Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  02.04.2008 09:32 ještě chvilku policista
 
Ministr a policejní prezidium si nevidí na špičku nosu, protože nepravdivé, či hrubě zkreslené informace z policejní kampaně každý nově nastoupivší policista okamžitě prohlédne a zjistí, že firma nemá prakticky pro nováčky žádné výhody, které kampaň hlásá. Uvedu příklady taháků kampaně a k tomu dodám celé podmínky, za kterých je možno proklamované výhody získat.
1. Práce, která má smysl a pomáhá celé společnosti. Tato práce měla smysl kdysi, kdy policistů byl dostatek, sloužili rádi a působili jak preventivně, tak represivně. V dnešní době je policistů na základních článcí vlivem působení nového zákona o služebním poměru jako šafránu, takže tak tak stíhají věci evidovat a na nějaké prověřování a vyšetřování již tolik času nezbývá. Dnes na drtivé většině policejních útvarů již není ani hlavním kritériem objasněnost případů, ale nejdůležitější je věc ( podezření z trestného činu či přestupku ) jakýmkoli způsobem v co nejkratší lhůtě, jedno jest, zda ku prospěchu poškozeného. Dalším, v poslední době snad ještě důležitějším kritériem je správné plnění evidence trestního řízení, což je počítačový program, který policistům nejenže jejich administrativní práci neusnadnit a nezjednodušil, ale naopak veškeré administrativní úkony při práci v tomto systému trvají dvoj až trojnásobně delší dobu. Není se pak co divit, že ani policité, kteří ve službě setrvávají, se ke své policejní práci a k úkolům, které by měly být jejich prioritou, příliš nedostanou.
2. Garantované hmotné zajištění a kariérní postup.
Nově nastoupivší policista bude zařazen do 1 stupně 2 tarifní třídy k čemuž dostane zvláštní příplatek dle místa svého služebního zařazení. Poté absolvuje ZOP a vzhledem ke kritickému stavu policistů v Praze, bude po ZOP povinně zařazen jako tzv výpomoc na dobu tří měsíců do hlavního města. Pokud bude mít štěstí a na policejním prezudiu nedostanou, jak jsem již uvedl ke kritickému podstavu policistů v Praze, nápad tuto povinnou výpomoc hlavnímu městu o nějaký měsíc prodloužit, bude zařazen v místě bydliště v rámci okresu na útvar, který je vzhledem k personální situaci v nejzoufalejším stavu. Dostane 3 platovou třídu, kdy jeho čistý plat bude činit ( dle výše zvl. příplatku ) cca 14.000,-Kč až 16.000,-Kč. Toť vše, v tomto platu však je započteno 150 přesčasových hodin zdarma, veškeré příplatky za práci v noci, o dnech pracovního volna či svátcích, kdy svátky, pokud je zařazen ve směnném provozu ( což každý nováček rozhodně bude ) musí rovněž zdarma a bez jakéhokoli příplatku napracovat. Valorizace platů nulová. V letošním roce byla na valorizaci platů určena částka 1,5%, a to na nenárokovou část mzdy, což je osobní příplatek, zvláštní příplatek a odměny, kdy však na základní útvary policie ČR žádné finance na zvýšení zvláštního či osobního příplatku dosud nedorazily a finanční kvóta určená na odměny je nižší než v roce 2007. Tedy u policie proklamované zvýšení platů znamená prakticky v letošním roce jejich reálné snížení, troufnu si říci, vzhledem k inflaci, cca o 10 %.
3. Široké uplatnění dosaženého vzdělání a možnost dalšího vzdělávání .... Vzhledem k hlubokým podstavům, kdy nejvíce policistů je postrádáno na základních útvarech, pohotovostních oddílech apod., je nutno zalepit nejprve tyto personální černé díry. Nehledí se tedy na dosažené vzdělání a jeho případné uplatnění v rámci policie. Nejdůležitější je pro každého z vedoucích pracovníků udržet za každou cenu co největší počet policistů na svém útvaru, a to vzhledem ke skutečnosti, že jednou z důležitých součástí jejich hodnocení nadřízenými je personální situace na jejich útvaru. Vzhledem ke skutečnosti, že dle zákona o služebním poměru, pokud se policista chce přihlásit do výběrového řízení na vyšší místo, musí splňovat, krom jiných kritérií, také služební hodnocení nejméně velmi dobré. Vzhledem k výše uvedenému však celorepublikově jsou vedoucími pracovníky udělována policistům plošně hodnocení pouze dobrá a tímto krokem je prakticky plošně všem zablokován kariérní postup. Tedy přestože může být nově nastoupivší policista odborníkem na slovo vzatým na cokoli, na základě výše popsaného může zastávat celoživotně místo na hlídkové službě v nejnižší tarifní třídě.
4. Nadprůměrný plat.
Jak jsem již popsal výše, vzhledem k neplaceným 150 hodinám ročích přesčasů, neplaceným příplatkům, nepřetržité pracovní době, v mnohých případech dojíždění do místa zaměstnání, odloučení od rodiny či hrazení ubytoven, nechť každý zváží ještě k riziku daného povolání, zda plat ve výši cca 16.000,-Kč po absolvování ZOP je nadstandartní.
