Panu "Standovi" vzkazuji, že slova o lhaní jsou snad až příliš tvrdá. Myslím, že nikdo nemá zájem nikoho klamat, když všichi víme jaká situace opravdu je. Zlepšení personálního stavu (nejen náborem) je úkolem pro nás pro všechny a pouhým přepočítáváním čísel a dohadováním se o údajích v zápisech to nezlepšíme :-(.
Přeji Vám všem hezký víkend,
Jan Ptáček
  21.05.2008 19:24 zane
 
Já ženy u policie nijak nepodceňuji , ale jejich fyzická vybavenost je přeci od přírody poněkud jinde než u mužů. Problém asi nastane ve chvíli kdy policista / muž / bude stále dokola posílán , aby řešil zákroky kde je násilnický agresor a policistka, která bude brát stejné peníze, třeba i větší, bude sedět v kanclu na zadku jenom proto, že je žena a fyzicky na to nemá !
  21.05.2008 19:28 bývalá policistka
 
Dobrý den pane plk. Mgr. Ptáčku,
omlouvám se, že reaguji na něco, co s mým sdělením vůbec nesouvisí, možná jen s předposlední větou, s personálním stavem. Odcházela jsem po 26 letech služebního poměru, ve 48 letech, se vzděláním (VŠ, Bc.), které jsem splňovala na svoji vykonávanou funkci. Ačkoliv jsem v žádosti o propuštění ze služebního poměru upozorňovala na skutečnosti, které mě vedly k tomuto kroku, tak stejně nikdo z vedení mě nekontaktoval, abych mohla své důvody podrobněji uvést. Upozorňovala jsem na diskriminaci a jiné skutečnosti ze strany vedoucího. Možná, že kdyby ke kontaktu mezi mnou a nadřízenými došlo, asi bych se rozmyslela jinak. Mohla jsem setrvat ve služebním poměru dalších několik let a jestli počítám správně, tak jsem mohla tzv. sloužit ještě "17" let, než bych odešla do starobního důchodu. Myslím si, že bylo jistě takových policistů a policistek více, kdo služební poměr k 31. 12. 2007, jenže to nikoho nezajímalo. Služební pomět opouštěli policisté, kteří měli zkušenosti, vzdělání atd. Stačilo jen, kdyby se o ně či lépe řečeno o důvody jejich odchodů někdo z vedení zajímal.

Ještě jednou se omlouvám, že jsem si dovolila reagovat v této části.

S pozdravem bývalá policistka
  21.05.2008 19:42 xxccxx
 
Kolegině...to nikdy nikoho nezajímalo a zajímat nebude. Sám za svoji již xx letou službu u této složky jsem zažil jedno obvodní oddělení, které se personálně díky vedoucímu prostřídalo rok co rok kompletně a mohu potvrdit bohužel, že nebylo samo a dnes to bude ještě markantnější
  21.05.2008 18:46 Ynorr
 
Odpověď :
Nechci popichovat, ale tabulky na intranetu hovoří jinak (list Vznik SP a PP z tabulek na adrese http://ppportal.pcr.cz/oppv/person_pr.htm
2007 vznik skončení
1.1 až 1.2. 160 213
2.2.až 1.3. 89 263
2.3.až 1.4. 133 835
2.4.až 1.5. 252 468
tedy celkem: 634 1779
2008:
1.1 až 1.2. 304 291
2.2.až 1.3. 232 284
2.3.až 1.4. 251 477
2.4.až 1.5. 295 301
tedy celkem: 1082 1353
Z výše uvedeného je zřejmé, že rozdíl je 448 policistů, tedy nikoliv dvojnásobek (nárůst o 100%), ale nárůst o cca 70%. Ani to by nemusel být špatný výsledek, kdyby... Bereme-li ale v úvahu, že se do kampaně vložilo (jak bylo prezentováno) až 22 mil. Kč, tak mi na jeden příjem "navíc" vychází v průměru okolo 49000 Kč. Toto vše za předpokladu, že přírůstek je způsoben jenom kampaní (což je dosti spekulativní - nevíme, jaké další vlivy se promítly - např. mírné zbrždění ekonomiky, vývoj zaměstnanosti v jiných oborech atd...). V každém případě ale je podstatné, že zatím nedošlo ani k tomu, že by se zasatvil pokles naplněných stavů - úbytek je (s výjimkou ledna) stále větší, než přírůstek. Na to, že jsme ten generační špunt už snad vytáhli, to tedy zase tak slavný výsledek není.
V každém případě - cena hledání jednoho policisty mi skoro připomíná, že hledáme generální ředitele ČEZu a nikoliv řadové policisty, ale určitě to tak není, protože součástí kampaně je i změna image a dozvěděl bych se (pokud bych se zeptal, což raději nečiním) i o fůře dalších synergií, které kampaň přinese a že to jsou skvěle investované peníze do naší budoucnosti... Jenom toho benzínu, co za to mohlo být (730 000 litrů). Je ale také pravda, že to snad platilo MV a nikoliv policie a asi bychom ty peníze určitě nedostali.
  21.05.2008 18:13 Ostuda
 