5. Ozdravné pobyty a lázeňská péče hrazené Policií ČR.
V dovětku ale již není uvedeno, že nárok vzniká až po absolvování 15-ti let služby. Dále zde není uvedeno, že vzhledem k nedostatku finančních prostředků vycházejí lázeňské pobyty v každém roce odhadem pouze pro 10 % policistů, kteří na ně mají nárok. Další absolvují tzv ozdravné pobyty, kdy mají v nějakém rekreačním zařízení Policie ČR, či zařízení se kterým policie uzavře smouvu uhrazen pobyt a stravu a je na nich, jak si svůj pobyt zorganizují. Tato forma ozdravných pobytů bude ale zřejmě brzy, vzhledem k nedostatku finančních prostředků a postupnému rozprodávání rekreačních zařízení Policie ČR nahrazena formou tělesných rehabilitačních aktivit, pod vedením bojařů v místě pracoviště, kdy si policisté po dobu 10 pracovních dnů v roce budou chodit pod vedením bojařů zacvičit. Pro nováčky však psát o ozdravném pobytu nemá smysl, neboť v současné době není u Policie ČR zřejmé co bude platit příští měsíc a ne za nějakých 15 let.
6. Rozvoj fyzických schopností policie ( má řadu sportovních zařízení ). Je pravdou, že policie má sportovní zařízení, ale rovněž je nutno uvést, že ne všude. Ale to, že možná budu mít možnost po pracobní době si někde zacvičit, asi není pro většinu oslovených hlavní prioritou náborové kampaně. Zvláště když jsou v současné době přijímáni takoví, kteří nejsou sto udělat při přijímacím řízení jediný klik, či shyb, o běhu ani nemluvě.
7. 6 týdnů dovolené pro každého policistu či policistku. Toto heslo náborové kampaně jako jediné je pravdivé. Ovšem, že by tato délka dovolené byla až tak extrémní oproti dovolené, které poskutuje řada firem v soukromém sektoru, nechám na uvážení každého.
8. Osobní příplatky a příplatky za vedení ... Je pravdou, že osobní příplatky mohou, dle zákona o služebním poměru dosáhnou výše až 50 % u nižších tarifních tříd a až 100% u vyšších tarifních tříd, avšak finanční prostředky na ně vyčleněné pro základní útvary či SKPV jsou mizivé. U drtivé většiny obvodních oddělení jsou pouze v řádu stokorun na každého jednotlivce. Tento stav panuje odedávna a není v dohlednu jeho zlepšení.
9. Za kvalitní a dlouholetou službu odchodné a výslužné dle zákona. To je pravda, ale nárok vzniká teprve po odsloužených 15-ti letech, kdy vzhledem k situaci u policie, ani déle sloužící policisté, kteří již mají na výsluhy nárok, po všech krocích vlády nevěří, že tato výhoda zůstane zachována. Jak jsem již uvedl, u policie v současné době není zřejmé co se stane za měsíc, natož za rok či 15 let.
10. Prppracovaný systém sociálních a kulturních benefitů jako vlastní rekreační zařízení, příspěvky na rekreace, stravování, penzijní připojištění, sportovní a kulturní akce a další . K tomuto bych chtěl uvést, že tyto benefity jsou hrazeny z fondu kulturných a sociálních potřeb, který však nikdy není nastaven podle potřeb policistů na nejnižších článcích, ale je direktivně nařízen shůry bez ohledů na požadavky policistů. Čili, přestože na základě celorepublikových pravidel čerpání FKSP je mnoho možností, jak tyto benefity žádat, u jednotlivých krajů je toto již odlošné, na základě toho, jak zástupci jednotlivých krajů, podotýkám, bez ohledů na potřeby policistů, o čerpání těchto prostředků rozhodnou. Jsou tedy kraje, kde je možno pouze získat jednou za x let příspěvek na dovolenou ve výši 10,-Kč ( já jej získal pouze jednou za 20 let služby ) a čerpání jiných výhod již není povolen. Jsou kraje, kde je přispíváno na penzujní připojištění měšíční částkou do 200,-Kč, avšak toto je opět vázáno kupříkladu na odsloužení 10 let. Jsou kraje, kde mají příspěvek na stravenky, kde mnohde však policie přispívá denně celých 7,-Kč ( slovy sedm Korun českých ) na jednu stravenku. Co se týče rekreace ve vlastních rekreačních zařízeních, tak tato rekreační zařízení jsou postupně rozprodávána, takže získat poukaz do takovéhoto zařízení bude v příštích letech pro řadové policisty již téměř nereálné.
Vzhledem k tomu, jaká hesla náborová kampaň propaguje, posuďte sami, zda se jedná o kampaň klamavou, či nikoli. Ale nechci nikoho od služby od policie zradit, není nad vastní zkušenost. Já jsem kdysi dávno, ještě za normálního stavu, pln elánu s radostí, tehdy ještě k SNB, nastoupil a po odpracovaných letech ve stavu, ve kterém se v současné době Policie ČR nachází a kam pod vedením současného ministra směřuje, s ještě větší radostí odcházím.
  23.05.2008 04:56 ss
 
C..za 8..raději nějaká renta, než žádná...
  23.05.2008 07:36 Klik
 
Budeš nemile překvapen, nedaj ti pokoj ani v civilu. Myšleno Odbor soc. zabezpečení MV a TY? Valorizace , zdanění!
  23.05.2008 08:04 Jarek
 
Klik je mentoš !
  23.05.2008 08:14 pro ss
 
Nechci tady šířit fámy,ale logicky mě vychází,že když za první 3 měsíce tohoto roku odešlo do C přes 1200 kolegů a nábor se znovu nepovedl i přes optimistické bláboly neministra,tak se s výsluhama a 361 dřív,nebo pozdějí bude něco dít.V Praze už si nemůžou dovolit,aby byla překonána odchodovost minulého roku (5000).To už by policie opravdu nerozchodila.
  23.05.2008 08:15 Klik ?
 
Já ho znám, sloužil na hlídkové. Pak neuváženě odešel „podnikat“. Asi po roce se chtěl vrátit, ale nebyl o něj zájem. O policejní práci neví nic, protože na ní neviděl přes ty obr sluneční brýle, které nosil i v mlze.
  23.05.2008 12:24 Klik
 
Ty znáš tak akorát bačův k....!
  23.05.2008 14:59 Klik ?
 
Klikovi emoce ... takže Klik je něco mezi mužem a ženou. Tedy oboupohlavní a ještě bezcharakterní. Aspoň už vím proč si léčí seběvědomí na tomto webu :-)
  23.05.2008 15:22 Pavel
 
... navíc se asi u toho Klik ukájí
  23.05.2008 19:22 Klik
 
Máte nějak moc času bejt na netu. Buďto kecáte , že jste furt v práci a píšete to doma a nebo jste furt v práci a píšete to v pracovní době!!! Takže máte asi času dost? Tak zase můžete začít fňukat.
  22.05.2008 21:34 ha
 
každý chce trošku slušně žít a né z ruky do huby...takže krom toho, že peníze nejsou, budou stejně tak chybět stávajícím i nově nastupujícím policistům. Kde ty peníze však jsou nevím, ale všichni pracují jak magoři (aspoň dnes to bylo v bedně). Takže čím víc pracují, tím měně peněz....každý ať si udělá sám obrázek
  22.05.2008 21:33 přespalubu <seznam@seznam.cz>
 