POLICISTA DVAKRÁT NATANKOVAL A ODJEL BEZ PLACENÍ OD ČERPACÍ STANICE-VĚK 23 LET, ČILI MLADÁ MODRÁ SÍLA OD PANA LANGERA, KTERÁ MÁ SPASIT POLICII.
  20.05.2008 22:35 Milan Hampl <milanhampl@mhservis.com>
 
Dobry den,v podstate Vam moc fandim.... jsem synek z bolsevicke rodiny a jediny v rodine jsem nepodlehl bolsevikum...tak jsem byl rodinou zatracen...muj otec kdysi zastaval dost vyznacnou funkci u STB....nikdy jsem s jeho nazory nesouhlasil,ale lecos o praci v techto slozkach vim...rad bych se s Vami osobne sesel a rekl Vam svuj nazor a rad bych slysel nazor Vas...na vse.co se v polici CR deje...bez ohledu o jakou spravu MV se jedna...
S pozdravem
Milan Hampl
  20.05.2008 23:13 Nespokojený Policista
 
Zde ministr neodpovídá a nereaguje. Otázku musíte položit v sekci PolicieČR/Hasiči, nebo v sekci Vášnázor/Volné a čekat několik měsíců, až pověřená osoba (určitě ne on) na příspěvek odpoví. Sice se divím, že Vám radím, když jste příznivcem NEministra policie, ale i zde napůl platí heslo "pomáhat a chránit".
  21.05.2008 06:23 .
 
Koukám nová doba. Synek udává tátu ! No pane ministře ,vy jste na to s tatíkem podobně , že ! To si budete u kafíčka rozumět !
  20.05.2008 21:36 §civil
 
Budujeme sbor amatérů a laiků s nejnižším věkovým průměrem!
  20.05.2008 21:30 ostuda
 
POLICISTA DVAKRÁT NATANKOVAL A ODJEL BEZ PLACENÍ OD ČERPACÍ STANICE-VĚK 23 LET, ČILI MLADÁ MODRÁ SÍLA OD PANA LANGERA, KTERÁ MÁ SPASIT POLICII.
  20.05.2008 21:34 Pavel-pravý
 
Jo,jo tady to je:

http://www.nova.cz/tvarchiv/?238v=137225&238p=TNOVINY&238d=20.05 .2008&238o=
  20.05.2008 22:02 Nespokojený Policista <nespokojenypolicista@seznam.cz>
 
Je-li to pravda, tak se chlapec asi zmýlil ve volbě povolání. Takové "zmetky" u firmy asi nikdo nechceme. Pokud je to ovšem jen výplod fantazie a promyšlená pomsta čerpadlářů, a bude mít chlapec proti nim dost důkazů, tak bych jim to nechal pěkně přes média sežrat. Je mi velmi dobře známo, jak novináři dovedou krásně překroutit informace v zájmu vyšší atraktivity reportáže, takže prozatím jsem k této zprávě zdrženlivý v komentáři a počkám si na výsledek šetření.