Milí kolegové a spolupracovníci, dlouho jsem přemýšlel nad situací, která vznikla za vlády ODS a nově příchozím ministrem panem Langrem. Nejsem z policistů, kteří mají oslouženo 10, 15, 20 ani více let, je pravdou, že jsem policista sloužící 6 let v přímém výkonu služby na obvodním oddělení IV. typu. Nikdy jsem nebyl u Policie ČR kázeňsky ani jinak trestán, naopak dostávalo se mi pochval za odvedenou práci při vyhledávání a objasňování trestné činnosti od samotného okresního ředitelství a s tím související odměny. V současné době se však již nemohu dívat na situaci, která u Policie ČR je a co se chystá, platy šly enormě dolů, lidé jsou horší, na každé oznámení se píše kila a kila papírů paradoxně k tomuto se však musí co nejvíce šetřit jak na kancelářských pomůckách, benzínu apod, karierní postupy nemluvě (ruka ruku myje). Jsem naprosto vyčerpaný a to i po mých pouchých 6-ti letech, kdy mám administrativní školu a proto mi administrativa nedělá problémy, avšak co je moc to je moc. Nehodlám již dále u této složky pokračovat a to i s ohledem na to, že neodejdu s výsluhou pane ministře nechejte si ji, nehodlám ze sebe dělat pitomce pro něco, co možná v blízké době končí. Mé rozhodnutí asi nepotěší mého vedoucího ani mé spolupracovníky a dokonce ani starosty, kteří pode mne spadají (nebo já pod ně), každopádně jsem pevně rozhodnut. Policistou jsem se chtěl stát od malička a stal sem se jím, děkuji pane ministře, že jste mi otevřel oči. "Pomáhat a chránit"
  22.05.2008 21:39 1
 
....vydrž chlape.Tem to taky nemá navěky
  22.05.2008 21:45 přespalubu
 
vážně, už je toho moc, už o tom přemýšlí spousta mých kolegů, Mě nová vozidla nezajímají, potřebuju normálně žít, ve výkonu je to samý parchant, který se mi vysmívá, když jej chytím a on pak odejde s veřejně prospěšnýma prácema, tahle práce už nemá hlavu ani patu
  22.05.2008 20:26 hemenex
 
Mám polyceiní akademyjy a ktomu podbáňskou unyverzytu lebo baňska bila zavřena. Toš teď nevým esli sy mam dodělat inženýra na zahradníckéj unyverzytě abich mohl bit velitelem pro nové polycajti, kteří výja o praxi veliků piču.
  22.05.2008 21:27 XXX
 
... tak nevím zda nad Tvým příspěvkem zaplakat, či se mu zasmát,.....
  22.05.2008 18:53 propady platů
 
Platy policistů se začínají ve všech aspektech propadat proti roku 2007.
  22.05.2008 18:48 bez motivace
 
Dneska v modré době se zkušenosti nepředávají, ale získávají je kapitalismus. Sbohem PČR bývalo tu mnohem lépe než nyní.
  22.05.2008 18:30 Héélmut :-)MAZÁK !!
 
Ale maj chut do práce a né jak statrý mazáci:-)vy ste byli na tom stejně kdysi.Tak je něco naučte , předejte jim zkušenosti místo toho remcání tady.Tak odejděte co vás tady drží jenom remcáte.Vy na to nemáte jste chudáci :-)hahá
  22.05.2008 18:46 hahá
 
jediný statrý jsi ty
  22.05.2008 19:06 "hahá"
 
jsi blb, dneska v modré době se zkušenosti nepředávají, ale získávají, tak se snaž a získávej taky, nezapomeň že je kapitalismus. Sbohem PČR bývalo tu mnohem lépe než nyní.
  22.05.2008 18:11 sbor laiků
 
Je to opravdu hanba a ostuda pane ministře co to náborujete za případy a odpad!
  22.05.2008 17:18 kolaps
 
TADY NEPOMŮŽE NIC, ANI VYSOKÁ ŠKOLA ANI KVALITNÍ PRÁCE-TADY SE PROSTĚ KVALITNÍHO OHODNOCENÍ NEDOČKÁ POLICISTA NIKDY. ARMÁDA SE DOČKALA PČR JE ÚPLNĚ NĚKDE JINDE.
  22.05.2008 17:49 fiks
 
Policie v týhle době je jen pro prdel. Rozeberte si to jak chcete, ale profesionalita je pryč a ti noví co přicházejí to je o ničem. Genrační špunt byl vytažen, ale tohle co se motá po silnicích v uniformách nemá s policií nic společnýho.
  22.05.2008 14:29 F1
 
Je potřeba tolika vysokoškoláků u Policie ČR ?

V poslední době zde dosti často lamentují kolegové, že si udělali vysokou školu a po vystudování se " nic neděje " a stále dělají " jen " tu práci, kterou dělali před tím a to si tedy nemuseli dělat vysokou školu.

Za prvé si myslím, že udělat si u Policie ČR vysokou školu nezaručuje jistotu postupu už jen pro " omezený počet míst ", kde je to vyžadováno. Takže znám spoustu kolegů s VŠ, kteří " šlapou " ( klasičtí územáci ) a zřejmě i šlapat s VŠ budou dále. Dále jsou zde sice Ti, kteří ten " titul získali ", ale okolí moc dobře vidí, že to sice nejsou hloupí lidé, ale pro běžný výkon a i jiná místa nemají policejního ducha, tedy téměř každý kriminálně závadový kriplík s nimi vychcává, tedy až na ty KZO, které v sobě nemají " kovanost " a tedy ty, které tak policie potřebuje, aby prášili na svoje soukmenovce. Řekl bych, že poslední dobou je těchto VŠ spochybnou přirozenou autoritou u policie celkem dost a to za podpory rychle nabraných VŠ s ÚP, kdy myšlenkou bylo rychle získat titulované lidi do PČR, aby se zlepšilo procento " vzdělaných ".

Pravdou ale je, že policie tolik vysokoškoláků vůbec nepotřebuje. Kdo si ji ( VŠ ) u PČR udělá za podpory studijního volna ( se zákonitě přenesenou prací na kolegy, kteří jsou v menším počtu a tak se honí na směně o to více ), tak jen pro hřejivý pocit vyplněné kolonky před jménem, protože realita je spousta vysokoškoláků na jedno uvolněné místo a vysokoškoláci rostou, jak houby po dešti. Každý kdo má dirku do zadečku, by chtěl teplé místečko, velet a pod. a celá dnešní doba je o tom s tím vydrbat ( tedy až neskutečná doba vychcánkování ). V tomhle stylu, který zde dříve nebyl, bohužel lépe nebude. Pamatuji dobu, když jsem nastoupil, že zaručené bylo - šlapat ulici, postoupit časem na trestní spisy a při získání zkušeností, opakuji zkušeností, možný postup na kriminálku. A dneska ? Všichni chtějí někam utíkat z obvodů a kam ? Nadneseně 10 velitelů na jednoho makáče - blbce, který se nezblbnul a nešel dělat balakáře ? Takhlen to ale fungovat dobře nemůže, to je jisté. U policie to mělo být, jak už tady někdo nakousnul po vzoru zahraničí, kde mají vysoké školy " špičky " řídících pracovníků, jinak ostatní postupují nebo mohou vykonávat zodpovědnější práci při vzdělávání se v resortních školících střediscích. Ale u nás to šlo cestou k pousmání - vysokoškoláků lesníků, zemědělců máme už dostatek ( v rekultivacích se vyznají dobře ), ale přes to se všichni hystericky hrnou do studijí tématicky " vhodných VŠ " , aby potom mohli mít pocit, že je pod úroveň, že dělají stejnou práci, jako před vystudováním VŠ, ale policie tolik VŠ nepotřebuje to je jasné a je to dnes již bijící do očí.
Paradoxem jsou pak nově nastoupivší poldové, kteří mají ještě koudel u prdýlky a jejich smysl je hlavně posílit Policii ČR, tedy sloužit venku, přijímat oznámení, dělat na spisech a oni již zakrátko přemýšlejí, jak se ulejt někam na VŠ, prostě s tím vydrbat. Tohle jsem tedy já při nástupu absolutně neznal a takto nepřemýšlel. Asi nemám vychcanost v krvi.

Jsem zvědavý na zhrzené poldy s VŠ, kterých se to možná dotknulo, ale oči a uši mám a vidím okolo sebe co se v Policii ČR děje krom již dlouho omílaných problémů zde.
  22.05.2008 16:50 Laco
 
Dělej u soustruhu, já chci velet, velet, velet!!!
  22.05.2008 16:54 W.O.
 
Souhlasím, máme teď na obvodě inženýrku chemie, která dálkově studuje ZOP, a nedávno se pustila do vedoucího, že by jí měl napsat služební hodnocení "velmi dobré", aby mohla nastoupit na SKPV. Když jí řekl, že zatím nepředvedla nic, za co by ji mohl hodnotit, podala si stížnost s tím, že jí šéf brání v postupu na místo, na které má ona vzdělání, a tím jí neumožňuje plně využít její potenciál. Nejspíš si myslí, že ta tři písmenka před jménem ji automaticky pasují na odborníka na cokoli. Kdyby se takhle hrnula na chemickou expertizu na OKTE, budu její rozhořčení považovat za oprávněné, ale na OHK??? Kromě práv a PA by při prvním nástupu neměl být rozdíl mezi VŠ a SŠ vzdělaným policejním potěrem a VŠ by rozhodně neměla automaticky nahrazovat praxi.
  22.05.2008 17:01 na konci 2006
 
bylo u policie cca 10500 vysokoškolsky vzdělaných lidí. Když sleduji okolí, tak mi přijde, že každý druhý, který dokončí VŠ, odchází po krátké chvíli do soukromého sektoru nebo na úřady. Problém bude v tom, že neustále platí ta varianta, že na místech s VŠ vzděláním sedí tací, kteří ani studovat nezačnou a přesto s nima nikdo nehne. Ale to je jen jeden z mála problémů "nového" zákona 361/2003Sb.
  22.05.2008 17:04 W.O.
 
Jenom doplním závěrečnou větu mého předchozího příspěvku - ŽÁDNÁ VŠ, včetně těch dvou uvedených, by automaticky neměla nahrazovat praxi.
  22.05.2008 17:10 pro F1
 
VŠ mám, zhrzený nejsem, ba naopak, škola mi otevřela oči, svět, řeknu-li nadneseně. Získal jsem spoustu nových informací a někteří excelentní profesoři mě svými přednáškami div nevyhecovali k tomu se vzdělávat dál, aniž bych od kohokoliv čekal nějaký postup. K policii jsem nenastupoval pro renty apod. náborové taháky, vystudoval jsem si ze svých dovolených a tvůj proslov je tedy úsměvný. Nabízí-li mi někdo místo, díky kterému dokáži využít získané vědomosti, proč do této výzvy nejít? Proč nevyzkoušet své schopnosti, znalosti? Proto, že je spousta VŠ a ty potřebuješ na spisech lidi? :-))))) díky za rozesmání :-))))) P.S.: i přes studium z dovolených jsem měl lepší výsledky než ti, co bručí obdobně jako ty: "no jo, ti VŠ", "no jo, dnes to má každý"....apod. Sami ale neprolezli ani přijímacím testem. Tak nebreč a studuj, neděláš to pro funkci, ale pro sebe, na to nezapomínej. Zdař.
  22.05.2008 17:37 F1
 
To nebylo " brečení " ( na to jsem nevhodný ), ale konstatování stavu a každý přebere jinak - podle svých zkušeností a zkušeností svého okolí. V SRN nastupují k policii dokonce bez maturity a údajně si služby proto i váží. Zde šlapou ulici vysokoškoláci. Takže jsem kapánek shrnul ten " sytém nesystém". Nic víc.
  22.05.2008 17:54 pavel
 
ano, máš pravdu. V Německu dokonce bez maturity. Ale tam je zavedený systém, který nenabourají tak výrazně žádné politické lobby jako u nás (volby). U nás je to přeci záměr, aby policie byla nefunkční, vždyť se ničí co fungovalo. Nikdo nevyhodnotí zpětně investice kolik stál odchod zkušených policistů atd. Pamatuji si velice dobře když správní agendy byly pod PČR... kolik se ušetřilo přechodem agend pod pověřené obce ? I to bych dal někomu k náhradě... navíc korupce, dohled aj. A ještě k VŠ- máš pravdu. VŠ není patent na rozum, ale je spousta těch (nejmenovaných) co mají hafo titl. a stejně nedovedou kvalitně řídit auto, natož resort Hlavně si léčit osobní mindrák ... Jinak já s VŠ po 15-ti letech praxe s neskutečným počtem interních škol a pořád s holým ... (bydlení aj.) v současnosti bez osobního 21tis čistého
  23.05.2008 18:26 Ronin
 
Pro toho co reagoval na F1
S kolegou F1 plně souhlasím, protože napsal realitu a nezlob se na mě Policii by více prospělo, kdyby místo studovaní VŠ zavedla jazykové kurzy. Nevím jak studování zemědělských, lesnických a dalších podobných VŠ zvýší úroveň poldy. Také neznám nikoho ve svém okolí, který by studoval z dovolené a všichni čerpají studijní volna. Realita třeba na našem oddělení je taková, že jedna třetina oddělení studuje VŠ, druhá je na ZOP a na práci je jenom ta zbylá třetina. Jinak F1 vystihl realitu dnešní doby, protože nikomu z nováčku se nechce šlapat a při představě, že po ZOP budou šlapat ve svém okrsku sami je pro ně noční můra.
  26.05.2008 11:43 Ronine,
 
u vás 1/3 stavu studuje lesnickou a zemědělku? To děláš u horské služby? :-)))))